open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
07.08.2020
Ухвала суду
22.06.2020
Ухвала суду
18.06.2020
Ухвала суду
18.05.2020
Ухвала суду
25.03.2019
Ухвала суду
30.01.2019
Постанова
16.01.2019
Ухвала суду
15.01.2019
Ухвала суду
29.12.2018
Ухвала суду
17.12.2018
Ухвала суду
29.11.2018
Ухвала суду
29.11.2018
Ухвала суду
26.11.2018
Ухвала суду
25.10.2018
Ухвала суду
27.08.2018
Ухвала суду
22.08.2018
Ухвала суду
13.08.2018
Ухвала суду
01.08.2018
Ухвала суду
25.07.2018
Ухвала суду
16.11.2016
Ухвала суду
04.11.2016
Ухвала суду
27.10.2016
Ухвала суду
24.10.2016
Ухвала суду
18.10.2016
Ухвала суду
18.10.2016
Ухвала суду
18.10.2016
Ухвала суду
22.02.2016
Ухвала суду
22.02.2016
Ухвала суду
14.01.2015
Ухвала суду
19.12.2014
Ухвала суду
19.12.2014
Ухвала суду
21.07.2014
Ухвала суду
22.04.2014
Ухвала суду
25.12.2013
Ухвала суду
23.12.2013
Ухвала суду
17.12.2013
Ухвала суду
16.12.2013
Ухвала суду
26.11.2013
Ухвала суду
01.11.2013
Ухвала суду
01.11.2013
Ухвала суду
21.10.2013
Ухвала суду
09.10.2013
Ухвала суду
26.07.2013
Ухвала суду
26.07.2013
Ухвала суду
20.06.2013
Ухвала суду
31.05.2013
Ухвала суду
31.05.2013
Ухвала суду
15.05.2013
Ухвала суду
25.04.2013
Ухвала суду
22.04.2013
Ухвала суду
17.04.2013
Ухвала суду
11.04.2013
Ухвала суду
12.11.2012
Судовий наказ
25.10.2012
Ухвала суду
25.10.2012
Ухвала суду
10.10.2012
Ухвала суду
20.08.2012
Ухвала суду
10.08.2012
Ухвала суду
07.06.2007
Рішення
Вправо
Справа № 6/14-НМ
Моніторити
Ухвала суду /07.08.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /18.05.2020/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /25.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.12.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2018/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /16.11.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.10.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.02.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.02.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /14.01.2015/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /19.12.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /19.12.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /21.07.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.04.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /25.12.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.12.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /26.11.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /26.07.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /20.06.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /17.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /11.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Судовий наказ /12.11.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2012/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /10.08.2012/ Господарський суд Житомирської області Рішення /07.06.2007/ Господарський суд Житомирської області
emblem
Справа № 6/14-НМ
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /07.08.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2020/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /18.05.2020/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /25.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.12.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2018/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /16.11.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.10.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.02.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.02.2016/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /14.01.2015/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /19.12.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /19.12.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /21.07.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.04.2014/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /25.12.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.12.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /26.11.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /26.07.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /20.06.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2013/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /22.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /17.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /11.04.2013/ Господарський суд Житомирської області Судовий наказ /12.11.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2012/ Господарський суд Житомирської області Ухвала суду /10.08.2012/ Господарський суд Житомирської області Рішення /07.06.2007/ Господарський суд Житомирської області
6/14-НМ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

______________________________________________________________________

10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ


Від "07" червня 2007 р. Справа № 6/14-НМ


Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Терлецької-Байдюк Н.Я.

при секретарі Маринченко І.А.

за участю представників сторін

від позивача Єсіна О.П. - дов. № 06-1115/1706 від 28.03.07

від відповідача- 1 Черниш Т.А. - дов. б/н від 03.05.07

від відповідача-2: Камінський А.Ф. - дов. б/н від 28.02.07

Головієнко П.В. - дов. б/н від 01.02.07

від третьої особи: Годований А.О. - дов. № 256 від 15.03.07

Рехтер Н.М. - дов. № 276 від 21.03.07

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Контрольно-ревізійного управління в Житомирській області (м.Житомир)

до 1) Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Житомирського відділення українського державного фонду підтримки фермерських господарств (м. Житомир)

2) Фермерського господарства "Пантера" (с. Биків Брусилівського району Житомирської області)

Третя особа на стороні відповідачів: Державний агроекологічний університет (м.Житомир)

про визнання дій неправомірними та стягнення 327206,40 грн.


Контрольно-ревізійне управління в Житомирській області (Позивач) звернулося до суду з позовом (з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 07.06.07 на а.с. 15 т.2) про визнання неправомірними дій Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Житомирського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств (Відповідач-1) та селянського (фермерського) господарства „Пантера” (Відповідач-2) при отриманні фермерським господарством з державного бюджету фінансової підтримки, та стягнення з Відповідача-2 незаконно отриманих коштів в сумі 327206,40грн. До участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідачів залучено Державний агроекологічний університет. Вимоги мотивовані тим, що Відповідачем-1 в порушення „Порядку використання коштів державного бюджету для надання підтримки фермерським господарствам”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.04 № 1102, незаконно надана Відповідачу-2 фінансова підтримка на безповоротній основі в сумі 327206,40грн. як компенсація витрат, пов’язаних з розширенням наукових досліджень з проблем організації виробництва сільськогосподарської продукції і виданням рекомендацій з питань використання в їх діяльності досягнень науково-технічного прогресу. Підставою для видачі був договір, укладений 05.07.2005р. між СФГ „Пантера” (Замовник) та Державним агроекологічним університетом (Виконавець) на створення та передачу науково-технічної продукції по темі „Організація і реалізація ресурсозберігаючої технології виробництва озимого жита”. Однак, в порушення п.8 постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження типового положення з планування обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт” № 830 від 20.071996р. до кошторису витрат на проведення досліджень щодо організації і реалізації ресурсозберігаючої технології виробництва жита у СФГ „Пантера” включені технологічні витрати по технологічних операціях, які належать до основного виду діяльності господарства, а саме: підготовка грунту до посіву, внесення мінеральних добрив і посів, підживлення посівів, внесення гербіцидів, збирання урожаю зерна і соломи на площі 400 га, та які складають 422480,40грн., де наукове забезпечення становить лише 42248,00грн. або 10% від технологічних витрат. На підставі акту приймання виконаних робіт по підготовці грунту під посів озимого жита і закупівлі матеріалів в СФГ „Пантера” у 2005 році (без номера і дати) витрати становили 333616,40грн., у тому числі наукове забезпечення 3300,00грн. Разом з тим, згідно даних бухгалтерського обліку та первинних бухгалтерських документів університету, вищезазначений акт по обліку не проведено, витрати по проведенню досліджень з проблем організації і ведення виробництва в СФГ „Пантера” відсутні, кошти за вищевказані роботи від СФГ „Пантера” до університету не надходили. Фермерським господарством згідно видаткового касового ордеру від 19.08.05 № 1 кошти в сумі 3300,00грн. як плата за наукове забезпечення безпосередньо виплачені заступнику директора інституту післядипломної освіти та інформаційно-консультативного забезпечення Годованому А.О. Крім того перевіркою встановлено, що жито в 2005 році взагалі не сіялось, фактично був посіяний овес в 2006 році.

В судовому засіданні представник Позивача позов підтримала в повному обсязі. Надала довідку інституту сільського господарства Полісся № 445 від 07.06.07 щодо визначення терміну “Розширення наукових досліджень”, яке передбачає проведення додаткових досліджень з удосконалення існуючих технологій вирощування сільськогосподарських культур, які забезпечують підвищення їх продуктивності з можливими елементами енергозбереження. За висновком інституту наукові роботи за темою “Організація і реалізація ресурсозберігаючої технології виробництва озимого жита” не проводились (а.с.16-17 т.2). Також представником надана копія листа агроекологічного університету №638 від 21.07.06 (а.с.18-19 т.2), що надавався на запит КРУ, в якому повідомляється, що за даними бухгалтерського обліку університету відсутні будь-які первинні бухгалтерські документи стосовно проведення досліджень з проблем організації і ведення виробництва в СФГ “Пантера”, кошти за ці роботи не надходили. Представником Позивача на підтвердження того, що Відповідачем-1 визнано неправомірні дії відділення при видачі фінансової підтримки СФГ “Пантера”, надана копія наказу Українського державного фонду підтримки фермерських господарств від 19.12.06 № 77 “Про затвердження заходів з усунення недоліків і порушень, які викладені в акті Головку в Житомирській області, що були виявлені при проведенні ревізії фінансово-господарської діяльності Житомирського відділення Укрдержфонду від 11.08.06 № 06-24/034” (а.с.21 т.2) та заходів, затверджених цим наказом (а.с.22-24 т.2), пунктом 2 яких зобов'язано директора відділення фонду Олійника М.І. повернути до Державного бюджету України безпідставно компенсовані кошти в сумі 327206,40грн.

Представники Відповідачів проти позову заперечують. Відповідач-1 вважає, що фінансова підтримка Відповідачу-2 надана на законних підставах (а.с.50 т.1). Відповідач-2 заперечення обґрунтовує тим, що вимоги постанови КМУ № 830 від 20.07.1996р., на яку посилається Позивач, не поширюються на калькулювання та класифікацію витрат, пов'язаних з розширенням наукових досліджень, так як вона прийнята відповідно до Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” і її дія не поширюється на госпрозрахункові підприємства і організації. (а.с.62-64 т.1). Доказом фактичного виконання науково-дослідної роботи являється акт приймання від 24.10.06, додатком до якого являється звіт наукової установи. До договору від 05.07.05, укладеного з агроекологічним університетом, 08.02.06 був складений додаток, згідно якого фінансування витрат на технологічні операції та оренду техніки в межах кошторису при виконанні договору здійснюється фермерським господарством. На підтвердження витрат по договору, понесених господарством, та виконаних робіт відповідачем надані копії платіжних документів, актів, звіту, додатку до договору (а.с.119-150 т.1). Представник Відповідача-2 проти висновку інституту Полісся категорично заперечує, вважає його некомпетентним.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові матеріали справи, господарський суд


ВСТАНОВИВ:


Позивачем при проведенні планової ревізії фінансово-господарської діяльності Житомирського відділення державного фонду підтримки фермерських господарств за період з 01.12.04 по 01.04.06 встановлено, що відділенням фонду відповідно до “Порядку використання коштів державного бюджету для надання підтримки фермерським господарствам”, затвердженого постановою КМУ від 25.08.04 № 1102 (далі - Порядок) згідно платіжних доручень № 246 від 26.10.05, № 253 від 03.11.05, № 254 від 09.11.05, № 292 від 19.12.05, № 54 від 13.04.06 та № 66 від 25.04.06 надана фінансова підтримка на безповоротній основі в загальній сумі 330506,40грн. селянському (фермерському) господарству “Пантера” (Відповідач-2) для компенсації витрат, пов'язаних з розширенням наукових досліджень з проблем організації виробництва сільськогосподарської продукції і виданням рекомендацій з питань використання в їх діяльності досягнень науково-технічного прогресу, що відображено в акті перевірки від 11.08.06 № 06-24/034 (а.с.9-25 т.1).

Підставою для надання такої фінансової підтримки були наступні документи, які надавалися Відповідачем-2 до відділення фонду (а.с.82-117 т.1): договір від 05.07.05, укладений між господарством та державним агроекологічним університетом на створення та передачу науково-технічної продукції по темі: “Організація і реалізація ресурсозберігаючої технології виробництва озимого жита”; кошторис витрат на загальну суму 614328,40грн.; витрати матеріальних ресурсів до технологічної карти вирощування жита в СФГ “Пантера” на площі 400 га на загальну суму 547019,00грн.; технологічна карта вирощування озимого жита; акт приймання виконаних робіт по підготовці грунту під посів озимого жита і закупівлі матеріалів в СФГ “Пантера” у 2005 році на загальну суму 333616,40грн., з яких наукове забезпечення становить 3300,00грн.; накладні на придбання насіння жита, дизельного пального, мінеральних добрив, гербіцидів та платіжні доручення і квитанції до прибуткового касового ордера про сплату СФГ “Пантера” вартості цих матеріалів; видаткові касові ордери №№ 1,2 від 19.08.05 про виплату коштів Головієнку П.В. в сумі 3618,40грн. як оплата праці згідно акту приймання виконаних робіт по підготовці грунту під посів озимого жита та Годованому А.О. в сумі 3300,00грн. як оплата за наукове забезпечення згідно договору.

В судовому засіданні представниками Відповідача-2 надані наступні документи: копія додатку (без номеру та дати) до договору від 05.07.05, згідно якого пункт 1.1. договору викладено в наступній редакції: “Договір укладається на створення та передачу виконавцем науково-технічної продукції замовником по темі: “Організація і реалізація ресурсозберігаючої технології виробництва вівса” (а.с.120 т.1); копія додатку від 08.02.06 до договору від 05.07.05, пункт 2.2. якого передбачає, що за розроблену науково-технічну продукцію згідно даного договору замовник перераховує виконавцю кошти згідно акту виконаних робіт. Договір доповнено пунктом 2.3 такого змісту: “Витрати при проведенні наукових досліджень, що передбачені пунктами 1 та 3 кошторису витрат, фінансуються та виконуються за рахунок коштів замовника і підлягають зарахуванню в рахунок сплати вартості робіт виконавця” (а.с.121 т.1). Також надано звіт про результати науково-дослідної роботи на тему “Організація і реалізація ресурсозберігаючої технології виробництва вівса” за 2006 рік (а.с.122-127 т.1), акт приймання науково-дослідної роботи на тему “Організація і реалізація ресурсозберігаючої технології виробництва вівса” від 24.10.06 (а.с.128 т.1), технологічна карта вирощування вівса в СФГ “Пантера” (а.с.130-131 т.1), копії накладних та платіжних документів на придбання СФГ “Пантера” матеріалів, в тому числі і на закупку насіння жита, а не вівса, які надавались відділенню фонду для виплати фінансової допомоги (а.с.132-143 т.1); та складські накладні про видачу матеріалів і акти за квітень-травень 2006 року про внесення мінеральних добрив (а.с.144-150 т.1). Представником третьої особи надана копія інформації від 21.07.06 про роботу на виконання договору від 05.07.05 та наукове обґрунтування заміни посіву озимого жита на овес (а.с.3-4 т.2).

Дослідивши в сукупності всі обставини на матеріали справи, господарський суд приходить до висновку про задоволення позову з огляду на наступне.

Пунктом 1 Порядку використання коштів державного бюджету для надання підтримки фермерським господарствам передбачено, що цей Порядок визначає механізм використання коштів державного бюджету для надання підтримки новоствореним фермерським господарствам у період становлення (перші три роки після їх державної реєстрації, а в трудонедостатніх населених пунктах - п'ять років) та фермерським господарствам з відокремленими садибами, іншим фермерським господарствам через Український державний фонд підтримки фермерських господарств і його регіональні відділення на безповоротній основі за бюджетною програмою "Фінансова підтримка фермерських господарств" та на конкурсних засадах на поворотній основі за бюджетною програмою "Надання кредитів фермерським господарствам".

Згідно підпункту 6 пункту 3 Порядку фінансова підтримка на безповоротній основі надається новоствореним фермерським господарствам та фермерським господарствам з відокремленими садибами для компенсації витрат, пов'язаних з розширенням наукових досліджень з проблем організації виробництва сільськогосподарської продукції і виданням рекомендацій з питань використання в їх діяльності досягнень науково-ехнічного прогресу.

Фермерські господарства надсилають до Фонду, його регіональних відділень документи, що підтверджують цільове використання коштів фінансової підтримки, у порядку, визначеному Мінагрополітики. Фермерське господарство несе відповідальність за цільове використання отриманих коштів згідно із законодавством (п.10 Порядку).

Спільним наказом Міністерства аграрної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 04.03.05 № 88/223/52, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.03.05 за № 324/10604, затверджено Перелік документів, які подаються новоствореними фермерськими господарствами для отримання фінансової підтримки на безповоротній основі (далі - Перелік).

Відповідно до п.2 Переліку для отримання фінансової підтримки на безповоротній основі фермерські господарства подають заявку за формою згідно з додатком в двох примірниках, копію Статуту фермерського господарства, копію довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, довідку про банківські реквізити фермерського господарства.

До вищевказаних документів для компенсації витрат, пов'язаних з розширенням наукових досліджень з проблем організації виробництва сільськогосподарської продукції і виданням рекомендацій з питань використання в їх діяльності досягнень науково-технічного прогресу, додаються:

- копія договору фермерського господарства з науково-дослідною установою або навчальним закладом про проведення досліджень, підготовку рекомендацій щодо організації виробництва у фермерському господарстві;

- кошторис витрат науково-дослідної установи або навчального закладу про проведення досліджень, підготовку рекомендацій щодо організації виробництва у фермерському господарстві;

- акт приймання виконаних робіт;

- документи, що підтверджують оплату вартості виконаних робіт (п.п.7 п.3 Переліку).

Згідно п.5 Переліку, якщо подається неповний, не оформлений належним чином комплект документів або виявлено недостовірність даних у документах, визначених у пунктах 2 та 3 цього Переліку, то такі документи не реєструються та повертаються фермерському господарству із зазначенням причини повернення. Реєстрація або повернення документів проводиться в день їх надходження. Копії поданих документів мають бути засвідчені в установленому порядку.

Як зазначалося вище, підставою для надання фінансової підтримки СФГ “Пантера” були документи, що підтверджували понесені господарством затрати на придбання насіння жита та мінеральних добрив, оплату праці керівника господарства та наукового керівника. Загальна сума цих витрат згідно наданих платіжних документів склала 331906,40грн. При тому, що умовами договору від 05.07.05 про проведення досліджень з проблем організації і ведення виробництва у фермерському господарстві не передбачався порядок витрат при проведенні наукових досліджень. Відповідні додатки до цього договору про те, що витрати при проведенні наукових досліджень фінансуються та виконуються за рахунок коштів замовника, Відповідачем-2 були надані під час розгляду справи в суді, відділенню фонду при отриманні фінансової підтримки вони не надавались.

Проведеною позивачем перевіркою встановлено, що на виконання укладеного договору від 05.07.05 озиме жито не сіялось, що не заперечує і Відповідач-2. Фактично сіявся овес у 2006 році. Разом з тим додаток до договору про зміну теми наукової продукції на тему: "Організація і реалізація ресурсозберігаючої технології виробництва вівса", який був наданий суду Відповідачем-2, не містить дати його укладення і відділенню фонду при отриманні фінансової підтримки не надавався.

Перелік документів, що підтверджують проведення наукових досліджень, включає кошторис витрат науково-дослідної установи або навчального закладу про проведення досліджень, підготовку рекомендацій щодо організації виробництва у фермерському господарстві та акт приймання виконаних робіт. Із наданих відділенню документів для отримання фінансової підтримки вбачається, що фактично проведена компенсація витрат, понес'ених фермерським господарством. Витрати науково-дослідної установи в кошторисі не передбачені та не конкретизовані. Кошторис містить тільки одну графу “Наукове забезпечення (10%)”.

Акт приймання виконаних робіт по підготовці грунту під посів озимого жита і закупівлі матеріалів в СФГ “Пантера” у 2005 році на загальну суму 333616,40грн. (а.с.86 т.1), на підставі якого надана фінансова підтримка, взагалі не містить проведення будь-яких робіт, які можна віднести до наукових. Навпаки, він підтверджує безпідставність надання фермерському господарству фінансової підтримки на вказані цілі, оскільки, як пояснили представники Відповідача-2 та третьої особи, посів озимого жита в 2005 році не здійснювався, лише восени 2006 року сіявся овес і відповідно проводилась підготовка грунту під його посів, що підтверджується наданими суду копіями актів виконаних робіт по внесенню мінеральних добрив та гербіцидів в квітні-травні 2006 року та копіями складських квитанцій СФГ “Пантера” про їх отримання.

Згідно Порядку фінансова підтримка фермерським господарствам надається для компенсації витрат, пов'язаних з розширенням наукових досліджень з проблем організації виробництва сільськогосподарської продукції і виданням рекомендацій з питань використання в їх діяльності досягнень науково-технічного прогресу.

Як свідчать матеріали справи, фактично наукові дослідження проводились з видачею відповідних рекомендацій в 2006 році після отримання Відповідачем-2 в період з 26.10.05 по 25.04.06 фінансової підтримки, що підтверджується звітом про результати науково-дослідної роботи та актом приймання науково-дослідної роботи від 24.10.06 (а.с.122-128 т.1).

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 липня 1996 р. № 830 затверджено Типове положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (далі – Положення). Це Положення розроблене на підставі Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та Правил застосування Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".

Пунктом 2 Положення передбачено, що до науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (далі - НДДКР) належать науково-дослідні, проектні, конструкторські, технологічні роботи та послуги, створення дослідних зразків або партій виробів, необхідних для проведення НДДКР згідно з вимогами, погодженими із замовниками, що виконуються чи надаються науково-дослідними, конструкторськими, проектно-конструкторськими і технологічними організаціями, а також науково-дослідними і конструкторськими підрозділами підприємств, установ і організацій.

Типове положення встановлює єдині методичні засади визначення собівартості НДДКР в організаціях , які їх виконують, незалежно від форм власності й господарювання (п.3 Положення).

Оскільки за обставинами справи науково-дослідні роботи згідно договору проводились агроекологічним університетом, Позивачем обґрунтовано зроблено посилання на невідповідність кошторису витрат на проведення досліджень щодо організації і реалізації ресурсозберігаючої технології вирощування жита у СФГ “Пантера”, який надавався для виплати фінансової підтримки, нормам зазначеного Типового положення.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відділенням фонду в порушення вимог вищевказаних Порядку, Переліку та Типового положення надана фінансова підтримка СФГ “Пантера” на компенсацію витрат, пов'язаних з розширенням наукових досліджень з проблем організації виробництва сільськогосподарської продукції і виданням рекомендацій з питань використання в їх діяльності досягнень науково-технічного прогресу.

За таких обставин справи та вимог чинного законодавства дії Відповідачів є неправомірними, а фінансова підтримка, яка отримана Відповідачем-2 без належних правових підстав, підлягає стягненню до Державного бюджету.

Керуючись ст.ст. 94, 153-168, 186, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, господарський суд


ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати неправомірними дії Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Житомирського відділення українського державного фонду підтримки фермерських господарств та Селянського (фермерського) господарства "Пантера" щодо надання Селянському (фермерському) господарству "Пантера" та отримання останнім безповоротної фінансової підтримки на компенсацію витрат, пов'язаних з розширення наукових досліджень з проблем організації виробництва сільськогосподарської продукції і виданням рекомендацій з питань використання в їх діяльності досягнень науково-технічного прогресу в загальній сумі 327206,40грн.

3. Стягнути з Селянського (фермерського) господарства "Пантера" (с. Биків Брусилівського району, код 32549109) до Державного бюджету (рахунок № 31117115700002, код платежу 24060300, УКД у м.Житомирі, код 22062319, МФО 811039) незаконно отримані бюджетні кошти в сумі 327206,40 грн.


Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.


Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня викладення постанови в повному обсязі та подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя


Дата виготовлення постанови у повному обсязі: 12 червня 2007 року.

Віддрукувати:

1 - в справу

2,3,4,5 - сторонам

Джерело: ЄДРСР 753244
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку