open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
6.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

16 липня 2018 року

Сєвєродонецьк

Справа № 812/1745/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження у підготовчому засіданні матеріали справи за адміністративним позовом Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Марківської селищної ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" Марківського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

20 червня 2018 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Марківської селищної ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" Марківського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.

Позовну заяву обґрунтовано тим, що на території Марківської селищної ради обліковується та функціонує дитячий заклад оздоровлення "Лісова Галявина" на земельній ділянці площею 1,6 га, правовстановлюючі документи на яку відсутні. Будівлі дитячого закладу у власності відповідача не перебувають, правовстановлюючі документи на нежитлові будівлі закладу відсутні, документи, що засвідчують право власності або користування будівлями та земельною ділянкою не оформлювались, тобто, майновий об'єкт оздоровлення та відпочинку дітей використовується дитячим закладом оздоровлення "Лісова Галявина" без законних підстав. При цьому, законодавцем чітко визначена необхідність наявності у дитячого закладу відпочинку та оздоровлення матеріально-технічної бази та земельної ділянки. Згідно з Положенням про взяття на облік та передачу в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини, затвердженого рішенням Марківської селищної ради від 23.03.2017 № 16-10/2017, органом, уповноваженим здійснювати виявлення, ведення обліку, оцінку, а також готувати проекти рішень щодо прийняття в комунальну власність безхазяйного майна, виявленого на території Марківської селищної ради, є виконавчий комітет Марківської селищної ради. При цьому, попри нормативно визначений порядок та надані чинним законодавством повноваження відповідачу упродовж тривалого часу не вжито заходів щодо збереження майнового об'єкту оздоровлення і відпочинку шляхом визнання його безхазяйним майном з подальшою передачею його у комунальну власність територіальної громади.

На підставі викладеного позивач просив суд:

- визнати протиправною бездіяльність Марківської селищної ради Марківського району Луганської області щодо невжиття заходів щодо контролю за діяльністю виконавчого комітету Марківської селищної ради щодо виявлення безхазяйного майна, що знаходиться на території Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" в адміністративних межах Марківської селищної ради Марківського району Луганської області;

- зобов'язати Марківську селищну раду Марківського району Луганської області вжити заходи щодо набуття права власності на безхазяйне майно, що знаходиться на території Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" в адміністративних межах Марківської селищної ради Марківського району Луганської області.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21.06.2018 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 16 липня 2018 року (а.с. 1-2).

Представник позивача у підготовче засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав клопотання про розгляд справи без його участі (а.с. 52).

Представник відповідача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с. 45), надав заяву від 27.06.2018 №320, в якій зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі, крім того просив розглянути справу за його відсутності (а.с. 49).

Представник третьої особи у підготовче засідання не прибув про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав заяву від 27.06.2018 № 5, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі, крім того просив розглянути справу за його відсутності (а.с. 46).

Згідно частини третьої статті 183 КАС України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази, суд дійшов наступного.

Судом установлено, що Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" Марківського району Луганської області (ідентифікаційний код 13400860) зареєстроване в якості юридичної особи з 31.03.1992 Марківською районною державною адміністрацією Луганської області (а.с. 23).

Рішенням Марківського Рішенням 16 сесії 7 скликання Марківської селищної ради від 23.03.2017 №16- 10/2017 затверджено Положення про взяття на облік та передачу в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини по Марківській селищній раді (а.с.14).

Листом Марківської селищної ради Луганської області повідомлено, що будівлі Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Лісова Галявина» у комунальній власності Марківської селищної ради Марківського району Луганської області не перебувають (а.с. 19).

З листа Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" Марківського району Луганської області від 13.05.2018 № 8 вбачається, що нежитлові будівлі, якими користується ДЗОВ «Лісова Галявина» у статистичних звітах не відображаються, оскільки право власності на них не оформлено, інвентарні картки обліку основних засобів на будівлі не заводились. Правовстановлюючі документи на будівлі, які на даний час використовує ДЗОВ «Лісова Галявина» не оформлювалось. Право власності на земельну ділянку, на якій розташовані будівлі, та які використовує ДЗОВ «Лісова Галявина», відсутні (а.с. 20-21).

Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 12.06.2018 право власності у ДЗОВ «Лісова Галявина» на будь-яке нерухоме майно відсутні (а.с. 22).

Відповідно до листа Бюро технічної інвентаризації Марківської районної ради Луганської області від 13.06.2018 № 109, на нежитлові будівлі Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Лісова Галявина» право власності за період з 1998 року по 2018 рік не зареєстровано (а.с. 28).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» дитячий заклад оздоровлення та відпочинку - постійно або тимчасово діючий, спеціально організований або пристосований заклад, призначений для оздоровлення, відпочинку, розвитку дітей, що має визначене місце розташування, матеріально-технічну базу, кадрове забезпечення та технології для надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей відповідно до державних соціальних стандартів надання послуг з оздоровлення та відпочинку.

Згідно із ч. 1 ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», до дитячих закладів оздоровлення належить позаміський заклад оздоровлення та відпочинку - заклад, що функціонує протягом року, сезонно або під час канікул, у якому діти перебувають цілодобово. Заклад повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні, матеріально-технічну базу, що відповідає санітарно-гігієнічним нормам, кадрове забезпечення для організації оздоровлення. Відповідний заклад також може належати до закладу відпочинку.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», дитячі заклади оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності, що діють як юридичні особи або не мають статусу юридичної особи і перебувають у складі підприємств, установ та організацій як їхні філіали чи структурні підрозділи, обов'язково включаються до складу мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку. Майнові об'єкти оздоровлення та відпочинку дітей обов'язково вносяться до Державного реєстру майнових об'єктів оздоровлення та відпочинку дітей. Відомості про майнові об'єкти оздоровлення та відпочинку дітей, якими користується дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, керівник такого закладу подає до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, для внесення до Державного реєстру майнових об'єктів оздоровлення та відпочинку дітей протягом одного місяця з дня отримання документів на право власності на зазначені майнові об'єкти відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Статтею 20 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» передбачено, що дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, що має статус юридичної особи, володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства. Для надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей дитячим закладам оздоровлення та відпочинку можуть надаватися в оренду спортивні, культурні, оздоровчі об'єкти тощо. Вимоги до матеріально-технічної бази дитячого закладу оздоровлення та відпочинку визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами, правилами їх облаштування та утримання з урахуванням вимог технічної і протипожежної безпеки та державними соціальними стандартами оздоровлення та відпочинку дітей. Матеріально-технічну базу дитячого закладу оздоровлення та відпочинку складає рухоме і нерухоме майно, що належить йому на праві власності або господарського відання, оперативного управління, орендоване або передане йому засновником (власником). Основні фонди, земельні ділянки та інше майно дитячого закладу оздоровлення та відпочинку державної або комунальної форми власності не підлягають вилученню, крім випадків, передбачених законодавством.

Законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав є Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно», у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Як встановлено судом на майнові об'єкти оздоровлення та відпочинку дітей дитячого закладу оздоровлення «Лісова Галявина», право власності не зареєстровано.

Відповідно до частин 1, 2 ст. 335 Цивільного кодексу України, безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Згідно із ч. 2 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Як встановлено судом, Рішенням Марківської селищної ради від 23.03.2017 № 16-10/2017 затверджено Положення про взяття на облік та передачу в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини по Марківській селищній раді.

Згідно із вказаним Положенням органом, уповноваженим здійснювати виявлення, ведення обліку, оцінку, а також готувати проекти рішень щодо прийняття в комунальну власність безхазяйного майна, виявленого на території Марківської селищної ради, є виконавчий комітет Марківської селищної ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у межах своїх повноважень забезпечують: реалізацію державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, розроблення і виконання відповідних регіональних програм; збереження і розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, поліпшення їх матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення; виділення коштів з місцевих бюджетів на організацію оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, а також на підтримку дитячих закладів оздоровлення та відпочинку; здійснення часткової оплати вартості путівок до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, в першу чергу для оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, якщо це передбачено місцевою програмою оздоровлення та відпочинку дітей; здійснення контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності та підпорядкування; безперебійне електро-, водо-, газо- та теплопостачання, виконання інших робіт щодо життєво важливих складових функціонування дитячих закладів оздоровлення та відпочинку під час перебування в них дітей; підтримку дитячих закладів оздоровлення та відпочинку шляхом встановлення пільг із землекористування, оплати комунально-побутових послуг, придбання продуктів харчування, сплати місцевих податків і зборів; безоплатне проведення медичного огляду працівників дитячих закладів оздоровлення та відпочинку; оздоровлення та відпочинок дітей, у першу чергу дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, протягом року; надання організаційної, науково-методичної, інформаційної допомоги громадським об'єднанням, фондам, підприємствам, установам та організаціям, дитячим закладам оздоровлення та відпочинку, громадянам; надання допомоги в організації перевезення груп дітей до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку; здійснення інших повноважень відповідно до закону.

Таким чином, Марківська селищна рада не виконала покладені на неї вищезазначеними нормами повноваження, не вжила необхідних дій щодо передачі майнового об'єкту оздоровлення і відпочинку, розташованого в адміністративних межах Марківської селищної ради Марківського району Луганської області у комунальну власність.

Відповідач визнав позов у повному обсязі, про що надіслав відповідну заяву (а.с. 49).

У частинах 4, 5 ст.189 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне оформлення права власності на майно, що знаходиться на території Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Лісова Галявина», а тому позовні вимоги Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Марківської селищної ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" Марківського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог ч.2 ст.183 КАС України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про:

1) залишення позовної заяви без розгляду;

2) закриття провадження у справі;

3) закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Відповідно до вимог ч.3 ст.183 КАС України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, примирення сторін проводиться в порядку, встановленому статтями 189, 190 цього Кодексу (ч.4 ст.183 КАС України).

З урахуванням того, що відповідач визнав позов, про що зазначив у письмовій заяві, суд прийняв цю заяву, та матеріалами справами підтверджено права власності на на майно, що знаходиться на території Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Лісова Галявина», суд дійшов висновку про прийняття рішення у підготовчому засіданні.

Відповідно до частини 2ї статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивачем не надано доказів щодо витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведення експертиз, сплачений судовий збір при зверненні до суду з даним позовом не підлягає поверненню або стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167, 183, 189 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Марківської селищної ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку дітей "Лісова Галявина" Марківського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Марківської селищної ради Марківського району Луганської області щодо невжиття заходів щодо контролю за діяльністю виконавчого комітету Марківської селищної ради Марківського району Луганської області щодо виявлення безхазяйного майна, що знаходиться на території Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Лісова Галявина» в адміністративних межах Марківської селищної ради Марківського району Луганської області.

Зобов'язати Марківську селищну раду Марківського району Луганської області вжити заходи щодо набуття права власності на безхазяйне майно, що знаходиться на території Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Лісова Галявина» в адміністративних межах Марківської селищної ради Марківського району Луганської області.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя

О.В. Ірметова

Джерело: ЄДРСР 75299561
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку