open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 2а-11536/09/1570

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 грудня 2009 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.

при секретарі судового засідання: Коваленко І.І.

за участю сторін:

від прокуратури (представник) - Шпагіна І.С., по посвідченню

від позивача (представник) - Зубарев І.І., по довіреності

від відповідача (представник) - Салабай А.А. , на підставі статуту

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщені Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Південь» про стягнення штрафу у розмірі 510 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся Заступник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Південь» про стягнення штрафу у розмірі 510 грн., мотивуючи це тим, що відповідачем було порушено законодавство про електроенергетику, у зв’язку з чим на відповідача згідно з п. п. 2, 8 «Положення про порядок накладення на суб’єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, накладено штраф у сумі 510 грн., що було оформлено постановою № 05/10-0024 від 14.04.2009 року.

В судовому засіданні законний представник прокуратури Київського району м. Одеси та представник позивача позовні вимоги підтримали, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та просили позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала та просила відмовити у його задоволенні з тих підстав, що відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" штраф сплачується в разі порушення умов ліцензії, а оскільки відповідач не здійснює діяльності, що потребує ліцензування, то до нього не може застосовуватися штраф. .

Відповідно до п. 6 ст. 71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представника прокуратури та представника позивача та представника відповідача , суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Указом Президента України «Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 року № 1573/99, з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади та підвищення ефективності державного управління внесені зміни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджена схема організації та взаємодії центральних органів виконавчої влади, якою визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива та енергетики України. Згідно з Указом Президента України «Про Міністерство палива та енергетики України» від 14.04.2000 року № 598/2000, Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах. Національна енергетична компанія «Укренерго» Міністерства палива та енергетики України це державне підприємство, що здійснює централізоване (диспетчерське оперативно технологічне) управління об’єднаною енергетичною системою України.

Судом встановлено, що старшим державним інспектором з енергетичного нагляду П’янковським П.С. відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 в період з 27 листопада 2008 року по 28 листопада 2008 року проведено планове обстеження відповідача в присутності його уповноваженої особи голови правління Салабай А.А., що підтверджується актом обстеження № 5-15-00-0191/А/ТЕС-8/1149 від 28 листопада 2008 року (аркуші справи 8-9). З вказаним актом керівник відповідача був ознайомлений та отримав його екземпляр, що підтверджується його підписом.

За результатами проведеного обстеження та на підставі його акту, старшим державним інспектором з енергетичного нагляду П’янковським П.С. 28 листопада 2008 року був виданий припис № 5-15-00-0191/А/ТЕС-8/1149 (аркуш справи 7) щодо усунення виявлених під час перевірки порушень, а саме: припис містив 7 пунктів. Так відповідно до п. 1 припису особі відповідальній за електрогосподарство ОСББ «Промінь» приписувалося у строк до 31.12.2008 року пройти перевірку знань з технології робіт у комісії за участю представника інспекції Держенергонагляду відповідно до п. 5.2.17, 5.2.20 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 258 від 25.07.2006 року. Вказаний припис уповноважена особа відповідача, а саме: голова правління Салабай А.А. отримала у той же день, що підтверджується її підписом в припису.

В судовому засіданні встановлено, що відповідач не оскаржував припис № 15-00-0191/А/ТЕС-8/1149 від 28 листопада 2008 року.

У період з 06 квітня 2009 року по 06 квітня 2009 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду П’янковським П.С. відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 проведена позапланова перевірка відповідача щодо виконання припису № 5-15-00-0191/А/ТЕС-8/1149 від 28 листопада 2008 року.

Перевірка проводилася у присутності голови правління Салабай А.А. та під час її проведення був виявлений факт невиконання відповідачем пункту 1 припису від 28.11.2008 року, а саме: особа відповідальна за електрогосподарство ОСББ «Промінь» у строк до 31.12.2008 року не пройшла перевірку знань з технології робіт у комісії за участю представника інспекції Держенергонагляду.

За результатами перевірки був складений акт № 05/10-0024 від 6 квітня 2009 року (аркуші справи 6), з яким керівник відповідача був ознайомлений та примірник якого він отримав. Зауважень до акту чи пояснень голова правління відповідача не надав.

Судом встановлено, що 14 квітня 2009 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Плющом А.В. прийнято постанову про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику № 05/10-0024 від 14 квітня 2009 року, згідно з якою на відповідача накладено штраф у розмірі 510 гривні за ухилення від виконання припису від 28.11.2008 року № 5-15-00-0191/А/ТЕС-8/1149 в частині: пункту № 1 (аркуш справи 4-5).

Відповідно до ч.3 та ч. 6 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997 року суб’єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з порушення умов ліцензій – штраф у розмірі до п’яти тисяч неоподатковуваних енергетичного нагляду режимами споживання електричної та теплової енергії мінімумів доходів громадян. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

В судовому засіданні встановлено, що вимоги пункту 1 припису від 28.11.2008 року відповідачем в строк до 31 грудня 2008 року виконані не були, у зв’язку з чим, суд вважає, що чим відповідачем було порушено вимоги ст. 27 Закону України «Про електроенергетику».

В судовому засіданні представник відповідача пояснила, що дійсно особа відповідальна за електрогосподарство ОСББ «Промінь» не пройшла перевірку знань з технології робіт у комісії за участю представника інспекції Держенергонагляду. Суд вважає, що посилання представника відповідача на той факт, що вона неодноразово зверталася до електрика Науменко Г.Г. з проханням пройти перевірку знань, проте він відмовлявся не може бути підставою для звільнення відповідача від відповідальності за невиконання припису.

Так само суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" штраф сплачується в разі порушення умов ліцензії, а оскільки відповідач не здійснює діяльності, що потребує ліцензування, то до нього не може застосовуватися штраф.

Згідно з абз. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій – суб’єкти сплачують штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Тобто в цій статті перелічуються випадки, в яких може бути застосований штраф, як вбачається зі змісту статті штраф сплачується як за невиконання приписів, так і за порушення умов ліцензії, кожен з видів порушень є окремим. Таким чином відсутність ліцензії у відповідача, не звільняє його від сплати штрафу за невиконання припису.

Таким чином суд приходить до висновку, що позивачем правомірно прийнято постанову про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику № 05/10-0018 від 11 березня 2009 року та накладено на відповідача штраф у розмірі 510 грн.

Судом встановлено, що станом на 8 грудня 2009 року відповідачем сума штрафу у розмірі 510 грн. не сплачена.

Згідно з приписами ст. 10 положення «Про порядок накладення на суб’єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312 суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується у судовому порядку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Таким чином, враховуючи те, що прокурором та представником позивача в судовому засіданні доведено, що відповідач допустив порушення законодавства про електроенергетику та своєчасно не сплатив штраф, суд вважає, що позовні вимоги заступника прокурора Київського району м. Одеси підлягають задоволенню в повному обсязі.

З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані прокурором та представником позивача у справі докази у сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, такими, які підтверджені доказами та відповідають чинному законодавству України, а отже сума заборгованості у розмірі 510 грн. повинна бути стягнута з відповідача.

На підставі вищевикладеного, відповідно до ст. 27 Законом України «Про електроенергетику», ст. 10 Положення «Про порядок накладення на суб’єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», п. 5.2.17, 5.2.20 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 258 від 25.07.2006 року та керуючись ст. ст. 2, 4, 94, 158, 160, 163, 167, КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Південь» про стягнення штрафу у розмірі 510 грн. - в повному обсязі.

Стягнути з Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Південь» (код 09328015, місцезнаходження м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 89/91, р/р 26007665600581 ООФАКБ «Укрсоцбанк», МФО 328016) штраф у розмірі 510 грн. (п’ятсот десять гривень) на р/р 31117106700002, м. Одеса, 21081100 ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, одержувач ГУДКУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 23213460.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десяти денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова у повному обсязі складена 11 грудня 2009 року.

Суддя:/підпис/

З оригіналом згідно:

Суддя: Л.Р. Юхтенко

Джерело: ЄДРСР 7527622
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку