open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/2679/14
Моніторити
Постанова /10.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2016/ Верховний Суд України Ухвала суду /06.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.01.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.12.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /26.11.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /08.09.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.05.2014/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/2679/14
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /10.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2016/ Верховний Суд України Ухвала суду /06.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.01.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.12.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /26.11.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2014/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /08.09.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2014/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.05.2014/ Одеський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 липня 2018 року

Київ

справа №815/2679/14

адміністративне провадження №К/9901/17553/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - судді Мороз Л.Л.,

суддів: Бучик А.Ю., Гімона М.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу №815/2679/14

за позовом комунального підприємства «Житлово-комунальний сервіс «Фонтанський» до Державної інспекції України з контролю за цінами про визнання протиправними та скасування припису і рішення, провадження по якій відкрито

за заявою виконавчого комітету Одеської міської ради про перегляд Верховним Судом України ухвали Вищого адміністративного суду України, постановлену 6 вересня 2016 року колегією суддів у складі: Мороза В.Ф. (головуючий суддя), Голяшкіна О.В., Горбатюка С.А., -

ВСТАНОВИВ :

У травні 2014 року комунальне підприємство «Житлово-комунальний сервіс «Фонтанський» (далі КП «ЖКС «Фонтанський») звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної інспекції України з контролю за цінами про (з урахуванням уточнень) визнання протиправними та скасування припису від 04.04.2014 №43 і рішення від 11.04.2014 №63 про вилучення у КП «ЖКС «Фонтанський» в доход державного бюджету суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 168490,79 грн. та зобов'язання КП «ЖКС «Фонтанський» повернути власникам гаражів суму необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 168 490,79 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2014 року у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2014 року скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нове, яким позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано припис від 04.04.2014 №43 і рішення від 11.04.2014 №63 Державної інспекції з контролю за цінами.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06 вересня 2016 року задоволено касаційну скаргу Державної інспекції України з контролю за цінами. Скасовано постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2014 року та залишено в силі постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2014 року.

У грудні 2016 року третя особа - виконавчий комітет Одеської міської ради (в порядку глави 3 розділу ІУ Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, чинній до 15.12.2017) направив до Верховного Суду України заву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 6 вересня 2016 року.

Ухвалою Верховного Суду України від 21 грудня 2016 року відкрито провадження у справі.

У зв'язку із початком роботи Верховного Суду, на виконання підпунктів 1, 7 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України (в чинній редакції) матеріали заяви передано до Верховного Суду.

У ході розгляду справи судами встановлено, що на підставі наказу на перевірку від 21.03.2014 №162-14 та направлення від 21.03.2014 №135 у період з 24.03.2014 по 04.04.2014 посадовими особами Державної інспекції з контролю за цінами України проведена позапланова перевірка КП «ЖКС «Фонтанський» з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, за результатами якої складено акт від 04.04.2014 №122 у якому зазначено, що в порушення вимог пункту 4, встановленого додатком №5 до Правил благоустрою території міста Одеси, затверджених рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 №1631 -УІ «Про затвердження Правил благоустрою території міста Одеси (текстової частини) у новій редакції», КП «ЖКС «Фонтанський» при розрахунку розміру пайової участі власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єкту благоустрою по КП «ЖКС «Фонтанський» на 2013 рік, застосовано рівень рентабельності в розмірі 25%, замість встановленого граничного рівня - 10%, внаслідок чого розмір пайової участі склав 5 грн. замість економічно обґрунтованого - 4,40 грн. (з ПДВ) за 1 кв.м. площі гаража на місяць.

На підставі вказаного акта перевірки відповідачем складено припис від 04.04.2014 №43 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін, яким, за порушення порядку формування, встановлення і застосування розміру пайової участі для власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єкту благоустрою, на підставі п.7 ч.1 ст.18 Закону України «Про ціни та ціноутворення», ч.8 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» вимагається в місячний термін усунути порушення:

1. Порядку формування розміру пайової участі для власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єкту благоустрою, а саме:

- здійснити розрахунок економічно обґрунтованого розміру пайової участі власників (користувачів, орендарів) гаражів відповідно до Порядку визначення пайової участі власників (орендарів) будівель та споруд соціально-культурного, побутового, торгівельного та іншого призначення, а також власників (орендарів) пунктів дрібно-роздрібної торгової мережі для утримання об'єктів благоустрою, розташованих в прибережній та парковій зонах, скверах та на територіях для експлуатації фонтанів, бюветних гідротехнічних комплексів, ставків, встановленого додатком №5 до Правил благоустрою міста Одеси, затверджених рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 №1631 - VI «Про затвердження Правил благоустрої території міста Одеси (текстової частини) в новій редакції»;

- звернутись до виконавчого комітету Одеської міської ради для встановлення в установленому порядку розміру пайової участі власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єкту благоустрою.

2. Зобов'язано КП «ЖКС «Фонтанський» повернути неправомірно нараховану власникам гаражів плату у сумі 36419,26 грн. з урахуванням вимог рішення Держцінінспекції України щодо повернення споживачам необґрунтовано отриманої виручки в сумі 168490,79 грн.

Також, 11.04.2014 відповідачем прийнято рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін №63, яким вирішено вилучити у КП «ЖКС «Фонтанський» в доход державного бюджету суму необґрунтовано отриманої за період з 01.03.2013 по 01.03.2014 виручки у розмірі 168490,79 грн. та зобов'язано повернути власникам гаражів суму необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 168490,79 грн.

Отже, спірним у даній справі є питання правомірності застосування КП «ЖКС «Фонтанський» на 2013 рік рівня рентабельності в розмірі 25%, замість встановленого Правилами благоустрою території міста Одеси граничного рівня - 10%.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до органів управління у сфері благоустрою населених пунктів належать, органи місцевого самоврядування.

Підпунктом 2 частини 1 статті 10 цього Закону встановлено, що до повноважень міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

За приписами статті 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності. Власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об'єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов'язаний забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території або може брати пайову участь в утриманні цього об'єкта благоустрою на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем.

Згідно статті 34 вказаного Закону правила благоустрою території населеного пункту (- нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила благоустрою території населеного пункту включають порядок здійснення благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою, вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій та інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.

Одеською міською радою 23.12.2011 прийнято рішення №1631-VІ «Про затвердження Правил благоустрою території міста Одеси (текстової частини) у новій редакції», яким затверджені Правила благоустрою території міста Одеси.

Відповідно до п.12.1. Правил, невиконання або порушення передбачених Правилами вимог та обов'язків вважається порушенням цих Правил. За порушення цих Правил винні особи несуть відповідальність, встановлену Кодексом України про адміністративні правопорушення та Законом України «Про благоустрій населених пунктів».

Додатком №5 до Правил встановлений Порядок визначення пайової участі власників (орендарів) будівель та споруд соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення, а також власників (орендарів) пунктів дрібно-роздрібної торговельної мережі для утримання об'єктів благоустрою, розташованих в прибережній та парковій зонах, скверах та на територіях для експлуатації фонтанів, бюветних гідротехнічних комплексів, ставків (далі - Порядок).

Згідно з п.3 Порядку підосновою визначення пайової участі є річний план заходів з утримання та ремонту об'єктів благоустрою та відповідний кошторис витрат на утримання в належному стані об'єктів благоустрою.Річний план заходів з утримання і ремонту об'єктів благоустрою розробляється кожним комунальним підприємством, що утримують об'єкти благоустрою, на підставі Порядку формування річного плану заходів з утримання і ремонту об'єктів благоустрою, затвердженого додатком 3 до Правил благоустрою території міста Одеси, погоджується уповноваженим органом по кожному комунальному підприємству відповідно до вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та затверджується на підставі розділу 3 Правил благоустрою території міста Одеси та інших нормативно-правових актів.

Пунктом 4 Порядку визначено, що загальний обсяг коштів, який планується отримати в якості пайової участі від власників (орендарів) будівель і споруд, визначається на підставі кошторису витрат на утримання в належному стані об'єктів благоустрою з урахуванням прибутку. При цьому, загальна рентабельність при визначенні прибутку комунального підприємства від пайової участі не повинна перевищувати 10 відсотків.

Проте, в порушення вимог Порядку, КП «ЖКС "Фонтанський» при здійсненні розрахунку розміру пайової участі порушило вимоги вказаного Порядку, застосувавши 25 % рівень рентабельності, замість установленого - 10%.

Таким чином, відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд касаційної інстанції, мотивував своє рішення тим, що при розрахунку розміру пайової участі власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єкту благоустрою позивачем було порушено вимоги пункту 4 Порядку, встановленого додатком №5 до Правил благоустрою території міста Одеси, затверджених рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 №1631 -УІ, що, у свою чергу призвело до отримання ним необґрунтованої виручки, яка підлягає вилученню в доход державного бюджету, а тому оскаржувані припис і рішення Інспекції є законними та обґрунтованими.

У заяві про перегляд судового рішення Верховним Судом України виконавчий комітет Одеської міської ради вказує про неоднаковість застосування судом касаційної інстанції норм матеріального права, оскільки у аналогічній справі (ухвала Вищого адміністративного суду України від 12 квітня 2016 року К/800/53845/15) суд касаційної інстанції дійшов висновків про необґрунтованість прийнятого Держцінінспекцією України рішення про накладення штрафу.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України перегляд Верховним Судом України судових рішень в адміністративних справах може здійснюватися виключно з підстав неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що спричинило ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах.

Так, у наданій для порівняння ухвалі від 12 квітня 2016 року (№К/800/53845/15) Вищий адміністративний суд України погодився з висновком суду апеляційної інстанції, що встановлення цін (встановлення розміру пайової участі для власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єктів благоустрою) відноситься до компетенції виконавчого комітету Одеської міської ради, а у рішенні Держцінінспекції України відсутні фактичні дані про встановлення перевіряючими у діях виконавчого комітету, іншого органу Одеської міської ради чи безпосередньо даної ради порушення законодавства щодо встановлення та застосування цін.

Отже, у справі №К/800/53845/15 суд касаційної інстанції дійшов висновку про відсутність порушень в діях виконавчого комітету Одеської міської ради.

Натомість у справі, що розглядається, не ставилось під сумнів питання щодо компетенції виконавчого комітету Одеської міської ради на встановлення цін (встановлення розміру пайової участі для власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єктів благоустрою), а розглядалось питання щодо правильності здійснення КП «ЖКС «Фонтанський» розрахунку розміру пайової участі власників (користувачів, орендарів) гаражів для утримання об'єкту благоустрою. Також, у цій справі суди встановили, що рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 13.12.2012 №443, на яке посилався позивач в частині визначення розміру пайової участі у сумі 5 грн., скасовано рішенням Одеської міської ради від 27.02.2014 №55.

Отже, у даній справі міститься висновок про наявність в діях КП «ЖКС «Фонтанський» порушень під час застосування КП «ЖКС «Фонтанський» на 2013 рік рівня рентабельності в розмірі 25%.

Аналіз наведених судових рішень дає підстави вважати, що Вищий адміністративний суд України ухвалив їх за різних фактичних обставин справ, установлених судами, у зв'язку з чим не можна дійти висновку про неоднакове застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах.

Зміст правовідносин з метою з'ясування їх подібності в різних рішеннях суду касаційної інстанції визначається обставинами кожної конкретної справи, перевірка правильності встановлення яких не належить до компетенції Верховного Суду України.

Відповідно до частини першої статті 244 КАС України Верховий Суд України відмовляє в задоволенні заяви, якщо обставини, які стали підставою для перегляду справи, не підтвердилися.

На підставі викладеного, керуючись підпунктом 1 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній з 15.12.2017), статтями 241, 242, 244 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній до 15.12.2017), суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні заяви виконавчого комітету Одеської міської ради відмовити.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

____________________

____________________

____________________

Л.Л. Мороз

А.Ю. Бучик

М.М. Гімон,

Судді Верховного Суду

Джерело: ЄДРСР 75192955
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку