open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/18850/16
Моніторити
Ухвала суду /17.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /21.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /31.01.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.03.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.01.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/18850/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /17.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /21.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /31.01.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.03.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.01.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 липня 2018 року № 826/18850/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Бояринцевої М.А., розглянувши матеріали справи

за позовом ОСОБА_1

до Міністерства внутрішніх справ України в особі Територіального сервісного центру №6841 регіонального сервісного центру МВС в Хмельницькій області, Територіального сервісного центру №7343 регіонального сервісного центру МВС в Чернівецькій області, Хмельницького НДЕКЦ МВС України, Чернівецького НДЕКЦ МВС України

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спора, на стороні відповідача:

ОСОБА_2 (АДРЕСА_1);

ОСОБА_3 (АДРЕСА_4);

ОСОБА_4 (АДРЕСА_5);

ОСОБА_5 (АДРЕСА_2);

Товариство з обмеженою відповідальністю "Автолюкс-Костопіль" (Рівненська обл., Костопільський р-н, м. Костопіль, вул. Рівненська, 107, офіс 21)

про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач та/або ОСОБА_1) з позовом до Міністерства внутрішніх справ України в особі Територіального сервісного центру №6841 регіонального сервісного центру МВС Хмельницькій області (далі - відповідач - 1 та/або МВС в особі ТСЦ №6841 РСЦ МВС в Хмельницькій області), Територіального сервісного центру №7343 регіонального сервісного центру МВС в Чернівецькій області (далі - відповідач - 2 та/або - ТСЦ №7343 РСЦ МВС в Чернівецькій області), Хмельницького НДЕКЦ МВС України (далі - відповідач - 3), Чернівецького НДЕКЦ МВС України (далі - відповідач - 4) за участю третіх осіб, які не заявляють самостійний вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів: ОСОБА_2 (далі - третя особа -1), ОСОБА_6 (далі - третя особа - 2), ОСОБА_4 (далі - третя особа - 3), ОСОБА_5 (далі - третя особо - 4), товариство з обмеженою відповідальністю "Автолюкс - Костопіль (далі - третя особа - 5) та просить суд:

1. визнати протиправними дії Міністерства внутрішніх справ в особі його структурних підрозділів Територіального Сервісного Центру № 6841 регіонального сервісного центру МВС в Хмельницькій області, Територіального сервісного центру № 7343 регіонального сервісного центру МВС у Чернівецькій області, Хмельницького НДЕКЦ МВС України, Чернівецького НДЕКЦ МВС України) щодо:

- перереєстрації 14.08.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_2;

- перереєстрації 02.09.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_7;

- перереєстрації 04.11.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_4;

- зняття з обліку для реалізації 02.12.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4;

- реєстрації 10.02.2016 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_5;

2. зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України виключити зі всіх відповідних державних реєстрів інформацію щодо:

- перереєстрації 14.08.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_2;

- перереєстрації 02.09.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_7;

- перереєстрації 04.11.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_4;

- зняття з обліку для реалізації 02.12.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4;

- реєстрації 10.02.2016 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_5;

3. зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України скасувати існуючу державну реєстрацію автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4 на ім'я ОСОБА_5;

4. зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України відновити первісну державну реєстрацію автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4 на ім'я ОСОБА_1 з реєстраційним номером НОМЕР_5.

Як вбачається з матеріалів справи, в обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він є власником легкового автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4 на підставі контракту від 15.01.2010 №10-17, техпаспорт НОМЕР_6, реєстраційний номер НОМЕР_1.

Разом з цим, як стверджує ОСОБА_1, згідно з довідкою територіального сервісного центру регіонального сервісного центру МВС в м. Києві від 12.06.2016 №96 йому стало відомо, що згідно даних автоматизованої інформаційної системи МВС станом на дату формування довідки без його відома було здійснено тричі перереєстрацію, одне зняття з обліку та одну реєстрацію, що відповідає характеристикам та даним його авто.

Позивач вказує, що він не звертався ні особисто. ні через уповноважених осіб із заявою про зняття чи перереєстрацію автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, техпаспорт НОМЕР_6, реєстраційний номер НОМЕР_1, з огляду на що вважає, що відповідачами порушено Закон України "Про дорожній рух" та Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998.

Позивач зазначає, що ТСЦ №6841 РСЦ МВС в Хмельницькій області, ТСЦ №7343 РСЦ МВС в Чернівецькій області не здійснили комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для зняття з обліку та здійснення перереєстрації транспортного засобу, звіркою, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків, в наслідок чого 14.08.2015, 02.09.2015, 04.11.2015, 02.12.2015 було здійснено незаконні реєстраційні дії.

Відповідачі проти позову заперечили з підстав, які викладені в письмових запереченнях та долучені до матеріалів справи.

Представник внутрішніх справ України проти позову заперечив вказавши, що жодних прав та охоронюваних законом інтересів позивача не порушив, з огляду на що просив відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Треті особи, будь-яких письмових пояснень щодо предмету спору суду не надіслали. Поштова кореспонденція суду, направлена на адреси третіх осіб, повернулася до суду.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановлено наступне.

ОСОБА _1 є власником транспортного засобу марки BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, який придбаний на підставі контракту №10-17 від 15.01.2010, номерний знак НОМЕР_1.

Згідно довідки територіального сервісного центру №8043 Регіонального Сервісного центру МВС в м. Києві №96 19.02.2010 здійснено реєстрацію транспортного засобу BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, об'єм двигуна 2993 см. куб на ім'я ОСОБА_1 (т. 1, а.с 20).

Разом з цим, у довідці зазначено, що 14.08.2015 проведено перереєстрацію реєстрацію транспортного засобу BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, об'єм двигуна 2993 см. куб за довідкою - рахунком на ім'я ОСОБА_2.

02.09.2015 здійснено перереєстрацію транспортного засобу BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, об'єм двигуна 2993 см. куб за довідкою - рахунком на ім'я ОСОБА_7.

04.11.2015 проведено перереєстрацію транспортного засобу BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, об'єм двигуна 2993 см. куб за довідкою - рахунком на ім'я ОСОБА_4.

02.12.2015 здійснено зняття з обліку для реалізації транспортного засобу BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, об'єм двигуна 2993 см. куб.

10.02.2016 здійснено реєстрацію транспортного засобу BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, об'єм двигуна 2993 см. куб за договором купівлі - продажу на ім'я ОСОБА_5.

Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями законодавства, яке діяло на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Згідно ч. 1 ст. 34 Закону України "Про дорожній рух" від 30.06.1993 №3353-XII (далі - Закон №3353-XII) державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників (ч. 2 ст. 34 Закону №3353-XII).

При цьому, державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення (ч. 3 ст. 34 Закону №3353).

Водночас, ст. 37 Закону №3353-XII забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені чи підроблені, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерними знаками, які закріплені у не встановлених для цього місцях, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів, перевернуті чи не освітлені, а також транспортних засобів, що підлягають обов'язковому технічному контролю, але не пройшли його, та у випадках, передбачених законодавством, без чинного на території України поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка").

Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлюється Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйований на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 3 Порядку державна реєстрація транспортних засобів проводиться підрозділами Державтоінспекції з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів передбачає реєстрацію, накопичення, узагальнення, зберігання і передачу інформації про такі засоби та відомостей про їх власників, які вносяться до Єдиного державного реєстру Державтоінспекції.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру Державтоінспекції та надання інформації з нього затверджується МВС.

Пунктом 8 визначено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух").

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є засвідчені підписом відповідної посадової особи, що скріплений печаткою, зокрема, довідка-рахунок за формою згідно з додатком 1, видана суб'єктом господарювання, діяльність якого пов'язана з реалізацією транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в підрозділах Державтоінспекції, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу Державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку. Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження, передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у підрозділах Державтоінспеції, не допускається.

Державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.

Під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби, крім випадків вибракування їх у цілому, підлягають огляду (крім випадків перереєстрації транспортних засобів у зв'язку із зміною місця проживання власника та у разі відновлення втрачених або зіпсованих документів) з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для реєстрації документах, визначення їх справжності та проведення перевірки за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, встановлення відповідності конструкції і технічного стану транспортних засобів обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України. Огляд проводиться уповноваженими працівниками підрозділів Державтоінспекції за місцем реєстрації транспортних засобів, а дослідження транспортного засобу - на письмову вимогу власника або уповноваженої ним особи фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, іншими експертами, які атестовані з відповідного виду експертної діяльності та внесені до державного Реєстру атестованих судових експертів. Відповідальним за справжність ідентифікаційних номерів транспортного засобу записам, що зазначені у реєстраційних документах, є його власник. Кошти за проведення фахівцями експертної служби МВС та судовими експертами державних спеціалізованих установ досліджень транспортних засобів зараховуються в установленому порядку до державного бюджету. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, уповноважений працівник підрозділу Державтоінспекції робить відповідну відмітку або складає акт технічного огляду. У разі проведення дослідження до зазначених документів додається відповідний висновок фахівця.

Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально не визначаються) чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами) не допускається. Перша державна реєстрація таких засобів, а також ввезених на митну територію України транспортних засобів, що розшукуються правоохоронними органами інших держав, не проводиться.

У разі пошкодження ідентифікаційного номера перша державна реєстрація транспортних засобів проводиться тільки після експертного підтвердження справжності ідентифікаційного номера.

Не допускається державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, номери двигунів яких мають ознаки навмисного знищення або підробки (крім випадків повернення транспортного засобу законному власнику із знищеним або підробленим ідентифікаційним номером двигуна після незаконного заволодіння таким засобом).

В той же час, п. 16 Порядку передбачено, що на зареєстровані у підрозділі Державтоінспекції транспортні засоби видаються свідоцтва про реєстрацію, а також номерні знаки, що відповідають державному стандарту України: два номерні знаки - на автотранспорт, один - на мототранспорт, мопед, причіп та напівпричіп, дозволи на встановлення на транспортних засобах спеціальних світлових і (або) звукових сигнальних пристроїв. У свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу ідентифікаційний номер двигуна не зазначається.

Поряд з цим, відповідно до Закону України "Про дорожній рух", Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306, Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.98 №1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2009 №1371) розроблена Інструкція про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.08.2010 №379, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 січня 2011 за №123/18861 (далі - Інструкція №379).

Згідно з п. 1.4. Інструкції №379 реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, що належать фізичним особам, здійснюються за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від місця реєстрації (проживання) власника. При цьому в реєстраційних документах зазначається місце реєстрації (проживання) особи, за якою реєструється транспортний засіб.

Особа власника ТЗ або уповноваженої ним особи встановлюється на підставі паспорта громадянина України або іншого документа, що його замінює, для іноземців або осіб без громадянства - на підставі документів, визначених законодавством України (п. 3.2. Інструкції N 379).

За Єдиним державним реєстром Державтоінспекції, наявними базами даних АІС "Довідка-рахунок", "Митний документ", "Автомобіль", "Документ", "АРМ-РОЗШУК" проводиться перевірка документів, які подаються до Центру для проведення реєстрації ТЗ. Перевірці підлягають: свідоцтво про реєстрацію ТЗ або технічний паспорт, відповідні документи Держмитслужби, довідка-рахунок, акт приймання-передачі ТЗ, договір купівлі-продажу, біржова угода, інші документи, що підтверджують правомірність придбання ТЗ. Результати проведеної перевірки відмічаються на заяві і підписуються уповноваженою посадовою особою Центру (із зазначенням П. І. Б., дати та часу проведення перевірки) (п. 3.2. Інструкції №379).

Згідно з п. 40 Порядку зняття з обліку транспортних засобів проводиться після їх огляду в підрозділах Державтоінспекції на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного виконавця або рішення суду.

Відповідно до п. 5.1. Інструкції №379 зняття з обліку ТЗ проводиться працівниками Центру відповідно до вимог пунктів 12, 15, 32, 40 - 46 Порядку.

Номерні знаки, які були закріплені за ТЗ, вилучаються, про що робиться відповідна відмітка на заяві (п. 5.2. Інструкції N 379).

Про зняття ТЗ з обліку із зазначенням причин відповідно до пункту 42 Порядку, вилучення номерних знаків та видачу номерних знаків для разових поїздок із зазначенням їх терміну дії робиться відповідний запис на внутрішньому полі обрізаного з трьох країв свідоцтва про реєстрацію ТЗ або на копії реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію ТЗ на пластиковій основі, з підписом уповноваженої посадової особи та відтиском печатки Центру. Аналогічні записи вносяться також до наявних автоматизованої бази даних АІС "Автомобіль" та Єдиного державного реєстру Державтоінспекції (п. 5.3. Інструкції №379).

Аналізуючи положення наведених правових норм, суд доходить висновку, що будь-які реєстраційні дії зі зняття ТЗ з обліку могли бути проведені відповідним підрозділом автоінспекції лише в разі одночасної наявності таких умов: 1) на підставі заяви власника або уповноваженої ним особи про зняття ТЗ з обліку, 2) після перевірки документа, що посвідчує його особу, 3) після огляду ТЗ в підрозділах Державтоінспекції 4) з вилученням номерних знаків, які були закріплені за ТЗ.

Згідно з листом №31/22-Г-86за від 16.11.2016 Територіального сервісного центру №6841 регіонального сервісного центру МВС Хмельницькій області у період з 18.02.2010 по 16.11.2016 будь - як дії з транспортним засобом марки BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4 за заявою особисто ОСОБА_1 (або інших осіб уповноважених на це ОСОБА_1) не проводилися.

Окрім того, як слідує із заперечень відповідача - 1 працівниками РСЦ МВС в Хмельницькій області під час перевірки по заяві ОСОБА_1 встановлено, що 14.08.2015 в центрі надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування м. Хмельницького, Хмельницького та Волочиського районів УДАІ УМВС України в Хмельницькій області, що під час перебування на посаді фахівця ЦНП 6801 ОСОБА_8 (звільнений з 06.01.2016) проведено перереєстрацію на нового власника за довідкою-рахунок серії ААЕ №202015 від 06.08.2015, яка видана TOB "Автолюкс-Костопіль", що знаходиться в м. Луцьк, автомобіля BMW Х5, кузов НОМЕР_7, номерний знак НОМЕР_5, на підставі свідоцтва про реєстрацію від 19.02.2010 серії НОМЕР_8 (номер бланка документа СРД №363967 TOB Знак Консорціуму ЕДАПС Зам. 0046-2008.02) на громадянина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, жителя АДРЕСА_1, з видачею свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_9 та номерних знаків НОМЕР_10.

Згідно вимог п.15 Постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388 "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів" (далі - Порядок №1388), з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для перереєстрації документах, визначення їх справжності, було проведено огляд зазначеного автомобіля, про що свідчить відмітка ОСОБА_8 на заяві №70343192 від 14.08.2015.

02.09.2015 ОСОБА_8, на підставі свідоцтва про реєстрацію від 14.08.2015 серії НОМЕР_9 та довідки-рахунок серії ВІА №659035 від 02.09.2015, яка видана TOB "Подільські перспективи", що знаходиться в м. Хмельницькому (місце діяльності м. Кам'янець-Подільський), проведено перереєстрацію вище зазначеного автомобіля на гр. ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_3, жителя АДРЕСА_4, з видачею свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_11 та залишенням номерного знаку НОМЕР_10.

В подальшому, 04.11.2015 автомобіль марки BMW Х5, кузов НОМЕР_7 перереєстровано в ВРЕР ДАІ з обслуговування Герцаївського, Новоселицького та Хотинського районів при УДАІ УМВС України в Чернівецькій області на громадянина ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_5, жителя АДРЕСА_5, з видачею свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_12 та номерних знаків НОМЕР_2.

01.12.2015, оператором комп'ютерного набору територіального сервісного центру №6841 РСЦ МВС в Хмельницькій області (за рахунок посади провідного спеціаліста територіального сервісного центру №6841 РСЦ МВС в Хмельницькій області) ОСОБА_9, на підставі свідоцтва про реєстрацію від 04.11.2015 серії НОМЕР_12 проведено зняття з обліку автомобіля BMW Х5, кузов НОМЕР_7, номерний знак НОМЕР_2.

10.02.2016 ОСОБА_9 на підставі свідоцтва про реєстрацію від 04.11.2015 серії НОМЕР_12 та договору купівлі-продажу №6841/2016/924 від 14.01.2016, укладеного в присутності адміністратора ТСЦ 6841 РСЦ МВС в Хмельницькій області, проведено реєстрацію вище зазначеного автомобіля на р. ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_8, жителя АДРЕСА_2, з видачею номерних знаків НОМЕР_13 та свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_14.

Згідно експертного дослідження Хмельницького НДЕКЦ МВС України №19/123-8074 від 08.06.2016 встановлено, що бланк свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_15, виданий на ім'я ОСОБА_1 на автомобіль марки BMW Х5, державний номерний знак НОМЕР_5 відповідає встановленому зразку.

19.01.2017 року заступником начальника СВ Південно-Західного ВнП Хмельницького ВП ГУНП в Хмельницькій області капітаном поліції Лаврентієвою О.М. здійснено вилучення документів на підставі ухвали судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 22.12.2016.

Суд зазначає, що в ході розгляду відповідачами не надано жодних належних та достатніх доказів на підтвердженні правомірності своїх дій.

Водночас, згідно ч. 1 ст. 7 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" від 17.03.2011 №3166-VI основними завданнями міністерства як органу, що забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи декількох сферах, є, зокрема, забезпечення нормативно-правового регулювання та здійснення інших завдань, визначених законами України.

Відповідно до ч. 5 ст. 34 Закону №3353-XII для автоматизованого обліку транспортних засобів, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, та відомостей про їх власників ведеться Єдиний державний реєстр, держателем якого є Міністерство внутрішніх справ України.

Крім цього, згідно з вимогами підпунктів 21-1, 21-4, 22 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого Установою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, зі змінами внесеними постановою кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №663 (далі - Положення) МВС відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює у випадках, передбачених законом, державну реєстрацію (перереєстрацію) та облік транспортних засобів, приймає іспити для отримання права керування транспортними засобами і видає відповідні документи; веде автоматизований облік, здійснює накопичення, обробку та використання відомостей про транспортні засоби, що підлягають державній і відомчій реєстрації, та про їх власників; організовує діяльність територіальних органів з надання сервісних послуг МВС.

Пунктом 7 Положення встановлено, що МВС здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи, а також заклади та установи.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 889 "Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ" такими територіальними органами є Головний сервісний центр МВС, як міжрегіональний територіальний орган з надання сервісних послуг МВС, та регіональні сервісні центри МВС в областях, АР Крим, містах Києві та Севастополі.

З вказаного слідує, що Міністерство внутрішніх справ України є держателем Єдиного державного реєстру транспортних засобів та їх власників, здійснює публічно-владні управлінські функції, щодо його ведення та державної реєстрації (перереєстрації) та автоматизованого обліку транспортних засобів.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст. ст. 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 1 ст. 77 КАС України).

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Частиною 1 ст. 143 КАС України встановлено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Приймаючи до уваги те, що адміністративний позов підлягає задоволенню, то судові витрати слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72, 77, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України в особі Територіального сервісного центру №6841 регіонального сервісного центру МВС Хмельницькій області, Територіального сервісного центру №7343 регіонального сервісного центру МВС в Чернівецькій області, Хмельницького НДЕКЦ МВС України, Чернівецького НДЕКЦ МВС України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійний вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів: ОСОБА_2, ОСОБА_6, ОСОБА_4, ОСОБА_5, товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс - Костопіль задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Територіального Сервісного Центру № 6841 регіонального сервісного центру МВС в Хмельницькій області, Територіального сервісного центру № 7343 регіонального сервісного центру МВС у Чернівецькій області, Хмельницького НДЕКЦ МВС України, Чернівецького НДЕКЦ МВС України) щодо:

- перереєстрації 14.08.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_2;

- перереєстрації 02.09.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_7;

- перереєстрації 04.11.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_4;

- зняття з обліку для реалізації 02.12.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4;

- реєстрації 10.02.2016 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_5;

2. Зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України (01024, м. Київ, вул. Богомольця, б. 10, код ЄДРПОУ 00032684) вжити заходів щодо виключення зі всіх відповідних державних реєстрів інформацію щодо:

- перереєстрації 14.08.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_2;

- перереєстрації 02.09.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_7;

- перереєстрації 04.11.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_4;

- зняття з обліку для реалізації 02.12.2015 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4;

- реєстрації 10.02.2016 року автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4, на ім'я ОСОБА_5;

3. Зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України(01024, м. Київ, вул. Богомольця, б. 10, код ЄДРПОУ 00032684) вжити заходів щодо скасування державної реєстрації автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4 на ім'я ОСОБА_5.

4. Зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України (01024, м. Київ, вул. Богомольця, б. 10, код ЄДРПОУ 00032684) вжити заходів щодо відновлення первісної державної реєстрації автомобіля марки "BMW X 5 xDrive E70" 2009 року виготовлення, VIN НОМЕР_4 на ім'я ОСОБА_1 з реєстраційним номером НОМЕР_5.

5. Судові витрати в розмірі 2 204 (дві тисячі двісті чотири) грн. 83 коп. стягнути на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_9, ідентифікаційний код НОМЕР_3) за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства внутрішніх справ України (01024, м. Київ, вул. Богомольця, б. 10, код ЄДРПОУ 00032684).

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя М.А. Бояринцева

Джерело: ЄДРСР 75142348
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку