open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Провадження № 2-о/366/8/18 справа № 366/536/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 березня 2018 року Іванківський районний суд Київської області у складі: головуючої судді Слободян Н.П. вивчивши заяву ОСОБА_1, заінтересовані особи: Іванківський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області, Феневицька сільська рада Іванківського району Київської області про встановлення неправильності запису в актах громадянського стану

В С Т А Н О В И Л А :

01.03.2018 року до Іванківського районного суду Київської області звернувся заявник ОСОБА_1 із заявою про встановлення неправильності запису в актах громадянського стану, посилаючись на те, що 17.06.2000 року відділом Державної реєстрації актів цивільного стану Іванківського районного управління юстиції Київської області зроблено актовий запис про шлюб за №32 від 17.06.2000 року, де його імя помилково зазначено «Мохаммад» замість «Мухаммад», що в подальшому потягло невірність зазначених даних в свідоцтві про народження його сина ОСОБА_2 ОСОБА_3, в свідоцтві про народження його сина ОСОБА_4, в свідоцтві про народження його сина ОСОБА_4 Назіра ОСОБА_3, а тому просив встановити неправильність запису його імені в актовому записі про шлюб та свідоцтвах про народження дітей.

Вивчивши заяву, додані до неї документи, суд приходить до наступного.

Правові та організаційні засади державної реєстрації актів цивільного стану визначає Закон України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану». Державна реєстрація актів цивільного стану у встановлених законом випадках є обов’язковою. Відповідно до ч.5. ст.9 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» правила проведення державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання затверджуються Міністерством юстиції України. Нині відповідним нормативно-правовим актом є Правила внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання затверджені наказом Міністерства юстиції України №96/5 від 12.01.2011 року . Згідно з абз.3 ч.1 ст.22 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», абз.2 п.1.1, абз.2 п.2.12 «Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання» у разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку. Відповідно до п.2.13.2 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є, з-по між іншого, постанова адміністративного суду. Також, відповідно до п. 2.16.7 вищевказаних Правил на підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень до актових записів цивільного стану вносяться відповідні зміни, зазначені в рішенні суду. Згідно з п. 2.21 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання - у разі внесення змін на підставі, зокрема, рішення суду, постанови адміністративного суду за потреби до них додаються відповідні заява про внесення змін та інші необхідні для виконання документи, які надсилаються до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання актового запису цивільного стану, до якого вносять ся зміни. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», п. 2.18 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису.

Таким чином, у разі необґрунтованої відмови органу державної реєстрації актів цивільного стану внести зміни до актового запису цивільного стану особі, право якої таким чином порушується, можна в порядку, визначеному КАС України, звертатися до суду з метою визнання незаконною такої відмови та зобов’язання відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану внести зміни до актового запису цивільного стану.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України в адміністративних судах можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч.1 цієї статті завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до п. 1 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Таким чином, судом встановлено, що заявник ОСОБА_1 звернувся до суду в порядку ЦПК України, з приводу вирішення питання встановлення неправильності запису в актах громадського стану, хоча мав би звертатись до суду в порядку, визначеному КАС України.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Крім того, ч.5 ст.186 ЦПК України, встановлено, що відмовляючи у відкритті провадження з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз’яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.

Ч.1 ст.20 КАС України встановлено чіткий перелік справ, розгляд яких, віднесено до місцевих загальних судів, як адміністративних. Ч.2 ст.20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті. Таким , чином встановлено, що заявнику для вирішення питань, висвітлених в заяві необхідно звернутись до Київського окружного адміністративного суду.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.186, 352, 353 ЦПК України

У Х В А Л И Л А

Відмовити у відкриття провадження за заявою ОСОБА_1, заінтересовані особи: Іванківський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області, Феневицька сільська рада Іванківського району Київської області про встановлення неправильності запису в актах громадянського стану

Надіслати копію ухвали та оригінал заяви з додатками заявникові.

Ухвалу про відмову в забезпеченні позову може бути оскаржено протягом п’ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. У разі скасування цієї ухвали позовна заява вважається поданою в день первісного звернення до суду.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 75122235
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку