open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/2322/18
Моніторити
Постанова /11.03.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /19.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Рішення /05.07.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Рішення /02.07.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /02.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/2322/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /11.03.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /19.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Рішення /05.07.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Рішення /02.07.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /02.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд

Справа № 815/2322/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Соколова М.С.,

за участю:

представника позивача – ОСОБА_1 (за посвідченням),

представника відповідача – ОСОБА_2 (за довіреністю),

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом кандидата на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 до ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання незаконною та скасування постанови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №420 від 10.05.2018 року,-

ВСТАНОВИВ:

15 травня 2018 року о 16 год. 19 хв. за вх. №2348/18 до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява кандидата на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 до ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання незаконною та скасування постанови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №420 від 10 травня 2018 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 16 травня 2018 року прийнято до розгляду позовну заяву ОСОБА_4 та відкрито провадження у даній адміністративній справі. Визначено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей, встановлених ст.ст.268-273 КАС України щодо розгляду термінових справ.

Ухвалою суду від 17.05.2018 року визначено розгляд справи за позовом кандидата на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 до ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання незаконною та скасування постанови проводити в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у порядку, визначеному ст.ст.257-262 КАС України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 12 жовтня 2017 року Центральна виборча комісія постановою за № 214 призначила на 24.12.2017 року перші вибори депутатів ОСОБА_3 селищної ради та ОСОБА_3 селищного голови та оголосила початок виборчого процесу перших виборів депутатів ОСОБА_3 селищної ради та ОСОБА_3 селищного голови з 04.11.2017 року. 31.12.2017 року на підставі протоколу ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (далі - ТСВК, комісія) про підсумки голосування з виборів ОСОБА_3 селищного голови, ТСВК встановила результати виборів та склала протокол про результати виборів ОСОБА_3 селищного голови, відповідно до якого найбільшу кількість голосів виборців отримав ОСОБА_4. Постановою ТСВК №337 від 31.12.2017 року «Про визнання ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою, обраним на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів від 24 грудня 2017 року» визнано ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою. Позивач зазначає, що 22 січня 2018 року відповідно до ст. 89 Закону України «Про місцеві вибори» ОСОБА_4 звернувся до комісії із заявою, якою повідомив селищну виборчу комісію про відсутність у нього іншого представницького мандата та іншої роботи і посади, несумісних з посадою голови ОСОБА_3 об’єднаної територіальної громади. 27.01.2018 року ТСВК без обґрунтування причин перенесено розгляд питання про реєстрацію ОСОБА_4 селищним головою, що оформлено протоколом засідання комісії № 24. Як вбачається з наведеного протоколу, питання про реєстрацію ОСОБА_4 селищним головою перенесено до встановлення підсумків голосування та результатів виборів та вступу в законну силу судового рішення по справі №815/99/18. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2018 року по справі №815/375/18 визнано протиправною бездіяльність ТСВК щодо неприйняття рішення про реєстрацію обраного голови ОСОБА_3 селищної ради ОСОБА_4 Визнано протиправним та скасовано рішення ТСВК, оформлене протоколом від 27.01.2018 №24, про перенесення реєстрації обраного голови ОСОБА_3 селищної ради ОСОБА_4Х та зобов'язано прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 селищним головою відповідно до ч.3 ст. 89 Закону України «Про місцеві вибори». Крім того Центральною виборчою комісією 08.02.2018 року було прийнято Постанову № 19 «Про окремі питання діяльності ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області», в якій серед іншого зобов’язано ТСВК до 12.02.2018 року прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою. Вказує, що на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2018 року по справі № 815/375/18 та постанови ЦВК від 08.02.2018 року № 19, 10.02.2018 року ТСВК прийнято постанову про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою. 14.02.2018 року до Одеського окружного адміністративного суду звернувся кандидат на посаду ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5 з позовом до ТСВК, про визнання незаконної постанови ТСВК від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою, просив її скасувати та зобов’язати ТСВК розглянути питання про визнання ОСОБА_4 таким, що відмовився від посади ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду по справі № 815/614/18 відмовлено у задоволенні вказаного позову повністю. Однак постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року скасовано рішення Одеського окружного адміністративного суду по справі № 815/614/18 та прийнято нове рішення, яким визнано протиправною та скасовано постанову ТСВК від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_4 селищним головою та зобов’язано комісію повторно розглянути документи подані ОСОБА_4 з урахуванням встановлених судом обставин. Засідання комісії щодо розгляду постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року по справі № 815/614/18 та поданих ОСОБА_4 документів визначених в п. 1 ст.89 Закону України «Про місцеві вибори» було проведено 27.02.2018 року об 23:45 годин. ТСВК не було повідомлено ОСОБА_4Х та його довірених осіб, а також кандидатів в депутати, які мали намір бути присутніми на засіданні особисто про вказане засідання. Рішення за результатами розгляду поданих ОСОБА_4 документів для проведення реєстрації його обраним головою ОСОБА_3 селищної ради після розглянуто рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року по справі № 815/614/18 не було прийнято. Позивач зазначає, що у зв'язку з бездіяльністю комісії та порушення його конституційних прав ОСОБА_4 вдруге звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.03.2018 року по справі № 815/903/18 визнано протиправною бездіяльність ТСВК, що полягла у неприйнятті рішення за наслідками повторного розгляду документів, поданих ОСОБА_4 та зобов'язано комісії розглянути подані документи та прийняти рішення відповідно до ст.89 Закону України «Про місцеві вибори». Зазначене рішення залишено без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07.03.2018 року. 15.03.2018 року відбулося засідання ТСВК, на якому повторно було розглянуто питання про розгляд документів ОСОБА_4, які було подано для реєстрації останнього ОСОБА_3 селищним головою. Під час розгляду зазначеного питання головою ТСВК на голосування було поставлено лише прийняття рішення щодо визнання ОСОБА_4 таким, що відмовився від посади, рішення прийнято не було. Позивач вказує, що у зв’язку з порушенням свого конституційного права бути обраним до органів місцевого самоврядування ОСОБА_4Х вимушений був у третій раз звертатися до суду за захистом своїх прав. Рішенням Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 року по справі № 815/1150/18 задоволено апеляційну скаргу ОСОБА_4 та прийнято рішення, яким ТСВК зобов’язано прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою. На засіданні, яке відбувалось 24.03.2018 року, ТСВК розглянуто постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 по справі № 815/1150/18 та виносилось на голосування питання про реєстрацію ОСОБА_4 селищним головою. На засіданні ТСВК було оголошено лист члена Центральної виборчої комісії ОСОБА_6 від 23.03.2018 року № 21-33/1-454, у якому вона як член ЦВК України вимагає ТСВК відповідно до вимог ст. 129 і ОСОБА_7 України виконати постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 по справі № 815/1150/18 шляхом прийняття відповідного рішення та до 12.00 годин 26.03.2018 року повідомити про прийняття відповідного рішення ЦВК. За результатами голосування ТСВК рішення стосовно реєстрації ОСОБА_4 селищним головою ТСВК не прийнято у зв’язку з відсутністю під час голосування достатньої кількості голосів членів комісії для прийняття цього рішення. Постановою ЦВК від 11.04.2018 року № 66 зобов’язано ТСВК до 16.04.2018 прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою Овідіопольського району Одеської області згідно з частиною третьою статті 89 Закону України «Про місцеві вибори». 16.04.2018 року відбулось засідання ТСВК, на якому до порядку денного було включено три питання: про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою; про визнання ОСОБА_4 таким, що відмовився від посади ОСОБА_3 селищного голови; про затвердження тексту звернення до правоохоронних органів щодо неявки деяких депутатів на призначену першу сесію новоствореної ОСОБА_3 селищної ради. Постанова ТСВК про визнання ОСОБА_4 таким, що відмовився від посади ОСОБА_3 селищного голови №418 було прийнята 16.04.2018 року. На засіданні комісії, яке відбулося 10.05.2018 року комісією було прийнято постанову № 420 від 10.05.2018 року, якою призначено повторні вибори ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_3 об’єднаної громади Овідіопольського району Одеської області на неділю - 15 липня 2018 року. Позивач вказує, що зазначена постанова прийнята з порушенням вимог ст. 91 Закону України «Про місцеві вибори». Також зазначена постанова оскаржується в судовому порядку ОСОБА_4 В порушення вимог ст. 91 Закону України «Про місцеві вибори». Постанова ТСВК №420 від 10.05.2018 року була прийнята через 25 днів з дня виникнення підстави для її прийняття, що є грубим порушення вимог ОСОБА_7 та Закону України «Про місцеві вибори». Постанова ТСВК №420 від 10.05.2018 року грубо порушує права ОСОБА_4 бути обраним, право на працю, нівелює волевиявлення громадян України, свідчить про недбале ставлення ТСВК до виконання свої обов’язків, позбавляє новостворений орган місцевого самоврядування свого голови та як наслідок неможливості приступити до виконання покладених на нього обов’язків, та взагалі залишає громадянина України фактично безробітнім. Результати виборів ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_3 селищної об’єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області були ТСВК офіційно з оприлюднені в газеті «Чорноморські новини» № 1-2 за 4-6 січня 2018 року.

Враховуючи вищевикладене, кандидат на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

14 червня 2018 року представник відповідача у судовому засіданні подав відзив на позов (а.с.80-84), у якому зазначає, що позивач звернувся з цим позовом як кандидат на посаду ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області, однак як на час звернення до суду, так і на сьогодні він не мав та не має цього статусу. Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України «Про місцеві вибори» виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом. ОСОБА_4 визнано ОСОБА_3 селищним головою, обраним на перших виборах депутатів ОСОБА_3 селищної ради Овідіопольського району Одеської області та ОСОБА_3 селищного голови, що відбулися 24 грудня 2017 року, постановою ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (далі - ТСВК) від 31.12.2017 р. № 337. Постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2018 р. у справі № 815/375/18 від 19 лютого 2018 р. у справі № 815/614/18 встановлено, що повідомлення про обрання ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою ОСОБА_3 об'єднаної територіальної громади Овідіопольского району Одеської області було офіційно оприлюднене у № 001-002 газети «Чорноморські новини» від 04 січня 2018 р. Отже, виходячи з положень статті 11 Закону України «Про місцеві вибори» виборчий процес з виборів ОСОБА_3 селищного голови завершився 20 січня 2018 року. Зазначає, що оскаржуваною постановою ТСВК від 10.05.2018 р. № 420 на неділю - 15 липня 2018 року призначені повторні вибори ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_3 селищної об’єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області, виборчий процес яких розпочався 26 травня 2018 року, а висування кандидатів на посаду ОСОБА_3 селищного голови відповідно до вимог ст. 35 Закону України «Про місцеві вибори» розпочинається з 11 червня 2018 року. Станом на 13 червня 2018 року жодного кандидата на посаду ОСОБА_3 селищного голови ТСВК не зареєстровано. Вказує, що ОСОБА_4 наразі не є кандидатом на посаду ОСОБА_3 селищного голови. ТСВК відповідно до вимог ч.ч. 1, 3 ст. 20 Закону України «Про місцеві вибори» є спеціальним колегіальним постійно діючим органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів, зокрема перших виборів депутатів ОСОБА_3 селищної ради Овідіопольського району Одеської області та ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_3 селищної об’єднаної територіальної громади, що відбулися 24 грудня 2017 року. Зазначає, що обставинам розгляду ТСВК питань реєстрації ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою, про які судами вже неодноразово надавалась оцінка в ході розгляду справ №№ 815/614/18, 815/903/18, 815/1150/18. Судові рішення у цих справах набрали законної сили та виконувались ТСВК. Доводи позивача про існуючу змову членів ТСВК під час голосування з питань, включених до порядку денного засідання ТСВК 16.04.2018 р., в тому числі під час прийняття постанови ТСВК № 418 від 16.04.2018 р., жодними належними та допустимими доказами не підтверджуються. Вказує, що кожен член ТСВК голосував за всі питання, включені до порядку денного, особисто, керуючись лише своєю правосвідомістю, власною оцінкою всіх обставин та розумінням правового обґрунтування того чи іншого проекту рішення. 16.04.2018 р. на засіданні ТСВК розглядались судові рішення Одеського окружного адміністративного суду та Одеського апеляційного адміністративного суду, які, по суті, зобов’язують ТСВК прийняти взаємовиключні рішення з одного й того ж питання - реєстрації ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою. Всі ці судові рішення забрали законної сили, є чинними та відповідно до ст.129-1 ОСОБА_7 України є обов’язковими до виконання ТСВК. За наслідками голосування ТСВК, прийняттям постанови №418 від 16.04.2018 р. були виконані постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 березня 2018 року та постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 березня 2018 року по справі № 815/903/18. Отже, при прийнятті постанови № 418 від 16.04.2018 р., якою ОСОБА_4 визнано таким, що відмовився під посади ОСОБА_3 селищного голови, ТСВК діяла в межах своїх повноважень, способом, який передбачений Законом України «Про місцеві вибори». Постанова ТСВК № 418 від 16.04.2018 р. судом чи виборчою комісією вищого рівня не визнана протиправною та не скасована, тому була чинною на момент прийняття оскаржуваної постанови ТСВК № 420 від 10.05.2018 р. про призначення повторних виборів ОСОБА_3 селищного голови і є чинною й дотепер. Зазначає, що ТСВК в межах своїх повноважень виконала вказані вимоги Закону України «Про місцеві вибори», покладений на неї обов’язок щодо організації та проведення місцевих виборів та прийняла рішення у формі постанови № 420 від 10.05.2018 р. про призначення повторних виборів ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області.

Враховуючи вищевикладене, представник відповідача просить суд відмовити у задоволенні позову ОСОБА_4 повністю.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні у задоволенні позовних вимог просив відмовити.

Вислухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, розглянувши подані документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та відзив, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Спірні правовідносини регулюються ОСОБА_7 України та положеннями Закону України Про місцеві вибори № 595-VIII від 14 липня 2015 року.

Згідно з п.20 ч.1 ст.92 ОСОБА_7 України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.

Закон України «Про місцеві вибори» визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України «Про місцеві вибори» виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Статтею 11 Закону України «Про місцеві вибори» передбачено, що виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб’єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом (ч.1). Виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів (ч.3). У випадках, передбачених цим Законом, виборчий процес включає також такі етапи: 1) повторне голосування; 2) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів (ч.4).

Відповідно до абз.2 ч.4 ст.14 Закону України «Про місцеві вибори» повторні вибори сільського, селищного, міського голови, старости призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі визнання відповідних виборів такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи, обраної сільським, селищним, міським головою, старостою, такою, яка відмовилася від посади сільського, селищного, міського голови, старости.

Постановою ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №418 від 16.04.2018 року (а.с.67-73, 86-89) та протоколом №29 засідання ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 16.04.2018 року (а.с.96-102) визнано ОСОБА_4 таким, що відмовився від посади ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області.

10 травня 2018 року ОСОБА_3 селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову №420 «Про призначення повторних виборів ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_3 селищної об’єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області» (а.с.17, 148) та протокол №30 засідання ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 10.05.2018 року (а.с.18-21), якою призначено повторні вибори ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_3 селищної об’єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області на неділю — 15 липня 2018 року.

Дану постанову ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №420 від 10.05.2018 року офіційно опубліковано у газеті «Чорноморські новини» №040-041 (21950-21951) субота 12 травня 2018 року (http://chornomorka.com/archive/21950-21951/a-11092.html).

Згідно абз.2 ч.1, ч.2 ст.91 Закону України «Про місцеві вибори» рішення про призначення повторних виборів сільського, селищного, міського голови, старости приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у десятиденний строк з дня прийняття рішення про визнання відповідних виборів такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи такою, яка відмовилася від посади відповідно сільського, селищного, міського голови, старости. Повторні місцеві вибори проводяться по тих самих виборчих округах, виборчих дільницях у порядку та строки, визначені цим Законом.

Таким чином суд приходить до висновку, що в порушення приписів ст.91 Закону України «Про місцеві вибори» ОСОБА_3 селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову №420 «Про призначення повторних виборів ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_3 селищної об’єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області» з порушенням строків її прийняття, а саме через 24 дні після прийняття постанови №418, якою ОСОБА_4 визнано таким, що відмовився від посади ОСОБА_3 селищного голови Овідіопольського району Одеської області.

Згідно ст.8 ОСОБА_7 України, ОСОБА_7 України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі ОСОБА_7 України і повинні відповідати їй. ОСОБА_7 України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі ОСОБА_7 України гарантується.

Частина 1 статті 129 ОСОБА_7 України передбачає, що суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права.

Відповідно до п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України Основними засадами (принципами) адміністративного судочинства є: 1) верховенство права.

ОСОБА_7 України проголошено, що Україна є правовою державою, у якій визнається і діє принцип верховенства права (стаття 8).

В абзаці другому підпункту 4.1 пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 2 листопада 2004 року N 15-рп/2004 (v015p710-04 ): зазначено, що "Верховенство права - це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об'єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в ОСОБА_7 України (254к/96-ВР )".

Принцип верховенства права є принципом справедливості. Справедливість - це одна з найважливіших цінностей життя суспільства, що передбачає урівноваженість прав і обов'язків громадян, а також інтересів суспільства, колективу і окремої особи.

Приписами п.9 ч.1 ст. 129 ОСОБА_7 України визначено, що основними засадами судочинства є: обов’язковість судового рішення.

Відповідно до ст. 129-1 ОСОБА_7 України судове рішення є обов’язковим до виконання.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.03.2018 року у справі №815/1150/18 позов кандидата на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 до ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області задоволено частково, визнано протиправною бездіяльність ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо не розгляду питання про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою та зобов’язано ОСОБА_3 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути подані ОСОБА_4 документи для прийняття рішення про його реєстрацію ОСОБА_3 селищним головою на виконання ст.89 Закону України «Про місцеві вибори». В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 року у справі №815/1150/18 (а.с.106-117) апеляційну скаргу ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області залишено без задоволення, а апеляційну скаргу кандидата на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 – задоволено. Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 березня 2018 року скасовано в частині відмови у задоволенні позовних вимог та в частині зобов’язання ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути подані ОСОБА_4 документи для прийняття рішення про його реєстрацію ОСОБА_3 селищним головою на виконання ст.89 Закону України «Про місцеві вибори» та прийнято в цій частині нову постанову, якою зобов’язано ОСОБА_3 селищної виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою на виконання ч.3 ст.89 Закону України «Про місцеві вибори». В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 березня 2018 року залишено без змін.

Постановою Центральної виборчої комісії від 11.04.2018 року №66 (а.с.105) постановлено зобов’язати ОСОБА_3 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області до 16 квітня 2018 року прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 ОСОБА_3 селищним головою Овідіопольського району Одеської області згідно з частиною третьою статті 89 Закону України "Про місцеві вибори".

З досліджених доказів судом встановлено, що відповідач в порушення принципу верховенства права не виконавши рішення Одеського апеляційного адміністративного суду по справі № 815/1150/18 та постанову Центральної виборчої комісії від 11.04.2018 року № 66, нехтуючи інтересами ОСОБА_3 селищної об’єднаної територіальної громади та правами позивача прийняв постанову № 420 від 10.05.2018 року.

Приймаючи рішення у даній справі про визнання протиправною та скасування постанови № 420 від 10.05.2018 року суд також враховує і практику Європейського Суду з прав людини, зокрема в рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Мельниченко проти України" від 19.10.2004 року зазначено, що стаття 3 Протоколу №1 (994 535) до Конвенції проголошує фундаментальний принцип для ефективної політичної демократії та є відповідно найвищою цінністю в системі Конвенції. «Демократія без сумніву є фундаментальною ознакою у Європейському суспільстві..». Це зрозуміло з Преамбули Конвенції, яка встановлює дуже тісний зв'язок між конвенцією та демократією, закріплюючи, що визначення та подальша реалізація прав та основних свобод людини найкраще забезпечується, з одного боку, ефективною політичною демократією та, з іншого боку, однаковим розумінням та дотриманням прав людини... Преамбула далі підтверджує, що Європейські країни мають спільну спадщину політичних традицій, ідей, свобод та верховенство права.

Відповідно до вище зазначеного рішення, з метою дотримання ст. 3 (994 535), будь-яке законодавство про вибори має бути оцінено у світлі політичного розвитку країни, широкі межі розсуду держави у цій сфері обмежені зобов'язанням поважати фундаментальні принципи ст. 3, зокрема "вільне вираження думки народу під час вибору законодавчого органу". Суд повинен впевнитись, що умови права голосувати та бути обраним не обмежують права до такого ступеня, щоб позбавити їх суті та ефективності взагалі, що вони переслідують законну мету та що заходи, які вживалися, є пропорційними.

Аналогічна позиція щодо пропорційності заходів щодо обмеження виборчих прав висловлені ЄСПЛ при розгляді справи Ковач проти України (Заява № 39424/02) від 07.02.2008.

Згідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені ОСОБА_7 та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного та вимог ч. 2 ст. 2 КАС України, перевіривши обґрунтованість та законність прийняття відповідачем оскаржуваної постанови, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті постанови № 420 від 10.05.2018 року діяв не у спосіб, що передбачений ОСОБА_7 та Законом України «Про місцеві вибори», необґрунтовано, без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), у зв’язку з чим позовні вимоги позивача про визнання протиправною та скасування постанови № 420 від 10.05.2018 року підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов кандидата на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 до ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання незаконною та скасування постанови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №420 від 10.05.2018 року – задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №420 від 10 травня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - кандидат на посаду ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_4 (вул.Слов’янська, 18, ж/м «Дружний», с.Лиманка, Овідіопольський район, Одеська обл., 65037, р.н.о.к.п.п.3055010971).

Відповідач - ОСОБА_3 селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області (ділянка №10, буд.39/1, с.Лиманка, Овідіопольський район, Одеська обл., 65497, код ЄДРПОУ 34010844).

Повний текст рішення складено та підписано суддею 05.07.2018 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

Джерело: ЄДРСР 75111102
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку