open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 808/2100/18
Моніторити
Рішення /01.07.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.05.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Постанова /05.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /05.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2018/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Постанова /25.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.06.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 808/2100/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /01.07.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.05.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Постанова /05.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /05.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2018/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Постанова /25.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.06.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ПОВЕРНЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ

03 липня 2018 року

Справа № 808/2100/18 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Прасов О.О., розглянувши у м.Запоріжжі матеріали адміністративного позову

Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м.Київ, вул.Смоленська, 19; ідентифікаційний код 39369133)

до Публічного акціонерного товариства «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (69000, м.Запоріжжя, вул.Сталеварів, 14; ідентифікаційний код 00130926)

про стягнення внесків на регулювання, які сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі-позивач) до Публічного акціонерного товариства «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (далі-відповідач) в якому позивач просить суд стягнути з відповідача 1180710 грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21084000 «Внески на регулювання, які сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до статті 13 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»).

Адміністративний позов подано без додержання вимог, встановлених ст.160-ст.161 КАС України, з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.43 КАС України здатність мати процесуальні права та обов’язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

У ч.4 ст.5 КАС України зазначено, що суб’єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.1 Закону України №1540-VIII від 22.09.2016 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор), є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, метою діяльності якого є державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Внески на регулювання сплачуються платниками до спеціального фонду Державного бюджету України щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, та є джерелом фінансування Регулятора (ч.4 ст.13 Закону України №1540-VIII від 22.09.2016 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»).

Як передбачено ч.5 ст.13 Закону України №1540-VIII від 22.09.2016 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у разі несплати внеску на регулювання або сплати його не в повному обсязі протягом кварталу, наступного за звітним, Регулятор приймає рішення про накладення на такого платника внеску штрафу у розмірі 5 відсотків несплаченої суми внеску на регулювання. Рішення про накладення штрафу приймається Регулятором на підставі акта перевірки суб’єкта господарювання або подання відповідного структурного підрозділу Регулятора про несплату внеску на регулювання або сплату його не в повному обсязі протягом кварталу, наступного за звітним, у 15-денний строк з моменту складення акта перевірки або отримання відповідного подання та оформлюється постановою Регулятора. Штраф може бути накладено протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Кошти, отримані внаслідок стягнення штрафів, зараховуються до доходів Державного бюджету України. Платники внесків на регулювання не пізніше 15 днів з дня вручення або отримання копії постанови про накладення штрафу зобов’язані сплатити штраф та надати Регулятору копію завіреного банком платіжного документа, що засвідчує факт сплати штрафу. У разі несплати штрафу та/або ненадання копії платіжного документа, що засвідчує факт сплати штрафу, в зазначений строк, виконання постанови про накладення штрафу здійснюється державною виконавчою службою в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження". Рішення Регулятора про накладення штрафу може бути оскаржено до суду в порядку, встановленому законом.

Згідно з п.9 «Порядку розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання», затвердженого 06.04.2017 постановою Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №491, у разі несплати внеску на регулювання або сплати його не в повному обсязі протягом кварталу, наступного за звітним, НКРЕКП приймає рішення про накладення на такого платника внеску штрафу у розмірі 5 відсотків несплаченої суми внеску на регулювання, що не звільняє платника внеску на регулювання від сплати такого внеску. Рішення про накладення штрафу приймається НКРЕКП відповідно до Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов. Штраф може бути накладено протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

Відповідно до п.6 ч.2 ст.17 Закону України №1540-VIII від 22.09.2016 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Регулятор має право: звертатися до суду з підстав, передбачених законом, та здійснювати захист своїх прав та законних інтересів у суді.

Позивачем всупереч вимог п.4, п.5, п.8 ч.5 ст.160 КАС України у позові нормативно та документально не обґрунтовано можливість звернення з вказаним позовом до адміністративного суду. Позивачем не доведене визначення даного права у законах України.

Аналогічне застосування норм права щодо визначення можливості звернутись суб'єкту владних повноважень до адміністративного суду здійснено Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом у справах №808/8059/14 (постанова від 26.05.2015), №808/3333/17 (постанова від 30.05.2018).

Так, в ухвалі слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя від 23.10.2017 у справі №335/11817/17 (1-кс/335/7885/2017) зазначено наступне: «… Слідчим відділом прокуратури Запорізької області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017080000000451 від 01.08.2017 за ч.1 ст.375 КК України щодо винесення завідомо неправомірного рішення суддею Запорізького окружного адміністративного суду Сіпакою А.В. … 19.11.2014 начальником Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ОСОБА_1 подано адміністративний позов до Запорізького окружного адміністративного суду з вимогою припинити юридичну особу ПАТ "ЗАлК" у зв'язку з тим, що вартість чистих активів підприємства менше від мінімального розміру статутного капіталу товариства, встановленого законодавством України. Цього ж дня суддею Запорізького окружного адміністративного суду Сіпакою А.В. винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження за вказаним адміністративним позовом. Надалі, 08.12.2014 вказаним суддею винесено постанову про задоволення зазначеного адміністративного позову та припинення юридичної особи ПАТ "ЗАлК". В подальшому, 15.01.2015 Фондом державного майна до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду подано апеляційну скаргу на вказану постанову Запорізького окружного адміністративного суду у зв'язку з порушенням норм матеріального та процесуального права. Надалі 26.02.2015 колегією суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду винесено постанову про задоволення зазначеної апеляційної скарги в тому числі у зв'язку з тим, що Дніпропетровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до суду з позовом за відсутності відповідної адміністративно-правової дієздатності, оскільки, відповідно до ст.16 Закону України "Про акціонерні товариства", ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку", а також Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку право на звернення до суду з позовом про ліквідацію акціонерного товариства Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку надається лише в разі прийняття рішення про відмову в реєстрації звіту про результати закритого (приватного) розміщення акцій ...».

Як зазначено у ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ухвалою суду від 06.06.2018 позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» про стягнення внесків на регулювання, які сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг залишено без руху. Позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви - 10 днів від дня одержання ухвали суду про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі суду вказано, що недоліки позовної заяви можуть бути усунуті шляхом подання до суду: позовної заяви з урахуванням викладених у позові недоліків, її копій відповідно до кількості відповідачів (третіх осіб); доказів сплати судового збору у розмірі ставки, встановленої ст.4 Закону України «Про судовий збір», за позовну вимогу майнового характеру (17710 грн. 65 коп.).

Позивачем надано до суду докази сплати судового збору у розмірі ставки, встановленої ст.4 Закону України «Про судовий збір», за позовну вимогу майнового характеру.

В той же час в поданій уточненій позовній заяві позивачем не усунуті недоліки: всупереч вимог п.4, п.5, п.8 ч.5 ст.160 КАС України нормативно та документально не обґрунтовано можливість звернення з вказаним позовом до адміністративного суду; не доведене визначення даного права позивача, як суб’єкта владних повноважень, у Законах України.

Відповідно до п.1 ч.4 ст.169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Згідно з ч.5 ст.169 КАС України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду не пізніше п’яти днів з дня її надходження або з дня закінчення строку на усунення недоліків.

Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом (ч.8 ст.169 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.4 ст.169, ст.ст.241-243, 248 КАС України, суддя –

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Публічного акціонерного товариства «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» про стягнення внесків на регулювання, які сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг – повернути позивачу.

Ухвала набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.256 КАС України.

Ухвала оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.294, 295 КАС України.

Суддя О.О. Прасов

Джерело: ЄДРСР 75110688
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку