open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2018 року справа №247/2204/14-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого суддіШишова О.О., суддів Сіваченка І.В., Гайдара А.В., розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області на постанову Торезькогоміського суду Донецькоїобласті від 12 червня 2014р.у справі№ 247/2204/14-а(головуючий по 1 інстанції Гнатюк О.М.) складеної в повному обсязі 12 червня 2014 року у м.Торезі, за позовомОСОБА_1доуправління соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області, треті особи: Державне підприємство "Торезантрацит", Державне підприємство "Донвуглереструктуризація"про визнання протиправною відмову у наданні пільг на придбання палива та зобов'язання надати такі пільги, -

ВСТАНОВИВ:

Позивачка звернулася до суду з позовом, у якому зазначила, що вона більше 20 років працювала на вугледобувному підприємстві Шахтоуправління «Волинське» ВО «Торезантрацит». Перед виходом на пенсію 14.10.1983 року вона працювала на шахті «Річна», яка входила до складу Шахтоуправління «Волинське». Після виходу на пенсію вона придбала право користування паливом на побутові потреби відповідно доГірничого закону України. До 2013 року її право не було порушено, оскільки вона виписувала паливо відповідност.48 Гірничого закону Україниз ДП «Донвуглереструктуризація», оскільки на момент виходу на пенсію працювала на шахті «Річна», яка згодом була ліквідована. На теперішній час її право користування паливом на побутові потреби порушені, оскільки ДП «Донвуглереструктуризація» відмовляється приймати документи на виписку палива на побутові потреби з причини того, щоліквідація шахти «Річна» повністю завершена та правові наслідки для виписки їй палива на побутові потруби відсутні, у зв'язку із чим її документи були направлені до УТСЗН Торезької міської ради Донецької області для оформлення компенсації на придбання твердого побутового палива у відповідності з Порядком надання пільг на придбання твердого палива та зрідженого газу за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого КМУ №77 від 31 січня 2007 року та № 887 від 12 серпня 2009 року зі змінами, затвердженими згіднопостановою КМУ № 831 від 13 листопада 2013 року. УТСЗН Торезького міської ради у наданні їй пільг на придбання палива на побутові потреби відмовило з причини того, що відповідно до записуїї трудової книжки вона працювала в шахтоуправлінні «Волинське», звідки пішла пенсію. Оскільки на даний час ВП «Ш/у «Волинське» це діюче підприємство, вона повинна отримувати вугілля там. Заявниця зверталась до ДП «Торезантрацит» ВП «Ш/у «Волинське» з документами на виписку палива на побутові потреби, однак у виписці вугілля їй відмовляють на направляють до УТСЗН посилаючись на те, що вони є правонаступниками ліквідованої шахти «Річна». З урахування уточнень до позовної заяви просить визнати протиправною відмову Управління соціального захисту населення Торезької міської ради в наданні пільг на придбання палива на побутові потреби, зобов'язати Управління соціального захисту населення Торезької міської ради нарахувати та виплатити їй пільгу на придбання твердого побутового палива, відповідно дост. 48 Гірничого Закону Україниза 2013 рік у розмірі 5874,04 грн. (а.с.71)

Суд першої інстанції позовні вимоги задовольнив визнав протиправною відмову Управління соціального захисту населення Торезької міської ради в наданні пільг на придбання палива на побутові потреби. Зобов'язав відповідача нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пільгу на придбання твердого побутового палива за 2013 рік в розмірі 5874,04 грн.

З постановою суду першої інстанції не погодився відповідач звернувся з апеляційною скаргою в якій зазначив, що останнє вугледобувне підприємство, з яким позивач перебував у трудових відносинах -є шахтоуправління «Волинське». На теперішній час воно є діючим, входить до складу Державного підприємства «Торезантрацит», а відтак, останнє зобов'язане забезпечити позивача безкоштовним вугіллям. Вважають свої дії щодо відмови у забезпеченні позивача пільгою правомірними. Окрім того вважають, що архівна довідка ВП «Шахтоуправління «Волинське» ДП «Торезанетрацит» від 08 травня 2014 року № 01-1049 не можеприйматись до уваги в зв'язку із відсутністю підтвердження факту роботи ОСОБА_1 на шахті «Річна». Просили скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 п. 20 перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що особливості судових викликів та повідомлень, направлення копій судових рішень учасникам справи, у разі якщо адреса їх місця проживання (перебування) чи місцезнаходження знаходиться на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, визначаються законами України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" та "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції".

Згідно ст. 12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» встановлено, якщо остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи учасників справи знаходиться на тимчасово окупованій території, суд викликає або повідомляє учасників справи, які не мають офіційної електронної адреси, про дату, час і місце першого судового засідання у справі через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України (з посиланням на веб-адресу відповідної ухвали суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень), яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за двадцять днів до дати відповідного судового засідання.

30 травня 2018 року на веб-сайті судової влади України Донецький апеляційний адміністративний суд розмістив повідомлення для учасників справи про дату, час і місце судового засідання. (Посилання на веб-адресу:

https://apladm.dn.court.gov.ua/sud9102/vikliki_ato/492990/,

https://apladm.dn.court.gov.ua/sud9102/vikliki_ato/492978/,

https://apladm.dn.court.gov.ua/sud9102/vikliki_ato/492969/,

https://apladm.dn.court.gov.ua/sud9102/vikliki_ato/492962/.

Таким чином суд апеляційної інстанції вважає, що сторони у справі №247/2204/14-а є належним чином повідомленні про дату, час та місце судового засідання у справі.

Переглядаючи справу за наявними у ній доказамита перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд дійшов до наступного.

Суд першої та апеляційної інстанції встановили, що ОСОБА_1, відповідно до пенсійного посвідчення, є пенсіонером за віком з 14 жовтня 1983 року. (а.с.13)

Згідно з трудовою книжкою позивачка працювала з 11 грудня 1972 року по 01 жовтня 1985 року в ш/у «Волинське». Тобто останнє місце роботи позивачки є вугледобувне підприємство.(а.с.7-8)

Відповідно до архівної довідки від 08 травня 2014 року № 01-1049 ОСОБА_1 була прийнята з 11.11.1972 року у Ш/у «Волинсье», переведена з 13.04.1981 року на дільницю погрузки шахти «Річна» Шахтоуправління «Волинське» Торезького виробничого об'єднання з видобування антрациту «Торезантрацит» (наказ № 27/к від 20.04.1981 року). Звільнена 01.10.1985 року. На час призначення пенсії 14.10.1983 року працювала на шахті «Річна» Шахтоуправління «Волинське» Торезького виробничого об'єднання з видобування антрациту «Торезантрацит». Підстави: книги наказів, особова кратка ф. Т-2, табеля обліку спусків у шахту та виїздів з шахти (а.с.9)

Згідно розпорядження ВП «Шахтоуправління «Волинське» ДП «Торезантрацит», № 149 від 24.03.2014 року, дільниця погрузки знаходилася на шахті «Річна», що входила до складу шахтоуправління «Волинське» дочірнє підприємство державної холдінгової компанії "Торезантрацит" (а.с.69).

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, який вважав доведеним, що позивачка працювала саме на шахті «Річна», яка входила до складу шахтоуправління «Волинське» (а.с.12)

Відповідно до довідки, наданої ВП «ш/у «Волинське» ДП «Торезантрацит», шахтоуправління «Комсомольське» перейменоване на Шахтоуправління «Волинське» комбінату «Торезантрацит» на підставі наказу МВП УРСР №175 від 5 серпня 1972 року. На підставі наказу МВП УРСР №125 від 17 червня 1975 року Шахтоуправління «Волинське» комбінату «Торезантрацит» перейменоване на Шахта «Волинська» Торезького виробничого об'єднання з видобутку антрациту «Торезантрацит». На підставі наказу МВП УРСР №162 від 27 серпня 1976 року Шахта «Волинська» Торезького виробничого об'єднання з видобутку антрациту «Торезантрацит» перейменоване на шахтоуправління «Волинська» Торезького виробничого об'єднання з видобування антрациту «Торезантрацит».

Згідно з довідки, наданої ВП «ш/у «Волинське» ДП «Торезантрацит», з моменту виходу на пенсію позивачки 14 жовтня 1983 року, ВП «Шахтоуправління «Волинське» ДП "Торезантрацит" зазнало декілька реорганізацій.

Згідно з наказом Міністерства палива та енергетики України № 669 від 19 листопада 2002 року ДВАТ «Шахтоуправління «Волинське» - дочірне підприємство (ДП) ДХК «Торезантрацит» реорганізоване шляхом виділення з його складу структурного підрозділу «Шахта «Річна» та створення на його базі ДП «Шахта «Річна». Зазначене створене підприємство стало правонаступником прав та обов'язків ДВАТ «Шахтоуправління «Волинське» в частині майна, переданого до статутного фонду держпідприємства відповідно до розподільчого балансу. (а.с.59)

Відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики України №506 від 5 жовтня 2005 року розпочатий процес ліквідації ДП «Шахта «Річна». Правонаступником ДП «Шахта «Річна» на період ліквідації згідно із передаточним балансом призначене ДП «Донвуглереструктуризація». (а.с.61)

Згідно з наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №1078 від 21 грудня 2012 року затверджений акт комісії з розгляду підсумків фактичного виконання робіт і заходів, передбачених проектом ліквідації шахти «Річна», яким роботи з ліквідації шахти «Річна» визнані закінченимив повному обсязі, відповідно з проектом ліквідації. (а.с. 33-35)

У проекті ліквідації шахти «Річна» ДВАТ «Шахтоуправління «Волинське» ДХК «Торезантрацит» передбачається, що після ліквідації шахти, забезпечення безкоштовним вугіллям проводиться правонаступником по забезпеченню побутовим паливом вуглеотримувачів ліквідованих шахт. (а.с. 36-37).

Актом прийому - передачі списку вуглеотримувачів шахти «Річна» від 03 січня 2013 року управлінню праці та соціального захисту населення Торезької міської ради був переданий перелік осіб (список на 110 осіб), які забезпечувалися вугіллям державним підприємством «Донвуглереструктуризація», та які мають право на безоплатне забезпечення твердим побутовим паливом згідно ізстаттею 48 Гірничого Закону України, в тому числі із зазначенням персональних даних позивача (а.с.38-40).

Як вбачається з повідомлення Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради від 20 грудня 2013 року № 09/3231 ОСОБА_1 було відмовлено у забезпеченні безкоштовним побутовим вугіллям на побутові потреби (а.с.12).

Відповідно до довідки від 28.05.204 року № 09/1233 про надання пільг на тверде паливо відповідно дост.48 Гірничого Закону України УСЗН Торезької міської ради пільги на тверде пічне побутове паливо надавались у грошовому виразі, відповідно до рішення Торезької міської ради від 19.02.2013 № VI/25-807 «про пільги на тверде пічне побутове паливо та скраплений балонний газ готівкою у 2013 році». За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газустаттею 102 Бюджетного кодексу Українипередбачено надання пільг особам, які мають таке право згідно ізстаттею 48 Гірничого закону Україниз розрахунку вартості 3,1 тонни вугілля на побутові потреби на домогосподарство на рік. Граничні показники вартості твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу визначаються Кабінетом Міністрів України.Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2012 № 608 «Про забезпечення твердим пічним побутовим паливом осіб, які мають право на його отримання згідно із статтею 48 Гірничого закону України»затверджено мінімальну норму забезпечення твердим пічним побутовим паливом осіб, які мають право на його отримання згідно ізстаттею 48 Гірничого закону України, у кількості 5,9 тонни вугілля на одне домогосподарство на рік. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 № 356 «Про встановлення мінімальних норм забезпечення населення твердим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості для надання пільг і житлових субсидій за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам»та Розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації від 06.02.2013 № 48 «Про затвердження натуральних норм забезпечення населення твердим паливом та скрапленим газом, відповідно до яких населенню надаються пільги і житлові субсидії готівкою у 2013 році» для надання пільг і житлових субсидій населенню на придбання твердого палива і скрапленого газу за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2013 році застосовувався граничний показник вартості твердого палива - 995,60 гривень за 1 тонну.

Таким чином, пільги на тверде паливо у 2013 році відповідно дост. 48 Гірничого закону Українинадавались готівкою у сумі 5874,04 грн. на домогосподарство на рік. (5,9 т х 995,60 грн. = 5874,04 грн.) (а.с.91)

Відповідно достатті 2 Кодексу адміністративного судочинства Українизавданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку, у тому числі, органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідностатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Пунктом 1 частиною 5ст. 48 Гірничого закону Українипередбачена категорія осіб, яка після ліквідації чи консервації гірничого підприємства забезпечуються вугіллям на побутові потреби, в межах галузевої угоди, а саме пенсіонерам, які пропрацювали на підприємствах з видобутку (переробки) вугілля, вуглебудівних підприємствах на підземних роботах - не менше ніж 10 років для чоловіків .

Згіднопостанови КМУ № 77 від 31 січня 2007 року «Про затвердження порядку надання пільг на придбання твердого палива за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетом»передбачено, що визначення права на пільги на тверде побутове паливо відповідно доГірничого закону Українипокладено на управління праці та соціального захисту населення на підставі відомостей із трудової книжки та пенсійного посвідчення.

За приписами пункту 4 вищевказаної постанови для призначення пільг з придбання твердого палива і скрапленого газу особи звертаються до управлінь праці та соціального захисту населення з відповідною заявою, до якої додають довідку про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі.

У разі коли на підставі записів у трудовій книжці особи, яка має право на безоплатне забезпечення вугіллям для побутових потреб згідно ізстаттею 48 Гірничого закону України, неможливо встановити факт виходу на пенсію з ліквідованого гірничого підприємства (ліквідація, реорганізація, перейменування), до уповноваженого органу за його запитом надається архівна довідка або довідка Міненерговугілля про зміни, які відбулися на гірничому підприємстві з моменту виходу на пенсію особи до ліквідації зазначеного підприємства, та копії підтвердних документів (розпорядження, накази).

Таким чином, відповідач у справі - є суб'єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством України покладений обов'язок щодо визначення права на пільги на тверде побутове паливо відповідно до частини 2статті 102 Бюджетного кодексу України, якою передбачено, що за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг на придбання твердого пічного палива надаються пільги, особам, які мають таке право згідно ізстаттею 48 Гірничого закону України, - з розрахунку вартості 3,1 тони вугілля на побутові потреби на домогосподарство на рік.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачка працювала у вугільній галузі, перебувала на посадах пов'язаних з підземними умовами більше 20 років, що підтверджується трудовою книжкою.

Частиною 5статті 111 ЦК Українипередбачено, що юридична особа є ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 1997 № 939, датою фізичної ліквідації гірничого підприємства вважається дата затвердження Мінвуглепромом актів прийняття відповідних робіт, а також визначення правонаступника щодо соціального захисту осіб відповідно до частини п'ятоїстатті 48 Гірничого закону України.

Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 21 грудня 2012 року № 1078бувзатверджений ОСОБА_2 комісії з розгляду підсумків фактичного виконання робіт тазаходів, передбачених проектом ліквідації шахти «Річна», яким роботи з ліквідації шахти «Річна» визнані закінченимиу повному обсязі, відповідно з проектом ліквідації.

Відповідно до довідки ДП «Донвуглереструктуризація» №9107-770 від 05 травня 2014 року ОСОБА_1 забезпечувалася бесплатним побутовим паливом у відповідності ізст.48 Гірничого закону Україниз початку ліквідації шахти «Річна» у 2006 році і до закінчення повної фізичної ліквідації шахти у 2012 році (а.с. 42).

Суд не погоджується з позицією відповідача, що обов'язок забезпечення вугіллям лежить на юридичній особі - Держаному підприємстві «Торезантрацит» до складу якого входить шахтоуправління «Волинське», яке значиться у трудовій книжці позивачки як останнє місце її праці у вугледобувній галузі.

Матеріалами справи достовірно підтверджено, що позивач працювала на шахті «Річна», послідовний процес реорганізації якої як структурного підрозділу, а в подальшому і як самостійної юридичної особи, відбувався на підставі наказів вищого органу управління, з дотриманням прав та гарантій працівників.

Із даних архівних довідок, інших матеріалів справи, вбачається, що позивачка працювала саме на ліквідованому підприємстві - ДП «Шахта «Річна», соціальний захист колишніх працівників якого на протязі фізичної ліквідації був покладений на державне підприємство «Донвуглереструктуризація», а тепер цей обов'язок перейшов до управління соціального захисту, так як інший правонаступник в установленому законом порядку не визначений.

При таких обставинах колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, який дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Статтею ст.316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому при таких обставинах апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення а рішення суду без змін.

Керуючись статями 309, 311, 315, 316,321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області на постанову Торезькогоміського суду Донецькоїобласті від 12 червня 2014 р.у справі№ 247/2204/14-а залишити без задоволення.

Постанову Торезькогоміського суду Донецькоїобласті від 12 червня 2014 р.у справі№ 247/2204/14-а залишити без змін.

Повне судове рішення складено та підписано 04 липня 2018 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О.О.Шишов

Судді І.В.Сіваченко

ОСОБА_2

Джерело: ЄДРСР 75080780
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку