open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 червня 2018 р. № 820/2290/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Панова М.М.,

за участю секретаря судового засідання - Кравчені Т.І.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТИТАН" до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТИТАН" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення №0096011210 від 05.12.2017 про застосування штрафних санкцій в сумі 2969694,71 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення винесено всупереч вимогам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні. В обґрунтування своїх заперечень зазначив, що податкове повідомлення-рішення є правомірним та прийнятим з дотриманням вимог законодавства.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку осіб, які беруть участь у справі, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що 10.11.2017 працівниками Головного управління ДФС у Харківській області було проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженої відповідальністю "Титан" з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за січень, лютий, березень, квітень, травень, липень, серпень, вересень 2017 року.

За результатами перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській області було складено акт про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Титан" з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В мотивувальній частині акту перевірки зазначено, що згідно з ІС "ЄРПН" податкові накладні виписані ТОВ "Титан", за період з січня по вересень 2017 року, перелік яких наведено в акті перевірки, зареєстровані в ЄРПН з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме: порушено термін реєстрації податкових накладних на загальну суму ПДВ 8486572,70 грн.

05.12.2017 Головним управлінням ДФС у Харківській області було винесено Податкове повідомлення-рішення №0096011210, яким за податком на додану вартість із вироблених в Україні товарів застосовано до ТОВ "Титан" штраф у розмірі 2969694,71 коп.

Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу, визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну (розрахунок коригування) та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідальність платника за порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачена пунктом 120і1 ст. 120і Податкового кодексу України.

Пунктом 1201 1 ст. 1201 Податковго кодексу вказано, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Законодавець у пункті 1201 1 ст. 1201 Податкового кодексу України, вказав на обов’язкову умову звільнення від відповідальності за порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних, а саме: крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупаю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою.

Отже, за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН або відсутність реєстрації податкової накладної в ЄРПН штрафні санкції, визначені Кодексом, не застосовуються виключно до податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю), складені на постачання товарів/послуг для операцій, які: звільнені від оподаткування; оподатковуються за нульовою ставкою.

Втім, податкове законодавство передбачає випадки, коли складені в установленому порядку податкові накладні не надаються покупцю, що разом з тим не позбавляє продавця зареєструвати такі податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Також відповідно до п. 3 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому наказом Міністерства фінансів України №1307 від 31.12.2015, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за №137/28267, усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

Цим же Порядком, у пункті 8, встановлено, що при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка "X" та зазначається тип причини: складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку); складена на постачання неплатнику податку; складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку; складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; складена у зв'язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку; складена у зв'язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих; складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України; складена на постачання для операцій, які не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість; складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов'язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; складена за щоденними підсумками операцій; складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку); складена у зв'язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності; складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента; складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

Тобто, умовно усі такі постачання можна розділити на два блоки: з сумою податку, яка не формує податковий кредит у покупця, проте, через реєстрацію у ЄРПН зменшує реєстраційну суму постачальника, та без суми податку (експортні та звільнені від оподаткування постачання).

Таким чином штрафна санкція за ст. 1201 Податкового кодексу не застосовується до податкових накладних які не змінюють ліміт на електронному рахунку, а не до всіх операцій по яких не надається податкова накладна.

Суд зазначає, що ГУ ДФС у Харківській області 28.11.2017 на адресу позивача поштовим відправленням надіслано лист №25808/10/20-40-12-10-17 від 27.11.2017 про дату розгляду заперечення до акту камеральної перевірки від 10.11.2017 №19119/20-40-12-10-09/30588785, яке було отримано позивачем 04.12.2017.

Відповідно до п. 86.7 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків виявив бажання брати участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, контролюючий орган зобов’язаний повідомити такому платнику податків про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається платнику податків не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду.

Позивач був належним чином повідомлений про дату розгляду заперечення до акту камеральної перевірки.

Крім того, позивач зазначає, що 27 червня 2017 року, внаслідок несанкціонованого втручання в роботу електронно-обчислювальних машин, була втрачена база бухгалтерських даних, програмне забезпечення для обміну податковими документами а також інші данні, що містились на комп’ютерах підприємства. Позивач цитує приписи Закону України “Про внесення змін до підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків” від 13 липня 2017 року.

Суд звертає увагу на те, що зазначений припис стосується тільки податкових накладних, складених у період з 1 червня 2017 року по 30 червня 2017 року. До розрахунку штрафних санкцій по оскаржуваному ППР не увійшло жодної податкової накладної, дата складання якої припадала б на зазначений у законі період.

Навіть якщо з 27 червня 2017 року позивач був позбавлений можливості зареєструвати податкові накладні - це ніяк не впливає на ситуацію що склалася, оскільки всі податкові накладні були зареєстровані з порушенням граничних строків реєстрації до 27 червня 2017 року.

Щодо зауважень позивача до акту перевірки, суд зазначає, що відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України предметом розгляду в порядку адміністративного судочинства є рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.

Висновки, викладені в акті, не є предметом оскарження в адміністративному суді, оскільки не є обов’язковими ані для платника податків, ані для керівника контролюючого органу і є лише відображенням фактичних дій податкових ревізорів - інспекторів щодо встановлених в ході перевірки порушень. Камеральна перевірка проводилась відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 76.3. ст. 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених ст.102 Податкового кодексу України.

Згідно з п. 114.1 ст. 114 Податкового кодексу України, граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов’язань, визначених статтею 102 Податкового кодексу України.

Щодо твердження позивача про порушення строку для направлення акту перевірки, то п. 86.2 ст. 86 Податкового Кодексу України надає контролюючому органу термін у 3 робочі дні для надіслання акту платнику податків. Акт було складено 10.11.2017 і направлено на адресу платника податків 14.11.2017. Однак позивач не взяв до уваги те, що 11 та 12 листопада 2017 року - це були вихідні дні, а отже акт був направлений у встановлений законом термін.

Таким чином, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТИТАН" задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТИТАН" (вул. Морозова, буд. 7, м. Харків, 61036, ЄДРПОУ 305887820237) до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 39599198) про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 04 липня 2018 року.

Суддя М.М.Панов

Джерело: ЄДРСР 75072302
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку