open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

справа №622/565/18

провадження №3/619/714/18

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2018 року Дергачівський районний суд Харківської області

у складі: головуючого судді Якименко Л.О.

за участю: секретаря судового засідання Ломанової І.А.

правопорушника ОСОБА_1

адвоката ОСОБА_2,

розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Дергачі адміністративний матеріал, який надійшов від заступника начальника Головного управління держпраці у Харківській області у відношенні:

ОСОБА _1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, який зареєстрований та проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, працює: ФОП,

за ст.ст. 41 ч. 1, 41 ч. 3 Кодексу України про адміністративне правопорушення.

В С Т А Н О В И В:

У відповідності до протоколу про адміністративне правопорушення № ХК0325\290\286\НП\АВ/П/2ПТ від 21 травня 2018 року при перевірці ФОП ОСОБА_1, місцезнаходження Харківська область Золочівський район с. Довжик вул. Петровського буд. 34-А, в період квітень-травень 2018 року, було встановлено, що останній порушив законодавство про працю, а саме: частину 11 статті 96 КЗпП України, частину 11 статті 6 ЗУ №108 ЗУ №108 – інші системи оплати праці встановлені наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу, виданий без погодження з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), а в разі відсутності первинної профспілкової організації – з вільно обраними та уповноваженими представниками (представником) працівників. Наказом від 03.05.2018 року №1 про затвердження положення про оплату праці працівників, яким затверджено положення про оплату праці працівників, положення про преміювання за виконання виробничих завдань і функцій. Зазначені документи не погоджені з уповноваженим представником працівників; частиною 2 статті 97 КЗпП України, частиною 1 статті 15 ЗУ №108 – питання оплати праці не погоджені з уповноваженим на представництво трудовим колективом органом. Наказом від 03.05.2018 року №1 про затвердження положення про оплату праці працівників, яким затверджено положення про оплату праці працівників, положення про преміювання за виконання виробничих завдань та функцій. Зазначені документи не погоджені з уповноваженим представником працівників. Наданий штатний розпис, введений в дію з 03.05.2018 року не погоджені з уповноваженим представником працівників; ПКМУ №413 – повідомлення про прийняття працівника на роботу не подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановленою формою до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором. ОСОБА_3 – підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №10-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу до органів ДФС не направлено.

У відповідності до протоколу про адміністративне правопорушення № ХК0325\290\286\НП\АВ/П/1ПТ від 21 травня 2018 року при перевірці ФОП ОСОБА_1, місцезнаходження Харківська область Золочівський район с. Довжик вул. Петровського буд. 34-А, в період квітень-травень 2018 року, було встановлено, що останній порушив законодавство про працю, а саме:

ч. 1 ст. 21 КЗпП України - трудовий договір не укладено між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за яким працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. 03.05.2018 року під час інспекційного відвідування було зафіксовано відеотехнікою 11 осіб, які з їх слів знаходилися на обідній перерві. З них 6 осіб надали пояснення, в яких зазначили, що працюють на ФОП з 26.04.2018 року, а інші 5 осіб відмовилися надати пояснення та покинули територію.

14.05.2018 року на виконання вимог про надання документів до заходу державного нагляду (контролю) ФОП були надані договори про надання послуг: від 26.04.2018 року № 26\04\18-4, укладеного між ФОП та ОСОБА_4; від 26.04.2018 року №26/04/18-6, укладеного між ФОП та ОСОБА_5; від 26.04.2018 року №26/04/18-1, укладеного між ФОП та ОСОБА_3; від 26.04.2018 року №26/04/18-2, укладеного між ФОП та ОСОБА_6; від 26.04.2018 року №26/04/18-5, укладеного між ФОП та ОСОБА_7; від 26.04.2018 року №26/04/18-3, укладеного між ФОП та ОСОБА_8. Зазначені договори мають ознаки трудових відносин.

Відповідно до ст. 21 КЗпП України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Цивільно-правовий договір - це будь-який вид договору, який укладається відповідно до вимог не трудового, а цивільного законодавства. За таким договором оплачується не процес праці, а його результат. Він визначається після закінчення роботи та оформляється актами здавання-приймання виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких здійснюється їх оплата. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його рамками, метою договору є отримання певного матеріального результату. Особа, яка виконує роботу на підставі цивільно-правового договору, на відміну від працівника, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку. Така особа сама організовує свою роботу і виконує її на власний ризик. В наданих ФОП договорах про надання послуг визначено, які саме громадянин повинен виконати роботи, а саме: проведення робіт по збору сміття та благоустрою території 20 або 11 годин; нагляд за збереженням майна та обладнання яке перебуває на території заводу 20 або 11 годин; проведення робіт по пробному випалу цегли 1500 або 1300 шт.; проведення робіт по вивантаженню цегли 1500 або 1300 шт. Тобто, праця за цими договорами не є юридично самостійною, а здійснюється у межах діяльності суб'єкта господарювання з систематичним виконанням трудових функцій відповідно до визначеного виду виконуваної роботи. Таким чином, в період з 26.04.2018 року по 03.05.2018 року працівники виконували обов'язки різноробочих без належного укладення трудового договору. В договорах про надання послуг не зазначено, який саме результат роботи повинен передати виконавець замовнику, а процес праці не передбачає будь-якого кінцевого результату.

ч. 1 ст. 24 КЗпП України - трудові договори не укладено в письмовій формі (у випадках, встановлених частиною першою статті 24 КЗпП України)03.05.2018 року під час інспекційного відвідування було зафіксовано відеотехнікою 11 осіб, які з їх слів знаходились на обідній перерві. З них 6 осіб надали пояснення в яких зазначили, що працюють на ФОП з 26.04.2018 року. Інші 5 відмовились надавати пояснення та покинули територію.В поясненнях наданих 03.05.2018 року інспекторам праці зазначено, що роботодавцем є ФОП, який визначив їм робочі місця та допустив до робочого місця 26.04.2018 року, окрім того ОСОБА_4 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочого на умовах трудового договору, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, з 07.00 до 16.00, вихідні - субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений; ОСОБА_5 зазначила, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочої на умовах трудового договору, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, вихідні — субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлена, оплата праці визначена в розмірі мінімальної заробітної плати, яку ще не отримувала;ОСОБА_3 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ОСОБА_1 на посаді різноробочого, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, з 07.00 до 16.00, вихідні - субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений;ОСОБА_6 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочого на умовах трудового договору, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, вихідні — субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений, оплата праці визначена в розмірі мінімальної заробітної плата; ОСОБА_7 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочого на умовах трудового договору, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, вихідні — субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений, оплата праці визначена в розмірі мінімальної заробітної плати, яку ще не отримував;ОСОБА_8 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді опалювача на умовах трудового договору, з режимом роботи: день/ніч 48 годин (з 7.00 до 17.30 та з 17.30 до 05.30), з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений, оплата праці визначена в розмірі 3500 гри., яку ще не отримував. За інформацією ДФС станом на 03.05.2018 року ФОП мав 1 працівників ОСОБА_9 - підсобний робітник, призначена на посаду наказом від 13.05.2015 №1-к.03.05.2018 року в своїх поясненнях ФОП зазначив, що станом на 03.05.2018 року договори укладено з 6 працівниками, при цьому документи щодо трудових відносин не надав.04.05.2018 року під час повторного виходу на об'єкт, на відеотехніку було зафіксовано процес здійсненна виробництва цегли тими самими працівниками, що й були зафіксовані 03.05.2018 року. На робочому місці залишилися тільки ті працівники, які надавали пояснення, а інші знов відмовилися надавати пояснення та покинули територію.В зв'язку із не наданням документів по найманим працівникам ФОП необхідних для проведення інспекційного відвідування був складений акт про неможливість проведення інспекційного відвідування та вимога про надання документів в термін до 14.05.2018 року, які безпосередньо вручені ОСОБА_114.05.2018 року на виконання вимоги про надання документів до заходу державного нагляду (котролю) ФОП були надані документи згідно яких встановлено, що станом на 14.05.2018 року згідно наданих ФОП документів, встановлено, що у підприємця працює 11 працівників, а саме:ОСОБА_4 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №8-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС 03.05.2018 року о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_5 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №4-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2); ОСОБА_3 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №10-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу до органів ДФС не направлено; ОСОБА_6 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №5-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_7 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №9-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_8 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №6-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_9 - підсобний робітник, призначена на посаду наказом від 13.05.2015 року №1-к;ОСОБА_10 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №2-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_11 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №3-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_12 - тракторист, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №7-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_13 - підсобний робочий, призначений на посаду з 05.05.2018 року згідно наказу №11-к від 07.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС 05.05.2018 року о 08.15 (реєстраційний номер НОМЕР_3).Також 14.05.2018 року були надані договори про надання послуг:від 26.04.2018 року №26/04/18-4, укладеного між ФОП та ОСОБА_4 від 26.04.2018 року №26/04/18-6, укладеного між ФОП та ОСОБА_5;від 26.04.2018 року №26/04/18-1, укладеного між ФОП та ОСОБА_3;від 26.04.2018 року №26/04/18-2, укладеного між ФОП та ОСОБА_6;від 26.04.2018 року №26/04/18-5, укладеного між ФОП та ОСОБА_7;від 26.04.2018 року №26/04/18-3, укладеного між ФОП та ОСОБА_8.Зазначені договори мають ознаки трудових відносин.Відповідно до ст. 21 КЗпП України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з піддяганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Цивільно-правовий договір- це будь-який вид договору, який укладається відповідно до вимог не трудового, а цивільного законодавства. За таким договором оплачується не процес праці, а його результат. Він визначається після закінчення роботи та оформляється актами здавання-приймання виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких здійснюється їх оплата. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за йогорамками, метою договору є отримання певного матеріального результату. Особа, яка виконує роботу на підставі цивільно-правового договору, на відміну від працівника, не підпорядковується правилам внутрішнього» трудового розпорядку. Така особа сама організовує свою роботу і виконує її на власний ризик.В наданих ФОП договорах про надання послуг визначено, які саме громадянин повинен виконати роботи, а саме:проведення робіт по збору сміття та благоустрою території 20 або 11 годин;нагляд за збереженням майна та обладнання яке перебуває на території заводу 20 або 11 годин;проведення робіт по пробному випалу цегли 1500 або 1300 шт.;проведення робіт по вивантаженню цегли 1500 або 1300 шт. Тобто, праця за цими договорами не є юридично самостійною, а здійснюється у межах діяльності суб'єкта господарювання з систематичним виконанням трудових функцій відповідно до визначеного виду виконуваної роботи. В договорах про надання послуг не зазначено, який саме результат роботи повинен передати виконавець замовнику, а процес праці не передбачає будь-якого кінцевого результату.Таким чином, в період з 26.04.2018 по 03.05.2018 працівники виконували обов'язки різноробочих без належного укладення трудових договорів.В порушення вимог частини третьої статті 24 КЗпП шістьох працівників було допущено до виконання роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу;

ч. 3 ст. 24 КЗпП України - працівники допускаються до роботи до укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу.03.05.2018 року під час інспекційного відвідування було зафіксовано відеотехнікою 11 осіб, які з їх слів знаходились на обідній перерві. З них 6 осіб надали пояснення в яких зазначили, що працюють на ФОП з 26.04.2018 року, Інші 5 відмовились надавати пояснення та покинули територію.В поясненнях наданих 03.05.2018 року інспекторам праці зазначено, що роботодавцем є ФОП, який визначив їм робочі місця та допустив до робочого місця 26.04.2018 року, окрім того:ОСОБА_4 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочого на умовах трудового договору, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, з 07.00 до 16.00, вихідні - субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений;ОСОБА_5 зазначила, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочої на умовах трудового договору, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, вихідні - субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлена, оплата праці визначена в розмірі мінімальної заробітної плати, яку ще не отримувала;ОСОБА_3 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочого, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, з 07.00 до 16.00, вихідні - субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений;ОСОБА_6 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочого на умовах трудового договору, з режимом роботи: п'ятиденний робочий тиждень, вихідні - субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений, оплата праці визначена в розмірі мінімальної заробітної плати;ОСОБА_7 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді різноробочого на умовах трудового договору, з режимом роботи:п'ятиденний робочий тиждень, вихідні - субота, неділя, з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений, оплата праці визначена в розмірі мінімальної заробітної плати, яку ще не отримував;ОСОБА_8 зазначив, що з 26.04.2018 року працює у ФОП ОСОБА_1 на посаді опалювача на умовах трудового договору, з режимом роботи: день/ніч 48 годин (з 7.00 до 17.30 та з 17.30 до 05.30), з правилами внутрішнього трудового розпорядку ознайомлений, оплата праці визначена в розмірі 3500,00 грн., яку ще не отримував.За інформацією ДФС станом на 03.05.2018 року ФОП мав 1 працівника: ОСОБА_9 - підсобний робітник, призначена на посаду наказом від 13.05.2015 року №1-к.03.05.2018 в своїх поясненнях ФОП зазначив, що станом на 03.05.2018 року договори укладено з 6 працівниками, при цьому документи щодо трудових відносин не надав.04.05.2018 року під час повторного виходу на об'єкт, на відеотехніку було зафіксовано процес здійснення виробництва цегли тими самими працівниками, що й були зафіксовані 03.05.2018 року. На робочому місці залишилися тільки ті працівники, які надавали пояснення, а інші знов відмовилися надавати пояснення та покинули територію.В зв'язку із не наданням документів по найманим працівникам ФОП необхідних для проведення інспекційного відвідування був складений акт про неможливість проведення інспекційного відвідування та вимога про надання документів в термін до 14.05.2018 року, які безпосередньо вручені ОСОБА_114.05.2018 року на виконання вимоги про надання документів до заходу державного нагляду (котролю) ФОП були надані документи згідно яких встановлено, що станом на 14.05.2018 року згідно наданих ФОП документів, встановлено, що у підприємця працює 11 працівників, а саме:ОСОБА_4 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №8-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС 03.05.2018 року о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_5 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №4-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_3 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №10-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу до органів ДФС не направлено;ОСОБА_6 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №5-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_7 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №9-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_8 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №6-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_9 - підсобний робітник, призначена на посаду наказом від 13.05.2015 року №1-к;ОСОБА_10 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №2-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_11 - підсобний робочий, призначений на посаду з 04.05.2018 року згідно наказу №3-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 (реєстраційний номер НОМЕР_2); ОСОБА_12 – тракторист, призначений на посаду 04.05.2018 року згідно наказу №7-к від 03.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС о 18.25 реєстраційний номер НОМЕР_2);ОСОБА_13 - підсобний робочий, призначений на посаду з 05.05.2018 року згідно наказу №11-к від 07.05.2018 року, повідомлення про прийняття працівника на роботу направлено до органів ДФС 05.05.2018 року о 08.15 (реєстраційний номер НОМЕР_3).Також 14.05.2018 року були надані договори про надання послуг: від 26.04.2018 року №26/04/18-4, укладеного між ФОП та ОСОБА_4;від 26.04.2018 року №26/04/18-6, укладеного між ФОП та ОСОБА_5;від 26.04.2018 року №26/04/18-1, укладеного між ФОП та ОСОБА_3;від 26.04.2018 року №26/04/18-2, укладеного між ФОП та ОСОБА_6;від 26.04.2018 року №26/04/18-5, укладеного між ФОП та ОСОБА_7;від 26.04.2018 року №26/04/18-3, укладеного між ФОП та ОСОБА_8.Зазначені договори мають ознаки трудових відносин відповідно до ст. 21 КЗпП України. В наданих ФОП договорах про надання послуг визначено, які саме громадянин повинен виконати роботи, а саме:проведення робіт по збору сміття та благоустрою території 20 або 11 годин;нагляд за збереженням майна та обладнання яке перебуває на території заводу 20 або 11 годин;проведення робіт по пробному випалу цегли 1500 або 1300 шт.; проведення робіт по вивантаженню цегли 1500 або 1300 шт. Тобто, праця за цими договорами не є юридично самостійною, а здійснюється у межах діяльності суб'єкта господарювання з систематичним виконанням трудових функцій відповідно до визначеного виду виконуваної роботи. В договорах про надання послуг не зазначено, який саме результат роботи повинен передати виконавець замовнику, а процес праці не передбачає будь-якого кінцевого результату.Таким чином, в період з 26.04.2018 року по 03.05.2018 року працівники виконували обов'язки різноробочих без належного укладення трудових договорів. В порушення вимог ч. 3 ст. 24 КЗпП України шістьох працівників було допущено до виконання роботи без укладання трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу.

Правопорушник ОСОБА_1 в судовому засіданні свою провину не визнав та пояснив, що жодного правопорушення не допустив, так як уклав 26.04.2018 року з працівниками цивільно-правові договори, а 03.05.2018 року – трудові договори. Вважає дії інспекторів управління Держпраці незаконними, так як він не був завчасно попереджений про перевірку, оскільки отримав лист-повідомлення 07.05.2018 року, а перевірка здійснювалася безпідставно 03.05.2018 року.

Суд у справі приходить до наступного.

Постановою Дергачівського районного суду Харківської області від 25.06.2018 року адміністративні справи за протоколами про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 41 та ч. 3 ст. 41 КУпроАП були об'єднані в одне провадження.

Як передбачено ч. 2 ст. 36 КУпроАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Основними нормативно-правовими актами, що регулюють спірні правовідносини є: Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положення «Про Державну службу України з питань праці», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96, Порядок проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затверджений наказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2012 року № 390.

Відповідно до п. 1 Положення Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

За приписами підпункту 9 пункту 4 Положення, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства про працю, зайнятість населення в частині дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; провадження діяльності з надання послуг з посередництва та працевлаштування.

Підпунктом 54 пункту 4 Положення передбачено, що Державна служба України з питань праці має право накладати у випадках, передбачених законом, штрафи за порушення законодавства, невиконання розпоряджень посадових осіб Держпраці.

Процедура проведення Державною інспекцією України з питань праці та її територіальними органами перевірок додержання законодавства з питань праці, встановлена Порядком проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2012 року № 390. Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, право проведення перевірок мають посадові особи Держпраці України та її територіальних органів, які відповідно до своїх посадових обов'язків мають повноваження державного інспектора з питань праці.

Інспектор може проводити планові та позапланові перевірки, які можуть здійснюватися за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Планові перевірки проводяться з періодичністю, яка визначається відповідно до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб'єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), наведених у додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2010 року №1059.

Позапланова перевірка проводиться незалежно від кількості раніше проведених перевірок за наявності підстав, визначених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Позапланові перевірки за зверненнями фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктами господарювання вимог законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюються за наявності згоди Держпраці України на їх проведення. Разом з тим, інспекторам забороняється виступати посередниками, арбітрами чи експертами під час розгляду трудових спорів.

Правопорушником ОСОБА_1 суду було надано копію направлення № 01.01.-94\02.02\711 від 26.04.2018 року, яке адресовано не йому, а ТОВ «Довжицький цегляний завод», тому він вважає, що було порушено проведення заходу державного нагляду (контролю) у формі інспекційного відвідування.

В направленні № 01.01.-94/02.03/773 від 03.05.2018 року не вказані підстави для проведення заходу державного нагляду (контролю) у формі інспекційного відвідування на предмет додержання вимог про працю, так як направлення № 01.01.-94/02.03/773 від 03.05.2018 року ОСОБА_1 отримав 07.05.2018 року. В акті № ХК0325/290/286/НП/АВ від “14” травня 2018 року, в якому вказано, що 03.05.2018 року під час інспекційного відвідування було зафіксовано відеотехнікою 11 осіб, які з їх слів знаходились на обідній перерві. З них 6 осіб надали пояснення в яких зазначили, що працюють на ФОП з 26.04.2018 року. Інші 5 відмовились надавати пояснення та покинули територію. Не залучено і не додано вказаний в акті відеозапис, як доказ у справі.

Допитаний у якості свідка ОСОБА_4 суду пояснив, що працює різноробочим на цегляному заводі з 03 травня 2018 року. До цього 26.04.2018 року укладав з ОСОБА_1 цивільно-правовий договір, за яким отримав грошові кошти в сумі 780 грн. Пояснення, які вимагали інспектори праці 03.05.2018 року, він писав на виданому ними бланку під диктовку інспекторів.

Аналогічні пояснення суду надали свідки ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7

Судом досліджені договори про надання послуг від 26.04.2018 року № 26\04\18-4, укладений між ФОП ОСОБА_1 та ОСОБА_4; від 26.04.2018 року №26/04/18-6, укладений між ФОП ОСОБА_1 та ОСОБА_5; від 26.04.2018 року №26/04/18-1, укладений між ФОП ОСОБА_1 та ОСОБА_3; від 26.04.2018 року №26/04/18-2, укладений між ФОП ОСОБА_1 та ОСОБА_6; від 26.04.2018 року №26/04/18-5, укладений між ФОП ОСОБА_1 та ОСОБА_7; від 26.04.2018 року №26/04/18-3, укладений між ФОП ОСОБА_1 та ОСОБА_8.

У відповідності до ст. 21 КЗпП України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Цивільно-правовий договір - це будь-який вид договору, який укладається відповідно до вимог не трудового, а цивільного законодавства. За таким договором оплачується не процес праці, а його результат. Він визначається після закінчення роботи та оформляється актами здавання-приймання виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких здійснюється їх оплата. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його рамками, метою договору є отримання певного матеріального результату. Особа, яка виконує роботу на підставі цивільно-правового договору, на відміну від працівника, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку. Така особа сама організовує свою роботу і виконує її на власний ризик. За договором підряду, укладеним між власником і громадянином, останній зобов'язується за винагороду виконувати для підприємства індивідуально визначену роботу. Основною ознакою, що відрізняє підрядні (цивільно-правові) відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес трудової діяльності, її організація. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату. Підрядник, на відміну від працівника, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик. При цьому за підрядним договором оплачується не процес праці, а її результати, котрі визначають після закінчення роботи і оформляють актами здавання-приймання виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких провадиться їх оплата. Договором також може бути передбачено попередню або поетапну оплату.

Суд приходить до висновку, що саме такий договір був укладений між ФОП ОСОБА_1 та працівниками, тому вина ОСОБА_1 в скоєнні правопорушень за ч. 1 ст. 41 КУпроАП та ч. 3 ст. 41 КУпроАП не підтверджена зібраними матеріалами.

Згідно до ст. 247 ч. 1 п. 1 КУпроАП провадження у справі підлягає закриттю за відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст. 247 ч. 1 п. 1, 284 КУпроАП, суд , -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження в справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 41, ч. 3 ст. 41 КУпроАП.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до апеляційного суду Харківської області через Дергачівський районний суд Харківської області.

Суддя Л. О. Якименко

Джерело: ЄДРСР 75063071
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку