open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Дата документу 02.07.2018

Справа № 501/124/18

2/501/686/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2018 року Іллічівський міський суд Одеської області в складі:

головуючого - судді Петрюченко М.І.

за участю секретаря - Левицької А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Чорноморську Одеської області у порядку загального позовного провадження цивільну справу

за позовом ОСОБА_1

до

відповідача ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» в особі Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз»

вимоги позивача: про захист прав споживача, визнання протиправними дій щодо нарахування штрафних санкцій та зобов’язання вчинити певні дії

учасники справи:

від позивача – представники ОСОБА_3 та ОСОБА_4

від відповідача – представник за довіреністю ОСОБА_5

негайно після закінчення судового розгляду, перебуваючи в нарадчій кімнаті, ухвалив рішення про наступне та

ВСТАНОВИВ:

І . Виклад позиції позивача та заперечень відповідача

1. 22 січня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» в особі Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» з вимогою визнати протиправним та скасувати Акт-розрахунок №37 від 20.12.2017 року Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» в особі Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» (місце знаходження: вул.Одарія, буд.1, м.Одеса, індекс 65003, код ЄДРПОУ 39525257) по особовому рахунку споживача ОСОБА_1 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, індекс 68001 реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) та протокол №37 від 20.07.2017 року, на підставі якого складено зазначений акт – розрахунок.

Даний позов мотивований тим, що між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 акціонерним товариством «Одесагаз», як Оператором газорозподільної системи укладено публічний типовий договір розподілу природного газу згідно постанови НКРЕКП від 30.09.2015 №494, згідно якого здійснюється постачання газу до його домоволодіння.

Позивач вказує, що 05.10.2017 року за його адресою: м.Чорноморськ, вул.Олександрійська 71 прийшов чоловік, який представився співробітником ПАТ «Одесагаз» з метою перевірки газового - лічильника. Позивачем йому була надано така можливість, також було надано для огляду рахункову книгу та документи на лічильник. Співробітник повідомив позивача, що унього великі проблеми, що начебто пошкоджені заводські пломби на газовому лічильнику, а також, що позивач може це питання вирішити з ним за для уникнення штрафних санкцій. Позивач відмовився з ним будь що обговорювати відносно вирішення питання та лічильника, в подальшому звернувся до ЧУЕГГ ПАТ «Одесагаз» з письмовою заявою з проханням провести перевірку чи експертизу газового лічильника, оскільки в роботу лічильника він не втручався, завчасно проводив всі перевірки та сумлінно сплачував послуги за газопостачання.

Також позивач зазначає в позові, що 10.11.2017 року за його адресою, відбувся демонтаж газового лічильника (Октава G- 4- 2L заводський номер 422451, 2015 року випуску) для перевірки. Демонтаж проведено в присутності його сина ОСОБА_4. Того ж дня представники ЧУЕГГ ПАТ «Одесагаз» склали наступні документи:

-ОСОБА_3 б/н від 10.11.2017 року про демонтаж лічильника;

-ОСОБА_3 б/н від 10.11.2017 року про порушення.

В акті б/н від 10.11.2017 року про виявлені порушення зазначено в графі вид, обставини і суть порушення Кодексу газорозподільних систем - (мова оригіналу) «подозрение на нарушение заводских пломб».

Крім того, позивач вказує, що комісією ПАТ «Одесагаз» 23.11.2017 року складений акт експертизи лічильника газу № 136, де в п.1.1 зазначено, що «порушення заводських пломб лічильного механізму, відсутні відбитки тавр на заводських пломбах», в п.1.2 - «пошкоджень корпусу лічильника газу не виявлено».

Позивач стверджує, що на засідання комісії також був присутній його син ОСОБА_4, в його присутності здійснено розпакування лічильника з пластикового пакету для його подальшоuj огляду. Членами комісії проведено поверхневий огляд, за результатами чого зроблено висновок про те, що відтиск заводської пломбb відсутній або пошкоджено, при цьому будь-яких інших доводів стосовно невідповідності лічильника встановленим нормам, не надано, ніякого висновку про втручання в роботу лічильника споживачем зроблено не було, що відображено в вищезазначених актах. У проханні представника Позивача провести більш детальне дослідження лічильника, було відмовлено. Після огляду, лічильник було поміщено до пластикового пакету, опломбовано та зазначено, що повернуто позивачу його буде тільки після сплати платежу за експертне дослідження.

Позивач стверджуючи, що засідання даної комісії не можливо вважати експертизою відповідно до вимог Положення, оскільки членами комісії проведено виключно поверхневий огляд лічильника не досліджено цілісність рахункового механізму, не проведена його позачергова повірка згідно з ДСТУ та без передбачених Законом підстав здійснив донарахування на підставі ОСОБА_3 рахунку № 37 від 20.12.2017 року за не обліковані обсяги газу по особовому рахунку споживача в сумі 87 203,60 грн. в порушення Кодексу газорозподільних систем, просить суд задовольнити позов.

2. Представник відповідача надав до суду заперечення проти позовної заяви (а.с.47-50, 87-92), пояснення (а.с.148-149), просить в задоволенні позову відмовити в повному обсязі, мотивуючи тим, що вимоги позову є неогрунтованими, в матеріалах справи відсутня заява позивача до правоохоронних органів щодо скоєного злочину невідомою особо – вимагання коштів у позивача. Актом про порушення №37 від 10 листопада 2017 року, складtного фахівцями Чорноморського УЕГГ ПАТ «Одесагаз» за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Олександрійська, буд.71 зафіксовано два порушення Кодексу газорозподільних систем, а саме: порушення заводських пломб лічильного механізму та відсутні відбитки тавр на пломбах лічильного механізму. Вказані порушення підтверджено висновком, викладеним в акті №136 експертизи лічильника газу, яка відбулась 23 листопада 2017 року в присутності споживача ОСОБА_1 Вимоги Кодексу газорозподільних систем при проведенні експертизи лічильника газу споживача ОСОБА_1 були повністю виконані повноважними представниками комісії.

Також, представник відповідача стверджує в запереченнях, що є безпідставними твердження позивача, що повірка лічильника раніше не проводилась, така повірка підлягає через 7 років – в 2022 році, оскільки лічильник природного газу ОСОБА_1 типу Октава G -4-2L, заводський № 422451, 2015 року, тощо.

У зв’язку з вищенаведеним, представник відповідача просить суд відмовити в задоволенні позову.

3. 04 квітня 2018 року позивач надав до суду відповідь на відзив (заперечення) (а.с.59-62), вказує, що відповідач ігнорує та викривляє підстави, наведені у позовній заяві, в акті б/н від 10.11.2017 року про виявлені порушення жодного зазначення про наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ не було. Позивач стверджує в відповіді на відзив, що відповідач умисно поєднує два таких значення, як пошкодження пломби та втручання в ЗВТ, оскільки останнє навіть не зазначено ні в акті перевірки, ні в акті про порушення, ніякого висновку про втручання в роботу лічильника споживачем зроблено не було, пошкоджень корпусу лічильника не виявлено.

Позивач, стверджує, що у разі наявності різних ознак порушень: пошкодження пломб та наявності несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, обидві повинні бути зазначені в акті.

4. 31 травня 2018 року позивач надав до суду відповідь на письмові пояснення відповідача щодо пояснень розрахунків (а.с.139-142) стверджуючи, що відповідачем безпідставно здійснено донарахування не облікованого обсягу природного газу в сумі 87203,60 грн. з підстав викладених в раніше поданих заявах.

ІІ . Заяви (клопотання) учасників справи.

5. 15.03.2018 року представник відповідача надав до суду заяву про відкладення розгляду справи на іншу календарну дату (а.с.34).

6. 23.03.2018 року представник відповідача надав до суду письмовий відзив на позов з додатками до нього (а.с.47-57).

7. 04.04.2018 року позивач надав до суду відповідь на відзив (заперечення) з доказами його направлення на адресу відповідача (а.с.59-64).

8. 26.04.2018 року представник відповідача надав до суду клопотання про відкладення розгляду справи (а.с.74-75).

9. 07.05.2018 року представник відповідача надав до суду заперечення проти позовної заяви з додатками до нього та доказами направлення його на адресу позивача (а.с.87-92).

10. 23.05.2018 року представник відповідача надав до суду пояснення щодо нарахування штрафних санкцій з додатками до нього (а.с.116-130).

11. 31.05.2018 року позивач надав до суду відповідь на письмові пояснення з додатками до нього (а.с.139-147).

12. 04.06.2018 року представник відповідача надав до суду пояснення по справі щодо нарахування штрафних санкцій з додатками до нього (а.с.148-151).

13. 06.06.2018 року позивач надав до суду відповідь на письмові пояснення (а.с.152-155).

14. 12.06.2018 року представник відповідача надав до суду пояснення по справі щодо нарахування штрафних санкцій з додатками до нього (а.с.156-166).

ІІІ . Інші процесуальні дії у справі.

15. Ухвалою суду від 12.04.2018 року підготовче провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 акціонерного товариства закрито, призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 26 квітня 2018 року на 10 годину 00 хвилин.

І V. Фактичні обставини, встановлені Судом та зміст спірних правовідносин.

16. Судом встановлено, що між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 акціонерним товариством «Одесагаз», як Оператором газорозподільної системи укладено публічний типовий договір розподілу природного газу згідно постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494, що підтверджується копією договору (а.с.8-10).

17. Згідно заяви ОСОБА_4 від 03.11.2017 року на адресу директора Чорноморського управління експлуатації Газового господарства ПАТ «Одесагаз» вбачається, що: «…05.10.2017 року за адресою: м.Чорноморськ, вул.Олександрійська 71 прийшов чоловік, який представився співробітником ПАТ «Одесагаз» з метою перевірки газового – лічильника. ОСОБА_4 надав йому таку можливість, також було надано для огляду розрахункову книгу та документи на лічильник. Співробітник повідомив заявника, що у нього великі проблеми, що начебто пошкоджені заводські пломби на газовому лічильнику, а також – він (заявник) може це питання вирішити з ним за для уникнення штрафних санкцій. Заявник відмовився з ним далі будь що обговорювати відносно вирішення питання та лічильника, в подальшому звернувся до ЧУЕГГ ПАТ «Одесагаз» з письмовою заявою з проханням провести перевірку чи експертизу газового лічильника, оскільки в роботу лічильника він (заявник) не втручався…» (а.с.11).

18. 10.11.2017 року за адресою: м.Чорноморськ, вул.Олександрійська 71, відбувся демонтаж газового лічильника (октава G-4- 2 L заводський номер 422451, 2015 року випуску) для перевірки, підтвердженням чого є акт б/н від 10.11.2017 року про демонтаж лічильника (а.с.13). Демонтаж проведено в присутності сина Позивача ОСОБА_4.

19. Цього ж дня, складено акт про порушення (а.с.12). В акті б/н від 10.11.2017 року про виявлені порушення зазначено в графі вид, обставини і суть порушення Кодексу газорозподільних систем - (мова оригіналу) «подозрение на нарушение заводских пломб».

20. Комісією ПАТ «Одесагаз» 23.11.2017 року складений акт експертизи лічильника газу № 136, де в п.1.1 зазначено, що: «порушення заводських пломб лічильного механізму, відсутні відбитки тавр на заводських пломбах», в п.1.2 - «пошкоджень корпусу лічильника газу не виявлено» (а.с.16).

21. На підставі акту про порушення, 20.12.2017 року працівниками Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» складено Акт-розрахунок не облікованого обсягу газу, згідно якого розрахунок об'єму та обсягу природного газу і його вартості становить 87203,60 грн. (а.с.18).

V. Оцінка Суду.

22. Відповідно до ст.626 Цивільного кодексу України: «Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків».

Згідно з ст.629 Цивільного кодексу України: «Договір с обов'язковим для виконання сторонами».

23. Згідно з п.п.2, 5 ч.1 ст.4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на належну якість продукції та обслуговування, а також на відшкодування майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством.

24. Судом встановлено, що між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 акціонерним товариством «Одесагаз», як Оператором газорозподільної системи укладено публічний типовий договір розподілу природного газу згідно постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 (а.с.8-10), до якого надається інформаційний лист з вказанням особового рахунку споживача №20024453, номеру лічильника споживача ОСОБА_1 - №422451, номеру пломби - №18857988 (а.с.10, зворотній бік цього аркушу).

Отже, між сторонами укладено договір про надання населенню послуг з газопостачання із зазначенням даних лічильника, номеру пломби лічильника.

25. Правовідносини між споживачем та постачальником газу врегульовані Кодексом газорозподільних систем, затвердженим постановою НКРЕ від 30 вересня 2015 року №2494, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 6 листопада 2015 року за №1379/27824, положеннями ЦК України, Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність».

26. Відповідно до положень частини першої, четвертої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб'єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб'єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

27. Порядком подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженим 08.07.2015 року № 474, передбачено, що виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьох робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення за формою згідно з додатком 1 рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме його отримання споживачем.

Споживач забезпечує у зазначений в повідомленні строк доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки. Представник виконавця пред'являє споживачеві направлення, видане йому виконавцем, для проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки, а також у разі потреби демонтажу такого засобу. Демонтаж засобу проводиться в присутності споживача та оформлюється актом за встановленою формою.

Після проведення періодичної повірки або ремонту виконавець у строк, зазначений в акті про демонтаж засобу вимірювальної техніки, забезпечує транспортування засобу вимірювальної техніки для його монтажу. Монтаж засобу вимірювальної техніки проводиться представником виконавця виключно у присутності споживача та оформлюється актом. Опломбування засобу вимірювальної техніки здійснюється представником виконавця у день його монтажу, про що зазначається в акті про монтаж засобу вимірювальної техніки.

28. Як вбачається з акту демонтажу побутового лічильника газу від 10.11.2017 року, на виконання зазначених вимог, попередня повірка лічильника була здійснена 2015 року (а.с.13), здійснено опломбування засобу вимірювальної техніки пломбою №18857988 (а.с.10 зворотній бік).

29. 11.2017 року за адресою: м.Чорноморськ, вул.Олександрійська, буд.77 було здійснено огляд вузла обліку газу на базі лічильника газу типу G-4 «Октава», заводський номер 422451, за наслідками огляду було виявлено порушення а саме: «підозра на порушення заводських пломб на суматрі (а.с.12-13).

30. Актом б/н від 10.11.2017 року про демонтаж засобу побутового лічильника газу, Протоколом б/н від 10.11.2017 року про направлення засобу вимірювальної техніки на експертизу встановлено непорушність пломби оператора ГРМ на патрубках №18857988, яка була встановлена 2015 року на ЗВТ (засіб вимірювальної техніки) після його повірки (а.с.13, 15).

31. Відповідно до п.6 гл.10 розділу Х Кодексу газорозподільних систем затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2494 від 30.09.2015 під час проведення експертизи комісія проводить зовнішній огляд пакувального пакета (тари), в яку було запаковано ЗВТ та/або пломбу.

Після зовнішнього огляду пакувального пакета (тари) комісією перевіряються:

1) відповідність місць фактичного розташування пломб місцям, зазначеним в протоколі;

2) цілісність та місцезнаходження пломб, а також ознак порушень, зазначених у протоколі;

3) цілісність заводського та повірочного тавра на ЗВТ;

4) цілісність лічильного механізму та корпусу ЗВТ;

5) цілісність конструктивних елементів вихідного патрубка ЗВТ;

6) наявність сторонніх предметів всередині ЗВТ;

7) відповідність маркування ЗВТ нормативно-технічній документації;

8) відповідність ЗВТ, програмного забезпечення та контрольної суми паспорту на ЗВТ та/або опису типу на цей тип ЗВТ;

9) відповідність втручань в роботу ЗВТ наявним актам перевірок та/або відомостям про повірку та ремонт ЗВТ тощо.

32. За актом №136 експертизи лічильника газу від 23.11.2017 року комісією ПАТ «Одесагаз» з проведення експертизи лічильника типу Октава G-4-2L та пломб встановлено наступне:

1.1. Цілісність зовнішнього огляду лічильника газу: порушення заводських пломб лічильного механізму. Відсутні відбитки тавр на заводських пломбах.

1.2. Цілісність лічильного механізму та корпусу лічильника газу: пошкоджень корпусу лічильника газу не виявлено.

1.3 Цілісність конструктивних елементів вихідного патрубка, наявність сторонніх предметів всередині лічильника газу, механічні пошкодження та інше: сторонніх предметів всередині ЗВТ на виявлено.

1.4. Відповідність втручань в роботу лічильника газу наявним актам перевірки та/або відомостям про повірку та ремонт лічильника газу тощо: відомості про повірку та ремонт, а також планових втручань в роботу лічильника газу не надано.

1.5. Відповідність лічильника газу, програмного забезпечення та кортрольної суми паспорту на лічильник газу та/або опису на цей тип лічиника газу: паспорт від 07.2015 року на лічильник газу Октава G-4-2L, заводський номер 422451 надано. Програмне забезпечення на даний тип лічильника не застосовується.

Висновки комісії: порушення заводських пломб лічильного механізму: «Відсутні відбитки тавр на пломбах лічильного механізму. Зовнішній вигляд лічильника газу не відповідає вимогам п.6.4.1 Р 50-071-98. Лічильник газу типа Октава G-4-2L, заводський номер 422451 визнано не придатним до подальшого застосування згідно вимог п.6.4.1 Р 50-071-98 та не допускається до застосування».

33. Відповідно до п.7 гл.9 розділу Х Кодексу газорозподільних систем при виявленні ознак пошкодження пломб (крім факту їх відсутності чи розірвання пломбувального матеріалу, на якому встановлено пломбу) та/або несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, що має бути зазначено в акті про порушення, за домовленістю сторін або за ініціативою Оператора ГРМ чи споживача (суміжного суб'єкта ринку природного газу) може бути ініційована їх експертиза у порядку, визначеному цим розділом. При виявленні ознак пошкодження ЗВТ (лічильника газу) за умови відсутності ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ за ініціативою Оператора ГРМ чи споживача (суміжного субєкта ринку природного газу) може бути ініційована його позачергова чи експертна повірка у порядку, визначеному цим розділом. До отримання результатів експертизи або позачергової чи експертної повірки розрахунок необлікованого або облікованого частково обєму природного газу внаслідок порушення не здійснюється.

34. За протоколом №37 від 20.12.2017 року комісією з розгляду актів про порушення ПАТ «Одесагаз» встановлено порушення у виді несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ (лічильника газу), яке полягало у відсутності відбитку тавра державного повірника (аверс і реверс).

35. За визначенням п.4 гл.1 розділу І Кодексу газорозподільних систем несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ/лічильника газу втручання в роботу або конструкцію чи складові комерційного вузла обліку (зокрема лічильника газу), у тому числі шляхом їх підробки, пошкодження чи пошкодження на них пломб, впливу дії спрямованого постійного магнітного поля або зміни конфігурації даних обчислювача/коректора обєму газу (первинного програмування чи протоколу параметризації), внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства), та інші дії, що призводять до викривлення даних обліку природного газу.

Аналіз зазначеної норми свідчить про те, що склад порушення може мати місце за наявності складових елементів, а саме:

- наявність дій про втручання в роботу або конструкцію чи складові комерційного вузла обліку (зокрема лічильника газу);

- наявність обставин того, що комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства) витрата (споживання) природного газу, та інші дії, що призводять до викривлення даних обліку природного газу;

- наявність причинно-наслідкового звязку між діями з втручання в роботу або конструкцію ЗВТ та обставинами того, що комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства) витрата (споживання) природного газу.

36. Оскільки актом №136 експертизи лічильника газу від 23.11.2017 року не встановлено обставин того, що було втручання в механізм та корпус ЗВТ, конструктивні елементи вихідного патрубка ЗВТ; не встановлено наявності сторонніх предметів всередині ЗВТ, зазначений акт визначає: «цілісність лічильного механізму та корпусу лічильника газу: пошкоджень корпусу лічильника газу не виявлено; цілісність конструктивних елементів вихідного патрубка, наявність сторонніх предметів всередині лічильника газу, механічні пошкодження та інше: сторонніх предметів всередині ЗВТ на виявлено; відповідність втручань в роботу лічильника газу наявним актам перевірки та/або відомостям про повірку та ремонт лічильника газу тощо: відомості про повірку та ремонт, а також планових втручань в роботу лічильника газу не надано», суд приходить до висновку, що комісією ПАТ «Одесагаз» не встановлено несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ.

37. Відсутність відбитки тавра державного повірника (аверс та реверс) сам по собі не може свідчити про наявність складу правопорушення, оскільки актом не встановлено, що саме відсутність тавра вплинуло на роботу або конструкцію чи складові конструкції ЗВТ, та саме внаслідок відсутності відбитків тавра державного повірника - витрата (споживання) природного газу комерційним вузлом обліку не обліковувалася (обліковувалася частково чи з порушенням законодавства), та призвело до викривлення даних обліку природного газу.

38. Суд наголошує на тому, що відповідно до п.7 гл.9 розділу Х Кодексу газорозподільних систем при виявленні ознак пошкодження ЗВТ (лічильника газу) за умови відсутності ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ за ініціативою Оператора ГРМ чи споживача (суміжного субєкта ринку природного газу) може бути ініційована його позачергова чи експертна повірка у порядку, визначеному цим розділом.

39. Суд враховує, що актом б/н від 10.11.2017 року про демонтаж побутового лічильника, Протоколом б/н від 10.11.2017 року про направлення засобу вимірювальної техніки на експертизу не встановлено порушність пломби №18857988 яка була встановлена представником відповідача 2015 року на ЗВТ (засіб вимірювальної техніки) після його повірки.

Отже, суд приходить до висновку що позивачем не доведено обставин несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ з боку позивача, тому вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

VІ. Розподіл судових витрат між сторонами.

40. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, пов'язаними з порушенням їх прав.

41. Згідно ч.6 ст.141 ЦПК України, якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від оплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

42. Отже, у зв’язку із задоволенням позову у повному обсязі, враховуючи те, що позивач при зверненні до суду із зазначеним позовом був звільнений від сплати судового збору, оскільки ці вимоги регулюються Законом України «Про захист прав споживачів», судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь держави.

З цих підстав, керуючись статтями 2, 5, 10-13, 18, 141, 258-259, 263 Цивільно-процесуального кодексу України, Суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» про захист прав споживача, визнання протиправними дій щодо нарахування штрафних санкцій та зобов’язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати Акт-розрахунок №37 від 20.12.2017 року Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» в особі Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» (місце знаходження: вул.Одарія, буд.1, м.Одеса, індекс 65003, код ЄДРПОУ 39525257) по особовому рахунку споживача ОСОБА_1 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, індекс 68001 реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) та протокол №37 від 20.07.2017 року, на підставі якого складено зазначений акт – розрахунок.

3. Стягнути з Чорноморського управління експлуатаційного газового господарства ОСОБА_2 акціонерного товариства «Одесагаз» (місце знаходження: вул.Одарія, буд.1, м.Одеса, індекс 65003, код ЄДРПОУ 39525257) на користь держави судовий збір у розмірі 704,80 грн.

4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

6. До дня початку функціонування єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Іллічівський міський суд Одеської області.

7. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

8. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

9. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

10. Повний текст рішення складено 02 липня 2018 року.

Суддя Іллічівського міського суду

Одеської області ОСОБА_6

Джерело: ЄДРСР 75056507
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку