open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №: 398/1581/18

провадження №: 2/398/1634/18

РІШЕННЯ

Іменем України

"20" червня 2018 р. Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області в складі:

головуючого судді Крімченко С.А.,

при секретарі Куліковій В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Олександрії цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» про захист прав споживачів,

представник позивача - ОСОБА_2,

представник відповідача- Стадніченко І.В.,

Встановив:

ОСОБА _1 звернувся в суд з позовною заявою до обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» про захист прав споживача у зв’язку з тим, що відповідач не здійснює періодичну повірку, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку за власний рахунок. Просить з урахуванням уточненої позовної вимоги зобов’язати відповідача здійснювати періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирного засобів обліку за адресою АДРЕСА_1, за рахунок обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро Кіровоград».

Позов мотивує тим, що чинним законодавством України передбачено, що повірка квартирних засобів обліку води (лічильників) здійснюється за рахунок виконавця, тобто організацій, що надають житлово-комунальні послуги, а в жодному разі не за рахунок споживача. Контроль за періодичністю повірок також здійснює виконавець.Натомість відповідач переклав витрати на повірку квартирних засобів обліку води на споживача. Крім того, в разі порушення термінів періодичних повірок, за якими повинен слідкувати Водоканал - згідно Договору між споживачем та Водоканалом, останній переводить оплату замість фактично спожитої на нормативну, тобто за кількістю зареєстрованих в квартирі мешканців, тобто на двох осіб, на нього, позивача та дружину.Дізнавшись про необхідність повірки лічильника, він, позивач ініціював її за чергою, однак його лічильник не був знятий на повірку, так як він не сплатив відповідачу кошти за повірку лічильника.Згідно з діючим законодавством України на час повірки лічильника оплата має нараховуватись по середньому за три попередні місяці (Постанова Кабміну №630 п.15). Він продовжує сплачувати за фактично спожиту воду за показниками лічильника.Він, позивач, неодноразово звертався до відповідача з листами, в яких перелічив чинні нормативно-правові акти і вказав на те, що деякі пункти Договору та дії відповідача суперечать чинному законодавству України та Порушують його права. Натомість отримав дві відписки без жодних зрозумілих пояснень.Отже, оскільки Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» чітко виписані обов'язки виконавця стосовно повірки побутових лічильників, а постановою Кабміну №630 чітко виписані обов’язки виконавця та споживача, то водоканал зобов’язаний в тексті пропонованого для укладення споживачам договору так само чітко дотримуватись виписаних в цих нормативно-правових актах обов’язків виконавця та споживача. Замість цього водоканал в пункті 16(д) пропонованого для укладення споживачам договору самовільно переставив обов’язки виконавця в обов’язки споживача, грубо порушивши тим самим і Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», і постанову Кабміну №630, а також і Цивільний кодекс України.

В судовому засідання позивач ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 підтримали позовні вимоги та прость їх задоволити , вважаючи дії відповідача неправомірними.Позивач ОСОБА_1 зазначив , що він в усній формі в грудні 2017 року звертався до представників відповідача з вимогою провести повірку його лічильника. Йому відповіли, що повірка буде проводитися за рахунок підприємства.Але доказів звернення до відповідача суду надати не може.В січні він почав звертатися до відповідача з письмовими зверненнями. Вважає, що відповідач повинен провести повірку його лічильника за власний рахунок. Претензій до нарахування плати за водопостачання він до відповідача не пред'являє.

Представник відповідача ОСОБА_3 в судовому засіданні позов не визнала, подала письмові заперечення, які суд приймає як відзив на позовну заяву. Зазначає, що 10 грудня 2017 року під особистий підпис було проінформовано споживача ОСОБА_1 забезпечити доступ 19.12.2017 року до засобу вимірювальної техніки СВК-1.5 № 62948 , що розташований в квартирі АДРЕСА_2, який підлягає періодичній повірці в IV кварталі 2017 року - попередня повірка проведена була 28.12.2013р., а наступна повірка відповідно до паспорту водолічильника через 4 роки, тобто до 28.12.2017 року.

По закінченню IV кварталу 2017 року через непроведення робіт 19.12.2017 року по демонтажу, транспортуванню, монтажу та повірки засобу обліку води позивача, який не уклав договір на виконання робіт та не провів оплату послуг ,пов’язаних з повіркою Власного приладу обліку за адресою вул. Першотравнева,5 3 кв.176, нарахування розміру плати з 01.01.2018 року проводиться з розрахунку на 2-х осіб, тобто на ОСОБА_1 та його дружину за нормою водоспоживання, що становить в місяць 291,14 грн. , відповідно до п. 21 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.

Згідно абз. 3 ч. 4 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну енергію і газ) проводиться за рахунок тарифів на електро- і газопостачання або за рахунок постачальника послуг комерційного обліку. Періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання".

Згідно ч. 2 ст. 6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів - розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором. Періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється згідно з міжповірочним інтервалом, зазначеним у технічному паспорті на цей засіб, але не менш як один раз на шість років для засобів механічного типу та не менш як один раз на дев’ять років для засобів інших типів.Таким чином, відповідно до викладеного вище, засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Квартирний лічильник позивача є вузлом розподільного обліку. Обслуговування (в тому числі повірка) та заміна вузлів розподільного облік здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.

Витрати на періодичну повірку виключені з тарифу на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) згідно постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) від 2.11.2017 року №1344 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 26.11.2015 року № 2868», постанова набрала чинності 16.12.2017 року відповідно до п 7. Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

Посилання позивача в обґрунтування свого позову на постанову Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, як на нормативно-правовий акт, є безпідставним, так як прийнятий Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» в момент виникнення спірних правовідносин і який є вищою за юридичною силою. Стосовно обґрунтування позовних вимог за постановою КМУ № 560 від 12.07.2005 року «Про затвердження порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», яка встановлює тариф на обслуговування будинків та прибудинкових територій і не відноситься до порядку формування тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, оскільки тариф на послуг ОКВП «Дніпро-Кіровоград» формується за іншою постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869.

Таким чином, Виконавець послуги ОКВП «Дніпро-Кіровоград» 10.11.2017 року вручив під підпис ОСОБА_1 повідомлення О 000000149457 про те, що лічильник за адресою АДРЕСА_3 підлягає періодичній повірці в IV кварталі 2017 року та запропонував виконати періодичну повірку на умовах визначених в повідомленні та виконати демонтаж засобу вимірювальної техніки 19.12.2017 року. Позивач послугу повірки не замовив та не оплатив. Повірка лічильника виконана не була. Відповідач неодноразово, за зверненнями позивача, листами від 19.01.2018 року № 29\03\0, від29.03.2018 року № 167\21\0 надав відповідачу всі обґрунтування своїх дій з посиланням на чинні норми законодавства.

Враховуючи викладене вище, ОКВП «Дніпро-Кіровоград» не порушував вимог чинного законодавства та діяв в межах визначених законом. Відповідно до положень Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» повірка розподільного засобу обліку виконується за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором. Позивач запропоновану відповідачем в повідомленні послугу з повірки не прийняв та не оплатив. ОКВП «Дніпро-Кіровоград» не має визначеного законом обов’язку з періодичної повірки розподільного вузла обліку позивача за рахунок підприємства. Вказане підтверджено роз’ясненням Мінрегіону від 04.04.2018 року №8/10-534-18.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши позивача та представників позивача та відповідача , суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1 і користується послугами водопостачання, за які сплачує плату відповідно до встановлених тарифів, що не заперечувалося сторонами в судовому засіданні. Квартира обладнана лічильником холодної води.

Відповідно до копії договору про надання населенню послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення № 5914 від 06.12.2013 року між споживачем ОСОБА_1 та ОКВП «Дніпро-Кіровоград» пунктом 5.4.15

визначено , що споживач зобов’язаний за власний рахунок проводити роботи по встановленню , ремонту та періодичній повірці водолічиника. Позивач даний договір відмовився підписати, про що зазначив в судовому засіданні.

В судовому засіданні встановлено, що попередня повірка лічильника води позивача була проведена 28.12.2013 року. Наступна перевірка лічильника повинна була бути проведена до 28.12.2017 року.

Споживачу ОСОБА_1 було направлено повідомлення , в якому зазначено, що в зв»язку з набранням чинності Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який набрав чинності з 02.08.2017 року, повірка квартирних приладів обліку води платна.В повідомлені була зазначена плата за повірку приладів обліку і зобов»язання споживача ОСОБА_1 19.12.2017 року з 8 год. до 17 год. забезпечити допуск представника ОКВП «Дніпро-Кіровоград» до засобу вимірювальної техніки. Споживач отримав дане повідомлення, долучивши його копію до позовної заяви.

Частиною 3 п. 5 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та п. 1 ст. 30 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 зобовязано споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом, крім того статтею 22 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» передбачено, що споживач зобовязаний своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.

Порядок повірки засобів вимірювальної техніки регламентується ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».

Частиною 3 ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачено, що порядок подання фізичними особами, що не є субєктами підприємницької діяльності - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, повязані з повіркою, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Підприємства, організації та фізичні особи оплачують метрологічні роботи, повязані із здійсненням на госпрозрахункових засадах усіх видів державного метрологічного контролю, визначених статтею 21, а також послуги передбачені частиною четвертою статті 15 цього Закону, в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України (ст.46 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність).

На час виникнення спірних правовідносин правові основи забезпечення єдності вимірювань в Україні визначає Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», який регулює відносини, що виникають в процесі провадження метрологічної діяльності, із змінами і доповненнями, внесеними Законом України«Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», від 22 червня 2017 року № 2119-VIII.

До моменту прийняття Закону України«Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», від 22 червня 2017 року № 2119-VIII, який набрав чинності 02 серпня 2017 року, частиною четвертою статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» було передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюється за рахунок субєктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло- газо- і водопостачання.

З набранням чинності Закону України«Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також встановлення та обслуговування засобів обліку.

Так, вказаним Законом було внесено зміни до статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та виключено вимогу щодо здійснення періодичної повірки обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб теплову енергію і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюється за рахунок субєктів господарювання, що надають послуги з тепло- і водопостачання.

При цьому, відповідно до частини четвертої статті 17 цього Закону періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно доЗакону України«Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», від 22 червня 2017 року № 2119-VIII.

Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

При цьому, відповідно до п.6 та п.10 ч.1 ст.1 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» вузол розподільного обліку - вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів. Обслуговування вузлів обліку - огляд, опломбування/розпломбування, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів - розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.

Періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється згідно з міжповірочним інтервалом, зазначеним у технічному паспорті на цей засіб, але не менш як один раз на шість років для засобів механічного типу та не менш як один раз на девять років для засобів інших типів.

Крім цього, відповідно до п. 5 та п.7 розділу ІV Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) від 02.11.2017 року №1344 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 26.11.2015 року №2868» витрати на періодичну повірку виключені з тарифу на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Так, з п.3.5 Структури тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград», яка є Додатком 27 до вищезазначеної постанови НКРЕКП у редакції від 02.11.2017 р. №1344, виключено матеріальні витрати на обслуговування квартирних засобів обліку (у т. ч. на періодичну повірку), які до прийняття Законом вказаних змін передбачалися зазначеною структурою тарифів.

Згідно наказу №847 від 28.11.2017 року обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» з 16 грудня 2017 року вводяться в дію нові тарифи на послуги водопостачання та водовідведення ( з використанням внутрішньо будинкових систем ), в які не були включені затрати на повірку та обслуговування лічильників води .

Відповідно повірка лічильників води повинна була проводитися за рахунок споживача.

Обласне комунальне виробниче підприємство «Дніпро-Кіровоград», як виконавець послуг з водопостачання та водовідведення, контролює міжповіркові інтервали та інформує споживача про необхідність виконання періодичної повірки лічильника.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України «Про метрологію і метрологічну діяльність» дозволяється застосовувати лічильник, якщо він пройшов повірку. Тобто, застосування лічильника у разі не проходження чергової повірки заборонено законом.

Позивач ОСОБА_1, отримавши повідомлення відповідача про заплановану повірку лічильника на 19.12.2017 року, не оплатив вартість послуг і відповідно повірка лічильника не була проведена.На момент розгляду справи повірка лічильника води позивача не була проведена.

В січні 2018 року позивач неодноразово звертався до Олександрійського ВКГ обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» з письмовими заявами щодо структури нових тарифів та проведення повірки його квартирного засобу обліку за рахунок відповідача.

Позивачу надавалися відповіді на його заяви з роз»ясненням змін до законодавства та підстав формування тарифів на послуги водопостачання та водовідведення ( з використанням внутрішньо будинкових систем ), в які не були включені затрати на повірку та обслуговування лічильників води , а також порядок оплати за повірку лічильника.

З зазначених положень нормативно-правових актів слідує, що у відповідача ОКВП «Дніпро-Кіровоград» відсутній обов»язок за власний рахунок проводити періодичну повірку засобу вимірювальної техніки (лічильника холодної води), який встановлено в квартирі позивача. Проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води (у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) має здійснюватися не за рахунок виконавця зазначених послуг, а за рахунок власників таких вузлів обліку.

У зв»язку з викладеним, враховуючі викладені норми права, що регулюють порядок повірки лічильників води на час виникнення спірних правовідносин, відсутні правові підстави зобов»язати відповідача за свій рахунок провести повірку водо лічильника позивача.

Керуючись ст. ст.263, 265,268 ЦПК України,

Вирішив :

Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_2, РНОКПП НОМЕР_1, проживає: ІНФОРМАЦІЯ_3) до обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» (ЄДРПОУ: 03346822, місцезнаходження: м. Кропивницький, вул. Соборна, 19а) про зобов’язання здійснити періодичну повірку, обслуговування та ремонт квартирного засобу обліку води за адресою: АДРЕСА_4, за рахунок обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград».

Повне рішення буде складено 25.06.2018 року.

Рішення суду може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Апеляційного суду Кіровоградської області через Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Головуючий

Джерело: ЄДРСР 74948158
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку