open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 815/1083/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2018 року

У залі судових засідань № 31

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.,

при секретарі судового засідання - Сидоренко Ю.С.

за участю сторін:

представника позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2

представник відповідача - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “КЕДР” до Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті про визнання протиправним та скасування акту, -

В С Т А Н О В И В:

З позовом до суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю “КЕДР” до Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та з урахуванням уточненого адміністративного позову (а.с. 25-28) просить:

визнати протиправним та скасувати акту №1 припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №3 Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо припинення перевезення (переміщення) вантажу 22 тони вовни овечої немитої, несортованої, прибувшого з Румунії код УКТЗЕД:5101, який супроводжується Ветеринарним сертифікатом №RO-SL-004412 від 16.01.2018р., на підставі транспортної накладної CMR №0056424 від 16.01.2018р., відправник S.C. TOTAL TDC-SRL, отримувач ТОВ “КЕДР”, та повернення її відправнику.

Ухвалою від 29.03.2018р. відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.

Протокольною ухвалою суду від 24.05.2018р. занесеною до журналу судового засідання, закрито підготовче судове засідання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що державним інспектором ветеринарної медицини ПІПВМ №3 грубо порушуючи норми ветеринарного законодавства, безпідставно та незаконно складено акт про припинення перевезення вантажу, який підлягає поверненню - вовни овечої немитої, несортованої, прибувшого з Румунії. Таким чином, відповідач затримав процедуру розмитнення вантажу, самоусунувся від прийняття рішення щодо проведення перевірки вантажу, проведення ветеринарно-санітарної експертизи та видачі ветеринарного сертифікату. Позивач зазначає, що складений акт не регламентує подальших дій, які потрібно проводити з вантажем, чим завдає матеріальної шкоди отримувачу вантажу у вигляді витрат на простій автомобільного транспорту та витрат на зберігання продукції на митному складі.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, з підстав наведених у відзиву на позовну заяву (08.05.2018р. за вхід. №12826/18), зазначивши, що на час ввезення вантажу, проведення ветеринарно-санітарного контролю та складання акту тимчасової заборони перевезення (переміщення) №1 від 18.01.2018р. було чинним та діяло рішення Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №602-113-18/3458 від 16.08.2017р. про заборону до ввезення в Україну з Румунії сприятливих до ящуру тварин, продукції, сировини та генетичного матеріалу отриманого від них, у зв’язку з повідомленням МЕБ про реєстрацію на території Румунії захворювання на африканську чуму свиней. (а.с.41-44)

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив на адміністративний позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд, встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 16.01.2016р. між ТОВ “КЕДР” та підприємством Румунії S.C. TOTAL TDC-SRL укладено договір поставки 22 тонн вовни овочевої немитої, несортованої, країна походження Румунія, код УКТЗЕД:5101.

Під час проходження державного кордону вантажем, 18.01.2018р. державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №3 Одеської обласної регіональної служби ОСОБА_4 був проведений ветеринарно-санітарний контроль вантажу вовна овеча немита несортована, виробництва підприємства Румунії вагою 22 000 кг., що належить ТОВ «КЕДР».

За результатами проведеного контролю, відповідачем був складений акт №1 припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №3 Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо припинення перевезення (переміщення) вантажу 22 тони вовни овечої немитої, несортованої, прибувшого з Румунії код УКТЗЕД:5101 та повернення її відправнику (а.с.10-11)

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Відповідно до п. 1 Положення про Одеську регіональну службу державного ветеринарного-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, яке затверджене Наказом Держпродспоживслужби №54 від 26.01.2017р. Одеська регіональна служба є державним органом ветеринарної медицини, що здійснює державний ветеринарно-санітарний контроль та нагляд на відповідній території.

Пунктом 8 вказаного Положення визначено, що Одеська регіональна служба реалізує свої повноваження безпосередньо та через свої структурні підрозділи – прикордонні інспекційні пункти (пости) ветеринарної медицини, за якими закріплено зони обслуговування.

Як встановлено судом, під час проходження державного кордону вантажем, 18.01.2018р. державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №3 Одеської обласної регіональної служби ОСОБА_4 був проведений ветеринарно-санітарний контроль вантажу - вовни овечої немитої несортованої, виробництва підприємства Румунії вагою 22 000 кг., за результатами якого відповідно до рішення Головного державного інспектора ветеринарної медицині України №602-113-18/3458 від 16.08.2017р., п. 1 ч. 1 ст. 85 Закону України «Про ветеринарну медицину», п. п. 6 п. 5 Положення про пункт державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, затвердженого наказом Державного Департаменту ветеринарної медицини №18 від 19.07.1999р., п. п. 2, 8 Порядку пропуску вантажів, підконтрольних Службі ветеринарної медицини, через державний кордон України, що затверджений Наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №49 від 27.12.1999р., п.30 Ветеринарних вимог щодо імпорту в Україну об’єктів державного – санітарного контролю та нагляду, що затверджені наказом Державного Департаменту ветеринарної медицини №71 від 14.06.2004р. – припинила (тимчасову заборонила) перевезення (переміщення) вантажу, про що складено акт від 18.01.2018р.

Судом встановлено, що на час ввезення вантажу, проведення його ветеринарно-санітарного контролю державним інспектором ветеринарної медицини ПІПВМ №3 Одеської регіональної служби ОСОБА_4 та складання акту тимчасової заборони перевезення (переміщення) №1 від 18.01.2018р. було чинним та діяло рішення Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №602-113-18/3458 від 16.08.2017р., у зв’язку з повідомленням МЕБ про реєстрацію на території Румунії сприятливих до ящуру тварин, продукції, сировини та генетичного матеріалу, отриманого від них. Ввезення з зазначеної країни інших вантажів, підконтрольних державній службі ветеринарної медицини здійснюється відповідно до ветеринарних вимог, щодо імпорту в Україну об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду.

Згідно п. 30.1 Ветеринарних вимог щодо імпорту в Україні об’єктів державного ветеринарного-санітарного контролю та нагляду, що затвердженні Наказом Державного департаменту ветеринарної медицини №71 від 14.06.2004р. (у редакції чинній на момент ввезення товару) до ввезення в Україну допускаються шкіряна, рогокопитна, кишкова, хутрова, овчинно-хутрова і смушкова сировина, вовна, козячий пух, щетина, кінський волос, пір'я і пух курей, качок, гусей та інших птахів, а також інша тваринна сировина, отримана від здорових тварин (птахів), вирощених на території країни-експортера, із господарств, офіційно вільних від заразних хвороб тварин, і виготовлена на підприємствах, що мають дозвіл центральної державної ветеринарної служби країни-експортера на постачання продукції і перебувають під її постійним контролем.

Пунктом 30.2 вказаних Вимог вказано, сировина виходить з господарств і адміністративних територій, вільних від заразних хвороб тварин (птахів), у тому числі: губкоподібної енцефалопатії великої рогатої худоби і скрепі овець - відповідно до вимог Міжнародного ветеринарного кодексу Міжнародного епізоотичного бюро; африканської чуми свиней, африканської чуми коней, чуми верблюдів і чуми великої рогатої худоби - протягом останніх 3 років на території країни; ящуру, віспи овець і кіз - протягом останніх 12 місяців на адміністративній території (штат, провінція, земля, округ і ін.); сибірки - протягом останніх 3 місяців у господарстві.

Відповідно до п. 1 Порядку пропуску вантажів, підконтрольних Службі державної ветеринарної медицини, через державний кордон України, що затверджений Наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №49 від 27.12.1999р., увезення, вивезення чи транзит через територію України тварин, продуктів і сировини тваринного походження та інших вантажів, в'їзд транспортних засобів, що підлягають обов'язковому ветеринарному контролю, дозволяються за наявності документів, передбачених міждержавними угодами (ветеринарних свідоцтв, сертифікатів), та в разі додержання ветеринарних вимог з урахуванням епізоотичного стану країн-експортерів.

Згідно до п. 2 вказаного Порядку, пропуск через митний кордон України вантажів, підконтрольних службі державної ветеринарної медицини, дозволяється тільки з країн, благополучних в епізоотичному відношенні, за наявності оригіналу ветеринарного сертифіката країни походження з обов'язковим зазначенням конкретного одержувача та при виконанні ветеринарних вимог щодо імпорту в Україну вантажів, підконтрольних службі державної ветеринарної медицини, після проходження обов'язкового ветеринарного контролю.

Відповідно до п. 5 Порядку пропуску вантажів, підконтрольних Службі державної ветеринарної медицини, через державний кордон України, що затверджений Наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №49 від 27.12.1999р., оформлення вантажів, підконтрольних службі державної ветеринарної медицини, в пункті пропуску на державному кордоні при ввезенні можливе лише за умови наявності оригіналу ветеринарного сертифіката, санітарного сертифіката країни-виробника, при виконанні ветеринарних вимог щодо імпорту в Україну вантажів, підконтрольних службі державної ветеринарної медицини.

Згідно до п. 8 вказаного Порядку, пункт державного ветеринарного контролю має право в установленому порядку припиняти або тимчасово забороняти перевезення (переміщення) вантажів, підконтрольних службі державної ветеринарної медицини, в разі небезпечної епізоотичної ситуації в країні-експортері, встановлення порушень ветеринарних вимог, неправильного оформлення ветеринарних документів, розбіжностей у них чи в разі відсутності таких документів; про це складається відповідний акт у трьох примірниках, які подаються, відповідно, старшим змін прикордонного наряду та митних органів.

Відповідно до пп. 6 п. 5 Положення про пункт державного ветеринарного-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, затвердженого Наказом Державного департаменту втеринарної медицини №18 від 19.07.1999р. пункт держветконтролю має право у встановленому порядку припиняти або тимчасово забороняти перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів у разі епізоотичного неблагополуччя країни-експортера, встановлення порушень ветеринарних вимог, неправильного оформлення ветеринарних документів, виявлення у них розбіжностей щодо кількості, якості, маси, упаковки чи в разі відсутності таких документів.

Пунктом 2 статті 6 Положення про Одеську регіональну службу державного ветеринарного-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, яке затверджене Наказом Держпродспоживслужби №54 від 26.01.2017р. визначено, що державні інспектори ветеринарної медицини регіональної ветслужби, крім іншого мають право забороняти вивезення з території України, ввезення на її територію, транзитні і внутрішньодержавні перевезення, обіг товарів, інших об'єктів контролю та нагляду, які не відповідають аимогам ветеринарно-санітарних заходів та технічним регламентам.

Згідно до п. 2 вказаного Положення, Одеська регіональна служба державного ветеринарного-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті у своїй діяльності керується Конституцією України і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної раи України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Держпродспоживслужби та положення про неї.

Відповідно до п.п. 3 п. 4 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, що затверджено Постановою Кабінету Міністрів України №667 від 02.09.2015р. Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань установлює обмеження або заборону на імпорт, транзит та експорт об'єктів державного контролю, що можуть переносити особливо небезпечні хвороби, включені до списку Міжнародного епізоотичного бюро, або інші хвороби, що підлягають повідомленню, з окремих держав або карантинних зон у разі підтвердження факту спалаху таких хвороб.

Матеріалами справи підтверджується, що на час ввезення вантажу діяло рішення Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №602-113-18/3458 від 16.08.2017р., згідно якого було заборонено ввезення сприятливих до ящуру тварин, продукції, сировини та генетичного матеріалу, отриманого від них, у зв’язку з реєстрацією захворювання на африканську чуму свиней на території жудцю Сату-Маре в Румунії.

При прийняті рішенні у справі суд бере до уваги те, що ТОВ «КЕДР» неодноразово здійснювалось митне оформлення товару – «вовни овечої немитої» виробництва підприємства Румунії. Так, Одеською регіональною службою державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті 06.12.2017р. було проведено службове розслідування фактів здійснення митного оформлення товару – «вовни овечої немитої» виробництва підприємства Румунії, що надійшла на адресу ТОВ «КЕДР» без врахування рішення Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №602-113-18/3458 від 16.08.2017р., за результатами якого було притягнуто посадових осіб до відповідальності у вигляді догани за пропуск вказаного товару за територію України. При цьому, комісією були дослідженні документи, на підставі яких було проведення оформлення вантажу та встановлено, що міжнародний ветеринарний сертифікат, що супроводжував вантаж, який не відповідає п. 30 Наказу Державного Департаменту ветеринарної медицини №71 від 14.06.2004р. «Про затвердження Ветеринарних вимог щодо імпорту в Україну об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду», а саме відсутнє підтвердження благополуччя країни щодо африканської чуми свиней – протягом останній 3 років. (а.с.71-77)

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що акт №1 припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №3 Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо припинення перевезення (переміщення) вантажу 22 тони вовни овечої немитої, несортованої, прибувшого з Румунії код УКТЗЕД:5101, складений відповідачем правомірно.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи..

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб’єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з’ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “КЕДР” задоволенню не підлягають, оскільки на час ввезення вантажу було чинним та діяло рішення Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №602-113-18/3458 від 16.08.2017р., згідно якого було повідомлено МЕБ про реєстрацію на території Румунії сприятливих до ящуру тварин, продукції, сировини та генетичного матеріалу, отриманого від них.

Згідно ч.1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб’єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, враховуючи, що суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні позову повністю, судові витрати сплачені позивачем не стягується за рахунок бюджетних асигнувань з Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні.

Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 90, 139, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю “КЕДР” (код ЄДРПОУ 31887620, місцезнаходження: 65013, м. Одеса, Миколаївська дорога, 142) до Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні (місцезнаходження: 65009, м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 7) про визнання протиправним та скасування акту №1 припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №3 Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо припинення перевезення (переміщення) вантажу 22 тони вовни овечої немитої, несортованої, прибувшого з Румунії код УКТЗЕД:5101, який супроводжується Ветеринарним сертифікатом №RO-SL-004412 від 16.01.2018р., на підставі транспортної накладної CMR №0056424 від 16.01.2018р., відправник S.C. TOTAL TDC-SRL, отримувач ТОВ “КЕДР”, та повернення її відправнику – відмовити.

Судові витрати відшкодуванню не підлягають, у зв’язку з відмовою у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю “КЕДР”.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в сроки, встановлені ст. 295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписане суддею 25.06.2018р.

Суддя Балан Я.В.

Джерело: ЄДРСР 74936415
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку