open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 712/2390/18
Моніторити
Постанова /31.03.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /10.02.2020/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /01.07.2019/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /15.04.2019/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /23.11.2018/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /07.11.2018/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /07.09.2018/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /20.08.2018/ Касаційний цивільний суд Рішення /15.06.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Рішення /15.06.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /16.05.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /27.04.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /11.04.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /15.03.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси
emblem
Справа № 712/2390/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /31.03.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /10.02.2020/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /01.07.2019/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /15.04.2019/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /23.11.2018/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /07.11.2018/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /07.09.2018/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /20.08.2018/ Касаційний цивільний суд Рішення /15.06.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Рішення /15.06.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /16.05.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /27.04.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /11.04.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /15.03.2018/ Соснівський районний суд м.Черкаси

Рішення

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 712/2390/18 Провадження 2/712/1072/18

15 червня 2018 року м.Черкаси

Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого/судді - МАРЦІШЕВСЬКОЇ О.М.

за участю секретаря судового засідання – Олефіренко В.В.

представника позивача, адвоката - ОСОБА_1

представників відповідачів - ОСОБА_2, ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні м.Черкаси за правилами загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_4 до Апеляційного суду Черкаської області, Державної судової адміністрації України, Виконавчого комітету Черкаської міської ради про зобов"язання вчинити дії по забезпеченню житлом ,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідачів з вимогами:

- зобов’язати Державну судову адміністрацію України не перешкоджати апеляційному суду Черкаської області виконати умови договору від 25 грудні 2008 року з наступними змінами на дольову участь в будівництві квартири АДРЕСА_1 та не перешкоджати апеляційному суду Черкаської області підписати тристоронній акт прийому - передачі квартири та зареєструвати своє право власності на частку в квартирі не як службове житло;

- зобов’язати апеляційний суд Черкаської області на протязі не більше одного місяця з часу набуттям рішенням законної сили виконати умови договору від 25 грудні 2008 року з наступними змінами на дольову участь в будівництві квартири АДРЕСА_1 та підписати тристоронній акт прийому - передачі квартири і зареєструвати своє право власності на частку в квартирі не як службове житло та надати документи на частку в квартирі для надання її в користування не як службове житло особі, яка перебуває під номером 1 в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради відповідно до частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», яка була чинною на час постановлення позивача на облік як особи, що потребує покращення житлових умов;

- зобов’язати виконавчий комітет Черкаської міської ради на протязі не більше одного місяця з часу надання апеляційним судом Черкаської області документів на надання квартири, видати ОСОБА_4, ордер на частину квартири АДРЕСА_2 як особі, яка перебуває під номером 1 в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради відповідно до частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», яка була чинною на час постановлення позивача на облік як особи, що потребує покращення житлових умов.

В обгрунтування позовних вимог позивач вказував, що 20 вересня 2001 року обраний на посаду судді апеляційного суду Черкаської області безстроково (Постанова Верховної Ради України від 20 вересня 2001 року №2738-111 про обрання суддів). За період роботи житлом не був забезпечений. Рішенням виконавчого комітету Соснівської районної ради у м. Черкаси в 2007 році позивач був взятий на облік як особа, що потребує покращення житлових умов і був включений до окремого списку для позачергового отримання житла.У контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради, позивач перебуває на черзі під №1. Органи виконавчої влади за його місцем проживання не забезпечили позивача житлом, тому апеляційним судом Черкаської області 25 грудня 2008 року укладено договір з корпорацією «Житлобудинвест-Ч» за №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси, а ДСА України за бюджетною програмою 0501180 «Придбання (будівництво) житла для суддів Апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів у 2008 році, як головним розпорядником бюджетних коштів, було виділено частину коштів апеляційному суду Черкаської області. В зв’язку з відсутністю повної оплати вартості квартири 22 вересня 2009 року додатковою угодою №1 до договору від 25.12.2008 року позивача було залучено в якості сторони за договором на дольову участь в будівництві квартири та визначено, що квартира за №77 буде передана в будинку по вул. Смілянська, 2/1 в м. Черкаси, а позивач як сторона в договорі проводить доплату в розмірі 5600 гривень. В грудні 2008 року недовнесені кошти були перераховані ДСА України апеляційному суду Черкаської області і апеляційним судом були перераховані корпорації' «Житлобудинвест-Ч». Термін введення житла в експлуатацію відповідно до п. 5 додаткового договору №1 зазначено 31.12.2009 року.В зв’язку з економічною кризою в 2009 році будівництво будинку завершене не було і квартира апеляційному суду Черкаської області не передана. Економічна криза потягла за собою зростання цін на будівельні матеріали, що відповідно до умов договору потребувало додаткового фінансування.Таким чином в договорах про дольову участь на будівництво квартири було чітко визначено, що дана квартира будується для позивача на склад сім’ї дві особи, як особі яка перебуває під №1 у контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області які потребують покращення житлових умов.Відповідно до акту-прийому передачі квартири від грудня 2017 року апеляційним судом на будівництво квартири внесено 281400 гривень, а позивачем особисто 53404 грн. ОСОБА_5 внесених коштів частка позивача в двокімнатній квартирі АДРЕСА_3 становить 11,12 м2, або ж 1/6 частина, частка апеляційного суду Черкаської області становить 58,58 м2, або ж 5/6 частин. Даний акт прийому-передачі квартири АДРЕСА_4 В.І. підписаний, але не підписаний апеляційним судом Черкаської області, що позбавляє його оформити право власності на частку в даній квартирі.Перешкодою для підписання акту прийому-передачі квартири та реєстрації права власності на її частку апеляційним судом Черкаської області та передачу даної частки в квартирі позивачу як особі що є першою в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов являється лист ДСА України від 29.01.2018 року за №14-2412/18, яким ДСА України пропонує зареєструвати дану частку в квартирі як службове житло та надавати її суддям відповідно до Положення про порядок надання службового житла й користування ним, працівниками апаратів судів, працівниками Державної судової адміністрації та територіальних управлінь ДСА України, затвердженим наказом ДСА України від 22 грудня 2017 року №1122.Позивач вважає, що дана рекомендація ДСА України є такою, що суперечить Конституціїї України та ЖК України.Отже, питання про забезпечення позивача житлом повинно вирішуватись на підставі нормативно-правових актів, які були чинними на час виникнення в нього права на покращення житлових умов як особи, що мала право на позачергове отримання житла.За таких умов, ОСОБА_4 вважає порушеним своє право на забезпечення його не службовим житлом, відповідно частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», яка була чинною на час постановлення його на облік як особи, що потребує покращення житлових умов та потребує судового захисту. Також звертає увагу на грубе порушення відповідачами конституційних норм відносно гарантій незалежності суддів в частині забезпечення житлом, так як позивач перебуває вже 11 рік на обліку, як особа, що потребує поліпшення житлових умов в позачерговому порядку і має граничний вік перебування на посаді судді.

08.06.2018. позивач надав уточнені заяву в частині вимог про зобов’язання апеляційний суд Черкаської області на протязі не більше одного місяця з часу набуттям рішенням законної сили виконати умови договору від 25 грудні 2008 року з наступними змінами на дольову участь в будівництві квартири АДРЕСА_1 та підписати тристоронній акт прийому - передачі квартири і зареєструвати своє право власності на частку в квартирі не як службове житло та надати документи на частку в квартирі для надання її в користування не як службове житло особі, яка станом на час звернення його до суду 03 березня 2018 року перебуває під номером 1 в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради відповідно до частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», яка була чинною на час постановлення позивача на облік як особи, що потребує покращення житлових умов.

У відзиві на позов представник ДСА України ОСОБА_6 позов не визнав, просив відмовити у його задоволенні, вказував, що Постановою ВСУ від 07.05.2012р. встановлено, що обов"язок забезпечити житлом суддю, який потребує поліпшення житлових умов, покладений на місцеві органи виконавчої влади за місцем роботи судді, а дії Державної судової адміністрації України та її територіальних управлінь із забезпечення суддів житлом є додатковими уразі не вирішення цього питання органом місцевої виконавчої влади. Крім того, за бюджетною програмою 0501180 "Придбання (будівництво) житла для суддів апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів" у 2008 році ДСА України, як головним розпорядником бюджетних коштів, бюджетні асигнування в сумі 281400 грн. виділені Апеляційному суду Черкаської області в повному обсязі. Виконання зобов"язань за вищевказаною бюджетною програмою (КПКВК 0501180) щодо придбання житла для суддів безпосередньо належали до повноважень апеляційного суду Черкаської області як розпорядника коштів нижчого рівня. Договір між Корпорацією "Житлобудінвест-Ч" та апеляційним судом Черкаської області №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м.Черкаси було укладено 25.12.2008. Будь-яких договірних взаємовідносин (зобов"язань) між ДСА України та зазначеними вище контрагентами щодо дольової участі у будівництві квартири в житловому будинку в м.Черкаси не було, так як ДСА України не є стороною договору. Також у вказаному договорі не зазначено, що квартира будується саме для ОСОБА_4 Вказує, що позивач просить зареєструвати своє право власності на частку в квартирі не як службове житло особі та надати ордер на частку квартири. В обгрунтування зазначеної вимоги позивач посилається на підписання ним договору від 01.08.2016р. №0801 щодо облаштування інженерних вводів до квартири з монтажем приладів обрахування, а також посилається на проведення ним ремонтних робіт (встановлення дверей та інших). Проте, дані дії позивачем здійснені у добровільному порядку та даний договір ні апеляційним судом Черкаської області ні ДСА України не був підписаним. Вказані дії позивача також не дають йому права на отримання частки квартири не як службового житла. Крім того, ні у договорі від 25.12.2018 №9-39 ні у додаткових угодах не зазначено щодо передачі частки квартири ОСОБА_4 та ордеру на заначену частку. Також позивачем у позовній заяві не наведені норми закону, що підтверджують його право на отримання частки квартири не як службового житла та отримання ордеру на зазначену частку квартири. Отже, відповідач ДСА вважає, що на теперішній час судді може надаватися для вселення квартира, яка має статус службової, у зв"язку з викладеним, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

У відповіді на відзив на позов представник позивача адвокат ОСОБА_1 вважав відзив відповідача необгрунтованим та таким, що суперечить фактичним обставинам справи, так як на протязі 6 місяців з часу виникнення у позивача, як судді, права на поліпшення житлових умов, він не був забезпечений благоустроєним житлом у вигляді окремої квартири місцевим органом виконавчої влади за місцем його роботи, тому у нього виникло додаткове право на забезпечення житлом за рахунок державного бюджету України ДСА України, що відповідає п.7 Порядку забезпечення житлом суддів апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів, затвердженого постановою КМ України від 03серпня 2005 року №707. В своєму відзиві на позов ДСА України промовчує про правовий висновок ВСУ, висловлений ним у справі №6-157цс14 від 12.11.2014р. про незворотність дії нормативних актів у часі та про право судді не забезпеченого жилим приміщенням виконавчим органом місцевого самоврядування напротязі 6 місяців з часу виникнення потреби у житлі на додаткове забезпечення жилим приміщенням відповідно до Порядку. П.9 Порядку передбачено, що для забезпечення суддів благоустроєним житлом ДСА та її територіальні управління (стосовно суддів місцевих судів) ведуть контрольні списки суддів, які потребують поліпшення житлових умов та суддів, які забезпечені житлом, і вносять місцевим органам виконавчої влади пропозиції щодо забезпечення суддів житлом. Апеляційним судом Черкаської області щорічно в ДСА України направлялись списки суддів, які перебувають на квартирному обліку та потребують покращення житлових умов. З 2009 р. ДСА України припинили фінансування будівництво квартири №77 в будинку по вул.Смілянській,2/1 в м.Черкаси, хоча Порядок був чинним до 01 грудня 2010 року, томудодатковою угодою №1 від 22.09.2009 р. позивача, як особу, що перебувала в контрольному списку осіб, які потребують покращення житлових умов, під №1 було залучено як сторону в договорі для додаткового інвестування та створення спільної власності. Вимога ОСОБА_4 про визнання за ним права власності на 1/6 частину квартири №77 в будинку по вул.Смілянській,2/1 в м.Черкаси засвідчена в акті звірки, де копорація "Житлобудінвест-Ч" підтверджує внесення особисто позивачем на рахунок корпорації для будівництва зазначеної квартири 53404 грн. Загальна вартість квартири становить 334804 грн., із них ДСА України внесено 281804 грн. За договором на будівництво квартири передбачено, що прилади опалення (4 штуки), лічильника (два холодної води, два теплої води, тепловий лічильник, електричний лічильник), вхідні двері купує інвестор додатково від вартості квартири. Дані витрати додатково понесені позивачем, так як ДСА України і апеляційним судом було забуто про будівництво квартири. Якби забудовник виконав умови договору та своєчасно збудував і ввів в експлуатацію будинок в 2009 році, як це було передбачено договором, то ОСОБА_4 мав би право отримати житло на загальних умовах. Вважає, що не визнання ДСА України повністю позовних вимог лише засвідчує їх перешкоджання апеляційному суду Черкаської області виконати умови договору від 25.12.2008 р. з наступними змінами на дольову участь в будівництві квартири АДРЕСА_5 та перешкоджанню апеляційному суду Черкаської області підписати тристоронній акт прийому-передачі квартири та зареєструвати своє право власності на частку в квартирі не як службове житло.

У відзиві на позов представник відповідача виконавчий комітет Черкаської міської ради ОСОБА_3 вказувала, що виконком не погоджується з вимогою позивача щодо зобов’язання на протязі не більше одного місяця з часу надання апеляційним судом Черкаської області документів на надання квартири, видати ОСОБА_4, ордер на частину квартири АДРЕСА_2 як особі, яка перебуває під номером 1 в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради відповідно до частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», яка була чинною на час постановлення позивача на облік як особи, що потребує покращення житлових умов з тих мотивів, що квартира №77 в будинку по вул.Смілянській,2/1 у м.Черкаси належить до відомчого житлового фонду, порядок якої регламентований ст.52 ЖКУкраїни. Станом на день звернення позивача до суду у виконавчого комітету Черкаської міської ради відсутнє будь-яке рішення з необхідним пакетом документів апеляційного суду Черкаської області щодо надання ОСОБА_4 частини квартири АДРЕСА_6, яке затверджується відповідачем та є підставою для видачі йому ордеру, а тому позовна вимога до ВК ЧМР є передчасною. Враховуючи викладене,просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні представник позивача адвокат ОСОБА_1 позов підтримав, просив задовольнити з підстав, викладених у позові та відповіді на відзив.

Представник відповідача апеляційного суду Черкаської області в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, у наданій суду заяві просив розглянути справу в його відсутність, відзиву на позов не подав.

Представник відповідача ДСА України ОСОБА_2 в судовому засіданні позов не визнала, просила відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві на позов.

Представник відповідача виконавчого комітету Черкаської міської ради ОСОБА_3 в судовому засіданні позов не визнала, просила відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві на позов.

Заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.

Відповідно до п.3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 02.06.2016 року №1402-VІІІ «Про судоустрій та статус суддів», районні, міжрайонні, районні у містах, міські, міськрайонні суди продовжують здійснювати свої повноваження до утворення та початку діяльності місцевого окружного суду, юрисдикція якого розповсюджується на відповідну територію.

Відповідно до ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися досуду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ст.ст.126,130 Конституції України, незалежність і недоторканність суддів гарантуються Конституцієюі законами України. Держава забезпечує фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів.

Вказаній нормі кореспондує п. 1 Основних принципів незалежності суддів, затверджених резолюціями Генеральної Асамблеї ООН № 40/32 від 29 листопада 1985 р. та № 40/146 від 13 грудня 1985 р., яким встановлено вимогу, відповідно до якої незалежність суддів повинна бути гарантована державою і закріплена в її конституції та законах; уряд й інші установи зобовязані поважати і дотримуватися принципу незалежності суддів. Рекомендація № R (94) 12 Комітету Європи "Незалежність, дієвість та роль суддів" містить положення про те, що виконавча і законодавча влади повинні гарантувати незалежність суддів та утримуватися від кроків, які б могли поставити її під загрозу.

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 20 березня 2002 р. № 5-рп/2002 у справі № 1-15/ 2002, положення ч. 1 ст. 129, ч. 1 ст. 130 Конституції у взаємозвязку з положеннями статей 11, 44 Закону "Про статус суддів" створюють механізм захищеності судової влади… Зменшення (в тому числі шляхом зупинення дії окремих нормативних актів) видатків Державного бюджету на фінансування судів і суддів не забезпечує повного та незалежного здійснення правосуддя, нормального функціонування судової системи, що може призвести до зниження довіри громадян до державної влади, загрожувати реалізації гарантованого Конституцією права людини і громадянина на судовий захист. Конституційний Суд України зробив висновок, що норми про матеріальне і побутове забезпечення суддів, їх соціальний захист, встановлені відповідно статтями 44, 45 Закону "Про статус суддів", не можуть бути скасовані чи знижені без відповідної компенсації.

ОСОБА_5 зі статтею 14 Закону України «Про судоустрій України» від 7 лютого 2002 року № 3018-ІІІ (чинного на час укладення договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири від 25 грудня 2008 року) гарантії самостійності судів і незалежності суддів забезпечуються, зокрема, належним матеріальним та соціальним забезпеченням суддів.

За змістом ч. 7 ст. 44 Закону України "Про статус суддів" від 7 лютого 2002 року № 3018-ІІІ, не пізніш як через шість місяців після обрання суддя Конституційного Суду, Верховного Суду, вищого спеціалізованого суду, апеляційного та місцевого суду, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується благоустроєним житлом у вигляді окремої квартири чи будинку або службовим житлом за місцем знаходження суду.

У разі незабезпечення судді благоустроєним житлом у зазначені строки суд за рахунок державного бюджету може придбати квартиру або будинок за ринковими цінами і передати їх у користування судді. Порядок фінансування судів для цієї мети, а також порядок розрахунків з державним бюджетом органу державної виконавчої служби, який своєчасно не надав судді житло, визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2005 року № 707, затверджено Порядок забезпечення житлом суддів Апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів, який був чиним на час укладення договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири від 25 грудня 2008 року. Пункти 2 та 4 зазначеного Порядку визначають, що суддя, щодо якого прийнято рішення про взяття на облік для забезпечення житлом, письмово повідомляє про це місцевий орган виконавчої влади. Копія рішення місцевого органу виконавчої влади про надання судді житла надсилається Державній судовій адміністрації для ведення обліку. У разі, коли місцевий орган виконавчої влади у шестимісячний строк не забезпечили житлом суддю, який потребує поліпшення житлових умов, суд на підставі його заяви за погодженням з Державною судовою адміністрацією може прийняти рішення про придбання житла за рахунок коштів державного бюджету та передачу його у користування судді. Для забезпечення суддів благоустроєним житлом Державна судова адміністрація та її територіальні управління (стосовно суддів місцевих судів) ведуть контрольні списки суддів, які потребують поліпшення житлових умов, та суддів, які забезпечені житлом, і вносять місцевим органам виконавчої влади пропозиції щодо забезпечення суддів житлом. Взяття, перебування та зняття з обліку суддів здійснюється виконавчими комітетами рад за місцем роботи відповідно до житлового законодавства.

Аналіз вищевказаних положень Закону та Порядку № 707 свідчить, що обов'язок забезпечити житлом суддю, який потребує поліпшення житлових умов, покладався на місцеві органи виконавчої влади за місцем роботи судді, а дії ДСА та її територіальних управлінь із забезпечення суддів житлом є додатковими у разі невирішення цього питання органом місцевої виконавчої влади. Вказаний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постанові від 07.05.2012р. по справі №21-292a11.

Статтею 30 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено особливості повноважень виконавчих органів міських рад у галузі житлово-комунального господарства. Зокрема, до цих повноважень належать облік громадян, що відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, розподіл та надання відповідно до законодавства житла, яке належить до комунальної власності.

Частина сьома статті 44 Закону України «Про статус суддів» втратила чинність на підставі Закону України «Про судоустрій та статус суддів» від 7 липня 2010 року

№ 2453-VI. Стаття 136 Закону України від 7 липня 2010 року

№ 2453-VI передбачала, що після призначення на посаду суддя Конституційного Суду України, Верховного Суду України, вищого спеціалізованого суду, апеляційного, місцевого суду, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується службовим житлом за місцем знаходження суду органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст.138 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016№ 1402-VIII, що набрав чинності 30.09.2016 року, після призначення на посаду суддя, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується службовим житлом за місцем знаходження суду органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Положенням про порядок надання службового житла й користування ним суддями, працівниками апаратів судів, працівниками ДСА та територіальних управлінь ДСА України, затвердженим наказом ДСА України від 22.12.2017р. №1122 (далі – Положення № 1122), передбачено підстави та порядок надання службового житла суддям. Відповідно до п.п.2,3 Положення № 1122 жилі приміщення включаються до числа службових за рішенням виконавчого органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням такого приміщення на підставі подання голови суду, Голови ДСА України, начальника територіального управління ДСА України або особи, яка виконує їх обов’язки. У цьому Положенні під службовим житлом розуміється службове жиле приміщення державної або комунальної форми власності, а саме квартири в жилих будинках квартирного типу різної поверховості, що відповідають встановленим санітарним і технічним вимогам.

Відповідно до ст.875 ЦК України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. ( ч.4 ст.882 ЦК України).

Судом встановлено, що 20 вересня 2001 року ОСОБА_4 обраний на посаду судді апеляційного суду Черкаської області безстроково згідно Постанови Верховної Ради України від 20 вересня 2001 року №2738-111 про обрання суддів.

Рішенням виконавчого комітету Соснівської районної ради у м. Черкаси від 18.07.2007р. №459 "Про розгляд питань з квартирного та кооперативного обліку громадян району за місцем проживання" ОСОБА_4 взятий на квартирний облік як особа, що потребує покращення житлових умов і був включений до окремого списку для позачергового отримання житла.

Відповідно до листа виконавчого комітету Черкаської міської ради від 04.05.2018р. ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_1, перебуває на обліку потребуючих поліпшення житлових умов за місцем проживання у м.Черкаси з 18.07.2007р., ОСОБА_4 включений у список на позачергове отримання житла у постійне користування з правом на його приватизацію.

ОСОБА_5 довідки апеляційного суду Черкаської області від 03.03.2018р. №4523/18-Вих/04-19/18 ОСОБА_4 перебуває в контрольному списку суддів апеляційного суду Черкаської області, які потребують поліпшення житлових умов (для забезпечення службовим житлом відповідно до ст.138 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" під №1 та в списку позачерговиків на квартирному обліку за місцем проживання під №456 з 18.07.2007р. як суддя згідно довідки Департаменту ЖКК Черкаської міської ради від 17.04.2015 №1977/1-ЖКК (рішення від 18.07.2007 №459).

25 грудня 2008 року апеляційний суд Черкаської області та корпорація "Житлобудінвест-Ч" уклали договір №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси по вул.Гоголя,137, за умовами якого дольщик замовив корпорації будівництво двохкімнатної квартири, будівничий №33, на 11-му поверсі в житловому будинку, будівнича адреса якого вул. Гоголя,137 в м.Черкаси. Номер квартири уточнюється по даним бюро технічної інвентаризації по закінченню будівництва.

Відповідно до п.2.1, п.2.2, вказаного договору вартість квартири становить 281400 грн. Дольщик здійснює фінансування будівництва квартири в повному об"ємі згідно п.2.1 договору або по частинам. Оплата вартості квартири здійснюється коштами згідно договору до 31.12.2008р.

Відповідно до п.3.3 договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року Дольщик зобов'язаний після повної оплати вартості квартири підписати документи, необхідні для оформлення права власності в 3-х денний строк з моменту повної оплати та введення в об'єкта в експлуатацію.

Відповідно до п.п.4.1, п.4.3, п.5.6, п.5.8 вказаног договору Корпорація зобов"язана здійснити будівництво квартири та ввести будинок в експлуатацію у квітні 2009р. при наявності повного та своєчасного фінансування зі сторони всіх дольщиків. Після завершення будівництва об"єкта та фінансування в повному об"ємі дольовиком квартира передається корпорацією йому по акту прийому-передачі оформлення квартири у власність здійснюється через нотаріальну контору або по акту прийому-передачі. Дольщик має право вносити доплату до вартості предмета договору по закінченню здачі об"єкта. Дата підписання акта прийому-передачі є датою переходу квартири від корпорації до дольщика і з цього моменту пайовик набуває права власності, користування та розпорядження власністю, обумовленої договором.

Відповідно до Додаткової угоди №1 від 22.09.2009р. до договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси по вул.Смілянська,2/1, по тексту договору доповнено: 1. і з третьої сторони гр.ОСОБА_4, який проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2; 2.в тексті договору замінити "житловий будинок по вул.Гоголя,137 (8 під"їзд) в м.Черкаси" на текст "житловий будинк по вул.Смілянська,2/1 в м.Черкаси"; 3.п.1.1 викладене в наступній редакції: "дольщик замовляє будівництво 2-х кімнатної квартири, будівничий №77, що знаходиться на 12 поверсі в житловому будинку за адресою: вул.Смілянська,2/1 в м.Черкаси."; 5. Включити в текст договору п.2.4 в слідуючій редакції: Різниця у вартості квартири в сумі 5600 грн. сплачує гр.ОСОБА_4 в касу корпорації в строк до 31.12.2009р.; 6. П.2.2 викласти в наступній редакції: дольщик здійснює фінансування будівництва квартири в повному обсязі згідно п.2.1 договору, оплата здійснюється коштами згідно умов договору в строк до 31.12.2009р.

Відповідно до Додаткової угоди №2 від 23.11.2010р. до договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси по вул.Смілянська,2/1, по тексту договору доповнено: здійснити будівництво квартири в об"єкті та ввести об"єкт в експлуатацію в строк 31 грудня 2011р.

Відповідно до Додаткової угоди №4 від 14.12.2011р. до договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси по вул.Смілянська,2/1, п.4.1 договору доповнено та визначено строк введення об"єкту в експлуатацію - І квартал 2013 року.

Відповідно до Додаткової угоди №6 від 08.04.2013р. до договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси по вул.Смілянська,2/1, п.4.1 договору доповнено та визначено строк введення об"єкту в експлуатацію - І квартал 2014 року.

Відповідно до Додаткової угоди №7 від 28.03.2014р. до договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси по вул.Смілянська,2/1, п.4.1 договору доповнено та визначено строк введення об"єкту в експлуатацію - І квартал 2015 року при наявності повного і своєчасного фінансування з боку всіх дольщиків.

Відповідно до Додаткової угоди №8 від 24.12.2014р. до договору №9-39 на дольову участь у будівництві квартири в житловому будинку в м. Черкаси по вул.Смілянська,2/1, п.2.1 договору викладено в наступній редакції: сторони договору домовились, що у відповідності з п.1.2 договору вартість квартири на дату укладення додаткової угоди №1 складає 327664 грн., в тому числі 2,5% на утримання дирекції замовника і авторського нагляду. Витрати на будівництво всього об"єкта відносяться пропорційно на будівництво квартири загальною площею; п.2.4 договору доповнено текстом наступної редакції: "доплату вартості квартири в сумі 40664 грн. оплачує третя сторона договору ОСОБА_4 в касу корпорації в строк до 30.12.2014р."; 3.при умові оплати вартості квартири згідно п.2.1 договору в сумі 327664 грн. в строк до 30.12.2014р. вартість 1 кв.м. є фіксованою і перегляду не підлягає; 4.П.4.1 договору, уточнений п.1 додаткової угоди №7 від 28.03.2013р. залишається в тій же редакції.

ОСОБА_5 звірки внесених грошових коштів станом на 04.01.2013р. згідно договору №9-39 від 25.12.2008р. встановлено, що апеляційним судом Черкаської області внесено - 281400 грн., ОСОБА_4 - 46264 грн., а всього сплачено - 327 664 грн.

Відповідно до акту № 77 прийому – передачі квартири від 20 грудня 2017 року корпорація у відповідності до умов договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року та сертифікату серії ЧК № 162173200283 від 17.11.2017р. про введення житлового будинку по вул.Смілянській, 2/1 в експлуатацію передає дольовику Апеляційному суду Черкаської області та ОСОБА_4 квартиру № 77 загальною площею 69,7 кв.м, в тому числі длдя Апеляційного суду Черкаської області площа квартири складає 58,58 квм., що відповідає 5/6 від загальної площі квартири,для ОСОБА_4 площа становить 11,12 кв.м, що відповідає 1/6 від загальної площі квартири.

Вказаний акт після підписання забудовником та позивачем апеляційним судом Черкаської області не був підписаний, в зв’язку з чим між сторонами виник спір та позивач звернувся до суду з даним позовом.

28.12.2017р. апеляційний суд Черкаської області звернувся до ДСА України з листом від 28.12.2017р. №25572/17 про надання роз"яснення щодо статусу квартири.

29.01.2018р. за вих.№14-2412/18 на адресу голови апеляційного суду Черкаської області надійшов лист, в якому Голова ДСА України повідомив про те, що за бюджетною програмою 0501180 «Придбання (будівництво) житла для суддів Апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів у 2008 році ДСА України, як головним розпорядником бюджетних коштів, бюджетні асигнування в сумі 281400 грн. виділені апеляційному суду Черкаської області. Виконання зобов"язань за вказаною програмою (КПКВК 0501180) щодо придбання житла для суддів безпосередньо належали до повноважень апеляційного суду Черкаської області, як розпорядника коштів нижчого рівня. Договір між Корпорацією "Житлобудінвест-Ч" та апеляційним судом Черкаської області №9-39 було укладено 25.12.2008р. Будь-яких договірних взаємовідносин між ДСА України та зазначеними вище контрагентами щодо дольової участі у будівництві квартири в житловому будинку в м.Черкаси не було, так як ДСА України не є стороною договору. Відповідно до умов договору передача квартири повинна була відбутися у 2009 році, проте, акт приймання-передачі квартири забудовником передано суду наприкінці 2017 року. Враховуючи, що з 30 липня 2010 року почала діяти норма Закону України "Про судоустрій і статус суддів" про забезпечення суддів, які потребують поліпшення житлових умов, службовим житлом, ДСА України вважає, що на теперішній час судді може надаватися для вселення квартира, яка має статус службової. Положенням про порядок надання службового житла й користування ним суддями, працівниками апаратів судів, працівниками ДСА та територіальних управлінь ДСА України, затвердженим наказом ДСА України від 22.12.2017р. №1122, передбачено підстави та порядок надання службового житла суддям.

ОСОБА_5 доводів позову, шляхом надіслання листа від 29.01.2018р. за вих.№14-2412/18 з боку ДСА України Апеляційному суду Черкаської області створені перешкоди у підписанні тристороннього акту прийому - передачі квартири та реєстрації останнім права власності на частку в квартирі на виконання договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року з наступними змінами на дольову участь в будівництві квартири, оскільки у вказаному листі зазначається, що на теперішній час судді може надаватись для вселення квартира, яка має статус службової.

Оцінивши зібрані у справі докази, суд приходить до висновку, що надання листа від 29.01.2018р. за вих.№14-2412/18 роз’яснювального характеру не може вважатись створенням перешкод з боку ДСА України Апеляційному суду Черкаської області у виконанні договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року, оскільки ні умовами зазначеного договору, ні положеннями законодавства не передбачено умовою виконання сторонами вказаного договору взятих на себе договірних зобов’язань у залежності від дій чи рішень будь-яких осіб, які не є сторонами договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року. Крім того, у листі від 29.01.2018р. за вих.№14-2412/18 наголошується на тому, що ДСА України не є стороною договору та будь-яких договірних взаємовідносин за участі ДСА України щодо дольової участі у будівництві квартири в житловому будинку в м.Черкаси не було, також по тексту листа відсутні роз’яснення з питання підписання чи не підписання акту прийому-передачі квартири.

За таких обставин суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині вимог до ДСА України, оскільки виключно на сторони договору покладається обов’язок забезпечити повне і своєчасне виконання договірних зобов'язань, тобто вчинення всього комплексу дій, передбачених правочином, а спричинення їм у цьому об’єктивних перешкод з боку ДСА України в ході судового розгляду не встановлено.

Позовні вимоги до Апеляційного суду підлягають до часткового задоволення, виходячи з таких міркувань.

З матеріалів справи вбачається, що на виконання договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року після введення об’єкта будівництва в експлуатацію у листопаді 2017 року забудовником та позивачем був підписаний акт прийому-передачі квартири від 20.12.2017р., однак Апеляційним судом Черкаської області вказаний акт не підписаний в супереч умов пункту 3.3 договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року, чим порушені права та охоронювані законом інтереси позивача як сторони договору, оскільки договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст.629 ЦК України). Крім того, оскільки Апеляційним судом Черкаської області кошти на виконання договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року сплачувались за рахунок виділених йому бюджетних асигнувань, то в з'язку з закінченням будівництва побудоване за рахунок державних коштів нерухоме майно підлягає оформленню у власність органа державної влади.

Доводи представника ДСА України у відзиві на позов про те, що положеннями чинного на теперішній час законодавства з урахуванням його зміни після укладення договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року квартира може надаватись судді тільки як службова, суд вважає такими, що не обґрунтовують заперечення проти позову, виходячи з такого.

Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони помякшують або скасовують відповідальність особи.

Офіційне тлумачення вказаного положення Конституції України міститься в Рішенні Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року №1-рп/99, відповідно до пункту 2 якого дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності й припиняється втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

ОСОБА_5 із частинами першою та другою статті 5 ЦК України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності; акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він помякшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обовязків, що виникли з моменту набрання ним чинності (частина третя статті 5 ЦК України).

Верховним Судом України в справі № 6-157цс14 сформульована правова позиція, згідно з якою питання про забезпечення житлом судді повинно вирішуватись на підставі нормативно-правових актів, які були чинними на час його обрання суддею. За змістом частини За змістом частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», яка була чинною на час обрання суддею, не пізніш як через шість місяців після обрання суддя Конституційного Суду, Верховного Суду, вищого спеціалізованого суду, апеляційного та місцевого суду, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується благоустроєним житлом у вигляді окремої квартири чи будинку або службовим житлом за місцем знаходження суду.Відповідно до Порядку забезпечення житлом суддів Апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2005 року № 707, який був чинним на час виникнення спірних правовідносин, суддям, які відповідно до житлового законодавства перебувають на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов, надають окрему квартиру або будинок місцеві органи виконавчої влади не пізніше ніж через шість місяців після їх обрання на посаду.

Суд виходить з того, що відступ без достатнього обґрунтування від раніше сформульованих в судовій практиці позицій щодо тлумачення законодавства може бути визнаний порушенням права на справедливий суд, гарантованого статтею 6 Європейської Конвенції з прав людини, у контексті вимоги правової визначеності юридичної практики національних судів по застосуванню чинного законодавства як складової частини принципу верховенства права.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає обґрунтованим доводи позову про те, що питання про забезпечення позивача житлом повинно вирішуватись на підставі частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», Порядку забезпечення житлом суддів Апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2005 року № 707, чинних на момент виникнення у позивача права на отримання житла на час обрання його суддею, а подальші зміни у нормативно-правових актах не підлягають застосуванню до спірних правовідносин, оскільки застосовуються до прав та обовязків, що виникли з моменту набрання ними чинності, як передбачено статтю 58 Конституції України та статтею 5 ЦК України.

Крім того, суд враховує, що визначення статусу житлового приміщення державного житлового фонду як службового відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування у порядку, встановленому житловим законодавства на підставі відповідного звернення уповноваженого органа.

Відповідно до вимог ст. 5 ЖК України державний житловий фонд перебуває у віданні місцевих Рад народних депутатів, а згідно з п. 6 ст. 15 вказаного кодексу до компетенції виконавчого комітету міської Ради відноситься прийняття рішень про надання жилих приміщень у будинках житлового фонду місцевої ради. Отже, передумовою для надання житлу статусу службового є, зокрема, перебування його у державній власності та прийняття відповідного рішення органу місцевого самоврядування про віднесення до службового житла.

Крім того, врахуванню підлягає також те, що як передбачено Положенням про службові жилі приміщення, затвердженим постановою від 4 лютого 1988р. N 37 с лужбове жиле приміщення має бути благоустроєним стосовно до умов даного населеного пункту та відповідати встановленим санітарним і технічним вимогам.

Разом з тим, відповідно до п.2.2 договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року у вартість квартири за договором не входять установка внутрішніх дверей, влаштування підлоги по готовій стяжці, побілка стелі та стін, малярні роботи, облицювальні роботи, установка санфаянса і газових плит, установка по обліку газа, холодної і ігарячої води. Позивачем підтверджено та не оспорювалось відповідачами, що вказані опоряджувальні роботи частково здійснені позивачем за рахунок особистих коштів, з приводу чого у відзиві на позов представником відповідача ДСА України зауважено, що вказані роботи зроблені позивачем в добровільному порядку. Разом з тим, в ході судового розгляду ніким не оспорювалась необхідність продовження виконання робіт для приведення у відповідність до санітарних і технічних вимог.

Що стосується доводів у відзиві про те, що у договорі не передбачено, що квартира будується саме для ОСОБА_4, суд виходить з того, що забезпечення житлом осіб, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється в порядку черговості. При цьому як на момент укладання договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року, так і на момент зверненя до суду з даним позовом саме позивач ОСОБА_4 перебуває під номером 1 в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради.

Крім того, підписання трьохстороннього договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року за участю позивача ОСОБА_4, виконання якого відбувалось за рахунок бюджетних асигнувань Апеляційному суду Черкаської області за програмою, спрямованою на будівництва житла суддям із частковим залученням також особистих коштів позивача, здійснення останнім ряду опоряджувальних робіт квартири за відсутності заперечень інших сторін договору - вказані обставини в сукупності свідчать про те, що спірні правовідносини виникли у зв'язку з вирішенням питання забезпечення житлом саме судді Апеляційного суду Черкаської області Ювшина В.І., який у встановленому законом порядку перебував на відповідному обліку.

Стосовно посилання у відзиві ДСА України на те, що ні у договорі від 25.12.2018 №9-39, ні у додаткових угодах не зазначено щодо передачі частки квартири ОСОБА_4, суд зауважує, що відповідно до ст.18 ЖК України управління житловим фондом здійснюється власником або уповноваженим ним органом у межах, визначених власником.

Відповідно до ч.2 ст.11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

ОСОБА_5 з ч.1 ст.167 ЦК України держава діє у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин.

При укладенні 25 грудня 2008 року договору № 9-39 умовами вказаного правочину було передбачено, що будівництво квартири здійснюється у повному обсязі за рахунок бюджетних коштів - при залишенні незмінними та виконанні таких умов вказане житлове підлягало би передачі повністю у державну власність.

Разом з тим, в ході виконання договору на підставі додаткових угод упродовж 2010 – 2014 років умови зазначеного правочину були змінені за згодою усіх сторін шляхом підписання додаткових угод з позивачем із залученням особистих коштів останнього на будівництво квартири. Вказані кошти ним вносились від власного імені для спільного фінансування будівництва квартири, що не заперечувалось іншими учасниками правочину, а тому по акту прийому-передачі предмет договору № 9-39 від 25 грудня 2008 року обґрунтовано підлягає передачі у спільну власність осіб, за рахунок коштів яких здійснювалось будівництво, з визначенням часток пропорційно до розміру сплачених ними коштів за договором.

Таким чином, оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення в частині зобов’язання відповідача виконати умови договору від 25 грудня 2008 року з наступними змінами на дольову участь в будівництві квартири АДРЕСА_1 та підписати тристоронній акт прийому - передачі квартири, зареєструвати право власності апеляційного суду Черкаської області на частку в квартирі та вирішити питання про надання її в користування не як службове житло особі, яка станом на 05 березня 2018 року перебуває під номером 1 в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради відповідно до частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», чинної на час постановлення ОСОБА_4 на облік як особи, що потребує покращення житлових умов.

Позовні вимоги про зобов’язання виконавчого комітету Черкаської міської ради на протязі не більше одного місяця з часу надання апеляційним судом Черкаської області документів на надання квартири, видати позивачу ордер на частину квартири не підлягають до задоволення, оскільки судовому захисту підлягає порушене право, а не право на майбутнє та суд, здійснюючи правосуддя, здійснює у спосіб, визначений законом, контроль за легітимністю рішень дій чи бедіяльності органів місцевого самоврядування, однак не вправі вирішувати питання, які відносяться до компетенції виконавчого комітету Черкаської міської ради та не вирішувались ним до звернення позивача до суду з даним позовом.

При зверненні до суду позивач був звільнений від оплати судового збору як інвалід ІІ групи, тому на підставі ст.141 ЦПК судовий збір в дохід держави підлягає стягненню з Апеляційного суду Черкаської області пропорційно до задоволеної частини позовних вимог.

Керуючись п.3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 02.06.2016 року №1402-VІІІ «Про судоустрій та статус суддів», ст.ст. 8, 58, 126 Конституції України, Законом "Про судоустрій і статус суддів" від 07 лютого 2002 року № 3018-ІІІ, ст.ст. 78, 81, 89, 141, 244, 264-268, 274, 280-282, 351, 352 ЦПК України, ст.ст. 5, 11, 16, 167, 526, 530, 629, 875, 882 ЦК України, ст.ст. 5, 15, 18 ЖК України, суд –

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_4 до Апеляційного суду Черкаської області задоволити частково.

Зобов’язати апеляційний суд Черкаської області виконати умови договору від 25 грудня 2008 року з наступними змінами на дольову участь в будівництві квартири АДРЕСА_1 та підписати тристоронній акт прийому - передачі квартири, зареєструвати право власності апеляційного суду Черкаської області на частку в квартирі та вирішити питання про надання її в користування не як службове житло особі, яка станом на 05 березня 2018 року перебуває під номером 1 в контрольному списку працівників апеляційного суду Черкаської області, які перебувають на обліку для покращення житлових умов у виконавчому комітеті Черкаської міської ради відповідно до частини сьомої статті 44 Закону України «Про статус суддів», чинної на час постановлення ОСОБА_4 на облік як особи, що потребує покращення житлових умов.

Стягнути з Апеляційного Суду Черкаської області в дохід держави судовий збір в сумі 704,80 грн.

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_4 до Державної судової адміністрації України та виконавчого комітету Черкаської міської ради відмовити.

Рішення може бути оскаржено в загальному порядку до Апеляційного суду Черкаської області через місцевий суд (з початку функціонування Єдиної інформаційно-телекомунікаційної системи безпосередньо до Апеляційного суду Черкаської області) протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

ГОЛОВУЮЧИЙ :

Дата виготовлення повного тексту рішення 22 червня 2018 року.

Веб-адреса рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень http://reyestr.court.gov.ua

Джерело: ЄДРСР 74863964
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку