open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
номер провадження справи 4/8/18

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.05.2018 Справа № 908/217/18

м. Запоріжжя

за позовом: Публічного акціонерного товариства «Запоріжжяобленерго» (69035, м. Запоріжжя, вул. Сталеварів, 14)

до відповідача Фізичної особи-підприємця Баранова Віталія Валерійовича, (АДРЕСА_1)

про внесення змін до договору №06062014 від 17.06.2014 на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній

суддя Зінченко Н.Г.

секретар судового засідання Петриченко А.Є.

За участю представників сторін:

від позивача - Седляров В.С., довіреність № 284 від 13.02.2018;

від відповідача - Баранов В.В. (особисто);

ОСОБА_4, довіреність № 465 від 30.03.2018.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 13.02.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 13.03.2018.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 13.03.2018 відкладено підготовче судове засідання на 03.04.2018.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 03.04.2018 продовжено відповідачу процесуальний строк для подання відзиву по справі до 03.04.2018, продовжено строк підготовчого провадження до 14.05.2018, відкладено підготовче судове засідання на 07.05.2018.

Ухвалою суду від 07.05.2018 продовжено, за ініціативою суду, процесуальний строк позивачу для подання відповіді на відзив до 20.04.2018 включно та оголошено перерву у судовому засіданні до 10.05.2018.

10.05.2018 на адресу господарського суду Запорізької області від позивача надійшло клопотання про призначення судової економічної експертизи для визначення обгрунтуваності розрахунку вартості доступу до елементів енергооб'єктів ПАТ «Запоріжжяобленерго» для виконання робіт з сумісного підвісу оптико-волоконних ліній зв'язку.

Розглянувши заявлене клопотання, заслухавши думку представника відповідача з цього приводу, судом клопотання про призначення судової економічної експертизи відхилено.

При вирішенні клопотання суд виходив з того, що позивачем не доведено підстав для проведення судової економічної експертизи, визначених ст. ст. 99, 100 ГПК України, позивачем не вказано обставин, які необхідно дослідити та встановлення яких може сприяти вирішенню справи.

Ухвалою суду від 10.05.2018 закрито підготовче провадження у справі № 908/217/18, призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на 15.05.2018.

15.05.2018 суд перейшов до розгляду справи по суті та оголосив перерву в судовому засіданні до 30.05.2018.

Представник позивача в судових засіданнях підтримував заявлені позовні вимоги з підстав зазначених в позовній заяві та відповіді на відзив. 17.06.2014 між ПАТ «Запоріжжяобленерго» (далі - власник ОПЛ, позивач) та Фізичною особою-підприємцем Барановим Віталієм Валерійовичем (далі - власник ОВЛ, відповідач) був укладений договір № 06062014 на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній. Відповідно до п. 1.1 договору власник ОПЛ надає власнику ОВЛ послуги з сумісного підвісу оптоволоконних ліній на території м. Приморськ, Приморського РЕМ ПАТ «Запоріжжяобленерго» (далі - послуги), а власник ОВЛ за оплату здійснює на цих опорах підвіску 17917 м ліній ОВЛ. Розмір оплати сторони погодили в «Розрахунку вартості послуги з сумісного підвісу оптоволоконних ліній замовника ФОП Баранова В.В. на опорах ПЛ-04-6/10кВ, що належать ВАТ «Запоріжжяобленерго», що є невід'ємною частиною зазначеного договору. Відповідно до вказаного розрахунку Відповідач прийняв на себе зобов'язання сплачувати за отриману послугу виходячи з довжини сумісного підвісу. 04 червня 2017 року набрав чинності ЗУ «Про доступ до об'єктів будівництва, спорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (надалі - Закон). Відповідно до ст.17 Закону розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу встановлюється договором з доступу згідно з методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, затвердженою відповідно до цього Закону. Розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу визначається власником інфраструктури цього об'єкта доступу згідно з методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом влади згідно з цим Законом, і не може перевищувати: 1) за розроблення та видачу технічних умов з доступу - 50 відсотків мінімальної заробітної плати; 2) за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики - 0,3 відсотка мінімальної заробітної плати за одну опору - елемент будь-якої інфраструктури об'єкта доступу, у тому числі опору лінії електропередачі, на місяць. На цей час вимоги Закону щодо розроблення та затвердження Методики визначення за доступ до елементів інфраструктури об'єкта електроенергетики не виконано. Через вказане, для приведення своєї діяльності у відповідність з вимогами Закону, позивач наказом № 485-од від 17.10.2017 затвердив вартість послуги типу до елементу інфраструктури в розмірі 9,6 грн. з врахуванням ПДВ. Вартість послуги встановлено відповідно до вимог та враховуючи обмеження, встановлені ст. 17 Закону. На підставі сформованої вартості послуг відповідачу було направлено додаткову угоду № 2 від 30.10.2017 до договору № 06062014 від 17.06.2014 з метою приведення господарських взаємовідносин у відповідність до діючого законодавства. Умовами вказаної додаткової угоди передбачалося внесення змін до укладеного договору в частині встановлення вартості доступу до однієї опори в розмірі 9,60 грн. з ПДВ на місяць. Проект зазначеної додаткової угоди в двох примірниках було направлено відповідачу супровідним листом вих. № 002-16/17232 від 31.10.2017. Керуючись ст.ст. 20, 180 ГК України, ст. 652 ЦК України, ст. ст. 4, 20, 73, 129, 237, 238, ГПК України позивач просить внести зміни до договору № 06062014 від 17.06.2014 на використання опор повітряний ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній, укладеного між ПАТ «Запоріжжяобленерго» та Фізичною особою - підприємцем Барановим Віталієм Валерійовичем, а саме:

2.1. Викласти пункти 1.1., 1.2., 2.3.3., 3.1., 3.2. в наступній редакції:

« 1.1. Власник ОПЛ надає Власнику ОВЛ відповідно до технічних умов з доступу та проектної документації доступ до опор повітряних ліній з метою користування ними для забезпечення можливості надання телекомунікаційних послуг Власником ОВЛ і отримання таких послуг його споживачами (послуги з розміщення оптоволоконних ліній на території м. Приморськ, Приморський РЕМ, ПАТ «Запоріжжяобленерго» (надалі - «Послуги», «послуги з сумісного підвісу»), а Власник ОВЛ за оплату отримує такий доступ (здійснює на опорах повітряних ліній розміщення ОВЛ).

1.2. Кількість опор повітряних ліній, до яких надається доступ за цим Договором: 501 шт.

2.3.3. Змінювати та визначати новий розмір плати за Послуги з доступу до однієї опори в односторонньому порядку у разі зміни діючого законодавства (зміни розміру мінімальної заробітної плати, затвердження (зміни) методики визначення плати за доступ до інфраструктури об'єкта електроенергетики), збільшення витрат Власника ОПЛ, пов'язаних з наданням Послуг, шляхом направлення письмового повідомлення Власнику ОВЛ про це не пізніше ніж: за 30 (тридцять) календарних днів до дати застосування нового розміру плати за Послуги. Власник ОВЛ вважається таким, що належним чином повідомлений про застосування нового розміру плати за Послуги, з моменту направлення йому про це письмового повідомлення.».

3.1. Вартість послуг за рік за цим Договором становить без ПДВ - 48 096,00 грн. (Сорок вісім тисяч дев'яносто шість грн. 00 коп.), ПДВ 20 % - 9 619,20 грн. (Дев'ять тисяч шістсот дев'ятнадцять грн. 20 коп.), разом: 57 715,20 грн. (П'ятдесят сім тисяч сімсот п'ятнадцять грн. 20 коп.).

3.2. Розмір плати за Послуги з доступу до однієї опори становить без ПДВ - 8,00 грн. (Вісім грн. 00 коп.), ПДВ 20 % - 1,60 грн. (Одна грн. 60 коп.), разом: 9,60 грн. (дев'ять гривень шістдесят копійок) на місяць.

Вартість послуг за місяць становить без ПДВ - 4 008,00 грн. (Чотири тисячі вісім грн. 00 коп.), ПДВ 20 % - 801,60 грн. (Вісімсот одна гривня грн. 60 коп.), разом: 4 809,60 грн. (Чотири тисячі вісімсот дев'ять грн. 60 коп.)».

2.2.Доповнити Договір пунктами 1.3., 2.2.6., 2.2.7., 2.2.8., наступного змісту:

« 1.3. Опори повітряних ліній (надалі ОПЛ), якими користується Власник ОВЛ за цим договором, характеристики ОВЛ, що розміщені на опорах повітряних ліній детально визначені у Додатку 1 до цього договору.

2.2.6. Не допускати самовільного розміщення технічних засобів комунікацій на ОПЛ Власника.

2.2.7. Розміщувати на своїх ОВЛ на зручному для огляду місці відомості про Власника ОВЛ (найменування Власника ОВЛ та номер контактного телефону).

2.2.8. Здійснити демонтаж кабелю ОВЛ протягом 10-ти днів після закінчення або дострокового припинення строку дії договору, а у випадку, передбаченому у п. 2.2.3. цього Договору - протягом 10-ти календарних днів з дати повідомлення про незгоду з новою вартістю».

Додаток 1 до Договору викласти у новій редакції, що додається.

Сторони домовились, що умови цієї Додаткової угоди розповсюджуються на відносини, що склалися між Сторонами за Договором, з 01.10.2017»

2.3. Додаток 1 до Договору викласти в наступній редакції:

«Перелік опор повітряних ліній, до яких надається доступ, та характеристики ОВЛ, що розміщені на опорах повітряних ліній

Згідно Договору 06062014 від 17.06.2014 здійснює на території м. Приморськ розміщення ОВЛ на опорах ПЛ-0,4-10кВ, що належать ПАТ «Запоріжжяобленерго». Детальне визначення опор повітряних ліній, якими користується Власник ОВЛ

Диспетчерське найменування ПЛ

Номер фідера

Назва вулиць

Номера опор

1

2

3

4

5

1

ПЛ-0,4кВ КТП 12/59

Ф-1

вул. Кари

2-14; 15-20

Ф-2

вул. Радянська

6,-8-11,13-16,18-19

Ф-3

вул. Пушкіна

4-6

ул. Кари

2,22,24-27,29-34

2

ПЛ-0,4кВ ЗТП 13/83

Ф-4

вул. Калініна

2-3,5-7,9-10,12-13

3

ВЛ-0,4кВ КТП 13/85

Ф-1

вул. Новицького

1-9, 17-19,30-32,34

вул. Радянська

20-26

Ф-2

ул. Калініна

2-3,5-15

4

ПЛ-0,4кВ ЗТП 13/168

Ф-1

вул. Почтова

4-3,7-8,10,12,16,18-20

вул. Пролетарська

12-14,17-21

5

ПЛ-0,4кВ КТП 17/55

Ф-2

вул. Почтова

1-2,4,6,8,10,12,14,16,18-19,21,24,25

Ф-3

вул. Почтова

1-12

6

ПЛ-0,4кВ КТП 17/86

Ф-1

вул. Кірова

1-2,4-11

Ф-2

вул. Новицького

2-5,7-9,11,13,15

Ф-3

вул. Новицького

2-4,4а,5,10-12

вул. Осипенка

13-15,25,17-22

7

ПЛ-0,4кВ КТП 17/87

Ф-1

вул. Кірова

6, 12-15, 17, 20, 22, 24-27

Ф-2

вул. Голика

6, 11, 26, 30-32

8

ПЛ-0,4кВ КТП 17/88

Ф-1

вул. Новицького

2-3,5,7,9-12-14-16

вул. 30 років Перемоги

18-19, 21-22, 24-25

Ф-2

вул. Шмідта

15-16,18-19

9

ПЛ-0,4кВ КТП 17/90

Ф-1

вул. Республіки

2-5, 7-17, 36-40

Ф-2

вул. Маяковського

1-3, 19-34

Ф-3

вул. 30 років Перемоги

2-11

10

ПЛ-0,4кВ КТП 17/91

Ф-1

вул. Первомайська

1-2,4,7,10,12,14,17,19,21,24,26

Ф-2

вул. Первомайська

1-2,4,6,8-9,11-12,17,19,21,23

11

ПЛ-0,4кВ КТП 17/98

Ф-1

вул. Кірова

18-28, 30-36

вул. Заводська

37-40

Ф-2

вул. Голіка

1-13,15-16

12

ПЛ-0,4кВ КТП 17/128

Ф-1

вул. Радянська

14-25

вул. Олімпійська

2-7, 9, 11

Ф-2

вул. Калініна

26-39

13

ПЛ-0,4кВ КТП 17/141

Ф-2

вул. Новицького

1, 21, 23

вул. Республіки

2,4,6,8,10,12,13

Ф-3

ул. Новицького

2-3,5,8,10,12-21

Ф-4

вул. Кокошко

1-3,5-9

14

ПЛ-0,4кВ КТП 17/160

Ф-1

вул. Осипенко

1-2,4-5,7,9,11-14

Ф-2

вул. Осипенко

1-5,7-11,13,15-18

Ф-3

вул. Голіка

1-Ю

15

ПЛ-0,4кВ КТП 17/208

Ф-1

вул. Пролетарська

12-22

Ф-2

вул. Пролетарська

2,17,20-33

16

ПЛ-0,4кВ КТП 17/574

Ф-1

вул. Шмідта

1-12

Ф-2

вул. Шмідта

2-18

17

ПЛ-10кВ Ф-17 п/ст. «Приморська»

Ф-17

вул. Пушкіна

97-99, 102-113,115-121-125, 125а, 126-129, 132-136-137, 139-141, 146-151

вул. Голіка

204

вул. Республіки

146,234-242

Характеристики ОВЛ, що повинні бути розміщені на опорах повітряних ліній: Волоконно-оптичний кабель ТКО SN12».

Представник відповідача в судових засіданнях заперечував проти заявлених позовних вимог з підстав зазначених в відзиві на позовну заяву, на підставі наступного. У зв'язку із набранням з 04.06.2017 року чинності Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», з метою приведення у відповідність до встановленого чинним законодавством порядку забезпечення доступу до інфраструктури об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв'язку, будинкової розподільної мережі для розташування технічних засобів телекомунікації для забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні, укладені між власниками телекомунікаційних мереж та власниками інфраструктури об'єктів доступу з приводу розміщення технічних засобів телекомунікації на елементах інфраструктури об'єктів доступу договори мали бути змінені, а при їх відсутності, укладені нові із відображенням умов відносно обліку технічних засобів телекомунікацій на елементах інфраструктури об'єктів доступу та плати за такий доступ. Своїм листом № 11 від 05.07.2017 відповідач звернувся до позивача з заявою про приведення договору доступу у відповідність до встановлених вимог, де було зазначено, що договір № 06062014 від 17.06.2014 щодо сумісного використання опор ОПЛ - 0,4-6/10 кВ не містить зазначення даних відносно обліку технічних засобів телекомунікацій на елементах інфраструктури об'єктів доступу, згідно до вимог п. 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», та про проведення технічної інвентаризації засобів телекомунікацій на елементах інфраструктури об'єктів доступу і надання проекту додаткової угоди до договору з доступу (договору № 06062014 від 17.06.2014) у встановлений місячний термін з урахуванням вимог п. 6 ст. 16, п. 4 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж». До заходів проведення технічної інвентаризації засобів телекомунікацій на елементах інфраструктури об'єктів доступу було запропоновано залучити і представника власника телекомунікаційних мереж ФОП Баранова В.В. (відповідача). Для визначення повноти розрахунків за чинним договором доступу було запропоновано підготувати та надати разом із проектом додаткової угоди до договору з доступу акту звіряння розрахунків між Публічним акціонерним товариством «Запоріжжяобленерго» та ФОП Барановим В.В. станом на 04.06.2017 року. Заяву відповідача, викладену у листі № 11 від 05.07.2017 позивачем залишено без задоволення. Натомість, позивачем через три з лишнім місяці відповідачу було направлено додаткову угоду № 2 від 30.10.2017 до договору № 06062014 від 17.06.2014 з умовами про внесення змін до договору в частині встановлення вартості послуги доступу до однієї опори на рівні 9,6 грн. з ПДВ на місяць, яку надіслано поштою із супровідним листом № 002-16/17232 від 31.10.2017. Розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу визначається власником інфраструктури цього об'єкта доступу згідно з методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом влади згідно з цим Законом, і не може перевищувати:

- за розроблення та видачу технічних умов з доступу - 50 відсотків мінімальної заробітної плати;

- за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики - 0,3 відсотка мінімальної заробітної плати за одну опору - елемент будь-якої інфраструктури об'єкта доступу, у тому числі опору лінії електропередачі, на місяць;

- за доступ до інфраструктури об'єкта будівництва, за користування будинковою розподільною мережею (в місяць за будинок) - 2 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків до 100 квартир; 3 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 101 до 160 квартир; 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 161 квартири і вище;

- за доступ до елементів інфраструктури об'єкта транспорту - 5 відсотків мінімальної заробітної плати за один канало-кілометр кабельної каналізації електрозв'язку на місяць;

- за доступ до елементів інфраструктури кабельної каналізації електрозв'язку - 5 відсотків мінімальної заробітної плати за один канало-кілометр кабельної каналізації електрозв'язку на місяць. Забороняється встановлення додаткової плати за доступ, крім визначеної цим Законом, після укладення договору з доступу. За рішенням Бізнес-омбудсмена до затвердження методики позивач не має можливості здійснити обрахунок розміру плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта електроенергетики. Адміністративною колегією територіального відділення Антимопольного комітету України розпочато провадження у справі № 02/45-17 за заявою відповідача щодо неправомірних дій з боку позивача, які полягали у встановленні та застосуванні економічно-необгрунтованої вартості послуги з доступу до однієї опори. За висновком Антимонопольного комітету у діях позивача вбачаються ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з надання доступу до інфраструктури об'єктів електроенергетики. Керуючись, ст.ст. 1, 2, 12, 80 ГПК України, відповідач просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

У судовому засіданні 30.05.2018 справу розглянуто, прийнято та оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

З наданих сторонами та досліджених судом письмових пояснень та доказів судом встановлено наступне.

17.06.2014 між ВАТ «Запоріжжяобленерго» (правонаступником є ПАТ «Запоріжжяобленерго», власник опор повітряних ліній, далі - власник ОПЛ) та Фізичною особою-підприємцем Барановим В.В. (власник оптоволоконних ліній, далі - власник ОВЛ) укладено договір на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній № 66062014 (далі- договір).

Відповідно до пунктів 1.1, 1.2 договору власник ОПЛ надає Власнику ОВЛ послуги з сумісного підвісу оптоволоконних ліній на території м. Приморськ, Приморського РЕМ, ВАТ «Запоріжжяобленерго» (надалі «Послуги»), а Власник ОВЛ за оплату здійснює на цих опорах підвіску 17 917 м ліній ОВЛ. Власник ОВЛ за шість місяців вводить лінії ОВЛ, про що складається та узгоджується сторонами відповідний акт вводу.

Підпунктом 2.2.1 договору передбачено, що власник ОВЛ зобов'язаний своєчасно та у повному обсязі оплачувати вартість послуг в порядку, визначеному в п. 3 договору.

Згідно п. 2.3.3 договору власник ОПЛ має право в односторонньому порядку змінювати та визначати нову вартість послуг шляхом письмового повідомлення Власника ОВЛ про це не пізніше ніж за 20 (двадцять) календарних днів до дати застосування нової вартості Послуг. Власник ОВЛ вважається таким, що належним чином повідомлений про застосування нової вартості Послуг, з моменту направлення йому про це письмового повідомлення цінним листом (з урахуванням поштового пробігу).

Загальна вартість послуг, передбачених цим Договором становить 76111,44 грн. (сімдесят шість тисяч сто одинадцять гривень 44 коп.), в т.ч. ПДВ. Розрахунок та розмір щомісячної оплати за Послуги визначені у Додатку № 1 до Договору. Вартість Послуг Власник ОПЛ має право змінювати в односторонньому порядку відповідно до п. 2.3.3 цього Договору (п. п. 3.1, 3.2 договору).

Згідно Додатку № 1 до договору № 06062014 від 17.06.2014 вартість послуги з сумісного підвісу оптоволоконних ліній замовника ФОП Баранов В.В. на опорах ПЛ-0,4-6/10 кВ ВАТ «Запоріжжяобленерго» складає 76111,44 грн. за 17917 м на рік, у тому числі ПДВ.

Відповідно до п. 9.1, 9.2 договору даний Договір набирає чинності з моменту підписання його Сторонами і діє протягом одного року. Строк дії Договору продовжується на кожний наступний рік на тих самих умовах, якщо жодна із сторін не заявить письмово іншій Стороні про своє небажання продовжити дію Договору не менше ніж за 30 (тридцять) календарних днів до закінчення строку його дії.

На день розгляду справи зазначений договір є чинним.

Листом вих. № 11 від 05.07.2017 відповідач звернувся до позивача з заявою про приведення договору доступу у відповідність до встановлених вимог, де було зазначено, що договір № 06062014 від 17.06.2014 щодо сумісного використання опор ОПЛ-0,4-6/10 кВ не містить зазначення даних відносно обліку технічних засобів телекомунікацій на елементах інфраструктури об'єктів доступу, згідно до вимог п. 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» та про проведення технічної інвентаризації засобів телекомунікацій на елементах інфраструктури об'єктів доступу і надання проекту додаткової угоди до договору з доступу (договору № 06062014 від 17.06.2014 року) у встановлений місячний термін з урахуванням вимог п. 6 ст. 16, п. 4 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж». До заходів проведення технічної інвентаризації засобів телекомунікацій на елементах інфраструктури об'єктів доступу було запропоновано залучити і представника власника телекомунікаційних мереж ФОП Баранова В.В. відповідача). Для визначення повноти розрахунків за чинним договором доступу було запропоновано підготувати та надати разом із проектом додаткової угоди до договору з доступу акту звіряння розрахунків між Публічним акціонерним товариством «Запоріжжяобленерго» та ФОП Барановим В.В. станом на 04.06.2017.

Супровідним листом № 002-16/17232 від 31.10.2017 позивачем на адресу відповідача, на підставі Закону України 1834-VIII від 07.02.2017 статті 18 п. 2, було направлено в двох примірниках для підписання проекти додаткових угод № 1 від 27.10.2017, № 2 від 30.10.2017 про внесення змін до договору № 06062014 від 17.06.2014 на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній. Зі змісту проекту додаткової угоди № 2 від 30.10.2017 зазначалось, що кількість опор повітряних ліній, до яких надається доступ за цим договором 501 шт, вартість послуг за рік становить без ПДВ - 48096,00 грн., ПДВ 20 % - 9619,20 грн., разом 57715,20 грн. Розмір плати за послуги з доступу до однієї опори становить без ПДВ - 8,00 грн., ПДВ 20 % - 1,60 грн., разом: 9,60 грн. на місяць. Вартість послуг за місяць становить без ПДВ - 4008,00 грн., ПДВ 20% - 801,60 грн., разом 4809,60 грн.

Відповідач листом № 201 від 24.11.2017 повідомив позивача про відмову від укладення вказаного проекту додаткової угоди № 2 від 30.10.2017.

Предметом спору в даній справі є внесення змін до п.п. 1.1, 1.2, 2.3.3, 3.1, 3.2 договору № 06062014 від 17.06.2014 на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній, укладеного між ПАТ «Запоріжжяобленерго» та фізичною особою-підприємцем Барановим Віталієм Валерійовичем.

Проаналізувавши зібрані у справі докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору (частина перша статті 638 Цивільного кодексу України). Інші випадки визнання договору укладеним зазначені у статтях 642, 643 Цивільного кодексу України.

Частина перша статті 628 Цивільного кодексу України передбачає, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст. 627 Цивільного кодексу України).

Частиною 2 ст. 179 Господарського кодексу України встановлено, що Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

Згідно з ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 5 ст. 180 Господарського кодексу України ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України.

Частиною 1 ст. 191 Господарського кодексу України державні регульовані ціни запроваджуються Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень у встановленому законодавством порядку.

Правові, економічні та організаційні засади забезпечення доступу до інфраструктури об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв'язку, будинкової розподільної мережі для розташування технічних засобів телекомунікацій з метою забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні, повноваження органів державної влади, органів місцевого самоврядування, визначає права та обов'язки осіб, які беруть участь у таких господарських відносинах, визначаються Законом України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».

04.06.2017 набрав чинності Закон України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» власник (володілець) інфраструктури об'єкта доступу (далі - власник інфраструктури об'єкта доступу) - це фізична або юридична особа, у власності (володінні) якої перебуває інфраструктура об'єкта доступу або окремі її елементи; договір з доступу - договір, укладений згідно з законодавством між власником інфраструктури об'єкта доступу і замовником про доступ до інфраструктури об'єкта доступу з метою користування нею або її елементами для забезпечення можливості надання телекомунікаційних послуг замовником і отримання таких послуг їх споживачами, з урахуванням умов, визначених цим Законом; інфраструктура об'єкта будівництва - будинки, у тому числі житлового фонду, будівлі, споруди будь-якого призначення, опори зовнішнього освітлення,колектори, системи водопостачання та водовідведення, вертикальні труби-стояки, системи кабельних коробів, трубопроводів, лотоків, драбин, поверхові розподільні монтажні шафи систем зв'язку та сигналізації (окремі або суміщені з електрообладнанням) тощо, що надаються або можуть надаватися власником інфраструктури об'єкта доступу у користування замовнику на договірних засадах; інфраструктура об'єкта електроенергетики - об'єкти електроенергетики, у тому числі опори ліній електропередачі, електричні підстанції тощо, придатні для надання власником інфраструктури об'єкта доступу у користування замовнику на договірних засадах.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» забезпечення доступу до інфраструктури об'єкта доступу здійснюється за такими принципами: 1) державне регулювання доступу до інфраструктури об'єкта доступу; 2) доступ до інфраструктури об'єкта доступу виключно на договірній основі; 3) забезпечення недискримінаційного доступу замовника до інфраструктури об'єкта доступу з метою користування ним; 4) доступність та відкритість інформації щодо можливості доступу до інфраструктури об'єкта доступу; 5) забезпечення надання доступу до інфраструктури об'єкта доступу на строк не менше строку надання телекомунікаційних послуг споживачам; 6) ефективне користування інфраструктурою об'єкта доступу, доступ до якого є обмеженим.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» доступ до інфраструктури об'єкта доступу здійснюється на підставі договору з доступу між власником інфраструктури об'єкта доступу та замовником, що укладається відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Укладення договору з доступу здійснюється після видачі замовнику технічних умов з доступу та погодження власником інфраструктури об'єкта доступу проектної документації з доступу. Підставою для укладення договору з доступу є письмове звернення замовника, підписане уповноваженою належним чином його посадовою особою (представником), до якого додаються два примірники таких документів: 1) проектна документація з доступу до інфраструктури об'єкта доступу (засвідчені замовником фотокопії проектної документації з доступу); 2) проект договору з доступу.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» укладення договору з доступу здійснюється сторонами у строк, що не може перевищувати один місяць з дня надходження власникові інфраструктури об'єкта доступу документів, передбачених частиною другою цієї статті. Ухилення від укладення договору з доступу є порушенням цього Закону. Спори, пов'язані з ухиленням від укладення договору з доступу, вирішуються в судовому порядку.

Частино 4 ст. 179 Господарського кодексу України передбачено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб'єктів, коли ці суб'єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.

Згідно з ч. 3 ст. 184 Господарського кодексу України укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

У ч. 1 ст. 5 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» зазначено, що Кабінет Міністрів України координує та спрямовує діяльність органів виконавчої влади з питань доступу до інфраструктури об'єкта доступу для розміщення технічних засобів телекомунікацій з метою забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні.

Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» Кабінет Міністрів України затверджує: 1) Правила надання доступу до інфраструктури об'єкта будівництва; 2) Правила надання доступу до інфраструктури об'єкта транспорту; 3) Правила надання доступу до інфраструктури об'єкта електроенергетики; 4) Правила надання доступу до інфраструктури кабельної каналізації електрозв'язку; 5) Правила надання доступу до інфраструктури будинкової розподільної мережі; 6) інші правила надання доступу до інфраструктури об'єкта доступу.

Згідно зі ст. 6 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» Центральний орган виконавчої влади в галузі зв'язку з питань доступу до інфраструктури об'єкта доступу погоджує Правила надання доступу до інфраструктури будинкової розподільної мережі, Правила надання доступу до інфраструктури об'єкта будівництва, Правила надання доступу до інфраструктури об'єкта електроенергетики, Правила надання доступу до інфраструктури кабельної каналізації електрозв'язку, Правила надання доступу до інфраструктури об'єкта транспорту.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному та нафтогазовому комплексах, здійснює такі повноваження з питань доступу до інфраструктури об'єкта доступу: 1) розробляє Правила надання доступу до інфраструктури об'єкта електроенергетики; 2) розробляє та затверджує методику визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта електроенергетики.

Частиною 6 статті 16 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» визначено перелік істотних умов договору з доступу, зокрема, договір з доступу має містити такі істотні умови: 1) повне найменування сторін договору з доступу; 2) детально визначені елементи інфраструктури об'єкта доступу, якими користується замовник на підставі договору з доступу; 3) конкретно визначені технічні засоби телекомунікацій, розміщені на елементах інфраструктури об'єкта доступу, якими користується замовник на підставі договору з доступу; 4) розмір плати за доступ, визначений згідно з відповідною методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу; 5) порядок доступу до технічних засобів телекомунікацій, розміщених на елементах інфраструктури об'єкта доступу, якими користується замовник на підставі договору з доступу; 6) умови захисту технічних засобів телекомунікацій, розміщених на елементах інфраструктури об'єкта доступу, якими користується замовник на підставі договору з доступу, від їх умисного пошкодження (демонтажу або руйнування); 7) порядок здійснення власником інфраструктури об'єкта доступу контролю за користуванням замовником визначеними елементами інфраструктури об'єкта доступу відповідно до договору з доступу; 8) строк дії договору з доступу (з можливістю його продовження у порядку, визначеному сторонами); 9) відповідальність сторін; 10) умови розірвання договору з доступу; 11) особливості порядку внесення змін до договору з доступу; 12) інші умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Відповідно до ч. ч. 4, 5, 6 ст. 17 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу встановлюється договором з доступу згідно з методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, затвердженою відповідно до цього Закону. 5. Методика визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу має, зокрема, встановлювати:

1) перелік робіт, що мають бути враховані для визначення одноразової плати за доступ;

2) перелік робіт, що мають бути враховані для визначення періодичної плати за доступ;

3) перелік прямих витрат власника інфраструктури об'єкта доступу, пов'язаних з утриманням елементів інфраструктури об'єкта доступу, якими користується замовник;

4) механізм визначення розміру плати за доступ у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об'єкта доступу між замовниками, якщо вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об'єкта доступу;

5) коефіцієнт зниження розміру плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу у разі:

а) надання телекомунікаційних послуг у селищах і селах або на депресивних територіях;

б) надання виключно загальнодоступних телекомунікаційних послуг;

6) підстави для перегляду розміру плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу;

7) механізм визначення плати за транзит кабельних ліній у вигляді формули;

8) строки сплати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу.

Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу поширюються на об'єкти доступу всіх форм власності.

Згідно з ч. 7 ст. 17 Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу визначається власником інфраструктури цього об'єкта доступу згідно з методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом влади згідно з цим Законом, і не може перевищувати: 1) за розроблення та видачу технічних умов з доступу - 50 відсотків мінімальної заробітної плати; 2) за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики - 0,3 відсотка мінімальної заробітної плати за одну опору - елемент будь-якої інфраструктури об'єкта доступу, у тому числі опору лінії електропередачі, на місяць; 3) за доступ до інфраструктури об'єкта будівництва, за користування будинковою розподільною мережею (в місяць за будинок) - 2 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків до 100 квартир; 3 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 101 до 160 квартир; 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 161 квартири і вище; 4) за доступ до елементів інфраструктури об'єкта транспорту - 5 відсотків мінімальної заробітної плати за один канало-кілометр кабельної каналізації електрозв'язку на місяць; 5) за доступ до елементів інфраструктури кабельної каналізації електрозв'язку - 5 відсотків мінімальної заробітної плати за один канало-кілометр кабельної каналізації електрозв'язку на місяць.

Відповідно до п. 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» чинні на день набрання чинності цим Законом договори, предметом яких є доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, діють до завершення строку їх дії на умовах, визначених такими договорами. На вимогу замовника або власника інфраструктури об'єкта доступу такі договори мають бути приведені у відповідність із частиною шостою статті 16 цього Закону у місячний строк з дня виставлення вимоги.

Супровідний лист № 002-16/17232 від 31.10.2017 направлений позивачем на адресу відповідача, на підставі Закону України 1834-VIII від 07.02.2017 з проектом додаткових угод № 1 від 27.10.2017, № 2 від 30.10.2017 про внесення змін до договору № 06062014 від 17.06.2014 на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній не можна вважати належною дією на вимогу замовника, у розумінні п. 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», оскільки вчинена вона не у строки передбачені Законом.

ПАТ «Запоріжжяобленерго» наказом № 485-од від 17.10.2017, у зв'язку з набранням чинності Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» до затвердження Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики ПАТ «Запоріжжяобленерго» (далі-Методика), відповідно до рішення Дирекції Товариства від 13.07.2017, було затверджено вартість послуги доступу до інфраструктури об'єктів електроенергетики, які належать ПАТ «Запоріжжяобленерго» в розмірі 9,6 грн. з урахуванням ПДВ за надання послуги з доступу до однієї опори повітряної лінії на місяць.

Суд вважає обґрунтованими твердження відповідача, що розмір плати за доступ повинен визначатися згідно з відповідною методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу.

Однак, сторонами не надано суду доказів затвердження Центральним органом виконавчої влади методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта будівництва, на підставі якої визначається розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, а наказ ПАТ «Запоріжжяобленерго» № 485-од від 17.10.2017 не є нормативним актом та не носить загальнообов'язкового характеру.

Отже, посилання позивача на наказ ПАТ «Запоріжжяобленерго» № 485-од від 17.10.2017 суд не може визнати обґрунтованими, оскільки на час розгляду справи не затверджено методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта електроенергетики, яка б врегулювала складові такої плати.

Статтею 6 Цивільного кодексу України встановлена свобода договору, яка може проявлятися у тому, що сторони у договорі можуть відступити від положень актів законодавства та врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Із змісту ч. 2 ст. 67 та ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України слідує, що сторони вільні у виборі предмету договору, визначенні зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема, вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.

Підстави для зміни договору встановлені Цивільним кодексом України.

Статтею 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Відповідно до ст. 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.

Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Крім того, ч. 2 цієї ж статті передбачено, що якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане; 2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися; 3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору; 4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.

Згідно з ч. 4 ст. 652 Цивільного кодексу України зміна договору у зв'язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує затрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.

Суд дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що позивачем не доведено одночасного настання умов, передбачених ч. 2 ст. 652 ЦК України для внесення змін до договору №06062014 від 17.06.2014 на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній.

Істотною зміною обставин не може вважатись прийняття Закону України «Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», оскільки укладення господарських договорів на підставі даного закону повинно здійснюватись на підставі ст. 179 ГК України, а не шляхом внесення змін до діючого договору. Оскільки, новий закон запровадив принципово нові засади врегулювання відносин з забезпечення використання опор повітряних ліній, передбачив інші істотні умови таких договорів, підстави визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, тому позивач фактично має можливість врегулювати правовідносини з відповідачем, шляхом укладення нового договору.

Під зміною господарського договору слід розуміти зміну зобов'язань, які сторони прийняли на себе за договором,відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач не обґрунтував запропоновану ціну, визначену у Додатковій угоді та необхідність зміни інших запропонованих умов спірного договору, не довів жодним чином настання вичерпного переліку обставин, визначених ст. 652 Цивільного господарського кодексу України для внесення змін до Договору № 06062014 від 17.06.2014 на використання опор повітряних ліній електропостачання напругою 0,4-6/10 для сумісного підвісу оптоволоконних ліній.

Частиною 1 ст. 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1 ст. 76 ГПК України).

Стаття 79 ГПК України передбачає, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Враховуючи, що обставини, якими сторони керувалися при укладенні спірного договору не змінилися за умов, зазначених в ч. 2 ст. 652 ЦК України, позивачем не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження своєї правової позиції, тому в позові слід відмовити.

На підставі викладеного, в задоволенні позову відмовляється повністю.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст. ст. 129, 233, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго", м. Запоріжжя до Фізичної особи-підприємця Баранова Віталія Валерійовича, Запорізька область, Приморський район, м. Приморськ відмовити повністю.

Повне рішення оформлено і підписано у відповідності до вимог ст. ст. 240, 241 ГПК України "08" червня 2018 р.

Суддя Н. Г. Зінченко

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Відповідно до ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення, а у разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Джерело: ЄДРСР 74537679
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку