open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 травня 2018 року

м. Полтава

Справа № 816/1467/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Костіної А.В.,

представника відповідача - Сакуна В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 до Коломацької сільської виборчої комісії в особі голови Омельяненко Світлани Віталіївни про скасування протоколу та зобов'язання визнати вибори такими, що не відбулися, -

В С Т А Н О В И В:

05 травня 2018 року кандидат в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 /надалі - позивач/ звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Коломацької сільської виборчої комісії в особі голови Омельяненко Світлани Віталіївни, дільничної виборчої комісії №530742 в особі голови ОСОБА_4, з урахуванням позовної заяви (уточненої) /а.с. 67-70/, про: скасування протоколу дільничної виборчої комісії № 530742 в одномандатному виборчому окрузі № 8 від 30 квітня 2018 року про підрахунок голосів з виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області; скасування протоколу Коломацької сільської виборчої комісії від 30 квітня 2018 року про встановлення результатів виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області; зобов'язання Коломацької сільської виборчої комісії Полтавського району Полтавської області визнати вибори депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 від 29 квітня 2018 року такими, що не відбулися.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 16.02.2018 постановою №22 Центральною виборчою комісією призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на 29.04.2018. 29.04.2018 Коломацькою сільською виборчою комісією організовано та проведено вказані вибори. Вказує, що при проведенні голосування присутніми спостерігачами на виборчій дільниці № 530742, що знаходиться у с. Коломацьке Полтавського району Полтавської області, зафіксовано голосування осіб, які були зареєстровані напередодні виборів за однією адресою - місцем реєстрації кандидату у депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_5, про що складено акт про порушення Закону України "Про місцеві вибори" під час голосування від 29.04.2018 на виборчій дільниці № 530742 та подана скарга до секретаріату виборчої дільниці, яка не була прийнята. Вважає, що вказані дії суттєво вплинули на результати голосування на виборчій дільниці № 530742 в одномандатному виборчому окрузі № 8 щодо обрання депутатів Коломацької сільської ради, у зв'язку з чим протокол дільничної виборчої комісії №530742 в одномандатному виборчому окрузі № 8 від 30 квітня 2018 року про підрахунок голосів з виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області та, як наслідок, протокол Коломацької сільської виборчої комісії від 30 квітня 2018 року про встановлення результатів виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Зазначає про порушення свого права бути обраним за вільним волевиявленням виборців до числа депутатів відповідної ради.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 травня 2018 року позовну заяву повернуто позивачеві.

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 08 травня 2018 року апеляційну скаргу кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 задоволено. Ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 05 травня 2018 року по справі № 816/1467/18 скасовано. Направлено справу № 816/1467/18 для продовження розгляду до Полтавського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 08 травня 2018 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09 травня 2018 року позовну заяву кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 до дільничної виборчої комісії №530742 в особі голови ОСОБА_4 в частині позовних вимог про скасування протоколу дільничної виборчої комісії № 530742 в одномандатному виборчому окрузі № 8 від 30 квітня 2018 року про підрахунок голосів з виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області - залишено без розгляду. Прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 816/1467/18 за позовом кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 до Коломацької сільської виборчої комісії в особі голови Омельяненко Світлани Віталіївни в частині позовних вимог про скасування протоколу Коломацької сільської виборчої комісії від 30 квітня 2018 року про встановлення результатів виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області та зобов'язання Коломацької сільської виборчої комісії Полтавського району Полтавської області визнати вибори депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 від 29 квітня 2018 року такими, що не відбулися. Вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 11:00 год. 10 травня 2018 року.

10 травня 2018 року до суду надійшов відзив відповідача на позов /а.с. 100-101/, у якому представник відповідача просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на те, що у Коломацькій сільській виборчій комісії відсутні відомості про наявність обставин, які можуть бути підставою для визнання дільничною виборчою комісією голосування на виборчій комісії недійсним у відповідності до пункту 1 частини 1 статті 81 Закону України "Про місцеві вибори". Пояснює, що до Коломацької сільської виборчої комісії не надходили з виборчої дільниці № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному окрузі № 8 разом із протоколом дільничної виборчої комісії № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному окрузі № 8, підписаним 30.04.2018, акти, заяви, скарги та рішення, прийняті дільничною комісією № 530742 щодо порушеного позивачем питання (скарг щодо наявності підозр незаконного голосування). Зазначає, що до Коломацької сільської виборчої комісії кандидат в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2, її довірені особи, офіційні спостерігачі від вказаного кандидата, місцева організація партії, яка висунула цього кандидата для участі у відповідних місцевих виборах, зі скаргами на рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії № 530742, прийняті (вчинені) під час голосування та під час підрахунку голосів на дільничній виборчій комісії № 530742 не зверталися.

Позивач та представник позивача у судове засідання не з'явилися, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином; позивачем подано до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності у зв'язку з неможливістю бути присутнім у судовому засіданні, у якому зазначено, що позивач підтримує позовні вимоги у повному обсязі та просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до частини 3 статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про необхідність розгляду справи по суті за відсутності позивача та представника позивача.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

Постановою Центральної виборчої комісії від 16.02.2018 № 22 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року» призначено на неділю, 29 квітня 2018 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1 - 17. Зокрема, згідно з додатком 10 до постанови Центральної виборчої комісії від 16.02.2018 № 22 Коломацька сільська об'єднана територіальна громада, до складу якої увійшли Куликівська сільська рада (села Коломацьке, Дудникове, Степанівка), Василівська сільська рада (села Василівка, Мале Ладижине), включена до переліку об'єднаних територіальних громад, утворених у межах Полтавської області, у яких призначаються перші місцеві вибори 29 квітня 2018 року.

ОСОБА_2 зареєстрована кандидатом у депутати Коломацької сільської ради, про що останній 03.04.2018 видано посвідчення НОМЕР_2, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 71/.

30.04.2018 о 00 год. 15 хв. підписано протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 с. Коломацьке Полтавського району Полтавської області, до якого, серед іншого включено відомості про кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати: ОСОБА_2 - 44; ОСОБА_7 - 0; ОСОБА_8 - 0; ОСОБА_9 - 5; ОСОБА_5 - 59 /а.с. 105-106/.

30.04.2018 о 4 год. 25 хв. підписано протокол Коломацької сільської виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області в одномандатному виборчому окрузі № 8, до якого, серед іншого включено відомості про кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати: ОСОБА_2 - 44; ОСОБА_7 - 0; ОСОБА_8 - 0; ОСОБА_9 - 5; ОСОБА_5 - 59 /а.с. 103-104/.

30.04.2018 о 11 год. 00 хв. підписано протокол Коломацької сільської виборчої комісії про результати виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8, до якого, серед іншого включено відомості про кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати: ОСОБА_2 - 44; ОСОБА_7 - 0; ОСОБА_8 - 0; ОСОБА_9 - 5; ОСОБА_5 - 59 та відомості про те, що найбільшу кількість голосів виборців в одномандатному виборчому окрузі - 59 набрала ОСОБА_5 /а.с. 74-75/.

Позивач не погодився з протоколом Коломацької сільської виборчої комісії про результати виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 від 30.04.2018, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначено Законом України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 № 595-VIII /надалі - Закон № 595-VIII/.

Статтею 1 Закону № 595-VIII встановлено, що організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Відповідно до частини 7 статті 14 Закону № 595-VIII перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом.

Частиною 1 статті 25 Закону № 595-VIII передбачено, що територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.

Відповідно до пункту 14 частини 4 статті 25 Закону № 595-VIII сільська, селищна територіальна виборча комісія встановлює підсумки голосування та результати виборів депутатів відповідної сільської, селищної ради та відповідного сільського, селищного голови, старости.

Згідно з пунктом 12 статті 27 Закону № 595-VIII виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. Акти і протоколи виборчої комісії за формами, затвердженими Центральною виборчою комісією, складаються у випадках та у кількості примірників, встановлених цим Законом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії. Перший примірник акта чи протоколу мають право підписати присутні на засіданні кандидати, зареєстровані для участі у відповідних виборах, їх довірені особи, офіційні спостерігачі. Копія акта чи протоколу надається суб'єкту виборчого процесу відповідних виборів на його вимогу.

Матеріалами справи підтверджено, що 30.04.2018 о 00 год. 15 хв. підписано протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 с. Коломацьке Полтавського району Полтавської області.

Вказаний протокол є чинним.

Відповідно до частини 1 статті 83 Закону № 595-VIII протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії.

Згідно частини 14, 15 статті 83 Закону № 595-VIII територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій відповідно про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на п'ятий день з дня голосування (дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування окремо по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості: 1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями; 2) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях; 3) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях; 4) кількість невикористаних виборчих бюлетенів; 5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування; 7) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені; 8) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні; 9) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню; 10) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними.

До протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному одномандатному виборчому окрузі, єдиному одномандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, крім відомостей, зазначених у частині чотирнадцятій цієї статті, цифрами і прописом заносяться: 1) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, за кожного кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости; 2) загальна кількість голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Після прийняття протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 с. Коломацьке Полтавського району Полтавської області, підписаного 30.04.2018 /а.с. 105-106/, Коломацькою сільською виборчою комісією встановлено та занесено до протоколу Коломацької сільської виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області в одномандатному виборчому окрузі № 8, складеного 30.04.2018 /а.с. 103/, всі відомості, необхідність внесення яких передбачено частинами 14, 15 статті 83 Закону № 595-VIII та які у повній мірі відповідають відомостям, занесеним до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 с. Коломацьке Полтавського району Полтавської області, підписаного 30.04.2018.

Представник відповідача у відзиві на позов надав пояснення, за змістом яких до Коломацької сільської виборчої комісії кандидат в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2, її довірені особи, офіційні спостерігачі від вказаного кандидата, місцева організація партії, яка висунула цього кандидата для участі у відповідних місцевих виборах, зі скаргами на рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії № 530742, прийняті (вчинені) під час голосування та під час підрахунку голосів на дільничній виборчій комісії № 530742 не зверталися, що підтверджується витягом з Книги реєстрації заяв, скарг і пропозицій Коломацької сільської виборчої комісії Полтавського району Полтавської області /а.с. 108-109/.

Частиною 25 статті 83 Закону № 595-VIII визначено, що у разі якщо результати місцевих виборів встановлює територіальна виборча комісія, що встановлювала підсумки голосування, її протокол про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів є підставою для встановлення нею результатів таких виборів.

Відповідно до частини 1 статті 85 Закону № 595-VIII сільська, селищна територіальна виборча комісія на підставі протоколу про підсумки голосування у відповідному одномандатному виборчому окрузі по виборах депутатів (протоколів, у тому числі з позначкою "Уточнений") встановлює результати виборів у цьому окрузі, про що складає протокол. До протоколу про результати виборів у відповідному одномандатному виборчому окрузі з відповідних виборів депутатів заносяться прописом та цифрами такі відомості: 1) кількість виготовлених виборчих бюлетенів; 2) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями; 3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях; 4) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування; 5) кількість невикористаних виборчих бюлетенів; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування; 7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування; 8) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у межах відповідного одномандатного виборчого округу; 9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні; 10) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню; 11) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними; 12) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати; 13) загальна кількість голосів виборців, поданих за кандидатів в депутати; 14) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) кандидата у депутати, який набрав найбільшу кількість голосів виборців у відповідному виборчому окрузі.

Судом встановлено, що на підставі протоколу Коломацької сільської виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області в одномандатному виборчому окрузі № 8, складеного 30.04.2018, Коломацькою сільською виборчою комісією встановлено результати виборів у одномандатному виборчому окрузі № 8, про що складено протокол Коломацької сільської виборчої комісії про результати виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8, що підписаний 30.04.2018, до якого внесено всі необхідні відомості, необхідність внесення яких передбачено частиною 1 статті 85 Закону № 595-VIII.

До вказаного протоколу, серед іншого, внесено і відомості про кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати: ОСОБА_2 - 44; ОСОБА_7 - 0; ОСОБА_8 - 0; ОСОБА_9 - 5; ОСОБА_5 - 59 та відомості про те, що найбільшу кількість голосів виборців в одномандатному виборчому окрузі - 59 набрала ОСОБА_5.

Стосовно доводів позивача про те, що в одномандатному виборчому окрузі № 8 голосували особи, які були зареєстровані напередодні виборів за однією адресою - місцем реєстрації кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_5, та про необхідність прийняття дільничною виборчою комісією на підставі пункту 1 частини 1 статті 81 Закону № 595-VIII рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, яке не було прийнято, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 81 Закону № 595-VIII дільнична виборча комісія приймає рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин, зокрема, виявлення фактів незаконного голосування (вкидання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених цим Законом; голосування особами, які не мають права голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування виборцем більше одного разу) у кількості, що перевищує п'ять відсотків від кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці.

Разом з тим, визнання протиправною бездіяльності відповідної дільничної комісії щодо не прийняття останньою рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, не є предметом даного позову. Дії, бездіяльність або рішення щодо включення вказаних позивачем у позовній заяві осіб до списку виборців також не є предметом даного позову.

Суд зауважує, що відповідно до частини 3 статті 3 Закону № 595-VIII належність громадянина до відповідної територіальної громади та проживання його на відповідній території визначається його зареєстрованим місцем проживання.

Позивач у позовній заяві стверджує, що всі вказані ним у позовній заяві особи були зареєстровані в с. Дудникове.

Дане село Дудникове входило до складу Коломацької сільської ради.

З огляду на вищевикладене, суд не бере до уваги доводи позивача про протиправність оскаржуваного протоколу з посиланням на те, що в одномандатному виборчому окрузі № 8 голосували особи, які були зареєстровані напередодні виборів за однією адресою - місцем реєстрації кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_5, та з посиланням на не прийняття дільничною виборчою комісією на підставі пункту 1 частини 1 статті 81 Закону № 595-VIII рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним.

Суд також критично оцінює доводи позивача про протиправність оскаржуваного протоколу Коломацької сільської виборчої комісії про результати виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 з посиланням на складення спостерігачем ОСОБА_10 акту про порушення Закону України "Про місцеві вибори" під час голосування від 29.04.2018 на виборчій дільниці № 530742 та не прийняття скарги ОСОБА_10 секретаріатом виборчої дільниці № 530742, виходячи з наступного.

За змістом позовної заяви ОСОБА_10 є офіційним спостерігачем ОСОБА_11 та, як вбачається зі змісту вказаного акту, останній підписаний ОСОБА_2 як свідком (виборцем) /а.с. 76, 77/.

Доказів того, що ОСОБА_10 є офіційним спостерігачем від кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 суду не надано.

Суд зазначає, що у даній справі не оскаржується відмова дільничної виборчої комісії у прийнятті скарги ОСОБА_10

Водночас, представник відповідача у відзиві на позов надав письмові пояснення про те, що до Коломацької сільської виборчої комісії не надходили з виборчої дільниці № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному окрузі № 8 разом із протоколом дільничної виборчої комісії № 530742 з виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному окрузі № 8, підписаним 30.04.2018 о 00 год. 15 хв., акти, заяви, скарги та рішення, прийняті дільничною комісією № 530742 щодо порушеного позивачем питання (скарг щодо наявності підозр незаконного голосування).

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що протокол Коломацької сільської виборчої комісії про результати виборів депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8, що підписаний 30.04.2018, відповідає законодавству України, прийнятий на підставі, у межах повноважень, у спосіб, що визначені Законом України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 № 595-VIII та обгрунтовано.

Крім того, відповідно до частини 11 статті 85 Закону № 595-VIII вибори у виборчому окрузі визнаються такими, що не відбулися, у зв'язку з настанням обставин, передбачених частиною дев'ятою цієї статті та частиною другою статті 48 цього Закону.

Згідно частини 10 статті 85 Закону № 595-VIII, якщо до виборчого бюлетеня для голосування у день виборів включено більше двох кандидатів на посаду міського (міста, кількість виборців у якому дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч) голови, і за результатами голосування у день виборів жоден з них не обраний відповідно до вимог частини сьомої цієї статті, територіальна виборча комісія призначає повторне голосування.

Частиною 2 статті 48 Закону № 595-VIII передбачено, що у разі якщо у відповідному виборчому окрузі після закінчення строку реєстрації кандидатів не залишилося жодного кандидата, жодного виборчого списку місцевих організацій партій, вибори у такому виборчому окрузі визнаються такими, що не відбулися.

Позивачем не доведено, а судом не встановлено обставин, передбачених частиною 9 статті 85 та частиною 2 статті 48 Закону № 595-VIII, з настанням яких вибори у виборчому окрузі визнаються такими, що не відбулися.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 про скасування протоколу Коломацької сільської виборчої комісії від 30 квітня 2018 року про встановлення результатів виборів депутатів Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області та про зобов'язання Коломацької сільської виборчої комісії Полтавського району Полтавської області визнати вибори депутатів Коломацької сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 8 від 29 квітня 2018 року такими, що не відбулися, - необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до приписів пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання фізичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру встановлена ставка судового збору в розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України від 07 грудня 2017 року № 2246-VIII "Про Державний бюджет України на 2018 рік" установлено у 2018 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2018 року - 1700 гривень, з 1 липня - 1777 гривень, з 1 грудня - 1853 гривні, а для основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до 6 років: з 1 січня 2018 року - 1492 гривні, з 1 липня - 1559 гривень, з 1 грудня - 1626 гривень; дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2018 року - 1860 гривень, з 1 липня - 1944 гривні, з 1 грудня - 2027 гривень; працездатних осіб: з 1 січня 2018 року - 1762 гривні, з 1 липня - 1841 гривня, з 1 грудня - 1921 гривня; осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2018 року - 1373 гривні, з 1 липня - 1435 гривень, з 1 грудня - 1497 гривень.

Отже, при зверненні з даним позовом розмір судового збору, що підлягає сплаті, становить 704 грн. 80 коп. (1762 грн. х 0,4).

Разом з тим, позивачем не додано до позовної заяви документа про сплату судового збору або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до частини 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, оскільки у задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд вважає за необхідне стягнути з кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 (АДРЕСА_1; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 704 грн. 80 коп. (сімсот чотири гривні вісімдесят копійок) на розрахунковий рахунок 31215256700001 в ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача 820019, код класифікації доходів бюджету 2203016.

На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 6-10, 132, 241-245, 262, 272, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 (АДРЕСА_1; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) до Коломацької сільської виборчої комісії в особі голови Омельяненко Світлани Віталіївни АДРЕСА_2; ідентифікаційний код 34130710) про скасування протоколу та зобов'язання визнати вибори такими, що не відбулися - відмовити.

Стягнути з кандидата в депутати Коломацької сільської ради ОСОБА_2 (АДРЕСА_1; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 704 грн. 80 коп. (сімсот чотири гривні вісімдесят копійок) на розрахунковий рахунок 31215256700001 в ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача 820019, код класифікації доходів бюджету 2203016.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення шляхом подання апеляційної скарги відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України № 2147-VIII від 03.10.2017.

Суддя С.С. Сич

Джерело: ЄДРСР 73873105
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку