open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
вп
14.03.2024
Ухвала суду
14.02.2024
Ухвала суду
13.02.2024
Ухвала суду
25.07.2023
Ухвала суду
21.06.2023
Ухвала суду
01.05.2023
Ухвала суду
06.03.2023
Ухвала суду
25.01.2023
Ухвала суду
25.01.2023
Ухвала суду
15.12.2022
Постанова
21.11.2022
Ухвала суду
10.11.2022
Ухвала суду
09.11.2022
Ухвала суду
21.10.2022
Ухвала суду
12.10.2022
Ухвала суду
20.09.2022
Ухвала суду
20.09.2022
Ухвала суду
20.09.2022
Ухвала суду
20.09.2022
Ухвала суду
01.09.2022
Ухвала суду
01.09.2022
Ухвала суду
01.09.2022
Ухвала суду
19.07.2022
Рішення
14.07.2022
Ухвала суду
27.04.2022
Ухвала суду
15.02.2022
Ухвала суду
16.01.2022
Ухвала суду
29.11.2021
Ухвала суду
22.10.2021
Ухвала суду
29.09.2021
Постанова
29.09.2021
Постанова
26.08.2021
Ухвала суду
26.08.2021
Ухвала суду
27.06.2018
Ухвала суду
25.06.2018
Ухвала суду
13.06.2018
Ухвала суду
04.05.2018
Постанова
21.03.2018
Ухвала суду
21.03.2018
Ухвала суду
07.03.2018
Ухвала суду
05.03.2018
Ухвала суду
05.03.2018
Ухвала суду
01.02.2018
Ухвала суду
10.01.2018
Рішення
21.12.2017
Ухвала суду
14.11.2017
Ухвала суду
12.10.2017
Ухвала суду
Вправо
Справа № 807/1314/17
Моніторити
Ухвала суду /14.03.2024/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /14.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.03.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /15.12.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.07.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.02.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2021/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2021/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Постанова /29.09.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /29.09.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /04.05.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.02.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Рішення /10.01.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2017/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2017/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 807/1314/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.03.2024/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /14.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.03.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /15.12.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.07.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.02.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2022/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2021/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2021/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Постанова /29.09.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /29.09.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /04.05.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.02.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Рішення /10.01.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2017/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2017/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 травня 2018 року

Львів

№ 876/1506/18

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Кушнерика М.П.

суддів Багрія В.М., Ніколіна В.В.,

з участю секретаря судового засідання Лемцьо І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційні скарги Рахівської районної державної адміністрації та Тячівської районної державної адміністрації на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 січня 2018 року суддя Дору Ю.Ю., час ухвалення 16.09 год., місце ухвалення м.Ужгород у справі № 807/1314/17 за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Рахівської районної державної адміністрації, Тячівської районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Лопухівська сільська рада, Міжнародна благодійна організація "Екологія-Право-Людина", Карпатський біосферний заповідник про визнання незаконними та скасування розпоряджень, повний текст складено 19.01.2018р., -

В С Т А Н О В И Л А:

11.10.2017р. позивачі звернулися до суду з позовом, в якому просять визнати незаконними та скасувати розпорядження Рахівської РДА №135 від 15.05.2017 р. "Про затвердження детального плану території" та Тячівської РДА №214 від 31.05.2017 р. "Про затвердження детального плану території".

Позовні вимоги мотивують тим, під час розробки та затвердження оскаржуваними розпорядженнями детальних планів територій було порушено вимоги Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Затверджені оскаржуваними розпорядженнями детальні плани територій не відповідають законодавчо визначеним підставам та не відсилаються до схем планування області, не відображають інтересів як державних, так і регіональних.

При цьому у Розпорядженні № 14 "Про розроблення детального плану території туристично-рекреаційного комплексу "Свидовець" за межами населених пунктів" йдеться про розроблення детального плану території за межами таких населених пунктів, як смт. Ясіня, с. Чорна Тиса та с. Косівська Поляна, а у Розпоряджені №135 "Про затвердження детального плану території туристично-рекреаційного комплексу "Свидовець" за межами населених пунктів" зазначені лише смт. Ясіня та с. Чорна Тиса.

Оголошення у місцевих газетах про громадські слухання не відповідають Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні (Постанова КМУ №555 від 25.05.2011 р.).

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 січня 2018 року позов задоволено.

Відповідачі оскаржили дану постанову, з підстав неповного з'ясування обставин справи, порушення норм матеріального та процесуального права.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що тільки при виготовленні матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (далі - ОВНС) буде з'ясовуватись питання який вплив на довкілля матиме планована діяльність та чи буде такий вплив транскордонним (дотримання Протоколу про стратегічну екологічну оцінку до Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті).

Громадські слухання з приводу матеріалів ОВНС проводяться відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Так, відповідно до ч. 9 ст. 7 вказаного Закону, Кабінет Міністрів України постановою від 13.12.2017 N 989 затвердив Порядок проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля.

Тобто, питання стратегічної екологічної оцінки відповідно до Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті, Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», а також участь громадськості в обговоренні результатів оцінки впливу на довкілля здійснюється на етапі проектування будівництва відповідних об'єктів.

Таким чином на етапі розроблення детального плану території не могли бути порушені нічиї права та інтереси, що стосуються довкілля.

Згідно ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів.

Схемою планування території області передбачено створення нових та розширення існуючих рекреаційних комплексів.

Оскільки, згідно закону детальний план території - це лише намір раціонального використання території згідно схеми планування, то на час розгляду та вирішення справи по суті права позивачів не було та не могло бути порушено.

Громадські слухання відбулися, а громади Ясінянської, Чорнотисянської сільської ради майже одноголосно проголосували за затвердження детального плану території.

Просять скасувати постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.

Представник позивачів подала відзив на апеляційну скаргу в якому зазначає, що під час планування містобудівної діяльності в межах Рахівського та Тячівського районів не було застосовано ряд нормативно-правових актів, які поширюються на відповідні правовідносини як на національному та міжнародному рівні, про що вірно зазначив суд у рішенні.

Порушено право позивачів, яке пов»язане з інтересом у забезпеченні екологічної безпеки, що знаходиться у зв»язку із правом на життя у безпечних для життя і здоров»я умовах, що гарантується ст.55 Конституції України.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, позивачів та представника позивачів і Міжнародної благодійної організації "Екологія-Право-Людина", які просять залишити без змін рішення суду, представників відповідача, які просять задоволити апеляційні скарги, розглянувши та обговоривши доводи апеляційних скарг, перевіривши матеріали справи, колегія суддів, вважає, що апеляційні скарги підлягають до задоволення з таких підстав.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що згідно розпорядження голови Рахівської РДА від 20.01.2017 р. №14 вирішено розробити детальний план території туристично-рекреаційного комплексу "Свидовець", за межами населених пунктів смт. Ясіня, с. Чорна Тиса, та с. Косівська Поляна відповідно до проекту планування Рахівського району та забезпечити проведення відповідних громадських слухань (а.с.15 т.1).

8 квітня 2017 року в районній газеті "Зоря Рахівщини" було опубліковано оголошення про проведення громадських слухань щодо попереднього обговорення та затвердження детального плану розвитку територій Ясінянської та Чорнотисянської сільських рад за межами населених пунктів. Пропозиції подаються протягом місяця з дня опублікування оголошення ( а.с.59 т.1).

19 квітня 2017 року було проведено громадські слухання в Чорнотисянській сільській раді, про що складено протокол громадських слухань щодо обговорення та затвердження детального плану територій Чорнотисянської сільської ради за межами населеного пункту Рахівського району. Згідно даного протоколу вбачається, що на таких слуханнях мешканці села Чорна Тиса вирішили "затвердити детальний план, для розробки знеособленого проекту землеустрою на території Ясінянської, Чорнотисянської сільських рад, пропозиції та зауваження подаються до 08.05.2017 р. до Чорнотисянської сільської ради (а.с.34-37 т.2)

15.05.2017 р. було прийняте розпорядження голови Рахівської РДА №135 "Про затвердження детального плану території туристично-рекреаційного комплексу "Свидовець" за межами населених пунктів смт. Ясіня та с. Чорна Тиса орієнтовною площею 1400 га. (а.с.14 т.1).

При цьому, у Розпорядженні № 14 "Про розроблення детального плану території туристично-рекреаційного комплексу "Свидовець" за межами населених пунктів" йдеться про розроблення детального плану території за межами таких населених пунктів, як смт. Ясіня, с. Чорна Тиса та с. Косівська Поляна, у Розпоряджені №135 "Про затвердження детального плану території туристично - рекреаційного комплексу "Свидовець" за межами населених пунктів" зазначені лише смт. Ясіня та с. Чорна Тиса.

29 квітня 2017 р. у Тячівській районній газеті "Дружба" було опубліковано оголошення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо попереднього обговорення та затвердження детального плану розвитку територій ( а.с.22-23 т.1).

За результатами громадських слухань складено протокол від 11.05.2017 р., згідно якого було вирішено затвердити детальний план, для розробки знеособленого проекту землеустрою на території Лопухівської сільської ради за межами населеного пункту орієнтовною площею 18 га, під розташування туристичного комплексу "Свидовець" ( а.с.18-21 т.1).

31.05.2017 р. було прийнято розпорядження голови Тячівської РДА № 214 "Про затвердження детального плану території", згідно якого затверджено детальний план території туристично-рекреаційного комплексу "Свидовець" за межами населеного пункту Лопухів на території Лопухівської сільської ради Тячівського району (а.с.12 т.1).

Задовольняючи позов суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачами порушено вимоги ст. 21 Закону України "Про містобудування" та Орхуської Конвенції, ратифікованою Законом України від 01.07.2015, № 562-VIII "Про ратифікацію Протоколу про стратегічну екологічну оцінку до Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті", зокрема порушено процедуру проведення громадських слухань, оскільки позивачі, як і громадськість, не були належним чином обізнані з особливостями перепланувань територій, а також наслідок впливу на екологію регіону. Вважають з цих підстав розпорядження Тячівської районної державної адміністрації від 31.05.2017 року № 214 "Про затвердження детального плану території" та розпорядження Рахівської районної державної адміністрації від 15.05.2017 року № 135 "Про затвердження детального плану території" є протиправними та підлягають скасуванню.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного:

Згідно п.3, 7 ч.1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території, а містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання. Детальний план території не підлягає експертизі.

Відповідно до п. 1.4 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 N 290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 за N 1468/20206 (Порядок N 290) організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення: оприлюднення рішення про розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї; визначення розробника містобудівної документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахування положень, встановлених Законом України "Про здійснення державних закупівель"; складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї; надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об'єктів державного й регіонального значення або доручення щодо їх збирання; фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору; надання розробнику оновленої картографічної основи, складеної відповідно до вимог законодавства; здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації; узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів; розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"; подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 N 548 "Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації"; подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.

Проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №555 від 25.05.2011) повинно здійснюватися оприлюднення проектів містобудівної документації шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування - п. 4 Порядку.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості та затвердження детального плану територій, містилися у Тячівській районній газеті "Дружба" інформаційний вісник Тящівщини, №47-50, від 29.04.2017 p., та Рахівській районній газеті "Зоря Рахівщини" від 08.04.2017 р.

Колегія суддів не приймає до уваги твердження суду першої інстанції про те, що повідомлення в зазначених газетах не являється належним інформуванням громадськості, оскільки такі не відповідають вимогам п.5 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №555 від 25.05.2011р.), т.я. не містить інформацію про склад та зміст містобудівної документації, викладеної у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст детального плану території; інформація про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій, оскільки згідно п. 4 Порядку №555 оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється шляхом, розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб- сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Оскільки, згідно ДБН Б 6.1.1-14: 2012 графічна частина детального плану розробляється у кількості 8 листів планів та креслень масштабом М 1:2000. При друці графічних матеріалів даного масштабу фактичний розмір кожного листа складає 8 на 10м. Колегія суддів погоджується з твердженням представників відповідача, що фізичної можливості вказані графічні матеріали розмістити у газеті не було. При цьому, Описова частина звіту до детального плану (більше 70 сторінок) надзвичайно об'ємна, формат розгортай та кількість сторінок згаданого місцевого видання не вбачав технічно можливим публікацію окремого альманаху присвяченого тематиці техніко-економічних показників проектованої території.

Отже, оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці, а в засобах масової інформації здійснюється інформування про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації, строк подання пропозицій. Таке інформування (зокрема, і в силу технічних можливостей) не має обов'язково містити повний зміст містобудівної документації.

Відповідно до ч.5, ч.6 ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування. Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань.

Колегією суддів оглянуто в судовому засіданні Схему планування території Закарпатської області (пояснювальна записка) на 200 арк. том 1 та проектний план Схеми (карта) масштаб 1:2000 (8х10м), з яких вбачається значний об»єм інформації.

Таким чином, колегія суддів вважає, що об»єм матеріалів, який подавався для громадського обговорення, був в достатній мірі наданий візуально для охочих з таким ознайомитись, в той же час на громадських обговореннях були присутні відповідні провідні спеціалісти, яким задавались різні питання щодо планування територій. Крім того, громадяни не були позбавлені права протягом 30 днів надавати своїх письмові зауваження щодо проекту.

Посилання позивачів про те, що такі не були належним чином повідомлені про громадські слухання, колегія суддів спростовує матеріалами справи, наявністю відповідних протоколів зборів села, а також показами представника Тячівської РДА - ОСОБА_4, односельчанина позивачів с.Лопухів, який ствердив, що на громадських слуханнях була присутня дружина позивача ОСОБА_3 і таке не було спростовано позивачем.

Твердження позивачів та висновку суду першої інстанції, що оголошення не містили точної назви детального планування територій, які виносилися на обговорення, в жодних публікаціях не йшлося про будівництво туристично-рекреаційного комплексу "Свидовець", а обмежувалися такі повідомлення виключно інформуванням про обговорення детального плану територій окремих населених пунктів, без зазначення цілі та мети таких обговорень, то колегія суддів приймає до уваги твердження апелянтів, що назва курорт «Свидовець» - робоча назва туристично-рекреаційної локації в межах обговорюваних Детальних планів розвитку території Ясінянської, Чорнотисянської та Лопухівської сільських рад за межами населених пунктів. Формулювання у оголошенні скороченої назви «Детальний план території під розташування курорту «Свидовець» було б неінформативним та територіально невизначеним для населення цих сільських громад, оскільки назва «Свидовець» ототожнюється у населення Рахівського та Тячівського районів із Свидовецьким хребтом та охоплює щонайменше 6 інших територіальних громад, а наявним формулюванням було чітко визначено територіальні межі обговорюваного проекту розвитку територій.

Посилання позивачів та їх представника на негативний вплив на довкілля зазначеного проекту перепланування території, колегія суддів вважає, що таке є передчасним і таким, що не дає підстави вважати спірні розпорядження відповідачів незаконними, оскільки такі узгоджуються з стратегією розвитку регіону до 2031 року, що передбачено рішенням сесії Закарпатської обласної державної адміністрації від 17.05.2013р. та погоджений відповідними службами.

Дані розпорядження затверджують детальний план територій, який не являється проектуванням будівництва і не є початком такого.

Посилання представника позивачів на відсутність екологічної експертизи та наявність відповідних негативних висновків прихильників екологічного розвитку даної місцевості, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки таке вважає передчасним, виходячи з того, що чинне законодавство не передбачає зазначених екологічних експертиз на стадії проектування території, а лише на стадії будівництва, в той же час Орхуська Конвенція передбачає такі експертизи при наявності будівництва саме промислових об»єктів, а в даному випадку йде мова про оздоровчо-рекреаційну територію, як і контроль громадськості за цим.

Колегія суддів зазначає, що детальний план територій - це лише намір раціонального використання території згідно схеми планування. Таким чином, права позивачів не було та не могло бути порушено.

Відповідно до ч.3 ст.24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Відповідно до ч.1, 2 ст.77 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1, 4 ст.308 КАС України - суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Враховуючи вищевикладене колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, з прийняттям нової про відмову в задоволенні позову, оскільки така прийнята за неповного з»ясування обставин справи та з порушенням норм матеріального права.

Керуючись ст.ст. 243 ч.3, 308, 310, 312, п.2 ч.1 ст.315, п.4 ч.1 ст.317, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційні скарги Рахівської районної державної адміністрації та Тячівської районної державної адміністрації - задоволити.

Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 січня 2018 року у справі № 807/1314/17 - скасувати та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя

М. П. Кушнерик

судді

В. М. Багрій

В. В. Ніколін

Повне судове рішення складено 08.05.18

Джерело: ЄДРСР 73842742
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку