open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2018 року

м. Полтава

Справа №816/1200/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Клочка К.І.,

секретаря судового засідання – Вязун К.Ю.,

представника відповідача – ОСОБА_1,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Шишацької районної ради, третя особа - Відділ освіти, молоді та спорту Шишацької районної державної адміністрації Полтавської області про скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

6 квітня 2018 року ОСОБА_2 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Шишацької районної ради Полтавської області, третя особа - Відділ освіти, молоді та спорту Шишацької районної державної адміністрації Полтавської області, про скасування рішення Шишацької районної ради про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, які засновані районною радою на майні спільної (комунальної) форми власності територіальних громад сіл, селища Шишацького району від 22.02.2018.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що рішення Шишацької районної ради є нелегітимним, оскільки не відповідає Закону України "Про освіту", Закону України "Про загальну середню освіту", де взагалі не йдеться про конкурс. Звертав увагу, що згідно статті 26 Закону України "Про загальну середню освіту" положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, однак, на даний час Типове положення ще не затверджено Міністерством освіти й науки України. На думку ОСОБА_2, внаслідок прийняття незаконного рішення від 22.02.2018 відповідач порушив права та охоронювані законом інтереси громадян, підприємств, установ і організацій, у тому числі і позивача, як громадянина і депутата /а.с. 4-5/.

Позивач у судове засідання не з'явився, явку уповноваженого представника не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с. 18/; про причини неявки суду не повідомив, клопотань не надав.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

У своєму відзиві на позов відповідач зазначав, що оскаржуване рішення є законним та прийнято з урахуванням пункту 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та пункту 31 Регламенту роботи Шишацької районної ради та з урахуванням роз'яснень Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України від 08.11.2017. Доводи позивача про нелегітимність спірного рішення відповідач вважає необґрунтованими, оскільки на 25 сесії районної ради за дане рішення із 21 депутатів, присутніх на засіданні, проголосувало 17 депутатів, що засвідчено у відомості про результати поіменного голосування. Відповідач також зауважував, що твердження позивача в своєму позові про те, що він є одним із претендентів на посаду директора ще раз підтверджує використання ним свого депутатського мандату в особистих інтересах, оскільки пунктом 2 статті 2, пунктом 2 статті 8 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" передбачено, що депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов'язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування та не використовувати депутатський мандат особистих інтересах чи в корисливих цілях. Більш того, у пункті 2.2 розділу ІІ Положення про конкурс прописано, що всі громадяни, які відповідають вимогам мають право брати участь у конкурсі. Оголошення про конкурс було оприлюднено в районній газеті від 30.03.2018 та на веб-сайті районної ради 21.03.2018. Перше засідання конкурсної комісії відбулось 21.03.2018, про що позивач був добре обізнаний, але заяви на участь в конкурсі не подав /а.с. 20-25/.

Третя особа надіслала суду клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника Відділу освіти, молоді та спорту Шишацької районної державної адміністрації Полтавської області /а.с. 84/.

У наданих суду письмових поясненнях третя особа позовні вимоги підтримала, зазначала, що Відділом освіти, молоді та спорту Шишацької районної державної адміністрації Полтавської області напередодні сесії були направлені зауваження до проекту Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, які не були враховані відповідачем /а.с. 76-78/.

Частиною першою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно пункту 1 частини третьої статті 205 цього ж Кодексу якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

З урахуванням наведеного, суд визнав за можливе розглядати справу за даної явки та наявними у справі матеріалами.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали адміністративної справи, встановив наступне.

Судом встановлено, що 22.02.2018 на 25 сесії сьомого скликання Шишацькою районною радою прийнято рішення "Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти (у подальшому - закладу загальної середньої освіти), які засновані Шишацькою районною радою на майні спільної (комунальної) форми власності територіальних громад сіл, селища Шишацького району" /а.с. 6/.

Позивач не погодився із зазначеним рішенням Шишацької районної ради від 22.02.2018 та оскаржив його до суду.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР.

Частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно частини другої статті 59 наведеного вище Закону рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Частиною третьою статті 59 цього ж Закону встановлено, що рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Відповідно до частини одинадцятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Згідно частин першої, другої статті 25 Закону України "Про освіту" від 05.09.2017 №2145-VIII права і обов'язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа, крім іншого, затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них; укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти.

Механізм призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності (далі - навчальні заклади) визначає Порядок призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 №827 (далі Порядок).

Так, пунктом 3 наведеного вище Порядку передбачено, що призначення керівників навчальних закладів здійснюється МОН, іншими центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належать навчальні заклади. Призначення керівників навчальних закладів здійснюється за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до цього Порядку, шляхом укладення контракту.

У свою чергу, частиною другою статті 26 Закону України "Про загальну середню освіту" від 13.05.1999 № 651-XIV встановлено, що керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу.

Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об'єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Судом встановлено, що відповідно до абзацу третього частини другої статті 26 Закону України "Про загальну середню освіту", пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №630, та з метою визначення загальних засад проведення конкурсу на посади керівників державних, комунальних закладів загальної середньої освіти Міністерством освіти та науки України 28.03.2018 наказом №291 затверджено Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 р. за N 454/31906).

Тобто, станом на дату прийняття оскаржуваного рішення від 22.02.2018 Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти дійсно не існувало, однак, тимчасова відсутність затвердженого Типового положення не зупиняло дії норми Закону щодо призначення керівника закладу загальної середньої освіти на посаду винятково за результатами конкурсного відбору.

Листом від 08.11.2017 №23-2717 Департаментом загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки України відповідачу надано роз'яснення, у яких повідомлено, що керівник комунального закладу загальної середньої освіти має обиратися на основі конкурсного відбору , що має бути проведеним відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, розробленого та затвердженого засновником цього закладу на виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 №827 /а.с. 107/.

З огляду на викладене, враховуючи, що Яреськівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені ОСОБА_3 Шишацької районної ради Полтавської області перебувала без керівника закладу з 27.11.2017, суд приходить до висновку, що відповідач обґрунтовано дійшов висновку про необхідність затвердження Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти.

Згідно пунктів l3, 14, 15, 16 Регламенту роботи Шишацької ради розробником проекту рішення є районна рада /а.с. 93-106/.

Судом встановлено, що даний проект рішення оприлюднений за 20 робочих днів до дати проведення сесії /а.с. 128-129/, пропозицій, зауважень до проекту рішення не пізніше як за 3 робочих дня до їх розгляду не надходило.

Надані третьою особою зауваження до положення про конкурс на посаду керівника закладу середньої освіти від 21.02.2018 надіслані позивачу з порушенням строку їх подання /а.с. 78-79/.

Досліджена у судовому засіданні копія проекту рішення містить погоджувальні підписи, рішення відповідає нормам регламенту, профільний заступник Шишацької районної державної адміністрації (ОСОБА_4М.) ознайомився та погодив проект рішення та Положення до розгляду його на засіданні постійних комісій районної ради, що відповідає частині 16 статті 2 Регламенту роботи районної ради.

Повідомлення про засідання комісій та про день проведення сесії було опубліковано на веб-сайті 19.02.2018 року відповідно до Регламенту роботи Шишацької районної ради /а.с. 134/.

На 25 сесії районної ради за дане рішення із 21 депутатів, присутніх на засіданні, проголосувало 17 депутатів, що засвідчено у відомості про результати поіменного голосування /а.с. 109/.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що дії відповідача під час прийняття рішення від 22.02.2018 про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, які засновані районною радою на майні спільної (комунальної) форми власності територіальних громад сіл, селища Шишацького району відповідають вимогам Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України, отже, підстави для скасування рішення відсутні.

У судовому засіданні не знайшли свого підтвердження факти, викладені у позовній заяві, а тому, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовної заяви, оскільки її доводи не спростовують встановлених у судовому засіданні обставин справи, а, отже, у задоволенні позовної заяви необхідно відмовити.

Таким чином, позивач скористався правом на звернення до адміністративного суду і його право не може бути обмежене; заявлені ОСОБА_2 вимоги розглянуті судом по суті. Проте, враховуючи відсутність протиправності у діях відповідача під час прийняття оскаржуваного рішення, підстави для задоволення позову відсутні.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_2 (вул. Ломоносова, 2, смт Шишаки, Шишацький район, Полтавська область, 38000) до Шишацької районної ради Полтавської області (вул. Партизанська, 2, смт Шишаки, Полтавська область, 38000), третя особа - Відділ освіти, молоді та спорту Шишацької районної державної адміністрації Полтавської області (вул. Партизанська, 7, смт Шишаки, Полтавська область, 38000), про скасування рішення повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 02 травня 2018 року.

Суддя

ОСОБА_5

Джерело: ЄДРСР 73735629
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку