open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 686/24611/17
Моніторити
Ухвала суду /14.08.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /14.08.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.06.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /19.04.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /19.04.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /21.02.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /30.01.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /22.12.2017/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /13.12.2017/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
emblem
Справа № 686/24611/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.08.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /14.08.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.06.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /19.04.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /19.04.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /21.02.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /30.01.2018/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /22.12.2017/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /13.12.2017/ Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Справа № 686/24611/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2018 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області

в складі: головуючої судді - Козак О.В.,

при секретарі - Слободянюк А.Ю.,

за участі: представників позивача - Білоусова Є.Ф., Книш О.М.,

представника відповідача - Демчук Л.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Хмельницького справу за адміністративним позовом Громадської організації «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» в особі Голови Яневич-Федишиної Ольги Олександрівни до Хмельницького міського голови Симчишина Олександра Сергійовича, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 про визнання протиправними та скасування розпоряджень,

встановив:

В грудні 2017 року Громадська організація «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» в особі Голови Яневич-Федишиної О.О. звернулась до суду з позовом до Хмельницького міського голови Симчишина Олександра Сергійовича, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, в якому просить: визнати протиправними та скасувати розпорядження Хмельницького міського голови Симчишина О.С.: від 09.03.2017 року № 83-к «Про прийняття ОСОБА_7.»; від 15.05.2017 року № 169-к «Про прийняття ОСОБА_9»; від 19.06.2017 року №218-к «Про прийняття ОСОБА_8»; від 26.06.2017 року № 234-к «Про прийняття ОСОБА_6»; від 26.06.2017 року №236-к «Про переведення ОСОБА_6»; від 07.03.2017 року №86-к «Про переведення ОСОБА_7.»; від 16.05.2017 року №181-к «Про переведення ОСОБА_9» та від 19.06.2017 року №219-к «Про переведення ОСОБА_8».

В обґрунтування позову позивач, з врахуванням поданих уточнень, вказав, що 20.07.2016 року сесія Хмельницької міської ради ухвалила рішення №82 від 20.07.2016 року «Про припинення управління освіти Хмельницької міської ради шляхом перетворення в Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради, затвердження положення про нього та внесення змін в рішення сесії міської ради». Вказаним рішенням було припинено управління освіти Хмельницької міської ради шляхом перетворення його в Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради та затвердження Положення про Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради. Відповідно до вимог п.5.1 Рішення, штатний розпис новоствореного Департаменту освіти було збільшено на 10 штатних одиниць службовців місцевого самоврядування.

На їх інформаційні запити від 10.11.2017 року за №№205-208 ними було отримано відповідь Хмельницької міської ради від 17.11.2017 року №12-5026-02-18, з якої їм стало відомо про те, що на виконання вимог п.5.3 Рішення, розпорядженнями Хмельницького міського голови від 20.06.2017 року №236-к, від 07.03.2017 року №86-к, від 16.05.2017 року №181-к, від 19.06.2017 року №219-к на посади службовців місцевого самоврядування було прийнято ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_9 та ОСОБА_8.

Позивач вважає вказані розпорядження Хмельницького міського голови такими, що постановлені з порушенням вимог діючого законодавства та діючого порядку прийому на службу в органи місцевого самоврядування, оскільки відповідно до листа Головного управління Державної служби України від 10.10.2001 року №42/5690 «Роз'яснення щодо проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування», частиною 2 ст.10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначено, що проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Тобто, органи місцевого самоврядування при проведенні конкурсу мають керуватись Положенням про порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим Постановою КМУ від 04.10.1995 року №782, а при проведенні стажування - Положенням про порядок стажування в державних органах, затвердженим Постановою КМУ від 01.12.1994 року №804, з урахуванням особливостей проходження служби в органах місцевого самоврядування, визначених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

Згідно листа заступника Хмельницького міського голови Г.Мельник від 17.11.2017 року №12-5026-02-18 ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_9 та ОСОБА_8 було прийнято на посаду службовців місцевого самоврядування без проходження ними конкурсу на заміщення посад, як такі що знаходились в резерві на зазначені посади.

Разом з тим, знаходження людини в резерві на зайняття посади в органах місцевого самоврядування не дає їй право на зайняття посади без конкурсу, про що зазначено в п.11 Постанови КМУ від 24.10.2001 року №1386 «Про затвердження Типового порядку формування кадрового резерву в органах місцевого самоврядування», відповідно до якого якщо посада, до кадрового резерву на яку зараховано працівника стає вакантною, він за наявності рівних даних, має переважне право на її заміщення під час проведення конкурсу. Вказана норма також прописана і в рішенні Хмельницької міської ради від 20.12.2001 року №11 «Про затвердження Порядку формування кадрового резерву».

Відповідно до п.20 Регламенту Хмельницької міської ради шостого скликання, передбачено лише посаду помічників-консультантів депутата міської ради, але відсутня посада помічника міського голови. Враховуючи, що згідно вимог п.3 ст.21 Регламенту Хмельницької міської ради VІІ скликання міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, то наявність у нього на законних підставах помічників викликає сумніви. Отже, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_9 та ОСОБА_8 було прийнято на посаду службовців місцевого самоврядування з порушенням конституційного права громадян України на рівний доступ до служби в органах місцевого самоврядування.

За таких обставин ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_9 та ОСОБА_8 було прийнято на посаду службовців місцевого самоврядування з порушенням: Постанови Кабінету Міністрів України від 04.10.1995р. № 782, Постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2001р. №1386 та рішення Хмельницької міської ради від 20.12.2001р. №11, що в свою чергу є порушенням конституційного права громадян України на рівний доступ до служби в органах місцевого самоврядування.

Також, ухвалюючи розпорядження відповідач порушив ряд законодавчих та нормативних актів щодо визначення рівня кваліфікації та необхідного стажу роботи претендентів на посаду як на педагогічній, так і на державній службі. Наказом Головдержслужби від 29.12.2009 р. №406 "Про затвердження Типових професійно-кваліфікаційних характеристик посадових осіб місцевого самоврядування", визначено кваліфікаційні вимоги для всіх категорій посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема для начальника відділу Департаменту органу місцевого самоврядування, головного спеціаліста Департаменту та спеціаліста І категорії.

Так, начальник відділу Департаменту повинен мати повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста. Стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше 3 років або при необхідності (виходячи із виконання виконавчим органом основних завдань та функцій) стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років.

Відповідно до розпорядження міського голови від 26.06.2017 року №236-к на посаду начальника відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти Хмельницької міської ради призначено ОСОБА_6, яка згідно листа Хмельницької міської ради від 17.11.2017 року №12-5026-02-18 станом на день призначення мала стаж 2 роки 10 місяців, при чому її фах не відповідає змісту напряму діяльності відділу, який вона очолює.

Враховуючи, що ОСОБА_6 не має освіти відповідного професійного спрямування «дошкільне виховання», у неї відсутній освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, спеціаліста, недостатній стаж роботи на керівних посадах та службі в органах місцевого самоврядування, то вказане розпорядження міського голови від 26.06.2017 року №236-к суперечить вимогам наказу Головдержслужби від 29.12.2009 року №406.

Аналогічно, розпорядженням Хмельницького міського голови від 07.03.2017 року №86-к ОСОБА_7 була прийнята на посаду головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти Хмельницької міської ради, хоча її стаж педагогічної роботи становив 20 днів, а її фах не відповідає професійному спрямуванню на посаді головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти, то можна зазначити, що вказане розпорядження міського голови суперечить вимогам наказу Головдержслужби від 29.12.2009 року №406.

Розпорядженням міського голови від 16.05.2017 року №181-к вчителя української мови, літератури та зарубіжної літератури ОСОБА_9 було призначено на посаду головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти Хмельницької міської ради, яка за фахом не відповідає професійному спрямуванню відділу «Дошкільна освіта та позашкільна освіта». Перед призначенням, ОСОБА_9 повинна була пройти навчання на підготовчих курсах та атестацію відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти від 08.08.2013 року №1135. За таких підстав, навіть при наявності педагогічного стажу, але при відсутності вищої освіти відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста зі стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування або державній службі на посаді провідного спеціаліста не менше 1 року чи стаж роботи за фахом в інших сферах управління не менше 3 років слід вважати, що вказане розпорядження міського голови від 16.05.2017 року №181-к суперечить вимогам вищевказаного наказу Головдержслужби від 29.12.2009 року №406.

Суперечить вимогам наказу Головдержслужби від 29.12.2009 року №406 і розпорядження міського голови від 19.06.2017 року №219-к про призначення ОСОБА_8 на посаду спеціаліста І категорії відділу загальної середньої освіти та виховної роботи Департаменту освіти, оскільки станом на день її призначення на посаду її стаж становив 3 місяці і її фах не має жодного відношення до навчального процесу у загальноосвітніх закладах.

Отже, розпорядження Хмельницького міського голови від 26.06.2017 року №236-к, від 07.03.2017 року №86-к, від 16.05.2017 року №181-к, від 19.06.2017 року №219-к видані з грубим порушенням процедури призначення працівників на посади в органах місцевого самоврядування, є протиправними та підлягають скасуванню.

Окрім наведеного, у позовній заяві зазначено, що ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_9 та ОСОБА_8 були прийняті на роботу згідно наказів Хмельницького міського голови на посаду помічників на один день та переведені на посади. При цьому Положення про помічника міського голови в Хмельницькій міській раді відсутнє взагалі. Дану посаду не передбачено класифікатором професій України ДК 003:10, затвердженого Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики. Згідно Схеми посадових окладів службовців апарату (секретаріату) органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, затвердженої в Додатку №55 до Постанови КМ України від 09.03.2006 року №268 також посада та оклад помічника міського голови не передбачено. Стаття 10 ЗУ "Про службу в органах місцевого самоврядування" на підставі яких було прийнято оскаржувані розпорядження, передбачає посади заступників, а посади помічника не має.

Тому, розпорядження міського голови про прийняття на посади помічників, також прийняті з порушенням вимог законодавства України, а тому є недійсними та протиправними.

ГО «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» є юридичною особою, яка діє на підставі та в межах повноважень, визначених її Статутом. Відповідно до п.п. 2.1, 2.2 Статуту метою організації є здійснення громадського контролю за діяльністю органів самоврядування освіти міста, а напрямком діяльності є громадський контроль за діяльністю органів місцевого самоврядування в галузі освіти і науки. Більш того, згідно абз.2 п.2.3 Статуту, завданням ГО є забезпечення захисту соціальних, економічних та інших прав і законних інтересів членів організації.

Оспорюванні ними розпорядженнями Хмельницького міського голови, прийняті ним з грубими порушеннями норм чинного законодавства в частині виконання прийнятого законного порядку конкурсного відбору керівних кадрів в галузі освіти міста, порушенні права членів ГО на участь в конкурсі та участі в розбудові освітянської галузі міста та не сприяє інноваційно-адміністративному розвитку навчальних закладів міста. Оскаржувані розпорядження порушують публічний порядок, порушують права на нормальне існування в цивілізованій, демократичній, правовій державі, призводить до зневіри в рівність та справедливість. Призначення на посади помічників на один день з посадовими окладами тягне за собою незаконне використання коштів з місцевого бюджету. А так як члени ГО «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» є платниками податків, вони вправі знати як місцева влада розпоряджається їхніми сплаченими податками та зборами. Враховуючи наведене позивач просить позов задоволити.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали просили їх задоволити, також суду пояснили, що відповідно до Статуту їх організація виступає на захист учасників виховного процесу та освіти міста.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечила проти задоволення позовних вимог, подала до суду відзив на позов, також суду пояснила, що позивачем не надано доказів та не вказано в позовній заяві, які саме його права та інтереси порушено. Оскаржувані позивачем розпорядження прийняті з дотриманням норм чинного законодавства.

Треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 в судове засідання не з'явились, про час та місце слухання справи повідомлялись у встановленому законом порядку.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_6 розпорядженням Хмельницького міського голови від 20.06.2017 року №220-к було зараховано до кадрового резерву на посаду начальника відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки. Розпорядженням Хмельницького міського голови від 23.06.2017 року №234-к ОСОБА_6 з 26.06.2017 року прийнято на посаду помічника міського голови з посадовим окладом згідно штатного розпису. Згідно розпорядження Хмельницького міського голови від 26.06.2017 року з 27.06.2017 року ОСОБА_6 з посади помічника міського голови переведено на посаду начальника відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки, як таку, що перебуває в кадровому резерві на цю посаду, з посадовим окладом згідно штатного розпису.

Посадовою інструкцією начальника відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки Хмельницькою міської ради визначені кваліфікаційні вимоги до вказаної посади: вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра; стаж роботи за фахом або на державній службі чи службі в органах місцевого самоврядування не менше двох років.

З матеріалів особової справи ОСОБА_6 вбачається, що вона у 2006 році закінчила Хмельницький гуманітарно-педагогічних інститут і отримала повну вищу освіту за спеціальністю "Початкове навчання" та здобула кваліфікацію вчителя початкових класів, її стаж роботи за фахом становить більше 2 років (з 01.09.2003р. по 03.08.2004р., з 20.12.2004р. по 21.03.2005р., з 12.10.2015р. по 15.06.2017р. - вихователь НВО №9, ДНЗ №52 відповідно), що підтверджується копіями трудової книжки серія НОМЕР_1 та диплома спеціаліста серія НОМЕР_2 від 30.06.2006 року.

ОСОБА_8 розпорядженням Хмельницького міського голови від 09.06.2017 року №213-к було зараховано до кадрового резерву на посаду спеціаліста І категорії відділу загальної середньої освіти та виховної роботи Департаменту освіти та науки. Розпорядженням Хмельницького міського голови від 13.06.2017 року №218-к ОСОБА_8 з 19.06.2017 року прийнято на посаду помічника міського голови з посадовим окладом згідно штатного розпису. Згідно розпорядження Хмельницького міського голови від 19.06.2017 року з 20.06.2017 року ОСОБА_8 з посади помічника міського голови переведено на посаду спеціаліста І категорії відділу загальної середньої освіти та виховної роботи Департаменту освіти та науки, як таку, що перебуває в кадровому резерві на цю посаду, з посадовим окладом згідно штатного розпису.

Посадовою інструкцією спеціаліста І категорії відділу загальної середньої освіти та виховної роботи Департаменту освіти та науки Хмельницькою міської ради визначені кваліфікаційні вимоги до вказаної посади: вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра.

З матеріалів особової справи ОСОБА_8 вбачається, що вона: у 2013 році закінчила Хмельницьку гуманітарно-педагогічну академію і отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки "Початкова освіта"" та здобула кваліфікацію бакалавра початкової освіти, вчителя початкової школи; у 2014 році закінчила Хмельницьку гуманітарно-педагогічну академію і отримала повну вищу освіту за спеціальністю "Початкова освіта" та здобула кваліфікацію організатора початкової освіти, вчителя початкової школи; у 2015 році закінчила Хмельницьку гуманітарно-педагогічну академію і здобула ступінь магістра за спеціальністю Управління навчальним закладом здобула кваліфікацію керівника підприємства, установи та організації ( у сфері освіти та виробничого навчання), що підтверджується копіями дипломів: серія НОМЕР_6 від 30.06.2013року, серія НОМЕР_7, серія НОМЕР_8.

ОСОБА_9 розпорядженням Хмельницького міського голови від 10.05.2017 року №167-к було зараховано до кадрового резерву на посаду головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки. Розпорядженням Хмельницького міського голови від 11.05.2017 року №169-к ОСОБА_9 з 15.05.2017 року прийнято на посаду помічника міського голови з посадовим окладом згідно штатного розпису. Згідно розпорядження Хмельницького міського голови від 16.05.2017 року з 16.05.2017 року ОСОБА_9 з посади помічника міського голови переведено на посаду головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки, як таку, що перебуває в кадровому резерві на цю посаду, з посадовим окладом згідно штатного розпису.

Посадовою інструкцією головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки Хмельницькою міської ради визначені кваліфікаційні вимоги до вказаної посади: вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста; стаж роботи за фахом або на державній службі чи службі в органах місцевого самоврядування не менше двох років.

З матеріалів особової справи ОСОБА_9 вбачається, що вона у 2001 році закінчила Кам'янець-Подільський державний педагогічний університет і отримала повну вищу освіту за спеціальністю "Педагогіка і методика середньої освіти, українська мова і література" та здобула кваліфікацію вчителя української мови і літератури та зарубіжної літератури. Стаж її роботи за фахом становить більше 2 років (з 01.09.2001р. по 01.09.2005р. - вчитель Пишецької ЗОШ, з 28.08.2006р. по 14.02.2007р. педагог-організатор НВК №2, з 07.03.2007р. - вчитель української мови та літератури в СЗОШ №6), що підтверджується копіями трудової книжки серія НОМЕР_3 та диплома спеціаліста серія НОМЕР_4 від 27.06.2001 року.

ОСОБА_7 розпорядженням Хмельницького міського голови від 02.03.2017 року №75-к було зараховано до кадрового резерву на посаду головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки. Розпорядженням Хмельницького міського голови від 03.03.2017 року №83-к ОСОБА_7 з 09.03.2017 року прийнято на посаду помічника міського голови з посадовим окладом згідно штатного розпису. Згідно розпорядження Хмельницького міського голови від 07.03.2017 року № 86-к з 10.03.2017 року ОСОБА_7 з посади помічника міського голови переведено на посаду головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки, як таку, що перебуває в кадровому резерві на цю посаду, з посадовим окладом згідно штатного розпису.

Посадовою інструкцією головного спеціаліста відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки Хмельницькою міської ради визначені кваліфікаційні вимоги до вказаної посади: вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста.

З матеріалів особової справи ОСОБА_11 вбачається, що вона у 2016 році закінчила Хмельницький гуманітарно-педагогічну академію і отримала повну вищу освіту за спеціальністю "Початкова освіта" та здобула кваліфікацію організатора початкової освіти, вчителя початкової школи, що підтверджується копією диплома спеціаліста серія НОМЕР_5.

Вищевказані обставини також підтверджуються копіями матеріалів особових справ: ОСОБА_6; ОСОБА_8; ОСОБА_9; ОСОБА_7

Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування" регулює правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування, визначає загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в органах місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.10 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється: на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу. У разі необхідності, за згодою сторін, посадова особа місцевого самоврядування може бути переведена на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного відбору.

Голови районних, районних у містах, обласних рад, Київський та Севастопольський міський голова та міські голови (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) мають право самостійно (без конкурсу) добирати та приймати на службу своїх помічників, радників (патронатну службу).

Зі змісту оспорюваних розпоряджень Хмельницького міського голови про прийняття ОСОБА_9, ОСОБА_7, ОСОБА_6 та ОСОБА_8 на посаду помічників міського голови вбачається, що вони були прийняті на посаду з посадовим окладом згідно штатного розпису. Наявність такої посади в штатному розписі Хмельницької міської ради також підтверджується витягом з штатного розпису апарату Хмельницької міської ради та її виконавчого комітету станом на 01.01.2018 року. А також, у додатку №50 до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року № 268 "Схема посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад та їх виконавчих комітетів, сільських, селищних рад, що представляють інтереси об'єднаних територіальних громад, та їх виконавчих комітетів" передбачена посада помічника голови ради та розмір його посадового окладу.

Відповідно до ст. 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" посади помічників голів рад віднесено до посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Статтею 16 вказаного Закону визначено, що за рішенням органу місцевого самоврядування створюється кадровий резерв для зайняття посад і просування по службі, який затверджується сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради. До кадрового резерву зараховуються особи, які виявили бажання зайняти посаду в органах місцевого самоврядування і мають відповідну кваліфікацію та освіту або здобувають її.

Кадровий резерв формується з: посадових осіб місцевого самоврядування, які підвищили кваліфікацію або пройшли стажування і рекомендовані атестаційною комісією на вищі посади; державних службовців, які бажають перейти на службу в органи місцевого самоврядування; спеціалістів виробничої, соціально-культурної, наукової та інших сфер, а також випускників навчальних закладів відповідного профілю. Порядок формування та ведення кадрового резерву посадових осіб визначається відповідною радою. Примірний порядок формування кадрового резерву розробляється і затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.11 Типового порядку формування кадрового резерву в органах місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2001 року №1386, просування по службі посадової особи місцевого самоврядування, зарахованої до кадрового резерву, може здійснюватися за рішенням сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної ради поза конкурсом.

20.12.2001р. рішенням 22 сесії №11 Хмельницька міська рада затвердила Порядок формування кадрового резерву у виконавчих органах Хмельницької міської ради, в якому містяться аналогічні вимоги щодо формування кадрового резерву та порядку переведення на ці посади, а саме, пунктом 10 передбачено, що якщо посада, до кадрового резерву на яку зараховано працівника, стає вакантною, він, за наявності рівних даних, має переважне право на її заміщення під час проведення конкурсу. Просування по службі посадової особи місцевого самоврядування, зарахованої до кадрового резерву, може здійснюватися за рішенням міського голови поза конкурсом.

Згідно довідки відділу кадрової роботи та з питань служби в органах місцевого самоврядування від 05.02.2018 року № 07-21-10 на посади головних спеціалістів відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки в період з 10.05.2017р. по 16.05.2017р. та з 02.03.2017р. по 10.03.2017р., начальника відділу дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти та науки в період з 20.06.2017р. по 27.06.2017р., спеціаліста І категорії відділу загальної середньої освіти і виховної роботи Департаменту освіти та науки в період з 09.06.2017 по 20.06.2017р. в кадровому резерві не перебували інші особи, крім відповідно ОСОБА_9, ОСОБА_7, ОСОБА_6 та ОСОБА_8.

Наказом Головного Управління Державної служби України від 29.12.2009р. №406 затверджено Типові професійно-кваліфікаційні характеристики посадових осіб місцевого самоврядування. Пунктом 2 вказаного Наказу рекомендовано обласним, міським, районним (районним у містах), сільським, селищним радам при розробці конкретних професійно-кваліфікаційних характеристик і відповідних посадових інструкцій посадових осіб місцевого самоврядування керуватися вказаними Типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками. Вказівки на обов'язковість застосування вказаних Типових професійно-кваліфікаційних характеристик, зазначений наказ не містить, а отже він носить рекомендаційний характер.

З вищевикладеного вбачається, що освіта та стаж роботи ОСОБА_9, ОСОБА_7, ОСОБА_6 та ОСОБА_8 відповідають кваліфікаційним вимогам зазначеним в їх посадових інструкціях.

Також слід зазначити, що відповідно до п.8 ч.1 ст.3 КАС України (в редакції на час звернення позивача до суду) позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Згідно ч.ч.1,2 ст.6 КАС України (в редакції на час звернення позивача до суду ) кожна особа має право в порядку, встановленому цим кодексом, звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. У випадках, установлених законом, до суду можуть звертатись органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб (аналогічні положення закріплено і в ст.ст. 4,5 в редакції КАС України чинному на час розгляду справи судом).

Таким чином, адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин.

Частиною 1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього кодексу.

Відповідно до п.п.2.1, 2.3 Статуту ГО «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» метою організації є: сприяння у інноваційно-адміністративному розвитку навчальних закладів міста та здійснення громадського контролю за діяльністю органів самоврядування освіти. Для досягнення мети (цілей) Організації, в межах чинного законодавства, ставить перед собою наступні завдання: вносити пропозиції, що випливають з мети діяльності Організації, до органів влади та управління; забезпечувати захист соціальних, економічних та інших прав і законних інтересів членів Організації; розвивати зв'язки з різними організаціями в Україні та інших країнах; сприяти вихованню та формуванню здорового, духовно та морально стійкого покоління українців; брати участь у реалізації міжнародних, загальнодержавних та місцевих програм, ініційованих державними і недержавними організаціями та установами; здійснювати організацію, проведення конференцій, моніторингів, виставок та інших подібних заходів відповідно до мети діяльності Організації; пропагувати діяльність Організації і заходи, які вона проводить; сприяти створенню ефективної системи соціального і правового захисту; бути суб'єктом надання соціальних послуг у порядку, встановленому чинним законодавством.

Пунктом 2.2 вказаного Статуту визначено напрямки діяльності Організації: громадський контроль за діяльністю місцевих органів влади в галузі науки та освіти в частині організації доступності отримання освіти в м.Хмельницькому; надання допомоги в організації навчально-виховного процесу закладам освіти і науки міста; залучення спонсорських та благодійних внесків для досягнення мети Організації; сприяння розвитку мережі навчально-виховних закладів освіти м.Хмельницького; ініціювати та вносити пропозиції органам місцевого самоврядування щодо підбору керівних органів навчально-виховних закладів освіти міста; спільно з органами місцевого самоврядування розглядати та вносити пропозиції по суті звернень учасників навчально-виховного процесу закладів освіти м.Хмельницького; ініціювати в органах місцевого самоврядування розвиток та організацію дозвілля учнівської молоді.

З наведеного вбачається, що метою діяльності організації є сприяння у інноваційно-адміністративному розвитку навчальних закладів міста та здійснення громадського контролю за діяльністю органів самоврядування освіти. При цьому, відповідно до ст.28 Закону "Про освіту" у закладі освіти можуть діяти органи самоврядування працівників закладів освіти; органи самоврядування здобувачів освіти; органи батьківського самоврядування, інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Отже, в статуті організації не передбачено здійснення громадського контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування чи місцевих органів влади в галузі науки та освіти в частині кадрового забезпечення цих органів.

Позивачем не зазначено та не доведено належними та допустимими доказами, яким чином оскаржувані розпорядження Хмельницького міського голови порушують права, свободи чи інтереси ГО «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» чи її членів у сфері публічно-правових відносин. В тому числі, порушення прав членів ГО на участь в конкурсі на заміщення вакантних посад та їх участі в розбудові освітянської галузі міста, а також що прийняття оскаржуваних розпоряджень не сприяє іноваційно-адміністративному розвитку навчальних закладів міста.

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні позову Громадської організації «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» в особі Голови Яневич-Федишиної Ольги Олександрівни до Хмельницького міського голови Симчишина Олександра Сергійовича, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 про визнання протиправними та скасування розпоряджень, слід відмовити.

Керуючись ст.ст.2,3, 4,5-11, 22,72-77,78,122,139,143,241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування" суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог Громадської організації «Батьківська ініціатива м.Хмельницького» в особі Голови Яневич-Федишиної Ольги Олександрівни до Хмельницького міського голови Симчишина Олександра Сергійовича, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 про визнання протиправними та скасування розпоряджень, відмовити.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Вінницького адміністративного апеляційного суду. У разі проголошення в судовому засіданні лише вступної та резолютивної частин рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата складання повного тексту рішення суду - 02.05. 2018 року.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 73725072
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку