open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2018 року м. Житомир справа № 806/798/18

категорія 10.2.4

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Лавренчук О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії УМВС України в Житомирській області, яка полягає у не направленні до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2016 за відповідною посадою, яка прирівняна до посади, з якої мене було звільнено, для перерахунку моєї пенсії;

- зобов`язати Ліквідаційну комісію УМВС України в Житомирській області надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2016 за відповідною посадою, яка прирівняна до посади, з якої мене було звільнено, для перерахунку моєї пенсії.

В обґрунтування позову зазначає, що звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області із заявою про перерахунок пенсії на підставі постанови КМУ від 11.11.2015 №988. Листом від 15.12.2017 Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області повідомило ОСОБА_1 , що його включено до списків осіб, пенсія яких підлягає перерахунку для підготовки довідки про розмір грошового забезпечення. Однак, вказаної довідки до Управління не надходило. Позивач зазначає, що звернувся до відповідача із заявою про надання довідки про розмір грошового забезпечення. Листом від 13.12.2017 відповідач повідомив ОСОБА_1 , про відсутність підстав перерахунку пенсії, оскільки позивач звільнений з посади старшого майстра цеху ВТК - 71 УМВС України в Житомирській області, а тому норми Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" на ОСОБА_1 не поширюються.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 15.02.2018 позовну заяву залишено без руху.

26 лютого 2018 року до суду на виконання вимог ухвали від 15.02.2018 надійшла заява позивача.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 27.02.2018 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

16 березня 2018 року до суду надійшов відзив на позовну заяву в якому представник відповідача просить у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити. Вказує, що позивач мав звання "капітан внутрішньої службу" та є пенсіонером органів системи виконання покарань, а вимоги щодо перерахунку пенсії особам рядового і начальницького складу ОВС у відповідності до Порядку №45 розповсюджуються виключно на осіб, які мали спеціальні звання "міліції". Вважає, що перерахунок пенсії позивача можливий лише за умови зміни грошового утримання працівників органів Державної пенітенціарної служби Міністерства юстиції України, що чітко визначено п. 2 Порядку №45.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 27.03.2018 призначено справу до судового розгляду та зобов`язано Ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області надати до суду належним чином завірену копію наказу про звільнення ОСОБА_1 та довідку про складові заробітної плати ОСОБА_1 для перерахунку пенсії, якщо такі дії вчинялися.

05 квітня 2018 року позивач надав клопотання про розгляд справи без його участі.

16 квітня 2018 року представник відповідача надав до суду заяву в якій просить розгляд справи провести в письмовому провадженні. До заяви додав копію витягу з наказу та лист за підписом заступника голови ліквідаційної комісії зі змісту якого слідує, що довідку про складові заробітної плати ОСОБА_1 виготовити неможливо, оскільки УМВС України не володіє запитуваною інформацією.

Зважаючи на відсутність перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні та приймаючи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд розглядає справу в письмовому провадженні, в строки, передбаченіст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України.

Встановлено, що ОСОБА_1 , у період з 09 листопада 1983 року по 06 січня 1998 року проходив службу в органах Міністерства внутрішніх справ СРСР та Міністерства внутрішніх справ України, що копією трудової книжки (а.с. 11)

Наказом начальника УМВС України в Житомирській області №1 о/с від 04.01.1998 позивача було звільнено зі служби у запас. З дати звільнення та до теперішнього часу позивач є пенсіонером органів внутрішніх справ, перебуває на обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Запорізькій області та отримує пенсію за вислугу років у відповідності до Закону №2262-ХІІ.

Позивача звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області із заявою про перерахунок пенсії.

Листом від 15.12.2017 №3606/К-ІІ ГУ ПФУ в Житомирській області повідомило заявника, що ОСОБА_1 включений до списків за посадою старшого майстра цеху ВТК-71 УВС Житомирської області. На даний час довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2016 за відповідною посадою до головного управління з ліквідаційної комісії УМВС України в Житомирській області не надходила (а.с.13).

Позивач звернувся до Головного управління Національної поліції України в Житомирській області із заявою, в якій просив надати довідку про розмір грошового забезпечення, з якого повинна обчислюватись його пенсія або направити відповідну довідку до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області для проведення перерахунку.

Листом за підписом голови ліквідаційної комісії УМВС України в Житомирській області від 13.12.2017 №К-212/48-2017 ОСОБА_1 було повідомлено, що особам, які були звільнені зі служби в підрозділах внутрішніх військ та Національної гвардії, у підрозділах, закладах та установах виконання покарань МВС, з Державної фельд`єгерської служби і яким пенсія призначена відповідно до Закону, перерахунок здійснюється відповідно до ч.4 ст. 63 Закону №2262-ХІІ в разі підвищення грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за цим законом. Таким чином задовольнити прохання та надіслати інформацію до Пенсійного фонду України про перерахунок пенсії на теперішній час правових підстав немає.

Вважаючи таку відмову необґрунтованою, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.

Відповідно до ч. 4 ст. 63 Закону України, від 09.04.1992, № 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Закону №2262-XII) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 45 від 13.02.2008 року (далі Порядок №45) - перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком. Для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Відповідною вважається посада, яка за класифікаційними характеристиками, зокрема назвою, розміром посадового окладу, функціональністю та організаційним рівнем підрозділу у структурі органу (організації, установи, військової частини тощо) прирівнюється до посади, з якої особа була звільнена.

Як зазначалося вище, позивач був звільнений з посади старшого майстра цеху установи ВТК-71 УМВС в Житомирській області.

При цьому, Указом Президента України №344/98 від 22.04.1998 "Про утворення Державного департаменту України з питань виконання покарань" з метою подальшого вдосконалення управління системою виконання покарань, створення передумов для її реформування та наступного виведення із складу Міністерства внутрішніх справ України постановлено утворити на базі Головного управління виконання покарань Міністерства внутрішніх справ України, що ліквідується, Державний департамент України з питань виконання покарань як центральний орган виконавчої влади з тимчасовим підпорядкуванням його цьому Міністерству. Установлено, що Державний департамент України з питань виконання покарань є правонаступником Головного управління виконання покарань Міністерства внутрішніх справ України стосовно його зобов`язань, прав та обов`язків.

Указом Президента України №248/99 від 12.03.1999 з метою дальшого реформування системи виконання покарань, відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з утворенням Державного департаменту України з питань виконання покарань" постановлено вивести Державний департамент України з питань виконання покарань з тимчасового підпорядкування Міністерству внутрішніх справ України.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 18.05.2016 №343 "Про деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції" ліквідовано Державну пенітенціарну службу, поклавши на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері виконання кримінальних покарань та пробації. Установлено, що Міністерство юстиції є правонаступником Державної пенітенціарної служби, що ліквідується, в частині реалізації державної політики у сфері виконання кримінальних покарань та пробації.

Таким чином, з огляду на викладене та враховуючи, що позивач був звільнений з органів Державної пенітенціарної служби, Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області не є органом повноважним на видання довідки щодо грошового забезпечення відповідної категорії військовослужбовців.

Тому, Головним управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області правомірно відмовлено позивачу у видачі довідки про грошове забезпечення. Також, відповідачем вірно було роз`яснено у наданій позивачу відповіді, що особам, які були звільнені зі служби в підрозділах внутрішніх військ та Національної гвардії, у підрозділах, закладах та установах виконання покарань МВС, з Державної фельд`єгерської служби і яким пенсія призначена відповідно до Закону, перерахунок пенсії в разі підвищення грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за цим Законом здійснюється відповідно до частини 4 статті 63 Закону.

Крім цього, суд вважає за необхідне зазначити, що частина 3 статті 63 Закону №2262-XII, на яку посилався позивач регулює перерахунок пенсії та відповідно передбачає видачу довідки для осіб, що є колишніми працівниками органів внутрішніх справи (міліції), чиї структури перейшли до структури Національної поліції та чиї посади прирівняні до посад поліцейських. У випадку позивача, його установа відбування покарань та посада з якої вийшов на пенсію не прирівнюються до відповідних посад у структурі Національної поліції.

Особам, які були звільнені з підрозділів внутрішніх військ, Національної гвардії, закладів та установ Державної пенітенціарної служби, інших служб, на яких розповсюджувався Закон України "Про міліцію", перерахунок здійснюється відповідно до ч. 4 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", тобто у разі підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

На підтвердження вище вказаних обставин виданий наказ Міністерства юстиції України від 13 березня 2018 року N 685/5 яким затверджена схема тарифних розрядів за посадами осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, в якій наявна посада "старший майстер".

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовна вимога є необґрунтованою, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись статтями 6, 7, 8, 9, 32, 77, 90, 139, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ліквідаційної комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області (вул. Старий Бульвар, 5/37, Житомир,10008) про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його складення.

Суддя О.В. Лавренчук

Джерело: ЄДРСР 73631483
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку