open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 квітня 2018 року № 826/15164/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп»

до

Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Комунального підприємства «Київблагоустрій»

про

визнання протиправним дій, зобов'язання вчинити дії

Третя особа на стороні позивача:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Де-Люкс»

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Комунального підприємства «Київблагоустрій», третя особа на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Де-Люкс», в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просило:

- визнати протиправним та скасувати доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.04.2017 року №064-4267;

- визнати протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо проведення демонтажу майна 03.11.2017 року за адресою по вул. Крайній (біля вул. О. Сабурова) в м. Києві на підставі листа-доручення від 28.04.2017 року №064-4267;

- зобов'язати Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунальне підприємство «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на безоплатній основі повернути Товариству з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп» вилучені 03.11.2017 року огорожу та приміщення для охорони.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що внаслідок протиправних дій та рішень відповідачів, порушено права позивача, які потребують відновлення в судовому порядку шляхом задоволення позовних вимог у повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представники відповідача 1 та відповідача 2 проти задоволення позову заперечували, посилаючись на правомірність своїх рішень та дій.

Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши доводи та заперечення учасників справи, суд за їх згодою завершив розгляд справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази, суд встановив наступне.

Як вбачається із матеріалів справи Товариство з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп» (код ЄДРПОУ 38744775) згідно даних органів статистики про основний вид економічної діяльності юридичної особи, визначений на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності за рік займається роздрібною торгівлею пальним, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 19.06.2017 року.

За договором господарського відання від 30.09.2016 року №01-ДЛ-КІГ-К Товариство з обмеженою відповідальністю «Де-Люкс» (надалі - ТОВ «Де-Люкс) надало Товариству з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп» (надалі - ТОВ «Київ Інвест Груп») в господарське відання та експлуатацію автомобільний газозаправний пункт модульного типу (АГЗП), його складові, які призначені для реалізації скрапленого газу, та інше майно, для експлуатації за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова).

Згідно додатку №1 до договору господарського відання від 30.09.2016 року №01-ДЛ-КІГ-К перелік майна ТОВ «Де-Люкс», яке надавалось ТОВ «Київ Інвест Груп» на праві господарського відання, включав, зокрема, МАФ (операторську) та огорожу.

Факт передачі та отримання вказаного майна підтверджується актом введення в експлуатацію об'єкта від 19.10.2016 року, що є додатком 3 до договору господарського відання від 30.09.2016 №01-ДЛ-КІГ-К.

07.04.2017 року позивачем за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) отримано приписи №1709666 від 07.04.2017 року та №170967 від 07.04.2017 року, складені старшим інспектором Комунального підприємства «Київблагоустрій» (надалі - КП «Київблагоустрій»), відповідно до яких встановлено порушення п. 13.3.1 та п. 20.1.1 Правил благоустрою міста Києва (надалі - Правил благоустрою), затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року №1051/1051, а також запропоновано усунути вказані порушення шляхом надання до КП «Київблагоустрій» проектно-дозвільної документації на розміщення автомобільного газозаправного пункту в термін до 3-х днів і проектно-дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди в термін до 1-го дня.

У приписах №1709666 від 07.04.2017 року та №170967 від 07.04.2017 року зазначено, що порушення вчинено ТОВ «Барс-2000», на що позивач звертає увагу, оскільки 04.01.2017 року ТОВ «Київ Інвест Груп» за вказаною вище адресою вже отримувало приписи КП «Київблагоустрій» за №1700511, №1700512, №1700264 з посиланням на аналогічні порушення Правил благоустрою, а тому КП «Київблагоустрій» з січня 2017 року вже було проінформоване стосовно здійснення господарської діяльності за наведеною адресою саме ТОВ «Київ Інвест Груп».

Наступного робочого дня ТОВ «Київ Інвест Груп» за вих. №71-КІГ від 10.04.2017 року на виконання вимог приписів №1709666 від 07.04.2017 року та №170967 від 07.04.2017 року надало відповідь КП «Київблагоустрій» з такими копіями дозвільної і погоджувальної документації: договір від 30.09.2016 року №01-ДЛ-КІГ-К, договір від 18.10.2016 року №К/ДЛ-К/С, договір від 28.02.2014 року №ДНП-2014-02/08, лист Департаменту містобудування та архітектури від 17.02.2016 року №2556/0/02-16, лист Міністерства регіонального розвитку від 08.12.2015 року №7/16-14450 про схвалення Концепції щодо розміщення АГЗПМТ, висновок державної санітарної-епідеміологічної експертизи №05.03.02-07 №14358 від 25.04.2016 року, декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки від 23.06.2016 року №554 та лист про реєстрацію декларації в ДСНС від 29.06.2016 року №26-9066/261, дозвіл №702.17.32 Головного управління Держпраці у Київській області на виконання газонебезпечних робіт.

26.04.2017 року ТОВ «Київ Інвест Груп» за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) повторно отримано припис №1711062, складений старшим інспектором КП «Київблагоустрій», яким вказано на порушення п. 13.3.1 Правил благоустрою та запропоновано усунути вказане порушення шляхом надання до КП «Київблагоустрій» проектно-дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди в термін до 1-го дня.

ТОВ «Київ Інвест Груп» відповіддю за вих. №97-КІГ від 26.04.2017 року повідомило КП «Київблагоустрій», що вже отримувало аналогічний за змістом припис №1709667 від 07.04.2017 року та своєчасно надало відповідь за вих. №71-КІГ від 10.03.2017 року, зареєстровану в КП «Київблагоустрій» за вх. №2472-с від 10.04.2017 року.

Незважаючи на це, як стверджує позивач, 03.11.2017 року на території автомобільного газозаправного пункту ТОВ «Київ Інвест Груп» в м. Києві по вул. Крайній (біля вул. О. Сабурова) працівники Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища і КП «Київблагоустрій» демонтували приміщення для охорони, а також частину огорожі, про що складено акт проведення демонтажу (переміщення) від 03.11.2017 року та з якого вбачається, що проведення демонтажу майна здійснено на підставі приписів №1711062, №17110551 від 14.04.2017 та згідно доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища №204/04-17 від 28.04.2017 року.

Не погоджуючись з діями відповідачів, а також вважаючи їх протиправними та такими, що порушують права та законні інтереси ТОВ «Київ Інвест Груп», позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року №280/97-ВР (надалі - Закон №280/97-ВР).

За ч. 3 ст. 24 Закону №280/97-ВР органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

За ч. 2 ст. 2 Закону №280/97-ВР місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Так, ч. 1 ст. 26 Закону №280/97-ВР встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема: прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади; вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об'єктів, у тому числі місць чи об'єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію; встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Спеціальний статус міста Києва як столиці України, особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті відповідно до Конституції України та законів України визначає Закон України «Про столицю Україні - місто-герой Київ» від 15.01.1999 року №401-XIV (надалі - Закон №401-XIV).

У відповідності до ч. 1 ст. 6 та ч. 1 ст. 8 Закону №401-XIV місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради (у разі їх утворення) та їх виконавчі органи.

Згідно ч. 1 ст. 10№ Закону №401-XIV виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.

Як зазначено у п. 2 ч.1 ст. 22 Закону №401-XIV у зв'язку зі здійсненням містом Києвом функцій столиці України Київська міська рада та Київська міська державна адміністрація, кожна в межах своєї компетенції, встановленої законами України, мають право встановлювати порядок утримання та експлуатації об'єктів, розташованих у місті, та прилеглої до них території, правила благоустрою, торговельного, побутового, транспортного, житлово-комунального та іншого соціально-культурного обслуговування, визначати особливості землекористування та використання інших природних ресурсів.

Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 року №2807-IV (надалі - Закон №2807-IV) визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

За визначенням ст. 1 Закону №2807-IV благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; територія - сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об'єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об'єктів, об'єктів промисловості, комунально-складських та інших об'єктів у межах населеного пункту; утримання в належному стані території - використання її за призначенням відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, правил благоустрою території населеного пункту, а також санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об'єктів благоустрою; вулично-дорожня мережа - призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньоквартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, набережні, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху; заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону №2807-IV благоустрій населених пунктів передбачає створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Система благоустрою населених пунктів, згідно ч. 1 ст. 3 Закону №2807-IV, включає: 1) управління у сфері благоустрою населених пунктів; 2) визначення суб'єктів та об'єктів у сфері благоустрою населених пунктів; 3) організацію благоустрою населених пунктів; 4) стандартизацію і нормування у сфері благоустрою населених пунктів; 5) фінансове забезпечення благоустрою населених пунктів; 6) здійснення державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою населених пунктів; 7) встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів.

До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону №2807-IV, належить, зокрема: здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об'єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об'єктів тощо; визначення місць стоянок транспортних засобів та майданчиків для паркування на об'єктах благоустрою; визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об'єктів благоустрою; видача дозволу на порушення об'єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених цим Законом.

У відповідності до приписів ч. 1 ст. 13 Закону №2807-IV до об'єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема, території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством (ч. 1 ст. 14 Закону №2807-IV).

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об'єктів (абз. 1 ч. 1 ст. 15 Закону №2807-IV).

Підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації (ч. 2 ст. 15 Закону №2807-IV).

Власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об'єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов'язаний забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території або може брати пайову участь в утриманні цього об'єкта благоустрою на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем (ч. 4 ст. 15 Закону №2807-IV).

Наведені приписи статті 15 Закону №2807-IV кореспондуються з положеннями статті 24 Закону №2807-IV, яка стосується забезпечення благоустрою території підприємств, установ та організацій.

Статтею 16 Закону №2807-IV встановлено обмеження при використанні об'єктів благоустрою, зокрема згідно п. 1 ч. 1 вказаної статті на об'єктах благоустрою забороняється виконувати роботи без дозволу в разі, якщо обов'язковість його отримання передбачена законом.

Права та обов'язки підприємств, установ та організацій у сфері благоустрою населених пунктів наведені у статті 18 Закону №2807-IV, відповідно до частини 2 якої підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: 1) утримувати в належному стані об'єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об'єктів територію; 2) утримувати в належному стані закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем об'єкти благоустрою (їх частини); 3) усувати на закріплених за ними об'єктах благоустрою (їх частинах) за власний рахунок та в установлені строки пошкодження інженерних мереж або наслідки аварій, що сталися з їх вини; 4) усувати на закріплених за ними об'єктах благоустрою (їх частинах) наслідки надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в установленому порядку; 5) проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства; 6) у процесі утримання об'єктів благоустрою (їх частин) дотримуватися відповідних технологій щодо їх експлуатації та ремонту, регулярно здійснювати заходи щодо запобігання передчасному зносу об'єктів, забезпечення умов функціонування та утримання їх у чистоті й належному стані; 7) відшкодовувати збитки та іншу шкоду, завдану ними внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою та охорони навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, установлених законодавством України; 8) допускати на об'єкти благоустрою, що перебувають у їх власності або користуванні, аварійно-рятувальні та інші служби для здійснення заходів щодо запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Згідно ч. 1 ст. 26№ Закону №2807-IV порушення об'єктів благоустрою, пов'язане з виконанням суб'єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об'єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - дозвіл), крім випадків, встановлених абзацами другим - четвертим частини першої цієї статті, а саме дозвіл на порушення об'єктів благоустрою не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи здійснюються: особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту; у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку.

Як вказано в ч. 1, ч. 2 ст. 33 Закону №2807-IV у сфері благоустрою населених пунктів діє система нормативів, що встановлюється у сфері землеустрою, містобудування, озеленення територій, утримання будинків і споруд, освітлення територій, а також у галузі охорони здоров'я та охорони навколишнього природного середовища.

Законом можуть встановлюватися й інші нормативи, пов'язані із забезпеченням благоустрою населених пунктів.

Відповідно до ч. 1, ч. 2, ч. 3 ст. 34 Закону №2807-IV правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.

Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.

Правила включають: 1) порядок здійснення благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою; 2) вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій; 3) вимоги до утримання зелених насаджень на об'єктах благоустрою - територіях загального користування; 4) вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території; 5) вимоги до санітарного очищення території; 6) розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні; 7) порядок розміщення малих архітектурних форм; 8) порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів; 9) інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.

Правила не можуть передбачати обов'язок фізичних і юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 35 Закону №2807-IV технічна документація з питань благоустрою територій населених пунктів (проекти, схеми, карти, атласи тощо) розробляється з метою здійснення комплексу заходів з благоустрою територій, окремих об'єктів благоустрою, їх частин і може бути включена до правил благоустрою території відповідного населеного пункту.

Технічна документація з питань благоустрою населених пунктів погоджується в установленому порядку та затверджується її замовником.

Розділ VII Закону №2807-IV стосується контролю у сфері благоустрою населених пунктів, за ч. 1 ст. 39 якого Державний контроль за дотриманням законодавства у сфері благоустрою території населених пунктів здійснюється місцевими державними адміністраціями та за ч. 1 ст. 40 самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Згідно ч. 2, ч. 3, ч. 4 ст. 40 Закону №2807-IV для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом: 1) проведення перевірок території; 2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян; 3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій; 4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.

Положення про інспекцію з благоустрою населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною або міською радою на підставі Типового положення, яке затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Розділ VIII Закону №2807-IV визначає відповідальність за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 42 якого до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у: 1) порушенні встановлених державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів; 2) проектуванні об'єктів благоустрою населених пунктів з порушенням затвердженої в установленому законодавством порядку містобудівної документації та державних будівельних норм; 3) порушенні встановлених законодавством екологічних, санітарно-гігієнічних вимог та санітарних норм під час проектування, розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів благоустрою; 4) порушенні правил благоустрою територій населених пунктів; 5) порушенні режиму використання і охорони територій та об'єктів рекреаційного призначення; 6) самовільному зайнятті території (частини території) об'єкта благоустрою населеного пункту; 7) пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об'єктів благоустрою населених пунктів; 8) знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об'єктів озеленення населених пунктів, крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону; 9) забрудненні (засміченні) території населеного пункту; 10) неналежному утриманні об'єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення територій населених пунктів тощо.

Законом може бути встановлена відповідальність і за інші види правопорушень у сфері благоустрою населених пунктів.

Так, рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року №1051/1051 затверджено Правила благоустрою міста Києва (надалі - Правила №1051/1051), які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

За визначеннями, наведеними у розділі I Правил №1051/1051, автостоянка - спеціально обладнане місце для стоянки автотранспорту, позначене дорожніми знаками згідно з Правилами дорожнього руху, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 N 1306, що має тверде покриття, може мати огорожу, в тому числі тимчасову; будівництво - нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт, технічне переоснащення підприємств; користувач земельної ділянки - юридична або фізична особа, яка має належним чином оформлений та зареєстрований документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою із визначеним цільовим призначенням; тимчасова споруда - це споруда функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі мала архітектурна форма, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.

Відповідно до п. 2.2 розділу II Правил №1051/1051 до об'єктів благоустрою міста належать, зокрема, території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору, а згідно п. 2.3 даного розділу елементами благоустрою є, в тому числі, малі архітектурні форми і інші елементи благоустрою, визначені відповідними нормативно-правовими актами.

Як зазначено у п. 3.1 розділу III Правил №1051/1051, до загальних вимог щодо впорядкування територій підприємств, установ, організацій та присадибних ділянок відносяться, зокрема, вимоги утримувати в належному стані території, надані їм в установленому законом порядку; утримувати в належному стані закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем об'єкти благоустрою (їх частини); проводити згідно з планами, затвердженими виконавчими органами районних у м. Києві рад, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин); розміщувати елементи благоустрою тільки на підставі проектно-дозвільної документації; облаштовувати на територіях, наданих їм в установленому законом порядку, паркувальні місця згідно з вимогами чинного законодавства; власники (балансоутримувачі) зобов'язані здійснити благоустрій об'єктів та елементів благоустрою згідно з паспортом благоустрою, який розробляється на підставі пропозицій та вимог Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вносить припис власникам (балансоутримувачам) щодо приведення їх об'єктів та елементів благоустрою у відповідний стан.

За п.п. 13.1.1 п. 13.1 Правил №1051/1051 розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності проводиться відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 року №198, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за №1330/20068, інших нормативно-правових актів, а також рішень Київської міської ради та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно положень п.п. 13.3.1 п. 13.3 Правил №1051/1051 у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав'ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київблагоустрій» (далі - КП «Київблагоустрій») вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов'язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

У разі невиконання припису уповноважена особа, яка внесла припис, у триденний строк складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно п.п. 13.3.2 п. 13.3 Правил №1051/1051 у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

Відповідно до п.п. 13.3.3 п. 13.3 Правил №1051/1051 рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

Для проведення демонтажу малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі створюється комісія у складі представників Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та/або структурного підрозділу з питань контролю за благоустроєм районної в місті Києві державної адміністрації, Департаменту промисловості та розвитку підприємництва (у разі демонтажу об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі), підприємства, яке здійснює демонтаж, перевезення, зберігання малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, представника міліції, власника (користувача або особи, яка здійснила розміщення (встановлення)) (у разі його присутності).

За результатами проведеної роботи комісії складають акти демонтажу (переміщення) у двох примірниках, які містять такі дані: дата, час, адреса (місцезнаходження), підстави проведення демонтажу (переміщення); прізвище, ім'я, по батькові та посади членів комісії, представника підприємства, яке проводить демонтаж (переміщення), перевезення, зберігання, представника міліції та власника (користувача або особи, яка здійснила розміщення (встановлення)) (у разі його присутності); опис малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (геометричні параметри, матеріал, наявність підключення до мереж електро- та водопостачання тощо), перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень з обов'язковою фотофіксацією.

Після проведення демонтажу (переміщення) здійснюється фотофіксація місця, звільненого від самовільно розміщеного (встановленого) об'єкта (засобу).

Після складання акта демонтажу (переміщення) мала архітектурна форма, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкт сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засіб пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі опечатується (окрім об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі) та перевозиться на майданчик тимчасового зберігання, де передається відповідальній особі під розпис в акті демонтажу (переміщення) (абз. 1 п.п. 13.3.4 п. 13.3 Правил №1051/1051).

Відповідно до п.п. 13.3.5 п. 13.3 Правил №1051/1051 демонтовані малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі повертаються власнику (користувачу) на підставі акта приймання-передачі після відновлення благоустрою на місці їх самовільного розміщення (встановлення) та відшкодування витрат з їх демонтажу, перевезення, розвантаження та зберігання в установленому порядку.

Демонтовані (переміщені) засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі повертаються власнику (користувачу) у присутності працівника міліції на підставі акта приймання-передачі після відновлення благоустрою на місці їх самовільного розміщення (встановлення) та відшкодування витрат з демонтажу (переміщення), перевезення, розвантаження та зберігання в установленому порядку.

У разі, якщо від власника (користувача) не надходить заява про повернення демонтованої (переміщеної) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі зазначене майно може бути реалізоване відповідно до законодавства України.

Згідно п.п. 20.1.1 п. 20.1 Правил №1051/1051 до відповідальності за порушення у сфері благоустрою притягуються особи, винні у, зокрема: порушенні вимог Законів України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про відходи» та «Про охорону навколишнього природного середовища»; порушенні встановлених державних стандартів, норм і цих Правил; самовільному зайнятті території (частини території) об'єкта благоустрою; неналежному утриманні об'єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення території тощо.

Пунктом 20.2 Правил №1051/1051 встановлено обов'язки та повноваження посадової особи контролюючого органу, відповідно до п.п. 20.2.1 якого якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов'язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об'єктів благоустрою.

У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території.

Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений.

У разі відмови особи отримати припис в графі «Припис одержав» робиться про це запис.

У разі виявлення тимчасової споруди (малої архітектурної форми), встановлений (або невстановлений) власник (користувач) якої створив причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис з дотриманням вимог цього Положення. У такому випадку одна копія припису наклеюється на тимчасову споруду (малу архітектурну форму) поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині такої тимчасової споруди (малої архітектурної форми), а ще одна копія вручається особисто присутньому власнику (користувачу), надсилається власникові тимчасової споруди (малої архітектурної форми) поштою (цінним листом з описом вкладення) за адресою, зазначеною в Ордері на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності). Посадова особа, яка винесла припис, здійснює фотофіксацію наклеєного припису поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у випадку його наявності або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення припису.

Матеріали фотофіксації долучаються до припису, про що в приписі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) вважається повідомленим про винесення припису належним чином.

Згідно приписів п.п. 20.2.2 п. 20.2 Правил №1051/1051 посадова особа контролюючого органу, яка під час перевірки об'єкта благоустрою виявила порушення вимог цих Правил, зобов'язана на винну особу скласти протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

При вчиненні однією посадовою чи фізичною особою двох або більше адміністративних правопорушень протокол про вчинення адміністративного правопорушення складається за кожне правопорушення окремо.

У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу правопорушника, місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення правопорушника, інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка вчинила адміністративне правопорушення; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка вчинила правопорушення, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка вчинила правопорушення, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.

При складанні протоколу правопорушникові роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що робиться відмітка у протоколі.

У випадках не встановлення особи, винної у скоєнні правопорушення, у протоколі робиться відповідний запис. Особа, яка виявила порушення, здійснює заходи щодо встановлення особи, винної у скоєнні правопорушення, шляхом направлення запитів до правоохоронних органів.

У разі вчинення правопорушень невстановленим власником (користувачем) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) або встановленим, проте відсутнім під час складення протоколу, одна копія протоколу про адміністративне правопорушення наклеюється на тимчасову споруду (малу архітектурну форму) поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині такої тимчасової споруди (малої архітектурної форми), а ще одна копія вручається особисто присутньому власнику (користувачу), надсилається власникові тимчасової споруди (малої архітектурної форми) поштою (цінним листом з описом вкладення) за адресою, зазначеною в Ордері на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності). Посадова особа, яка склала протокол про адміністративне правопорушення, здійснює фотофіксацію наклеєного протоколу поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення протоколу.

Матеріали фотофіксації долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення, про що в протоколі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми), що порушив вимоги цих Правил, вважається повідомленим про складення протоколу належним чином.

Згідно п.п. 20.2.3, п.п. 20.2.4, п.п. 20.2.5, п.п. 20.2.6 п. 20.2 Правил №1051/1051 20.2.3. після складення протоколу, він у п'ятиденний строк надсилається на розгляд до Київської міської адміністративної комісії чи до місцевих адміністративних комісій за місцем проживання порушника.

У разі складення протоколу щодо власника (користувача) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) копія такого протоколу протягом п'ятиденного терміну надсилається до відома Єдиному оператору з розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм) у м. Києві або електронна копія протоколу вноситься до Бази даних розміщених тимчасових споруд (малих архітектурних форм) через термінальний доступ, який надається оператором такої бази даних відповідно до Положення про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві. Термінальний доступ до Бази даних розміщених тимчасових споруд (малих архітектурних форм) надається для посадових осіб Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та відділів контролю за благоустроєм районних у місті Києві державних адміністрацій.

Справа про адміністративне правопорушення розглядається адміністративною комісією в п'ятнадцятиденний строк з дня отримання протоколу про адміністративне правопорушення.

На засідання адміністративної комісії запрошуються особи, відносно яких складено протокол про адміністративне правопорушення.

За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення адміністративна комісія виносить постанову по справі.

Постанова повинна містити: найменування органу, який виніс постанову, дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; викладення обставин, установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення.

Відшкодування майнової шкоди, заподіяної об'єкту благоустрою під час вчинення адміністративного правопорушення, здійснюється у порядку, визначеному у розділі XXI цих Правил.

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації здійснюють заходи щодо проведення демонтажу самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності та елементів об'єктів благоустрою на території міста Києва на підставі, зокрема, заявок балансоутримувачів об'єктів благоустрою, рішень комісії з питань розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства, утвореної виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат на проведення демонтажу, перевезення, розвантаження, зберігання малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності власником (користувачем або особою, яка здійснила розміщення (встановлення)) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, елементів об'єктів благоустрою, винним у порушенні благоустрою (абз. 1 та 2 п.п. 20.2.10 п. 20.2 Правил №1051/1051).

У разі виявлення уповноваженими особами Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, КП «Київблагоустрій» самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи), елементів об'єктів благоустрою, їх власникам (користувачам або особам, які здійснили розміщення (встановлення)), вноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, елементу об'єкта благоустрою, із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до підпункту 13.3.1 пункту 13.3 розділу XIII цих Правил (п.п. 20.2.11 п. 20.2 Правил №1051/1051).

Як вже було зазначено, 07.04.2017 року за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) ТОВ «Київ Інвест Груп» було вручено приписи складені старшим інспектором КП «Київблагоустрій», яким встановлено порушення п.п. 13.3.1 та п.п. 20.1.1 Правил №1051/1051 - припис №1709667 та порушення п.п. 20.1.1 Правил №1051/1051 - припис №1709666.

Матеріали справи містять приписи №1711062 від 26.04.2017 року та №1710551, складені старшим інспектором КП «Київблагоустрій», де у клопотанні про долучення їх як доказів відповідач 2 посилається на п.п. 20.2.1 Правил №1051/1051, яким встановлений обов'язок посадової особи контролюючого органу у разі виявлення під час перевірки причин та умов, які можуть спричинити порушення благоустрою скласти та видати офіційний документ - припис, що є обов'язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об'єктів благоустрою.

У приписі №1711062 вказано, що старшим інспектором КП «Київблагоустрій» встановлено порушення п.п. 13.3.1 Правил №1051/1051 та у приписі №1710551 - порушення п.п. 20.1.1 Правил №1051/1051.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що п.п. 13.3.1 Правил №1051/1051, який стосується, зокрема, самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності та у разі виявлення яких виноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту, для його застосування необхідним є перевірка паспортів прив'язки відповідних елементів благоустрою, оскільки лише коли їх паспорти прив'язки анульовані або строк дії яких закінчився, то у разі виявлення таких елементів благоустрою можливе винесення припису за даним підпунктом Правил.

Також, передує здійсненню демонтажу елемента благоустрою контролюючим органом за невиконання припису, складання уповноваженою особою, яка його винесла, протоколу про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення та прийняття відповідного рішення Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями.

За твердженням позивача, та що не заперечується відповідачами, протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення складено не було, що в свою чергу свідчить про невиконання п.п. 20.1.1 Правил №1051/1051, який вказано у приписах №1709667, №1709666 від 07.04.2017 року, №1710551 від 14.04.2017 року, та за яким передбачено притягнення винної особи до відповідальності за порушення у сфері благоустрою.

Окрім того, п.п. 20.1.1 Правил №1051/1051 наводить перелік порушень у сфері благоустрою, за вчинення яких винна особа притягується до відповідальності, а тому посилання лише на цей підпункт Правил не конкретизує яке чи які саме порушення у сфері благоустрою вчинено винною особою.

Слід зазначити, що положення п.п. 20.2.1 Правил №1051/1051 передбачають при складанні припису посадовою особою контролюючого органу надання пропозицій щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території.

Так, на вимогу приписів №1709666 від 07.04.2017 року та №170967 від 07.04.2017 року ТОВ «Київ Інвест Груп» надавало відповідь КП «Київблагоустрій» за вих. №71-КІГ від 10.04.2017 року разом з копіями дозвільної і погоджувальної документації, а також відповідь на припис №1711062 за вих. №97-КІГ від 26.04.2017 року.

Позивач стверджує, що після поданих відповідей на приписи, він не отримував зауважень від відповідачів щодо порушення Правил благоустрою міста Києва та повідомлень про необхідність демонтажу елементів благоустрою, а також зазначає, що відповідачами законність здійснення господарської діяльності ТОВ «Київ Інвест Груп» не перевірялася.

Відповідач 1 у відзиві на адміністративний позов цитує положення п.п. 15.3.26 Правил №1051/1051, у якому наведено перелік документів необхідних для розміщення автомобільного газозаправного пункту та наголошує на тому, що позивачем не надано доказів володіння земельною ділянкою за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова), згідно п. 15.1.1 Правил №1051/1051 не надано контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, а також у відповідності до п. 2.1 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244 - не надано паспорту прив'язки.

Відповідач 2 у відзиві на адміністративний позов посилається на рішення Київської міської ради №62/62 від 04.09.2014 року та вказує на те, що згідно Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об'єктів благоустрою міста Києва у разі встановлення (розміщення) ТС на об'єктах благоустрою, розташованих на земельних ділянках комунальної власності територіальної громади міста Києва, власник тимчасової споруди укладає договір щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою, а також зауважує, що позивачем не надано дозвільної документації, визначеної п.п. 15.3.9 Правил №1051/1051, який встановлює обов'язок отримання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою для встановлення тимчасових огорож (для утримання земельної ділянки в належному санітарному стані та її охорони).

Згідно матеріалів справи, рішенням Київської міської ради від 13.11.2013 року №616/10104 «Про надання земельної ділянки комунальному підприємству «Київтранспарксервіс» для влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури на вул. Крайній (біля вул. Сабурова) у Деснянському районі м. Києва» затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальному підприємству «Київтранспарксервіс» (надалі - КП «Київтранспарксервіс») для влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури на вул. Крайній (біля вул. Сабурова) у Деснянському районі м. Києва та надано КП «Київтранспарксевіс» в постійне користування земельну ділянку площею 0,1400 га (кадастровий номер 8000000000:62:021:0088) для влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури на вул. Крайній (біля вул. Сабурова) у Деснянському районі м. Києва із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва. Останнє вирішено за умови виконання КП «Київтранспарксевіс» пункту 3 рішення Київської міської ради від 13.11.2013 року №616/10104.

Договором від 28.02.2014 року №ДНП-2014-02/08 «Про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування» КП «Київтранспарксервіс» надало за плату Приватному підприємству «Креміньнафтацентр» (надалі - ПП «Креміньнафтацентр») право на організацію та експлуатацію 30 місць для платного паркування транспортних засобів, а також 3 спеціальних місця для безкоштовного паркування транспортних засобів, які перевозять інвалідів, що розташовані на паркувальному майданчику за адресою: м. Київ, Деснянський р-н, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова), в межах III територіальної зони паркування, а також здійснення розрахунків з юридичними та фізичними особами за паркування їхнього автотранспорту.

Згідно договору від 18.10.2016 року №К/ДЛ-К-С та додаткової угоди №1 від 19.10.2016 року до договору від 18.10.2016 року №К/ДЛ-К-С ПП «Креміньнафтацентр» надало Товариству з обмеженою відповідальністю «Де-Люкс» (надалі - ТОВ «Де-Люкс») у строкове платне користування та експлуатацію 30 місць для паркування транспортних засобів на паркувальному майданчику, розташованому за адресою: м. Київ, Деснянський р-н, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) з метою встановлення комплекту обладнання автосервісу (автомобільного газозаправного пункту модульного типу) та допоміжної споруди - операторської.

У відзиві на адміністративний позов відповідач 1 зазначає, що згідно п.п. 2.2.9 пункту 2.2 договору від 18.10.2016 року №К/ДЛ-К-С ПП «Креміньнафтацентр» не має права передавати об'єкт договору в експлуатацію третім особам, однак зазначений договір, або окремі його положення не було визнано нечинним у судовому порядку і відсутні докази його оскарження, а предмет розгляду в даній справі стосується правомірності дій відповідачів щодо демонтажу огорожі та приміщення для охорони.

За договором господарського відання від 30.09.2016 року №01-ДЛ-КІГ-К ТОВ «Де-Люкс» надало ТОВ «Київ Інвест Груп» в господарське відання та експлуатацію автомобільний газозаправний пункт модульного типу, його складові, які призначені для реалізації скрапленого газу, та інше майно, для експлуатації за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова).

Згідно додатку №1 до договору господарського відання від 30.09.2016 року №01-ДЛ-КІГ-К перелік майна ТОВ «Де-Люкс», яке надавалось ТОВ «Київ Інвест Груп» на праві господарського відання, включав, зокрема, МАФ (операторську) та огорожу.

Таким чином, позивач не є власником земельної ділянки, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова), а лише здійснює господарську діяльність, експлуатуючи автомобільний газозаправний пункт модульного типу, його складові, які призначені для реалізації скрапленого газу, та інше майно, розташоване за адресою: м. Київ, вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) на праві користування.

Згідно листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.12.2015 року №7/16-14450 та, відповідно, витягу з протоколу №8 засідання секції «Житлового будівництва, промислової та інженерно-транспортної забудови, будівельних матеріалів і виробів» Науково-технічної ради Мінрегіону від 04.12.2-15 року за результатами розгляду звернення ТОВ «Де-Люкс» від 11.11.2015 року №04-11-11 стосовно можливості схвалення «Концепції щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу на території паркувального майданчику за адресою: вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) у м. Києві з урахуванням діючих державних будівельних і санітарних норм та вимог безпеки», розробленої ПАТ «УкрНДІінжпроект», з урахуванням рішень Концепції, зважаючи на те, що газовий автомобільний пункт модульного типу є заводським виробом і виготовлений за технічних умов ТУ У 28.1-39681088-001:2015 та технічною документацією, що погоджена і затверджена в установленому порядку, розміщення, устрій та облаштування газового автомобільного пункту модульного типу на території паркувального майданчику за адресою: вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) у м. Києві можна не відносити до об'єктів будівницта та вирішено схвалити «Концепцію щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу на території паркувального майданчику за адресою: вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) у м. Києві з урахуванням діючих державних будівельних і санітарних норм та вимог безпеки» для подальшого погодження з відповідними уповноваженими компетентними органами. Зауважено, що з урахуванням прив'язки Концепції до конкретного адресного місця розміщення модуля АГЗП, «Схема розміщення» є невід'ємною складовою Концепції.

У листі Департаменту містобудування та архітектури від 19.02.2016 року № 2462/0/16-2/27-16 вказано, що за результатами розгляду запиту ТОВ «Де-Люкс» від 17.02.2016 року №08-17-02 щодо погодження розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу та операторської на території паркувального майданчика за адресою: вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) Департамент принципово не заперечує щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу та операторної на території паркувального майданчика за адресою: вул. Крайня (біля вул. О. Сабурова) за умови подальшого виконання ТОВ «Де-Люкс» заходів з оформлення паспорту прив'язки об'єкту до місцевості та зазначено, що Київською міською радою не затверджено Порядку розміщення газових автомобільних заправних пунктів модульного типу, а Департаментом не оформлюється паспортів прив'язок цих об'єктів до місцевості.

Також, у наведеному листі вказано, що при розміщенні газового автомобільного заправного пункту модульного типу на території автостоянки без ознак будівництва, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», містобудівним законодавством не передбачено отримання вихідних даних для проектування об'єкту містобудування, дозвільних документів на виконання будівельних робіт і, відповідно, введення об'єкту в експлуатацію інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до п. 8.151 ДБН В.2.5-20-2001 в складі стаціонарного АГЗП передбачаються, зокрема, операторна, туалет, навіс із негорючих матеріалів над технологічним обладнанням, сітчаста огорожа із негорючих матеріалів.

Згідно п.п. 15.2.10 Правил №1051/1051 до видів робіт, які не потребують оформлення контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, якщо інше не передбачено розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), але потребують завчасного повідомлення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відноситься, зокрема, встановлення тимчасових споруд (малих архітектурних форм).

У відповідності до приписів ст. 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», до таких елементів благоустрою, як малі архітектурні форми, належать, у тому числі, огорожі, ворота, ґрати, а також інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Як зазначено в ст. 26? Закону України «Про благоустрій населених пунктів», дозвіл на порушення об'єктів благоустрою не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи здійснюються, зокрема, особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту.

Вказане кореспондується з п. 3 Типового порядку видачі дозволів на порушення об'єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів (надалі - Типовий порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 року №870 та який встановлює процедуру видачі дозволів на порушення об'єктів благоустрою (далі - дозвіл) або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів, дозвіл не вимагається, якщо земляні та/або ремонтні роботи проводяться, зокрема, особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту.

Дія Типового порядку, згідно пункту 2, поширюється на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що здійснюють порушення об'єктів благоустрою, пов'язане з проведенням земляних та/або ремонтних робіт, а, як вказує позивач, земляні та/або ремонтні роботи ТОВ «Київ Інвест Груп» не проводить, а лише здійснює господарську діяльність з експлуатації автомобільного газозаправного пункту.

Стосовно акту визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), слід зазначити, що у відповідності до приписів ст. 55 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 року №858-IV межі земельної ділянки в натурі (на місцевості) закріплюються межовими знаками встановленого зразка. У разі, якщо межі земельних ділянок в натурі (на місцевості) збігаються з природними та штучними лінійними спорудами і рубежами (річками, струмками, каналами, лісосмугами, шляхами, шляховими спорудами, парканами, огорожами, фасадами будівель та іншими лінійними спорудами і рубежами тощо), межові знаки можуть не встановлюватися.

За раніше наведеним, у відповідності до ч. 4 ст. 15 та ч. 2 ст. 24 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально культурного чи іншого призначення, розташованої на території об'єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов'язаний забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території або може брати пайову участь в утриманні цього об'єкта благоустрою на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем.

Підприємства, установи, організації, які розміщуються на території об'єкта благоустрою, можуть утримувати закріплену за ними територію або брати пайову участь в утриманні цього об'єкта відповідно до частини четвертої статті 15 цього Закону.

Тобто, Законом передбачено можливість вибору для власника тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально культурного чи іншого призначення, розташованої на території об'єкта благоустрою державної та комунальної власності між обов'язком забезпечення належного утримання прилеглої до тимчасової споруди території або участі в утриманні цього об'єкта благоустрою на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем.

Останнє, за аналогією, стосується і підприємств, установ, організацій, які розміщуються на території об'єкта благоустрою, оскільки згідно Закону вони можуть утримувати закріплену за ними територію або брати пайову участь в утриманні цього об'єкта.

Отже, пайова учать в утриманні об'єкта благоустрою, згідно приписів Закону України «Про благоустрій населених пунктів», не є виключним та єдиним обов'язком власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально культурного чи іншого призначення, розташованих на території об'єкта благоустрою державної та комунальної власності, а також підприємств, установ та організацій, які розміщуються на території об'єкта благоустрою, оскільки Законом передбачена альтернатива у вигляді належного утримання прилеглої до тимчасової споруди території, для власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально культурного чи іншого призначення, розташованої на території об'єкта благоустрою державної та комунальної власності і для підприємств, установ, організацій, які розміщуються на території об'єкта благоустрою - у вигляді утримання закріпленої за ними території.

Вимоги до правил благоустрою території населеного пункту встановлені статтею 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», відповідно до частини 3 якої правила не можуть передбачати обов'язок фізичних і юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.

Матеріали справи, окрім наведених вище та які, як вбачається з відповіді ТОВ «Київ Інвест Груп» за вих. №71-КІГ від 10.04.2017 року, направлялися КП «Київблагоустрій», містить висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 25.04.2016 року №05.03.02-04/14358, декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки від 23.06.2016 року №554, лист Державної служби України з надзвичайних ситуацій про реєстрацію декларацій від 29.06.2016 року №26-9066/261, дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області від 15.03.2017 року на виконання газонебезпечних робіт.

Таким чином, у відповідності до наведеного, можна зробити висновок, що позивачем на виконання вимог приписів, складених уповноваженою особою КП «Київблагоустрій», надавалась відповідна проектно-дозвільна документація, та про недостатність чи неналежність якої позивача повідомлено не було.

Попри це, 03.11.2017 року співробітниками КП «Київблагоустрій» та Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було проведено демонтаж спірного майна, про що складено акт від 03.11.2017 року.

У відзиві на адміністративний позов відповідач 2 наголошує на тому, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.06.2017 року у справі №826/5109/17, залишеної без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03.08.2017 року, встановлено відсутність дозвільної документації у ТОВ «Київ Інвест Груп» на розміщення у м. Києві, по вул. Крайній АГЗП та інших елементів благоустрою, що були демонтовані на підставі оскаржуваного у даній справі рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Однак, зі згаданої відповідачем 2 постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.06.2017 року у справі №826/5109/17 вбачається, що предметом спору в цій справі були дії зі складання приписів від 07.04.2017 року №1709666 та №1709667 уповноваженою особою КП «Київблагоустрій» та судом встановлено, що в експлуатації позивача знаходиться АГЗП, яка розміщена на майданчику для фіксованих місць паркування за відсутності дозвільних документів для розміщення АГЗП, а також зазначено про те, що позивачем не надано доказів наявності дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди у місті Київ по вулиці Крайній.

Предметом спору у даній адміністративній справі є дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо проведення демонтажу майна 03.11.2017 року за адресою по вул. Крайній (біля вул. О. Сабурова) в м. Києві на підставі листа-доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.04.2017 року №064-4267, яким доручено вжити заходи шляхом демонтажу встановлених з порушенням тимчасових споруд та елементів благоустрою, зокрема, приміщення для перебування охорони та працівників, що знаходиться за адресою: м. Київ, Деснянський р-н, вул. Крайня, 19 (припис №1711062 від 26.04.2017 року) та огорожі за адресою: м. Київ, Деснянський р-н, вул. Крайня, 19 (припис №1710551 від 14.04.2017 року).

А тому обставини, встановлені у справі №826/5109/17, не є преюдиційними з огляду на аналіз змісту оскаржуваних у справі приписів в контексті спірних правовідносин, у відповідності до даної справи.

Як наслідок, з урахування всього вище викладеного, суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог, а відтак вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Згідно частини 1, частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Керуючись статтями 2, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

в и р і ш и в:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп» до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.04.2017 року №064-4267 в частині вжиття заходів шляхом демонтажу встановлених з порушенням тимчасових споруд та елементів благоустрою за №п. п 70 та 72 згідно таблиці, а саме «Приміщення для перебування охорони та працівників», припис №1711062 від 26.04.2017 року, «Огорожа», припис №1710551 від 14.04.2017 року.

3. Визнати протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо проведення демонтажу майна, а саме «Приміщення для охорони та працівників», «Огорожа (частково)» 03.11.2017 року за адресою по вул. Крайній (біля вул. О. Сабурова) в м. Києві, на підставі листа-доручення від 28.04.2017 року №064-4267.

4. Зобов'язати Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунальне підприємство «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на безоплатній основі повернути Товариству з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп» вилучені 03.11.2017 року огорожу та приміщення для охорони.

5. Присудити до стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Інвест Груп» (код ЄДРПОУ: 38744775, адреса: 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 72, оф. 147) у солідарному відношенні за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код ЄДРПОУ: 34926981, адреса: 03680, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код ЄДРПОУ: 26199708, адреса: 03680, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2) судові витрати у сумі 4962,00 грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.І. Шейко

Джерело: ЄДРСР 73560999
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку