open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 875/20/18

УХВАЛА

16 квітня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Мельничука В.П., Земляної Г.В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області, про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ

ОСОБА _1 звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з позовом у якому просив визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії № 66 від 11.04.2018 р. «Про окремі питання діяльності Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольского району Одеської області».

На обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2018 р. у справі № 815/375/18 та постанови Центральної виборчої комісії № 19 від 08.02.2018 р. «Про окремі питання діяльності Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольского району Одеської області» Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольского району Одеської області прийняла постанову № 409 від 10.02.2018 р. «Про реєстрацію ОСОБА_3 Таїровським селищним головою». Разом з тим, постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 р. у справі № 815/614/18 названу постанову визнано протиправною та скасовано, а Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольского району Одеської області зобов'язано повторно розглянути подані ОСОБА_3 документи. У подальшому постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 р. у справі № 815/1150/18 Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольского району Одеської області зобов'язано прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 Таїровським селищним головою на виконання ч. 3 статті 89 Закону України «Про місцеві вибори». Тобто, існують два судових рішення, що набрали законної сили, які зобов'язують прийняти два взаємовиключні рішення з питання реєстрації ОСОБА_4 Таїровським селищним головою. При цьому, в силу приписів частини 8 статті 99 Закону України «Про місцеві вибори» виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює рішення, визнане судом протиправним. Поряд з цим, всупереч наведеним законодавчим приписам, Центральна виборча комісія прийняла постанову № 66 від 11.04.2018 р. «Про окремі питання діяльності Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольского району Одеської області», якою зобов'язала Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольского району Одеської області до 16 квітня 2018 р. прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_4 Таїровським селищним головою. Вважаючи, що відповідач вибірково підійшов до питання виконання судових рішень та прийняв спірну постанову без всебічного і об'єктивного дослідження обставин, ОСОБА_1 просив задовольнити позов.

Відповідно до частини 1 статті 168 КАС України позов пред'являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції, де вона реєструється та не пізніше наступного дня передається судді.

Відповідно до статті 22 КАС України місцеві адміністративні суди (місцеві загальні суди як адміністративні суди та окружні адміністративні суди) вирішують адміністративні справи як суди першої інстанції, крім випадків, визначених частинами другою - четвертою цієї статті. Київському апеляційному адміністративному суду як суду першої інстанції підсудні справи щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності Центральної виборчої комісії (окрім визначених частиною четвертою цієї статті), дій кандидатів на пост Президента України, їх довірених осіб. Апеляційним адміністративним судам як судам першої інстанції підсудні справи за позовами про примусове відчуження з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені.

Згідно частини 4 статті 22 КАС України Верховному Суду як суду першої інстанції підсудні справи щодо встановлення Центральною виборчою комісією результатів виборів або всеукраїнського референдуму, справи за позовом про дострокове припинення повноважень народного депутата України, а також справи щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів.

Частиною 1 статті 23 КАС України установлено, що апеляційні адміністративні суди переглядають судові рішення місцевих адміністративних судів (місцевих загальних судів як адміністративних судів та окружних адміністративних судів), які знаходяться у межах їхньої територіальної юрисдикції, в апеляційному порядку як суди апеляційної інстанції.

Статтею 20 КАС України передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; адміністративні справи, пов'язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; адміністративні справи, пов'язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1 - 3 частини першої цієї статті. Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій встановлено статтею 273 КАС України.

Так, відповідно до частини 3 названої статті КАС України рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо встановлення нею результатів виборів чи всеукраїнського референдуму оскаржуються до Верховного Суду. Усі інші рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії, прийняті у межах виборчого процесу, оскаржуються до Київського апеляційного адміністративного суду.

Наведене дає підстави для висновку, що до Київського апеляційного адміністративного суду оскаржуються рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії як суб'єкта виборчого процесу (за винятком рішень, дій чи бездіяльності щодо встановлення результатів виборів) та члена цієї комісії, якщо ці рішення, дії або бездіяльність прийняті (вчинені) в межах виборчого процесу.

Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 р. № 595-VIII виборчий процес включає такі етапи: утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; висування та реєстрація кандидатів; проведення передвиборної агітації; голосування у день виборів; підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Згідно частини 5 статті 11 Закону України «Про місцеві вибори» виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Згідно частини 1 статті 88 Закону України «Про місцеві вибори» територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює результати місцевих виборів шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації.

Відповідно до частини 1 статті 89 Закону України «Про місцеві вибори» особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, старостою, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради. Особа, обрана сільським, селищним, міським головою, старостою, одночасно з копією заяви про припинення дії іншого представницького мандата подає документ про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости.

Частиною 3 статті 89 Закону України «Про місцеві вибори» передбачено, що у п'ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови, старости.

Із матеріалів справи вбачається, що постановою Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольского району Одеської області № 337 від 31 грудня 2017 р. ОСОБА_3 визнано селищним головою, обраним на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, 24 грудня 2017 р.

Постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2018 р. у справі № 815/375/18, від 19 лютого 2018 р. у справі № 815/614/18 встановлено, що повідомлення про обрання ОСОБА_3 Таїровським селищним головою Таїровської об'єднаної територіальної громади Овідіопольского району Одеської області була офіційно оприлюднене у № 001-002 газети «Чорноморські новини» від 04 січня 2018 р.

Отже, виходячи з положень статті 11 Закону України «Про місцеві вибори» виборчий процес з виборів Таїровського селищного голови завершився 20 січня 2018 р.

Таким чином, спірне рішення Центральної виборчої комісії, що стосується реєстрації ОСОБА_3 селищним головою, прийнято поза межами виборчого процесу, а відтак цей спір підсудний окружному адміністративному суду.

Стаття 29 КАС України визначає обов'язок суду передати справу на розгляд до компетентного суду.

Згідно частини 1 статті 25 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Приймаючи до уваги, що відповідачем у справі є постійно діючий колегіальний державний орган, який наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів, а також враховуючи, що місцезнаходженням Центральної виборчої комісії є м. Київ, колегія суддів вважає за доцільне передати справу на розгляд до Окружного адміністративного суду м. Києва.

Керуючись ст.ст. 22, 23, 29, 168, 243, 248, 273, 278 КАС України, суд,

УХВАЛИВ

Передати адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області, про визнання протиправною та скасування постанови на розгляд до Окружного адміністративного суду м. Києва.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Верховного Суду через Київський апеляційний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом у дводенний строк з дня її підписання суддями.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.П.Мельничук

суддя Г.В.Земляна

Джерело: ЄДРСР 73396334
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку