open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 635/6129/17

Провадження № 1-кс/635/348/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2018 року Харківський районний суд Харківської області в складі:

Слідчого судді - ОСОБА_1 ,

за участі секретаря - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 6 Харківської області ОСОБА_3 про проведення позапланової перевірки КП Харківської районної ради «Комуненерго»,-

В С Т А Н О В И В:

До слідчого судді Харківського районного суду Харківської області із клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової перевірки КП Харківської районної ради «Комуненерго» звернувсяпрокурор Харківської місцевої прокуратури № 6 Харківської області ОСОБА_3 , яке мотивував тим, що слідчим відділом Харківського ВП ГУ НП України в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 4201722140000187 від 12.07.2017 р. за ознаками злочину, передбаченогоч. 1ст. 239 КК України, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом забруднення земель відходами шкідливими для довкілля на території д/г Селекційне м. Мерефа Харківського району Харківської області.

Протоколом огляду місця події від 10.10.2017 р., встановлено порушення екологічного законодавства по вул. Інститутській в д/г Селекційне м. Мерефа Харківського району Харківської області наявне приміщення ВРС-15, яке являється складовою частиною каналізаційної системи «Селекційне», яка здійснює відкачування каналізаційних стоків до резервуару на відстані 950 метрів від перехресті вул. Інститутської та траси «Харків-Сімферополь» в д/г Селекційне м. Мерефа Харківського району Харківської області, де також знаходяться приміщення для відстою та фільтрування каналізаційних стоків.

Під час огляду резервуару каналізаційної системи «Селекційне» виявлено що вказана каналізаційна система, а саме трубопровід для відведення каналізаційних стоків до резервуару належним чином не обслуговується, не ремонтується, має пошкоджені труби через які витікають нечистоти, які шляхом вимивання верхнього шару грунту та збирання з них вказаних нечистот забруднюють земельні ділянки поряд з резервуаром, а також в подальшому витікають до річки Мжа.

Крім того у приміщеннях будівель для очищення каналізаційних стоків відсутнє обладнання для здійснення діяльності, відсутні трубопроводи для підведення до них з резервуару для перекачування каналізаційних стоків.

Таким чином у органу досудового слідства є достатні підстави вважати що у період з 01.10.2011 р. по теперішній час вказані об`єкти належним чином не обслуговуються, фактично розукомплектовані, в результаті чого допущено витікання нечистот каналізаційної системи д/г Селекційне м. Мерефа Харківського району Харківської області до річки Мжа.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі і шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок.

Так, згідноПостанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок держаними інспекціями та іншими контролюючими органами», дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами надається Кабінетом Міністрів України або за рішенням суду.

Відповідно до Положення про територіальні органи Держекоінспекції України, яке затверджено наказом № 429 від 04.11.2011 р., виданого Міністерством екології та природних ресурсів України Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог:

б) законодавства про використання та охорону земель із:

консервації деградованих і малопродуктивних земель;

збереження водно-болотних угідь;

виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок;

здійснення заходів із запобігання забрудненню (засміченню) земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами;

додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні;

додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель;

встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також із додержання режиму використання їх територій;

ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.

Згідно з пп. 5, 8 п. 6 Положення про Державну екологічну інспекцію України, Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право:

- проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження;

- перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (дозволи, ліцензії, сертифікати, висновки, рішення, ліміти, квоти, погодження, свідоцтва).

Відповідно ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до положень нормативних актів, які регулюють земельні відносини, право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю гарантується державою. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. (ст. 14 Конституції Українист.ст.1,2,78,153 Земельного кодексу України).

З огляду на зазначені обставини, для забезпечення повного і обєктивного досудового розслідування вказаного кримінального провадження виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки щодо дотримання вимог земельного та екологічного законодавства, а також встановлення розміру збитків завданих внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки з кадастровим номером 3222457401:02:001:0003 (загальною площею 4,5182 га).

Іншим способом, у тому числі шляхом допиту свідків та проведенні інших слідчих (розшукових) дій встановити та довести ці обставини не можливо.

Тому прокурор просив надати дозвіл у кримінальному провадженні № 4201722140000187 від 12.07.2017 р. за ознаками злочину, передбаченогоч. 1ст. 239 КК України, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом забруднення земель відходами шкідливими для довкілля на території д/г Селекційне м. Мерефа Харківського району Харківської області з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно дост. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до пп.пп. «а», «г» п.п. 2 п. 4 Положення про державну екологічну інспекцію України, затвердженогоуказом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 р., Держекоінспекція України здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про екологічну та радіаційну безпеку під час здійснення діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та законодавства про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин, забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів, додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря, надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.

Згідно п. 5, п. 6 Положення Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.

Згідно п. 1, п. 2Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 р. № 408, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінально процесуальним кодексом України.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Таким чином, з метою належного розслідування кримінального провадження та встановлення обставин, які підлягають доказуванню, слідчий суддя вважає за можливим подане клопотання задовольнити.

Виходячи із вищезазначеного та керуючись ст. ст. 91-93, 110, 369-372 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 6 Харківської області ОСОБА_3 - задовольнити.

Надати дозвіл у кримінальному провадженні № 4201722140000187 від 12.07.2017 р. за ознаками злочину, передбаченогоч. 1ст. 239 КК України, на проведення позапланової перевірки Державною екологічною інспекцією у Харківській області щодо дотримання вимог земельного та екологічного законодавства КП Харківської районної ради «Комуненерго» (ЄДРПОУ 39402730) розташованого за адресою: Харківська область, Харківський район, с. Хорошево, вул.. Горького, 1 щодододержання суб`єктом господарювання вимог природоохоронного і земельного законодавства при здійсненні діяльності з водовідведення по каналізаційним системам с. Селекційне, які спричинили витікання нечистот на земельну ділянку та потрапляння їх до р. Мжа на території Мереф`янської міської ради Харківського району Харківської області, щодо визначення розміру завданих державі збитків тривалістю 10 робочих днів.

Проведення позапланової перевірки доручити інспекторам Державної екологічної інспекції у Харківській області.

Надати можливість інспекторам Державної екологічної інспекції у Харківській області в доступі до документів, у яких виникне необхідність при перевірці та можливість робити з них копії для підтвердження висновків з предмету перевірки.

Визначити датою початку перевірки 16 квітня 2018 року.

Матеріали перевірки направити до Харківської місцевої прокуратури № 6 Харківської області в найкоротший строк.

Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 73298011
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку