П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05.04.2018 м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Фазикош О.В., за участю представника Закарпатської митниці ДФС України ОСОБА_1, представника особи що притягається до відповідальності ОСОБА_2, розглянувши матеріали адміністративної справи про порушення митних правил, які надійшли із Закарпатської митниці ДФС України, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_3; ІНФОРМАЦІЯ_1; місце народження – Сумська обл., м. Суми; місце проживання – Закарпатська обл., Ужгородський р-н., с. Сюрте, вул. Ш Петефі, буд 54; паспорт громадянина України ВР588874 від 05.11.2015 року; орган, що видав – Ужгородський РВ ГУДМС України в Закарпатській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, передбаченого ст. 471 Митного кодексу України,-
ВСТАНОВИВ:
02.02.2018 року суддею Ужгородського міськрайонного суду розглянуто справу про порушення митних правил №4255/30500/17 запроваджену відносно гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David) за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України. Постановою Ужгородського міськрайонного суду від 02.02.2018 року, провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David) ІНФОРМАЦІЯ_2, за ст. 471 МК України – закрито на підставі п.1 ст. 247 КУпАП, за відсутності в діях ОСОБА_5 Давіда складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України, а матеріали справи про адміністративне правопорушення №308/281/18 передано Закарпатській митниці ДФС для встановлення та притягнення до відповідальності особи винної в порушенні митних правил.
З матеріалів справи вбачається, що 20.12.2017 року о 06 год. 53 хв. в зону митного контролю на ділянку “Виїзд” митного посту «Ужгород» Закарпатської митниці ДФС заїхав легковий автомобіль марки «Mercedes-Benz», моделі «Viano», реєстраційний номерний знак Чехії 6АМ1669 під керуванням громадянина ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David).
Як форму проходження митного контролю гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David) обрав порядок проходження митного контролю по каналу “зелений коридор”.
Згідно ч. 5 ст. 366 МК України обрання "зеленого коридору" вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.
Згідно ч. 6 даної статті громадяни, які проходять (проїжджають) через "зелений коридор", звільняються від подання письмової митної декларації. Звільнення від подання письмової митної декларації не означає звільнення від обов'язкового дотримання порядку переміщення товарів через митний кордон України.
Постановою Ужгородського міськрайонного суду від 02.02.2018 року встановлено, що гр. ОСОБА_3 шляхом зловживання довірою гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда намагався перемістити тютюнові вироби через митний кордон України за допомогою гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда по «Зеленому коридору».
Вилучені протоколом про порушення митних правил №4255/30500/17 у гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда тютюнові вироби торгівельної марки «Rothmans» з акцизними марками України по 20 сигарет у кожній пачці, у загальній кількості 22 490 пачок, загальною вартістю 539 760 грн. (згідно курсу НБУ станом на 20.12.2017 становить 16 372,43 Євро), які належать гр. України ОСОБА_3 переміщувались через митний кордон України 20.12.2017 року о 06 год. 53 хв. у напрямку «Виїзд з України» митного посту «Ужгород» Закарпатської митниці ДФС.
В наданому поясненні від 14.02.2018 року гр. ОСОБА_3 підтвердив, що саме він завантажив тютюнові вироби у транспортний засіб гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда без його відома.
Відповідно до ч.3 ст. 371 МК України, товари, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10000 євро (крім зазначених у частині четвертій цієї статті), при вивезенні (пересиланні) їх громадянами за межі митної території України підлягають письмовому декларуванню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, та зі сплатою вивізного мита у випадках, встановлених законами України.
Таким чином, громадянин України ОСОБА_6 вчинив дії спрямовані на порушення встановленого порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, шляхом переміщення товарів за допомогою гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда без його відома, в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України та переміщення яких обмежено законодавством України.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) статтею 471 Митного кодексу України.
Громадянин України ОСОБА_3; ІНФОРМАЦІЯ_1 у судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи, своєчасно і належним чином повідомлявся.
Представник особи що притягається до відповідальності ОСОБА_2 в судовому засіданні зазначив, що ОСОБА_3 вину визнає в порушенні статті 471 МК України. Разом з тим, просив, врахувати, що порушення згідно ст. 471 МК України, тягнуть за собою відповідальність у виді накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів. Враховуючи, вимоги статті 371 МК України тютюнові вироби торгівельної марки «Rothmans» з акцизними марками України по 20 сигарет у кожній пачці в кількості - 13 736 пачок, загальною вартістю 329 664 грн., згідно курсу НБУ станом на час скоєння адміністративного правопорушення підлягають поверненню, оскільки необмежені до переміщення, (не перевищують норму встановлену ч.1 ст. 371 МК України).
Представник Закарпатської митниці ДФС ОСОБА_1 в судовому засіданні просив притягнути громадянина України ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ст.471 МК України та застосувати відносно останнього адміністративне стягнення передбачене санкцією вказаної статті у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн. із конфіксаціїєю товару, предмету порушення митних правил.
Заслухавши думку представника Закарпатської митниці ДФС , представника особи, що притягається до відповідальності ОСОБА_2 та дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
З матеріалів справи вбачається, що 20.12.2017 року о 06 год. 53 хв. в зону митного контролю на ділянку “В’їзд” митного посту «Ужгород» Закарпатської митниці ДФС заїхав легковий автомобіль марки «Mercedes-Benz», моделі «Viano», реєстраційний номерний знак Чехії 6АМ1669 під керуванням громадянина ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David), що повертався із Словаччини в Україну. Як форму проходження митного контролю гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David) обрав порядок проходження митного контролю по каналу “зелений коридор ”. При усному опитуванні гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David) повідомив, що переміщує через митний кордон виключно особисті речі дорожні сумки у кількості 21 сумка. В ході митного контролю зазначеного транспортного засобу та 21 сумки гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 (Glonti David) були виявлені тютюнові вироби торгівельної марки «Rothmans» з акцизними марками України по 20 сигарет у кожній пачці, в загальній кількості 22500 пачок. Виявлені тютюнові вироби були розміщення у 21 дорожній сумці, які знаходились у салоні та багажному відсіку автомобіля без ознак приховування. Вартість тютюнових виробів торгівельної марки «Rothmans» згідно наявного маркування становить 24 грн. за одну пачку.
Згідно частини 5 статті 366 Митного кодексу України обрання "зеленого коридору" вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.
У відповідності до частини 6 даної статті громадяни, які проходять (проїжджають) через "зелений коридор", звільняються від подання письмової митної декларації. Звільнення від подання письмової митної декларації не означає звільнення від обов'язкового дотримання порядку переміщення товарів через митний кордон України.
Згідно частини 1 пункту 4 статті 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів шляхом усного опитування громадян та посадових осіб підприємств, а згідно пункту 2 даної статті – шляхом митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян).
Відповідно до частини 4 статті 318 Митного кодексу України митний контроль товарів, транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон України здійснюється відповідно до типових технологічних схем митного контролю, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Ужгородського міськрайонного суду від 02.02.2018 року встановлено, що гр. ОСОБА_3 шляхом зловживання довірою гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда намагався перемістити тютюнові вироби через митний кордон України за допомогою гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда по «Зеленому коридору».
Згідно нотаріально посвідченої заяви громадянина ОСОБА_3, останній пояснює, що 19.12.2017 року на кругу при в»їзді в м. Ужгород біля кафе бістро червоного кольору, що знаходиться на об»їздній дорозі зустрівся з ОСОБА_5 Давідом, оскільки останній прямував транзитом через Словаччину до Польщі, де його очікували. За час протягом якого вони очікували замовлені страви, він відлучаючись переговорити по телефону перегрузив свої сумки із свого автомобіля в автомобіль ОСОБА_5 Давіда, вважаючи, що так простіше їх буде переправити в Словаччину і там зателефонувавши, зустріти його. Забрати сумки, вибачитись за те, що використав його без його відому. Все це відбувалось о 6 год. 30 хв. ранку, було ще темно, і ОСОБА_5, після того як випили каву, поспіхом сів в мікроавтобус «Mercedes-Benz» на чеських номерах та поїхав в сторону кордону, не помітивши його сумки. Десь через годину ОСОБА_5 зателефонував йому, сказав, що в нього проблеми, в салоні авто чужі сумки з невідомим йому вмістом, його не пропускають через це в Словаччину і він змушений повернутися. Казав що побоюється, що в сумках заборонені речі.
Вилучені протоколом про порушення митних правил №4255/30500/17 у гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда тютюнові вироби торгівельної марки «Rothmans» з акцизними марками України по 20 сигарет у кожній пачці, у загальній кількості 22 490 пачок, загальною вартістю 539 760 грн. (згідно курсу НБУ станом на 20.12.2017 становить 16 372,43 Євро), які належать гр. України ОСОБА_3 переміщувались через митний кордон України 20.12.2017 року о 06 год. 53 хв. у напрямку «Виїзд з України» митного посту «Ужгород» Закарпатської митниці ДФС.
Доступ до виявленого нічим не утруднювався.
В наданому поясненні від 14.02.2018 року гр. ОСОБА_3 підтвердив, що саме він завантажив тютюнові вироби у транспортний засіб гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда без його відома.
Виявлений товар гр. ОСОБА_3 визнав своєю власністю та на підтвердження чого останнім було надано квитанції на підтвердження купівлі вказаних товарів у ТОВ «Тедіс Україна» та ТОВ «Фудмережа».
У відповідності до вимог частини 1 статті 374 Митного кодексу України “Умови ввезення (пересилання) громадянами товарів на митну територію України”, товари (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 1000 євро, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для повітряного сполучення, та товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України, не підлягають письмовому декларуванню (за винятком товарів, на які відповідно до статті 197 цього Кодексу встановлено обмеження щодо переміщення громадянами через митний кордон України, і випадків, передбачених частиною другою цієї статті) та не є об'єктами оподаткування митними платежами.
Відповідно частини 2 статті 374 Митного кодексу України норма частини першої цієї статті застосовується у разі, якщо особа, яка ввозить товари на митну територію України, в'їжджає в Україну не частіше одного разу протягом однієї доби. З метою забезпечення дотримання цієї умови посадові особи органів охорони державного кордону, які здійснюють паспортний контроль у пунктах пропуску через державний кордон України , безпосередньо в процесі здійснення такого контролю інформують посадових осіб органів доходів і зборів про громадян, які в'їжджають в Україну частіше одного разу протягом однієї доби. У разі якщо товари в обсягах, що не перевищують обмежень, встановлених у частині першій цієї статті, ввозяться на митну територію України особою, яка в'їжджає в Україну частіше одного разу протягом однієї доби, такі товари підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, з поданням документів, які видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення таких товарів, та оподатковуються ввізним митом за ставкою 10 відсотків і податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України.
Відповідно до частини 4 статті 374 Митного кодексу України, товари (крім підакцизних), що ввозяться громадянами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі , сумарна фактурна вартість та/або загальна вага яких перевищують обмеження, встановлені частиною першою цієї статті, але загальна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 євро, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, з поданням документів, що видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення таких товарів, та оподатковуються ввізним митом за ставкою 10 відсотків і податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України , в частині, що перевищує еквівалент 1000 євро (при ввезенні товарів на митну територію України через пункти пропуску через державний кордон України , відкриті для повітряного сполучення) та еквівалент 500 євро або вартість товарів, обчислена пропорційно до ваги, що перевищує 50 кг (при ввезенні через інші пункти пропуску через державний кордон України). Базою оподаткування таких товарів є частина їх сумарної фактурної вартості, що перевищує еквівалент 1000 євро (при ввезенні товарів на митну територію України через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для повітряного сполучення) та еквівалент 500 євро або вартість товарів, обчислена пропорційно до ваги, що перевищує 50 кг (при ввезенні через інші пункти пропуску через державний кордон України).
Згідно ч.1 та ч.4 ст. 373 Митного Кодексу України не допускається вивезення громадянами за межі митної території України товарів, незалежно від їх загальної фактурної вартості, згідно з переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України. Не допускається вивезення за межі митної території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку.
У відповідності до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов’язана з’ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом’якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з’ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до статті 197 МК України у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та їх митне оформлення здійснюються митними органами на підставі отриманих з використанням засобів інформаційних технологій документів, які підтверджують дотримання зазначених обмежень, виданих державними органами, уповноваженими на здійснення відповідних контрольних функцій, іншими юридичними особами, уповноваженими на їх видачу, якщо подання таких документів митним органам передбачено законами України. Переліки таких товарів (із зазначенням їх опису та коду згідно з УКТ ЗЕД), а також порядок видачі відповідних дозволів та їх обігу з використанням засобів інформаційних технологій затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно положень Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 436 «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України» зазначенні у вказаній постанові обмеження встановленні зокрема для суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, згідно додатку № 2, визначено перелік товарів, зовнішньоекономічні операції з якими підлягають ліцензуванню. Ліцензія на імпорт товарів є документом, який підтверджує дотримання встановлених обмежень товару згідно з УКТЗЕД кодом 0101 – 9706. Товари, експорт (імпорт) яких підлягає ліцензуванню, за переліками, затвердженими Кабінетом Міністрів України відповідно до статті 16 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність"
Згідно ч.1 ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
Відповідно ч.2 ст. 5 України "Про зовнішньоекономічну діяльність" фізичні особи мають право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність з моменту набуття ними цивільної дієздатності згідно з законами України. Фізичні особи, які мають постійне місце проживання на території України, мають зазначене право, якщо вони зареєстровані як підприємці згідно з Законом України "Про підприємництво".
Відповідно ч.1 ст. 16 України "Про зовнішньоекономічну діяльність" ліцензування зовнішньоекономічних операцій визначається як комплекс адміністративних дій органу виконавчої влади з питань економічної політики з надання дозволу на здійснення суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності експорту (імпорту) товарів.
Відповідно до ч.1 ст. 364 МК України розділ особливостей пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами регулює умови та порядок пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов’язаних зі здійсненням підприємницької діяльності.
Таким чином громадянин України ОСОБА_6 вчинив дії спрямовані на порушення встановленого порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, шляхом переміщення товарів за допомогою гр. ОСОБА_4 ОСОБА_5 Давіда без його відома, в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України та переміщення яких обмежено законодавством України.
В своїй сукупності вказані обставини свідчить про наявність в його діях складу порушення митних правил, передбаченого ст. 471 МК України. Дії громадянина України ОСОБА_6 за ст.471 МК України кваліфіковані правильно.
Вина громадянин України ОСОБА_6 підтверджується матеріалами справи, а саме протоколом про ПМП № 1004/30500/18 від 14.02.2018 р. письмовими поясненнями самого порушника, протоколом про порушення митних правил №4255/30500/17, постановою Ужгородського міськрайонного суду від 02.02.2018 року, доповідною запискою старшого державного інспектора ВОР №1 УПМП Закарпатської митниці ДФС ОСОБА_7, фотоматеріалами доданими до матеріалів протоколу, квитанціями на підтвердження купівлі вказаних товарів у ТОВ «Тедіс Україна» та ТОВ «Фудмережа», постановою Ужгородського міськрайонного суду від 02.02.2018 року.
Відповідно до ст.33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність. Обтяжуючих відповідальність особи обставин судом не встановлено.
Відповідно до ст. 471 МК України, порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через "зелений коридор", товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів.
Тютюнові вироби торгівельної марки «Rothmans» з акцизними марками України по 20 сигарет у кожній пачці в кількості - 22490 пачок, загальною вартістю 539 760 грн., згідно курсу НБУ станом на становить 16 372,43 Євро.
В матеріалах справи наявні копії квитанцій на підтвердження купівлі тютюнових виробів (товарів) у ТОВ «Тедіс Україна» та ТОВ «Фудмережа» на загальну суму 538061,97 гривень. Разом з тим, згідно наданих квитанцій були придбані тютюнові вироби торгівельних марок «Rothmans», Прилуки, Chesterfiel, Marlboro, Kent, LD, тобто інші торговельні марки ніж вилучені згідно протоколу.
Згідно з ч. 12 ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі виробниками, за наявності у них ліцензії.
ОСОБА_8 визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
Відповідно до вимог ч.1 ст.318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Згідно положень ч.2 ст.371 МК України товари, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 євро та на які законом встановлено вивізне мито та/або якщо відповідно до закону державними органами видаються документи, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення таких товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, із сплатою у випадках, визначених законами України, вивізного мита та з поданням відповідних документів, виданих державними органами.
Відповідно до ч.1 та ч.4 ст. 373 МК України не допускається вивезення (пересилання) громадянами за межі митної території України товарів, незалежно від їх загальної фактурної вартості, згідно з переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, не допускається вивезення за межі митної території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку.
Статтею 376 Митного кодексу встановлено, що ввезення на митну територію України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку, не допускається.
Громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити алкогольні напої та тютюнові вироби на митну територію України в ручній поклажі або супроводжуваному багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування у таких кількостях із розрахунку на одну особу: 200 сигарет або 50 сигар чи 250 г тютюну, або набір цих виробів загальною масою, що не перевищує 250 г; 5 л пива, 2 л вина, 1 л міцних (із вмістом спирту понад 22%) алкогольних напоїв.
Тютюнові вироби відносяться до товарів, щодо яких застосовуються вищезазначені заходи державного регулювання згідно з положеннями Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року, а тому не можуть переміщуватися, в тому числі і вивозитися, за межі території України без митного оформлення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП України адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, запобіганню вчинення нових правопорушень.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, встановлені судом обставини та зазначені норми закону, приходжу до висновку, що на ОСОБА_3 слід накласти стягнення у виді штрафу згідно санкції ст. 471 МК України в розмірі 1700 грн., з конфіскуванням, товарів які обмежені до переміщення та підлягають письмовому декларуванню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України. 10 пачок тютюнових виробів, оскільки в кожній пачці по 20 сигарет, що в еквіваленті 200 цигарок слід повернути ОСОБА_3. Саме таке стягнення буде достатнім для виправлення та належної поведінки ОСОБА_3 в подальшому.
Відповідно до п.5 ч.2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 р. № 3674-VI (з наступними змінами та доповненнями) у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу. Відповідно до Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Керуючись ст.ст. 283, 284 КУпАП, ст.471 МК України, п.5 ч.2 ст. 4 ОСОБА_8 України «Про судовий збір» суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Громадянина України ОСОБА_3; ІНФОРМАЦІЯ_1; місце народження – Сумська обл., м. Суми; місце проживання – Закарпатська обл., Ужгородський р-н., с. Сюрте, вул. Ш Петефі, буд 54; паспорт громадянина України ВР588874 від 05.11.2015 року; орган, що видав – Ужгородський РВ ГУДМС України в Закарпатській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 визнати винним в порушенні митних правил за ст. 471 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн. з конфіскацією товарів, а саме: тютюнові вироби торгівельної марки «Rothmans» з акцизними марками України по 20 сигарет у кожній пачці, у загальній кількості 22 480 пачок, загальною вартістю 539 520 гривень.
Вилучені протоколом про порушення митних правил №1004/30500/18 від 14.02.2018 року, товари, а саме: тютюнові вироби торгівельної марки «Rothmans» з акцизними марками України по 20 сигарет у кожній пачці в кількості – 10 пачок. - повернути гр. громадянину України ОСОБА_3 або його представнику за дорученням.
Стягнути з громадянина України ОСОБА_3; ІНФОРМАЦІЯ_1; місце народження – Сумська обл., м. Суми; місце проживання – Закарпатська обл., Ужгородський р-н., с. Сюрте, вул. Ш Петефі, буд 54; паспорт громадянина України ВР588874 від 05.11.2015 року; орган, що видав – Ужгородський РВ ГУДМС України в Закарпатській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 судовий збір на користь держави у розмірі 320,00 грн.
Реквізити для сплати судового збору за рішенням суду (постанови) про стягнення в дохід держави коштів: рахунок отримувача – 31215256700001, назва отримувача коштів – ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача – Головне управління Державної казначейської служби України у м.Києві, код банку отримувача МФО 820019, код класифікації доходів бюджету – 22030106.
Строк звернення постанови для виконання - три місяці з дня винесення постанови.
Апеляційну скаргу на постанову може бути подано до апеляційного суду Закарпатської області суду через Ужгородський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_9