ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 березня 2018 року (16 год. 20 хв.)
Справа № 808/3514/17 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Калашник Ю.В.,
при секретарі судового засідання Стратулат С.В.,
за участю представників: позивача - Козика А.І.;
відповідача - Сонгулії В.В., Богомаза Д.О.;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державного підприємства «Дослідне господарство «Відродження» Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» (72331, Запорізька область, Мелітопольський район, с.Відродження, вул.Горького, буд.34, ЄДРПОУ 00724838)
до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 39396146)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство «Дослідне господарство «Відродження» Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» (надалі - позивач або ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України») звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить скасувати податкові повідомлення-рішення від 29.08.2017 №0011471416, №0011431416, №0011461416 у повному обсязі та №0011451416 в частині 33610 грн.
Позивачем у позові (а.с.3-12) зазначено, що 25.07.2017 ГУ ДФС у Запорізькій області складено акт №417/08-01-14-16\00724838 про результати проведення планової виїзної перевірки ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» з питань дотримання податкового законодавства. За результатами розгляду акту відповідач направив позивачу податкові повідомлення рішення які оскаржуються. Так, податкове повідомлення-рішення №0011471416 по податку на додану вартість на загальну суму 428000 грн., прийняте за порушення абз.«в» п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України (оскаржується в повному обсязі). Позивач звертає увагу суду на те, що суми ПДВ, які потрапили на спецрахунок сільгосппідприємства, є коштами, що належать такому сільгосппідприємству; ці кошти не сплачуються до державного бюджету України та не підлягають вилученню; в межах цільового призначення ці кошти використовуються сільгосппідприємством, тобто залишаються в його розпорядженні. Усі ці ознаки вказаних коштів є свідченням того, що вони не є ані бюджетними, ані державними. Навіть в умовах дії електронних рахунків, призначених для адміністрування ПДВ, кошти на спецрахунку не набувають статусу бюджетних. Так, листом №33835/7/99-99-19-03-01-17 від 11.09.2015 ДФС України роз'яснила, що сільськогосподарські підприємства використовують у системі електронного адміністрування два електронних рахунки: основний та додатковий. При цьому основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків з бюджетом по іншій діяльності, ніж сільськогосподарська, а додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств. Проте кошти на цьому додатковому рахунку автоматично перераховуються Державною казначейською службою на спеціальні рахунки сільгосппідприємств протягом операційного дня, у якому кошти надійшли на такі електронні рахунки. Тобто, суми ПДВ, необхідні для складання податкових накладних сільгоспвиробниками при продажу сільгосппродукції, статусу бюджетних не набувають: вони залишаються на спецрахунку такого сільгоспвиробника, яким він розпоряджається самостійно (а саме, використовує на виробничі цілі, якими вважаються витрати, що безпосередньо пов'язані з веденням діяльності у сфері сільського господарства). Адже електронний рахунок (основний чи додатковий) також є рахунком платника податку, а не бюджетним рахунком. Не відповідає вказана сума ПДВ і ознакам грошового зобов'язання, у розумінні пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України. Податкове повідомлення-рішення №0011471416 №0011431416 по податку на прибуток на загальну суму 141960 грн., прийняте за порушення пп.57.1-1.2 ст.57, пп.54.3.2 ст.54, п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України (оскаржується в повному обсязі). З акту перевірки вбачається, що позивач нараховував та відображав у документах обов'язкової податкової звітності не дивіденди, а частину чистого прибутку (доходу). За період, за який проведено відповідачем перевірку та виявлено порушення пп.57.1-1.1, пп.57.1-1.2 п.57.1-1 ст.57 Податкового кодексу України, достатніх правових підстав для ототожнення виплата частини чистого прибутку (доходу) з виплатою дивідендів не було. Так, податкове повідомлення-рішення №0011451416 по податку на додану вартість на загальну суму 96110 грн., прийняте за порушення ст.ст.198, 200, 209 Податкового кодексу України (оскаржується частково). Висновки про скасування позивачем наведено нижче, підстави є єдиними і для податкових повідомлень-рішень №0011451416 та №0011461416. Податкове повідомлення-рішення №0011461416 по податку на прибуток на загальну суму 3952,50 грн., прийняте за порушення ст.ст.14, 44, 135 Податкового кодексу України (оскаржується в повному обсязі)
Ухвалою судді від 27.12.2017 відкрито загальне позовне провадження та призначене підготовче засідання на 15.01.2018.
15.01.2018 у зв'язку із необхідністю отримання додаткових документів у підготовчому засіданні оголошено перерву до 19.02.2018.
19.02.2018 у зв'язку із необхідністю отримання додаткових документів у підготовчому засіданні оголошено перерву до 27.02.2018.
27.02.2018 строк підготовчого провадження продовжено до 26.03.2018.
21.03.2018 закрито підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи по суті на 28.03.2018.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив позов задовольнити.
Відповідачем подано до суду письмові заперечення (а.с.107-109, 120-122), в яких зазначено, що на підставі наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №1311 від 24.05.2017 проведено документальну планову виїзну перевірку ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2014 по 31.03.2017, валютного та іншого - за період з 01.04.2014 по 31.03.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 31.03.2017 За результатами проведеної планової виїзної документальної перевірки складено акт №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017. Стосовно податкового повідомлення-рішення №0011471416 відповідач зазначає, що перевіркою встановлено неправомірне (необґрунтоване) застосування пільг з податку на додану вартість, ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» як сільськогосподарським товаровиробником. Впродовж 2016р. підприємство займалося вирощуванням сільськогосподарських культур абз.б) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України (розподіл 85/15) та розведенням свиней та овець абз.а) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України (розподіл 50/50). Підприємством в 2016р. до Мелітопольської ОДНІ надавалися декларації з ПДВ: Загальна декларація та декларація Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства з додатком 10. Згідно даних декларацій спецрежиму та додатку «Розрахунок сум податку на додану вартість по операціях з сільськогосподарськими товарами/ послугами, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок (ДС10)» підприємством задекларовано до сплати в бюджет 3058853 грн., на спецрахунок 807480 грн. в т.ч.: по операціям із зерновими та технічними культурами до сплати в бюджет 2733806 грн., на спецрахунок 482436 грн.; по операціям з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими та технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) до сплати в бюджет 325046 грн., на спецрахунок 325046 грн. Підприємством перераховуються кошти на рахунки, відповідно даних спецдекларації по видам операцій. Так, в березні та квітні 2016р. згідно наданої декларації по ПДВ (спецдекларація) за лютий 2016р. підприємством було перераховано на рахунки, відкриті в Держказначействі: 3753 (інші операції) перераховано: - згідно ПД від 28.03.2016 №211 суму 9698 грн. - 3754 (рослин.) перераховано: - згідно ПД від 15.04.2016 №249 суму 200000 грн., - згідно ПД від 19.04.2016 №268 суму 182000 грн. - згідно ПД від 20.04.2016 №270 суму 33000 грн., - 3755 (тварин.) перераховано: - згідно ПД від 24.03.2016 №198 суму 137000 грн., - згідно ПД від 24.03.2016 №197 суму 100 грн. За результатами вказаних операцій до бюджету надійшло 385099 грн., повернуто на спецрахунок підприємства та використано 176699 грн. В серпні 2016р. згідно наданої декларації по ПДВ (спеццекларація) за липень 2016р. підприємством було перераховано на рахунки, відкриті в Держказначействі: - 3753 (інші операції) перераховано: - згідно ПД від 30.08.2016 №685 суму 239965 грн. - 3754 (рослин.) перераховано: - згідно ПД від 30.08.2016 №684 суму 644895 грн., - 3755 (тварин.) перераховано: - згідно ПД від 12.08.2016 №166 суму 22000 грн., - згідно ПД від 12.08.2016 №659 суму 338000 грн., - згідно ПД від 12.08.2016 №660 суму 38000 грн. За результатами вказаних операцій до бюджету надійшло 747743,25 грн., повернуто на спецрахунок підприємства та використано 535116,75 грн. В березні та серпні 2016 року підприємством додатково перераховано грошові кошти, які перевищують задекларовані в деклараціях суми ПДВ, відповідно за березень 2016р. на 137100 грн. та серпень 2016р. на 398000 грн. В платіжних дорученнях в призначенні платежу зазначено «Електронне адміністрування податку на додану вартість...» та зазначено рахунок 3755. У вказаних періодах підприємство не здійснювало операції з продукцією тваринництва, а саме вирощування великої рогатої худоби в розумінні абз.в) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України. На твердження підприємства, що «відповідно до абз.2 пп.209.2.3 Податкового кодексу України суми податку на додану вартість, що підлягають перерахуванню на спеціальні рахунки, відкритих в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, не підлягають сплаті до бюджету та повністю залишаються у розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для використання у виробництві сільськогосподарських товарів/послуг» ГУ ДФС у Запорізькій області не заперечує цьому, але стосовно встановленого порушення мова йдеться про перерахування підприємством на рах.3755 коштів, а в подальшому повернення після розподілу, які повинні були використовуватися на утримання великої рогатої худоби (ВРХ). Згідно наданих первинних документів кошти було використано на придбання ТМЦ (паливо, запчастини, вакцина для свиней, тощо ...), які в подальшому використані для виробництва продукції рослинництва та утримання свиней. Звідси, підприємством на порушення абз.в) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України в результаті невірного визначення у платіжних дорученнях рахунку встановлено використання платником податків сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання податкової пільги, не за призначенням та всупереч умовам та цілям її надання на загальну суму 428000 грн., а саме за лютий 2016 ріку сумі 109600 грн. та за липень 2016р. у сумі 318400 грн. Стосовно податкового повідомлення-рішення №0011431416 відповідач зазначає, що в порушення вимог пп.57.1-1.2 п.57.1-1 ст.57 Податкового кодексу України платник не нарахував та не вніс до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток за 4 квартал 2014р. в сумі 569 грн. (прострочена кредиторська заборгованість по ДП «ДГ «РУНО» НААНУ»), за 3 квартал 2016р. в сумі 61560 грн. Перевіркою встановлено порушення ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» по взаємовідносинах з ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» в частині кредиторської заборгованості по якій минув строк позовної давності. Підприємством на порушення підпунктів 198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит на суму 3513 грн., в т.ч. за грудень 2014р. на суму 3513 грн. Стосовно податкових повідомлень-рішень №0011451416 та №0011461416 відповідач зазначає, що по бухгалтерському рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» станом на 31.12.2014 рахується кредиторська заборгованість по підприємству ДП «ДГ «РУНО» НААНУ», в сумі 21080 грн. Згідно усної домовленості між ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» та ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» та видаткової накладної №РЖ2-000106 від 29.09.2011 було придбано баранів в кількості 9 гол., загальною вагою 527 кг. на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. Під час перевірки підприємству надано запит №1 від 17.07.2017 про надання первинних документів та пояснень стосовно кредиторської заборгованості по підприємству ДП «ДГ «РУНО» НААНУ». Згідно відповіді, підприємством надано видаткову накладну №РЖ2-000106 від 29.09.2011 на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. та податкову накладну №819 від 29.09.2011 на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. Інших документів по взаємовідносинах до перевірки не надавалося. Після проведення взаєморозрахунків утворилася кредиторська заборгованість, яка станом на 31.12.2014 склала 21080 грн. Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.12.2016 по справі №904/2032/16 ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» (код за ЄДРПОУ 00846286) проводиться процедура санації боржника, дата публікації 14.12.2016. В бухгалтерському обліку ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» операції з безоплатного отримання товару від контрагента ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» на суму 21080 грн. не відображені. За правилами бухгалтерського обліку, якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду (п.5 П(С)БО 11 «Зобов'язання»), Таке списання відображається проводкою: Дт 631-Кт 717 «Дохід від списання кредиторської заборгованості» та, відповідно, збільшує фінансовий результат до оподаткування. Таким чином, на порушення вимог пп.14.1.11, абз.4 пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.135.5.4. п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України та п.5 П(С)БО 11 «Зобов'язання», П(С)БО 15 «Дохід», ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» занижено значення по рядку 01 Розрахунку «Чистий прибуток (дохід)» на загальну суму 21080 грн., в тому числі за 2014 рік на суму 21080 грн.
Представники відповідача проти позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити.
Сторони під час розгляду справи у судовому засіданні повідомили, що ними надано всі необхідні документи для вирішення спору по суті.
Враховуючи норми ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), у судовому засіданні 28.03.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Вислухавши пояснення представників позивача, заперечення представника відповідача, розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.
На підставі наказів ГУ ДФС у Запорізькій області №1311 від 24.05.2017, №1655 від 04.07.2017 проведено документальну планову виїзну перевірку ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2014 по 31.03.2017, валютного та іншого - за період з 01.04.2014 по 31.03.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 31.03.2017, за результатами якої складено Акт №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 (а.с.25-80).
За висновками Акту перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 встановлено порушення вимог податкового законодавства: 1) пп.14.1.11, абз.4 пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.135.5.4. п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України та п.5 П(С)БО 11 «Зобов'язання», П(С)БО 15 «Дохід», п.1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138 ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» занижено частину чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету на загальну суму 3162 грн., в т.ч. за 2014р. на суму 3162 грн. 2) пп.57.1-1.2 п.57.1-1 ст.57 Податкового кодексу України платник не нарахував та не вніс до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток за 4 квартал 2014р. в сумі 569 грн., за 3 квартал 2016р. в сумі 61560 грн., за 4 квартал 2016р. в сумі 28057 грн., за 1 квартал 2017р. в сумі 23382 грн.; 3) пунктів 198.1, 198.2, 198.6 ст.198, пунктів 200.1, 200.2, 200.4 ст.200, абз.а) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України в результаті чого: - занижено суму позитивного значення різниці між сумою податкових кредиту податку на додану вартість у сумі 76888 грн. в тому числі: за липень 2014р. на суму 23375 грн., за лютий 2015 року на суму 3513 грн., за серпень 2015р. на суму 50000 грн.; 4) абз.в) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України в результаті чого встановлено отримання податкової пільги, не за призначенням та всупереч умовам та цілям її надання на загальну суму 428000 грн., а саме за лютий 2016 рік у сумі 109600 грн. та за липень 2016р. у сумі 318400 грн. (а.с.78-79).
Результатом розгляду ГУ ДФС у Запорізькій області вищевказаного Акту перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 стало прийняття 29.08.2017 відносно ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» податкових повідомлень-рішень:
1) №0011471416, яким за порушення абз.в) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем «податок на додану вартість» на 428000 грн. 00 коп. (а.с.17-18);
2) №0011431416, яким за порушення пп.57.1-1.2 п.57.1-1 ст.57-1 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на прибуток» на 141960 грн. 00 коп., з яких: 113568 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями та 28392 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції (а.с.23-24);
3) №0011461416, яким за порушення пп.14.1.11, абз.4 пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.135.5.4. п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій» на 3952 грн. 50 коп., з яких: 3162 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями та 790 грн. 50 коп. - штрафні (фінансові) санкції (а.с.19-20).
4) №0011451416, яким за порушення пунктів 198.1, 198.2, 198.6 ст.198, пунктів 200.1, 200.2, 200.4 ст.200, абз.а) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» на 96110 грн. 00 коп., з яких: 76888 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями та 19222 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції (а.с.21-22; ).
Позивач у позові зазначив, що податкове повідомлення-рішення №0011451416 від 29.08.2017 оспорюється ним лише в частині 33610 грн., однак не повідомлено мотиви з яких він погоджується з рештою нарахованих податкових зобов'язань і з яких сум складається частина зобов'язань, з якими не погоджується ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України».
Згідно додаткових пояснень представника позивача податкове повідомлення-рішення №0011451416 від 29.08.2017 не оскаржуються на 50000 грн. основного зобов'язання та 12500 грн. штрафної (фінансової) санкції (а.с.128-129, 132-137).
За змістом Акту перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 в 2016 році підприємствами, які використовують спеціальні режими оподаткування відповідно пункту 209.2 ст.209 Податкового кодексу України подається до органів ДФС за кожний звітний період податкова декларація згідно якої суми розподілені відповідно: а) за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операціями з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 50%; на спеціальні рахунки - у розмірі 50%; б) за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 85%; на спеціальні рахунки - у розмірі 15%; в) за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 20%; на спеціальні рахунки - у розмірі 80%. Впродовж 2016р. підприємство займалося вирощуванням сільськогосподарських культур абз.б) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України (розподіл 85/15) та розведенням свиней та овець абз.а) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України (розподіл 50/50). Пунктом 13 розділу III «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» затверджено 28.01.2016 наказом Міністерства фінансів України №21, передбачено подання до декларації 0121-0123 додатка 10 (ДС10), у якому здійснюється розрахунок сум ПДВ за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок, за видами сільськогосподарської продукції (зернові та технічні культури, продукція тваринництва, інша сільськогосподарська продукція). В зв'язку з чим підприємством в 2016р. до Мелітопольської ОДПІ надавалися декларації з ПДВ: Загальна декларація та декларація Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства з додатком 10. Згідно даних декларацій спец режиму та додатку «Розрахунок сум податку на додану вартість по операціях з сільськогосподарськими товарами/ послугами, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок (ДС10)» підприємством задекларовано до сплати в бюджет 3058853 грн., на спецрахунок 807480 грн. в т.ч.: по операціям із зерновими та технічними культурами до сплати в бюджет 2733806 грн., на спецрахунок 482436 грн.; по операціям з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими та технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) до сплати в бюджет 325046 грн., на спецрахунок 325046 грн. Для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спеціальні рахунки, сільськогосподарським підприємствам, які станом на 01.01.2016 зареєстровані суб'єктами спеціального режиму оподаткування, Державною казначейською службою України в доповнення до вже відкритих суб'єктам спецрежиму рахунків, на які перераховуються кошти для розрахунків з бюджетом (3751) та для перерахування коштів на спеціальні рахунки (3752), відкрито три додаткові рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ для кожної з вищезазначених операцій: рахунки 3753 (призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг); рахунки 3754 (призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур); рахунки 3755 (призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва). Сільськогосподарські підприємства зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ (3753, 3754, 3755). Зараховані сільгоспвиробниками кошти на електронні рахунки 3753, 3754, 3755 автоматично протягом наступного операційного дня за днем, в якому вони надійшли на такі рахунки, перераховуються органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на рахунки 3751 та 3752 у розмірах, що встановлені п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України. Підприємством перераховуються кошти на рахунки, відповідно даних спецдекларації по видам операцій. Так, в березні та квітні 2016р. згідно наданої декларації по ПДВ (спецдекларація) за лютий 2016р. підприємством було перераховано на рахунки, відкриті в Держказначействі: 3753 (інші операції) перераховано: - згідно ПД від 28.03.2016 №211 суму 9698 грн. - 3754 (рослин.) перераховано: - згідно ПД від 15.04.2016 №249 суму 200000 грн., - згідно ПД від 19.04.2016 №268 суму 182000 грн. - згідно ПД від 20.04.2016 №270 суму 33000 грн., - 3755 (тварин.) перераховано: - згідно ПД від 24.03.2016 №198 суму 137000 грн., - згідно ПД від 24.03.2016 №197 суму 100 грн. За результатами вказаних операцій до бюджету надійшло 385099 грн., повернуто на спецрахунок підприємства та використано 176699 грн. В серпні 2016р. згідно наданої декларації по ПДВ (спецдекларація) за липень 2016р. підприємством було перераховано на рахунки, відкриті в Держказначействі: - 3753 (інші операції) перераховано: - згідно ПД від 30.08.2016 №685 суму 239965 грн. - 3754 (рослин.) перераховано: - згідно ПД від 30.08.2016 №684 суму 644895 грн., - 3755 (тварин.) перераховано: - згідно ПД від 12.08.2016 №166 суму 22000 грн., - згідно ПД від 12.08.2016 №659 суму 338000 грн., - згідно ПД від 12.08.2016 №660 суму 38000 грн. За результатами вказаних операцій до бюджету надійшло 747743,25 грн., повернуто на спецрахунок підприємства та використано 535116,75 грн. В березні та серпні 2016 року підприємством (згідно усних пояснень з метою збільшення ліміту для можливості реєстрації податкових накладних по реалізації продукції) додатково перераховано грошові кошти, які перевищують задекларовані в деклараціях суми ПДВ, відповідно за березень 2016р. на 137100 грн. та серпень 2016р. на 398000 грн. В платіжних дорученнях в призначенні платежу зазначено «Електронне адміністрування податку на додану вартість...» та зазначено рахунок 3755. У вказаних періодах підприємство не здійснювало операції з продукцією тваринництва, а саме вирощування великої рогатої худоби в розумінні абз.в) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України. Звідси, підприємством на порушення абз.в) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України в результаті невірного визначення у платіжних дорученнях рахунку встановлено використання платником податків сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання податкової пільги, не за призначенням та всупереч умовам та цілям її надання на загальну суму 428000 грн., а саме за лютий 2016 ріку сумі 109600 грн. та за липень 2016р. у сумі 318400 грн. (а.с.57-60). Саме вказані порушення і стали, на думку відповідача, підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення №0011471416 від 29.08.2017.
Досліджуючи підстави для прийняття ГУ ДФС у Запорізькій області спірних податкових повідомлень-рішень з'ясовано, що за Актом перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» до Мелітопольської ОДПІ надано розрахунок частини чистого прибутку (доходу) за три квартали 2016р., зареєстрованого 08.11.2016 №9211416680, в сумі 256222,72 грн., в якому визначено суму податкового зобов'язання по частині чистого прибутку в розмірі 342000 грн., граничний термін сплати 19.11.2016. Податкові зобов'язання в сумі 256222,72 грн. сплачені несвоєчасно, а саме 30.11.2016 відповідно платіжного доручення №905 від 30.11.2016. В порушення п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» несвоєчасно сплатило узгоджену суму грошового зобов'язання частини прибутку по розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за три квартали 2016р., зареєстрованого 08.11.2016 №9211416680, в сумі 256222,72 грн. (з урахуванням переплати по особовому рахунку) з затримкою до 30 календарних днів. Відповідальність передбачено статтею 126 Податкового кодексу України. Платник в порушення вимог пп.57.1-1.2 п.57.1-1 ст.57 Податкового кодексу України не нарахував та не вніс до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток на загальну суму 113568 грн., відповідно за 4 квартал 2014р. в сумі 569 грн., за 3 квартал 2016р. в сумі 61560 грн., за 4 квартал 2016р. в сумі 28057 грн., за 1 квартал 2017р. в сумі 23382 грн.
За змістом Акту перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 встановлено порушення ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» по взаємовідносинах з ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» в частині кредиторської заборгованості по якій минув строк позовної давності. Заборгованість, яка після закінчення строку позовної давності залишилася не сплаченою вважається безнадійною (пп.14.1.11 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України) та згідно абз.4 пп.14.1.257 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України є безповоротною фінансовою допомогою, що надана покупцю. Таким чином, підприємством на порушення підпунктів 198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит на суму 3513 грн., в т.ч. за грудень 2014р. на суму 3513 грн. По бухгалтерському рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» станом на 31.12.2014 рахується кредиторська заборгованість по підприємству ДП «ДГ «РУНО» НААНУ», в сумі 21080 грн. Згідно усної домовленості між ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» та ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» та видаткової накладної №РЖ2-000106 від 29.09.2011 було придбано баранів в кількості 9 гол., загальною вагою 527 кг. на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. Підприємством надано видаткову накладну №РЖ2-000106 від 29.09.2011 на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. та податкову накладну №819 від 29.09.2011 на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. Інших документів по взаємовідносинах до перевірки не надавалося. Після проведення взаєморозрахунків утворилася кредиторська заборгованість, яка станом на 31.12.2014 склала 21080 грн. Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.12.2016 по справі №904/2032/16 ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» (код за ЄДРПОУ 00846286) проводиться процедура санації боржника, дата публікації 14.12.2016. В бухгалтерському обліку ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» операції з безоплатного отримання товару від контрагента ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» на суму 21080 грн. не відображені. За правилами бухгалтерського обліку, якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду (п.5 П(С)БО 11 «Зобов'язання»). Таке списання відображається проводкою: Дт 631-Кт 717 «Дохід від списання кредиторської заборгованості» та, відповідно, збільшує фінансовий результат до оподаткування. Таким чином, на порушення вимог пп.14.1.11, абз.4 пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.135.5.4. п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України та п.5 П(С)БО 11 «Зобов'язання», П(С)БО 15 «Дохід», ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» занижено значення по рядку 01 Розрахунку «Чистий прибуток (дохід)» на загальну суму 21080 грн., в тому числі за 2014 рік на суму 21080 грн. (а.с.31-34).
Саме вказані порушення і стали, на думку відповідача, підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень №0011451416 та №0011461416 від 29.08.2017.
Судом досліджено Розрахунки частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, поданими ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» за періоди: три квартали 2016 року, за 2016 рік (річна), за 2014 рік (річна), за 1 квартал 2017 року (а.с.146-154). Спору стосовно порядку і форми її заповнення, змісту у сторін зауважень немає. Будь-якої іншої податкової звітності (в тому числі і з податку на додану вартість: загальні декларації та декларації спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства з додатком 10), бухгалтерської документації за операціями, оподаткування яких становить предмет спору у справі позивач до суду не надав.
Відтак, позивачем не надано до суду доказів у спростування відомостей, зазначених в Акті перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017.
Позов не підлягає задоволенню враховуючи викладене вище та через наступне.
1. Судом досліджено приписи п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), за яким позитивна різниця між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена: а) за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 50 відсотків; на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб'єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 50 відсотків; б) за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 85 відсотків; на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб'єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 15 відсотків; в) за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 20 відсотків; на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб'єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 80 відсотків.
Як передбачено п.13 розділу III «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» затверджено 28.01.2016 наказом Міністерства фінансів України №21 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), Додатки 9 та 10 додаються до декларацій 0121-0123/0130.
У п.10 розділу III «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», зокрема, зазначено, що додатками до декларації є: … 10) розрахунок сум податку на додану вартість за операціями із сільськогосподарськими товарами / послугами, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок (ДС10).
Відповідно до п.23 «Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість», затвердженого 16.10.2014 постановою Кабінету Міністрів України №569 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1177, який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин), суб'єкти спеціального режиму оподаткування та платники - сільськогосподарські підприємства, які відповідають пункту 209.18 статті 209 Кодексу, ведуть окремий облік операцій: із сільськогосподарськими товарами/послугами, крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва, визначених у пункті 209.19 статті 209 Кодексу; із зерновими та технічними культурами, визначеними у пункті 209.19 статті 209 Кодексу; з продукцією тваринництва, визначеною у пункті 209.19 статті 209 Кодексу. Відповідно до статті 209 Кодексу від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду за операціями, зазначеними в абзацах другому - четвертому цього пункту, зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду окремо за кожним видом зазначених операцій. Позитивна різниця між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду за операціями, зазначеними в абзацах другому - четвертому цього пункту, підлягає перерахуванню окремо в межах кожного виду зазначених операцій в розмірах, визначених пунктом 209.2 статті 209 Кодексу, до державного бюджету та на: спеціальний рахунок суб'єкта спеціального режиму оподаткування; на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства, яке відповідає пункту 209.18 статті 209 Кодексу. Для перерахування суб'єктами спеціального режиму оподаткування сум податку за операціями, зазначеними в абзацах другому - четвертому цього пункту, до державного бюджету та на їх спеціальні рахунки такі підприємства зараховують кошти на власні додаткові електронні рахунки залежно від виду операцій, зазначених в абзацах другому - четвертому цього пункту. Кошти, зараховані на додаткові електронні рахунки автоматично протягом операційного дня, що настає за днем, в якому кошти надійшли на такі рахунки, перераховуються Казначейством: з рахунків, зазначених в абзаці третьому пункту 4 цього Порядку: - 50 відсотків - на електронні рахунки платників; - 50 відсотків - на спеціальні рахунки; з рахунків, зазначених в абзаці четвертому пункту 4 цього Порядку: - 85 відсотків - на електронні рахунки платників; - 15 відсотків - на спеціальні рахунки; з рахунків, зазначених в абзаці п'ятому пункту 4 цього Порядку: - 20 відсотків - на електронні рахунки платників; - 80 відсотків - на спеціальні рахунки. Реквізити спеціального рахунка суб'єкт спеціального режиму оподаткування зобов'язаний зазначати у податковій звітності з податку. Перерахування коштів з додаткових електронних рахунків на спеціальний рахунок здійснюється у разі надання достовірної інформації про реквізити такого спеціального рахунка. Для новостворених платників податку - суб'єктів спеціального режиму оподаткування або платників податку - суб'єктів спеціального режиму оподаткування, що не подавали відповідної податкової звітності з податку або не зазначали в ній достовірні реквізити спеціального рахунка, датою початку здійснення операцій з перерахування коштів з додаткового електронного рахунка на спеціальний рахунок є робочий день, що настає за днем прийняття від платника податкової декларації з податку, у якій відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу, або уточнюючого розрахунку до раніше поданої податкової декларації з податку, в яких зазначено достовірні дані про реквізити його спеціального рахунка. Суб'єкти спеціального режиму оподаткування у строки, встановлені Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їх додаткові електронні рахунки коштів у розмірі, достатньому для перерахування задекларованих сум податку до державного бюджету та на спеціальний рахунок на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування протягом звітного (податкового) періоду. Для перерахування сільськогосподарськими підприємствами, які відповідають пункту 209.18 статті 209 Кодексу, сум податку за операціями, зазначеними в абзацах другому і четвертому цього пункту, до державного бюджету та на їх поточні рахунки такі підприємства зараховують кошти на власні електронні рахунки. Сільськогосподарські підприємства, які відповідають пункту 209.18 статті 209 Кодексу, у строки, встановлені Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їх електронні рахунки коштів у розмірі, достатньому для перерахування до державного бюджету та поточний рахунок на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах пункту 209.18 статті 209 Кодексу. Розрахунки з державним бюджетом, зазначені у цьому пункті, проводяться окремо в межах кожного виду операцій, зазначених в абзацах другому - четвертому цього пункту. Проведення суб'єктом спеціального режиму оподаткування розрахунків з бюджетом за іншими операціями, здійсненими протягом звітного (податкового) періоду не в межах спеціального режиму оподаткування, здійснюється у порядку, передбаченому пунктами 19-22 цього Порядку.
Як передбачено п.30-1 «Порядку відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державної казначейської служби України», затвердженого 27.12.2013 наказом Державної казначейської служби України №217, для зарахування коштів у системі електронного адміністрування податків платникам відкриваються рахунки за балансовими рахунками 3751, 3752, 3753, 3754, 3755, 3761 Плану рахунків.
Судом з'ясовано і сторонами не заперечується те, що в березні та серпні 2016 року ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» додатково перераховано грошові кошти, які перевищують задекларовані в деклараціях суми ПДВ, відповідно за березень 2016р. на 137100 грн. та серпень 2016р. на 398000 грн. В платіжних дорученнях в призначенні платежу зазначено «Електронне адміністрування податку на додану вартість...» та зазначено рахунок 3755. У вказаних періодах підприємство не здійснювало операції з продукцією тваринництва, а саме вирощування великої рогатої худоби в розумінні абз.в) п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України.
Зворотного позивач суду не довів.
Жодних документальних доказів у спростування «отримання податкової пільги, не за призначенням та всупереч умовам та цілям її надання на загальну суму 428000 грн., а саме за лютий 2016 рік у сумі 109600 грн. та за липень 2016р. у сумі 318400 грн.» позивач до суду - не надав.
2. Судом досліджено приписи пп.14.1.11, абз.4 пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.135.5.4. п.135.5 ст.135; п.198.1, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України у редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно з пп.14.1.11 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, у цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні: безнадійна заборгованість - заборгованість, що відповідає одній з таких ознак: а) заборгованість за зобов'язаннями, щодо яких минув строк позовної давності; … з) заборгованість суб'єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв'язку з їх ліквідацією.
Відповідно до пп.14.1.257 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, у цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні: фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі. Безповоротна фінансова допомога - це: сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів; сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості; сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності; основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних). Поворотна фінансова допомога - сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.
Згідно з п.5 «Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов'язання»», затвердженого 31.01.2000 наказом Міністерства фінансів України №20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2000 за №85/4306, зобов'язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення. Якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду.
Як зазначено у п.15 «Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід»», затвердженого 29.11.1999 Наказом Міністерства фінансів України №290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1999 за №860/4153, визначений дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) не коригується на величину пов'язаної з ним сумнівної та безнадійної дебіторської заборгованості. Сума такої заборгованості визнається витратами підприємства згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 10 "Дебіторська заборгованість". Доходом визнається сума зобов'язання, яке не підлягає погашенню.
Як зазначено в Акті перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 та не спростовано позивачем встановлено порушення по взаємовідносинах з ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» в частині кредиторської заборгованості по якій минув строк позовної давності. Заборгованість, яка після закінчення строку позовної давності залишилася не сплаченою вважається безнадійною (пп.14.1.11 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України) та згідно абз.4 пп.14.1.257 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України є безповоротною фінансовою допомогою, що надана покупцю. Таким чином, ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» на порушення підпунктів 198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит на суму 3513 грн., в т.ч. за грудень 2014р. на суму 3513 грн.
Відповідно до ч.6 ст.86 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» рішення про звернення з клопотанням до господарського суду про санацію сільськогосподарських підприємств приймається комітетом кредиторів за участю представника органу місцевого самоврядування. Санація сільськогосподарського підприємства вводиться на строк до закінчення відповідного періоду сільськогосподарських робіт з урахуванням часу, необхідного для реалізації вирощеної (виробленої, виробленої та переробленої) сільськогосподарської продукції. Зазначений строк не може перевищувати п'ятнадцяти місяців.
Як зазначено у абз.3 ч.6 ст.94 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Тобто, заборгованість ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» для ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» є безнадійною і повинна була обліковуватись позивачем відповідно до приписів п.5 «Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов'язання»», п.15 «Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід»» з відповідним відображенням у податковій звітності.
Судом з'ясовано і сторонами не заперечується те, що по бухгалтерському рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» станом на 31.12.2014 рахується кредиторська заборгованість по ДП «ДГ «РУНО» НААНУ», в сумі 21080 грн. Підприємством до перевірки контролюючому органу надано видаткову накладну №РЖ2-000106 від 29.09.2011 на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. та податкову накладну №819 від 29.09.2011 на загальну суму 21080 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 3513,33 грн. Інших документів по взаємовідносинах до перевірки не надавалося. Після проведення взаєморозрахунків утворилася кредиторська заборгованість, яка станом на 31.12.2014 склала 21080 грн. Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.12.2016 по справі №904/2032/16 ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» (код за ЄДРПОУ 00846286) проводиться процедура санації боржника, дата публікації 14.12.2016. В бухгалтерському обліку ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» операції з безоплатного отримання товару від контрагента ДП «ДГ «РУНО» НААНУ» на суму 21080 грн. не відображені.
Вищевказану в Акті перевірки №417/08-01-14-16/00724838 від 25.07.2017 інформацію позивач документально не спростував.
Крім того, ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» до Мелітопольської ОДПІ надано розрахунок частини чистого прибутку (доходу) за три квартали 2016р., зареєстрованого 08.11.2016 №9211416680, в сумі 256222,72 грн., в якому визначено суму податкового зобов'язання по частині чистого прибутку в розмірі 342000 грн., граничний термін сплати 19.11.2016. Податкові зобов'язання в сумі 256222,72 грн. сплачені несвоєчасно, а саме 30.11.2016 відповідно платіжного доручення №905 від 30.11.2016. В порушення п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України ДП «ДГ «ВІДРОДЖЕННЯ» ДДСДС НААН» несвоєчасно сплатило узгоджену суму грошового зобов'язання частини прибутку по розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за три квартали 2016р., зареєстрованого 08.11.2016 №9211416680, в сумі 256222,72 грн. (з урахуванням переплати по особовому рахунку) з затримкою до 30 календарних днів. Відповідальність передбачено статтею 126 Податкового кодексу України. Платник в порушення вимог пп.57.1-1.2 п.57.1-1 ст.57 Податкового кодексу України не нарахував та не вніс до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток на загальну суму 113568 грн., відповідно за 4 квартал 2014р. в сумі 569 грн., за 3 квартал 2016р. в сумі 61560 грн., за 4 квартал 2016р. в сумі 28057 грн., за 1 квартал 2017р. в сумі 23382 грн.
Зворотного позивач суду не довів.
Як передбачено пп.57.1-1.2, пп. 57.1-1.3 п.57.1-1 ст.57 Податкового кодексу України: «57.1-1.2. Крім випадків, передбачених підпунктом 57.1-1.3 цього пункту, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток. Авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об'єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди, грошове зобов'язання щодо якого погашене. У разі наявності непогашеного грошового зобов'язання авансовий внесок розраховується зі всієї суми дивідендів, що підлягають виплаті. Авансовий внесок обчислюється за ставкою, встановленою пунктом 136.1 статті 136 цього Кодексу. Сума дивідендів, що підлягає виплаті, не зменшується на суму авансового внеску. При цьому у разі якщо дивіденди виплачуються за неповний календарний рік, то для обрахунку суми зазначеного перевищення використовується значення об'єкту оподаткування, обчислене пропорційно кількості місяців, за які сплачуються дивіденди. Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів. Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів підлягає зарахуванню у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток, задекларованого у податковій декларації за звітний (податковий) рік. Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів не підлягає поверненню платнику податків або зарахуванню в рахунок погашення грошових зобов'язань з інших податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі виплати дивідендів у формі, відмінній від грошової (крім випадків, передбачених підпунктом 57.1-1.3 цього пункту), базою для нарахування авансового внеску згідно з абзацами першим та другим цього підпункту є вартість такої виплати, визначена у рішенні про виплату дивідендів, або вартість такої виплати, розрахована за звичайними цінами в операціях, визнаних відповідно до статті 39 цього Кодексу контрольованими. Обов'язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку за визначеною пунктом 136.1 статті 136 цього Кодексу ставкою покладається на будь-якого емітента корпоративних прав, що є резидентом, незалежно від того, чи користується такий емітент пільгами із сплати податку, передбаченими цим Кодексом, чи у вигляді застосування ставки податку іншої, ніж встановлена пунктом 136.1 статті 136 цього Кодексу. Це положення поширюється також на державні некорпоратизовані, казенні або комунальні підприємства, які зараховують суми дивідендів у розмірі, встановленому органом виконавчої влади, до сфери управління якого належать такі підприємства, відповідно до державного або місцевого бюджету. При цьому якщо платіж особою називається дивідендом, такий платіж оподатковується під час виплати згідно з нормами, визначеними згідно з положеннями цього пункту, незалежно від того, чи є особа платником податку. 57.1-1.3. Авансовий внесок, передбачений підпунктом 57.1-1.2 цього пункту, не справляється у разі виплати дивідендів: на користь власників корпоративних прав материнської компанії, що сплачуються в межах сум доходів такої компанії, отриманих у вигляді дивідендів від інших осіб. Якщо сума виплат дивідендів на користь власників корпоративних прав материнської компанії перевищує суму отриманих такою компанією дивідендів, дивіденди, сплачені в межах такого перевищення, підлягають оподаткуванню за правилами, встановленими підпунктом 57.1-1.2 цього пункту. З метою оподаткування материнська компанія веде наростаючим підсумком облік дивідендів, отриманих нею від інших осіб, та дивідендів, сплачених на користь власників корпоративних прав такої компанії, і відображає у податковій звітності дивіденди в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику; платником податку на прибуток, прибуток якого звільнений від оподаткування відповідно до положень цього Кодексу, у розмірі прибутку, звільненого від оподаткування у період, за який виплачуються дивіденди; фізичним особам.».
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкові повідомлення-рішення №0011471416, №0011431416, №0011461416, №0011451416 прийняті 29.08.2017 відповідачем обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, розсудливо, а отже є правомірними.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ДП «Дослідне господарство «Відродження» ДДСДС НААН України» не є обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача суд вважає необґрунтованими, виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 139, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Державного підприємства «Дослідне господарство «Відродження» Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» (72331, Запорізька область, Мелітопольський район, с.Відродження, вул.Горького, буд.34, ЄДРПОУ 00724838) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повне судове рішення складено 06 квітня 2018 року.
Суддя Ю.В.Калашник