open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 812/217/18
Моніторити
Ухвала суду /02.10.2019/ Миколаївський апеляційний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.04.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /16.04.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Рішення /04.04.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.01.2018/ Луганський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 812/217/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /02.10.2019/ Миколаївський апеляційний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.04.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /16.04.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Рішення /04.04.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.01.2018/ Луганський окружний адміністративний суд
12

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

04 квітня 2018 року

Сєвєродонецьк

Справа № 812/217/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді – Петросян К.Є.,

при секретарі – Грищенко М.І.,

за участю:

позивача – ОСОБА_1,

представника Головного управління Національної поліції в Луганській області – ОСОБА_2,

представника Головного управління Пенсійного фонду України у Луганській області – не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Луганській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Луганській області про визнання неправомірними дій, зобов’язання вчинити певні дії ,-

ВСТАНОВИВ:

25.01.2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Національної поліції в Луганській області (далі ГУНП в Луганській області або відповідач 1), Головного Управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі ГУ ПФУ в Луганській області або відповідач 2) про визнання неправомірними дій, зобов’язання вчинити певні дії, в обґрунтування якого зазначень наступне.

З 30.07.1994 ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ України, з 07.11.2015 в Головному управлінні Національної поліції в Луганській області.

Наказам АТЦ при СБУ від 12.12.2014 № 97, від 17.11.2015, №321, 07.12.2015 №341, позивача включено до складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області, забезпечення її проведення з 27.08.2014 по 28.08.2017, на підставі чого позивачу була нарахована та виплачена відповідна грошова допомога.

28.08.2017 наказом від 28.08.2017 №590 о/с позивача, підполковника поліції ОСОБА_1, заступника начальника організаційно-методичного відділу управління Національної поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області за ст.77 ч.І п.2 (через хворобу) було звільнено зі служби в поліції.

Вислуга років на день звільнення у календарному обчисленні становить 23 роки 00 місяців 27 днів, в пільговому обчисленні 29 років 00 місяців 27 днів.

З 29.08.2017 позивач є пенсіонером, перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Луганській області та отримує пенсію за вислугу років, яка призначена відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

10.11.2017 позивачу стало відомо, що при обчисленні розміру його пенсії не враховані деякі види грошового забезпечення, з яких було сплачено страхові внески, у зв’язку із чим 13.11.2017 він звернувся до відповідача 2 із заявою про здійснення перерахунку пенсії з урахуванням повного розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено страхові внески та 14.12.2017 (вих. № 14629/03-01 від 13.12.2017) отримав письмову відповідь про відмову в перерахунку пенсії.

Позивач не погоджується з відмовою та вважає її неправомірною на тій підставі, що матеріальна допомога на оздоровлення, фактично отримані ним суми щомісячної грошової винагороди за участь в АТО, одноразова грошова допомога при звільненні, індексація та премії, з яких справлялися страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування входять до складу грошового забезпечення, з яких має нараховуватись пенсія.

Тому просить суд:

- визнати неправомірними дії (бездіяльність) ГУНП в Луганській області, щодо невнесення у довідку про додаткові види грошового забезпечення ОСОБА_1, направлену в ГУ ПФУ у Луганській області, подану для первинного призначення пенсії, відомостей про матеріальну допомогу на оздоровлення, фактично отриманих ним сум щомісячної грошової винагороди за участь в АТО, одноразову грошову допомогу при звільненні, індексацію та одноразові премії;

- зобов'язати ГУНП в Луганській області включити до довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії відомості про нараховані та виплачені виплати ОСОБА_1 види грошового забезпечення, а саме: матеріальну допомогу на оздоровлення, грошову винагороду за участь в АТО, одноразову грошову допомогу при звільненні, індексацію, щомісячні одноразові премії та передати нову довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 в ГУ ПФУ в Луганській області, як таку на підставі, якої повинна розраховуватись пенсія;

- зобов'язати ГУ ПФУ в Луганській області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії за вислугу років з урахуванням відомостей про матеріальну допомогу на оздоровлення, фактично отриманих ним сум щомісячної грошової винагороди за участь в АТО, одноразову грошову допомогу при звільненні, індексацію та щомісячних одноразових премій, з урахуванням раніше здійсненних виплат, починаючи з 29.08.2017, та здійснити виплату різниці між нарахованими та виплаченими сумами пенсії.

У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні пред’явленому позову та просив його задовольнити.

Від представника відповідача 1 – ГУНП в Луганській області, 16.02.2018 через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог з огляду на наступне.

29.08.2017 позивачу призначено пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-ХІІ.

Відповідно до п. 1 постанови КМУ № 988 від 11.11.2015 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» передбачено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Крім того, згідно з п.4 зазначеної постанови керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення надано право: здійснювати преміювання поліцейських відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби (підпункт 2) та надавати поліцейським матеріальну допомогу для оздоровлення в розмірі посадового окладу (підпункт 3).

На виконання п.2 постанови КМУ від 11.11.2015 №988 МВС України було видано наказ від 06.04.2016 № 260 «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання».

Відповідно до п. 3 зазначеного Порядку до складу грошового забезпечення поліцейських входять: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразові додаткові види грошового забезпечення.

У свою чергу порядок і розмір виплати за безпосередню участь в антитерористичній операції визначаються Інструкцією про розміри та умови виплати винагороди поліцейським в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій, яка затверджена наказом МВС України від 06.04.2016 №259.

Таким чином, на думку відповідача, для того щоб вважати винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції складовою грошового забезпечення поліцейського, вона повинна мати дві ознаки, а саме бути щомісячною та мати постійний характер.

Оскільки ж винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції не є щомісячною, а відтак, на думку відповідача, і не має постійного характеру.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 94 Закону України «Про Національну поліцію» та п. 3 Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання» поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання.

Від жодного ж з перелічених критеріїв розмір винагороди за участь в антитерористичній операції не визначається. На розмір зазначеної винагороди впливає лише один критерій - кількість днів безпосередньої участі в антитерористичній операції.

Підставою для виплати винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції є наказ про виплату такої винагороди (п. 2 Інструкції гро розміри та умови виплати винагороди поліцейським в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій), підставою ж для виплати грошового забезпечення є наказ керівника (начальника) органу, закладу, установи Національної поліції про призначення на посаду поліцейського відповідно до номенклатури посад або наказ про зарахування в розпорядження відповідного органу поліції та встановлення конкретного розміру окладів, надбавок, доплат (п. 6 розділу І Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання).

На підставі викладеного зазначає, що винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції не входить до складу грошового забезпечення, яке отримував позивач під час проходження служби в поліції, а є окремою державною соціальною підтримкою.

Щодо обґрунтування відсутності підстав для включення у довідку про додаткові види грошового забезпечення матеріальної допомоги на оздоровлення ОСОБА_1 зазначив, що положення постанови КМУ № 1294 від 07.11.2007 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» не поширюються на поліцейських, вони застосовувались до осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (тобто, міліціонерів).

При цьому, на думку відповідача, додатком № 25 до постанови КМУ № 1294 від 07.11.2007 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» зазначені додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, Управління державної охорони, СБУ, Служби зовнішньої розвідки та інших розвідувальних органів, до яких позивач не належить, оскільки був працівником органів внутрішніх справ, а згодом поліції. Додаткові ж види грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ встановлені у додатку № 26.

Крім того, вважає, що спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини є Закон 2262-ХІІ, що визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, які мають право на пенсію за цим Законом.

Відповідно до п. 1 постанови КМУ № 988 від 11.11.2015 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» та п. 3 Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженого наказом МВС України № 260 від 06.04.2016 до складу грошового забезпечення поліцейських входить: посадовий оклад; оклад за спеціальним званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); премії; одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Премія поліцейських не входить до структури щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, а виступає окремою складовою грошового забезпечення; а у структурі щомісячних додаткових видів грошового забезпечення поліцейських зазначені лише підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер.

Щодо включення до складу щомісячних додаткових видів грошового забезпечення індексації, зазначив, що відповідно до довідок про грошове забезпечення ОСОБА_1, які містяться у додатках до відзиву, за період, з грошового забезпечення якого призначається пенсія (від 06.02.2018 № 204/111/22- 2018 та від 06.02.2018 № 205/111/22-2018), такий вид грошового забезпечення як індексація, ОСОБА_1 не отримував.

Щодо включення до складу щомісячних додаткових видів грошового забезпечення одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби в поліції зазначив, що відповідно до п. 23 розділу І Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання поліцейським, які звільняються зі служби в поліції та в установленому порядку мають право на отримання одноразової грошової допомоги при звільненні, нарахування такої допомоги здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпеченням з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, що мають постійний характер, та премій, установлених на день звільнення. Розміри та порядок розрахунку одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби в поліції регламентовано статтею 9 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Тобто грошова допомога при звільнення зі служби в поліції є разовою виплатою, що виплачується при звільненні зі служби в поліції, а тому не має постійного характеру.

За наведених підстав, вважає, що такі види грошових виплат, як матеріальна допомога на оздоровлення, винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операцій, одноразова грошова допомога при звільненні та одноразові премії не мають систематичного характеру, а мають тимчасовий характер, залежать від певних обставин, їх розмір не є фіксованим, а виплата не є щомісячною, тому вони не належать до щомісячних виплат та додаткових видів грошового забезпечення поліцейських, які враховуються при обчисленні розміру пенсії за Законом України № 2262-ХІІ від 09.04.1992 «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Від представника відповідача 2 - ГУ ПФУ в Луганській області, 19.02.2018 надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.

ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному Управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області як отримувач пенсії відповідно Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ.

Пенсію ОСОБА_1 призначено за вислугу років згідно до положень Закону № 2262-ХІІ з 29.08.2017.

Подання документів для призначення(перерахунку) пенсій за Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" здійснюється в порядку, визначеному статтею 49 цього закону та Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затв. постановою правління Пенсійного фонду України №3-1 від 30.01.2007.

Відповідно до цього законодавства заява про призначення пенсії за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" подається до головних управлінь Пенсійного фонду через уповноважені структурні підрозділи Міністерства внутрішніх справ.

При виникненні підстав для проведення перерахунку такої категорії пенсій всі документи до органів Пенсійного фонду також надаються саме цими уповноваженими структурними підрозділами.

Відносно позивача подання про призначення пенсій, грошовий атестат та довідки про додаткові види грошового забезпечення для призначення пенсії подавались структурним підрозділом Національної поліції України.

Так, з супровідним листом сектора з питань пенсійного забезпечення Національної поліції України №191/111/58-2017 від 01.09.2017, поданням про призначення пенсії від 04.09.2017 до головного управління було надано довідку про додаткові види грошового забезпечення для нарахування пенсії, видану 01.09.2017 головним управлінням Національної поліції в Луганській області за номером 693/111/22-2017.

Інформації про розмір матеріальної допомоги на оздоровлення, винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, одноразової грошової допомоги при звільненні, індексації, щомісячної одноразової премії, ця довідка не містила.

Інших довідок про додаткові види грошового забезпечення для призначення

пенсії уповноваженим підрозділом не надавалось, про що свідчить список назв

документів, перелічених у поданні про призначення пенсії.

ОСОБА_1 звернувся до Головного Управління із заявою (вх. №49/03-17 від 13.11.2017) щодо включення в розрахунок пенсії матеріальної

допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, індексації, з яких сплачено страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

При цьому, питання включення в розрахунок пенсії одноразової грошової допомоги при звільненні, щомісячної одноразової премії позивачем в цій заяві не порушувалось.

Дана заява позивача була розглянута Головним Управлінням Пенсійного фонду керуючись нормами Закону України «Про звернення громадян» та надано письмове пояснення, що вказані виплати не носять постійного характеру, тому підстав для врахування їх при призначенні(перерахунку) пенсії не має. Також було зазначено, що будь-яких документів для перерахунку пенсії від уповноваженого структурного підрозділу не надходило.

Оскільки в головному управлінні відсутні документи, які би містили інформацію про додаткові виплати, які позивач вимагає включити до розрахунку пенсії через неподання їх уповноваженим структурним підрозділом Національної поліції України, вважає, що вимога здійснити перерахунок пенсії з урахуванням виплат, про які у відповідача не має інформації, є фактично передчасною.

Крім того, перелік виплат, які вважаються додатковим видом грошового забезпечення визначено постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», а саме у її додатках 25-28,33.

У постанові не зазначені як додаткове грошове забезпечення ті виплати, які позивач вимагає включити у розрахунок пенсії, а саме: матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, одноразові премії та надбавки, винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції.

Крім того, згідно змісту п. 1 Постанови КМУ №1294 слідує, що до видів додаткового грошового забезпечення, з якого обчислюється пенсія належать лише суми, що мають постійний характер. Виплати ж, які вказує позивач, не носять постійного характеру, тому підстави для врахування їх при призначенні (перерахунку) пенсії відсутні.

Матеріальна допомога на оздоровлення, одноразова грошова допомога при звільненні, одноразова премія, винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції, індексація не містяться в переліку назв додаткового грошового забезпечення, що перелічені у статті 43 Закону № 2262 та п. 7 постанови КМУ № 393, що на думку відповідача є додатковою правовою підставою не включати їх у розрахунок пенсії.

Щодо відсутності правових підстав для включення в розрахунок пенсії винагороди за участь в антитерористичній операції зазначив, що ці виплати було регламентовано Постановами Кабінету Міністрів України №158 від 04.06.2014 та №24 від 31.01.2015. Вказана виплата нараховувалась на підставі окремих умов таких як - особливий період або під час проведення антитерористичної операції. За таких обставин винагорода за участь в антитерористичній операції - це тимчасові виплати, які не мають постійного характеру.

Статтею 9 Закону № 2262-ХІІ, визначено, що військовослужбовцям при звільненні з військової служби за власним бажанням виплачується одноразова грошова допомога. Частина третя статті 43 Закону № 2262-ХІІ не містить положень про включення до грошового забезпечення такої виплати, як одноразова грошова допомога при звільненні.

Правові підстави для її виплати встановлені статтею 15 Закону № 2011-XII та статтею 9 Закону № 2262-ХІІ, які пов'язані зі звільненням особи зі служби.

Таким чином, на думку відповідача, хоча вказана виплата й підпадає під ознаки одноразової допомоги, але має інше правове призначення. Одноразова грошова допомога при звільненні не входить до додаткового грошового забезпечення, яка повинна враховуватися при нарахуванні пенсії, оскільки відноситься до разових платежів і має характер окремих гарантій держави щодо соціального захисту громадян, зокрема військовослужбовців.

06.03.2018 від позивач надійшла відповідь на відзив, згідно якої вважає доводи та міркування відповідачів необґрунтованими, з огляду на наступне (а.с.55-60).

Відповідно до Закону України “Про оплату праці” в структуру заробітної плати входять наступні складові.

Основна заробітна плата - це винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Інші заохочувальні та компенсаційні виплати. До них належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Отже, саме в тлумаченні поняття заробітна плата (грошове забезпечення) визначається як винагорода та відповідно входить в структуру заробітної плати.

Крім того, визначення заробітної плати міститься у ст. 1 Конвенції про захист заробітної плати № 95, де під нею розуміють “незалежно від назви й методу обчислення, будь-яку винагороду або заробіток, які можуть бути обчислені в грошах, і встановлені угодою або національним законодавством, що їх роботодавець повинен заплатити, на підставі письмового або усного договору про наймання послуг, працівникові за працю, яку виконано, чи має бути виконано, або за послуги, котрі надано, чи має бути надано.”

Тому вважає, що винагорода за участь в АТО, яка має виплачуватися за весь період безпосередньої участі в АТО, є винагородою, що має постійний характер, входить до структури заробітної плати, і відповідно, є її складовою.

Поряд з цим, грошова винагорода цілком відповідає критеріям щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, необхідним для призначення та перерахунку пенсії — грошова форма та систематичність виплат.

Водночас, як вбачається із довідок про грошове забезпечення по видам доходу в період проходження служби з 01.12.2015 по 31.07.2017, наданих позивачу 15.01.2018 управлінням фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку ГУНП в Луганській області винагорода за безпосередню участь в АТО входить до складової грошового забезпечення позивача та, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Отже, відповідач 1 з самого початку визнавав належність грошової допомоги за участь в АТО до складу грошового забезпечення та подальшого її включення до врахування пенсії.

Уповноважені структурні підрозділи МВС України відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою ПФ України від 30.01.2007 № 3-1, повинні надавати необхідні для призначення пенсії документи, щодо осіб які мають право на пенсію, до органів ПФ України. Тобто, на думку позивача, це мають бути довідки з визначенням грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

З огляду на вищевказане позивач вважає неправомірними дії ГУНП в оформлення та поданні до ГУ ПФУ документів для призначення йому пенсії без зазначення спірних виплат, що призвело до порушення його прав на отримання пенсії в належному розмірі, яка є його власністю.

Також, відповідно до підпункту 3 пункту 5 Постанови «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 07.11.2007 № 1294 розмір грошової допомоги на оздоровлення визначається виходячи з посадового окладу, окладу за військовим званням та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (крім винагород та морського грошового забезпечення), на які військовослужбовець має право за займаною ним штатною посадою на день вибуття в щорічну основну відпустку.

Вважає, хибною думку відповідача 1 про те, що дана постанова не поширюється на поліцейських, оскільки правоохоронні органи - державні органи, що на підставі законодавства держави здійснюють правоохоронну (правозастосовну та правозахисну) діяльність.

Національна поліція, в якій позивач проходив службу, є правоохоронним органом.

Водночас, згідно з п. 4 постанови КМУ № 988 від 11.11.2015 керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення надано право: здійснювати преміювання поліцейських відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби (підпункт 2) та надавати поліцейським матеріальну допомогу для оздоровлення в розмірі посадового окладу (підпункт 3).

Також, що стосується одноразової грошової допомоги при звільненні, одноразових премій позивач відносить ці види грошового забезпечення до одноразових додаткових виплат, а не до щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, як помилково зазначено у відзиві відповідача 1.

Отже, на думку позивача, зазначені допомоги є одноразовими додатковими видами грошового забезпечення, які відносяться до складу грошового забезпечення.

Щодо відзиву відповідача 2 ГУ ПФУ в Луганській області позивач зазначив, шо відповідно до частини третьої ст. 43 Закону України №2262-ХІІ пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за вказаним Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 3 Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260 в склад грошового забезпечення поліцейських входить не тільки щомісячні додаткові види грошового забезпечення, а й одноразові додаткові види грошового забезпечення. Отже, пенсія, відповідно до законодавства, повинна призначатися та нараховуватися з грошового забезпечення, з якого сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове соціальне страхування.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив таке.

З матеріалів справи вбачається, що наказом ГУНП в Луганській області від 28.08.2017 №590 о/с відповідно до Закону України «Про Національну поліцію» ОСОБА_1, заступника начальника організаційно-методичного відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції в Луганській області звільнено зі служби в поліції за ст.77 ч.1 п.2 (через хворобу). Вислуга років на день звільнення у календарному обчисленні: 23 роки 00 місяців 27 днів, у пільговому обчисленні: 29 років 00 місяців 27 днів (а.с.16).

Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Луганській області та з 29.08.2017 отримує пенсію за вислугу років, яку йому призначено на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» .

Пенсія позивачу призначена на підставі наданих ГУНП в Луганській області документів та подання про призначення пенсії від 04.09.2017 (а.с.49).

Для призначення пенсії ОСОБА_1 разом із поданням до ГУ ПФУ у Луганській області ГУНП в Луганській області було додано довідку від 01.09.2017 № 693/111/22-2017 про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (а.с.51).

13.11.2017 позивач звернувся до ГУ ПФУ в Луганській області із заявою, якою просив включити в розрахунок призначеної йому пенсії грошову допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань, винагороду за безпосередню участь у антитерористичній операції та індексацію, з яких сплачено страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (а.с.52).

Листом від 13.12.2017 за № 14629/03-01 ГУ ПФУ в Луганській області надано позивачу відповідь, якою повідомлено, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, одноразові премії та надбавки, винагорода за безпосередню участь в АТО не носять постійний характер, а тому підстави для врахування їх при призначенні (перерахунку) пенсії відсутні. Одночасно повідомлено позивача, що довідка уповноваженого структурного підрозділу Національної поліції України про зміну щомісячних додаткових видів грошового забезпечення не надходила (а.с.18).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі Закон № 2262-ХІІ), пенсії, які призначаються відповідно до цього Закону особам із числа військовослужбовців строкової служби та членам їх сімей, обчислюються за встановленими нормами у процентах до середньомісячного заробітку, який одержували військовослужбовці до призову на строкову військову службу чи після звільнення з військової служби до звернення за пенсією, або до середньомісячного грошового забезпечення, одержуваного військовослужбовцями в період проходження військової служби за контрактом. При цьому середньомісячний заробіток (грошове забезпечення) для обчислення їм пенсій визначається в порядку, встановленому Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Згідно із частиною третьою статті 43 Закону № 2262-XII пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 41 Закону України від 09.07.2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей» пенсії обчислюються з таких видів грошового забезпечення: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Відповідно до абзацу 4 пункту 7 постанови КМУ 17.07.1992 року № 393 для осіб, які на день набрання чинності Законом України “Про Національну поліцію” проходили службу в органах внутрішніх справ і продовжують проходити службу на посадах поліцейських, у разі звільнення із служби після 7 листопада 2015 р., якщо в них немає 24 календарних місяці служби на посаді поліцейського, або які померли (загинули) в зазначений період (крім осіб, виплата грошового забезпечення яким проводилася на умовах і в порядку, визначених постановами Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2005 р. № 748 і від 9 березня 2006 р. № 268), середньомісячна сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення загальної суми таких видів грошового забезпечення за останні фактичні місяці служби підряд перед звільненням (смертю) починаючи з 7 листопада 2015 р. на кількість таких місяців. При цьому для поліцейських, звільнених у листопаді 2015 р., сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається на день звільнення із служби з розрахунку таких виплат за повний місяць.

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їхніх сімей визначені Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 № 2011-ІІ (далі Закон № 2011-XIІ).

Частиною першою статті 9 Закону № 2011-XII встановлено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Частиною другою цієї статті визначено, що до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця (частина третя статті 9 Закону №2011-ХІІ).

Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі постанова №124) упорядковано структуру та умови грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та затверджено схеми посадових окладів і додаткових видів грошового забезпечення за категоріями військовослужбовців.

Згідно із схемою додаткових видів грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України (щомісячних та одноразових, додаток №25 до постанови №1294) до одноразових видів грошового забезпечення віднесено, у тому числі, матеріальну допомогу.

Відповідно до підпункту 3 пункту 5 постанови КМУ від 07.11.2007 № 1294 розмір грошової допомоги на оздоровлення визначається виходячи з посадового окладу, окладу за військовим званням та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (крім винагород та морського грошового забезпечення), на які військовослужбовець має право за займаною ним штатною посадою на день вибуття в щорічну основну відпустку.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» (далі постанова № 988) установлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. Даний наказ набрав чинності 27.05.2016.

Пунктом 3 постанови № 988 надано право керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення, зокрема: здійснювати преміювання поліцейських відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби; надавати поліцейським матеріальну допомогу для оздоровлення в розмірі посадового окладу.

З метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення поліцейських та курсантів вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських, Наказом МВС від 06.04.2016 № 260 затверджено Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання (далі Порядок №260).

Відповідно до пункту 3 розділу І даного Порядку №260 грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання.

До складу грошового забезпечення входять:

1) посадовий оклад;

2) оклад за спеціальним званням;

3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер);

4) премії;

5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

В силу пункту 12 розділу ІІ Порядку №260 керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції.

Розміри премії встановлюються за рішенням керівників органів поліції відповідно до затверджених ними положень про преміювання та наявного фонду грошового забезпечення.

Виплата премій поліцейським здійснюється за наказами керівників органів поліції.

Також пунктом 13 розділу ІІ Порядку №260 перебдачено, що поліцейським у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, один раз на рік надається матеріальна допомога для оздоровлення в розмірі посадового окладу.

З довідки ГУНП в Луганській області від 06.02.2018 вбачається, що ОСОБА_1 у червні 2016 року виплачувалась матеріальна допомога у сумі 3100,00 грн. та у червні 2017 року – 3000,00 грн. Крім того, за період з лютого 2016 року по липень 2017 року позивачу виплачувалась також одноразова премія (крім квітня та липня місяців 2016 ороку (а.с.40)).

Також, згідно довідки від 06.02.2018 № 205/111/22-2018 вбачається, що позивачу була виплачена одноразова премія у сумі 3650,00 грн (а.с.41).

Отже, матеріальна допомога на оздоровлення та одноразова премія є одноразовими додатковими видами грошового забезпечення, які віднесено до складу грошового забезпечення. Тому, зазначені виплати повинні бути віднесені до складу грошового забезпечення, з якого здійснюється нарахування пенсії.

Щодо грошової допомоги за участь в АТО, суд зазначає наступне.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 № 158 «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» зі змінами від 31.01.2015 №24 встановлено, що за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об’єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об’єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою військовослужбовцям, у тому числі строкової військової служби, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації Національної гвардії і Державної прикордонної служби, водіям автотранспортних засобів Національної гвардії і Державної прикордонної служби починаючи з 1 травня 2014 р. виплачується винагорода в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення та заробітної плати, але не менш ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць.

Виплата винагороди здійснюється також під час перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я у зв’язку з пораненнями (контузіями, травмами, каліцтвами), отриманими під час участі у зазначених операціях і заходах.

На виконання Постанови КМУ від 04.06.2014 Міністерством внутрішніх справ України видано наказ від 23.07.2014 № 719, яким передбачено виплачувати військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України за безпосередню участь в антитерористичних операціях, починаючи з 01 травня 2014 року винагороду в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення, але не менш ніж 3000,00 грн у розрахунку на місяць.

Отже, зазначена винагорода відноситься до складу грошового забезпечення осіб, приймаючих участь в АТО постійно з часу її запровадження і має щомісячний характер, а тому також має бути включена до складу грошового забезпечення, з якого призначається пенсія.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку щодо обґрунтованості вимог позову в частині визнання протиправною бездіяльність ГУНП в Луганській області щодо невнесення у довідку про додаткові види грошового забезпечення ОСОБА_1, направлену до ГУ ПФУ в Луганській області для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», матеріальної допомоги на оздоровлення, грошової винагороди за участь в АТО та одноразової премії, та відповідно зобов’язати ГУНП в Луганській області включити до довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії, матеріальну допомогу на оздоровлення, грошову винагороду за участь в АТО та одноразову премію та направити нову довідку до ГУ ПФУ в Луганській області для перерахунку пенсії позивача.

Що стосується одноразової грошової допомоги при звільненні, суд зазначає, що статтею 15 Закону № 2261-ХІІ визначено, що військовослужбовцям при звільненні з військової служби за власним бажанням виплачується одноразова грошова допомога.

Відповідно до пункту 23 розділу І Порядку № 260 поліцейським, які звільняються зі служби в поліції та в установленому порядку мають право на отримання одноразової грошової допомоги при звільненні, нарахування такої допомоги здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпечення з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, що мають постійний характер, та премій, установлених на день звільнення.

Частина третя статті 43 Закону №2262-ХІІ не містить положення про включення до грошового забезпечення такої виплати, як одноразова грошова допомога при звільненні. Правові підстави для її виплати встановлені статтею 15 Закону №2011-ХІІ та статтею 9 Закону №2262-ХІІ, які по’вязані зі звільненням особи зі служби.

Таким чином, хоча вказана виплата і підпадає під ознаки одноразової допомоги, але має інше правове призначення, не пов’язана з виконанням позивачем своїх службових обов’язків та отриманням за це грошової допомоги, а пов’язана саме з фактом звільнення зі служби.

Тобто, одноразова грошова допомога при звільненні не входить до складу грошового забезпечення, яке повинно враховуватися при нарахуванні пенсії, оскільки відноситься до разових платежів і має характер прямих гарантій держави щодо соціального захисту громадян, зокрема військовослужбовців.

Аналогічна правова позиція щодо зарахування розміру одноразової грошової допомоги при звільненні до грошового забезпечення, висловлена Верховним Судом України в постанові від 12.09.2017 (справа № 812/6733/13) та Верховним Судом у постанові від 06.02.2018 (справа № 761/28228/15-а).

Тому позовні вимоги ОСОБА_1 в цій частині задоволенню не підлягають.

Необґрунтованими суд вважає також вимог позову в частині включення до складу щомісячних додаткових видів грошового забезпечення індексації, оскільки у судовому засіданні встановлено та підтверджено довідками ГУНП в Луганській області від 06.02.2018 №204/111/22-2018 та від 06.02.2018 № 205/111/22-2018, що у період, з грошового забезпечення якого призначається пенсія позивачу (з грудня 2015 року по липень 2017 року включн), такий вид грошового забезпечення як індексація він не отримував, проти чого не заперечував і сам позивач у судовому засіданні.

Суд критично оцінює доводи представника ГУНП в Луганській області про те, що Закон №2011-ХІІ та постанова КМУ від 07.11.2007 № 1294 не поширюються на поліцейських, з огляду на наступне.

Закон України №2011-ХІІ визначає основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов’язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.

Статтею 2 Закону №2011 зазначено сферу його дії, зокрема на військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення (правоохоронних органів).

Правоохоронні органи - державні органи, що на підставі законодавства держави здійснюють правоохоронну (правозастосовну та правозахисну) діяльність.

Діяльність правоохоронних органів спрямована на забезпечення законності і правопорядку, захист прав та інтересів громадян, соціальних груп, суспільства і держави, попередження, припинення правопорушень, застосування державного примусу або заходів громадського впливу до осіб, які порушили закон та правопорядок.

Згідно з частиною першою статті 1 Закону № 580 національна поліція України (далі - поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

За приписами статті 2 Закону № 580 завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидії злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Отже, Національна поліція є правоохоронним органом.

Щодо вимог позивача до ГУ ПФУ в Луганській області про зобов’язання здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії за вислугу років з урахуванням відомостей про матеріальну допомогу на оздоровлення, винагороди за участь в АТО та щомісячних одноразових премій починаючи з 29.08.2017 та здійснити виплату різниці між нарахованими та виплаченими сумами пенсії, суд зазначає, що відповідно до матеріалів справи вбачається, що відносно позивача подання про призначення пенсії, грошовий атестат та довідки про додаткові види грошового забезпечення для призначення пенсії подавались структурним підрозділом Національної поліції України – ГУНП в Луганській області.

Зокрема, супровідним листом від 01.09.2017 № 191/111/58-2017, поданням про призначення пенсії від 04.09.2017, ГУНП в Луганській області до ГУ ПФУ в Луганській області було надано довідку про додаткові види грошового забезпечення для нарахування пенсії від 01.09.2017 № 639/111/22-2017 (а.с.51). Інформацію про розмір матеріальної допомоги на оздоровлення, винагороди за участь в АТО та одноразової премії ця довідка не містить.

При цьому, ГУ ПФУ в Луганській області рішення про відмову в перерахунку пенсії або розпорядження про перерахунок пенсії не приймалось, а відповідь позивачу була надана згідно його заяви від 13.11.2017 у відповідності до Закону України «Про звернення громадян» 13.12.2017 за № 14629/03-01 (а.с.18).

Відповідно до діючого законодавства заява про призначення пенсії за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" подається до головних управлінь Пенсійного фонду через уповноважені структурні підрозділи Міністерства внутрішніх справ.

Тобто, зазначена вимога може бути розглянута ГУ ПФУ в Луганській області лише після подання ГУНП в Луганській області нової довідки про додаткові види грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку призначеної позивачу пенсії із відомостями про матеріальну допомогу на оздоровлення, грошову винагороду за участь в АТО та одноразову премію.

Також, суд зауважує, що до заяви на адресу ГУ ПФУ в Луганській області ОСОБА_1 документи, підтверджуючі розмір матеріальної допомоги на оздоровлення, винагороди за участь в АТО та одноразової премії для здійснення перерахунку пенсії надані не були, про що свідчить сама заява від 13.11.2017 та проти чого не заперечував позивач у судовому засіданні (а.с.52).

Отже, зазначена вимога позивача є такою, що заявлена передчасно.

Щодо посилань ГУ ПФУ в Луганській області на рішення Конституційного Суду України № 4-рп/2015 від 13.05.2015 року, згідно якого «в положеннях першого речення частини третьої статті 63 Закону перелік нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, який включає надбавки, доплати, підвищення, є вичерпним», то вони є безпідставними, оскільки вказане рішення Конституційного Суду стосується порядку перерахунку пенсій в зв'язку зі встановленням Кабінетом Міністрів України нової щомісячної додаткової грошової винагороди, а не видів грошового забезпечення, з яких має бути визначений розмір пенсії.

За наведених підстав суд прийшов до висновку щодо часткового задоволення позовних вимог ОСОБА_1

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати в установленому порядку, а статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення в цьому випадку.

Керуючись ст. ст. 77, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Луганській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Луганській області про визнання неправомірними дій, зобов’язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Луганській області щодо невнесення у довідку про додаткові види грошового забезпечення ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1, 93404), направлену до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», матеріальної допомоги на оздоровлення, грошової винагороди за участь в АТО та одноразової премії.

Зобов’язати Головне управління Національної поліції в Луганській області (код ЄДРПОУ 40108845, вул.Партизанська, 16, м.Сєвєродонецьк, 93404) включити до довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії, матеріальну допомогу на оздоровлення, грошову винагороду за участь в АТО та одноразову премію та направити нову довідку до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (код ЄДРПОУ 21782461, вул. Шевченка, 9, м.Сєвєродонецьк, Луганська область, 93404) для перерахунку пенсії ОСОБА_1.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення суду складено та підписано 05 квітня 2018 року.

Суддя

ОСОБА_3

Джерело: ЄДРСР 73190640
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку