open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 825/590/17
825/590/17

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И


26 березня 2018 року Чернігів Справа № 825/590/17

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Кашпур О.В.,

за участі секретаря - Федорок К.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фіксування його за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку ст. 229 КАС України, справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Комунального підприємства "Сосницьке комунально - житлове управління" про застосування заходів реагування,



В С Т А Н О В И В:


Позивач 05.04.2017 звернувся з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Сосницьке комунально-житлове управління" і просив зобов’язати Комунальне підприємство "Сосницьке комунально-житлове управління" негайно зупинити виконання робіт (виробництва): експлуатацію полігону побутових відходів, за адресою: смт. Сосниця, КП “Сосницьке КЖУ”; виконання робіт в діючих електроустановках; виконання газонебезпечних робіт працівниками КП “Сосницьке КЖУ”, за адресою: Чернігівська область, смт. Сосниця, вул. Богдана Хмельницького, буд. 6, у зв’язку з загрозою життя та здоров’ю людей.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, додержання законодавства про працю були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та здоров’ю людей, а відтак є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.

Ухвалою суду від 07.04.2017 відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою суду від 25.04.2017 провадження у справі зупинено до 25.05.2017.

Ухвалою суду від 25.05.2017 провадження у справі зупинено до 18.07.2017.

Ухвалою суду від 18.07.2017 провадження у справі зупинено до 14.09.2017.

Ухвалою суду від 14.09.2017 провадження у справі зупинено до 17.10.2017.

Ухвалою суду від 17.10.2017 провадження у справі зупинено до 20.12.2017.

Ухвалою суду від 20.12.2017 провадження у справі зупинено до 22.02.2018.

Ухвалою суду від 22.02.2018 провадження у справі зупинено до 22.03.2018.

Ухвалою суду від 26.03.2018 за обґрунтованим клопотанням представника позивача провадження в справі в частині позовних вимог про зобов’язання Комунального підприємства "Сосницьке комунально-житлове управління" зупинити виконання робіт (виробництва): виконання працівниками КП “Сосницьке КЖУ” робіт в діючих електроустановках; виконання газонебезпечних робіт працівниками КП “Сосницьке КЖУ”, за адресою: Чернігівська область, смт. Сосниця, вул. Богдана Хмельницького, буд. 6 – закрито.

Представник позивача в судове засідання не з’явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, надав до суду заперечення проти позову, в яких просив розгляд справи провести без його участі та зазначив, що на даний час відсутні альтернативи існуючому полігону і його закриття призведе до масового утворення безконтрольного стихійного звалища. Якщо сміття не буде вивозитися за межі селища, воно буде накопичуватись на його території, а це призведе до загрози життю та здоров’ю мешканців громади. Для виконання припису відповідача на даний час не передбачено відповідне фінансування в КП «Сосницьке КЖУ», яке використовує полігон для твердих побутових відходів, а кошти, які потрібно залучити для виконання припису, в рази перевищують бюджет Сосницької громади, яка є власником полігону.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Встановлено, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 30.11.2016 № 67, згідно наказу від 30.11.2016 № 216, Управлінням Держпраці у Чернігівській області у період з 20.03.2017 по 24.03.2017 проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, додержання законодавства про працю, Комунального підприємства «Сосницьке комунально - житлове управління», ЄДРПОУ 34238711, вул. Богдана Хмельницького, буд. 6, смт Сосниця, Чернігівська область.

Під час перевірки, згідно розділу V акту перевірки суб’єкта господарювання (виробничого об’єкта) від 24.03.2017 № 67, виявлено 137 порушень нормативно - правових актів з охорони праці, з яких зазначені у рядках № 13-15, 17-32, 101, 109-112, 127, 131, 136 порушення створюють загрозу життю та здоров’ю людей, а саме:

на полігоні твердих побутових відходів не розроблений, не погоджений та не затверджений проект - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 1.8 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

не розроблена інструкція з експлуатації полігона, в якій мають бути враховані специфіка виробництва, наявність засобів механізації і ресурсів для виконання робіт - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 1.9 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

не розроблено щорічні технологічні плани організації робіт із захоронення відходів, на яких позначаються робочі карти (ширина 15 м, довжина від 5 до 120 м) - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 3.2 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 №1307/18602;

на контрольно-пропускному пункті не встановлені автомобільні ваги для обліку кількості усіх видів відходів, що надходять на полігон побутових відходів - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 2.2 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

керівництво полігона не забезпечило приймальника контрольно-пропускного пункту такими даними: переліком промислових відходів і речовин, заборонених для захоронения на полігоні побутових відходів; переліком підприємств, з якими оформлені договори на надання послуг із захоронения побутових відходів; інформацію про місткість кузовів та коефіцієнт ущільнення транспортних засобів, в яких підприємства перевозять побутові відходи, зазначені у договорі - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 2.4 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

на контрольно-пропускному пункті не встановлена вишка для візуального контролю виду відходів, що завозяться транспортними засобами - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 2.6 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

для радіометричного контролю всіх відходів контрольно-пропускного пункту не оснащено спеціальними приладами - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 2.7 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

керівник (власник) полігона побутових відходів не забезпечує проведення контролю за станом атмосферного повітря на межі санітарно-захисної зони та на виробничій території атестованою лабораторією - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 5.4 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

проїзд транспортних засобів на полігон побутових відходів здійснюється без контрольно-дезінфікуючої зони (дезбар’єр) при температурі повітря понад +5 °С - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 5.5 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

не проводиться дослідження ґрунту на території полігона побутових відходів у межах санітарно-захисної зони (на відстані 50, 100, 200, 500 м) не рідше ніж двічі на рік - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 5.8 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

територія полігона побутових відходів не обмежена нагірною канавою для запобігання витіканню за межі полігона забруднених поверхневих вод - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п.п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00- 1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 5.9 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

полігон побутових відходів не оснащений системою захисту ґрунтових вод вилучення та знешкодження біогазу та фільтру - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 5.11 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

полігон побутових відходів не має охорону - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 6.1 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

по периметру території полігона побутових відходів відсутня суцільна огорожа заввишки до 2,0-2,5 м або ґрунтовий вал заввишки 1,5-1,7 м і завширшки 3,0-3,5 м, що забезпечить в’їзд транспортних засобів на полігон побутових відходів тільки через контрольно-пропускний пункт - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 6.7 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

відсутні свердловини для знешкодження біогазу з металевих або полімерних труб діаметром 200 мм і більше з перфорацією у заглибленій частині до 2,5-3,0 м - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 3.1, 3.3 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 01.12.2010 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000; п. 7.12 «Правила експлуатації полігонів побутових відходів», затверджено наказом Міністерства ЖКГ України від 01.12.2010 № 435, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 22.12.2010 № 1307/18602;

вивантажені на полігоні відходи не розрівнюються та не ущільнюються протягом однієї доби - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 8.19 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000;

товщина шару відходів на полігоні, що підлягає ущільненню, перевищує 1 м - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 8.20 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 01.12.2010 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000;

ступінь ущільнення відходів не контролюється реперами, встановленими на кутах робочої карти - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 8.21 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000;

не проводиться ущільнення відходів на полігоні завтовшки 2 м з укриттям ізолюючим шаром завтовшки не менше 30 см - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 8.22 НПАОП 90.00-1.05-00 «Правила охорони праці під час збирання, вивезення та знешкодження побутових відходів», затверджено наказом Мінпраці України від 06.10.2000 № 268, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 06.10.2000;

в посвідченнях електротехнічних працівників відсутні відмітки про перевірку знань правил пожежної безпеки та проходження медичного огляду - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», пп. 2.1.3 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджено наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 10.02.1998 № 93/2533;

відсутній список працівників, відповідальних за безпеку робіт, що виконуються в електроустановках - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», пп. 3.1.1, 3.2.9 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджено наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 10.02.1998 №96/2533;

відсутній перелік робіт, що виконуються за наряд-допуском, за розпорядженням та в порядку поточної експлуатації - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», пп. 3.1.1, 3.2.9 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджено наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 10.02.1998 № 93/2533;

не визначена організація, підготовка робочого місця та допуск до роботи в електроустановках (в тому числі і відряджених працівників) - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», пп. 3.5.1, 4.1.1, 6.10.9 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджено наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 10.02.1998 № 93/2533;

працівники не забезпечені, а електроустановки не укомплектовані випробуваними засобами захисту згідно вимог нормативних актів - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», пп. 4.2.4, 4.2.9 НПАОП 40.1-1.07-01 «Правила експлуатації електрозахисних засобів», затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05.06.2001 № 253;

не одержано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки (газонебезпечні роботи) - ст. 21 Закону України «Про охорону праці», п. 6 «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107;

не проводиться навчання і перевірка знань працівникам, що виконують газонебезпечні роботи - ст. 18 Закону України «Про охорону праці»;

на проведення газонебезпечних робіт не оформляється наряд-допуск - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 1.5.5 НПАОП 40.1-1.07- 01 «Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць», затверджено наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 29.12.1979.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб

Відповідно до п. 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом. Наказом Державної служби України з питань праці від 30.04.2015 № 9 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області згідно п. 1 якого, Управління Держпраці у Чернігівській області (далі - Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Згідно підпункту 15 пункту 4 Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області, Управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877 від 05.04.2007 ризик - це ймовірність виникнення негативних наслідків від провадження господарської діяльності та можливий розмір втрат від них, що вимірюється у кількісних та якісних показниках; прийнятний ризик це соціально, економічно, технічно і політично обґрунтований ризик, який не перевищує гранично допустимого рівня.

Як встановлено судом, на території району відсутня наявність альтернативного полігону, на який би вивозились побутові відходи, задля забезпечення економічних та санітарних норм міста та його мешканців безпосередньо.

Приймаючи до уваги наведене, а також зважаючи на той факт, що на території смт. Сосниця відсутні інші території, куди можливо було б видаляти сміття з метою уникнення стихійних звалищ, то суд погоджується із доводами відповідача, що позивачем не обґрунтовано, чому в даному випадку слід застосовувати саме виключний захід реагування - зупинення полігону побутових відходів, за адресою: смт. Сосниця, КП “Сосницьке КЖУ”.

Суд дійшов висновку, що заявлення позовних вимог про зупинення полігону побутових відходів є не співрозмірним із можливими негативними наслідками, що слідуватимуть за зупиненням таких дій.

Крім того, суд зазначає, що зупиненням полігону побутових відходів, а фактично зупиненням збирання, вивезення та утилізації відходів - утворення викидів забруднюючих речовим в атмосферне повітря не зупиниться, оскільки утворення останніх пов’язано із вже наявними на полігонах відходами.

Враховуючи, що відповідачем фактично вживаються дієві заходи задля усунення існуючих порушень, враховуючи не підтвердження позивачем, що зупинення виконання експлуатації полігону призведе до усунення наслідків існуючих порушень, що санітарний, екологічний та природоохоронний ефект від застосування цих заходів реагування буде дорівнювати або перевищить можливі негативні наслідки зупинення збирання, вивезення та утилізації побутових відходів у населеному пункті, суд дійшов висновку про те, що заявлені заходи реагування, які є крайнім заходом впливу до порушника, у розглянутому випадку не можуть бути застосовані.

Існування такого фактору як реальна загроза життю та здоров’ю людей є визначальним для можливості застосування заходів щодо зупинення виконання робіт (виробництва): експлуатацію полігону побутових відходів, за адресою: смт. Сосниця, КП “Сосницьке КЖУ”.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність беззаперечних підстав для застосування до відповідача заявлених заходів реагування, що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень, обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, оскільки судом встановлено, що зазначені порушення не створюють загрози життю і здоров’ю людей, суд вважає, що підстави для зобов’язання відповідача негайно зупинити виконання робіт до усунення виявлених порушень відсутні, а тому в задоволенні позовних вимог Управління Держпраці у Чернігівській області необхідно відмовити.

Враховуючи наведене, керуючись ст.242-246 КАС України, суд


В И Р І Ш И В:


В задоволенні адміністративного позову Управлінню Держпраці у Чернігівській області - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повний текст рішення виготовлено 04 квітня 2018 року.

Суддя О.В. Кашпур

Джерело: ЄДРСР 73165584
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку