open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
243 Справа № 822/1169/17
Моніторити
Постанова /10.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.03.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Окрема думка судді /29.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /20.09.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 822/1169/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /10.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.03.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Окрема думка судді /29.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /20.09.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/1169/17

Головуючий у 1-й інстанції: Майстер П.М.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

21 березня 2018 року

м . Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Драчук Т. О.

суддів: Загороднюка А.Г. Полотнянка Ю.П. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Охримчук М.Б.,

представника позивача: ОСОБА_2,

апелянта (прокурора): ОСОБА_3,

представника відповідача: ОСОБА_4,

свідка: ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу заступника керівника Городоцької місцевої прокуратури на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_6 до Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання протиправними та скасування розпорядження,

В С Т А Н О В И В :

в квітні 2017, позивач, ОСОБА_6, звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання протиправним та скасувати розпорядження голови Волочиської районної державної адміністрації №106/2011-р від 22.02.2011 в частині затвердження проекту землеустрою щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель площею 34,7456 га на території Рябіївської сільської ради Волочиського району.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 20.09.2017 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №106/2011-р від 22.02.2011 в частині затвердження проекту землеустрою щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель площею 2,0000 га, кадастровий номер 6820986500:02:015:0445, наданих у власність ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства з земель сільськогосподарського призначення державної власності, які розташовані за межами населених пунктів Рябівської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

Присуджено на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області судові витрати (судовий збір) в сумі 36 грн. 83 коп. (тридцять шість гривень 83 коп.).

Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, заступник керівника Городоцької місцевої прокуратури подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати, прийняти нове рішення про закриття провадження у справі.

В судовому засіданні апелянт, підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Представник відповідача утримався від доводів щодо апеляційної скарги та просив прийняти рішення на розсуд суду.

Заслухавши, суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції, підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі, 14.09.2010 головою Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області було прийнято розпорядження №766/2010-р "Про затвердження складу комісії з обстеження земель в натурі (на місцевості) та підготовки висновків про доцільність консервації земель на території Волочиського району", яким на підставі ст.ст.6, 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та листа ДП "Хмельницький науково - дослідний та проектний інститут землеустрою" №936 від 12.08.2010, затверджено комісію з обстеження земель в натурі (на місцевості) та підготовки висновків про доцільність консервації земель на території Волочиського району.

14.09.2010 комісією з обстеження земель в натурі (на місцевості) складено акт №10 "Про обстеження деградованих і малопродуктивних земель", в якому зазначено, що комісія вважає за доцільне вилучити з активного господарського обігу на території Рябіївської сільської ради - 34,75 га, в тому числі ріллі - 31,84 га, сінокосу - 2,59 га, пасовища - 0,32 га, та здійснити їх консервацію шляхом заліснення.

Розпорядженням голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №764/2010-р від 14.09.2010 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо консервації малопродуктивних, деградованих та непридатних для сільськогосподарського використання земель на території Волочиського району", надано дозвіл Державному підприємству "Хмельницький науково - дослідний та проектний інститут землеустрою" на розробку проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності (шляхом заліснення) на території Наркевицької селищної, Бокиївської, Чернявської, Писарівської, Криштопівської, Рябіївської, Ожиговецької, Тарнорудської, Федірківської, Зайчиківської, Зеленівської, Трительницької, Поповецької, Полянської, Сарнівської, Копачівської, Завалійківської сільських рад Волочиського району Хмельницької області орієнтовною площею 242 га.

10.11.2010 Управлінням Держкомзему у Волочиському районі Хмельницької області було прийнято висновок №04-4141/10 "Про розгляд та погодження проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель", яким вирішено погодити проект консервації деградованих та малопродуктивних земель, якими передбачено вилучити із активного господарського обігу 227,2333 га сільськогосподарських угідь, в тому числі рілля, сіножаті, пасовища, та здійснити їх консервацію шляхом заліснення на площі 227,2333 га, в т.ч. на території Бокиївської сільської ради - 20,0982 га, Завалійківської сільської ради - 12,3905 га, Зайчиківської сільської ради - 3,2531 га, Зеленівської сільської ради - 32,0488 га, Копачівської сільської ради - 4,5591 га, Криштопівської сільської ради - 31,2170 га, Наркевицької селищної ради - 1,4204 га, Ожиговецької сільської ради - 30,5068 га, Полянської сільської ради - 9,7207 га, Рябіївської сільської ради - 34,7456 га, Тарнорудської сільської ради - 18,8421 га, Трительницької сільської ради - 15,0859 га, Федірківської сільської ради - 9,3442 га, Чернявської сільської ради - 4,0014 га.

Висновком державної експертизи землевпорядної документації №834 від 24.11.2010, затвердженим т.в.о. начальника Головного управління Держкомзему у Хмельницькій області, встановлено, що проект землеустрою щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель, не в повній мірі відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, повертається на доопрацювання.

В подальшому, розпорядженням голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №106/2011-р від 22.02.2011 "Про затвердження проекту землеустрою щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель на території Волочиського району", затверджено проект землеустрою щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель на території Волочиського району, зокрема на території Рябіївської сільської ради загальною площею 34,7456 га, з них ріллі - 31,8356, пасовища - 0,3211, сіножаті - 2,58 (додаток до розпорядження голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №106/2011-р від 22.02.2011).

20.10.2016 т.в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято наказ №22-27828-СГ "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність", яким наказано затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_6, яка розташована за межами населених пунктів Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області; надати у власність гр. ОСОБА_6 земельну ділянку площею 2,0000 га (кадастровий номер 6820986500:02:015:0445) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

Розпорядженням голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №485/2017-р від 15.05.2017 "Про оновлення складу комісії з обстеження земель в натурі (на місцевості) та підготовки висновків про доцільність консервації земель на території Волочиського району", оновлено склад комісії з обстеження земель в натурі (на місцевості) та підготовки висновків про доцільність консервації земель на території Волочиського району, та розпорядження голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №766/2010-р від 14.09.2010 "Про затвердження складу комісії з обстеження земель в натурі (на місцевості) та підготовки висновків про доцільність консервації земель на території Волочиського району" визнано таким, що втратило чинність.

23.05.2017 комісією з обстеження земель в натурі (на місцевості) складено акт обстеження площі 34,7456 га законсервованих земель в тому числі земельної ділянки площею 2,0 га за кадастровим номером 6820986500:02:015:0445 на території Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області, в якому зазначено, що в результаті вивчення матеріалів та візуального обстеження земельних ділянок, які законсервовані в 2011 році комісія встановила: відповідно до агротехнічного паспорту і довідки про відомості агровиробничих груп ґрунтів земельної ділянки площею 2,0000 га - земельна ділянка придатна для сільськогосподарського обробітку станом на 23.05.2017 року. Земельна ділянка кадастровий номер 6820986500:02:015:0445 засіяна соєю; інші частини земельної ділянки загальною площею 34,7456 га також аналогічно оброблені і засіяні соєю, придатні для ведення особистих селянських господарств; найближчі 10 - 15 років земельна ділянка площею 34,7456 га в тому числі земельна ділянка площею 2,0000 га, не входить в перспективний план заліснення ДП "Хмельницькоблагроліс".

Комісія прийшла до висновків: земельна ділянка загальною площею 34,7456 га на території Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області, в т.ч. земельна ділянка площею 2,0000 га за кадастровим номером 6820986500:02:015:0445, придатні для сільськогосподарського обробітку і оскільки в перспективних планах в найближчі роки не будуть заліснюватись - розконсервувати вищевказані земельні ділянки шляхом скасування розпорядження голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №106/2011-р від 22.02.2011 в частині консервації земель на території Рябіївської сільської ради.

Задовольняючи позовні вимоги частково суд першої інстанції прийняв рішення враховуючи, надані докази, та зважаючи на те, що оскаржуваним розпорядженням порушено права позивача стосовно затвердження проекту землеустрою щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель площею 2,0000 га, кадастровий номер 6820986500:02:015:0445, наданих у власність позивачу для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, які розташовані за межами населених пунктів Рябівської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції враховуючи наступні обставини.

Відповідно до ст.51 Закону України «Про охорону земель» консервації підлягають деградовані та малопродуктивні землі, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним, а також техногенно забруднені земельні ділянки, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров'я. Консервація земель здійснюється за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування на підставі договорів з власниками земельних ділянок. Підставою для прийняття рішень про консервацію земель є подання органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, які здійснюють контроль за використанням та охороною земель. Порядок консервації земель встановлюється законодавством України.

Статтею 171 Земельного кодексу України передбачено, що до деградованих земель відносяться: а) земельні ділянки, поверхня яких порушена внаслідок землетрусу, зсувів, карстоутворення, повеней, добування корисних копалин тощо; б) земельні ділянки з еродованими, перезволоженими, з підвищеною кислотністю або засоленістю, забрудненими хімічними речовинами ґрунтами та інші. До малопродуктивних земель відносяться сільськогосподарські угіддя, ґрунти яких характеризуються негативними природними властивостями, низькою родючістю, а їх господарське використання за призначенням є економічно неефективним.

Згідно ст.172 Земельного кодексу України, консервації підлягають деградовані і малопродуктивні землі, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним. Консервації підлягають також техногенно забруднені земельні ділянки, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров'я. Консервація земель здійснюється шляхом припинення їх господарського використання на визначений термін та залуження або заліснення. Консервація земель здійснюється за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на підставі договорів з власниками земельних ділянок. Порядок консервації земель встановлюється законодавством України.

Так, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №283 від 26.04.2013, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України № 810/23342 від 24.05.2013, затверджено Порядок консервації земель.

Згідно з п. 1 вказаного Порядку консервації земель, цей Порядок визначає організаційні засади щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним, а також техногенно забруднених земельних ділянок, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров'я. Цей Порядокпоширюється на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність або користування відповідно до повноважень, а також на власників земельних ділянок та землекористувачів. Цей Порядок є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, власниками земельних ділянок та землекористувачами і має рекомендаційний характер для органів місцевого самоврядування.

Пунктом 2 Порядку передбачено, що консервація земель здійснюється шляхом припинення їх господарського використання на визначений строк та залуження або заліснення.

Консервація земель здійснюється за наявності: порушення поверхні земельних ділянок внаслідок землетрусів, зсувів, карстоутворення, повеней; еродованих земель, перезволожених земель з підвищеною кислотністю або засоленістю та ґрунтів, забруднених хімічними речовинами й іншими видами забруднень, небезпечних для здоров'я людей; малопродуктивних земель, ґрунти яких характеризуються негативними природними властивостями, низькою родючістю; радіаційно небезпечних, радіоактивно забруднених земель або забруднених важкими металами та іншими хімічними елементами.

Відповідно до п.4 Порядку консервації земель, якщо на земельні ділянки, які підлягають консервації, не оформлено право власності або користування, подання про їх консервацію здійснюється за ініціативою уповноваженого органу.

Пунктом 5 Порядку консервації земель визначено, що у разі якщо на земельні ділянки, які підлягають консервації, не оформлено право власності або користування, територіальні органи Держсільгоспінспекції України та/або Держекоінспекції України вносять до уповноважених органів за місцем розташування земельної ділянки клопотання щодо ініціювання уповноваженими органами проведення робіт з консервації земель. Після отримання клопотання, припису (розпорядження) уповноважені органи, власники земельних ділянок або землекористувачі зобов'язані протягом 30 днів ініціювати проведення робіт з консервації земель.

Пунктом 7 Порядку передбачається, що на підставі заяви власника земельної ділянки або землекористувача, клопотання територіальних органів Держгеокадастру та/або Держекоінспекції України чи з власної ініціативи (якщо на земельні ділянки, які підлягають консервації, не оформлено право власності або користування) уповноважений орган у місячний строк видає розпорядження (рішення) про створення комісії з обстеження земель у натурі (на місцевості) та підготовки висновків про доцільність їх консервації.

Пунктами 8, 9 цього ж Порядку передбачено, що комісія після обстеження земель у натурі (на місцевості) готує звіт та висновок про доцільність консервації земель і подає їх до уповноваженого органу та уповноважений орган у місячний строк розглядає подані матеріали та висновок і видає розпорядження (рішення) про консервацію земель.

Згідно з виданим розпорядженням (рішенням) розробляється робочий проект землеустрою щодо консервації земель (далі - проект консервації земель), яким визначаються види, способи консервації земель, строк проведення консервації, напрями використання земель.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що в судовому засіданні був допитаний свідок, ОСОБА_5 (начальник відділу у Волочиському районі Головного управління Держгеокадастру у хмельницькій області), якого попереджено про кримінальну відповідальність за завідомо дані неправдиві показання і за відмову від давання показань.

Ним було підтверджено, що висновок №834 від 24.11.2010 є позитивним висновком 2 категорії. Також він зазначив, що перевірку усіх виправлень перевіряв він, так як це на нього було покладено п.11 цього висновку.

Свідок під присягою також зазначив, що згідно з підпунктом 4 пункту 10 висновку експертизи, він не може зазначити чи були здійснені виправлення чи ні, оскільки він не є експертом в цій сфері, а при прийняті питання щодо виправлення керувався лише коректурним листом.

Отже, колегія суддів приходить до висновку, що Волочиська районна державна адміністрація Хмельницької області перевіряла виправлення та затверджувала документацію без належної експертної оцінки, оскільки навіть один з членів комісії, який і перевіряв виправлення в документації зазначив, що він не достатньо кваліфікований щоб підтвердити виправлення згідно підпункту 4 пункту 10 висновку експертизи.

В частині доводів апеляційної скарги щодо підсудності справи цивільному судочинству, колегія суддів зазначає, що п.1 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній станом на дату подання позову та розгляду його судом першої інстанції), справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Вказані норми права встановлюють, що в порядку адміністративного судочинства захищаються права та інтереси осіб у сфері публічно-правових відносин. Публічно-правові відносини є складовою частиною правових відносин, які виникають у суспільстві.

Таким чином, до адміністративного суду з адміністративним позовом має право звернутись особа за захистом саме публічного права, свободи чи інтересу у сфері публічно-правових відносин.

Звернення особи з позовом до суду на захист іншого крім публічного права, свободи чи інтересу, не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Аналізуючи положення статті 19 КАС України ( в старій редакції КАС України ст.2) до предметної підсудності адміністративних судів належить вирішення публічно-правових спорів фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження, спорів між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.

На підставі вище зазначеного колегія суддів звертає увагу на те, що предметом адміністративного позову може бути визнання неправомірними лише тих рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, які безпосередньо впливають на права та обов'язки позивача у сфері саме публічно-правових відносин.

Крім того, ст.ст. 13, 14 Конституції України, ст.ст. 177, 181, 324, глави 30 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), ст. 148 Господарського кодексу України передбачають, що земля та земельні ділянки є об'єктами цивільних прав, а держава та територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах з метою реалізації цивільних та інших прав у приватноправових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок.

З положень ст.ст. 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України, статей 11, 16, 167, 169, 374 ЦК України, ст.ст. 80, 84, 123, 124, 127, 128 ЗК України випливає, що органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у правовідносинах щодо розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності (наданні земельних ділянок громадянам та юридичним особам у власність або в користування, відчуженні земельних ділянок державної або комунальної власності, укладенні, зміні, розірванні договорів купівлі-продажу, ренти, оренди земельної ділянки та інших договорів щодо земельних ділянок, встановленні сервітуту, суперфіцію, емфітевзису, в тому числі прийнятті державними органами та органами місцевого самоврядування відповідних рішень) діють як органи, через які держава або територіальна громада реалізують повноваження власника земельних ділянок.

Реалізуючи відповідні повноваження, державні органи або органи місцевого самоврядування вступають з юридичними та фізичними особами у цивільні та господарські правовідносини. Отже, у таких відносинах держава або територіальні громади є рівними учасниками земельних відносин з іншими юридичними особами, фізичними особами та з суб'єктами підприємницької діяльності.

Згідно з ч.2 ст.13 Конституції України кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Громадяни та юридичні особи у визначеному законом порядку набувають прав власності та користування земельними ділянками відповідно до їх цільового призначення для ведення господарської діяльності або задоволення особистих потреб.

Враховуючи наведене, що земельна ділянка необтяжена правами інших осіб, а згідно з змісту позову, в якому позивач просить визнати протиправним і скасувати розпорядження голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №106/2011-р від 22.02.2011, яке порушує його права, суд приходить до висновку, що позов, може бути розглянуто за правилами адміністративного судочинства.

Також, колегія суддів зазначає, що доводи апелянта в апеляційній скарзі щодо того, що даним розпорядженням права позивача не було порушено оскільки на час його прийняття вони не могли бути порушенні, є безпідставними, оскільки 20.10.2016 т.в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято наказ №22-27828-СГ, яким наказано затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_6, яка розташована за межами населених пунктів Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області та надати у власність гр. ОСОБА_6 земельну ділянку площею 2,0000 га (кадастровий номер 6820986500:02:015:0445) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

А отже, на момент затвердження даного наказу, будь-яких дій щодо консервації земель на даній території здійснено не було, так як на Публічній кадастровій карті України не було відображено, що ці землі є законсервованими і не підлягають передачі як землі сільськогосподарського призначення. Враховуючи це колегія суддів робить висновок, що права позивача порушуються в межах даного розпорядження з моменту набуття права власності на земельну ділянку площею 2,0000 га (кадастровий номер 6820986500:02:015:0445) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

Отже враховуючи вищезазначене, покази свідка, та висновки комісії з обстеження земель в натурі (на місцевості) від 23.05.2017, а саме, що земельна ділянка загальною площею 34,7456 га на території Рябіївської сільської ради Волочиського району Хмельницької області, в т.ч. земельна ділянка площею 2,0000 га за кадастровим номером 6820986500:02:015:0445, придатні для сільськогосподарського обробітку і оскільки в перспективних планах в найближчі роки не будуть заліснюватись - розконсервувати вищевказані земельні ділянки шляхом скасування розпорядження голови Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №106/2011-р від 22.02.2011 в частині консервації земель на території Рябіївської сільської ради, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального прав, а тому скасуванню не підлягає.

Оскільки доводи апеляційної скарги відповідача не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу заступника керівника Городоцької місцевої прокуратури залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 27 березня 2018 року.

Головуючий

ОСОБА_1

Судді

ОСОБА_7 ОСОБА_8

Джерело: ЄДРСР 72979798
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку