open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
02.03.2021
Постанова
25.02.2021
Ухвала суду
22.02.2021
Ухвала суду
05.02.2021
Ухвала суду
01.02.2021
Ухвала суду
28.12.2020
Ухвала суду
28.12.2020
Ухвала суду
29.10.2020
Ухвала суду
26.10.2020
Ухвала суду
31.08.2020
Ухвала суду
11.08.2020
Постанова
25.06.2020
Ухвала суду
15.05.2020
Ухвала суду
15.05.2020
Постанова
04.05.2020
Ухвала суду
30.04.2020
Ухвала суду
27.04.2020
Ухвала суду
01.04.2020
Ухвала суду
31.03.2020
Ухвала суду
02.03.2020
Ухвала суду
02.03.2020
Ухвала суду
27.02.2020
Ухвала суду
27.02.2020
Ухвала суду
23.01.2020
Постанова
20.12.2019
Ухвала суду
17.12.2019
Ухвала суду
12.12.2019
Ухвала суду
21.11.2019
Ухвала суду
24.10.2019
Ухвала суду
26.09.2019
Ухвала суду
23.08.2019
Ухвала суду
15.08.2019
Постанова
15.08.2019
Постанова
01.08.2019
Ухвала суду
14.06.2019
Ухвала суду
03.06.2019
Ухвала суду
24.05.2019
Ухвала суду
10.05.2019
Ухвала суду
18.04.2019
Ухвала суду
18.04.2019
Ухвала суду
22.03.2018
Рішення
28.02.2018
Ухвала суду
07.02.2018
Ухвала суду
29.01.2018
Ухвала суду
10.01.2018
Ухвала суду
05.12.2017
Ухвала суду
05.12.2017
Ухвала суду
21.11.2017
Ухвала суду
06.11.2017
Ухвала суду
23.10.2017
Ухвала суду
05.10.2017
Ухвала суду
Вправо
12 Справа № 924/924/17
Моніторити
Постанова /02.03.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /05.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /01.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.12.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.12.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.10.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.10.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /31.08.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /11.08.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.06.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /15.05.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /15.05.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.05.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.04.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.04.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.04.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /31.03.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.03.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.03.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.02.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.02.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /23.01.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /12.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /24.10.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /26.09.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /15.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /15.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.06.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.06.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.05.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.05.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.04.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.04.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Рішення /22.03.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /28.02.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.02.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /29.01.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /10.01.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /05.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /05.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /21.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /06.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /23.10.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /05.10.2017/ Господарський суд Хмельницької області
emblem
Справа № 924/924/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /02.03.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /05.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /01.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.12.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.12.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.10.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.10.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /31.08.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /11.08.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.06.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /15.05.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /15.05.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.05.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.04.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.04.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.04.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /31.03.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.03.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.03.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.02.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.02.2020/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /23.01.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /12.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /24.10.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /26.09.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /15.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Постанова /15.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.08.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.06.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.06.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.05.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.05.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.04.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.04.2019/ Північно-західний апеляційний господарський суд Рішення /22.03.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /28.02.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.02.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /29.01.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /10.01.2018/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /05.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /05.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /21.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /06.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /23.10.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /05.10.2017/ Господарський суд Хмельницької області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

_________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"22" березня 2018 р.

Справа №924/924/17

Господарський суд Хмельницької області у складі головуючого судді Димбовського В.В., суддів Гладюка Ю.В., Смаровоза М.В. розглянувши матеріали справи

за позовом державного навчального закладу "Подільський центр професійно-технічної освіти", м. Кам’янець-Подільський

до Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Кам’янець-Подільський

за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерства освіти і науки України, м. Київ

за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Зіньковецької сільської ради, Хмельницька область, Кам'янець-Подільський район, с. Зіньківці

про визнання незаконним та скасування розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44", яким припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,50 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради

Представники учасників судового процесу:

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю від 20.11.2017р.; ОСОБА_2 - директор;

ОСОБА_3 - за довіреністю №01-22/48 від 25.01.2018р.

від відповідача: не з'явився

від третіх осіб:

Міністерства освіти і науки України - не з'явився

Зіньковецької сільської ради - ОСОБА_4 сільський голова

від прокуратури: ОСОБА_5 - за службовим посвідченням від 17.02.2016р.

У судовому засіданні, згідно ч. 1 ст. 240 ГПК України, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: 03.10.2017р. позивач звернувся до суду з позовом про визнання незаконним та скасування розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44", яким припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,60 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради.

Справа №924/924/17 ухвалою суду від 05.12.2017р. прийнята до колегіального провадження у складі суддів: Димбовський В.В. (головуючий), ОСОБА_6, ОСОБА_7

Ухвалою суду від 10.01.2018р. вирішено справу №924/924/17 розглядати за правилами загального позовного провадження зі стадії підготовчого провадження (глава 3 ГПК України в редакції Закону України від 03.10.2017р.).

В обґрунтування позову посилався на те, що відповідач оскаржуваним розпорядженням позбавив позивача права користування земельною ділянкою. Посилаючись на позицію, викладену в постанові Верховного Суду України від 21.02.2011р. (в справі за позовом Сімферопольського міжрайонного природоохоронного Прокурора до Фороської селищної ради), зазначив, що припинення права користування земельною ділянкою з підстав припинення підприємства, установи, організації допускається лише у випадку, коли припинення останніх виключає правонаступництво.

При цьому зауважив, що державний навчальний заклад "Подільський центр професійно-технічної освіти" створено до введення в дію нового ЗК України 25.10.2001р. та є правонаступником колишнього Кам'янець-Подільського СПТУ-14, Зіньковецького ПТУ 44, Зіньковсцької філії ПТУ №26 міста Кам'янця-Подільського ДНЗ "Кам'янець-Подільського професійного будівельного ліцею", а отже йому належить право постійного користування земельною ділянкою.

У письмових поясненнях від 23.10.2017р. представник позивача зазначив, що акт на право користування є дійсним, а розпорядження не відповідає вимогам закону та прийнято всупереч чинного законодавства, чим було завдано шкоду інтересам держави, а тому воно підлягає скасуванню, як незаконне.

21.11.2017р. прокурором прокуратури Хмельницької області подано заяву про вступ у розгляд справи №924/924/17. Прокурор вважається таким, що взяв участь у справі, з дня одержання господарським судом згаданого письмового повідомлення, тобто дня його реєстрації у канцелярії суду.

Представник прокуратури у поясненнях від 02.02.2018р. зазначив, що державний навчальний заклад "Подільський центр професійно-технічної освіти" є правонаступником колишнього Кам'янець-Подільського СПТУ-14, Зіньковецького ПТУ 44, Зіньковецької філії ПТУ №26 міста Кам'янця-Подільського, ДНЗ "Кам'янець-Подільського професійного будівельного ліцею", а отже йому належить право постійного користування земельною ділянкою. (Вказане підтверджується листом Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА від 09.01.2018р. №67-41/2018, який долучено позивачем до справи). Прокурор вважає, що до державного навчального закладу перейшли усі майнові права попередників, в тому числі й право постійного користування земельною ділянкою на підставі державного акту на право постійного користування землею серії Б від 1983 року, шляхом правонаступництва, навчальний процес з підготовки спеціалістів у вищевказаному учбовому закладі не припинявся та проводиться на цей час. Просить відхилити доводи відповідача.

В судовому засіданні 22.03.2018р. представники позивача та прокуратури підтримують позовні вимоги в повному обсязі.

Судом враховується, що позивач предметом позову визначив визнання незаконним та скасування розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44", яким припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,60 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради. Проте, оскільки оспорюваним розпорядженням №251/2003р від 31.03.2003р. визначена земельна ділянка з площею 65,50 га, суд приходить до висновку, що позивач допустив описку, зазначаючи в прохальній частині позову про земельну ділянку площею 65,60 га., про що представник позивача зазначив в судовому засіданні 22.03.2018р. Таким чином, предметом позову є позовні вимоги про визнання незаконним та скасування розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44", яким припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,50 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради.

20.10.2017р. на адресу суду надійшов відзив на позов, у якому представник відповідача зазначив, що оспорюване розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації прийняте відповідно до вимог чинного законодавства, тому у позові просить суд відмовити. Також просить суд розглядати справу за відсутності представника відповідача.

На ухвалу суду від 05.12.2017р. по справі №924/924/17 відповідач надіслав лист №2909/01-19 від 20.12.2017р., у якому зазначив, що долучив до матеріалів справи завірену копію розпорядження №251/2003р від 31.03.2003р., оригінал розпорядження на підставі ухвали Кам'янець-Подільського міськрайонного суду від 18.09.2017р. по справі №676/4360/17 вилучено СВ Кам'янець-Подільського РВП Кам'янець-Подільського ВП ГУНП в Хмельницькій області. На період 1997-2008 років журнали реєстрації розпоряджень голови адміністрації не були включені до номенклатури справ Кам'янець-Подільської райдержадміністрації, відповідно журнали реєстрації розпоряджень за 2003 рік в установі не велись.

У відзиві від 22.01.2018р. представник відповідача зазначив, що оспорюване розпорядження голови райдержадміністрації прийняте відповідно до вимог чинного законодавства та не підлягає скасуванню. Просив суд проводити розгляд справи за відсутності представника відповідача.

Відповідач повноважного представника для участі у судовому засіданні не направив.

Представник третьої особи (Зіньковецької сільської ради) у судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив. У письмовій позиції від 06.11.2017р. та поясненнях від 05.02.2018р. зазначив, що на базі ПТУ-44 була створена Зіньковецька філія ПТУ№26, тому дирекції необхідно було виготовити державний акт на право постійного користування землею уже філією, але цього зроблено не було. В 2004 році Зіньковецьку філію ПТУ №26 передано вищому ПТУ-14 м. Кам'янець-Подільського. Тобто міняється власник, відповідно необхідно виготовити новий державний акт на право постійного користування землею, але дирекція цього також не зробила. Вважає, що позивач ніякого відношення до земельної ділянки в 2003 році та в 2005 році не мав, а тому Зіньковецька сільська рада заперечує проти позову. Також зазначив, що в 2013 році прокуратура Кам'янець-Подільського району звернулась з позовом до Зіньковецької сільської ради в інтересах держави в особі Державного навчального закладу "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей" щодо надання в постійне користування земельної ділянки вищеназваному учбовому закладу, але в позові прокурора було відмовлено (Постанова від 15 квітня 2013 року). Не погоджуючись з рішенням Кам'янець-Подільського міськрайсуду прокурор подав апеляційну скаргу до Вінницького апеляційного адміністративного суду. Рішенням вищеназваного суду апеляційну скаргу прокурора Кам'янець-Подільського району залишено без задоволення, а Постанову Кам'янець-Подільського міськрайсуду залишено в силі (Ухвала від 12.06.2013 року).

Третя особа (Міністерство освіти і науки України) повноважного представника для участі у судовому засіданні не направила, причини неявки суду не повідомила.

Розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив:

Наказом №304 від 12.08.1980р. Державним комітетом Української ССР по професійно-технічній освіті вирішено відкрити в с. Зіньківці на виробничій базі обласного управління сільського господарства Міністерства сільського господарства УРСР технічне училище.

Відповідно до державного акту Б №041795 від 1983 року, виданого виконавчим комітетом Кам’янець-Подільської районної ОСОБА_8 народних депутатів, за землекористувачем - Кам’янець-Подільським СПТУ-14 в Кам’янець-Подільському районі закріплюється в безстрокове і безплатне користування 107,0 гектарів землі в межах згідно з планом землекористування. До державного акту Б №041795 від 1983 року додано план землекористування.

Наказом №156/3 від 13.07.1984р. Державним комітетом Української ССР по професійно-технічній освіті вирішено реорганізувати всі середні, технічні училища та училища з одно-двухрічним строком навчання в єдиний тип - середні професійно-технічні училища з відповідними відділами по професіям і строкам навчання; встановлено всім навчальним закладам назву "Середнє професійно-технічне училище" (СПТУ).

Відповідно до п. 34 додатку №1 до наказу №156/3 від 13.07.1984р. назва навчального закладу до реорганізації була СПТУ №14 (с. Зеньковці), після реорганізації - СПТУ №44 (с. Зеньковці Хмельницької області).

Згідно наказу Міністерства освіти і науки України №547 від 03.10.2002р. наказано ліквідувати до 10.12.2002р. ПТУ №44 с. Зіньківці Кам'янець-Подільського району та створити на місці ліквідованого училища філію професійно-технічного училища №26 м. Кам'янця-Подільського в межах бюджетних видатків; будівлі, споруди, навчальне майно та грошові кошти ліквідованого ПТУ №44 вирішено передати на баланс ПТУ №26 м. Кам'янця-Подільського. Також наказано передали контингент учнів професійно-технічного училища №44 для завершення навчання за обраною професією та обсяги державного замовлення до ПТУ №26 м. Кам'янця-Подільського.

Наказом №286 від 07.10.2002р. Управлінням освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації вирішено, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №547 від 03.10.2002р., створити комісію з ліквідації професійно-технічного училища №44; вирішено створити Зіньковецьку філію Кам'янець-Подільського ПТУ-26 на базі ліквідованого Кам'янець-Подільського ПТУ-44; залишити за новоствореною Зіньковецькою філією Кам'янець - Подільського ПТУ-26 будівлі, споруди, транспортні засоби та інше майно яке було на балансі ПТУ-44. Також наказано директору ПТУ №26: внести зміни до статуту професійно-технічного навчального закладу та до 10.01.2003р. подати його на затвердження до Міністерства освіти і науки України в установленому порядку, а також здійснити роботу щодо переоформлення ліцензії в зв'язку з реорганізацією; прийняти контингент учнів ПТУ №44 для завершення навчання за обраною професією.

Рішенням Зіньковецької сільської ради №6 від 11.02.2003р. вирішено: надати згоду на припинення права постійного користування на землю загальною площею 65,50 га, з них: ріллі 60,10 га, багаторічних насаджень - 4,0 га, пасовища - 1,4 га Зіньковецького професійно-технічного училища №44, що розташовані за межами населеного пункту; припинити право постійного користування земельною ділянкою Зіньковецького професійно-технічного училища №44 загальною площею 10,20 га.

Розпорядженням Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003р. "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44" в зв'язку із ліквідацією професійно-технічного училища №44 с. Зіньківці, розглянувши лист та згоду Зіньковецької сільської ради та взявши до уваги наказ Міністерства освіти і науки України, вирішено припинити право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44 с. Зіньківці, загальною площею 65,50 га.; передати дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради.

Хмельницьке обласне управління статистики у листі №14/11-309 від 19.03.2003р. повідомило, що професійно-технічне училище №44 в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України по Хмельницькій області не значиться.

Наказом №377 від 13.06.2003р. "Про вдосконалення мережі професійно-технічних навчальних закладів Хмельницької області" Міністерства освіти і науки вирішено: реорганізувати з 01.07.2003р. професійно-технічні училища Хмельницької області у професійні ліцеї за переліком, що додається; встановити, що професійні ліцеї є правонаступниками професійно-технічних училищ, що реорганізуються, і в своїй освітній діяльності використовують раніше видані ліцензії до закінчення терміну їх дії.

У переліку професійно-технічних училищ Хмельницької області, що реорганізуються у професійні ліцеї (додаток до наказу МОН №377 від 13.06.2003р.) під №15 значиться назва професійно-технічного училища - ПТУ №26, яке реорганізується в Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України "Про внесення зміни до найменування професійно-технічного навчального закладу Хмельницької області" №48 від 26.01.2005р. вирішено: внести зміни до найменування Кам'янця-Подільського професійного будівельного ліцею та надалі іменувати його: державний професійно-технічний навчальний заклад "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей"; встановити, що державний професійно-технічний навчальний заклад "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей" є правонаступником Кам'янець-Подільського професійного будівельного ліцею і в своїй освітній діяльності використовує раніше видані ліцензії до закінчення їх дії.

31.01.2005р. Управлінням освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації видано наказ №30 "Про ліквідацію Заньковецької філії Вищого професійного училища №14 м.Кам'янця-Подільського", відповідно до якого вирішено, у тому числі: ліквідувати Зіньковецьку філію вищого професійного училища №14 м. Кам'янця-Подільського, що розташована в с.Зіньківці Кам'янець-Подільського району; створити комісію з ліквідації Зіньковецької філії вищого професійного училища №14 м.Кам'янця-Подільського; комісії провести інвентаризацію майна, основних засобів та матеріальних цінностей ліквідованої філії станом на 01.01.2005 р. і здійснити його передачу-прийом на баланс вищого професійного училища №14 м. Кам'янця-Подільського для забезпечення роботи училища; здійснити заходи з працевлаштування працівників, які вивільняються відповідно до законодавства України; передати контингент учнів ліквідованої Зіньковецької філії вищого професійного училища №14 м.Кам'янця-Подільського для завершення навчання за обраною професією до вищого професійного училища №14 м.Кам'янця-Подільського; виключити Зіньковецьку філію вищого професійного училища №14 м.Кам'янця-Подільського з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в установленому порядку.

Наказом Міністерства освіти і науки України №214 від 16.03.2010р. "Про затвердження статуту державного навчального закладу "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей" вирішено установити повне найменування юридичної особи: Державний навчальний заклад "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей"; затвердити статут державного навчального закладу "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей".

Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України "Про зміну типу Державного навчального закладу "Камянець-Подільський професійний будівельний ліцей" №375 від 26.03.2013р. наказано змінити тип Державного навчального закладу "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей" на Державний навчальний заклад "Подільський центр професійно-технічної освіти".

У листі №р-576 від 19.10.2017р. Кам'янець-Подільське районне відділення поліції Кам'янець-Подільського відділу поліції Головного Управління НП в Хмельницькій області МВС України, адресованому Директору ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" зазначено, що по кримінальному провадженні №12017240160000638 від 27.07.2017р. ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" являється потерпілою юридичною стороною відповідно до ст. 55 КПК України.

Згідно з витягом з кримінального провадження №12017240160000638 (фабула): службові особи Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області та посадові особи відділу Держгеокадастру у Кам'янець-Подільському районі, зловживаючи службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди, достовірно знаючи, що земельна ділянка, загальною площею 107 га перебуває в постійному користуванні ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" та використовується у навчально-виховному процесі, в період часу з 2015-2016 років передали у власність та оренду окремих громадян та юридичних осіб земельні ділянки, що належать на праві постійного користування державному навчальному закладу, внаслідок чого завдано істотну шкоду державним інтересам.

22.01.2016р. наказом Міністерства освіти і науки України затверджено Статут ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти", відповідно до п. 1.1 якого ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" є підпорядкованим Міністерству освіти і науки державним професійно-технічним навчальним закладом третього атестаційного рівня, що здійснює підготовку робітників високого рівня кваліфікації з технологічно складних професій та спеціальностей або робітників, діяльність яких пов'язана зі складною організацією праці, з числа випускників загальноосвітніх навчальних закладів. Центр може здійснювати допрофесійну підготовку, первинну професійну підготовку, загальноосвітню підготовку, підготовку молодших спеціалістів, професійно-технічне навчання, перепідготовку та підвищення кваліфікації працюючих робітників, незайнятого населення. Згідно з п. 1.8 Статуту ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" є правонаступником прав та обов'язків Державного навчального закладу "Кам'янець-Подільське вище професійне училище", Кам'янець-Подільський професійний художній ліцей.

У листі №67-41/2018 від 09.01.2018р. Департамент освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації зазначив, що з врахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.10.2017р. №831-р "Питання управління державними закладами професійної (професійно-технічної) освіти, підпорядкованими Міністерству освіти і науки", відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України (наказ №304 від 12.08.1980, наказ №156/3 від 13.07.1984, наказ №547 від 03.10.2002, наказ №377 від 13.06.2003, наказ №441 від 09.12.2003, наказ №48 від 26.01.2005, наказ №504 від 05.06.2008, наказ №214 від 16.03.2010, наказ №375 від 26.03.2013) Державний навчальний заклад "Подільський центр професійно-технічної освіти" є правонаступником СПТУ 44 с. Зіньківці.

В матеріалах справи наявні витяги з книги наказів про контингент слухачів ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти", у яких значаться накази ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" про зарахування та випуск зі складу слухачів осіб на спеціальність "Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва": від 15.04.2013р., від 15.07.2013р., від 16.12.2013р., від 03.02.2014р., від 19.03.2014р., від 01.09.2014р., від 15.09.2014р., від 15.10.2014р., від 24.03.2014р., від 26.06.2014р., від 09.11.2014р., від 13.03.2014р., від 30.09.2014р., від 24.11.2014р., від 26.03.2015р., від 15.06.2015р., від 26.03.2015р., від 12.05.2015р., від 15.05.2015р., від 31.08.2015р., від 14.09.2015р., від 23.09.2015р., від 24.09.2015р., від 19.09.2016р., від 03.10.2016р., від 01.03.2017р., від 04.04.2017р., від 05.04.2017р., від 22.05.2017р., від 25.06.2017р., від 06.07.2017р., від 07.07.2017р., від 01.09.2017р., від 16.08.2017р., від 07.09.2017р., від 06.10.2017р. Також у матеріалах справи наявні витяги з книги реєстрації видачі свідоцтв про закінчення навчання зі спеціальності "Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва".

12.06.2013р. Вінницьким апеляційним адміністративним судом по справі №676/64/13-а вирішено апеляційну скаргу прокурора Кам'янець-Подільського району Хмельницької області залишити без задоволення, а постанову Кам'янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 15 квітня 2013 року - без змін. В ухвалі зазначено, що прокурор Кам'янець-Подільського району Хмельницької області звернувся в суд в інтересах держави в особі державного навчального закладу "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей" із адміністративним позовом до Зіньковецької сільської ради, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення 12 сесії 6 скликання Зіньковецької сільської ради від 25.05.2012 року №5 "Про відхилення клопотання дирекції ДНЗ "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей" щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відводу земельної ділянки". Зазначено, що Постановою Кам'янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 15.04.2013 року в задоволенні позову відмовлено.

Дослідивши надані докази, оцінивши їх в сукупності, судом прийнято до уваги наступне.

Відповідно до ст. 3 Земельного кодексу Української РСР від 08.07.1970р. (в редакції станом на 1983 рік) земля є виключною власністю держави і надається тільки в користування. Дії, які в прямій або прихованій формі порушують право державної власності на землю, забороняються.

Згідно з п. 6 ст. 10 Земельного кодексу Української РСР від 08.07.1970р. (в редакції станом на 1983 рік) ОСОБА_8 народних депутатів, їх виконавчі комітети в межах і в порядку, встановлених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, на території району, в тому числі, вирішують відповідно до статей 16, 54 цього Кодексу питання про надання землі в користування, видають землекористувачам документи на право користування землею.

Як вже зазначалось, виконавчий комітет Кам’янець-Подільської районної ОСОБА_8 народних депутатів у 1983 році видав державний акт Б №041795 землекористувачу - Кам’янець-Подільському СПТУ-14 в Кам’янець-Подільському районі 107,0 гектарів землі в межах згідно з планом землекористування.

Відповідно до ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з частиною 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно ст. 5 Земельного кодексу України земельне законодавство базується на принципах забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема, використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Як вбачається з матеріалів справи, розпорядженням Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003р. припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,50 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради.

Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають лише підприємства, установи та організації, що належать до державної або комунальної власності.

Підстави і порядок припинення права користування земельною ділянкою встановленні ст. ст. 141, 143, 149 Земельного кодексу України.

За доводами відповідача, право професійно-технічного училища №44 на постійне користування земельною ділянкою припинено внаслідок ліквідації професійно-технічного училища №44.

Згідно пункту "в" статті 141 Земельного кодексу України до підстав припинення права користування земельною ділянкою входить припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій.

В свою чергу, як вже зазначалось, СПТУ №14, якому в 1983 році було видано державний акт на право постійного користування, було реорганізовано у Середнє професійно-технічне училище №44 (за наказом №156/3 від 13.07.1984 p.). В подальшому, згідно наказу Міністерства освіти і науки України №547 від 03.10.2002р., було наказано ліквідувати до 10.12.2002р. професійно-технічне училище №44 (с. Зіньківці Кам'янець-Подільського району) та створити на місці ліквідованого училища філію професійно-технічного училища №26 м. Кам'янця-Подільського, а будівлі, споруди, навчальне майно та грошові кошти ліквідованого ПТУ №44 вирішено передати на баланс ПТУ №26 м. Кам'янця-Подільського.

На думку Верховного Суду України (постанова від 21.02.2011р. по справі №21-3а11), приписи частини 1 статті 141 ЗК слід розуміти таким чином, що припинення права користування земельною ділянкою з підстави припинення установи допускається лише у випадку, коли припинення останньої виключає правонаступництво.

Відповідно, припинення права користування земельною ділянкою з підстави припинення установи (ліквідації професійно-технічного училища №44) в розумінні частини 1 статті 141 Земельного кодексу України, не допускається, оскільки будівлі, споруди, навчальне майно та грошові кошти ліквідованого ПТУ №44 передано на баланс ПТУ №26 м. Кам'янця-Подільського, як передано і контингент учнів для завершення навчання за обраною професією та обсяги державного замовлення до ПТУ №26.

Таким чином, суд приходить до висновку, що в розумінні частини 1 статті 141 Земельного кодексу України ліквідація (припинення) не відбулася, а відбулося правонаступництво.

В подальшому, за наказом №377 від 13.06.2003р. Міністерства освіти і науки вирішено реорганізувати з 01.07.2003р. професійно-технічні училища Хмельницької області у професійні ліцеї, у тому числі ПТУ №26, яке реорганізується в Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей; наказом Міністерства освіти і науки України "Про внесення зміни до найменування професійно-технічного навчального закладу Хмельницької області" №48 від 26.01.2005р. вирішено внести зміни до найменування Кам'янця-Подільського професійного будівельного ліцею та надалі іменувати його державним професійно-технічним навчальним закладом "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей"; наказом Управління освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації №30 від 31.01.2005р. ліквідовано Зіньковецьку філію вищого професійного училища №14 м. Кам'янця-Подільського, його майно вирішено ліквідаційною комісією передати на баланс вищого професійного училища №14 м. Кам'янця-Подільського для забезпечення роботи училища (в тому числі передано й контингент учнів); наказом Міністерства освіти і науки України №214 від 16.03.2010р. вирішено установити повне найменування юридичної особи Державний навчальний заклад "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей"; наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №375 від 26.03.2013р. наказано змінити тип Державного навчального закладу "Кам'янець-Подільський професійний будівельний ліцей" на Державний навчальний заклад "Подільський центр професійно-технічної освіти".

Як вже зазначалось, у статуті ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" визначено, що останній є правонаступником прав та обов'язків Державного навчального закладу "Кам'янець-Подільське вище професійне училище".

Також судом приймається до уваги лист Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації №67-41/2018 від 09.01.2018р., у якому зазначено, що Державний навчальний заклад "Подільський центр професійно-технічної освіти" є правонаступником СПТУ 44.

Отже, суд приходить до висновку, що позивач - державний навчальний заклад "Подільський центр професійно-технічної освіти" являється правонаступником землекористувача - Кам’янець-Подільського СПТУ-14 в Кам’янець-Подільському районі, якому державним актом Б №041795 від 1983 року закріплено в безстрокове і безплатне користування 107,0 гектарів землі в межах згідно з планом землекористування.

З врахуванням викладеного, посилання відповідача на те, що ПТУ №44 ліквідовано та правонаступники у вказаної особи відсутні – не приймаються судом до уваги. Як не береться судом до уваги і лист Хмельницького обласного управління статистики №14/11-309 від 19.03.2003р., у якому зазначено, що професійно-технічне училище №44 в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України по Хмельницькій області не значиться, так як правонаступником вказаної особи (в тому числі – будівель, споруд, навчального майна, грошових коштів та контингенту учнів ліквідованого ПТУ №44) стало ПТУ №26 м. Кам'янця-Подільського.

Пояснення третьої особи - Зіньковецької сільської ради щодо того, що у позивача відсутня необхідність використовувати земельну ділянку для навчання студентів судом до уваги не приймаються, оскільки спростовуються наявними в матеріалах справи витягами з книги наказів про контингент слухачів ДНЗ "Подільський центр професійно-технічної освіти" та з книги реєстрації видачі свідоцтв про закінчення навчання зі спеціальності "Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва", у яких міститься перелік зарахованих та випущених осіб по спеціальності "Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва".

Щодо доводів третьої особи - Зіньковецької сільської ради про необхідність виготовлення нового державного акту на право постійного користування землею, судом враховується таке.

Відповідно до п. 6 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) Перехідних положень Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи, які мають у постійному користуванні земельні ділянки, але за цим Кодексом не можуть мати їх на такому праві, повинні до 1 січня 2005 року переоформити у встановленому порядку право власності або право оренди на них.

В подальшому вказана норма містила граничний термін - до 1 січня 2008 року (в редакції Закону №2059-IV від 06.10.2004р.).

Проте, положення пункту 6 розділу X Земельного кодексу України втрачають чинність, як такі, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) в частині зобов'язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення на підставі рішення Конституційного Суду №5-рп/2005 від 22.09.2005р.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.09.2005р. №5-рп/2005 у справі №1-17/2005 "У справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 92, пункту 6 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України (справа про постійне користування земельними ділянками)", встановлено, що ця норма не обмежує і не скасовує діюче право постійного користування земельними ділянками, набуте іншими особами в установлених законодавством випадках станом на 01.01.2002 р. до його переоформлення.

Додатково необхідно також зауважити, що згідно абз. 5 п. 5.6 рішення Конституційного суду України від 22.09.2005 року право постійного землекористування є безстроковим і може бути припинене лише з підстав, передбачених законодавством.

Такі підстави, як вже зазначалось, передбачені, у тому числі, ст. 141 ЗК України, зокрема добровільна відмова від права користування земельною ділянкою, припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій.

Відповідно до положень п. 3, п. 4 ст. 142 ЗК України припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його письмовою та оформленою належним чином заявою до суб'єкта, який здійснює функції власника земельної ділянки.

В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про добровільну відмову від права постійного користування та відповідне рішення власника земельної ділянки про припинення постійного користування спірною земельною ділянкою, як і докази скасування Державного акта на право постійного користування серії Б №041795 від 1983 року.

Також, відповідно до абзацу 11 п. 5.3 зазначеного Рішення Конституційного Суду України, стаття 92 Земельного кодексу не обмежує і не скасовує діюче право постійного користування земельними ділянками, набуте в установлених законодавством випадках станом на 1 січня 2002 року до його переоформлення.

Таким чином, виходячи з системного аналізу зазначених законодавчих приписів, слід дійти висновку, що набуття права постійного землекористування і існування (дія) такого права на момент введення в дію з 01.01.2002р. нового Земельного кодексу є різними правовими поняттями.

Отже, право користування земельною ділянкою, набуте у встановленому порядку до 01.01.2002р., не втрачається внаслідок його непереоформлення підприємством, яке за новим Земельним кодексом не може набувати права постійного землекористування, а зберігається за ним до приведення прав і обов’язків щодо такої земельної ділянки у відповідність до вимог чинного законодавства як за правонаступником того землекористувача, якому було видано Державний акт на право постійного землекористування.

Окремо судом враховується, що у ст. 143 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час прийняття оспорюваного розпорядження) зазначено, що примусове припинення прав на земельну ділянку здійснюється у судовому порядку, у тому числі, у разі викупу (вилучення) земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності та для суспільних потреб.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 149 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час прийняття оспорюваного розпорядження) земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, ОСОБА_8 міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

У свою чергу, згідно зі статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична та юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права.

Основною метою статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод є попередження свавільного захоплення власності, конфіскації, експропріації та інших порушень безперешкодного користування своїм майном. При цьому в своїх рішеннях Європейський суд з прав людини постійно вказує на необхідність дотримання справедливої рівноваги між інтересами суспільства та необхідністю дотримання фундаментальних прав окремої людини (наприклад, рішення у справі "Спорронг і Льоннрот проти Швеції" від 23 вересня 1982 року, "Новоселецький проти України" від 11 березня 2003 року, "Федоренко проти України" від 01 червня 2006 року). Необхідність забезпечення такої рівноваги відображено в структурі статті 1. Зокрема, необхідно щоб була дотримана обґрунтована пропорційність між застосованими заходами та переслідуваною метою, якої намагаються досягти шляхом позбавлення особи її власності.

Таким чином, особу може бути позбавлено її власності лише в інтересах суспільства, на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права, а при вирішенні питання про можливість позбавлення особи власності мусить бути дотримано справедливої рівноваги між інтересами суспільства та правами власника.

У рішенні від 16 лютого 2017 року у справі "Кривенький проти України" (заява №43768/07) Європейський суд з прав людини констатував порушення Україною статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод у зв'язку з позбавленням заявника права на земельну ділянку без надання будь-якої компенсації або іншого відповідного відшкодування.

Отже, створена Конвенцією система захисту покладає саме на національні органи влади обов'язок визначальної оцінки щодо існування проблеми суспільного значення, яка виправдовує як заходи позбавлення права власності, так і необхідність запровадження заходів з усунення несправедливості.

Навіть у випадку правомірності дій відповідача, позбавляючи позивача земельної ділянки відповідач не вирішив питання щодо відшкодування збитків, заподіяних внаслідок вилучення (викупу) сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

При цьому, про правомірність дій відповідача могло б свідчити вирішення питання про відшкодування збитків, однак цього зроблено не було.

Таким чином, суд констатує порушення прав захисту щодо мирного володіння майном.

Земельний кодекс встановлює гарантії дотримання прав власників землі та землекористувачів у зв'язку з таким вилученням (викупом). Статтею 156 ЗК передбачено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок вилучення (викупу) сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом. З огляду на це, відсутність можливості реалізації землекористувачем землі права на отримання такого відшкодування є порушенням зазначених норм ЗК, а порушення "справедливого балансу" між вимогами загального інтересу суспільства та вимогами захисту основоположних прав людини у зв'язку з позбавленням позивача права користування земельною ділянкою без сплати будь-якої компенсації є порушенням статті 1 Першого протоколу до Конвенції.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання (висновок Конституційного Суду України, викладений у Рішенні від 16 квітня 2009 року N 7-рп/2009), але вони можуть бути скасовані за рішенням суду, а тому звернення з позовом до суду щодо визнання незаконним та скасування оспорюваного розпорядження є єдиним механізмом захисту порушеного права.

Також, відповідно до ст. 141 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час прийняття оспорюваного розпорядження), підставою для припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.

Припинення права власності на земельну ділянку у разі добровільної відмови власника землі на користь держави або територіальної громади здійснюється за його заявою до відповідного органу (ст.142 Земельного кодексу України в редакції, чинній на час прийняття оспорюваного розпорядження).

Згоди землекористувача на вилучення земельної ділянки матеріали справи не містять, вилучення (викупу) земельної ділянки з відшкодуванням землекористувачу коштів не відбулося, як не відбулося і припинення права користування земельною ділянкою позивача на підставі припинення особи, оскільки відбулося правонаступництво ліквідованого професійно-технічного училища №44 у професійно-технічне училище №26, правонаступником якого є позивач, а тому суд приходить до висновку, що Кам’янець-Подільська районна державна адміністрація, видавши оспорюване розпорядження №251/2003р від 31.03.2003р., діяла всупереч вимогам закону та наданим повноваженням, чим спричинила порушення прав та інтересів позивача.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Частиною 3 вказаної статті передбачено, що захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Згідно з ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.

Обов'язок доказування та подання доказів відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України розподіляється між сторонами виходячи з того, хто посилається на певні обставини, які обґрунтовують його вимоги та заперечення.

Це стосується позивача та відповідача, які мали довести наявність тих обставин, на які вони посилаються.

Враховуючи вищезазначене, встановлений факт належності земельної ділянки, позивачу на праві постійного користування, суд, дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог про визнання незаконним та скасування розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44", яким припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,50 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради.

Згідно ст. 129 ГПК України, витрати по оплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 74, 76, 77, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов державного навчального закладу "Подільський центр професійно-технічної освіти", м. Кам’янець-Подільський до Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області, м. Кам’янець-Подільський за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерства освіти і науки України, м. Київ за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Зіньковецької сільської ради, Хмельницька область, Кам'янець-Подільський район, с. Зіньківці про визнання незаконним та скасування розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44", яким припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,50 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати розпорядження Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації №251/2003р від 31.03.2003 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою ПТУ-44", яким припинено право постійного користування земельною ділянкою, що розташована за межами населеного пункту, наданої в постійне користування професійно-технічному училищу №44, с. Зіньківці, загальною площею 65,50 га. та передано дану земельну ділянку площею 65,50 га до складу земель запасу Зіньковецької сільської ради.

Стягнути з Кам’янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області (Хмельницька обл., Кам'янець-Подільський район, село Довжок, вул. Смирнова, 53; код 21319591) на користь державного навчального закладу "Подільський центр професійно-технічної освіти" (Хмельницька обл., м. Кам’янець-Подільський, пр. Грушевського, 2А; код 21319289) 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 коп.) - витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Відповідно до ч. 6 ст. 233 ГПК, у виняткових випадках залежно від складності справи складання повного рішення (постанови) суду може бути відкладено на строк не більш як десять днів, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п’ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Повне рішення складено 26.03.2018р.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч.1, 2 ст. 256 ГПК України).

Головуючий суддя В.В. Димбовський

Суддя Ю.В. Гладюк

Суддя М .В. Смаровоз

Віддруковано 6 примірників:

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу рекомендованим з повідомленням на адресу: 32301, Хмельницька область, м. Кам’янець-Подільський, вул. Троїцька, 4,

4 - третій особі (Зіньковецькій сільській раді) - Хмельницька обл., Кам'янець-Подільський район, с. Зіньківці, вул. Столбова, 32,

5 - третій особі рекомендованим з повідомленням (Міністерство освіти і науки України) рекомендованим з повідомленням на адресу: 01135, м.Київ, Проспект Перемоги, 10,

6 - прокуратурі Хмельницької області.

Джерело: ЄДРСР 72960236
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку