open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
6 Справа № 813/3266/17
Моніторити
Постанова /25.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /15.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /15.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.02.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.12.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Окрема ухвала /01.11.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Постанова /01.11.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.10.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.10.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2017/ Львівський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 813/3266/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /25.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /15.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /15.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.02.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.12.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Окрема ухвала /01.11.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Постанова /01.11.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.10.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.10.2017/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2017/ Львівський окружний адміністративний суд

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2018 року

Львів

№876/800/18

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Матковської З.М.,

суддів: Бруновської Н.В., Затолочного В.С.,

при секретарі судового засідання: Богдан А.О.

з участю представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2017 року у справі №813/3266/17, винесену головуючим суддею Ланкевичем А.З., у м. Львові, за адміністративним позовом ОСОБА_2 спілки «Бойківщина» до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання нечинним рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_2 спілки «Бойківщина» звернувся з позовом до Головного управління ДФС у Львівській про визнання нечинним та скасування рішення відповідача про виключення ОСОБА_2 спілки «Бойківщина» з Реєстру неприбуткових установ та організацій №1713094600189 від 25.07.2017 року.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що ОСОБА_2 спілка «Бойківщина» повністю відповідає вимогам, встановленим підп.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України, а тому в силу вимог підп.14.1.121 п.14.1 ст.14 та п.133.1 ст.133 цього ж Кодексу не є платником податку на прибуток, має статус неприбуткової організації та незаконно виключена з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Окрім того, звернув увагу, що форма рішення №1713094600189 від 25.07.2017 року також не відповідає вимогам закону, зокрема Порядку ведення реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року №440.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2017 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДФС у Львівській області №1713094600189 від 25.07.2017 року. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області на користь ОСОБА_2 спілки «Бойківщина» судовий збір, сплачений за подання цього позову, в сумі 1600 гривень 00 копійок.

Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що постанова суду першої інстанції прийнята з неправильним застосуванням норм матеріального права. Зокрема доводи апелянта зводяться до того, що неприбуткові організації, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом №652 та повідомлені про невідповідність установчих документів вимогам ПК України, зобов’язані до т 01.07.2017р. привести їх у відповідність та у цей самий строк подати копії таких доку ментів до контролюючого органу. Внесені до Реєстру, також до 01.07.2017р. повинні подати до контролюючого орган завірені копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку, для включення її до нового Реєстру. В іншому випадку такі установи й організації виклюватимуться контролюючим органом із Реєстру з 01.07.2017р. Суд першої інстанції, даючи оцінку відповідності позивача вимогам неприбуткової організації, проаналізував лише Статут та врахував його положення, зокрема п.22.4 та 29.8, які вказують на те, що позивачем дотримано вимог законодавства, які б дозволяли ідентифікувати його як неприбуткову організацію. З урахуванням наведеного просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, у якому вказує на те, що постанову суду першої інстанції є законною та обґрунтованою та підстав для її скасуванню немає. У апеляційній скарзі відповідачем не зазначеного жодного доказу та слова на підтвердження наявність підстав для виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Відповідно до ст. З ЗУ «Про кредитні спілки» та ЗУ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» кредитна спілка набуває статусу юридичної особи та фінансової установи з дня державної реєстрації кредитної спілки відповідно до закону. ОСОБА_2 спілка набула статусу юридичної особи 13.05.2004р, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи №450265. 13.05.2004р. ОСОБА_2 спілка набула статусу фінансової установи, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію фінансової установи КС№188 від 13.05.2004 р. ОСОБА_2 спілка отримала статус неприбуткової організації відповідно до рішення Дрогобицької ОДПІ Львівської обл. ДПС №10 від 22.06.2004р. , а 17.10.2016р. прийнято рішення №16/1309/46/138 про присвоєння підприємству, установі, організації ознаки неприбутковості та внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Таким чином, кредитна спілка «Бойківщина» утворена та зареєстрована у порядку передбаченому законами що регулюють діяльність відповідної неприбуткової організації (кредитної спілки) та жодних доказів порушення процедури утворення чи реєстрації кредитної спілки, податковим органом не наведено. Станом на дату постановлення оспорюваного рішення, кредитна спілка була внесена до нового Реєстру неприбуткових організацій установ та організацій рішенням № 1605814600376 від 05.09.2016р. Також вказує на те, що дії відповідача в частині виключення кредитної спілки із переліку платників яким надано пільги в оподаткуванні податком на прибуток шляхом виключення кредитної спілки із Реєстру з інших підстав ніж це передбачено ПК України, є порушенням норм ст. ст. 1, 3, 5, п.6.1. ст. 6, ст. 7 ПК України та суперечить основним засадам податкового законодавства України зазначеним у ст.4 ПК України - єдиний підхід до встановлення податків та зборів, рівність усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації. Просить постанову суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представник позивача проти апеляційної скарги заперечила, з підстав зазначених у відзиві на апеляційну скаргу. Просила апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду без змін.

Відповідач в судове засідання не прибув, хоча належним чином був повідомлений про дату судового засідання. Відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується наступне. 17.10.2016 року Дрогобицькою об’єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Львівській області прийнято рішення №16/1309/46/138 про присвоєння підприємству, установі, організації ознаки неприбутковості (за результатами підтвердження відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленими п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України) та внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Згідно рішення Головного управління ДФС у Львівській області №1713094600189 від 25.07.2017 року, ОСОБА_2 спілку «Бойківщина» виключено з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Підстава: невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п.133.4 ст.133 Кодексу. Дата скасування ознаки неприбутковості: 01.07.2017 року.

Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що відповідач, як суб’єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів та не довів наявність підстав для виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.

Відповідно до підп.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.

Платниками податку на прибуток підприємств - резидентами, з огляду на підп.133.1.1 п.133.1 ст.133 Податкового кодексу України, є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Згідно із п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків; внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для цілей оподаткування вважаються неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.

Відповідно до підп.133.4.6 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України, до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, серед іншого, можуть бути віднесені: спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб; інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.

Згідно абз.1 підп.133.4.2 п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Постановою Кабінету Міністрів України, відповідно до підп.133.4.5 п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок №440).

Згідно з п.п.16, 17 цього Порядку, виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі: невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу. Під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується: з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог пункту 133.4 статті 133 Кодексу.

ОСОБА_2 спілка «Бойківщитна» набула статусу юридичної особи 13.05.2004р, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи № 450265.

13.05.2004р. ОСОБА_2 спілка набула статусу фінансової установи, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію фінансової установи КС№188 від 13.05.2004 р.

ОСОБА_2 спілка отримала статус неприбуткової організації відповідно до рішення Дрогобицької ОДПІ Львівської обл. ДПС №10 від 22.06.2004р., а 17.10.2016р. прийнято рішення №16/1309/46/138 про присвоєння підприємству, установі, організації ознаки неприбутковості та внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Суд першої інстанції вірно встановив, що відповідач звертався до кредитної спілки, як до неприбуткової організації, із запитом №5719/13-09-12-04-30 від 12.09.2016 року «Про використання статусу неприбутковості». У відповідь на цей запит позивач у листі №1045 від 03.10.2016 року повідомив, що повністю відповідає вимогам, встановленим п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України. При цьому, за результатами розгляду отриманих документів контролюючий орган прийняв рішення №16/1309/46/138 від 17.10.2016 року про присвоєння підприємству, установі, організації ознаки неприбутковості та внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій (за результатами підтвердження відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України).

Наведене свідчить про те, що відповідач сам підтвердив факт відповідності ОСОБА_2 спілки «Бойківщина» вимогам до неприбуткової організації, з урахуванням чого, а також фактичних обставин справи, підтверджених належними та допустимими доказами, суд приходить висновку, що позивач, в силу вимог підп.14.1.121. п.14.1. ст.14 ПКУ та п.133.1 ст.133 ст.134 Податкового кодексу України, не є платником податку на прибуток та, як наслідок, протиправно виключений з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Крім цього, суд першої інстанції вірно звернув увагу на зміст та форму оскарженого рішення, зокрема на відсутність у такому посилання на номер попереднього рішення про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій, а зазначення лише дати

Підставою скасування ознаки неприбутковості зазначено «невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п.133.4 ст.133 Кодексу», проте неможливо встановити, що саме не відповідає закону – чи вимоги до неприбуткової організації, чи положення її установчих документів, як і неможливо встановити назву нормативно-правового акта, якому, на думку контролюючого органу, не відповідає позивач.

Також, судом першої інстанції вірно вказано, в порушення вимог п.17 Порядку №440, рішення про виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій прийнято 25.07.2017 року, в той час як ознаку неприбутковості скасовано з 01.07.2017 року.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши оскаржене позивачем рішення, апеляційний суд вважає, що таке не відповідає критеріям, визначеним ч. 2 ст. 2 КАС України, а представлені позивачем докази у своїй сукупності дають підстави вважати що рішення відповідача є протиправними, прийняті відповідачем необґрунтовано, без дотриманням вимог законів України, що є підставою для визнання їх протиправними та скасування.

Відповідач, як суб’єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів та не довів наявність підстав для виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій, тому суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що оскаржуване рішення відповідача №1713094600189 від 25.07.2017 року підлягає визнанню його протиправним та скасуванню.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Приведені в апеляційні скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування постанови суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області – залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2017 року у справі №813/3266/17 – без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в порядку і строки встановленні статтями 328, 329 КАС України шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя

ОСОБА_3

судді

ОСОБА_4

ОСОБА_5

Повний текст постанови складено 22.03.2018р.

Джерело: ЄДРСР 72937993
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку