open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2018 року

м. Полтава

Справа № 537/5676/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Головка А.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання - Крутько О.В.,

позивача - ОСОБА_1,

третьої особи - ОСОБА_2,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Крюківського району департаменту соціального захисту населення та питань АТО, третя особа: ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 звернулася до Крюківського районного суду м. Кременчука з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Крюківського району департаменту соціального захисту населення та питань АТО, третя особа: ОСОБА_2 про визнання неправомірним та скасування рішення від 01.09.2017 № 03/12326 про відмову в призначенні державної соціальної допомоги при народженні дитини ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1; зобов'язання призначити та виплатити державну допомогу при народженні дитини ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1

В обґрунтування своїх вимог зазначила, що її звернення із заявою про призначення допомоги при народженні дитини з порушенням встановленого законом 12-місячного строку обумовлено об'єктивною неможливістю дотримання такого строку внаслідок перебування на території іншої держави та народженні другої дитини, у зв'язку із чим відмову у призначенні допомоги при народженні дитини вважає безпідставною.

Позивач та третя особа в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, просили їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. 07.03.2018 до суду надійшов відзив на позов, у якому вказано на пропуск позивачем строку звернення за призначенням допомоги на дитину. Зазначено, що згідно із статтею 10 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" допомога при народженні дитини надається одному із батьків дитини (опікуну), тому за призначенням допомоги міг звернутися батько дитини ОСОБА_2 /а.с. 66-67/.

Суд, заслухавши пояснення позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, дійшов до наступних висновків.

Як встановлено судом, ОСОБА_1 в м. Варшава Республіки Польща народила дітей - ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_2 /а.с. 9 -13/.

Згідно з довідкою посольства України в Республіці Польша ОСОБА_3, який народився ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрований громадянином України /а.с. 19/.

31.08.2017 позивач звернулася до Управління соціального захисту населення Крюківського району департаменту соціального захисту населення та питань АТО із заявою про призначення допомоги при народженні дітей ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_2

Рішенням Управління соціального захисту населення Крюківського району департаменту соціального захисту населення та питань АТО від 01.09.2017 № 1502004 ОСОБА_1 відмовлено в призначенні допомоги при народженні дитини за зверненням від 31.08.2017 на дитину ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, відповідно до пункту 12 Порядку призначення і виплати соціальної допомоги сім'ям з дітьми, оскільки звернення за призначенням надійшло пізніше ніж через 12 місяців після народження /а.с. 16/.

Позивач не погодився із вказаним рішенням, у зв'язку із чим звернувся до суду із цим позовом.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцію та законами України.

Пунктом 2 частини 1 статті 3 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" від 21.11.1992 № 2811-XII (далі - Закон № 2811-XII) передбачено призначення державної допомоги при народженні дитини.

Згідно з частиною 1 статті 10 Закону № 2811-ХІІ допомога при народженні дитини за цим Законом надається одному з батьків дитини (опікуну), який постійно проживає разом з дитиною.

За умовами статті 6 Закону № 2811-XII документи, необхідні для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми, подаються особою, яка претендує на призначення допомоги, самостійно. За наявності письмової заяви особи, яка претендує на призначення допомоги, але за станом здоров'я або з інших поважних причин не може самостійно зібрати необхідні документи, збір зазначених документів покладається на органи, що призначають допомогу.

Документи, необхідні для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми, розглядаються органом, що призначає та здійснює виплату державної допомоги, протягом 10 днів з дня звернення.

Про призначення державної допомоги чи про відмову в її наданні із зазначенням причини відмови та порядку оскарження цього рішення орган, що призначає і здійснює виплату державної допомоги сім'ям з дітьми, видає чи надсилає заявникові письмове повідомлення протягом 5 днів після прийняття відповідного рішення.

Відповідно до статті 11 Закону № 2811-XII допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини.

Пунктом 12 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751, також встановлено, що допомога при народженні дитини призначається за умови, що звернення за її призначенням надійшло не пізніше ніж через 12 календарних місяців після народження дитини.

Отже, допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини.

При цьому, нормами Закону № 2811-ХІІ та Порядку № 1751 не передбачено можливості поновлення зазначеного строку.

Як встановлено судом, ОСОБА_3 народився ІНФОРМАЦІЯ_1

Отже, звернення 31.08.2017 за призначенням допомоги при народженні дитини надійшло після спливу строку, встановленого статтею 11 Закону № 2811-ХІІ та Порядку № 1751, дванадцяти місяців з дня народження дитини

Суд зазначає, що встановлений Законом № 2811-ХІІ та Порядком № 1751 строк є достатньо тривалим для того, щоб особа, яка бажає скористатись правом на отримання допомоги, могла його реалізувати.

ОСОБА_1 не надала суду доказів того, що нею вживались будь-які заходи для своєчасного подання звернення у відповідні органи з приводу призначення спірної допомоги або доказів того, що будь-які державні органи створювали їй в цьому незаконні перешкоди.

Вказані в позовній заяві пояснення щодо неможливості дотримання такого строку внаслідок перебування на території іншої держави та народженні другої дитини суд оцінює критично, оскільки допомога при народженні дитини надається одному із батьків дитини (опікуну), тому за призначенням допомоги міг звернутися батько дитини ОСОБА_2.

Таким чином, недотримання позивачем усіх умов для призначення їй спірної допомоги відбулось виключно внаслідок її бездіяльності.

Відповідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов'язок (тягар) доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати докази, що свідчать про правомірність його дій, законність прийнятих рішень.

Таким чином, оскільки належними та допустимими доказами відповідач, як суб'єкт владних повноважень на якого покладено обов'язок щодо доказування, довів правомірність свого рішення, суд дійшов висновку щодо необґрунтованості заявлених позовних вимог та відсутності підстав для їх задоволення.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 39600, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Управління соціального захисту населення Крюківського району департаменту соціального захисту населення та питань АТО (вул. І. Приходька, 90, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 05385878), третя особа: ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, 39600, ідентифікаційний номер НОМЕР_2) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 19 березня 2018 року.

Суддя А.Б. Головко

Джерело: ЄДРСР 72802612
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку