open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №466/6791/17

15 березня 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Василько А.В.,

позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: Паславської О.І.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області

про визнання неправомірними дій, зобов'язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом у якому з врахуванням уточнення позовних вимог просить визнати неправомірними дії Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова щодо неповного врахування його страхового стажу, а також неврахування його заробітної плати при призначення йому дострокової пенсії за віком, зобов'язати Личаківське об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова провести перерахунок та здійснити доплату до його пенсійного забезпечення з моменту набуття ним права на пенсійне забезпечення, відповідно до діючого на той час законодавства, з урахуванням його страхового стажу і заробітної плати, на підставі поданих ним належним чином завірених первинних документів - довідок про грошове забезпечення (із зазначенням даних про сплату страхових внесків), а також копії диплома про вищу освіту та витягу з послужного списку особової справи офіцера.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що органом пенсійного фонду не враховано для визначення розміру пенсії його страховий стаж - дев'ять років та п'ять місяців (з 01.01.2007 по 31.05.2016), а також грошове забезпечення за цей період, незважаючи на те, що він проходить військову службу у Збройних Силах України з 15.08.1982 по теперішній час безперервно та за вказаний період з його грошового забезпечення проводились страхові стягнення згідно законодавства.

Справу передано за підсудністю до Львівського окружного адміністративного суду м. Львова за ухвалою Шевченківського районного суду м. Львова від 28 грудня 2017 року.

Ухвалою від 07.02.2018 року адміністративну справу прийнято до провадження, призначено справу для розгляду у судовому засіданні 06 березня 2018 року

Позивач позовні вимоги підтримав з підстав зазначених у позовній заяві та доповненні до позовної заяви.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив, покликається на ст.24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003, № 1058-IV (надалі Закон № 1058-VІ), зазначає, що страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, вказує, що згідно з індивідуальними відомостями про застраховану особу страховий стаж та заробітна плата позивача у системі персоніфікованого обліку починаючи з 01.01.2007 по 31.05.2016 відсутні.

Судом замінено відповідача Личаківське об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області.

Судом заслухано свідка - ОСОБА_4 - спеціаліста відповідача, який здійснював нарахування пенсії позивачу.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши позивача та представника відповідача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

ОСОБА_1 31.03.2017 року звернувся з заявою до органу пенсійного фонду про призначення пенсії за віком як учаснику бойових дій, відповідно до Закону № 1058-VІ. В серпні 2017 року на порталі Пенсійного фонду України він дізнався, що йому призначено пенсійне забезпечення в сумі 2164,80 грн. в місяць, з яких основна пенсія згідно Закону України «Про пенсійне забезпечення» - 56 грн., решта становлять нарахування - адресна допомога, доплата до прожиткового мінімуму, щомісячна цільова допомога, підвищення учаснику бойових дій.

28 серпня 2017 року позивач звернувся з інформаційним запитом до Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова щодо порядку нарахування йому пенсії.

На інформаційний запит ОСОБА_1 Личаківським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України м. Львова надано відповідь від 31.08.2017 № 3683/06-35, у якій зазначено, що пенсію обчислено з урахуванням страхового стажу 29 років 1 місяць до 28.02.2017 (коефіцієнт страхового стажу з урахуванням величини оцінки одного року 1,35-0,39263) та заробітної плати 10465,37 грн., яка визначена за 87 місяців за періоди страхового стажу з 01.07.2000 по 31.12.2006 (на підставі довідок про грошове забезпечення від 15.03.2017 № 179-2/404, від 28.04.2017 № 203, № 204) та з 01.06.2016 по 28.02.2017 - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, з урахуванням показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії (2014-2016) - 3764,40 грн. та індивідуального коєфіцієнта заробітної плати - 2,78009.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначені Законом № 1058-VІ.

Відповідно до п.3. Розділу XV Закону № 1058-VІ тимчасово, до прийняття відповідного закону: військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які брали участь у бойових діях, в антитерористичній операції в районах її проведення, а також ті, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих при захисті Батьківщини або при виконанні інших обов'язків військової служби (службових обов'язків), або внаслідок захворювання, пов'язаного з перебуванням на фронті, виконанням інтернаціонального обов'язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення, дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які померли (загинули) у період проходження військової служби (виконання службових обов'язків) чи після звільнення із служби, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих при виконанні обов'язків військової служби (службових обов'язків), захворювання, пов'язаного з перебуванням на фронті, ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, виконанням інтернаціонального обов'язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення, особи, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту 20 статті 6, інваліда війни відповідно до пунктів 12 та 13 статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особи з числа резервістів і військовозобов'язаних, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту 19 статті 6, інваліда війни відповідно до пункту 11 статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки, яким надано статус особи, на яку поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", відповідно до абзаців шостого та сьомого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону, а також абзацу восьмого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону з числа членів сімей резервістів і військовозобов'язаних, мають право на призначення дострокової пенсії за віком після досягнення чоловіками 55 років, жінками - 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років для чоловіків і не менше 20 років для жінок.

У цих випадках розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону і фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України. Зарахування періодів військової служби до страхового стажу осіб офіцерського складу, прапорщиків, мічманів, військовослужбовців надстрокової служби та військової служби за контрактом Збройних Сил України, начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб інших військових формувань, що утворюються відповідно до законів України, провадиться шляхом надання державних дотацій з відповідних бюджетів Пенсійному фонду (норма у редакції чинній на час призначення пенсії, зміни внесені Законом України від 18.10.2016, № 1683-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції", який набрав чинності 06.02.2017 р.)

Відповідно до ст. 1 Закону № 1058-VІ страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески.

Згідно ч.2 та ч.3 ст. 24 Закону № 1058-VІ у редакції на час виникнення спірних правовідносин, страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом. Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок. Згідно ч.4 вказаної норми періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст.40 Закону № 1058-VІ для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Відповідно до абз. 2 ст.65 Закону України від 05.11.1991, № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" (надалі Закон № 1788-ХІІ) у разі відсутності відомостей про заробітну плату (виплати, дохід) у системі персоніфікованого обліку подаються документи про нараховану заробітну плату (виплати, дохід), видані в установленому законодавством порядку.

Відповідно до абз.2 ст. 8 Закону України, від 20.12.1991, № 2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (надалі Закон № 2011-ХІІ) час перебування громадян України на військовій службі зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Згідно матеріалів справи та враховуючи покази свідка ОСОБА_4 - спеціаліста відповідача, який проводив нарахування пенсії позивачу, встановлено, що з 06.02.2017 року позивачу призначено пенсію за віком як учаснику бойових дій відповідно до п.3 Розділу XV Закону № 1058-VІ. Пенсію ОСОБА_1 обчислено з урахуванням страхового стажу 29 років 1 місяць. При обчисленні страхового стажу з 01.07.2000 року по 31.12.2006 року органом пенсійного фонду враховано довідки про грошове забезпечення, долучені до заяви, а з 01.01.2007 по 31.05.2016 первинні документи позивача не враховані у зв'язку з відсутністю відповідних даних у персоніфікованому обліку.

З огляду на абз.2 ст. 8 Закону № 2011-ХІІ стаж роботи позивача за спірний період зараховується до страхового стажу. За змістом абз. 2 ст.65 Закону № 1788-ХІІ у разі відсутності відомостей про заробітну плату (виплати, дохід) у системі персоніфікованого обліку управлінням пенсійного фонду враховуються документи про нараховану заробітну плату (виплати, дохід), видані в установленому законодавством порядку.

ОСОБА_1 до заяви про призначення пенсії подав первинні документи, зокрема, витяг з розділу 12 Послужного списку особової сплави полковника ОСОБА_1, архівну довідку Територіального архівного відділу Галузевого державного архіву Міністерства оборони України від 15.03.2017 року № 179-2/404, довідки про заробіток для обчислення пенсії (а.с. 10-13), які підтверджують його грошове забезпечення та стаж роботи за досліджуваний спірний період.

Суд вважає, що відповідач неправомірно не врахував первинні документи та не зарахував при призначенні позивачу пенсії його страховий стаж за період роботи з 01.01.2007 по 31.05.2016.

Позивач не може бути позбавлений пенсійного забезпечення з підстав не внесення відповідних даних у систему персоніфікованого обліку, оскільки саме Виконавча дирекція Фонду зобов'язана забезпечувати відповідно до закону організацію і своєчасне внесення відомостей про страхувальників і застрахованих осіб до системи персоніфікованого обліку (п.8 ч.2 ст. 64 Закону № 1058-VІ). Також пенсіонер не може бути позбавлений права на пенсійне забезпечення у зв'язку з неподанням відповідних відомостей про заробітну плату роботодавцем.

Правильність застосування вищезазначених норм права підтверджується також тим, що законодавець на час розгляду справи усунув певну прогалину у законодавстві внесенням змін до Закону № 1058 - VІ (згідно Закону України від 03.10.2017, № 2148-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій») та у абзаці другому пункту третього Розділу XV Закону № 1058-VІ зазначив, що протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення відповідно до законодавства, до Пенсійного фонду подаються, у разі їх відсутності, персоніфіковані відомості про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року, необхідні для призначення пенсії військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу, поліцейським, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".

З огляду на вищевказане, суд вважає помилковою позицію відповідача про неможливість зарахування страхового стажу ОСОБА_1 у зв'язку з відсутністю даних у системі персоніфікованого обліку.

Відповідно до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд вважає, що позивачем доведено обставини, на які він покликався у позовній заяві, а позовні вимоги відповідачем не спростовані.

Отже, позов задоволити повністю. Визнати неправомірними дії Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України міста Львова щодо неповного врахування страхового стажу та заробітної плати ОСОБА_1 при призначенні достроково пенсії за віком. Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду у Львівській області призначити, нарахувати та виплатити (з врахуванням виплачених сум) ОСОБА_1 з моменту набуття права на пенсію - пенсію за віком з врахуванням заробітної плати та страхового стажу з 01.01.2007 по 31.05.2016 на підставі первинних документів, зокрема, довідок про нараховані суми грошового забезпечення.

Судові витрати позивач не поніс, тому відсутні підстави для їх відшкодування.

Керуючись ст.ст. 2, 13, 14, 77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати неправомірними дії Личаківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України міста Львова (код ЄДРПОУ 4125044, адреса: 79024, Львівська область, м. Львів, вул. Б.Хмельницького, будинок 116) щодо неповного врахування страхового стажу та заробітної плати ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) при призначенні достроково пенсії за віком.

Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885, адреса: 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10) призначити, нарахувати та виплатити (з врахуванням виплачених сум) ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) з моменту набуття права на пенсію - пенсію за віком з врахуванням заробітної плати та страхового стажу з 01.01.2007 по 31.05.2016 на підставі первинних документів, зокрема, довідок про нараховані суми грошового забезпечення.

Судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Крутько О.В.

Повне рішення складено 19 березня 2018 року.

Джерело: ЄДРСР 72796162
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку