open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
426 Справа № 902/794/17
Моніторити
Постанова /21.01.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /13.12.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.06.2018/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /29.05.2018/ Господарський суд Вінницької області Судовий наказ /29.05.2018/ Господарський суд Вінницької області Постанова /07.05.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /23.04.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Рішення /05.03.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /09.02.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /07.02.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /25.01.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /21.12.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /14.12.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /05.12.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /20.11.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /12.10.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /11.10.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /22.08.2017/ Господарський суд Вінницької області
emblem
Справа № 902/794/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /21.01.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /13.12.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.06.2018/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /29.05.2018/ Господарський суд Вінницької області Судовий наказ /29.05.2018/ Господарський суд Вінницької області Постанова /07.05.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /23.04.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Рішення /05.03.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /09.02.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /07.02.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /25.01.2018/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /21.12.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /14.12.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /05.12.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /20.11.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /12.10.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /11.10.2017/ Господарський суд Вінницької області Ухвала суду /22.08.2017/ Господарський суд Вінницької області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 ел.пошта : inbox@vn.arbitr.gov.ua

___________________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"05" березня 2018 р. Cправа № 902/794/17

Господарський суд Вінницької області у складі судді Колбасова Ф.Ф., при секретарі судового засідання Вознюк К.В., розглянувши в судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Заступника прокурора Вінницької області (вул. Монастирська, 33, м.Вінниця, 21050) в інтересах держави в особі Липовецької міської ради (вул. В. Липківського, 30, м. Липовець, 22500)

до: Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (вул. Першого Травня,6, с. Ульянівка, Липовецький р-н, Вінницька обл., 22450)

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на стороні позивача: Липовецька районна державна адміністрація Вінницької області (22500, м. Липовець, вул. Леніна,38) та Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області (м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 63, 21027)

про стягнення збитків, завданих внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки, ціна позову 490 088,69 грн.

Представники сторін:

прокурора: Клименко Д.С. - прокурор відділу прокуратури Вінницької області, службове посвідчення №027216 видане 02.07.2014р.;

позивача: ОСОБА_1 - довіреність б/н від 24.01.2018р.;

позивача: ОСОБА_2 - довіреність б/н від 24.01.2018р.;

відповідача: ОСОБА_3 - керівник, НОМЕР_1 виданий 13.03.2007 р. Староміським РВ УМВС України у Вінницькій області; ОСОБА_4 - довіреність б/н від 10.01.2018р.;

третьої особи - Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області: ОСОБА_5, довіреність № 06-14/66 від 04.01.2018р.;

третьої особи - Липовецької РДА Вінницької області: не з'явився.

В С Т А Н О В И В :

В провадженні колегії суддів у складі головуючого судді Білоуса В.В., суддів Нешик О.С. та Колбасова Ф.Ф. перебувала справа №902/794/17 за позовом Заступника прокурора Вінницької області в інтересах держави в особі Липовецької міської ради до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" про стягнення збитків, завданих внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки, ціна позову 490 088,69 грн.

Ухвалою суду від 12.10.2017 справу призначено до розгляду на 05.12.2017р.

Разом з тим, Указом Президента України від 10.11.2017 за № 357/2017 суддю Білоуса В.В. призначено на посаду судді Касаційного господарського суду Верховного суду України.

Відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, за розпорядженням керівника апарату суду від 16.11.2017р. призначено повторний автоматизований розподіл справи № 902/794/17, за результатами якого вказану справу розподілено судді Колбасову Ф.Ф.

Ухвалою суду від 20.11.2017р. справу №902/794/17 прийнято суддею Колбасовим Ф.Ф. до свого провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні на 05.12.2017р.

Ухвалою від 05.12.2017р. розгляд справи відкладено на 21.12.2017р. та витребувано ряд додаткових доказів.

21.12.2017р. судом проведено підготовче засідання.

Зважаючи на невиконання сторонами вимог ухвали суду від 05.12.2017р. в частині надання витребуваних судом доказів, суд не мав можливості з’ясувати всі питання, передбачені ч. 2 ст. 182 ГПК України, а тому ухвалою суду було призначено підготовче засідання на 25.01.2018р.

Ухвалою суду від 25.01.2018р. продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та відкладено розгляд справи до 08 лютого 2018 р.

В зв'язку з перебуванням судді Колбасова Ф.Ф. 08.02.2018р. в службовому відрядженні, судове засідання призначено на 09.02.2018р., про що постановлено відповідну ухвалу.

Ухвалою від 09.02.2018р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 01.03.2018 року.

В судовому засіданні 01.03.2018 року судом оголошувалась перерва до 05.03.2018 року.

Як слідує з позовної заяви, Заступник прокурора Вінницької області звернувся до господарського суду Вінницької області в інтересах держави в особі Липовецької міської ради з позовом до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" про стягнення збитків у розмірі 490088,69 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач завдав збитків у виді неодержаного доходу в сумі 490088,69 грн. внаслідок користування СТОВ "Дружба" земельною ділянкою без правовстановлюючих документів у період із 1 квітня 2015 р. по 1 травня 2017 р.

В обґрунтування позову прокурор послався на лист Липовецької міської ради №02-39/264 від 19.05.2016, акт комісії з визначення розміру збитків завданих СТОВ "Дружба" від 23.02.2017, акт комісії з визначення розміру збитків від 06.06.2017, розпорядження голови Липовецької райдержадміністрації від 07.06.2017 №191 "Про затвердження ОСОБА_1 визначення розміру збитків, заподіяних використанням земельних ділянок комунальної власності без оформлення правовстановлюючих документів (договорів оренди земельних ділянок)".

Відповідач проти позову заперечує, не визнаючи обов'язку сплатити збитки в сумі 490088,69 грн., та посилається на те, що СТОВ "Дружба" вчиняло усі залежні від нього дії, спрямовані на укладення договору оренди, а також сплачувало передбачену Податковим кодексом України плату за землю у розмірі земельного податку за весь період, протягом якого нараховано збитки.

Відповідно до витягу НВ-0500257422013 з державного земельного кадастру про земельну ділянку, розташовану по вул. Липова (Чкалова), 31 у м. Липовець Вінницької області, (кадастровий номер 0522210100:01:001:2433), земельна ділянка належить до державної форми власності.

Таким чином, Липовецька міська рада є не належним позивачем та не має права на відшкодування збитків за користування земельною ділянкою і тому прокуратура не має права подавати в її інтересах зазначений позов.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін судом встановлено наступне.

В провадженні господарського суду Вінницької області перебувала справа №5/205-03 про банкрутство ВАТ "Липовецьке АТП 10544". Ухвалою суду від 29.04.2004 було введено процедуру санації.

Під час проведення процедури санації майно ВАТ "Липовецьке АТП 10544" частково було реалізовано на біржових торгах, що стверджується протоколом №06/76 від 20.04.2006 ( т.1, а.с.20).

Рішенням господарського суду Вінницької області від 22.08.2006 по справі 5/318-06 за позовом СТОВ "Дружба" до ВАТ "Липовецьке АТП 10544" про визнання права власності позов задоволено:

- визнано дійсним протокол №06/76 проведення біржових торгів по продажу частини майна, що належить ВАТ "Липовецьке АТП 10544" від 20.02.2006р. цілісного майнового комплексу (приміщень) а саме: адмінприміщення, трансформаторна, котельня з прибудовою, кузня, столярний цех з прибудовою, профілакторій, автозаправна, гараж, гараж (ремонтні майстерні) криниця, пост заміни масла, огорожа , що позначені на плані літерою "А", "Б", "В", "Г", "Д", "З", "Л", "К", "М", "№1", "№2", "№3" загальною площею 3228,9 м2, укладений між ВАТ "Липовецьке автотранспортне підприємство 10544" і СТОВ "Дружба";

- визнано за СТОВ "Дружба" право власності на адмінприміщення - літ. "А", загальною площею 869,1 м2;трансформаторну - літ."Б" загальною площею 30,7 м2; котельню з прибудовою - літ. "В", загальною площею 139,9 м2; кузню - літ. "Г", загальною площею 51,7 м2; столярний цех з прибудовою - літ. "Д", загальною площею 186,4 м2; профілакторій - літ. "З", загальною площею 1741,4 м2; гараж - літ. "К", загальною площею 52,0 м2; автозаправну - літ. "Л", загальною площею 43,1 м2; гараж, літ. "М", загальною площею 114,6 м2; криницю - літ."№1"; пост заміни масла - літ."№2"; огорожу - літ. "№3" які знаходяться за адресою: Вінницька обл., м. Липовець, вул. Чкалова, 31 ( т.1, а.с.21).

На підставі вищезазначеного рішення суду СТОВ "Дружба" 11.09.2006 зареєструвало у Вінницькому обласному об’єднаному бюро технічної інвентаризації право власності на майно розташоване за адресою: Вінницька обл., м. Липовець, вул. Чкалова, 31 ( т.1, а.с.22).

24.01.2007 рішенням Третейського суду при Товарній біржі "Капітал" за позовом СТОВ " Дружба" до ВАТ "Липовецьке АТП 10544" про визнання права власності позов задоволено:

- визнано дійсним договір про порядок погашення боргу, укладений 19.01.2007 між ВАТ "Липовецьке АТП 10544" та СТОВ " Дружба".

- визнано за СТОВ " Дружба" право власності на столову, позначену на плані під літ. - "А", загальною площею 212,5кв.м., яка розташована за адресою: Вінницька обл., м. Липовець, вул. Чкалова, 31 ( т.1, а.с.23).

Відповідно до даного рішення СТОВ "Дружба" 24.01.2007 зареєструвало у Вінницькому обласному об’єднаному бюро технічної інвентаризації право власності на майно, розташоване за адресою: Вінницька обл., м. Липовець, вул. Чкалова, 31 ( т.1, а.с.24).

11.01.1968 року виконавчим комітетом Вінницької обласної Ради депутатів трудящих було видано Липовецькій селищній Раді трудящих ОСОБА_1 на право постійного користування землею 154,92га ( т.2, а.с.40-41).

Рішенням 4 сесії 22 скликання Липовецької селищної Ради народних депутатів від 02.06.1995 року Липовецькому АТП 10544 надано у постійне користування 44,1 га землі в межах згідно з планом землекористування. На підставі даного рішення 09.04.1996р Липовецькому АТП 10544 видано державний акт на право постійного користування землею, який зареєстровано в Книзі записів державних актів за №16 ( т.1, а.с.97-100).

20.04.2006 арбітражним керуючим ОСОБА_6 по справі №5/205-03 про банкрутство ВАТ " Липовецьке АТП 10544" надано лист про те, що оскільки СТОВ "Дружба" в повному обсязі здійснило розрахунок з ВАТ "Липовецьке АТП 10544" за майновий комплекс, останнє не заперечує проти оформлення за СТОВ "Дружба" земельної ділянки, яка знаходиться під об’єктом продажу по вул. Чкалова, 31 в м. Липовець ( т.2, а.с.44).

12.07.2007р. 11 сесією 5 скликання Липовецької міської ради прийнято рішення №199 "Про припинення прав користування земельними ділянками" в якому в пункті 2 визначено, що по ВАТ "Липовецьке АТП 10544" вилучити земельну ділянку площею 3,37га, що розташована в м. Липовець по вул. Чкалова, 31 в зв’язку із ліквідацією підприємства та продажем майнового комплексу СТОВ "Дружба". Державний акт, виданий Липовецькому АТП 10544 №16 від 09.04.1996 відповідно до рішення Липовецької селищної радою від 09.04.1996 за №16 вважати недійсним.

04.01.2012 СТОВ "Дружба" звернулося до Липовецької міської ради з заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою, що посвідчує право на оренду земельної ділянки площею 3,2893 га, яка розташована по вул.Чкалова, 31 для обслуговування придбаних будівель.

Рішенням 24 сесії 6 скликання Липовецької міської ради від 12.01.12р. №259 (т.1. а.с.13):

- було затверджено технічну документацію із землеустрою СТОВ "Дружба" щодо встановлення меж земельної ділянки площею 3,2893га, що розташовані в м. Липовець по вул. Чкалова, 31 на підставі права власності на об’єкти нерухомого майна від 11.09.2006 року №65;

- надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 3,16 га на умовах оренди, що розташована в м. Липовець по вул. Чкалова, 31 для благоустрою придбаних будівель.;

- Зобов’язано директора СТОВ "Дружба" в двохмісячний термін укласти договір на виготовлення на проекту щодо відведення земельних ділянок;

- Даний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погодити із службами, які здійснюють контроль за охороною та використанням земель та затвердити на черговій сесії міської ради.

Також передбачено, що дане рішення дійсне протягом одного року.

Відповідач доказів щодо виконання рішення 24 сесії 6 скликання Липовецької міської ради від 12.01.12р. №259 в частині виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 3,16га на умовах оренди, що розташована в м. Липовець по вул. Чкалова, 31 для благоустрою придбаних будівель та доказів про укладання договорів на виготовлення на проекту щодо відведення земельних ділянок не надав.

19.08.2013р Липовецька міська рада направила на адресу СТОВ "Дружба" лист №02-43/418/1 в якому просила у місячний термін звернутися до міської ради щодо оформлення права користування земельною ділянкою шляхом підписання договору оренди землі ( т.2, а.с.45)

В лютому 2015 року СТОВ "Дружба" звернулося до Липовецької міської ради з заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки (кадастровий номер 0522210100:01:001:2433) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, площею 3,2893га по вул.Чкалова, 31 м. Липовець.

Рішенням 77 сесії 6 скликання №854 від 18.02.2015р. Липовецької міської ради СТОВ "Дружба" було відмовлено у наданні дозволу та рекомендовано належним чином, у відповідності до ст.125,126 Земельного кодексу України, оформити та зареєструвати право оренди земельної ділянки площею 3,2893га по вул.Чкалова,31 м. Липовець, після чого звернутись до Липовецької міської ради щодо отримання дозволу на її поділ (т.1, а.с.101).

19.05.2016р. Липовецька міська рада направила на адресу СТОВ "Дружба" лист – вимогу №02-39/264 в якому просила надати до міської ради матеріали щодо складання документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки, або звільнити земельну ділянку за адресою: вул.Чкалова, 31 м. Липовець (т.1.а.с.25).

07.02.2017р. Липовецька районна державна адміністрація направила на адресу СТОВ "Дружба" лист №01-21/408 яким на 22.02.2017р. запрошувався представник товариства для участі у комісії по визначенню збитків, нанесених СТОВ "Дружба" бюджету Липовецької міської ради безоплатним користуванням земельною ділянкою площею 3,47га.

З протоколу комісії із визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам від 22.02.2017 встановлено наступне:

Директор СТОВ "Дружба" надав комісії витяг з держреєстру речових прав на нерухоме майно, де вказано, що земельна ділянка є державною власністю, а також повідомив, що надавав матеріальну допомогу міський раді у сумі 60 тис.грн.

Заслухавши членів комісії було прийнято рішення, рекомендувати Липовецький міський раді додати необхідний перелік документів (витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно, вмотивований розрахунок збитків СТОВ "Дружба" бюджету Липовецької міської ради) після чого здійснити обрахунок збитків відповідно до Постанови КМУ від 19.04.93р. №284 "Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам" ( т1, а.с.29-31).

23.02.2017р. комісією було складено акт по визначенню розміру збитків, завданих СТОВ "Дружба" бюджету Липовецької міської ради. В акті зазначено, що розмір збитків завданих СТОВ "Дружба" за використання земельною ділянкою площею 3,16 га на якій розміщені будівлі з розрахунку 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за період з 2014 – 2016 року становить 588159,19грн. ( т1, а.с.32).

17.03.2017р. Липовецька міська рада направила на адресу СТОВ "Дружба" повідомлення №02-42/174 з пропозицією про відшкодування завданих збитків за рахунок власних коштів на протязі одного місяця. До даного повідомлення додано акт визначення збитків та договір про добровільне відшкодування збитків ( т1, а.с.33).

24.05.2017р. Липовецька районна державна адміністрація направила на адресу СТОВ "Дружба" повідомлення №01-21/1240, яким на 06.06.2017р. запрошувався представник товариства для участі у комісії по визначенню збитків, нанесених СТОВ "Дружба" бюджету Липовецької міської ради безоплатним користуванням земельною ділянкою площею 3,47га ( т.1, а.с.35).

06.06.2017р. комісією було складено акт по визначенню розміру збитків завданих СТОВ "Дружба" бюджету Липовецької міської ради.

В акті зазначено наступне:

- земельна ділянка площею 3,2893 га на підставі рішення №259 Липовецької міської ради від 12.01.12р. 24 сесії 6 скликання, для обслуговування куплених будівель (згідно договору купівлі-продажу), знаходиться за адресою: м. Липовець, вул..Чкалова, 31.

- земельною ділянкою користується СТОВ "Дружба" код ЄДРПОУ 30803655 без правовстановлюючих документів на землекористування, про що повідомляється листом Липовецької міської ради Вінницької області від 01.02.2017 р. № 02-43/75.

- нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена відповідно до довідки Липовецької міської ради від 19.04.2017 року № 02-42/274-1 та Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.05.2017 р. № 88.

- відповідно до листа, наданого Липовецьким відділенням ГУ ДФС у Вінницькій області Немирівської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області від 24.01.2017 р. № 180/10/12-030, земельний податок за період, що нараховуються збитки, сплачено за земельну ділянку 0,3442 га в сумі 48436,58 грн.

- термін нарахування збитків за використання земельної ділянки з 01.05.2014 р. по 01.05.2017 р.

- категорія земельної ділянки - землі промисловості.

- розмір збитків, заподіяних територіальній громаді, нарахованих у вигляді орендної плати (відповідно розрахунку міської ради від 01.05.2017 р.) становить 538525,27 грн.

- враховуючи п.4, п.7 даного ОСОБА_1, сума збитків до сплати становить - 490088,69 грн. (538525,27-48436,58).

Розпорядженням Липовецької районної державної адміністрації від 07.06.2017 №191 було затверджено вищезазначений ОСОБА_1.

13.06.2017р. Липовецька міська рада направила на адресу СТОВ "Дружба" повідомлення №02-42/405 в якому товариству було запропоновано сплатити відповідно до ОСОБА_1 від 06.06.2017р. на протязі 30 днів суму збитків у розмірі 490088,69 грн.

З вищенаведеного судом встановлено, що з моменту придбання цілісного майнового комплексу (приміщень) нерухомого майна ВАТ "Липовецьке АТП 10544" та реєстрації на дане майно права власності від 11.09.2006р. СТОВ "Дружба" увесь цей час користується зазначеною земельною ділянкою без правовстановлюючих документів.

Однією з підстав заперечень проти позову відповідач зазначає, що відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (далі - витяг з ДЗК) від 10.04.2013 року НВ-0500257422013 земельна ділянка площею 3,2893 га, кадастровий номер 0522210100:01:001:2433, що розташована у м. Липовець по вул. Чкалова 31 (Липова 31) належить до державної форми власності, а тому Липовецька міська рада є не належним позивачем та не має права на відшкодування збитків за користування земельною ділянкою і з цих підстав прокуратура не має права подавати в їх інтересах зазначений позов.

Дане твердження відповідача є хибним виходячи з наступного.

В листі Відділу Держгеокадастру Липовецькому районі міжрайонного управління у Калиновському та Липовецький районах №0-20.182-1004/124-17 від 28.12.2017р. адресованого СТОВ " Дружба" підтомляється про те, що "Рішенням 24 сесії 6 скликання Липовецької міської ради від 12 січня 2012 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки площею 3,2893 га в натурі на місцевості, що розташована на території Липовецької міської ради за адресою м. Липовець, вулиця Чкалова,31, на підставі права власності на об'єкти нерухомого майна від 11 вересня 2006 року № 65.

Земельну ділянку площею 3 ,2893 га кадастровим реєстратором відділу внесено до Національної кадастрової системи та визначено кадастровий номер 0522210100:01:001:2433 згідно заяви (запиту) Липовецької міської ради яка була подана через ЦНАП при Липовецькій райдержадміністрації та сформовано Витяг НВ 0500257422013 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку 10.04.2013 року в якому форма власності була прописана державна.

Відповідно листа від 23.07.2017 року № 12-43/592 Липовецької міської ради, який надійшов до відділу і в якому Липовецька міська рада просить внести зміни до автоматизованої системи Державного земельного кадастру у розділ тип власності на земельну ділянку з кадастровим номером 052210100:01:001:2433 із державної форми власності на комунальну.

Відповідно до даного листа кадастровим реєстратором було внесено зміни до Національної кадастрової системи та змінено форму власності з державної на комунальну.

Кадастровим реєстратором відділу було надано Липовецькій міській раді Витяг з державного земельного кадастру Н:В-0506817562017 від 31.07.2017 року в якому було зазначено форму власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0522210100:01:001:2433 комунальна". (т2.а.с.113).

Відповідно до ст. 37 Закону України "Про Державний земельний кадастр" у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки ( описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.

В запереченні на відзив та в судовому засіданні Липовецька міська рада пояснила, що її працівниками було виявлено технічну помилку у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 10.04.2013 року НВ-0500257422013, у зв’язку з чим було направлено письмове повідомлення до відділу у Липовецькому районі міжрайонного управління у Калинівському та Липовецькому районах головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (лист Липовецької міської ради від 28.07.2017 року вих.№02-43/532). Відділ у Липовецькому районі міжрайонного управління у Калинівському та Липовецькому районах головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області ознайомившись з листом, визнав факт невідповідності «державної форми власності» у вищезгаданому витязі законодавству України, виправив допущену помилку та повідомив Липовецьку міську раду про це шляхом видачі витягу з ДЗК від 31.07.2017 року НВ-0506817562017, де у розділі "форма власності" було вказано "комунальна власність".

Відповідно до ст. 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п.2 ч.3 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними, якщо на момент виникнення, таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.

Згідно ст.3 Земельного кодексу України (в редакції, чинній з 13.03.1992 року по 01.01.2002 року) власність на землю в Україні має три форми: державну, колективну, приватну.

Статтею 4 даного Кодексу визначено, що у державній власності перебувають всі землі України, за винятком земель, переданих у колективну і приватну власність. Суб'єктами права державної власності на землю виступають:

Верховна Рада України - на землі загальнодержавної власності України;

Верховна Рада Республіки Крим - на землі в межах території Республіки,

За винятком земель загальнодержавної власності;

обласні, районні, міські, селищні, сільські Ради народних депутатів - на землі в межах їх територій, за винятком земель, що перебувають в загальнодержавній власності.

Статтею 78 Земельного Кодексу України в редакції від 01.01.2002 року визначено, що земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.

Частина 2 ст.83 даного Кодексу зазначає, що у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.

Також слід зазначити, що ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено особливості державної реєстрації прав на земельні ділянки державної та комунальної власності: А саме: "Рішення органів державної влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або користування (постійне користування, оренду, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) можуть прийматися за відсутності· державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на таку земельну ділянку в Державному реєстрі прав.

Під час проведення державної реєстрації права користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного Кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування".

Відповідно до п.3 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються:

а) земельні ділянки:

- на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади;

- які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;

б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.

Як свідчать матеріали справи, 11.01.1968 року виконавчим комітетом Вінницької обласної Ради депутатів трудящих було видано Липовецькій селищній Раді трудящих ОСОБА_1 на право постійного користування землею 154,92га. Тобто дана земельна ділянка була передана до комунальної власності.

Рішенням 4 сесії 22 скликання Липовецької селищної Ради народних депутатів від 02.06.1995 року Липовецькому АТП 10544 надано у постійне користування 44,1 га землі в межах згідно з планом землекористування. На підставі даного рішення 09.04.1996р Липовецькому АТП 10544 видано державний акт на право постійного користування землею, який зареєстровано в Книзі записів державних актів за №16. Оскільки Липовецьке АТП 10544 було державним підприємством, тобто дана земельна ділянка була передана у державну власність.

12.07.2007р. на 11 сесії 5 скликання Липовецької міської ради остання прийняла рішення №199 "Про припинення прав користування земельними ділянками" в якому в пункті 2 визначено, що по ВАТ "Липовецьке АТП 10544" вилучити земельну ділянку площею 3,37га, що розташована в м. Липовець по вул. Чкалова, 31 в зв’язку із ліквідацією даного підприємства та продажем майнового комплексу СТОВ "Дружба". Державний акт, виданий Липовецькому АТП 10544 №16 від 09.04.1996 відповідно до рішення Липовецької селищної радою від 09.04.1996 за №16, вважати недійсним.

Оскільки державне підприємство було ліквідовано, а майно його розпродано земельна ділянка площею 3,2893 га по вул. Липова (Чкалова), 31 у м. Липовець належить до земель комунальної власності відповідної територіальної громади.

Факт віднесення земельної ділянки площею 3,2893 га по вул. Липова (Чкалова), 31 у м. Липовець до земель комунальної власності територіальної громади підтверджується рішенням 24 сесії 6 скликання Липовецької міської ради від 12.01.2012р. №259, яким було затверджено технічну документацію із землеустрою СТОВ "Дружба" щодо встановлення її меж на підставі права власності на об’єкти нерухомого майна від 11.09.2006 року №65, а також затверджено технічну документацію із землеустрою СТОВ "Дружба" щодо встановлення меж даної земельної ділянки площею 3,2893га.

Статтею 4-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (у редакції від 16.06.2013, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельних ділянок у власність або користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) приймається без здійснення державної реєстрації права держави чи територіальної громади на такі земельні ділянки, крім випадків, коли право власності на земельні ділянки державної або комунальної власності вже зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (п. 1 ст. 4-1 Закону).

Державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи комунальної власності, здійснюється після затвердження в порядку, встановленому Земельним кодексом України, документації із землеустрою, за якою здійснено таке формування, одночасно із державною реєстрацією похідного речового права на такі земельні ділянки (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут), крім випадків, коли рішенням відповідного органу про затвердження документації із землеустрою передбачено здійснення державної реєстрації переходу права власності на земельні ділянки (п. З ст. 4-1 Закону).

Відповідно до ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (у редакції від 16.06.2013, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) у разі здійснення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки, похідних від права власності, за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки, відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування зобов'язаний одночасно подати до органу державної реєстрації прав чи державному кадастровому реєстратору відповідну заяву про державну реєстрацію права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) вважається заявою про здійснення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначену земельну ділянку.

В подальшому із внесенням змін Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 06.10.2016 аналогічні норми знайшли своє відображення у ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" згідно п. 1 якої, рішення органів державної влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або користування (постійне користування, оренду, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) можуть прийматися за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на таку земельну ділянку в Державному реєстрі прав.

Під час проведення державної реєстрації права користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування. Державна реєстрація права власності на земельні ділянки державної чи комунальної власності проводиться з обов'язковим урахуванням розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" (п. 2 ст. 28 Закону).

Згідно вищезазначених норм законодавства, реєстрацію похідних речових прав на земельні ділянки комунальної власності (у тому числі оренди) можна проводити не після державної реєстрації права власності територіальної громади на ці земельні ділянки, а одночасно з реєстрацією похідного речового права на земельну ділянку.

Тобто, набувач (орендар) разом з заявою про державну реєстрацію речового права, що є похідним від права власності, подає рішення органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування та документи, необхідні для проведення державної реєстрації похідного речового права, передбачені законодавством.

Отже, передача органами місцевого самоврядування земельних ділянок у користування може здійснюватися без державної реєстрації права територіальної громади на таку земельну ділянку, оскільки вона проводиться одночасно з реєстрацією права користування земельними ділянками комунальної власності, без подання органами, які здійснюють таку передачу заяви про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, що передається.

Також відповідач проти позову заперечував, не визнаючи обов'язку сплатити збитки в сумі 490088,69 грн. посилаючись на те, що СТОВ "Дружба" вчиняло усі залежні від нього дії, спрямовані на укладення договору оренди, а також сплачувало передбачену Податковим кодексом України плату за землю у розмірі земельного податку за весь період, протягом якого нараховано збитки.

Дані заперечення проти позову судом оцінено критично, виходячи з наступного.

Як зазначалося вище, СТОВ "Дружба" 11.09.2006 зареєструвало у Вінницькому обласному об’єднаному бюро технічної інвентаризації право власності на майно, розташоване за адресою: Вінницька обл., м. Липовець, вул. Чкалова, 31, а 24.01.2007 на столову площею 212,5кв.м.

Тільки 04.01.2012 СТОВ "Дружба" звернулося до Липовецької міської ради з заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою, що посвідчує право на оренду земельної ділянки площею 3,2893 га, яка розташована по вул.Чкалова, 31 для обслуговування придбаних будівель.

Рішенням 24 сесії 6 скликання Липовецької міської ради від 12.01.2012р. №259 було затверджено технічну документацію із землеустрою СТОВ "Дружба" щодо встановлення меж земельної ділянки площею 3,2893га, що розташовані в м. Липовець по вул.Чкалова, 31 на підставі права власності на об’єкти нерухомого майна від 11.09.2006 року №65, а також надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки. Одночасно даним рішенням зобов’язано директора СТОВ "Дружба" в двохмісячний термін укласти договір на виготовлення проекту щодо відведення земельних ділянок та надати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погодити із службами, які здійснюють контроль за охороною та використанням земель та затвердити на черговій сесії міської ради.

Відповідач доказів щодо виконання рішення 24 сесії 6 скликання Липовецької міської ради від 12.01.2012р. №259 в частині виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 3,16га на умовах оренди, що розташована в м. Липовець по вул.Чкалова, 31 для благоустрою придбаних будівель та доказів про укладання договорів на виготовлення на проекту щодо відведення земельних ділянок не надав.

19.08.2013р Липовецька міська рада направила на адресу СТОВ "Дружба" лист №02-43/418/1 в якому просила у місячний термін звернутися до міської ради щодо оформлення права користування земельною ділянкою шляхом підписання договору оренди землі.

Лише в лютому 2015 року СТОВ "Дружба" звернулося до Липовецької міської ради з заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки (кадастровий номер 0522210100:01:001:2433) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, площею 3,2893га по вул.Чкалова, 31 м. Липовець.

Рішенням 77 сесії 6 скликання №854 від 18.02.2015р. Липовецької міської ради СТОВ "Дружба" було відмовлено у наданні дозволу та рекомендовано належним чином, у відповідності до ст.125,126 Земельного кодексу України, оформити та зареєструвати право оренди земельної ділянки площею 3,2893га по вул.Чкалова,31 м. Липовець, після чого звернутись до Липовецької міської ради щодо отримання дозволу на її поділ.

19.05.2016р. Липовецька міська рада направила на адресу СТОВ "Дружба" лист – вимогу №02-39/264 в якому просила надати до міської ради матеріали щодо складання документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки, або звільнити земельну ділянку за адресою: вул.Чкалова,31 м. Липовець.

Відповідач не надав суду жодного документу, що підтверджував би його дії щодо укладання договору оренди земельної ділянки площею 3,2893га по вул. Чкалова,31 м. Липовець.

Натомість матеріали справи підтверджують бездіяльність відповідача щодо вчинення передбачених законодавством заходів зі своєчасного оформлення права користування земельною ділянкою, на якій розташовані нежитлові будівлі та споруди, що належать СТОВ "Дружба" на праві приватної власності. Починаючи з 11.09.2006 року, тобто з моменту оформлення права власності на придбані споруди за адресою: вул.Чкалова,31 м. Липовець, по цей час відповідач користується земельною ділянкою площею 3,2893га без правовстановлюючих документів.

Згідно з частиною 2 статті 152 Земельного Кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов’язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки (пункт «д» частини 1 статті 156 ЗК України).

За змістом статті 157 ЗК України відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 3 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284, відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані. При цьому неодержаний доход – це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян.

За змістом ст. 11 Цивільного кодексу України підставою виникнення цивільних прав та обов'язків, у тому числі щодо відшкодування особі збитків (шкоди), є зобов'язання, які виникають з договорів та інших правочинів або внаслідок завдання шкоди (позадоговірна шкода).

Загальні підстави відповідальності за завдану шкоду визначені ст.1166 Цивільного кодексу України, згідно з якою майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю майну фізичної чи юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. За загальними правилами під шкодою розуміється зменшення або втрата певного майнового блага, зокрема зменшення або втрата майна потерпілого, що тягне за собою виникнення майнової шкоди.

У названій статті міститься законодавче визначення деліктної відповідальності за шкоду, спричинену майну, та підстави його виникнення.

Позадоговірна (деліктна) відповідальність, яка є видом цивільно-правової відповідальності, настає при існуванні складу правопорушення, що включає такі елементи, як: шкода, протиправна поведінка, причинний зв'язок між шкодою і протиправною поведінкою, вина.

Виходячи з цього, предметом доказування у даному спорі є: факт неправомірних дій відповідача, виникнення шкоди саме у заявленому до стягнення розмірі, причинний зв'язок між неправомірними діями і заподіянням шкоди, наявність вини заподіювача шкоди. Відсутність хоча б однієї із цих обставин не тягне за собою відповідальність у вигляді відшкодування шкоди.

Чинне законодавство виходить з принципу презумпції вини правопорушника, а відтак, враховуючи приписи ст.33 Господарського процесуального кодексу України, у спорах про відшкодування шкоди (збитків) обов'язок доведення відсутності вини покладається саме на відповідача, а позивач повинен довести протиправність поведінки відповідача, факт заподіяння матеріальної шкоди та її розмір, а також причинно-наслідкового зв'язку між поведінкою відповідача та матеріальною шкодою.

За загальними правилами під шкодою розуміється зменшення або втрата певного майнового блага, зокрема зменшення або втрата майна потерпілого, що тягне за собою виникнення майнової шкоди.

Статтею 1192 Цивільного кодексу України передбачено два способи відшкодування шкоди, завданої майну потерпілого: відшкодування шкоди в натурі (передача речі того ж роду і такої ж якості) або відшкодування завданих збитків у повному обсязі. Розмір збитків, що підлягають відшкодуванню потерпілому, визначається відповідно до реальної вартості втраченого майна на момент розгляду справи.

Згідно зі ст.22 Цивільного кодексу України збитками є: втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушено (упущена вигода).

У ч.1 ст.1166 ЦК України міститься пряма вказівка на протиправність поведінки заподіювача шкоди, як обов’язкова підстава деліктної відповідальності. При цьому, протиправною поведінкою у цивільних правовідносинах є, зокрема, порушення особою вимог правової норми, тобто здійснення заборонених дій, оскільки за принципом генерального делікту, кожному заборонено заподіювати шкоду майну або особі та будь-яке заподіяння шкоди іншому вважається протиправним.

Отже, для виникнення деліктної відповідальності необхідно встановити, що саме протиправна поведінка заподіювача шкоди стала причиною виникнення шкоди, оскільки відсутність причинного зв’язку у всіх випадках тягне звільнення особи від зобов’язання відшкодувати шкоду.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховним судом України по справам №916/3371/14 від 07.10.2015, №3-741гс15 від 07.10.2015, №3-1160г15 від 17.02.2016, №3-194гс16 від 18.05.2016, №922/210/15 від 09.11.2016.

Як свідчать матеріали справи, в діях СТОВ "Дружба" наявний склад цивільного правопорушення, оскільки товариство користувалося земельною ділянкою без правовстановлюючих документів, що позбавило Липовецьку міську раду права одержати дохід у виді орендної плати за землю, який вона могла б отримувати, якби її право не було порушено.

Відповідно до акту комісії по визначенню розміру збитків, завданих СТОВ "Дружба" бюджету Липовецької міської ради від 06.06.2017р. сума збитків за використання земельної ділянки площею 3,2893 га з 01.05.2014 р. по 01.05.2017 р. складала 538525,27 грн. З врахуванням того, що відповідачем було сплачено земельний податок за період, що нараховуються збитки за земельну ділянку площею 0,3442 га в сумі 48436,58 грн., сума збитків складає 490088,69 грн. ( 538525,27-48436,58).

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню з віднесенням судових витрат на відповідача.

Керуючись ст. ст. 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 176, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовільнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (код 30803655, вул. Першого Травня, 6, с. Ульянівка Липовецького району Вінницької області) збитки у вигляді неодержаних доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки в сумі 490088,69 грн на користь Липовецької міської ради (код 04325957) на рахунок № 33219812700274, код 37336986, отримувач: УК у Липовецькому районі (м Липовець) 18010600, ГУДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015.

3. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (код 30803655, вул. Першого Травня, 6, с. Ульянівка Липовецького району Вінницької області) 7351,33 грн. відшкодування витрат по сплаті судового збору на користь прокуратури Вінницької області (код 02909909, МФО 820172, розрахунковий рахунок 35213099003988).

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

5. Копію рішення направити учасникам судового процесу рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, а на ухвалу суду - протягом десяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Частиною 4 ст. 240 ГПК України передбачено, що у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Відповідно до ч. 5 ст. 240 ГПК України датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Рівненського апеляційного господарського суду через Господарський суд Вінницької області (п. 8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Повне рішення складено 15 березня 2018 р.

Суддя Колбасов Ф.Ф.

віддрук . 6 прим.:

1 - до справи

2 - прокурору (вул. Монастирська, 33, м. Вінниця, 21050)

3 - позивачу ( вул. В. Липківського, 30, м. Липовець, 22500)

4 - відповідачу (вул. Першого Травня, 6, с. Ульянівка, Липовецький р-н, Вінницька обл., 22450)

5 - Липовецькій районній державній адміністрації Вінницької області (22500, м. Липовець, вул. Леніна, 38)

6 - Головному управлінню Держгеокадастру у Вінницькій області (м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 63, 21027)

Джерело: ЄДРСР 72760759
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку