open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 686/9501/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2018 року м. Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області в складі:

головуючого- судді Мороз В.О.,

за участю секретаря Козельської Г.В.,

розглянувши у письмовому провадженні в порядку ч.3 ст. 211 ЦПК України в залі суду в м. Хмельницькому цивільну справу за позовною заявою заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області до Хмельницької районної державної адміністрації, ОСОБА_2 про визнання незаконним та скасування розпорядження,

встановив :

22 травня 2017 року заступник керівник Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області звернувся до суду з вищезазначеним позовом, в якому просить визнати поважними причини пропуску строку позовної давності для звернення до суду з даним позовом та поновити його; визнати незаконним та скасувати розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 11.10.2011 № 1415/11-р «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди ОСОБА_2 земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби на території Гнатовецької сільської ради».

Свої вимоги мотивує тим, що на підставі розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 22.03.2011 №469/11-р, ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення в користування на умовах оренди земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби на території Гнатовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

Надалі, на підставі розпорядження голови Хмельницької РДА від 11.10.2011 р. № 1415/11-р, ОСОБА_2 затверджено проект землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди земельну ділянку для сінокосіння та випасання худоби на території Гнатовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області та передано в користування на умовах оренди терміном на 49 років земельну ділянку площею 6,2391 га із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (сіножаті) для сінокосіння та випасання худоби за межами населених пунктів на території Гнатовецької сільської ради Хмельницького району. Разом з тим, договір оренди вказаних земельних ділянок між ОСОБА_2 та Хмельницькою РДА (управлінням Держгеокадастру у Хмельницькому районі) не укладено.

Зазначає, що розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 11.10.2011 р. № 1415/11-р, прийняте з порушенням вимог природоохоронного та земельного законодавства, у зв'язку з чим підлягає визнанню незаконним та скасуванню оскільки вказані земельні ділянки, які виділялися ОСОБА_2, входять в межі гідрологічного заказника загальнодержавного значення «Моломолинецький», на яких забороняється сінокосіння, за виключенням спеціально відведених ділянок; влаштування пасовищ для худоби; випас та прогін худоби, крім спеціально відведених ділянок. Разом з тим, вказані земельні ділянки не виділялися ОСОБА_2 як спеціально відведені земельні ділянки для сінокосіння та випасання худоби із земель природно-заповідного фонду, а виділені як землі сільськогосподарського призначення. ОСОБА_2 неправомірно набув право користування земельними ділянками природно - заповідного фонду, загальною площею 6,2391 га, що суперечить принципам регулювання земельних відносин в Україні, які закріплені в ст.14 Конституції України та ст.5 Земельного кодексу України.

Прокурор в судове засідання не з'явився, направив суду заяву про розгляд справи у його відсутності позовні вимоги підтримує та просить задовольнити.

Представник відповідача Хмельницької районної державної адміністрації, будучи належним чином повідомленим, в судове засідання не з'явився, направив суду заяву про розгляд справи у їх відсутності, проти задоволення позовних вимог не заперечують.

ОСОБА_2, будучи належним чином повідомленим, в судове засідання не з'явився, направив суду заяву про розгляд справи у його відсутності, позовні вимоги визнав.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює дані правовідносини, суд приходить до висновку про задоволення позову, внаслідок наступного.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Згідно ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Так судом встановлено, що розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 22.03.2011 №469/11-р, ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення в користування на умовах оренди земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби на території Гнатовецької сільської ради Хмельницького району.

29.04.2011 р. на замовлення ОСОБА_2, ПП «ДЮРІТ ПЛЮС» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди для сінокосіння та випасання худоби загальною площею 6,2391 га, (дві земельні ділянки, з яких: одна площею 5,0374 га, кадастровий номер НОМЕР_2, друга площею 1,2017 га, кадастровий номер НОМЕР_1 на території Гнатовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

На підставі розпорядження голови Хмельницької РДА від 11.10.2011 року № 1415/11-р, ОСОБА_2 затверджено проект землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди земельну ділянку для сінокосіння та випасання худоби на території Гнатовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

Відповідно до п.2 вказаного вище розпорядження, ОСОБА_2 передано в користування на умовах оренди терміном на 49 років земельну ділянку площею 6,2391 га із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (сіножаті) для сінокосіння та випасання худоби за межами населених пунктів на території Гнатовецької сільської ради Хмельницького району.

Відповідно до постанови Ради Міністрів УРСР від 25.02.1980 «Про доповнення переліку державних заказників Української РСР», на території Хмельницького району, з метою збереження типового торф'яного болота, створено гідрологічний заказник загальнодержавного значення «Моломолинецький» площею 410 га. (дві відокремлені ділянки в заплаві р. Бужок від с. Печеське до с. Редвинці між селами Пашутинці, Шпиченці, Печеськи, Аркадівці, Редвинці, Моломолинці).

Пунктом 9 Положення «Про гідрологічний заказник загальнодержавного значення «Моломолинецький», затвердженого Мінекобезпеки 20.02.1997 встановлено, що на території, оголошеній гідрологічним заказником загальнодержавного значення «Моломолинецький» забороняються слідуючі види господарської діяльності: сінокосіння, за виключенням спеціально відведених ділянок; влаштування пасовищ для худоби; випас та прогін худоби, крім спеціально відведених ділянок.

Відповідно до інформації Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації від 07.03.2017 №03/2-1310, земельні ділянки які передані у користуванні ОСОБА_2 (згідно розпорядження голови Хмельницької РДА від 11.10.2011 № 1415/11-р) з кадастровими номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_3, згідно Публічної кадастрової карти України в порівнянні із викопіюванням гідрологічного заказника загальнодержавного значення «Моломолинецький» входить в межі вказаного заповідного об'єкта.

Разом з тим, вказані земельні ділянки не виділялися ОСОБА_2 як спеціально відведені земельні ділянки для сінокосіння та випасання худоби із земель природно-заповідного фонду, а виділені як землі сільськогосподарського призначення (сіножаті).

Так, відповідно до ст.ст.43, 44 Земельного кодексу України, землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об'єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

До земель природно-заповідного фонду включаються природні території та об'єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об'єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам'ятки садово- паркового мистецтва).

Відповідно до ч.2 ст.7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», землі природно-заповідного фонду України, а також землі територій та об'єктів, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, господарську цінність і є відповідно до статті 6 цього Закону об'єктами комплексної охорони, належать до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення.

Згідно ст.9 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», території та об'єкти природно-заповідного фонду з додержанням вимог, встановлених цим Законом та іншими актами законодавства України, можуть використовуватися: у природоохоронних цілях; у науково-дослідних цілях; в оздоровчих та інших рекреаційних цілях; в освітньо - виховних цілях; для потреб моніторингу навколишнього природного середовища.

Так, згідно Закону України «Про природно-заповідний фонд України» до природно - заповідного фонду належать, зокрема, і гідрологічні заказники.

Відповідно до ст.ст.25, 26 цього Закону, на території таких об'єктів обмежується або забороняється діяльність, що суперечить їх цілям та завданням, передбаченим положенням про заказник.

Таким чином, Хмельницькою районною державною адміністрацією при передачі у користування ОСОБА_2 вказаних земельних ділянок порушено вимоги природоохоронного законодавства щодо комплексної охорони об'єктів, які належать до земель природно-заповідного фонду.

А тому, суд приходить до висновку про визнання незаконним та скасувати розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 11.10.2011 № 1415/11-р «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди ОСОБА_2 земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби на території Гнатовецької сільської ради».

Щодо визнання поважними причин пропуску строку позовної давності для звернення до суду, то такі підстави відсутні, оскільки відповідачі клопотання про застосування строків позовної давності не заявляли.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 141 ЦПК України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 4, 10, 12, 13, 81, 141, 258-273 ЦПК України, суд -

ухвалив :

Позов задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 11.10.2011 № 1415/11-р «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди ОСОБА_2 земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби на території Гнатовецької сільської ради»;

Стягнути з Хмельницької районної державної адміністрації, ОСОБА_2 по 800 грн. судового збору з кожного на користь Хмельницької місцевої прокуратури.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до суду апеляційної інстанції- Апеляційного суду Хмельницької області через Хмельницький міськрайонний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя

Повний текс рішення виготовлено 12.02.2018 р.

Джерело: ЄДРСР 72450736
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку