open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
7 Справа № 812/1512/17
Моніторити
Ухвала суду /30.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /21.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /07.02.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /20.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 812/1512/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /30.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /21.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /07.02.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /20.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2018 року справа №812/1512/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача ОСОБА_1, суддів Арабей Т.Г., Міронової Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Національної поліції в Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року у справі № 812/1512/17 (головуючий І інстанції Чернявська Т.І. ) за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Національної поліції в Луганській області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернулась до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Національної поліції в Луганській області в якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Луганській області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_2 винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 07 листопада 2015 року по 20 січня 2016 року на суму 14854,35 грн.;

- стягнути з Головного управління Національної поліції в Луганській області на користь ОСОБА_2 винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 07 листопада 2015 року по 20 січня 2016 року в сумі 14854,35 грн.

Постановою від 20 листопада 2017 року Луганський окружний адміністративний суд частково задовольнив позов.

Стягнув з Головного управління Національної поліції в Луганській області (ідентифікаційний код 40108845, місцезнаходження: 93404, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Партизанська, будинок 16) на користь ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, зареєстроване місце проживання: 94200, АДРЕСА_1; фактичне місце проживання: 93416, АДРЕСА_2) винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 07 листопада 2015 року по 20 січня 2016 року в сумі 14854,35 грн (чотирнадцять тисяч вісімсот п’ятдесят чотири грн.. 35 коп.), з відрахуванням установлених законом податків та інших обов'язкових платежів.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовив.

Не погодившись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу в якій пославшись на порушення норм матеріального права та не з’ясовність всіх обставин по справі, просив скасувати постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що Постанова Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 року № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» та наказ Міністерства Оборони України від 02.02.2015 року № 49 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» регламентували порядок виплати винагороди за участь в антитерористичній операції міліціонерам та не поширювались на поліцейських. Вважає, що Постанова Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 року № 24 розповсюджується саме на осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів. Відповідно до статті 80 Закону України від 02.07.2015 року № 580-VIІI «Про Національну поліцію» види спеціальних звань поліцейських розділені на три категорії, а саме, молодшого, середнього, вищого складу поліції. Поняття особи рядового та начальницького складу міститься в Положенні про проходження служби особами рядового та начальницького складу ОВС, яке, в свою чергу, регламентувало порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (міліціонерів) та не яким чином не застосовується до поліцейських. В лавах поліції відсутні спеціальні звання саме осіб рядового та начальницького складу, а тому посилання позивача на той факт, що постанова Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 року № 24 поширюється на поліцейських, є хибною. Звертає увагу на те, що відповідно до Положення про Головне управління Національної поліції в Луганській області, затвердженого наказом Голови Національної поліції України від 06.11.2015 року № 29, Головне управління фінансується за рахунок Державного бюджету України, однак відповідач фінансування на виплати винагороди в спірний період не отримував. В свою чергу, порядок виплати винагороди за участь в антитерористичній операції саме поліцейським передбачений постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 року № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2016 року № 38). На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 року № 18 наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 року № 259 затверджена Інструкція про розміри та умови виплати винагороди поліцейським в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій. Зазначений наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування та повинен застосовуватись з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 року № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських». Порядок виплати винагороди за участь в антитерористичній операції в період з 07.11.2015 року по 04.02.2016 року (дата опублікування постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2016 року № 38) для поліцейських був неврегульований.

Крім зазначеного, просить врахувати відсутність доказів підтвердження фактичної участі у проведенні АТО у визначений термін.

На апеляційну скаргу позивачем подано відзив в якому, просить суд та наголошує на хибності позиції відповідача, оскільки відповідно до приведеного законодавства винагорода за участь в АТО має виплачуватися за весь період участі наголошує на тому, що згідно архівного витягу МО України № 179/1/13277 від 04.12.2017 року залучалася та брала безпосередньо участь в АТО, забезпеченні її проведення,з метою виконання службових (бойових) завдань.

Сторони в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. За приписами п.2 ч.1 ст.311 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю – доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, у період з 07.11.2015 року по 07.04.2016 року проходила службу на посаді старшого слідчого Сєвєродонецького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області, про що свідчать довідки від 14.04.2016 року б/н та від 30.10.2017 року № 31815/11/34-2017, видані Сєвєродонецьким відділом поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області, та трудова книжка позивача (а.с. 12-14, 19, 58).

На підставі довідки від 20.10.2015 року № ВДЗ/11711/А про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України та наказу Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (по стройовій частині) від 12.12.2014 року № 97 комісією Міністерства внутрішніх справ України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій працівників органів внутрішніх справ України прийнято рішення від 22.01.2016 року № 1/І/ХІІІ/381 про надання ОСОБА_2 статусу учасника бойових дій (а.с. 16).

На підставі рішення комісії Міністерства внутрішніх справ України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій працівників органів внутрішніх справ України від 22.01.2016 року № 1/І/ХІІІ/381 позивачу видано посвідчення учасника бойових дій серія МВ № 029792 від 04.04.2016 (а.с. 15, 16 зв.).

Відповідно до довідок про грошове забезпечення по видам доходу за період проходження служби в Головному управлінні Національної поліції в Луганській області від 12.09.2017 № 736/111/22-2017 та від 30.10.2017 № 907/111/22-2017 (а.с. 21, 61) у межах спірних правовідносин позивачу за період з 07.11.2015 по 20.01.2016 нараховано грошове забезпечення:

- за листопад 2015 року в сумі 4860,00 грн.;

- за грудень 2015 року в сумі 6075,00 грн.;

- за січень 2016 року в сумі 3919,35 грн.

Винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції згідно з довідками управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку Головного управління Національної поліції в Луганській області від 12.09.2017 року № 736/111/22-2017 та від 30.10.2017 року № 907/111/22-2017 за спірний період позивачу не нараховувалась (а.с. 21, 61).

З архівного витягу Галузевого державного архіву Міністерства оборони України вбачається, що ОСОБА_2 у спірний період вважалася прибувшею до зі складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в АТО на території Донецької та Луганської областей, забезпеченні її проведення, з метою виконання службових (бойових) завдань м. Краматорська Донецької області (а.с. 128-129).

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, які регулюють спірні правовідносини, колегія суддів вважає апеляційну скаргу такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Спірним у справі є наявність підстав для нарахування та виплати позивачу винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 07.11.2015 року по 20.01.2016 року.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про боротьбу з тероризмом» від 20.03.2003 року № 638-VI (далі - Закон № 638-VI), Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ (зі змінами та доповненнями), затвердженим постановою Кабінету Міністрів Української РСР від 29.07.1991 року №114, Постановою Кабінету Міністрів України № 158 від 04.06.2014 року «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік, та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету», постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 року №24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій», наказом Міністерства оборони України від 02.02.2015 року №49 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2015 року за N 135/26580, наказом МВС України від 03.02.2015 року № 123.

Законом № 638-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що антитерористична операція - комплекс скоординованих спеціальних заходів, спрямованих на попередження, запобігання та припинення злочинних діянь, здійснюваних з терористичною метою, звільнення заручників, знешкодження терористів, мінімізацію наслідків терористичного акту чи іншого злочину, здійснюваного з терористичною метою.

Згідно статті 5 Закону № 638-VI Міністерство внутрішніх справ України здійснює боротьбу з тероризмом шляхом запобігання, виявлення та припинення злочинів, вчинених з терористичною метою, розслідування яких віднесене законодавством України до компетенції органів внутрішніх справ; надає Антитерористичному центру при Службі безпеки України необхідні сили і засоби; забезпечує їх ефективне використання під час проведення антитерористичних операцій.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 158 від 04.06.2014 року «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік, та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» (що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин) установлено, що за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об'єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою військовослужбовцям, у тому числі строкової військової служби, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації Національної гвардії і Державної прикордонної служби, водіям автотранспортних засобів Національної гвардії і Державної прикордонної служби починаючи з 1 травня 2014 року виплачується винагорода в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення та заробітної плати, але не менш ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць.

На виконання наведеної постанови Міністерством внутрішніх справ України видано наказ №719 від 23 липня 2014 року, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 8 серпня 2014 р. за №939/25716 “Про виплату винагороди військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям), льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України” яким передбачено виплачувати військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об'єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою, починаючи з 01 травня 2014 року, винагороду в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення, але не менш ніж 3000 гривень у розрахунку на місяць.

Обчислення цієї винагороди здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпечення або заробітної плати (у тому числі з урахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди), за останньою займаною штатною посадою на час участі в зазначених операціях і заходах.

У п.2 цього наказу визначено, що винагороду виплачувати за час, обрахований із дня фактичного початку участі в операціях і заходах, зазначених у пункті 1 цього наказу, до дня завершення такої участі, в поточному місяці за минулий на підставі наказів командирів (начальників) органів військового управління (військових частин, закладів, установ, організацій) (командирам (начальникам) - наказів вищих командирів (начальників)), начальників органів внутрішніх справ.

У відповідності до абзаців 1,2 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 року №24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» встановлено, що в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення.

Пунктом 3 вказаної постанови затверджено розмір винагороди військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду згідно з додатком 1; розмір додаткових винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам за виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду згідно з додатком 2.

Наказом Міністерства оборони України від 02.02.2015 року № 49 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» затверджено Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду.

Пунктом 4 розділу І Порядку встановлено, що виплата винагород та додаткових винагород здійснюється військовослужбовцям за місцем проходження служби на підставі наказів командирів (начальників) органів військового управління (військових частин, закладів, установ, організацій), керівництва військових формувань та органів державної влади. Командирам (начальникам) військових частин (закладів, установ, організацій) - наказами вищих командирів (начальників, керівників).

Згідно пункту 6 розділу 1 даного Порядку виплата винагород військовослужбовцям здійснюється за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи АТО, інших заходах в умовах особливого періоду, визначених додатком І до постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2015 року № 24.

Розділом ІІ Порядку, зокрема пунктами 6, 7, визначені види документів, якими підтверджується безпосередня участь військовослужбовців у здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні в районі проведення АТО, безпосередня участь у відбитті збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні таких об'єктів у разі їх захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою.

З аналізу змісту пунктів 6, 7 Розділу ІІ Порядку вбачається, що доказами фактичної участі у проведенні антитерористичної операції для поліцейських ГУ Національної поліції в Луганській області є:

1) накази ГУНП в Луганській області щодо виконання поставлених завдань охорони об’єктів (несення служби на блокпостах, звільнення об’єктів які захоплені, тощо);

2) постові відомості підчас охорони об’єкта (блокпоста, базового табору, складу ракетно – артилерійського озброєння, польового парку тощо), де визначені особовий склад, який залучається до охорони, час, місце, порядок виконання завдань, книга служби нарядів та подій, що відбувалися;

3) у разі участі у відбитті збройного нападу на об’єкти, що охороняються, звільненні таких об’єктів у разі їх захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою:

3.1. журнал бойових дій (журнал ведення оперативної обстановки);

3.2. бойове донесення (підсумкове, термінове або позатермінове), рапорт керівника підрозділу, який виконував завдання.

Пунктами 1,3,4 Наказу МВС України від 03.02.2015 року № 123 «Про деякі питання відрядження до зони АТО», передбачено, зокрема, начальникам головних управлінь, управлінь МВС України в областях, місті Києві, на залізницях, ДНДЕКЦ, ДДАІ, ДНДІ, ректорам вищих навчальних закладів, керівникам структурних підрозділів апарату МВС та підпорядкованих підрозділів під час підготовки наказів про відрядження до зони проведення антитерористичних операцій чітко визначати перелік завдань відповідно до зазначеного вище Закону, що покладаються на відряджену особу або відряджаються на підконтрольну Україні територію для виконання завдань відповідно до покладених на особу функціональних обов'язків

Начальникам головних управлінь, управлінь МВС України в областях, місті Києві, на залізницях, ДНДЕКЦ, ДДАІ, ДНДІ, ректорам вищих навчальних закладів, керівникам структурних підрозділів апарату МВС та підпорядкованих підрозділів до 05 числа надавати до ДФЗБО МВС списик осіб, що безпосередньо беруть участь у проведенні антитерористичних операцій.

Департаменту фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку МВС визначено забезпечити нарахування грошової винагороди особам рядового і начальницького складу апарату Міністерства, головних управлінь, управлінь МВС України в областях, місті Києві, на залізницях, ДНДЕКЦ, ДДАІ, ДНДІ, ректорам вищих навчальних закладів та підпорядкованих МВС відповідно до наданих списків; виплату грошової винагороди здійснювати за наказами міністра внутрішніх справ або особи, яка його заміщує, начальників головних управлінь, управлінь МВС України в областях, місті Києві, на залізницях, ректорів вищих навчальних закладів на підставі вмотивованих рапортів керівників підрозділів, погоджених керівником або заступником керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, із зазначенням конкретних місць несення служби (населений пункт, блокпост) та бойових зіткнень.

Аналіз вищенаведених норм свідчить, що зарахування особи до списку осіб, що безпосередньо беруть участь у проведенні антитерористичних операцій, здійснюється на підставі відповідних наказів командирів (штабу АТО), в яких зазначається про дату початку такої участі та дату фактичного завершення такої участі. Потім, на підставі вмотивованого рапорту керівника структурного підрозділу, де проходить службу особа, Головним управлінням МВС України в області видається відповідний наказ, який, в свою чергу, є підставою для нарахування грошової винагороди особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, призначеної за безпосередню участь у проведенні АТО.

Відповідно до п.5 розділу ІІ Порядку №49 військовослужбовці вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов: залучені до проведення АТО; перебувають у підпорядкуванні (виконують завдання) керівництва штабу АТО (крім військовослужбовців військових прокуратур та розвідувальних органів України); перебувають у районі проведення АТО.

Згідно довідки Головного управління Національної поліції в Луганській області від 12.10.2017 року № А-10128 позивач дійсно в період з 19.08.2014 року по 07.11.2015 року, з 07.11.2015 року по 07.04.2016 року безпосередньо брала участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення Антитерористичної операції на території Луганської області.

Наведена довідка була видана на підставі наказів Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (по стройовій частині) від 12.12.2014 року № 97, від 17.11.2015 року № 321, від 07.12.2015 року № 341, від 15.04.2016 року № 106.

В матеріалах справи містяться витяги наказів Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (по стройовій частині) від 12.12.2014 р.№ 97, від 17.11.2015р. № 321, від 07.12.2015р. № 341 згідно яких позивач вважається такою, що прибула до складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області, з метою виконання службових (бойових) завдань в період з 19.08.2014 року по 07.11.2015 року, з 07.11.2015 року по 07.04.2016 року.

Як вбачається з архівного витягу Галузевого державного архіву Міністерства оборони України вбачається, що ОСОБА_2 у спірний період вважалася прибувшею до зі складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в АТО на території Донецької та Луганської областей, забезпеченні її проведення, з метою виконання службових (бойових) завдань м. Краматорська Донецької області (а.с. 128-129).

Однак, докази на підтвердження фактичної участі позивача у проведенні антитерористичної операції, за яку постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 року № 158 встановлено виплату грошової винагороди, в матеріалах справи відсутні, а тому колегія суддів вважає, що судом першої інстанції безпідставно частково задоволено позов.

Аналіз наведених норм дозволяє дійти висновку про те, що винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції виплачується тільки за час фактичної участі у відповідних заходах, які зазначені у п.1 додатку 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2015 року № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій».

Таким чином, колегія суддів вважає, що у Головного управління Національної поліції в Луганській області відсутні правові підстави для нарахування та виплати винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 07 листопада 2015 року по 20 січня 2016 року в сумі 14 854,35грн. оскільки відсутні докази передбачені пунктами 6, 7 Розділу ІІ «Порядку та умов виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду», а також докази на підтвердження фактичної участі позивача у проведенні антитерористичної операції, за яку постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 року № 158 встановлено виплату грошової винагороди.

За таких обставин, колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції, вважає, що при винесенні рішення судом першої інстанції невірно застосовані норми матеріального права, а також враховано не всі встановлені у справі обставини, що призвело до неправильного вирішення справи.

Згідно з ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для скасування оскаржуваної постанови суду першої інстанції та прийняття нової постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись статтями ст. ст. 250, 308, 311, 315 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головне управління Національної поліції в Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року у справі № 812/1512/17 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Національної поліції в Луганській області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції – задовольнити.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року у справі № 812/1512/17 – скасувати.

Прийняти нову постанову.

У задоволенні позову ОСОБА_2 до Головного управління Національної поліції в Луганській області про визнання протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Луганській області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_2 винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 07 листопада 2015 року по 20 січня 2016 року на суму 14854,35 грн та стягнення з Головного управління Національної поліції в Луганській області на користь ОСОБА_2 винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 07 листопада 2015 року по 20 січня 2016 року в сумі 14854,35 грн - відмовити.

Повний текст постанови складений 07 лютого 2018 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття може бути оскаржено до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя І.В. Геращенко

Судді Т.Г. Арабей

ОСОБА_3

Джерело: ЄДРСР 72323344
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку