open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 823/3153/14
Моніторити
Постанова /14.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /13.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /21.01.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.12.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /21.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 823/3153/14
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /14.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /13.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.02.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /21.01.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.12.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /21.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.11.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2014/ Черкаський окружний адміністративний суд

ВЕРХОВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14.02.2018 Київ К/9901/1485/18 823/3153/14

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Білоуса О.В.,

суддів - Желтобрюх І.Л., Стрелець Т.Г.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Монастирищенське автотранспортне підприємство 17140» на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2014 року (головуючий суддя - Паламар П.Г., судді - Бабич А.М., Мишенко В.В.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2015 року (головуючий суддя Гром Л.М., судді - Бєлова Л.В., Безименна Н.В.) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Круїз-Авто» до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, третя особа Приватне акціонерне товариство «Монастирищенське автотранспортне підприємство 17140» про скасування наказу про позбавлення дозволу на перевезення пасажирів,

В С Т А Н О В И В:

У жовтні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Круїз - Авто» (далі - ТОВ «Круїз - Авто») звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, третя особа Приватне акціонерне товариство «Монастирищенське автотранспортне підприємство 17140» (далі - ПАТ «Монастирищенське АТП 17140»), в якому просило визнати протиправним та незаконним наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 19 травня 2014 року № 300 про позбавлення ТОВ «Круїз - Авто» дозволу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті Монастирище - Київ, рейс 679/680.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2015 року, позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано Наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 19 травня 2014 року № 300 «Про позбавлення дозволу». Стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача судовий збір у розмірі 73,08 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили з того, що відповідно до пункту 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 (далі - Порядок), організатор має право достроково розірвати договір (позбавити дозволу) з автомобільним перевізником у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання ним недостовірної інформації. Оскільки, доказів надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, яка б підтверджувала подання позивачем недостовірної інформації відповідачем не було надано, то оскаржуваний наказ Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті прийнятий безпідставно та підлягає скасуванню.

Не погодившись з ухваленими у справі судовими рішеннями, ПАТ «Монастирищенське АТП 17140» звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просило рішення судів попередніх інстанцій скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13 лютого 2015 року відкрито касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою.

ТОВ «Круїз - Авто» скористалося своїм правом та надіслало до суду заперечення на касаційну скаргу, в яких зазначило, що рішення судів попередніх інстанцій прийняті з дотриманням норм матеріального та процесуального права, посилаючись на встановлені обставини та висновки оскаржуваних судових рішень.

Вказану справу згідно з Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 4 січня 2018 року передано для розгляду касаційної скарги колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Білоуса О.В. (суддя-доповідач), Желтобрюх І.Л., Стрелець Т.Г.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши судові рішення в межах доводів і вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні касаційної скарги.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ТОВ «Круїз - Авто» згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчим комітетом Уманської міської ради Черкаської області 31 серпня 2004 року № 1 025 102 0000 000023 зареєстровано як юридична особа, ідентифікаційний код 33126373.

Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України позивачу видано Ліцензію Серії АВ № 508410, в якій зазначено, що видом господарської діяльності є надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт»; з дозволеним видом робіт: внутрішні перевезення пасажирів автобусами. Строк дії ліцензії визначено з 16 лютого 2010 року по 15 лютого 2015 року.

ТОВ «Круїз - Авто» відповідно до дозвільних документів здійснювало перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування сполученням Монастирище - Київ, рейс 679/680.

ПАТ «Монастирищенське АТП 17140» 21 січня 2013 року згідно повідомлення № 11 звернулось до Голови Ліквідаційної комісії Державтотрансадміністрації та Укртрансінспекції про порушення позивачем умов організації перевезень, визначених дозволом на перевезення.

На виконання доручення Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті від 14 грудня 2012 року № 6174 Державним підприємством «Київпассервіс» направлено Голові Ліквідаційної комісії Державтотрансадміністрації та Укртрансінспекції інформацію від 10 січня 2013 року № 3/08-07/1968 про стан виконання рейсів міжобласних маршрутів загального користування за грудень 2012 року.

18 лютого 2013 року Державною інспекцією України на наземному транспорті видано наказ №140, яким на підставі статей 6, 7 Закону України «Про автомобільний транспорт», пункту 55 Порядку, доручення виконуючого обов'язки Міністра інфраструктури України Єфименко К.О. від 1 серпня 2012 року № 733/25/11-12, а також листів ПАТ «Монастирищенське АТП - 17140» від 21 січня 2013 року № 11 та ДП «Київпассервіс» від 10 січня 2013 року № 3/08-07/1968 було анульовано документи на перевезення пасажирів на автобусному маршруті Монастирище - Київ, рейси 679/680 перевізнику ТОВ «Круїз - Авто».

Наказом від 18 лютого 2013 року № 141 «Про передачу на виконання маршруту Монастирище - Київ, рейс 679/680» відповідачем призначено перевізника ПАТ «Монастирищенське АТП - 17140» на самостійне виконання рейсів 679/680 на вищевказаному маршруті, який за результатами конкурсу на даному об'єкті зайняв друге місце, з 20 лютого 2013 року по 31 січня 2017 року.

Не погодившись із прийнятими відповідачем 18 лютого 2013 року наказами № 140 та № 141, ТОВ «Круїз - Авто» 18 квітня 2013 року звернулось із листом № 203 до Голови Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті щодо анулювання дозвільних документів на перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування Монастирище - Київ, рейси 679/680 та передачу його на виконання ПАТ«Монастирищенське АТП - 17140».

Начальником управління організації перевезень Майбородою Ю.М. 21 травня 2013 року Голові Укртрансінспекції було надано доповідну записку № 3978/0/60-13 щодо розгляду звернення ТОВ «Круїз - Авто», якою було запропоновано скасувати Наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 18 лютого 2013 року № 140. В обґрунтування пропозиції зазначено, що підставою для анулювання дозволу стало звернення ПАТ«Монастирищенське АТП - 17140» щодо порушення позивачем умов перевезень, а саме використання непередбачених дозвільними документами транспортних засобів. Інформацію викладену в листі ПАТ «Монастирищенське АТП - 17140» було підтверджено листом ДП «Київпассервіс» в частині використання транспортного засобу, не зазначеного в дозвільних документах, проте транспортний засіб був того ж класу комфортності, а регулярність перевезень склала 100%. Таким чином, зазначені порушення мали незначний характер, а тому не можуть бути підставою для анулювання дозвільних документів.

На підставі доповідної записки від 21 травня 2013 року № 3978/0/60-13, відповідно до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт», доручення виконуючого обов'язки Міністра інфраструктури України Єфименка К.О. від 14 лютого 2013 року № 181/25/11-13, враховуючи лист ТОВ «Круїз - Авто», Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті 22 травня 2013 року прийнято наказ № 421, яким скасовано наказ від 18 лютого 2013 року № 140 «Про анулювання документів та перевезення пасажирів на автобусному маршруті».

За зверненням ПАТ «Монастирищенське АТП - 17140» від 29 травня 2013 року № 108 начальник Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті з метою об'єктивної перевірки інформації, що надходить з автостанцій зобов'язав начальників територіальних органів Укртрансінспекції у місті Києві та Черкаській області здійснити заходи державного контролю на маршруті «Монастирище - Київ».

Листом від 12 липня 2013 року №1247 Управління Укртрансінспекції у Черкаській області повідомило відповідача про те, що позаплановою перевіркою суб'єктів підприємницької діяльності встановлено передачу своїх повноважень по перевезенню пасажирів ТОВ «Круїз - Авто» на маршруті Монастирище - Київ Приватному підприємцю ОСОБА_7, що підтверджується актом перевірки № 008750 від 11 липня 2013 року.

Наказом від 29 липня 2013 року № 610 скасовано наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 22 травня 2013 року №421 «Про скасування наказу».

Разом з тим, судами встановлено, що завідувачем сектору внутрішнього аудиту сформована службова записка від 26 березня 2014 року № 9/12-4, в якій вказано, що з метою перевірки достовірності інформації, викладеної у зверненні ТОВ «Круїз - Авто» щодо неналежного ставлення до виконання своїх службових обов'язків посадовими особами Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті було проведено службову перевірку, якою встановлено: 1) наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 18 лютого 2013 року № 140 «Про анулювання документів на перевезення пасажирів на автобусному маршруті» було прийнято за відсутності підстав для дострокового розірвання договору (позбавлення дозволу) з автомобільним перевізником; 2) наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 29 липня 2013 року № 610 «Про скасування наказу» було прийнято лише на підставі інформації, наведеної в акті перевірки дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства про автомобільний транспорт від 11 липня 2013 року №008750, що не може бути підставою для дострокового розірвання договору (позбавлення дозволу) з автомобільним перевізником. До того ж, акт від 11 липня 2013 року № 008750 складено з порушенням Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року № 1567.

На підставі службової та доповідної записок завідувача сектору внутрішнього аудиту від 26 березня 2014 року № 9-12-14 та № 10-12-14, відповідно до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт», доручення виконуючого обов'язки Міністра інфраструктури України Єфименка К.О. від 14 лютого 2013 року № 18/25/11-13, відповідачем 2 квітня 2014 року прийнято наказ № 225, яким скасовано накази Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 29 липня 2013 № 610 «Про скасування наказу» та від 18 лютого 2013 року № 141 «Про передачу на виконання маршруту Монастирище - Київ, рейси 679/680».

ПАТ «Монастирищенське АТП 17140», отримавши повідомлення Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті щодо позбавлення права на виконання міжобласного маршруту Монастирище - Київ, 7 квітня 2014 року, направило відповідачу лист № 47 щодо незаконного позбавлення дозволу на перевезення пасажирів.

На підставі листа звернення ПАТ «Монастирищенське АТП 17140» від 7 квітня 2014 року № 47, відповідно до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт», пункту 55 Порядку, наказу Державної адміністрації автомобільного транспорту від 31 січня 2012 року №17 «Про введення в дію рішень, прийнятих на засіданні комітету Державтотрансадміністрації з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування, проведеного 22 грудня 2011 року», враховуючи лист Управління Укртрансінспекції у Черкаській області від 29 квітня 2014 року № 256/6/15-14 та лист Управління Укртрансінспекції у м. Києві від 30 квітня 2014 року № 446/10/136-10, Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті 19 травня 2014 року видано Наказ № 300 про позбавлення ТОВ «Круїз-Авто» дозволу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті Монастирище - Київ, рейс №679/680.

Не погоджуючись із зазначеним наказом Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, ТОВ «Круїз - Авто» звернулось до суду з даним позовом про його скасування.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» забезпечення організації пасажирських перевезень покладається: на міжнародних автобусних маршрутах загального користування - на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласні маршрути), - на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації; на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, - на районні державні адміністрації; на автобусному маршруті загального користування прямого сполучення місто Київ - міжнародний аеропорт «Бориспіль» - на Київську міську державну адміністрацію; на міських автобусних маршрутах загального користування - на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.

Пунктом 55 Порядку організатор має право достроково розірвати договір (позбавити дозволу) з автомобільним перевізником у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання ним недостовірної інформації.

Відповідно до пункту 4.1 Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 травня 2010 року № 179, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2010 року № 409/17704 «Про затвердження форми дозволу на перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах загального користування, порядку його видачі та анулювання» рішення про анулювання дозволу приймається Державною інспекцією з безпеки на наземному транспорті протягом 30 днів з дати отримання інформації про порушення умов організації перевезень, визначених дозволом на перевезення.

Як встановлено судами та вбачається з матеріалів справи, відповідачем не надано належних та допустимих доказів щодо надходження від органів виконавчої влади, письмової інформації, яка підтверджувала б факт подання позивачем недостовірної інформації, яка б могла бути підставою для прийняття оскаржуваного наказу.

Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній до 15 грудня 2017 року) передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене, суди попередніх інстанцій дійшли обґрунтованого висновку що оскільки Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті не доведено правомірності прийняття оскаржуваного наказу від 19 травня 2014 року № 300 «Про позбавлення дозволу», то позовні вимоги ТОВ «Круїз - Авто» про його скасування підлягають задоволенню.

В касаційній скарзі відповідач як на підставу для скасування рішень судів попередніх інстанцій та обґрунтування правомірності прийняття оскаржуваного наказу посилається на порушення позивачем умов дозволу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті Монастирище - Київ, рейс №679/680. Проте, колегія суддів касаційної інстанції вказані твердження вважає необґрунтованими, так як, вказані факти досліджувались відповідачем при перевірці звернень ПАТ «Монастирищенське АТП 17140», ТОВ «Круїз - Авто» та видачі наказів 18 лютого 2013 року № 140 та №141, від 22 травня 2013 року № 421, від 29 липня 2013 № 610, від 2 квітня 2014 року № 225, що встановлено судами та не заперечується сторонами.

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що постанова Черкаського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2014 року та ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2015 року ґрунтуються на правильно встановлених фактичних обставинах справи, яким дана належна юридична оцінка, правильно застосовані норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, та не допущено порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи. Усі доводи та їх обґрунтування викладені в касаційній скарзі не спростовують висновків судів попередніх інстанцій, тому підстави для скасування ухвалених судових рішень та задоволення касаційної скарги відсутні.

Відповідно до частини 3 статті 343 КАС України суд касаційної інстанції, здійснивши попередній розгляд справи, залишає касаційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Згідно з частиною 1 статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 343, 350, 356 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В :

Касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Монастирищенське автотранспортне підприємство 17140» залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2015 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач О.В.Білоус

Судді І.Л.Желтобрюх

Т.Г.Стрелець

Джерело: ЄДРСР 72288938
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку