open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
29.01.2024
Постанова
29.01.2024
Постанова
21.12.2023
Ухвала суду
21.12.2023
Ухвала суду
05.12.2023
Ухвала суду
21.11.2023
Ухвала суду
16.05.2023
Ухвала суду
01.05.2023
Ухвала суду
06.04.2023
Ухвала суду
14.02.2023
Ухвала суду
19.01.2023
Постанова
18.01.2023
Ухвала суду
05.08.2020
Ухвала суду
07.07.2020
Постанова
07.07.2020
Постанова
06.07.2020
Ухвала суду
02.07.2020
Ухвала суду
15.06.2020
Ухвала суду
15.06.2020
Ухвала суду
15.06.2020
Ухвала суду
15.06.2020
Ухвала суду
27.05.2020
Постанова
27.05.2020
Постанова
25.05.2020
Ухвала суду
25.05.2020
Ухвала суду
16.10.2018
Ухвала суду
22.06.2018
Ухвала суду
01.06.2018
Ухвала суду
24.05.2018
Постанова
24.05.2018
Постанова
16.05.2018
Ухвала суду
07.05.2018
Ухвала суду
04.05.2018
Ухвала суду
25.04.2018
Ухвала суду
20.04.2018
Ухвала суду
19.04.2018
Ухвала суду
18.04.2018
Ухвала суду
26.03.2018
Ухвала суду
26.03.2018
Ухвала суду
26.03.2018
Ухвала суду
26.03.2018
Ухвала суду
24.01.2018
Рішення
24.01.2018
Ухвала суду
09.01.2018
Ухвала суду
08.01.2018
Ухвала суду
24.12.2017
Ухвала суду
19.12.2017
Ухвала суду
19.12.2017
Ухвала суду
19.12.2017
Ухвала суду
27.11.2017
Ухвала суду
27.11.2017
Ухвала суду
30.10.2017
Ухвала суду
30.10.2017
Ухвала суду
26.10.2017
Ухвала суду
09.10.2017
Ухвала суду
11.09.2017
Ухвала суду
Вправо
Справа № 805/3127/17-а
Моніторити
Постанова /29.01.2024/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /29.01.2024/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Постанова /19.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /07.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /07.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /27.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /27.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /24.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /24.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Рішення /24.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 805/3127/17-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /29.01.2024/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /29.01.2024/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Постанова /19.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /07.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /07.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /27.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /27.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /24.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /24.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Рішення /24.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2018/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2018 р. Справа№805/3127/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Олішевська В.В., при секретарі судового засідання Смаль О.В., розглянувши за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 м. Маріуполь

до відповідача 1: Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України м. Київ

до відповідача 2: Військової частини НОМЕР_1 м. Дніпро

до відповідача 3: Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 м. Дніпро

до відповідача 4: Військової частини НОМЕР_2 м. Чугуїв

до відповідача 5: ІНФОРМАЦІЯ_2

до відповідача 6: Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату

про: визнання незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді позбавлення військового звання (в дисциплінарному порядку); визнання незаконним, протиправним та скасування наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 04 серпня 2017 року № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності (позбавлення військового звання), визнання незаконним та протиправним наказу Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2017 року № 150 (по особовому складу) в частині виключення ОСОБА_1 зі списків особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, з 04 серпня 2017 року, зобов`язання Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 поновити капітана ОСОБА_1 в списках особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу по особовому складу військової частини НОМЕР_2 від 30 серпня 2017 року № 45 (по стройовій частині) в частині, що стосується виключення ОСОБА_1 зі списків особового складу в/ч НОМЕР_2 , визнання незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді пониження в посаді, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу по особовому складу командира військової частини НОМЕР_1 від 14 червня 2017 року № 105 в частині звільнення ОСОБА_1 з посади заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату Донецької області та призначення на нижчу посаду: помічника начальника штабу начальника зв`язку механізованого батальону військової частини польова пошта НОМЕР_3 , ВРС -1210003, зобов`язання військової частини НОМЕР_1 поновити ОСОБА_1 на посаді заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату Донецької області.

за участю

від позивача: ОСОБА_2 за довіреністю

від відповідача 1: Тепляков І.О. за довіреністю

від відповідача 2: Удод Б.В. за довіреністю

від відповідача 3: Удод Б.В. за довіреністю

від відповідача 4: Хірний Д.С. за довіреністю

від відповідача 5: Тепляков І.О. за довіреністю

від відповідача 6: Єрьоменко О.В. за довіреністю

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1 м. Маріуполь звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України м. Київ, Військової частини НОМЕР_1 м. Дніпро, Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 м. Дніпро, Військової частини НОМЕР_2 м. Чугуїв, ІНФОРМАЦІЯ_2 , Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату про визнання незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді позбавлення військового звання (в дисциплінарному порядку); визнання незаконним, протиправним та скасування наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 04 серпня 2017 року № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності, визнання незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді пониження в посаді, визнання незаконним та протиправним наказу Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2017 року № 150 (по особовому складу) в частині виключення ОСОБА_1 зі списків особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, з 04 серпня 2017 року, зобов`язання Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 поновити капітана ОСОБА_1 в списках особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу по особовому складу військової частини НОМЕР_1 в частині звільнення ОСОБА_1 з посади заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату Донецької області та призначення на нижчу посаду: помічника начальника штабу начальника зв`язку механізованого батальйону військової частини польова пошта НОМЕР_3 , ВОС 1210003, зобов`язання військової частини НОМЕР_1 поновити ОСОБА_1 на посаді заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського комісаріату Донецької області, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу командира військової частини НОМЕР_2 від 30 серпня 2017 року № 45 (по стройовій частині) в частині, що стосується ОСОБА_1 .

Остаточно визначившись з позовними вимогами позивач просив суд визнати незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді позбавлення військового звання (в дисциплінарному порядку); визнання незаконним, протиправним та скасування наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 04 серпня 2017 року № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності (позбавлення військового звання), визнання незаконним та протиправним наказу Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2017 року № 150 (по особовому складу) в частині виключення ОСОБА_1 зі списків особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, з 04 серпня 2017 року, зобов`язання Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 поновити капітана ОСОБА_1 в списках особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу по особовому складу військової частини НОМЕР_2 від 30 серпня 2017 року № 45 (по стройовій частині) в частині, що стосується виключення ОСОБА_1 зі списків особового складу в/ч НОМЕР_2 , визнання незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді пониження в посаді, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу по особовому складу командира військової частини НОМЕР_1 від 14 червня 2017 року № 105 в частині звільнення ОСОБА_1 з посади заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату Донецької області та призначення на нижчу посаду: помічника начальника штабу начальника зв`язку механізованого батальйону військової частини польова пошта НОМЕР_3 , ВРС -1210003, зобов`язання військової частини НОМЕР_1 поновити ОСОБА_1 на посаді заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату Донецької області.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25.01.2018 р. позовні вимоги ОСОБА_1 м. Маріуполь в частині визнання незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді пониження в посаді, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу по особовому складу Командира військової частини НОМЕР_1 від 14 червня 2017 року № 105 в частині звільнення ОСОБА_1 з посади заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату Донецької області та призначення на нижчу посаду: помічника начальника штабу начальника зв`язку механізованого батальну військової частини польова пошта НОМЕР_3 , ВРС -1210003, зобов`язання військової частини НОМЕР_1 поновити ОСОБА_1 на посаді заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату Донецької області залишені без розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що накази які ним оскаржуються є незаконними протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Позивач зазначає те, що підставою для накладення дисциплінарного стягнення у вигляді позбавлення військового звання «капітан» яке було застосовано наказом від 04 серпня 2017 року № 353 були висновки службового розслідування, яке проведене з порушенням вимог Інструкції «Про порядок проведення службового розслідування у Збройних Силах України». Позивач посилається на те, що службове розслідування проведене без відома та можливості взяти в ньому участь особою, відносно якої воно проводиться, не може вважатися: всебічним, повним, та об`єктивним, а також таким, що проведене з додержанням вимог законодавства України.

Також накази від 21 серпня 2017 року № 150 та від 30 серпня 2017 року № 45 які стосуються ОСОБА_1 є незаконними та протиправними оскільки прийняті на підставі наказу № 150 від 21.08.2017 р. Позивач зазначив, що про існування вищезазначених наказів від 04 серпня 2017 року № 353, від 21.08.2017 р. № 150, від 30 серпня 2017 року № 45 він дізнався 17.08.2017 р., 28.08.2017 р. та 04.09.2017 р. відповідно.

представник позивача у судовому засіданні підтримав викладені обставини та просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представники відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечували, просили суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Представник Військової частини та командира військової частини НОМЕР_1 надав письмові заперечення на позовну заяву відповідно до яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначивши наступне, що підставою для прийняття наказу від 04 серпня 2017 року № 353 стали висновки службового розслідування на підставі яких прийнято рішення клопотати перед вищим командуванням про накладення на позивача стягнення у вигляді «позбавлення військового звання». Також в подальшому наказ від 04 серпня 2017 року № 353 став підставою для видання наказів від 21 серпня 2017 року № 150 та від 30 серпня 2017 року № 45.

Представником Військової частини НОМЕР_2 надано письмовий відзив на позовну заяву відповідно до якого зазначено, що наказ командира військової частини НОМЕР_2 від 30.08.2017 р. № 45 видано відповідно до п. 242 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних силах України та на виконання наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 21 серпня 2017 року № 150.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_2 надав письмові заперечення на позовну заяві відповідно до яких просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у зв`язку з їх необґрунтованості.

Представником Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату надані письмові пояснення на позовну заяву та заперечення на відповідь на відзив.

Ухвалою від 09.10.2017 р. суд відкрив провадження по справі, призначивши справу до попереднього судового засідання на 31.10.2017 р.

Ухвалою від 31.10.2017 р. провадження по справі було зупинено за клопотанням представників відповідача 1 до 28.11.2017 р. також судом було постановлено ухвалу від 31.10.207 р. про витребування доказів по справі.

Ухвалою від 28.11.207 р. суд залучив в якості відповідачів Донецький обласний військовий комісаріат та Маріупольський об`єднаний міський військовий комісаріат. Також ухвалою від 28.11.207 р. суд зупинив провадження по справі за клопотанням позивача та його представника а також клопотанням представника відповідача 1 до 20.12.2017 р.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів, яким зокрема, Кодекс адміністративного судочинства України викладений в новій редакції.

Пунктом 10 Розділу VII Перехідні положення Закону України від 03.10.2017 р. № 2147VІІІ Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів, передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

В зв`язку з чим ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 грудня 2017 року справу № 805/3127/17-а призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовче засідання.

Ухвалою від 20.12.2017 р. суд відклав розгляд справи в зв`язку з необхідністю надання додаткових доказів по справі до 09.01.2018 р.

Ухвалою від 09.01.2018 р. суд відклав розгляд справи на 25.01.2018 р. в зв`язку з необхідністю надання додаткових доказів по справі не явкою представників відповідачів 1 та 4 а також необхідністю позивачу визначитися з позовними вимогами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

14.06.2017 р. наказом № 105 командира військової частини НОМЕР_1 відповідно до п. 82 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України капітана ОСОБА_1 , заступника військового комісара начальника відділення комплектування Маріупольського об`єднаного комісаріату Донецької області увільнено від займаної посади і призначено помічником начальника штабу начальником зв`язку механізованого батальйону військової частини польова пошта НОМЕР_3 , ВОС -1210003. (т. 2 а.с. 59).

11.07.2017 р. військовим комісаром Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату прийнято наказ № 131, відповідно до якого позивач є таким що здав справи та посаду 11.07.2017 р. і вибув до нового місця служби. Також зазначеним наказом позивача виключено зі списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_3 та всіх видів забезпечення.

Також 11.07.2017 р. позивачем отримано припис Маріупольського ОМВК № 88 про вибуття у військову частину польова пошта НОМЕР_4 ( НОМЕР_2 ) для подальшого проходження військової служби в якому зазначена підстава витяг з наказу № 105 командира військової частини НОМЕР_1 (по особовому складу) від 14.06.2017 р. (т. 2 а.с. 147).

Наказом командира військової частини НОМЕР_2 від 12.07.2017 р. № 9 капітана ОСОБА_1 зараховано до списків особового складу військової частини НОМЕР_2 та надано час з 12.07.2017 р. по 14.07.2017 р. для прийняття справ та посади.

ОСОБА_1 складено рапорт на командира 2мб яким повідомлено, що справи та посаду помічника начальника штабу начальника зв`язку 2 механізованого батальйону прийнято. В свою чергу Тво командира 2 мб капітан ОСОБА_3 рапортом на командира в/ч НОМЕР_5 доповів по суті рапорта капітана ОСОБА_1 (т. 2 а.с. 156).

Наказом від 24.07.2017 р. № 17 командира військової частини НОМЕР_2 надано відпустку капітану ОСОБА_1 , помічнику начальника штабу начальнику зв`язку 2 механізованого батальйону з виїздом до м. Маріуполь Донецької області на 22 календарних доби з 25 липня по 15 серпня 2017 року. Підстава рапорт капітана ОСОБА_1 від 21.07.2017 р. (т. 2 а.с. 148).

28.07.2017 р. наказом командира військової частини НОМЕР_1 № 834 призначено проведення службового розслідування. Зазначеним наказом призначено службове розслідування по визначенню стану виконання обов`язків начальником зв`язку 2 мб військової частини НОМЕР_2 капітаном ОСОБА_1 в строк до 31 липня 2017 р. (т. 2 а.с. 139).

За результатами проведення службового розслідування складено Акт, який затверджено Тво командира В/ч НОМЕР_1 полковником ОСОБА_4 31.07.2017 р. (т.1 ст. 109-121).

Як вбачається з акту службового розслідування 1. Розділ, розслідування проведено з метою визначення відповідності займаній посаді та стану виконання службових обов`язків помічником начальника штабу начальником зв`язку 2 мб військової частини НОМЕР_2 капітаном ОСОБА_1 .

У висновках проведеного службового розслідування зазначено, що ОСОБА_1 нехтував вимогами абз. 2, 3, 5, 7 ст. 11 Статуту Внутрішньої служби Збройних Сил України порушив вимоги п. 9.1.7 Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністра оборони України № 300 від 16.07.1997 р.

Згідно 5 Розділу службового розслідування прийнято рішення про клопотання перед вищим командуванням про накладення дисциплінарного стягнення на капітана ОСОБА_1 «позбавлення військового звання».

31.07.2017 р. командиром військової часини НОМЕР_1 прийнято наказ № 163 «Про результати проведення службового розслідування» відповідно до якого прийнято рішення про клопотання перед вищим командуванням про накладення на помічника штабу начальника звязку 2 механізованого батальйону військової частини НОМЕР_2 капітана ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення «позбавлення військового звання». (т. 1 а.с. 106-108).

31.07.2017 р. складено клопотання № 2147 ТВО командира військової частини НОМЕР_1 про накладення на капітана ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення «позбавлення військового звання» відповідно до ст. 68 п. ж Дисциплінарного статуту Збройних Сил України. (т. 2 а.с. 141).

04.08.2017 р. Командувачем Сухопутних військ Збройних Сил Україні прийнято наказ № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності, відповідно до якого на ОСОБА_1 накладено дисциплінарне стягнення позбавлення військового звання. (т. 2 а.с. 64).

21.08.2017 р. наказом командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 прийнято наказ № 150 відповідно до п. 1 ч. 8 ст. 26 Закону України Про військовий обовязок і військову службу звільнити з військової служби у запас за пп. в (у звязку з позбавленням військового звання в дисциплінарному порядку) та виключити зі списків особового складу Збройних Сил України ОСОБА_1 . Підстава: наказ командувача Сухопутних військ Збройних Сил Україні від 04.08.2017 р. № 353. (т. 2 а.с. 65).

30.08.2017 р. наказом командира військової частини НОМЕР_2 прийнято наказ № 45, яким ОСОБА_1 виключено зі списків особового складу частини та всіх видів забезпечення з 30.08.2017 р. (т. 2 а.с. 45).

Відповідно дост. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини щодо звільненням з військової служби врегульовані як загальним законодавством України про працю, так і спеціальним законодавством. При цьому, пріоритетними є норми спеціального законодавства, а норми трудового законодавства підлягають застосуванню лише у випадках, якщо спеціальними нормами не врегульовано спірних відносин, та коли про можливість такого застосування прямо зазначено у спеціальному законі.

Так, правовими актами спеціального законодавства є, зокрема,Закон України «Про військовий обовязок і військову службу» від 25.03.1992 р. № 2232-XII (далі - Закон № 2232), Указ Президента «Про Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України» від 10.12.2008 р. № 1153/2008 (далі Положення № 1153/2008), Наказ Міністраства оборони України «Про затвердження Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України» від 16.07.1997 р. № 300, Закон України Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України № 551-XIV від 24.03.1999 р.(далі Дісціплинарній Статут № 551), Наказ Міністерства оборони України Про затвердження Інструкциї про порядок проведення службового розслідування у Збройних Силах України № 82 від 30.03.2004 р. (далі Інструкція № 82).

Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу» здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначає загальні засади проходження в Україні військової служби.

Згідностатті 2 цього Закону № 2232, військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби. Проходження військової служби здійснюється: громадянами України - у добровільному порядку (за контрактом) або за призовом. Громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які проходять військову службу, є військовослужбовцями. Порядок проходження військової служби, права та обов`язки військовослужбовців визначаються цим та іншими законами, відповідними положеннями про проходження військової служби, що затверджуються Президентом України, та іншими нормативно-правовими актами. Виконання військового обов`язку в особливий період здійснюється з особливостями, визначеними цимЗаконом та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 24цього Закону№ 2232 передбачено, що початком проходження військової служби вважається, зокрема, день зарахування до списків особового складу військової частини (військового навчального закладу, установи тощо) - для громадян, прийнятих на військову службу за контрактом. Закінченням проходження військової служби вважається день виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини (військового навчального закладу, установи тощо) у порядку, встановленому положеннями про проходження військової служби громадянами України.

Відповідно до пп. в п. 1 ч. 8 ст. 26 Закону передбачено, що під час дії особливого періоду з військової служби звільняються військовослужбовці в зв`язку з позбавленням військового звання в дисциплінарному порядку.

Звільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється в порядку, передбаченому положеннями про проходження військової служби громадянами України (частина 9 ст. 26Закону № 2232).

Положенням № 1153/2008 про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України визначається порядок проходження громадянами України (далі - громадяни) військової служби у Збройних Силах України та регулюються питання, пов`язані з проходженням такої служби під час виконання громадянами військового обов`язку в запасі.

Зокрема п. 77 визначено, що військовослужбовці можуть бути позбавлені військового звання у порядку дисциплінарного стягнення.

Про позбавлення військовослужбовців військового звання у порядку дисциплінарного стягнення посадові особи, яким надано таке правоДисциплінарним статутом Збройних Сил України, видають відповідний наказ.

Військовослужбовці, позбавлені військового звання: у порядку дисциплінарного стягнення - виключаються зі списків особового складу (крім військовослужбовців строкової військової служби) з дня підписання відповідного наказу, а якщо законодавством установлено строки здавання посади, - з дати затвердження акта про здавання і прийняття посади. Початком здавання посади є день, що настає за днем підписання наказу про позбавлення військового звання.

Суд зазначае, що сутність військової дисципліни, обов`язки військовослужбовців, а також військовозобов`язаних та резервістів під час проходження зборів щодо її додержання, види заохочень та дисциплінарних стягнень, права командирів щодо їх застосування, а також порядок подання і розгляду заяв, пропозицій та скарг, визначені Дисциплінарним статутом Збройних Сил України, який затверджений Законом України № 551-XIV від 24.03.1999 р. (далі - Статут № 551).

Цим Статутом визначено, що усі військовослужбовці Збройних Сил України незалежно від своїх військових звань, службового становища та заслуг повинні неухильно керуватися вимогами цього Статуту.

Пунктами 1, 2 Статут № 551 визначено, що військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених військовими статутами та іншим законодавством України. Військова дисципліна грунтується на усвідомленні військовослужбовцями свого військового обов`язку, відповідальності за захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, на їх вірності Військовій присязі.

Пунктом 5 Статуту передбачено, що за стан дисципліни у військовому з`єднанні, частині (підрозділі), закладі та установі відповідає командир. Інтереси захисту Вітчизни зобов`язують командира постійно підтримувати військову дисципліну, вимагати її додержання від підлеглих, не залишати поза увагою жодного дисциплінарного правопорушення. Стан військової дисципліни у військовій частині (підрозділі), закладі, установі та організації визначається здатністю особового складу виконувати в повному обсязі та в строк поставлені завдання, морально-психологічним станом особового складу, спроможністю командирів (начальників) підтримувати на належному рівні військову дисципліну.

При цьому, стосовно кожного випадку правопорушення командир зобов`язаний прийняти рішення щодо необхідності притягнення винного до відповідальності залежно від обставин скоєння правопорушення, ступеня вини, попередньої поведінки порушника та розміру завданих державі та іншим особам збитків.

Діяльність командира щодо підтримання військової дисципліни оцінюється не кількістю накладених ним дисциплінарних стягнень, а виконанням обов`язків з додержанням вимог законів і статутів Збройних Сил України, повним використанням дисциплінарної влади для наведення порядку і запобігання порушенням військової дисципліни.

Відповідно до п. 45 Статуту № 551, у разі невиконання (неналежного виконання) військовослужбовцем своїх службових обов`язків, порушення військовослужбовцем військової дисципліни або громадського порядку командир повинен нагадати йому про обов`язки служби, а за необхідності - накласти дисциплінарне стягнення. За вчинення адміністративних правопорушень військовослужбовці несуть дисциплінарну відповідальність за цим Статутом, за винятком випадків, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Згідно п. 68 Статуту № 551, на молодших та старших офіцерів можуть бути накладені такі дисциплінарні стягнення: а) зауваження; б) догана; в) сувора догана; г) попередження про неповну службову відповідність; д) пониження в посаді; е) пониження військового звання на один ступінь; є) звільнення з військової служби за службовою невідповідністю; ж) позбавлення військового звання.

На військовослужбовця, який порушує військову дисципліну або громадський порядок, можуть бути накладені лише ті дисциплінарні стягнення, які визначені цим Статутом і відповідають військовому званню військовослужбовця та дисциплінарній владі командира, що вирішив накласти на винну особу дисциплінарне стягнення (пункт 83 Статуту №551).

Пунктом 85 Статуту № 551 передбачено, що службове розслідування призначається письмовим наказом командира, який вирішив притягти військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності. Воно може бути проведено особисто командиром, доручено офіцерові чи прапорщикові (мічманові), а у разі вчинення правопорушення солдатом (матросом) чи сержантом (старшиною) - також сержантові (старшині).

Заборонено проводити службове розслідування особам, які є підлеглими військовослужбовця, чиє правопорушення підлягає розслідуванню, а також особам - співучасникам правопорушення або зацікавленим у наслідках розслідування. Розслідування проводиться за участю безпосереднього начальника військовослужбовця, який вчинив дисциплінарне правопорушення.

Порядок проведення службового розслідування у Збройних Силах України встановлюється наказом Міністерства оборони України.

Наказом Міністра оборони України від 15 березня 2004 року N 82 затверджено Інструкцію про порядок проведення службового розслідування у Збройних Силах України яка визначає підстави, порядок призначення і проведення службового розслідування стосовно військовослужбовців Збройних Сил України, які допустили правопорушення (порушення військової дисципліни та громадського порядку).

Відповідно до п.1.2 Інструкції № 82 службове розслідування проводиться у разі: невиконання або неналежного виконання військовослужбовцем службових обов`язків, що загрожувало життю і здоров`ю особового складу, цивільного населення або заподіяло матеріальну чи моральну шкоду. невиконання або недбалого ставлення до виконання вимог наказів та інших керівних документів, що могло негативно вплинути чи вплинуло на стан боєздатності, бойової готовності підрозділу чи військової частини; неправомірного застосування військовослужбовцем фізичної сили, зброї або інших засобів ураження до інших військовослужбовців чи цивільного населення; порушення правил несення вартової (вахтової) або внутрішньої служби, що могло спричинити тяжкі наслідки; недозволеного розголошення змісту або втрати службових документів.

Службове розслідування може проводитися і в інших випадках з метою уточнення причин та умов, що сприяли правопорушенню, та встановлення ступеня вини посадових осіб.

Рішення про проведення службового розслідування приймається командиром (начальником), який має право видавати письмові накази та накладати на підлеглого дисциплінарне стягнення. (п. 1.3 Інструкції № 82).

Згідно п. 1.5 Інструкції № 82 Службове розслідування призначається письмовим наказом командира (начальника), який вирішив притягнути військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності. У наказі зазначаються підстави для призначення розслідування, особа (якщо вона встановлена), стосовно якої воно має бути проведено, термін проведення та посадові особи, яким доручено його провадження.

Службове розслідування може бути проведено особисто командиром (начальником) чи доручено іншій посадовій особі.

У разі потреби залучення фахівців до проведення службового розслідування командиром (начальником) призначається комісія у складі групи фахівців на чолі з головою комісії, про що оголошується в наказі.

Пункт 1.6 Інструкції № 82 передбачає, що службове розслідування має бути завершено протягом одного місяця з дня його призначення командиром (начальником). У необхідних випадках цей термін може бути продовжено посадовою особою, якою він призначений, або старшим начальником, але не більше як на один місяць.

У термін службового розслідування не включається час перебування військовослужбовця, стосовно якого проводиться розслідування, у відпустці або на лікуванні.

Пунктом 1.7 Інструкції передбачено, що до участі у проведенні розслідування не повинні залучатися особи, які є підлеглими військовослужбовця, чиє правопорушення підлягає розслідуванню, а також особи, які особисто зацікавлені в його результатах.

Відповідно п. 2.2. Інструкції посадові особи Збройних Сил України зобов`язані надавати правдиві письмові пояснення по суті предмета розслідування та поставлених їм питань, пред`являти відповідні документи чи матеріали.

Особа, стосовно якої проводиться службове розслідування, має право давати усні та письмові пояснення, робити заяви, подавати документи і порушувати клопотання про витребування та залучення нових документів, опитування відповідних осіб, проведення додаткових ревізій.

Згідно розділу 3 Інструкції № 82 розслідуванням повинно бути встановлено: наявність чи відсутність події, з приводу якої було призначено розслідування, та її обставини (час, місце) і наслідки; осіб, з вини яких трапилася подія, та осіб, дії чи бездіяльність яких сприяли шкідливим наслідкам або створювали загрозу для їх спричинення; наявність причинного зв`язку між подією, з приводу якої було призначено службове розслідування, та неправомірними діями військовослужбовця; конкретні неправомірні дії військовослужбовця, яким вчинено правопорушення; вимоги чинного законодавства чи інших нормативно-правових актів та керівних документів, які було порушено; ступінь вини кожної з осіб, причетних до правопорушення; форму вини (навмисно чи з необережності) та мотиви протиправної поведінки військовослужбовця і його ставлення до скоєного; умови та причини, що сприяли правопорушенню; чи вчинено правопорушення під час виконання військовослужбовцем службових обов`язків.

Відповідно до пунктів 5.1 та 5.2 Інструкції № 82 посадова особа, яка призначала службове розслідування, розглядає у 10-денний термін акт та всі інші матеріали службового розслідування і приймає відповідне рішення.

Про прийняте рішення повідомляється військовослужбовцю, стосовно якого проводиться службове розслідування, а у випадках, передбачених пунктом 4.4. цієї Інструкції, також начальнику органу управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах України.

Як встановлено судом з матеріалів справи, наказом від 24.07.2017 р. № 17 командира військової частини НОМЕР_2 надано відпустку капітану ОСОБА_1 , помічнику начальника штабу начальнику зв`язку 2 механізованого батальйону з виїздом до м. Маріуполь Донецької області на 22 календарних доби з 25 липня по 15 серпня 2017 року. Підстава рапорт капітана ОСОБА_1 від 21.07.2017 р., 28.07.2017 р. наказом командира військової частини НОМЕР_1 № 834 призначено проведення службового розслідування. Зазначеним наказом призначено службове розслідування по вивченню стану виконання обов`язків начальником зв`язку 2 мб військової частини НОМЕР_2 капітаном ОСОБА_1 в строк до 31 липня 2017 р. За результатами проведення службового розслідування складено Акт, який затверджено 31.07.2017 р. Згідно Розділу 5 службового розслідування прийнято рішення про клопотання перед вищим командуванням про накладення дисциплінарного стягнення на капітана ОСОБА_1 «позбавлення військового звання».

31.07.2017 р. командиром військової часини НОМЕР_1 прийнято наказ № 163 «Про результати проведення службового розслідування» відповідно до якого прийнято рішення про клопотання перед вищим командуванням про накладення на помічника штабу начальника звязку 2 механізованого батальйону військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення «позбавлення військового звання».

Суд зазначає, що посадовими особами які проводили службове розслідування порушено порядок його проведення, а також право позивача на належний захист своїх прав та законних інтересів, а саме: не повідомлено особу у відношенні якої було проведено службове розслідування, не були взяті пояснення по суті предмета розслідування, не було повідомлено про прийняте рішення за результатами службового розслідування а також службове розслідування проводилось у період відпустки особи у відношенні якої проводилось службове розслідування. Крім того, в акті службового розслідування не встановлено ступень вини ОСОБА_1 та інших осіб, причетних до вчиненого правопорушення, не встановлено умов та причин, що сприяли правопорушенню.

Також в додатках до акту службового розслідування п. 7 зазначена довідка про відмову від надання пояснень. Згідно наданих пояснень представником В/ч НОМЕР_1 пояснення у ОСОБА_1 не відбиралися та довідка про відмову у наданні пояснень не складалась.

Щодо суті встановленого порушення в акті службового розслідування, а саме: нехтування вимогами абз. 2, 3, 5, 7 ст. 11 Статуту Внутрішньої служби Збройних Сил України та порушення вимог п. 9.1.7 Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністра оборони України № 300 від 16.07.1997 р., суд зазначає наступне.

Пунктом 9.1.7 Положення Про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України передбачено, що приймання та здавання справ посадовими особами, що відають військовим (корабельним) господарством, оформлюється актом (додаток N 8).

До акта додаються відомості наявності і якісного стану матеріальних засобів з указанням наявності, якісного стану, надлишків і нестач, а також пояснення того, хто здає справи і посаду, про причини виникнення нестачі, надлишків.

У тих випадках, коли той, хто здає, або заново призначений начальник має по окремих статтях акту заперечення, він викладає їх у письмовій формі в акті під час його підписання.

Вищий начальник при затвердженні акта про приймання та здавання справ і посади зобов`язаний розглянути заперечення. При необхідності, для виявлення дійсного стану речей і розбору заперечень того, хто здає (приймає) справи і посаду, розпорядженням командира частини (з`єднання) призначається службове розслідування, яке повинно бути закінчено в двотижневий строк.

Розділом 9 Положення Про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України визначений порядок приймання та здавання справ і посад особами, що відають військовим (корабельним) господарством, а саме: з метою підвищення відповідальності за керівництво військовим (корабельним) господарством і забезпечення збереження державної власності всі посадові особи при призначеннях і переміщеннях зобов`язані здавати та приймати справи і посаду.

Для приймання та здавання справ і посади, починаючи з начальника служби військової частини та вище і їм відповідних посадових осіб, наказом старшого командира (начальника) призначається комісія.

У роботі щодо приймання та здавання справ і посади всіма матеріально відповідальними особами військової частини (з`єднання) обов`язково бере участь внутрішня перевірочна комісія.

Рішення щодо руху матеріальних засобів у підпорядкованих підрозділах, службах (службі), в тому числі щодо видачі матеріальних засобів зі складів, до закінчення приймання і здавання справ та посади (до затвердження акта) приймає особа, яка здає справи і посаду, з дозволу особи, що приймає справи і посаду. Про прийняте рішення повідомляється голова комісії, призначеної наказом старшого командира (начальника).

Приймання та здавання справ і посади (у господарському відношенні) включає: вивчення тим, хто приймає посаду, стану військового господарства (служби), а також стану природоохоронних об`єктів, їх будівництва (реконструкції) і капітального ремонту, виділених і витрачених на це коштів; ознайомлення з посадовими особами; здавання тим, що здає посаду, а тим, що приймає, - перевірку та приймання матеріальних засобів, коштів і документів; документальне оформлення приймання та здавання справ і посади.

Приймання та здавання справ і посади проводиться за календарним планом, який розробляється разом: тим, хто приймає, та тим, хто здає справи і посаду, а також головою комісії.

Цей план розробляється в довільній формі і повинен передбачати виконання всієї роботи у межах часу, відведеного на приймання і здавання справ і посади.

Календарний план може включати такі питання: черговість та строки заслуховування доповідей посадових осіб, підпорядкованих тому, хто здає справи і посаду; черговість та строки перевірки служб і різних об`єктів господарства (служби); строк, у який повинні бути проведені за книгами і картками обліку всі прибуткові та витратні операції згідно з документами, виписаними на підставі вказівок того, хто здає справи і посаду; окремі строки складання відомостей наявності та якісного стану матеріальних засобів по окремих службах і об`єктах господарства; кінцевий строк складання відомостей наявності та якісного стану матеріальних засобів та оформлення акта.

Календарний план затверджується вищим командиром (начальником) особи, що приймає справи і посаду.

Приймання справ і посади проводиться особисто тим, хто приймає, від того, хто здає, у присутності комісії.

Комісія, призначена для приймання та здавання справ і посади, чи внутрішня перевірочна комісія у присутності того, хто приймає, і того, хто здає справи і посаду, проводить: інвентаризацію матеріальних засобів, які приймаються заново призначеною посадовою особою військової частини (з`єднання); перевірку господарської діяльності військової частини, служб складів та інших об`єктів з моменту останньої перевірки і порівняння облікових відомостей з даними дійсної наявності матеріальних засобів.

Суд зазначає, що згідно вищенаведеного прийняття та здавання посади здійснюється у складі комісії за участю особи яка здає та приймає посаду, але в акті службового розслідування який став підставою для прийняття спірних наказів не зазначено, про створення комісії яка була призначена для прийняття та здавання справ і посади, осіб які увійшли до складу цієї комісії та які дії були здійснені членами цієї комісії на виконання вимог Розділу 9 Положення Про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України. Згідно зазначеного Положення визначена форма акта (додаток 8) відповідно до якого акт складається та підписується головою комісії її членами та особою яка здає та приймає посаду.

Щодо зазначення в акті службового розслідування у вигляді інформації про проведення у відношенні ОСОБА_1 досудового розслідування по кримінальному провадженню, за ч. 3 ст. 368 КК України (кримінальне провадження № 42017051120000072), суд зазначає, що а ні на час складання акту службового розслідування а ні на час розгляду справи по суті обвинувального вироку у відношенні ОСОБА_1 суду не надано.

Пунктом 86 Статуту № 551 передбачено, якщо вину військовослужбовця повністю доведено, командир приймає рішення про накладення дисциплінарного стягнення.

Під час накладення дисциплінарного стягнення та обрання його виду враховується: характер та обставини вчинення правопорушення, його наслідки, попередня поведінка військовослужбовця, а також тривалість військової служби та рівень знань про порядок служби.

Суд зазначає, що в акті службового розслідування не зазначено яке саме правопорушення та які наслідки виявилися у не виконанні (дотриманні) ОСОБА_1 вимог Конституції України та законів України, Військової присяги, відданій службі Українському народові, сумлінному і чесному виконанню військового обов`язку; бути хоробрим, ініціативним і дисциплінованим; постійно підвищувати рівень військових професійних знань, вдосконалювати свою виучку і майстерністі, знання та виконувати свої обов`язки та додержувати вимог статутів Збройних Сил України; дорожити бойовою славою Збройних Сил України та своєї військової частини, честю і гідністю військовослужбовця Збройних Сил України (абз. 2, 3, 5, 7 статті 11 Статуту Внутрішньої служби Збройних Сил України).

Так в оскаржуваному наказі Командувача Сухопутних військ Збройних Сил Україні від 04.08.2017 р.№ 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності, відповідно до якого на ОСОБА_1 накладено дисциплінарне стягнення позбавлення військового звання, зазначено про порушення пункту 9.1.7 Положення Про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, абз. 2, 3, 5, 7 статті 11, статті 16 Статуту Внутрішньої служби Збройних Сил України та абз. 2 ст. 4 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України.

Але суд зазначає, що зазначені порушення не знайшли своє відображення в акті службового розслідування, крім того порушено порядок проведення службового розслідування а також при накладені дисциплінарного стягнення та обранні його виду не враховано характер та обставини вчинення правопорушення, його наслідки, тривалість військової служби та рівень знань капітана ОСОБА_1 .

Відповідно до частини 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 КАС України акт індивідуальної дії чи окремі його положення можуть бути бути визнані протиправними та скасованами.

З урахуванням вищенаведеного наказ Командувача Сухопутних військ Збройних Сил Україні від 04.08.2017 р. № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності, ОСОБА_1 у вигляді позбавлення військового звання прийнятий не обґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для його прийняття, без врахування принципу пропорційності, зокрема щодо дотримання необхідного балансу, без урахування права особи на участь у процесі прийняття цього наказу, в зв`язку з чим є протиправним та підлягає скасуваню.

Що до позовних вимог про визнання незаконним та протиправним наказу Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2017 року № 150 та визнання незаконним, протиправним та скасування наказу військової частини НОМЕР_2 від 30 серпня 2017 року № 45, суд зазначає, що достатнім та належним способом захисту позивача є скасування цих наказів оскільки зазначені накази приймалися на виконання наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил Україні від 04.08.2017 р. № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності, ОСОБА_1 у вигляді позбавлення військового звання. Крім того позивач підлягає поновленню в списках особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади.

В зв`язку з вищевикладеним суд приходить висновку про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 м. Маріуполь до Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України м. Київ, Військової частини НОМЕР_1 м. Дніпро, Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 м. Дніпро, Військова частина НОМЕР_2 м. Чугуїв, ІНФОРМАЦІЯ_2 , Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату в частині визнання протиправним та скасування наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 04 серпня 2017 року № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності, скасуваня наказу Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2017 року № 150 (по особовому складу) в частині звільнення з військової служби у запас та виключення зі списків особового складу Збройних Сил України ОСОБА_1 з 04 серпня 2017 року, скасування наказу Командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 30 серпня 2017 року № 45 в частині виключення ОСОБА_1 із списків особового складу військової частини НОМЕР_2 , зобов`язання Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 поновити ОСОБА_1 в списках особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, в решті позовних вимог відмовити.

Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 м. Маріуполь до Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України м. Київ, Військової частини НОМЕР_1 м. Дніпро, Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 м. Дніпро, Військова частина НОМЕР_2 м. Чугуїв, ІНФОРМАЦІЯ_2 , Маріупольського об`єднаного міського військового комісаріату про визнання незаконним та протиправним притягнення капітана ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності у вигляді позбавлення військового звання (в дисциплінарному порядку); визнання незаконним, протиправним та скасування наказу Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 04 серпня 2017 року № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності (позбавлення військового звання), визнання незаконним та протиправним наказу Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2017 року № 150 (по особовому складу) в частині виключення ОСОБА_1 зі списків особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, з 04 серпня 2017 року, зобов`язання Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 поновити капітана ОСОБА_1 в списках особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади, визнання незаконним, протиправним та скасування наказу по особовому складу військової частини НОМЕР_2 від 30 серпня 2017 року № 45 (по стройовій частині) в частині, що стосується виключення ОСОБА_1 зі списків особового складу військової частини НОМЕР_2 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 04 серпня 2017 року № 353 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Скасувати наказ Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2017 року № 150 (по особовому складу) в частині звільнення з військової служби у запас та виключення зі списків особового складу Збройних Сил України ОСОБА_1 з 04 серпня 2017 року.

Скасування наказ Командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 30 серпня 2017 року № 45 в частині виключення ОСОБА_1 із списків особового складу військової частини НОМЕР_2 .

Зобов`язати Командувача військ оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_1 поновити ОСОБА_1 в списках особового складу механізованого батальйону 92 окремої механізованої бригади.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення в частині поновлення на посаді звернути до негайного виконання.

Рішення прийняте у нарадчій кімнаті та проголошено вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 25 січня 2018 року в присутності представників позивача та відповідачів.

Повний текст рішення буде складено та підписано 05 лютого 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Олішевська B.В.

Джерело: ЄДРСР 72085889
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку