open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
9605 Справа № 913/879/17
Моніторити
Постанова /27.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.10.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /23.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Постанова /23.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.08.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.08.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /13.05.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /02.05.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /15.04.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /09.04.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /20.03.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /27.02.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /06.02.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /14.01.2019/ Господарський суд Луганської області Постанова /06.12.2018/ Касаційний господарський суд Постанова /06.12.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /13.11.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /14.06.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /31.05.2018/ Касаційний господарський суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.03.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.03.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Рішення /22.01.2018/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /10.01.2018/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /07.12.2017/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /23.11.2017/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /07.11.2017/ Господарський суд Луганської області
emblem
Справа № 913/879/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /27.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.10.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /23.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Постанова /23.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.08.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.08.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /13.05.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /02.05.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /15.04.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /09.04.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /20.03.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /27.02.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /06.02.2019/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /14.01.2019/ Господарський суд Луганської області Постанова /06.12.2018/ Касаційний господарський суд Постанова /06.12.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /13.11.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /14.06.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /31.05.2018/ Касаційний господарський суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.03.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.03.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2018/ Донецький апеляційний господарський суд Рішення /22.01.2018/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /10.01.2018/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /07.12.2017/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /23.11.2017/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /07.11.2017/ Господарський суд Луганської області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22 січня 2018 року Справа № 913/879/17

Провадження №16/913/879/17

За позовом Фізичної особи-підприємця Зеленського Івана Васильовича (АДРЕСА_1, 92300)

до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області (проспект Центральний, б.17, корпус 2, м.Сєвєродонецьк Луганської області, 93404)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області (пров.Історичний, б.1, смт Новопсков Луганської області, 92303)

про визнання договору оренди землі поновленим

Суддя Господарського суду Луганської області Косенко Т.В.

Секретар судового засідання - Сокрута Н.М.

У засіданні брали участь:

позивач - Зеленський І.В. - фізична особа-підприємець, на підставі паспорта;

від позивача - Матвєєва Т.С. - представник за довіреністю №2355 від 15.11.2017; Ткаченко Н.В. - представник за довіреністю №275 від 01.12.2017;

від відповідача - представник не прибув;

від третьої особи - представник не прибув;

вільний слухач - ОСОБА_4 на підставі паспорта.

С У Т Ь С П О Р У:

Фізична особа - підприємець Зеленський Іван Васильович звернувся до Господарського суду Луганської області з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання поновленим договору оренди земельної ділянки від 07.11.2011, державна реєстрація від 10.0.2012 за №442330004000950, який укладений між Зеленським Іваном Васильовичем та Новопсковською районною державною адміністрацією Луганської області відносно земельною ділянки площею 154,0891 га, кадастровий номер НОМЕР_1, сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населеного пункту на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 07.10.2011 між Новопсковською районною державною адміністрацією Луганської області та Зеленським Іваном Васильовичем укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради, площею 161,38 га, у т.ч. рілля 161,38 га. З 01.01.2013 відповідно до ч.4 ст.122 Земельного кодексу України повноваження щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності, крім випадків, визначених ч.8 цією статті, у власність або у користування для всіх потреб належать центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та територіальним органам. До таких органів відноситься, зокрема, Головне управління Держгеокадастру у Луганській області. Земельна ділянка, яка є предметом договору, розташована на території Луганської області, належить до категорії земель сільськогосподарського призначення державної форми власності, а тому повноваження по розпорядженню такою земельною ділянкою відноситься до компетенції Головного управління Держгеокадастру у Луганській області. 14.12.2016 та 06.02.2017 позивач на підставі ч.2 ст.33 Закону України "Про оренду землі" звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області з листом - пропозицією, яким просив внести зміни до договору оренди землі шляхом укладення додаткової угоди з наступними умовами: встановити орендну плату в розмірі 8 % від нормативно - грошової оцінки терміном на 7 років, усі інші умови договору залишаються незмінними. Лист - пропозицію отримано відповідачем 16.12.2016, про що свідчить відмітка на примірнику листа позивача. Однак відповідачем у місячний термін не було розглянуто лист - пропозицію. Після закінчення строку дії договору (з 10.02.2017) позивач продовжує користуватися орендованою земельною ділянкою, сплачувати орендну плату.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 07.11.2017 (суддя - Шеліхіна Р.М.) було порушено провадження у справі та її розгляд призначено на 23.11.2017. Залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Новопсковську районну державну адміністрацію Луганської області.

Третя особа у відзиві №9-7/7-3376 від 20.11.17 на позовну заяву зазначила, у 2013 у зв'язку з витребуванням земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_2 площею 7,29 га її власником ОСОБА_5, площа орендованої земельної ділянки склала 154,0891 га. Відповідно до приписів ст.58 Конституції України до закінчення дії договору оренди землі, укладеного з Зеленським І.В., орендодавцем за цим договором залишається Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області, проте права на укладення договору оренди землі щодо користування земельною ділянкою державної власності сільськогосподарського призначення 154,0891 га (рілля) на новий строк Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області не має, оскільки це суперечитиме ст.122 Земельного кодексу України. Також третя особа зазначила, що на адресу Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області повідомлення орендаря про те, що він має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк не надходило, але як зазначено у позові, Зеленський І.В. направив повідомлення про те, що він має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк до Головного управління держгеокадастру у Луганській області, яке станом на теперішній час має право передавати в оренду землі державної власності сільськогосподарського призначення.

Відповідач відзивом б/н від 01.12.2017 просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі та витребувати у Новопсковського відділення Старобільської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області підтвердження сплати орендної плати за земельну ділянку загальною площею 161,38 га, у т.ч. ріллі - 161,38 га, що є предметом договору оренди землі від 07.10.2011, зареєстрованого у Відділі Держкомзему у Новопсковському районі, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис №442330004000950 від 10.02.2012 за період з 01.01.2012 по 31.10.2017. Зазначив, що розпорядженням голови Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області "Про передачу в оренду земельних ділянок на території Можняківської сільської ради гр.Зеленському Івану Васильовичу" №190 від 17.05.2011 громадянину Зеленському І.В. було передано в оренду земельні ділянки загальною площею 203,0367 га, в т.ч.: земель запасу - 173,2800 га, з них ріллі - 161,3800 га, сіножатей - 11,9000 га; не витребуваних земельних ділянок сіножатей - 29,7567 га, які розташовані за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради. Згідно п.2 договору оренди землі від 10.02.2012 Зеленському І.В. передано земельну ділянку площею 161,38 га, в т.ч. ріллі - 161,38 га. Розпорядженням голови Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області №514 від 29.10.2012 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та передачу її у власність гр.ОСОБА_5" передана у власність ділянку ріллі №968 загальною площею 7,2900 га. Відповідач зазначає, що в порушення приписів ч.9 ст.55 Закону України "Про землеустрій" Зеленський І.В. не звертався до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області для отримання згоди на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Також, 14.12.2016 гр. Зеленський І.В. звернувся до відповідача з заявою про внесення змін до договору оренди землі від 10.02.2012 на земельну ділянку площею 154,0891 га, у зв'язку з виготовленням технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, звернення позивача від 06.02.2017 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області не надходило. Крім того, для застосування ч.1 ст.33 Закону України "Про оренду землі" та визнання за орендарем переважного права на поновлення договору оренди необхідно встановити наступні юридичні факти: орендар належно виконує свої обов'язки за договором; орендар до спливу строку договору повідомив орендодавця у встановлені строки про свій намір скористатися переважним правом укладення договору на новий строк; до листа - повідомлення орендар додав проект додаткової угоди; орендодавець протягом місяця не повідомив орендаря про наявність заперечень та своє рішення. Позивач виконав не всі умови необхідні для поновлення договору оренди землі від 10.02.2012. Також позивач просить поновити договір оренди земельної ділянки, укладений між Головним управлінням Держгеокадастру у Луганській області та громадянином Зеленським Іваном Васильовичем 07.11.2011, площею 154,0891 га, у т.ч. ріллі: 154,0891 га, кадастровий номер земельної ділянки №442330004000950, сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради, який ніколи не був укладений між сторонами.

Ухвалою Господарського суду Луганської області (суддя - Шеліхіна Р.М.) від 23.11.2017 відкладено розгляд справи на 07.12.2017.

06.12.2017 на підставі розпорядження керівника апарату суду №609-р, у зв'язку з тим, що суддя Шеліхіна Р.М. повідомила про отримання листка непрацездатності, відповідно до п.2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду та п.5.4 Засад використання автоматизованої системи документообігу суду у Господарському суді Луганської області проведено повторний автоматизований розподіл справи з метою заміни судді, що підтверджується протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.12.2017, та справа передана на розгляд судді Косенко Т.В.

Позивач у письмових поясненнях б/н від 07.12.2017 зазначив, що після закінчення строку, на який було укладено договір оренди від 10.02.2014 протягом місяця до 10.03.2017 відповідач письмово не повідомив про відмову у поновленні договору. Факт продовження користування земельною ділянкою після закінчення строку дії договору не спростований відповідачем і ним не заперечується, оскільки даний факт був предметом розгляду адміністративної справи №420/1796/17. Договір оренди не визнаний недійсним у встановленому порядку. У зв'язку з цим, відповідно до ч.6 ст.33 Закону України "Про оренду землі", договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах ,а укладення відповідної додаткової угоди згідно ч.ч.6, 8 Закону України "Про оренду землі" є обов'язковою і здійснюється без прийняття рішення про поновлення договору оренди.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 07.12.2017 відкладено розгляд справи на 10.01.2018.

Третя особа у письмових поясненнях №9-7/6-3760 від 22.12.2017 зазначила, що 07.10.2011 між Новопсковською районною державною адміністрацією Луганської області та Зеленським Іваном Васильовичем укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради, площею 161.38 га, у т.ч. рілля 161,38 га. У 2013 році у зв'язку з витребуванням земельної ділянки площею 7,29 га, її власником гр. ОСОБА_5, площа орендованої земельної ділянки склала 154,0891 га. Додаткова угода про внесення змін до договору оренди землі від 07.10.2011 не була укладена. З 01.01.13 відповідно до ч.4 ст.122 Земельного кодексу України повноваження щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності, крім випадків, визначених ч.8 цією статті, у власність або у користування для всіх потреб належать центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та територіальним органам. До закінчення дії договору оренди землі від 07.10.11, орендодавцем за цим договором залишається Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області. Проте права на укладення договору оренди землі щодо користування земельною ділянкою державної власності сільськогосподарського призначення 154,0891 га (рілля), розташованою за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради, на новий строк Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області не має, оскільки це суперечитиме ст.122 Земельного кодексу України. На адресу Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області повідомлення орендаря про те, що він має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, не надходило. Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області повідомлення про заперечення у поновленні договору оренди землі позивачу після закінчення строку договору не направляла.

Позивач у додаткових письмових поясненнях б/н від 03.01.2018 зазначив, що станом на 25.12.2012 (дата видачі Розпорядження про передачу у приватну власність ОСОБА_5 земельної ділянки) та станом на 01.01.2013 (внесення змін до Земельного кодексу України) земельна ділянка згідно спірного договору оренди землі від 07.10.2011, площею 161,38 га вже була передана Зеленському І.В. у користування на підставі розпорядження №190 від 17.05.2011. Зазначене розпорядження у період з 2013 року по 10.02.2017 (дата закінчення договору) не скасоване, не визнане недійсним, тобто є таким, що має юридичну силу та спрямоване на настання юридичних наслідків. З 01.01.2013 відповідно до ч.4 ст.122 Земельного кодексу України повноваження щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності, крім випадків, визначених ч.8 цією статті, у власність або у користування для всіх потреб належать центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та територіальним органам. Враховуючи зміни в земельному законодавстві Зеленський І.В. та Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області звернулися до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області за наданням роз'яснень стосовно внесення змін до діючого договору оренди землі від 07.10.2011, проте відповіді від Головного управління Держгеокадастру у Луганській області не надійшло. Ураховуючи те, що Головне управління Держгеокадастру у Луганській області не виказало згоди на внесення змін спочатку до умов договору в частині зміни сторони договору, а отже до кінця строку дії договору його сторонами залишилися Зеленський І.В. та Новопсковська районна державна адміністрація Луганської області. А тому не слід вживати поняття передача земельних ділянок у власність чи користування у разі якщо Головне управління Держгеокадастру у Луганській області не набуло статусу сторони договору. Позивачем отримано витяг про земельну ділянку, в якому зазначено кадастровий номер 442338200:12:007:0054 та площа 154,0891 га. На думку позивача, матеріали справи підтверджують та відповідач визнає ту обставину, що площа земельної ділянки зменшилася, проте кадастровий номер не змінився, а отже нова земельна ділянка не сформована та продовжує бути об'єктом договору оренди землі від 07.10.2011.

Відповідач та третя особа в судове засідання не прибули, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

У судовому засіданні 22.01.2018 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, господарський суд

В С Т А Н О В И В:

Розпорядженням голови Новопсковської районної державної адміністрації №65 від 28.02.2011 "Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування на земельні ділянки на території Можняківської сільської ради гр.Зеленському Івану Васильовичу", зокрема, надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельними ділянками загальною площею 205,28 га, з них невитребувані земельні ділянки сіножаті площею 32,00 га та землі запасу: рілля - 161,38 га та сіножаті 11,90 га, які розташовані за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Розпорядженням голови Новопсковської районної державної адміністрації №190 від 17.05.2011 "Про передачу в оренду земельних ділянок на території Можняківської сільської ради гр.Зеленському Івану Васильовичу" зокрема, затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі та складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки гр.Зеленському Івану Васильовичу, які розташовані за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Можняківській сільській раді (п.1 розпорядження); передано гр.Зеленському Івану Васильовичу в оренду земельні ділянки загальною площею 203,0367 га, в тому числі: земель запасу - 173,2800 га, з них ріллі - 161,3800 га, сіножатей - 11,9000 га; невитребуваних земельних ділянок сіножатей - 29,7567 га, які розташовані за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном на п'ять років, або до затребування за призначенням, з додержанням сівозміни (п.2 розпорядження).

07.10.2011 між Новопсковською районною державною адміністрацією Луганської області (орендодавець) та гр.Зеленським Іваном Васильовичем (орендар) був укладений договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради (землі запасу) (п.1 договору).

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 161,38 га, в т.ч. ріллі - 161,38 га (п.2 договору).

Відповідно до п.5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 515931 грн 86 коп.

Згідно з п.8 договору його укладено на 5 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в сумі 24764 грн 73 коп. на рік з розрахунку 1,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки до місцевого бюджету Можняківської сільської ради (п.9 договору).

Відповідно до п.14 договору земельна ділянка передається в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розроблення проекту її відведення. Підставою для укладення даного договору та передачі земельної ділянки в оренду є розпорядження голови Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області №190 від 17.05.2011 (п.17 договору).

Згідно з п.35 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Відповідно до п.36 договору його дія припиняється у разі: закінчення строку, на який його було укладено; придбання орендарем земельної ділянки у власність; викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності у порядку, встановленому законом. Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Вказаний договір зареєстрований у Відділі Держкомзему у Новопсковському районі, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 10.02.2012 за №44233004000950.

Розпорядженням голови Новопсковської районної державної адміністрації №514 від 29.10.2012 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та передачу її у власність гр.ОСОБА_5", зокрема, затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку гр.ОСОБА_5, власниці земельної частки (паю) із земель запасу, розташованих за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Можняківській сільській раді (п.1 розпорядження); передано у власність гр.ОСОБА_5 ділянку ріллі №968 загальною площею 7,2900 га, кадастровий №НОМЕР_2 вартістю 18238 грн 32 коп. (в цінах на 01.07.1995) із земель запасу, розташованих за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Можняківській сільській раді, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (п.2 розпорядження).

В подальшому гр.Зеленський І.В. звернувся до Новопсковської районної державної адміністрації із заявою від 18.04.2013 про внесення змін до договору оренди землі від 10.02.2012 у зв'язку з витребуванням земельної ділянки площею 7,29 га її власником ОСОБА_5

15.04.2013 Новопсковська районна державна адміністрація звернулась до Головного управління Держземагентства у Луганській області з листом №9-7/6-1157, в якому просила роз'яснити чи має райдержадміністрація повноваження щодо внесення змін до договорів оренди землі, укладених до 01.01.2013 між райдержадміністрацією та громадянами, фізичними особами-підприємцями щодо оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення із земель запасу та резервного фонду, розташованих за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах сільських та селищних рад Новопсковського району.

Листом №9-7/6-1346 від 08.05.2013 Новопсковська районна державна адміністрація звернулася до Головного управління Держземагентства у Луганській області, в якому просила роз'яснити чи має райдержадміністрація повноваження щодо внесення змін до договору оренди землі від 10.02.2012 реєстраційний №442330004000950 та інших договорів оренди землі, укладених до 01.01.2013 між райдержадміністрацією та громадянами, фізичними особами-підприємцями щодо оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення із земель запасу та резервного фонду, розташованих за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах сільських та селищних рад Новопсковського району.

Листом №3-106-5-07-37 від 13.05.2013 Новопсковська районна державна адміністрація повідомила Зеленського І.В. про те, що його заява про внесення змін до договору оренди землі від 10.02.2012 у зв'язку з витребуванням земельної ділянки площею 7,29 га її власником ОСОБА_5 було розглянуто на засіданні комісії і що для внесення змін до договору оренди землі, укладеного 07.10.2011, зареєстрованого 10.02.2012 за №442330004000950 необхідно звернутися до Головного управління Держземагентства у Луганській області.

Листами №8-2-1-30/3152 від 22.05.2013 та №8-2-1-30/3943 від 14.06.2013 Головне управління Держземагентства у Луганській області повідомило Новопсковську районну державну адміністрацію Луганської області про те, що чинним законодавством не передбачено можливості будь-якого розпорядження землями сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів іншими органами виконавчої влади або місцевого самоврядування та районними або обласними державними адміністраціями. Що на території Луганської області земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності передає Головне управління Держземагентства у Луганській області.

26.05.2014 Відділ Держземагентства у Новопсковському районі Луганської області звернувся до позивача з листом №01-01-16/675, в якому зазначив про необхідність звернутись до Головного управління Держземагентства у Луганській області про перегляд орендної плати. Також в листі вказувалось про те, що оскільки нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати на виконання вимог ст.271 Податкового кодексу України, ст.8 Закону України "Про оцінку земель", зобов'язувалось провести нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 154,0000 га.

Рішенням Новопсковської районної ради №9/11 від 04.11.2016 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка передається в оренду громадянину Зеленському Івану Васильовичу площею 154,0891 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Можняківській сільській раді Новопсковського району Луганської області" було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Листом-повідомленням №ДС-31-12-7777.5-184/18-16 від 14.01.2016 Головне управління Держземагентства у Луганській області зобов'язало Зеленського І.В. провести нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 154 га та повідомило про доцільність зазначення умову річної орендної плати в розмірі 8% нормативної грошової оцінки та перегляду строку дії договору. Також повідомлялось, що для урегулювання питання щодо розміру орендної плати необхідно надати до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області витяг з Державного земельного кадастру, технічну документацію про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, затверджену з урахуванням вимог Закону України "Про оцінку земель" та Податкового кодексу України, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

15.02.2016 позивач звернувся до Фізичної особи-підприємця Білокобильського О.М. з заявою про виконання роботи по складанню технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 154,0891 га із земель запасу кадастровий номер НОМЕР_1.

14.12.2016 Зеленський І.В. звернувся до Головного управління Держземагентства у Луганській області з листом, про внесення змін до договору оренди землі від 07.10.2011 на земельну ділянку площею 154,0891 га у зв'язку з виготовленням технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Також просив внести зміни в термін дії договору та орендну плату і встановити орендну плату в розмірі 8% терміном на 7 років.

Головного управління Держземагентства у Луганській області на вказаний лист відповіді не надало.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На момент укладення договору оренди землі від 07.10.2011, державна реєстрація від10.02.2012 за №442330004000950, тобто у 2012 році, у відповідності до приписів Земельного кодексу України право розпоряджатися вказаною земельною ділянкою було віднесено до повноважень Новопсковської районної державної адміністрації, яка є орендодавцем за договором оренди землі.

З 01.01.2013 набув чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" №5245-VI від 06.09.2012, яким повноваження щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення віднесено до компетенції Центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин.

Частиною 4 ст.122 Земельного кодексу України встановлено, що Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 №442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади", зокрема, утворено Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, реорганізувавши Державне агентство земельних ресурсів України шляхом перетворення.

Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, передбачено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі-Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності та земельних відносин, а також у сфері Державного земельного кадастру (п.1); Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи (пп.31 п.4);

Відповідно до п.1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого Наказом Міністерства Регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03.02.2015 №14, головне управління Держгеокадастру в області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та йому підпорядковане. Пунктом 3 цього ж Положення встановлено, що завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, зокрема Головне управління відповідно до покладених на нього завдань розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України (пп.12 п.4 Положення).

Як наслідок, через таку зміну законодавчих та інших підзаконних нормативно-правових актів, змінився і орендодавець земельної ділянки за договором оренди землі від 07.10.2011, яким є Головне управління Держгеокадастру у Луганській області.

Правовідносини щодо оренди земельних ділянок, які виникли між сторонами, регулюються насамперед Законом України "Про оренду землі", Земельним кодексом України та Цивільним кодексом України.

Відповідно до ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Статтею 626 Цивільного кодексу України визначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Частиною 2 ст.792 Цивільного кодексу України також встановлено, що відносини по найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Згідно з ст.1 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цих Законів, а також договором оренди землі.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ст.15 Закону України "Про оренду землі" (в редакції, чинній на момент укладення договору) істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду

права оренди земельної ділянки. Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11,

17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови, зокрема якісний стан земельних угідь, порядок виконання зобов'язань сторін, порядок страхування об'єкта оренди,

порядок відшкодування витрат на здійснення заходів щодо охорони і поліпшення об'єкта оренди, проведення меліоративних робіт, а також обставини, що можуть вплинути на зміну або припинення дії договору оренди, тощо.

Як вже зазначалось, 07.10.2011 між Новопсковською районною державною адміністрацією Луганської області (орендодавець) та гр.Зеленським Іваном Васильовичем (орендар) був укладений договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населеного пункту, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах Можняківської сільської ради (землі запасу) (п.1 договору).

При укладенні вказаного договору сторонами були передбачені усі істотні умови договору оренди землі відповідно до ст.15 Закону України "Про оренду землі" (в редакції, чинній на момент укладення договору).

Згідно з ст.18 Закону України "Про оренду землі" (в редакції, чинній на момент укладення договору) договір оренди землі набирає чинності після його державної

реєстрації.

Договір оренди землі від 07.10.2011 був зареєстрований у Відділі Держкомзему у Новопсковському районі, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 10.02.2012 за №44233004000950, тобто він набрав чинності з 10.02.2012.

Частиною 1 ст.33 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).

Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі (ч.2 ст.33 Закону України "Про оренду землі").

Згідно з ч.3 ст.33 Закону України "Про оренду землі" до листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.

Як встановлено ч.4 ст.33 Закону України "Про оренду землі", при поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.

Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення (ч.5 ст.33 Закону України "Про оренду землі").

Таким чином, реалізація переважного права на поновлення договору оренди землі, передбачена ч.1 ст.33 Закону України "Про оренду землі", можлива лише за умови дотримання встановленої законом процедури та наявності волевиявлення сторін.

Так, для визнання за орендарем переважного права на поновлення договору оренди землі відповідно до ч.1 ст.33 Закону України "Про оренду землі" необхідно встановити такі юридичні факти: орендар належно виконує свої обов'язки за договором; орендар до закінчення строку дії договору повідомив орендодавця в установлені строки про свій намір скористатися переважним правом укладення договору на новий строк; до листа-повідомлення орендар додав проект додаткової угоди; орендодавець протягом місяця не повідомив орендареві про наявність заперечень та своє рішення.

Разом із цим ч.6 ст.33 Закону України "Про оренду землі" передбачено іншу підставу поновлення договору оренди: у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди, за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

У цьому разі закон також вимагає обов'язкового укладення додаткової угоди до договору оренди землі про його поновлення у місячний строк (ч.8 ст.33 Закону України "Про оренду землі").

Відповідно до частини 7 статті 33 Закону України "Про оренду землі" у цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді (ч.9 ст.33 Закону України "Про оренду землі").

Таким чином, для поновлення договору оренди землі відповідно до ч.6 ст.33 Закону України "Про оренду землі" необхідна наявність таких юридичних фактів: орендар продовжує користування виділеною земельною ділянкою; орендар належно виконує обов'язки за договором; відсутнє письмове повідомлення орендодавця про відмову в поновленні договору оренди землі; сторони укладають додаткову угоду про поновлення договору оренди землі на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Отже, стаття 33 Закону України "Про оренду землі" визначає правові підстави поновлення договору оренди землі та фактично об'єднує два випадки поновлення такого договору, обов'язковим в яких є укладення додаткової угоди.

Правова позиція з вказаного питання викладена в постановах Верховного Суду України від 25.02.2015 у справі №6-219цс14 та від 18.10.2017 у справі №3-948гс17.

Строк дії договору відповідно до п.8 договору на 5 років, тобто по 10.02.2012 включно.

14.12.2016, тобто до закінчення строку дії договору, Зеленський І.В. звернувся до Головного управління Держземагентства у Луганській області з листом (а.с.62 т.1) про внесення змін до договору оренди землі від 07.10.2011 на земельну ділянку площею 154,0891 га у зв'язку з виготовленням технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Також просив внести зміни в термін дії договору та орендну плату і встановити орендну плату в розмірі 8% терміном на 7 років. До вказаного листа були додані наступні документи: копія договору оренди землі, копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; копія рішення Новопсковської районної ради №9/11 від 04.11.2016, копія витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, копія паспорта та коду, акт визначення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки, схема розміщення земельної ділянки, кадастровий план.

Стаття 30 Закону України "Про оренду землі" передбачає, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

Стаття 651 Цивільного кодексу України визначає, що підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

Як вже зазначалось, для визнання за орендарем переважного права на поновлення договору оренди землі відповідно до ч.1 ст.33 Закону України "Про оренду землі" необхідно встановити такі юридичні факти: орендар належно виконує свої обов'язки за договором; орендар до закінчення строку дії договору повідомив орендодавця в установлені строки про свій намір скористатися переважним правом укладення договору на новий строк; до листа-повідомлення орендар додав проект додаткової угоди; орендодавець протягом місяця не повідомив орендареві про наявність заперечень та своє рішення.

До вказаного листа позивачем не було додано проекту додаткової угоди, підписаної Зеленським І.В. як це передбачено вищевикладеними приписами законодавства. Крім того, в зазначеному листі не зазначено, в які саме пункти договору слід внести зміни та в якій редакції їх викласти, що унеможливлює визнання за орендарем переважного права на поновлення договору оренди землі відповідно до ч.1 ст.33 Закону України "Про оренду землі".

Відносно посилань позивача на те, що він звертався 06.02.2017 до відповідача з листом б/н від 06.02.2017 суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Частиною 1 ст.77 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Позивачем не надано суду доказів направлення/вручення вказаного листа відповідачеві. Також до вказаного листа, як і до попереднього, не було додано проект додаткової угоди, з огляду на що він судом до уваги не приймається.

Суд зауважує, що для поновлення договору оренди землі відповідно до ч.6 ст.33 Закону України "Про оренду землі" необхідна наявність таких юридичних фактів: орендар продовжує користування виділеною земельною ділянкою; орендар належно виконує обов'язки за договором; відсутнє письмове повідомлення орендодавця про відмову в поновленні договору оренди землі; сторони укладають додаткову угоду про поновлення договору оренди землі на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Також обов'язковим в даному випадку є укладення додаткової угоди про поновлення договору оренди землі відповідно до ч.8 ст.33 Закону України "Про оренду землі".

Матеріалами справи підтверджується та сторонами не заперечується, що позивач продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку дії договору оренди. Крім того, відповідно до квитанцій про оплату та інформаційної довідки (а.с.75 т.1) позивач своєчасно сплачує орендну плату як протягом дії спірного договору оренди землі, так і після його закінчення. Крім того, орендар належно виконує обов'язки, передбачені ст.96 Земельного кодексу України. Відповідачем письмових заперечень щодо відмови в поновленні договору оренди землі від 07.10.2011, державна реєстрація від 10.02.2012 за №44233000400950, не висловлювалось.

Вказані обставини зумовлюють необхідність укладення між сторонами додаткової угоди про поновлення договору оренди землі на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Суд зауважує, що розпорядження голови Новопсковської районної державної адміністрації №190 від 17.05.2011 "Про передачу в оренду земельних ділянок на території Можняківської сільської ради гр.Зеленському Івану Васильовичу" в оренду позивачеві були передані земельні ділянки, які є невитребуваними, у зв'язку з чим та на підставі спеціального Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" право на передачу цих земель в оренду покладено на сільські, селищні, міські ради чи районні державні адміністрації (ст.5 вказаного Закону).

Згідно зі ст.13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.

Відповідно до п.2 договору в оренду позивачу була передана земельна ділянка загальною площею 161,38 га, в т.ч. ріллі - 161,38 га.

Як вже зазначалось, розпорядженням голови Новопсковської районної державної адміністрації №514 від 29.10.2012 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та передачу її у власність гр.ОСОБА_5", зокрема, затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку гр.ОСОБА_5, власниці земельної частки (паю) із земель запасу, розташованих за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Можняківській сільській раді (п.1 розпорядження); передано у власність гр.ОСОБА_5 ділянку ріллі №968 загальною площею 7,2900 га, кадастровий №НОМЕР_2 вартістю 18238 грн 32 коп. (в цінах на 01.07.1995) із земель запасу, розташованих за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Можняківській сільській раді, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (п.2 розпорядження).

25.12.2012 ОСОБА_5 видано державний акт на право власності на вказану земельну ділянку площею 7,2900 га.

У зв'язку з чим змінився розмір земельної ділянки, наданої Зеленському І.В. у користування за договором оренди землі від 07.10.2011, державна реєстрація від 10.02.2012 за №44233000400950. Крім того, змінився розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розмір орендної плати, що відповідно до ст.15 Закону України "Про оренду землі" є суттєвими умовами договору оренди землі.

За таких обставин суд вважає, що договір оренди землі від 07.10.2011, державна реєстрація від 10.02.2012 за №442330004000950, не може бути поновлений на тих самих умовах, оскільки після його укладення гр.ОСОБА_5 отримала державний акт на частину орендованої Зеленським І.В. землі у приватну власність.

Відповідно до ч.12 ст.33 Закону України "Про оренду землі" у разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.

Також суд враховує, що 04.11.2017 позивач звернувся до відповідача з листом-повідомленням, в якому просив підписати додаткову угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки від 07.10.2011, державна реєстрація від 10.02.2012 за №44330004000950, проект якої був доданий до листа.

Відповідач листом-повідомленням №31-12-0.3-4937/2-17 від 10.11.2017 повідомив позивача про те, що договірні відносини припинено у зв'язку із закінченням терміну дії договору оренди землі.

Доводи відповідача про те, що реєстрація земельної ділянки загальною площею 154,0891 га була проведена з порушенням вимог діючого на той час законодавства, судом відхиляються, оскільки предметом спору у даній справі є поновлення договору оренди землі і встановленню підлягають наявність чи відсутність матеріально-правових підстав для його поновлення.

Таким чином, у задоволенні позову Фізичної особи - підприємця Зеленського Івана Васильовича до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області слід відмовити.

Судовий збір покладається на позивача згідно ст.129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст.129, 232, 233, 238, 240-241, Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. В позові Фізичної особи - підприємця Зеленського Івана Васильовича до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання поновленим договору оренди земельної ділянки від 07.11.2011 відмовити повністю.

2. Судові витрати зі сплати судового збору віднести на позивача.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст.256 Господарського процесуального кодексу України та порядку, визначеному п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 01.02.2018, згідно з ч.6 ст.233 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Т.В. Косенко

Джерело: ЄДРСР 71944588
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку