open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 804/3534/17
Моніторити
Ухвала суду /25.04.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /18.01.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /18.01.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.08.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.08.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 804/3534/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /25.04.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /18.01.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /18.01.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.08.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.08.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2018 року

Справа № 804/3534/17

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді судді судді

Ількова В.В. Голобутовського Р.З., Царікової О.В.,

при секретарі

Загородній О.В.,

за участю:

представника позивача представників відповідача третьої особи представників третьої особи

ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 ОСОБА_8,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Особи, визначеної бути офіційним представником ініціативної групи для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VІІ скликання ОСОБА_7, за народною ініціативою ОСОБА_9 до Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору депутат Дніпровської міської ради VІІ скликання ОСОБА_7 про скасування постанови №331 від 18.01.2017 року, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду згідно ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.07.2017 року, надійшла справа за позовом Особи, визначеної бути офіційним представником ініціативної групи для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VІІ скликання ОСОБА_7, за народною ініціативою ОСОБА_9 до Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору депутат Дніпровської міської ради VІІ скликання ОСОБА_7 (з урахуванням залучення третьої особи), у якому позивач просить скасувати постанову Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 18.01.2017 №331 "Про припинення ініціативи щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7".

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.07.2017 року відкрито провадження по цій справі та призначено до розгляду у судовому засіданні.

У обґрунтування позовних вимог зазначено, що під час прийняття Дніпровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області постанови №331 від 18.01.2017 року "Про припинення ініціативи щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7", було порушено передбачений законом порядок відкликання депутатів місцевої ради за народною ініціативою та відсутні правові підстави для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою з огляду на таке. Так, у оскаржуваній постанові зазначено про те, що станом на 18 січня 2017 року підписні листи на підтримку пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою відсутні, що унеможливлює встановлення процедури збирання підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та встановлення кількості виборців, які підтримали пропозицію про відкликання депутата місцевої ради. Однак, 27.12.2016 року відповідно до розписки підписні листи та інші документи передбачені ст. 41 Закону були передані Дніпровській міській виборчій комісії Дніпропетровської області. До компетенції виборчої комісії згідно ст. 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» не віднесено аналіз підстав для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою. Крім того, зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що в протоколі зборів виборців від 03.12.2016 року в порушення вимог ч. 4. ст. 38 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» неповно зазначено зміст звернення, не конкретизовано які саме обов'язки депутатом місцевої ради, передбачені ст. 10 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» порушено. Однак позивач не погоджується із зазначеним, оскільки в першому питанні протоколу зборів виборців від 03.12.2016 року відображено повний зміст звернення, зміст звернення можуть визначати самі виборці, а дане питання не віднесено до компетенції відповідача. Також позивачем зазначено, що у оскаржуваній постанові зазначено, що певна кількість заяв осіб про згоду на включення до ініціативної групи, складені з порушенням строків, визначених законодавством, а саме окремі заяви складені до скликання зборів виборців, а певна кількість заяв - після. Проте, відповідно до положень Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» не встановлено строки складання самого протоколу, а лише визначено строки його передачі до територіальної виборчої комісії.

Відповідно до ч.2 ст. 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» відповідач зобов'язаний був скликати засідання на 28.12.2016 р. та на цьому засіданні перевірити дотримання вимог ст.ст. 38-40 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, залучити орган ведення Державного реєстру виборців для перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, правоохоронних органів - вибіркову перевірку їх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у 20 денний строк, який сплив 15.01.2017 року. Так, постановою Центральною виборчою комісією від 26.01.2017 року №13 визнано бездіяльність відповідача саме з цих підстав. У зв'язку із вищезазначеним позивач просить скасувати постанову №331 від 18.01.2017 року.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив та просив відмовити в задоволенні позовних вимог, в обґрунтування заперечень проти позову зазначив, що у зв'язку з відсутністю підписних листів зі збирання підписів виборців на підтримку ініціативи про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради ОСОБА_7 за народною ініціативою Дніпровська міська виборча комісія Дніпропетровської області не мала можливості перевірити правильність їх оформлення, кількість підписів, здійснити перевірку достовірності відомостей про громадян та перевірку їх підписів, а також відсутністю порядку проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та відсутністю передбачених Законом України «Про Державний реєстр виборців» повноважень органів ведення Державного реєстру виборців на здійснення перевірки достовірності відомостей, що містяться в підписних листах, проведення процедури перевірки, передбаченої ст. 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» є неможливим. Таким чином, постанова від 18.01.2017 року №331 "Про припинення ініціативи щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7" була прийнята Дніпровською міська виборча комісія Дніпропетровської області згідно вимог ч. 6 ст. 41 «Про статус депутатів місцевих рад» та не порушує права та інтереси позивача.

Представники третьої особи в судовому засіданні проти позову заперечували та просили відмовити в задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні, третя особа - ОСОБА_7 зазначила, вона є такою, що сумлінно виконує покладені на неї обов'язки та її депутатська діяльність не підлягає припиненню ані за народною ініціативою, ані за будь-якими іншими підставами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив таке.

З матеріалів справи вбачається, що 03.12.2016 року за адресою: м. Дніпро, вул. Стартова, б.7 відбулися збори виборців, на яких було вирішено питання, зокрема, внесено пропозицію щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою, утворено ініціативну групу для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою та затверджено її персональний склад в кількості 115 осіб, обрано ОСОБА_10 особою, визначеною бути офіційним представником ініціативної групи для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою.

На зборах були присутні 362 виборці, головуючий на зборах ОСОБА_9, секретар - Небитова Ірина Ігорівна.

Супровідним листом від 07.12.2016 року за № 115 головою Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області депутата Дніпропетровської міської ради ОСОБА_7 повідомлено про те, що 03.12.2016 року відбулися збори виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою.

27.12.2016 року з метою виконання приписів ч. 1 ст. 41 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад», щодо терміну здачі заповнених підписних листів виборців, що підтримали пропозицію про відкликання вищезазначеного депутата місцевої ради за народною ініціативою, підписні листи (прошиті та скріплені підписами офіційного представника та трьох членів ініціативної групи) на 1508 арк. разом з протоколом зборів виборців від 03.12.2016 року з додатками на 323 арк., зокрема: перелік учасників зборів виборців, зразок встановленої форми підписного листа для збирання підписів виборців на підтримку ініціативи (пропозиції) про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою, письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до складу, з ксерокопіями першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» - 115 осіб, письмова заява про згоду ОСОБА_10 бути офіційним представником ініціативної групи з ксерокопіями першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», що підтверджується розпискою, складною позивачем як офіційним представником ініціативної групи для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VІІ скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою та секретарем Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_11 (т. 1 а.с.178).

Факт передання зазначених документів також підтверджується копією Журналу №3 реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії з місцевих виборів, а саме дата надходження 27.12.2016 року (т. 1 с. 209-220).

У зв'язку зі зміною голови Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області та на виконання вимог пункту 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 р. №879, комісією було прийнято Постанову від 10 січня 2017 року №323 «Про створення комісії щодо проведення інвентаризації та переміщення виборчої та іншої документації, а також матеріальних цінностей та основних засобів Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області за юридичною адресою».

11 січня 2017 року комісією у складі ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_11, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16 та ОСОБА_17 було здійснено інвентаризацію виборчої та іншої документації, а також матеріальних цінностей в приміщенні Дніпропетровської обласної ради за адресою: м. Дніпро, просп. О. Поля, буд. 2, каб. 421.

За результатами інвентаризації було складено акт від 11 січня 2017 року №1 «Про інвентаризацію виборчої та іншої документації, а також матеріальних цінностей та основних засобів Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області».

Так, у ході інвентаризації було виявлено документи щодо відкликання за народною ініціативою депутатів місцевої ради, а саме розписки про отримання документів Дніпропетровською міською виборчою комісією, підписаної секретарем виборчої комісії ОСОБА_11 27.12.2016 року, розписки про передачу підписних листів завідувачу відділу ведення Державного реєстру виборців Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради, підписаної секретарем виборчої комісії ОСОБА_11

29.12.2016 року секретарем Дніпропетровської міської виборчої комісії ОСОБА_11 передано завідувачу відділу ведення Державного реєстру виборців Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради ОСОБА_18 такі документи: підписні листи для збирання підписів виборців на підтримку ініціативи (пропозиції) про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою, прошиті та скріплені підписами офіційного представника та трьох членів ініціативної групи на 1508 арк., що підтверджується розпискою від 29 грудня 2016 року (т. 2 а.с. 14).

28 грудня 2016 року за №131, голова Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_19 у відповідності до вимог ст. 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» звернувся до голови Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради, відділу ведення Державного реєстру виборців Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради та просив здійснити перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах в найкоротші терміни. Лист отриманий нарочно 29.12.2016 року за вх. №5/671.

З листами подібного змісту від 28.12.2016 року голова Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_19 також звертався до голови Індустріальної районної у місті ради, голови Центральної районної у місті ради, голови Самарської районної у місті ради, голови Соборної районної у місті ради, голови Новокодацької районної у місті ради, голови Чечелівської районної у місті ради, голови Шевченківської районної у місті ради, які були надіслані поштою.

29 грудня 2016 року за вих. № 3/3-642, голова Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради ОСОБА_20 надав лист-відповідь, у якому зазначено, що перевірку можливо провести на основі інформації, яка міститься в підписних листах, лише в приміщенні відділу, а тому, для виконання вимог Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" просить надати підписні листи з відомостями про громадян, щодо яких необхідно здійснити перевірку.

Листами від 01.02.2017 року за вих. № 1/06-11, від 16.01.2017 року за вих. № 2-13/3/55, від 17.01.2017 року за вих. №5-25/183, від 16.01.2017 року за вих. № 8/1-11 відповідно Новокодацька, Самарська, Соборна, Індустріальна районні у місті Дніпрі ради повідомили про відсутність правових підстав для здійснення перевірки відомостей, що містяться в підписних листах.

29 грудня 2016 року секретарем комісії ОСОБА_11 передано завідувачу відділу ведення Державного реєстру виборців Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради підписні листи для збирання підписів виборців на підтримку ініціативи (пропозиції) про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою, прошиті та скріплені підписами офіційного представника та трьох членів ініціативної групи на 1508 аркушах, що підтверджується розпискою від 29.12.2016 (т. 2 а.с.14). Жодних рішень комісія щодо передачі цих підписних листів не приймала, засідань не проводила.

18.01.2017 року Дніпровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області прийнято постанову №326 "Про звернення Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області до правоохоронних органів", з якої вбачається, що у зв'язку з проведенням інвентаризації та переміщення виборчої та іншої документації, а також матеріальних цінностей та основних засобів Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області за юридичною адресою було встановлено факт передання секретарем Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області 29.12.2016 року ОСОБА_21 завідувачу відділу ведення Державного реєстру виборців Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради підписних листів для збирання підписів виборців на підтримку ініціативи (пропозиції) про відкликання окремих депутатів Дніпропетровської міської ради VII скликання за народною ініціативою. Зазначені дії секретаря комісії ОСОБА_21 були вчинені з порушенням вимог ч. 2 ст. 41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" без відповідного рішення комісії, з власної ініціативи.

Того ж дня, Дніпровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області прийнято постанову №331 "Про припинення ініціативи щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою та постановлено припинити ініціативу щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7, постанову Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області №331 від 18.01.2017 року оприлюднити шляхом вивішування на інформаційному стенді Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області.

Позивач не погоджується із оскаржуваною постановою від 18.01.2017 року №331, прийнятою Дніпровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області, вважає, що вона прийнята з порушенням строків для її прийняття, безпідставно та необґрунтовано, з огляду на таке.

Відповідно до статті 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другої статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки:

1) у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів;

2) у разі відкликання депутата районної, міської (міста обласного значення), районної в місті ради - протягом двадцяти днів з дня отримання матеріалів;

3) у разі відкликання депутата обласної, Київської, Севастопольської міської ради - протягом тридцяти днів з дня отримання матеріалів.

При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписи окремих виборців:

1) у разі відсутності у підписному листі всіх або окремих відомостей про виборця, який підтримує своїм підписом відкликання депутата місцевої ради, передбачених формою підписного листа, а також виявлення недостовірних відомостей про виборця;

2) записи та підписи, вчинені замість виборця іншою особою;

3) вчинені особою, яка не є виборцем відповідного багатомандатного, одномандатного виборчого округу або на день вчинення підпису не мала права голосу;

4) якщо підписи вчинені виборцем декілька разів;

5) якщо підпис вчинено виборцем з порушенням встановленого цим Законом строку.

При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписні листи:

1) якщо підписи виборців зібрані особою, яка не є членом відповідної ініціативної групи та/або на день збору підписів не мала права голосу;

2) у яких відсутні відомості або які містять недостовірні відомості про особу, яка збирала підписи виборців;

3) у яких підписи громадян України зібрані у місцях, визначених частиною п'ятою статті 40 цього Закону;

4) які не відповідають встановленій формі.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

Згідно положень Розділу V Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» право відкликати депутата місцевої ради мають лише виборці.

За змістом частини першої статті 3 Закону України «Про місцеві вибори» право голосу на відповідних місцевих виборах мають громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України (дієздатні громадяни, які досягли на день проведення таких виборів вісімнадцяти років) та проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, де проводяться такі вибори. Громадяни України, які мають право голосу на відповідних місцевих виборах, є виборцями.

У той же час, відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про місцеві вибори» підставою реалізації виборцем свого права голосу на місцевих виборах є його включення до списку виборців на виборчій дільниці.

Таким чином, для того щоб проголосувати на місцевих виборах громадянин України повинен не лише мати паспорт громадянина, а проживати на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці і бути включеним до списку виборців.

Згідно статті 1 Закону України «Про Державний реєстр виборців» Державний реєстр виборців - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для зберігання, обробки даних, які містять передбачені цим Законом відомості, та користування ними, створена для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.

Пункт 7 частини 5 статті 14 Закону України «Про Державний реєстр виборців» встановлює, що органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру в порядку, встановленому цим Законом та розпорядником Реєстру.

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України «Про Державний реєстр виборців» база даних Реєстру, будь-яка її частина, копія бази даних або її частини, персональні дані Реєстру можуть використовуватися лише для цілей, передбачених статтею 26 цього Закону, перелік яких є вичерпним.

Пунктом 4 частини 2 статті 26 Закону України «Про Державний реєстр виборців» під час підготовки до виборів і референдумів персональні дані Реєстру можуть використовуватися лише для проведення перевірки достовірності відомостей про виборців, які поставили свої підписи у підписних листах на підтримку проведення всеукраїнського референдуму, а також відомостей, що надаються до відповідних виборчих комісій щодо кандидатів, уповноважених та довірених осіб, членів ініціативної групи референдуму, кандидатур до складу виборчих комісій.

Використання бази даних Реєстру для здійснення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, статтею 26 Закону України «Про Державний реєстр виборців» не передбачено.

Така позиція висловлюється Центральною виборчою комісією України та міститься у постанові Центральної виборчої комісії України від 26.01.2017 року № 13.

Крім того, зі змісту оскаржуваної постанови від 18.01.2017 року №331 вбачається, що в протоколі зборів виборців від 03.12.2016 року неповно зазначено зміст звернення, неконкретизовано які саме обов'язки депутатом місцевої ради, передбачені ст. 10 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» порушено. Комісією не надано додаткового обґрунтування таких обставин.

Згідно ч.4 ст. 38 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» у протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв'язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.

Повний зміст звернення виборців про відкликання депутата ДМР відображений в першому питанні протоколу зборів виборців від 03.12.2016 р., а саме: «1. По першому питанню: Слухали Головуючого на зборах ОСОБА_10, яка оголосила зміст звернення виборців про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 та повідомила, що депутат Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 не виконує без поважних причин передбачені статтею 10 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» обов'язки депутата місцевої ради в багатомандатному виборчому окрузі, що збігається з територією міста Дніпро; не виправдала довір'я виборців, зокрема не підтримала розгляд на сесіях Дніпропетровської міської ради соціально значущих питань «Про зниження цін і тарифів для населення на житлово-комунальні послуги в місті Дніпропетровську (Дніпрі)», «Про міську цільову Програму соціальної допомоги громадянкам при народженні дитини м.Дніпропетровська на 2016-2020 роки», «Про міську цільову Програму соціальної допоги ветеранам Великої Вітчизняної війни «Шануємо» м.Дніпропетровська на 2016-2020 роки», «Про міську цільову Програму соціального захисту громадян м. Дніпропетровська, які постраждали внаслідок Чобильської катастрофи на 2016-2020 роки», «Про Заборону ввезення побутових відходів у місто», тощо; проголосувала за антисоціальний міський бюджет на 2017 рік. Практична діяльність депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 не відповідає основним принципам і положенням його передвиборної програми. Депутат місцевої ради, який не виправдав довір'я виборців, може бути в будь-який час відкликаний ними у встановленому цим Законом порядку. Відповідно до статей 10, 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» це є підставою для відкликання депутата за народною ініціативою. У зв'язку з цим запропонувала внести пропозицію щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7 за народною ініціативою».

У оскаржуваній постанові від 18.01.2017 року №331 зазначено також про те, що через відсутність відповідних документів неможливо встановити виконання вимог ч. 3 ст. 38 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» щодо повідомлення регіональних та/ або місцевих засобів інформації про дату, місце та час проведення зборів виборців.

Однак відповідно до ч.1 ст. 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено перелік документів, що передаються до відповідної територіальної виборчої комісії та були передані в повному обсязі відповідачу, що підтверджується розпискою від 27.12.2016 року та копією Журналу №3 реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії з місцевих виборів, а саме дата надходження 27.12.2016 року (т.1 а.с. 178, т. 1 а.с. 209-220).

Оскаржувана постанова була прийнята 18.01.2017 року. З листа Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради від 18.01.2017 року №3/3-11 вбачається, що Законом України «Про Державний реєстр виборців» не передбачено використання бази даних Реєстру для здійснення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах. Центральною виборчою не надано доступ до Реєстру для здійснення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах та зазначено, що Амур-Нижньодніпровська районна у місті рада не має права здійснювати таку перевірку. З огляду на наведені обставини та той факт, що станом на 18.01.2017р. жоден із членів Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області не звернувся до Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради з проханням повернути підписні листи, тому просить в найкоротший термін забрати підписні листи.

Однак лише 09 лютого 2017 року о 15 год. 00 хв. на засіданні Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, комісією було прийнято протокольне рішення, у якому, зокрема вирішено уповноважити секретаря комісії ОСОБА_11 здійснити приймання та транспортування підписних листів для збирання підписів виборців на підтримку ініціативи (пропозиції) про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання у тому числі ОСОБА_7 в приміщенні Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області.

Як вже було зазначено, перевірці підлягало дотримання, процедури внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, повідомлення ради про створення ініціативної групи, дотримання процедури збирання підписів на підтримку такої пропозиції, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, достовірність відомостей про громадян, що містяться в підписних листах.

Таким чином, з урахуванням встановлених судом обставин справи та проаналізованих положень Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" колегія суддів дійшла висновку, що підстав для прийняття рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради комісією не встановлено. Крім того, документи, що підлягали обов'язковій перевірці, комісією своєчасно не були витребувані та не досліджувались. Отже, висновки комісії не ґрунтуються на повно та всебічно перевірених обставинах, що мають значення для прийняття такого рішення.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що Дніпровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області не дотримано порядок та умови процедури внесення пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської місцевої ради ОСОБА_7 за народною ініціативою під час прийняття постанови від 18.01.2017 року №331.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, адміністративний позов підлягає задоволенню, а постанова Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 18.01.2017 року №331 «Про припинення ініціативи щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7» скасуванню.

За приписами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов особи, визначеної бути офіційним представником ініціативної групи для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VІІ скликання ОСОБА_7, за народною ініціативою ОСОБА_9 (49101, АДРЕСА_1, паспорт НОМЕР_1) до Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області (49000, м.Дніпро, пр.Дмитра Яворницького, б.75, код ЄДРПОУ 33974490) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору депутат Дніпровської міської ради VІІ скликання ОСОБА_7 (49000, АДРЕСА_2. паспорт НОМЕР_2) про скасування постанови №331 від 18.01.2017 року - задовольнити.

Скасувати постанову Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 18.01.2017 №331 "Про припинення ініціативи щодо відкликання депутата Дніпропетровської міської ради VII скликання ОСОБА_7".

Присудити на користь ОСОБА_9 за рахунок за рахунок бюджетних асигнувань Дніпровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області судовий збір у розмірі 640 гривень.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 29.01.2018 року

Головуючий суддя Суддя Суддя

В.В Ільков Р.З. Голобутовський О.В. Царікова

Джерело: ЄДРСР 71879192
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку