open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 815/336/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2018 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Цховребової М.Г.

при секретарі судового засідання - Деркач А.А.

за участю:

позивача - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача - Лисевича С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

25 січня 2018 року о 17 год. 41 хв. до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1) до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (місцезнаходження: ділянка,10, будинок 39/1, с. Лиманка, Овідіопольський район, Одеська область, 65497, ідентифікаційний код юридичної особи: 34010844), з урахуванням ухвали суду від 25.01.2018 року про залишення позовної заяви без розгляду в частині позовних вимог та заяви позивача від 26.01.2018 року про зменшення позовних вимог, про:

1. визнання протиправною та скасування постанови відповідача № 382 від 22 січня 2018 року «Про проведення повторного голосування по виборчому округу № 25 в межах виборчої дільниці № 511449»;

2. зобов'язання відповідача провести підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 511449 з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 25.

Ухвалою суду від 25 січня 2018 року адміністративний позов залишено без руху, позивачу встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви до 26.01.2018 року до 11 год. 00 хв.

26.01.2018 року до суду подано докази про усунення позивачем недоліків позовної заяви у спосіб та строк, зазначені в ухвалі суду.

Ухвалою суду від 26 січня 2018 року, зокрема: прийнято позовну заяву до розгляду; відкрито провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії; вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін з урахуванням особливостей встановлених ст.ст. 268-273 КАС України; призначено судове засідання для розгляду справи по суті.

В судовому засіданні позивач та представник позивача підтримали адміністративний позов, просили суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві (а.с.4-10) та у письмових поясненнях по справі (а.с.99-102), а саме:

- згідно ч. 1 ст. 2, ч.ч. 1, 7-12 ст. 83 Закону України «Про місцеві вибори», при прийнятті ТВК рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці до повноважень ТВК відноситься здійснення вказаного перерахунку та складання відповідного протоколу за результатами цього перерахунку та у разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у ч. 1 ст. 81 цього Закону, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування недійсним на виборчій дільниці або у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів. Саме такі дискреційні повноваження ТВК за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці встановлені Законом України «Про місцеві вибори». Інших повноважень для ТВК, яка прийняла рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці, Закон України «Про місцеві вибори» не встановлює. Проте ТСВК, яка прийняла постанову № 316 від 25.12.2017 року про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 511449, фактично повторний підрахунок голосів виборців не здійснила, натомість прийнявши рішення про визнання контрольних листів недостовірними. Наслідком цього стало прийняття постанови ТСВК № 334 від 30 грудня 2017 року, якою усі виборчі бюлетені, що знаходились у виборчих скриньках в ДВК № 511449 були визнані такими, що не підлягають врахуванню. Відповідно, ТСВК склала протоколи про повторний підрахунок голосів виборців, про підсумки голосування та про результати голосування в одномандатному виборчому окрузі № 25 з виборів депутатів Таїровської селищної ради. Згідно ч. 13 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори», протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. Отже, вказані протоколи відображають підсумки дій ТСВК, які ґрунтувались на переконанні членів комісії, що контрольні листи у виборчих скриньках є недостовірними, а виборчі бюлетені - такими, що не підлягають врахуванню;

- з огляду на те, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі № 815/88/18, яке, набрало законну силу 09.01.2018 року, було скасовано постанови №№ 325-333, якими ТСВК визнала недостовірними контрольні листи у виборчих скриньках, були скасовані судом (а вони єдині для всіх виборчих округів № 21, 22, 23, 24, 25, 26 дільниці № 511449). З цього ж рішення випливає, що контрольні листи є достовірними, а отже бюлетені з цих виборчих скриньок не можуть вважатися такими, що не підлягають врахуванню, і повинні бути враховані при встановленні результатів волевиявлення виборців, зокрема в одномандатному виборчому окрузі № 25. Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом. Таким чином Таїровська селищна виборча комісія у відповідності до ст. 83 та 85 Закону України «Про місцеві вибори» має підрахувати кількість голосів виборців» поданих за кандидатів в депутати Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному окрузі № 25 та визнати обраним депутатом кандидата, який набрав найбільшу кількість голосів виборців у відповідному виборчому окрузі;

- існуючі та не скасовані протоколи щодо повторного підрахунку, підсумків голосування та результатів виборів жодним чином не перешкоджають прийняттю рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 511449 в межах одномандатного виборчого округу № 25, за результатами якого, вочевидь, будуть складені нові протоколи про повторний підрахунок голосів виборців, про підсумки голосування та про результати виборів;

- оскаржувана постанова ТСВК № 382 від 22.01.2018 р. свідчить про неоднакове застосування відповідачем норм виборчого законодавства, оскільки виборчі бюлетені з інших виборчих округів (№ 21, 22 та 23), які знаходились в тих самих виборчих скриньках на тій самій виборчій дільниці, були підраховані відповідачем, і внаслідок цього були встановлені дійсні результати голосування виборців з цих округів. Однак такі ж самі виборчі бюлетені з голосами виборців з інших одномандатних виборчих округів цієї ж виборчої дільниці № 511449 (зокрема № 25) не були враховані відповідачем, хоча жодних підстав для того, щоб вважати їх такими, що не підлягають врахуванню немає. Більше того, чинна та нескасована постанова № 334, яка, на думку відповідача, перешкоджає проведенню повторного підрахунку голосів виборців в межах одномандатного виборчого округу № 25 не стала перешкодою при встановленні результатів голосування виборців в одномандатних виборчих округах № 21, 22 та 23. Отже відповідач неоднаково застосовує норми законодавства, що є порушенням ч. 1 ст. 20 Закону України «Про місцеві вибори», згідно якої виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Отже, оскаржувані дії відповідача щодо прийняття постанови №382, на думку позивача, є протиправними, оскільки суперечать вимогам встановленим для суб'єкта владних повноважень, та не забезпечують додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Представник відповідача не визнав позов, просив суд відмовити у його задоволенні у повному обсязі з підстав, викладених у письмовому відзиві на позовну заяву (а.с.104-106), а саме:

- 30 січня 2017 року за постановами відповідача № 307 від 25.12.17 р. та № 316 від 25.12.17 р. у відповідності зі ст. 83 Закону України «Про місцеві вибори» відповідач здійснив повторний підрахунок голосів виборців на окремих виборчих дільницях, у тому числі - на виборчої дільниці № 511449. 31 січня 2017 року у відповідності до ч. 10 ст. 83 Закону України «Про місцеві вибори» відповідач встановив результати повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 511449 в одномандатному виборчому окрузі № 25 та склав відповідний протокол. Надалі, у відповідності до ч. 14 ст. 83 Закону України «Про місцеві вибори» відповідач встановив підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 25 та склав відповідний протокол. 4 січня 2018 року у відповідності до ч. 1 ст. 85 Закону України «Про місцеві вибори» відповідач встановив результати виборів депутатів в одномандатному виборчому окрузі № 25 та склав відповідний протокол. На ці обставини також посилається позивач в своєму позові, жодна з них не спростована;

- згідно ч. 19 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори», ч.ч. 1, 5 ст. 270 , ч. 6 ст. 273 КАС України, на час прийняття оскаржуваної постанови № 382 від 22.01.18 р. усі рішення та дії відповідача щодо встановлення результатів виборів депутатів в одномандатному виборчому окрузі № 25, підсумки яких були оформлені відповідними постановами та протоколами (останній з яких - протокол про результати виборів депутатів в одномандатному виборчому окрузі № 25 від 4 січня 2018 року), - мали повну юридичну силу без можливості їх оскарження;

- з урахуванням відомостей про результати виборів депутатів в одномандатному виборчому окрузі № 25, у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 11, ч. 6 ст. 85, п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про місцеві вибори» відповідач прийняв єдине можливе за законом рішення, що було затверджено Постановою № 382 від 22.01.18 р.;

- посилання позивача на рішення судів по справі № 815/88/18, як на підставу вважати, що під час укладення оскарженої постанови відповідач діяв всупереч ч. 1 ст. 20 Закону України «Про місцеві вибори» та припустив неоднакове застосування законодавства України про місцеві вибори, - не є спроможним з наступних причин. 9 січня 2018 року остаточним рішенням по справі № 815/88/18 судом були визнані недійсними протоколи від 31.12.17 р. про результати виборів депутатів в одномандатних виборчих округах №№ 21, 22, 23. У зв'язку з цим під час розгляду питання щодо встановлення результатів виборів депутатів в одномандатних виборчих округах округів №№ 21, 22, 23 відповідач був вимушений здійснювати дії щодо складання нових протоколів про результати виборів депутатів в цих округах. За порядком, що встановлений зазначеними вище нормами Закону України «Про місцеві вибори» (ч.ч. 10, 14, 15 ст. 83, ч. 1 ст. 85), протокол про результати виборів складається на підставі протоколу про підсумки голосування, який у свою чергу складається на підставі протоколу про повторний підрахунок голосів виборців. За такими обставинами, для забезпечення належного виконання рішення суду відповідач був вимушений знову здійснити повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів в одномандатних виборчих округах №№ 21, 22, 23 на виборчій дільниці № 511449, та за встановленим законом порядком прийняти рішення про результати виборів депутатів в одномандатних виборчих округах №№ 21, 22, 23. Але у відповідача не було ніяких законних підстав для здійснення аналогічного нового повторного підрахунку в одномандатному виборчому округу № 25, так як усі рішення та протоколи, за якими відбувалось встановлення результатів виборів депутатів за цим виборчим округом є чинними, у встановлений законом строк не оскаржувалися, тобто ніяких підстав для їх перегляду немає;

- із змісту позовної заяви вбачається, що позивач в обґрунтування своєї позиції посилається на обставини здійснення відповідачем повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 511449 та встановлення результатів виборів, що відбувались в період 30.12.17 р. по 04.01.18 р., тобто подій, які знаходяться за межами позовної давності. При цьому позивач фактично путає дві принципово різні процедури, які відповідач здійснював 13.01.18 р. та 22.01.18 р. та за якими прийняв відповідні рішення: (1) про проведення нового повторного підрахунку голосів виборців на виконання рішення суду, за підсумком якого відповідачем були прийнятими нові рішення про встановлення результатів виборів депутатів в відповідних одномандатних виборчих округах та (2) про застосування передбачених законом наслідків, коли вже встановлені в законному порядку результати виборів відповідають умовам, що передбачені ч. 6 ст. 85 та п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про місцеві вибори»;

- щодо оскаржуваної постанови відповідача № 382 від 22.01.18 р. позивачем взагалі не визначено, яким чином це рішення відповідача суперечить законодавству України або прийняте відповідачем з перевищенням його повноважень, тобто відповідає критеріям ч. 19 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори», за якими воно може бути скасоване.

Заслухавши усні пояснення позивача та представників сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, судом встановлені наступні обставини у справі.

25 грудня 2017 року о 17 год. 20 хв. Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову № 307 «Про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці ДВК № 511449» (а.с.113), якою на підставі неточностей допущених у протоколі дільничної виборчої комісії № 511449, постановила:

1. Прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 511449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області по єдиному одномандатному виборчому округу, з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатним виборчим округам № 21-26 на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року.

Згідно змісту вказаної постанови, її прийнято з наступних підстав:

«Згідно Закону України «Про місцеві вибори» п. 6, п. 7 ст. 83 за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.

У разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.».

25 грудня 2017 року о 22 год. 08 хв. Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову № 316 «Про проведення повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях № 510682, № 510706, № 510683, № 510684, № 510685, № 511449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області по єдиному одномандатному виборчому округу, з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатним виборчим округам № 1-26 на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017» (а.с.111), якою відповідно до положень, передбачених ч. 6, 7 ст. 83 Закону України «Про місцеві вибори», комісія ставить під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 510682, № 510706, № 510683, № 510684, № 510685, № 511449 та вважає за необхідне прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, та постановила:

1. Прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях № 510682, № 510706, № 510683, № 510684, № 510685, № 511449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області по єдиному одномандатному виборчому округу, з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатним виборчим округам № 1-26 на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 р.

2. Скасувати протокольні рішення про прийняті документи від виборчих комісій №№ № 510682, № 510706, № 510683, № 510684, від 24.12.2017 року та 25.12.2017 року.

30 грудня 2017 року відповідачем відповідно до ч.ч. 6, 11 ст. 77 Закону України «Про місцеві вибори» складено акт «Про відсутність належним чином оформленого у стаціонарній виборчій скриньці контрольного листа/ у переносній виборчій скриньці контрольного листів в ДВК № 511449» (а.с.112), згідно змісту якого, про те, що:

- в ДВК № 511449 кількість виборчих скриньок під № 1 складає 3 шт., кількість виборчих скриньок під № 2 складає 2 шт.;

- Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області позбавлена можливості встановити які контрольні листи до якої скриньки були вкинуті, та встановити вміст скриньок, тому кількість виборчих бюлетенів з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі та з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області для голосування в одномандатних виборчих округах №№ 21, 22, 23, 24, 25, 26, що знаходилися у цих скриньках, встановити не має можливості.

30 грудня 2017 року о 17 год. 20 хв. Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову № 334 «Про визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчих скриньках такими, що не підлягають врахуванню в ДВК № 511449» (а.с.110), якою, керуючись ч. 6 ст. 77, ч. 19 ст. 79 Закону України «Про місцеві вибори», постановила:

1. Прийняти рішення про визнання виборчих бюлетенів, що знаходились у виборчих скриньках в ДВК № 511449 з виборів Таїровської селищного голови Овідіопольського району Одеської області для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі та з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області для голосування в одномандатних виборчих округах №№ 21, 22, 23, 24, 25, 26, такими що не підлягають врахуванню.

Згідно змісту вказаної постанови, її прийнято з наступних підстав:

«Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області розміщена за адресою: 65497, Одеська область, Овідіопольський район, село Лиманка, ділянка 10, будинок 39/1, відповідно до частини 6, 11 ст. 77 Закону України «Про місцеві вибори» склала акт про те, що в ДВК № 511449 кількість виборчих скриньок під № 1 складає 3 шт., кількість виборчих скриньок під № 2 складає 2 шт.

Однак, Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області позбавлена можливості встановити кількість бюлетенів в скриньці, в якій знаходились ці контрольні листи, тому кількість виборчих бюлетенів з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі та з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області для голосування в одномандатних виборчих округах №№ 21, 22, 23, 24, 25, 26, що знаходилися у цих скриньках, є такими що не підлягають врахуванню відповідно до частини 19 ст. 79 Закону України «Про місцеві вибори».

Відповідно до ч. 6 ст. 77 Закону України «Про місцеві вибори» голова дільничної виборчої комісії перед початком голосування надає для огляду членам дільничної виборчої комісії, особам, яким цим Законом надано право бути присутніми на засіданні дільничної виборчої комісії, всі наявні виборчі скриньки. Виборчі скриньки після огляду пломбуються або опечатуються печаткою дільничної виборчої комісії. У кожну виборчу скриньку, що використовується для голосування на виборчій дільниці, опускається контрольний лист, в якому зазначені номер виборчої дільниці, час його вкидання у виборчу скриньку, прізвище голови, заступника голови, секретаря та інших членів дільничної виборчої комісії, присутніх при цьому осіб, яким надано право бути присутніми на засіданні дільничної виборчої дільничної виборчої комісії відповідно до частини дев'ятої статті 27 цього Закону. Контрольний лист підписується зазначеними особами. Їх підписи засвідчуються печаткою цієї дільничної виборчої комісії. На контрольному листі може бути зазначено про відмову присутньої на засіданні виборчої комісії особи підписатись на контрольному листі.

Відповідно до ч. 19 ст. 79 Закону України «Про місцеві вибори» у разі виникнення сумнівів щодо достовірності контрольного листа, що знаходиться у виборчій скриньці, рішення щодо визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у такій виборчій скриньці, такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців, приймається дільничною виборчою комісією шляхом голосування. Відповідне рішення та результати голосування фіксуються у протоколі засідання комісії.».

Згідно протоколу відповідача «Про результати виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 25» (уточнений), складеного 04.01.2018 року (а.с.114-117), відповідно до ч.ч. 1, 2, 6, 8 ст. 85 Закону України «Про місцеві вибори» територіальна виборча комісія встановила, зокрема, кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати:

1 ОСОБА_5 0

2 ОСОБА_6 0

3 ОСОБА_7 0

4 ОСОБА_8 0

5 ОСОБА_1 0

6 ОСОБА_9 0

7 ОСОБА_10 0

8 ОСОБА_11 0

9 ОСОБА_12 0.

Згідно протоколу № 22 засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 22 січня 2018 року (а.с.136-141), до порядку денного відповідного засідання включено наступні питання:

1. Про реєстрацію обраних депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатних виборчих округах.

2. Про розгляд рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 6 січня 2018 року, в якому було прийнято постанову по справі № 815/2/18 кандидата в депутати Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_13 та заяви від 18 січня 2018 року з проханням виконати рішення суду.

3. Про розгляд рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 17 січня 2018 року, по справі № 815/231/18 кандидата в депутати Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_14

4. Про розгляд питання стосовно повторного голосування в виборчих округах №№ 24, 25, 26 у межах виборчої дільниці № 511449.

Згідно змісту зазначеного протоколу, зокрема:

«… По четвертому питанню слухали: голову комісії ОСОБА_4, який запропонував розгляд питання стосовно повторного голосування в виборчих округах №№ 24, 25, 26 у межах виборчої дільниці № 511449 та призначити дати на 4 лютого 2018 року.

Керуючись п. 1 ч. 4 ст. 11, ч. 6 ст. 85, п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про місцеві вибори» у зв'язку із тим, що у виборчих округах № 24, 25, 26 в межах виборчої дільниці № 511449 в день голосування на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року найбільшу і водночас однакову кількість голосів набрали всі кандидати у депутати, включені до виборчого бюлетеня, територіальна виборча комісія може призначити повторне голосування у виборчих округах № 24, 25, 26 в межах виборчої дільниці № 511449 по цих кандидатурах.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Частиною 1 ст. 20 Закону встановлено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакового застосування законодавства України про місцеві вибори.

В протоколі про результати виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатних виборчих округах № 24, 25, 26 в межах виборчої дільниці № 511449 в пункті 12 - кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати, вказано 0 (нуль) голосів по кожному кандидату, включеному до виборчого бюлетеня.

З огляду на зазначене, у ТВСК існують правові підстави, встановлені п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону, для прийняття рішення про проведення повторного голосування в одномандатних округах № 24, 25, 26 з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в межах виборчої дільниці № 511449, оскільки в цьому виборчому окрузі в день голосування найбільшу і водночас однакову кількість голосів набрали всі кандидати у депутати, включені до виборчого бюлетеня. …

Вирішили: Призначити повторне голосування на 4 лютого 2018 року з перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів у виборчих округах № 24, 25, 26 в межах виборчої дільниці № 511449 на неділю, « 04» лютого 2018 року в строк, обчислюючи його з « 14» січня 2018 року відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 11, ч. 6 ст. 85, п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про місцеві вибори».

Включити до виборчого бюлетеня для повторного голосування з перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів « 04» лютого 2018 року у виборчих округах № 24, 25, 26 в межах виборчої дільниці № 511449 кандидатів в депутати Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, які у підсумку голосування у день перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року набрали однакову кількість голосів виборців. …»

22 січня 2018 року о 20 год. 26 хв. Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову № 382 «Про проведення повторного голосування по виборчому округу № 25 в межах виборчої дільниці № 511449» (а.с.107-109), якою, керуючись ч. 2 ст. 19 Конституції України, п. 1 ч. 4 ст. 11, ч. 1 ст. 20, ч. 6 ст. 85, п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про місцеві вибори», ст. 23 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», Постановою ЦВК № 524 «Про Роз'яснення щодо окремих питань організації підготовки та проведення повторного голосування з виборів депутатів сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ» від 3 листопада 2015 року, постановила, зокрема:

1. Призначити повторне голосування з перших виборів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів у виборчому окрузі № 25 в межах виборчої дільниці № 511449 на неділю, « 04» лютого 2018 року в строк, встановлений Законом України «Про місцеві вибори», обчислюючи його з « 14» січня 2018 року, у зв'язку із набранням 09.01.2018 року законної сили рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі № 815/88/18.

2. Включити до виборчого бюлетеня для повторного голосування з перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів « 04» лютого 2018 року у виборчому окрузі № 25 в межах виборчої дільниці № 511449 кандидатів в депутати Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, які у підсумку голосування у день перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року набрали однакову кількість голосів виборців:

1. ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2;

2. ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_3;

3. ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_4;

4. ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_5;

5. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_6;

6. ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_7;

7. ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_8;

8. ОСОБА_11, ІНФОРМАЦІЯ_9;

9. ОСОБА_12, ІНФОРМАЦІЯ_10.

Згідно змісту вказаної постанови, її прийнято з наступних підстав:

«Керуючись п. 1 ч. 4 ст. 11, ч. 6 ст. 85, п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про місцеві вибори» (далі - Закон) у зв'язку із тим, що у виборчому окрузі № 25 в межах виборчої дільниці № 511449 в день голосування на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року найбільшу і водночас однакову кількість голосів набрали всі кандидати у депутати, включені до виборчого бюлетеня, територіальна виборча комісія може призначити повторне голосування у виборчому окрузі № 25 в межах виборчої дільниці № 511449 по цих кандидатурах.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Частиною 1 ст. 20 Закону встановлено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

В протоколі про результати виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатному виборчому округу № 25 в межах виборчої дільниці № 511499 в пункті 12 - кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати, вказано 0 (нуль) голосів по кожному кандидату, включеному до виборчого бюлетеня.

З огляду на зазначене, у ТСВК існують правові підстави, встановлені п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону, для прийняття рішення про проведення повторного голосування в одномандатному виборчому окрузі № 25 з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в межах виборчої дільниці № 511449, оскільки в цьому виборчому окрузі в день голосування найбільшу і водночас однакову кількість голосів набрали всі кандидати у депутати, включені до виборчого бюлетеня. ...».

Не погоджуючись з постановою відповідача № 382 від 22 січня 2018 року, позивач звернувся до суду із вищенаведеними позовними вимогами.

На доведення обставин, на яких ґрунтуються вимоги, позивачем суду також надано копії:

- протоколу дільничної виборчої комісії «Про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 511449 з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 25», складеного 25.12.2017 року (а.с.13-14, 118-120), згідно якого, відповідно до ст. 79, ч.ч. 1, 2, 4, 5 ст. 80 Закону України «Про місцеві вибори» при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці дільнична виборча комісія встановила, зокрема, кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати:

1. ОСОБА_5 18

2. ОСОБА_6 2

3. ОСОБА_7 1

4. ОСОБА_8 2

5. ОСОБА_1 52

6. ОСОБА_9 20

7. ОСОБА_10 21

8. ОСОБА_11 27

9. ОСОБА_12 0;

- рішення Одеського окружного адміністративного суду від 5 січня 2018 року у справі № 815/88/18 (а.с.24-34), яке набрало законної сили 09.01.2018 року (а.с.85-94), яким суд вирішив, зокрема:

- визнати протиправними та скасувати постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 30.12.2017 року

№ 325 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 1 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №1, такими, що не підлягають врахуванню;

№ 326 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 3 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №3, такими, що не підлягають врахуванню;

№327 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 2 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №2, такими, що не підлягають врахуванню;

№ 328 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 4 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №4, такими, що не підлягають врахуванню;

№ 329 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 5 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №5, такими, що не підлягають врахуванню;

№ 330 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 6 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №6, такими, що не підлягають врахуванню;

№ 331 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 1 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №1, такими, що не підлягають врахуванню;

№ 332 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 1 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці №1, такими, що не підлягають врахуванню;

№ 333 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 2 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці № 2, такими, що не підлягають врахуванню;

- визнати недійсними протоколи, складені 31.12.2017 року Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області про результати виборів депутатів Таїров ської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатних виборчих округах № 21, 22, 23 та про результати виборів Таїровського селищного голови на виборчій дільниці № 511449;

- протоколу відповідача № 19 засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 13 січня 2018 року (а.с.35-47), згідно якого, до порядку денного відповідного засідання включено питання: про призначення перерахунку виборчих бюлетенів в межах виборчої дільниці № 5114449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області та з виборів депутатів в одномандатних виборчих округах № 21, 22, 23 на виконання Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 9 січня 2018 року по справі № 815/88/18 за апеляційною скаргою ТСВК на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 5 січня 2018 року, за результатами розгляду якого відповідачем прийнято постанови №№ 357-366, в тому числі, зокрема: перерахувати виборчі бюлетені в межах виборчої дільниці № 511449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області та з виборів депутатів в одномандатних виборчих округах № 21, 22, 23.

В судовому засіданні учасниками справи визнана обставина, що скасовані рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 05.01.2018 року по справі № 815/88/18, яке набрало законної сили 09.01.2018 року, постанови відповідача від 30.12.2017 року стосуються 25-го одномандатного округу, так як у виборчих скриньках, про які зазначено у скасованих судом постановах, знаходяться в тому числі виборчі бюлетені по одномандатному виборчому округу № 25. При цьому, представником відповідача зазначено, що ні обставини, викладені у скасованих постановах, ні самі скасовані постанови не покладені відповідачем в основу оскаржуваного рішення в даній справі.

Також представником відповідача зазначено, що зазначивши в п. 1 резолютивної частини оскарженої постанови речення: «у зв'язку із набранням 09.01.2018 року законної сили рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі № 815/88/18», - відповідачем допущена технічна помилка, про це свідчить в тому числі зміст мотивувальної частини самої постанови, згідно якого зазначене рішення суду не покладене відповідачем в основу оскаржуваної позивачем постанови.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч. 1 ст. 78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Спірні правовідносини врегульовано Законом України «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 року № 595-VIII (чинним та у редакції станом на час виникнення відповідних правовідносин) (далі - ЗУ № 595-VIII).

Відповідно до положень ч.ч. 1, 4, 5 ст. 11 ЗУ № 595-VIII виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Виборчий процес здійснюється на засадах:

1) дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 3-8 цього Закону;

2) законності та заборони незаконного втручання будь-кого в цей процес;

3) політичного плюралізму та багатопартійності;

4) публічності і відкритості;

5) свободи передвиборної агітації, рівних можливостей доступу до засобів масової інформації незалежно від форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії, місцеві організації партій, кандидати;

6) неупередженості органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до місцевих організацій партій, кандидатів.

У випадках, передбачених цим Законом, виборчий процес включає також такі етапи:

1) повторне голосування;

2) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів.

Виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Згідно ч. 1 ст. 20 ЗУ № 595-VIII виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Згідно ч. 19 ст. 27 ЗУ № 595-VIII рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання.

Відповідно до ч.ч. 6, 7, 10, 14, 15 ст. 83 ЗУ № 595-VIII за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.

У разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.

Територіальна виборча комісія в разі повторного підрахунку нею голосів виборців на відповідній виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій відповідно про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на п'ятий день з дня голосування (дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування окремо по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості:

1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

2) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

3) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях;

4) кількість невикористаних виборчих бюлетенів;

5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

7) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

8) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

9) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню;

10) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними.

До протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному одномандатному виборчому окрузі, єдиному одномандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, крім відомостей, зазначених у частині чотирнадцятій цієї статті, цифрами і прописом заносяться:

1) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, за кожного кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости;

2) загальна кількість голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами не допускається.

Частинами 1, 6 статті 85 ЗУ № 595-VIII встановлено, що сільська, селищна територіальна виборча комісія на підставі протоколу про підсумки голосування у відповідному одномандатному виборчому окрузі по виборах депутатів (протоколів, у тому числі з позначкою "Уточнений") встановлює результати виборів у цьому окрузі, про що складає протокол. До протоколу про результати виборів у відповідному одномандатному виборчому окрузі з відповідних виборів депутатів заносяться прописом та цифрами такі відомості:

1) кількість виготовлених виборчих бюлетенів;

2) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

4) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування;

5) кількість невикористаних виборчих бюлетенів;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

8) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у межах відповідного одномандатного виборчого округу;

9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

10) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню;

11) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

12) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати;

13) загальна кількість голосів виборців, поданих за кандидатів в депутати;

14) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) кандидата у депутати, який набрав найбільшу кількість голосів виборців у відповідному виборчому окрузі.

Якщо найбільшу і водночас однакову кількість голосів виборців у виборчому окрузі набрали два або більше кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, територіальна виборча комісія призначає повторне голосування по цих кандидатурах.

Згідно ч. 1 ст. 87 ЗУ № 595-VIII територіальна виборча комісія приймає рішення про проведення у виборчому окрузі повторного голосування, якщо:

1) у виборчому окрузі в день голосування найбільшу і водночас однакову кількість голосів набрали два або більше кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости;

2) до виборчого бюлетеня у день голосування було включено більше двох кандидатів на посаду міського (міста, кількість виборців у якому дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч) голови, і за результатами голосування у день виборів жоден з них не був обраний відповідно до вимог частини сьомої статті 85 цього Закону.

На підставі вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, та встановлених в судовому засіданні обставин, зокрема, що:

1) оскаржену позивачем постанову про призначення повторного голосування з перших виборів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів у виборчому окрузі № 25 в межах виборчої дільниці № 511449 прийнято відповідачем:

- керуючись п. 1 ч. 4 ст. 11, ч. 6 ст. 85, п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про місцеві вибори»;

- у зв'язку із тим, що у виборчому окрузі № 25 в межах виборчої дільниці № 511449 в день голосування на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року найбільшу і водночас однакову кількість голосів набрали всі кандидати у депутати, включені до виборчого бюлетеня, територіальна виборча комісія може призначити повторне голосування у виборчому окрузі № 25 в межах виборчої дільниці № 511449 по цих кандидатурах;

- враховуючи та на підставі: постанови від 25 грудня 2017 року № 307 «Про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці ДВК № 511449»; постанови від 25 грудня 2017 року № 316 «Про проведення повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях № 510682, № 510706, № 510683, № 510684, № 510685, № 511449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області по єдиному одномандатному виборчому округу, з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатним виборчим округам № 1-26 на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017»; акта від 30 грудня 2017 року «Про відсутність належним чином оформленого у стаціонарній виборчій скриньці контрольного листа/ у переносній виборчій скриньці контрольних листів в ДВК № 511449»; постанови від 30 грудня 2017 року № 334 «Про визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчих скриньках такими, що не підлягають врахуванню в ДВК № 511449»; протоколу «Про результати виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 25» (уточнений), складеного 04.01.2018 року, - зміст яких наведено вище.

При цьому, суд приймає до уваги твердження представника відповідача про те, що зазначивши в п. 1 резолютивної частини оскарженої постанови речення: «у зв'язку із набранням 09.01.2018 року законної сили рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі № 815/88/18», - відповідачем допущена технічна помилка, як таке, що доведено вищенаведеним змістом мотивувальної частини самої постанови, згідно якого зазначене рішення суду не покладене відповідачем в основу оскаржуваної позивачем постанови та змістом протоколу № 22 засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 22 січня 2018 року, на якому було прийнято дану постанову;

2) рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 5 січня 2018 року у справі № 815/88/18, яке набрало законної сили 09.01.2018 року: визнано протиправними та скасовано постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 30.12.2017 року №№ 325-333 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 1-6 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці № 1-6, такими, що не підлягають врахуванню; визнано недійсними протоколи, складені 31.12.2017 року Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області про результати виборів депутатів Таїров ської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатних виборчих округах № 21, 22, 23 та про результати виборів Таїровського селищного голови на виборчій дільниці № 511449.

Тобто, рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 5 січня 2018 року у справі № 815/88/18, яке набрало законної сили 09.01.2018 року, не скасовано вищенаведені постанови відповідача та не визнано недійсними акт та протоколи, складання яких передувало прийняттю оскарженої постанови, в тому числі акт від 30 грудня 2017 року «Про відсутність належним чином оформленого у стаціонарній виборчій скриньці контрольного листа/ у переносній виборчій скриньці контрольних листів в ДВК № 511449» та протокол «Про результати виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 25» (уточнений), складений 04.01.2018 року, враховуючи та на підставі яких прийнято оскаржену постанову;

3) ні постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 30.12.2017 року №№ 325-333 про недостовірність контрольного листа у виборчій скриньці № 1-6 та визнання виборчих бюлетенів, що знаходяться у виборчій скриньці № 1-6, такими, що не підлягають врахуванню, ні відповідні обставини, викладені у скасованих постановах, не покладені відповідачем в основу оскаржуваної в даній справі постанови.

Відповідно, спростовано твердження позивача про неоднакове застосування відповідачем норм виборчого законодавства при прийнятті оскаржуваної постанови та при прийнятті відповідачем постанов №№ 357-366, в тому числі, про перерахування виборчих бюлетенів в межах виборчої дільниці № 511449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області та з виборів депутатів в одномандатних виборчих округах № 21, 22, 23, які прийнято відповідачем на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 9 січня 2018 року по справі № 815/88/18.

Суд також звертає увагу позивача на те, що визнана в судовому засіданні учасниками справи обставина, що скасовані рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 05.01.2018 року по справі № 815/88/18, яке набрало законної сили 09.01.2018 року, постанови відповідача від 30.12.2017 року стосуються 25-го одномандатного округу, так як у виборчих скриньках, про які зазначено у скасованих судом постановах, знаходяться в тому числі виборчі бюлетені по одномандатному виборчому округу № 25, - не спростовує встановлену судом обставину, що обставини, викладені у скасованих постановах, ні самі скасовані постанови не покладені відповідачем в основу оскаржуваної в даній справі постанови; тощо -

суд дійшов висновків про те, що на виконання вимог ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України відповідачем доведені обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, та доказана правомірність оскарженої позивачем постанови, прийняття її на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законодавством України, та відповідно до інших вимог ч. 2 ст. 2 КАС України.

При цьому, надані позивачем вищенаведені докази на підтвердження обставин, на яких ґрунтуються вимоги, - не спростовують висновків суду про доведеність відповідачем обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, та правомірності оскарженої постанови.

Враховуючи вищенаведені висновки суду, суд не бере до уваги посилання позивача на право суду вийти за межі позовних вимог для ефективного захисту прав, свобод та інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб'єкта владних повноважень, передбачене ч. 2 ст. 9 КАС України, а також тому, що остаточність дій та рішень у виборчому процесі захищена ч. 5 ст. 270 КАС України, відповідно до вимог якої строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено.

Інших доводів та/або доказів щодо обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем суду не наведено та не надано, відповідно:

- правова позиція позивача зі спірних питань - є помилковою та такою, що не відповідає фактичним обставинам справи;

- підстав для визнання протиправною та скасування постанови відповідача № 382 від 22 січня 2018 року «Про проведення повторного голосування по виборчому округу № 25 в межах виборчої дільниці № 511449» та, відповідно, зобов'язання відповідача провести підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 511449 з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 25, - немає.

Згідно ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 та пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 8 липня 2011 року № 3674-VI (далі - ЗУ № 3674-VI), судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, розмір ставки судового збору складає - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 6 ЗУ № 3674-VI у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 року № 2246-VIII, з 1 січня 2018 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб на місяць у розмірі 1762,00 гривень.

Позивачем в позовній заяві об'єднано дві вимоги немайнового характеру, тобто судовий збір має бути сплачено у розмірі 1409,60 грн. (704,80 х 2).

Керуючись ст.ст. 243, 244, 246, 271, 272, 273, 278, п. 15.5 ч. 1 Розділу VII Перехідних Положень КАС України суд -

вирішив:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1) до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (місцезнаходження: ділянка,10, будинок 39/1, с. Лиманка, Овідіопольський район, Одеська область, 65497, ідентифікаційний код юридичної особи: 34010844), про: визнання протиправною та скасування постанови відповідача № 382 від 22 січня 2018 року «Про проведення повторного голосування по виборчому округу № 25 в межах виборчої дільниці № 511449»; зобов'язання відповідача провести підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 511449 з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 25, - відмовити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1409,60 грн. (одну тисячу чотириста дев'ять гривень 60 копійок) на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський район; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - ГУ ДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО) - 828011; рахунок отримувача - 31212206784005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.

Апеляційні скарги на рішення суду подаються в порядку, передбаченому п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ Перехідних положень КАС України, та у строк, встановлений ст. 278 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 272 КАС України.

Суддя М.Г. Цховребова

Джерело: ЄДРСР 71837750
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку