open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 510/142/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24.01.2018 року м. Рені

Суддя Ренійського районного суду Одеської області Бошков І.Д., розглянувши матеріали, які надійшли від Відділу прикордонної служби «Рені» Ізмаїльського прикордонного загону Південного регіонального управління Державної прикордонної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, тимчасово не працюючого (громадський діяч, правозахисник), проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, раніше притягався до адміністративної відповідальності за ч.1ст.185-10 КУпАП (15.04.2017 р.), зміст ст. 268 КУпАП роз’яснено, клопотань не надходило, -

за ст. 185-10 ч. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

Як виходить з наданого протоколу про адміністративне правопорушення, 18.01.2018 р. о 15 год. 15 хв., в пункті пропуску «Рені-авто» на в’їзді в Україну за маршрутом ОСОБА_2 (ОСОБА_3) – ОСОБА_4 (Україна), було оформлено гр. ОСОБА_1, на транспортному засобі «Ауді А-6» д/н НОМЕР_1, який вчинив злісну непокору законному розпорядженню військовослужбовця, ст. прапорщику ОСОБА_5, а саме: на неодноразові вимоги припинити відео зйомку в пункті пропуску «Рені-авто», категорично відмовився, та продовжував перешкоджати службовій діяльності прикордонного наряду. Тому, інспектор прикордонної служби вважає, що ОСОБА_1 своїми діями, скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.1ст.185-10 КУпАП України і склав відносно нього протокол серії ПдРУ № 145552.

В протоколі про адміністративне правопорушення є примітка, згідно якої ОСОБА_1 просив розглянути справу про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.1ст.185-10 КУпАП без його участі.

У протоколі про адміністративне правопорушення ОСОБА_1, по суті інкримінованого йому правопорушення, пояснив, що «прохання прикордонника ОСОБА_4 не є вимогою про зупинення зйомки. Більш того, відповідно до ч.2ст.34 Конституції України, передбачено, що кожен має право вільно збирати, зберегти, використовувати, поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір. Ч.3ст.8 норми Конституції є нормами прямої дії. В законі України (акт Парламенту) не передбачена заборона фіксації, тобто відсутній склад правопорушення».

Згідно із ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Вивчивши матеріали адміністративної справи (протокол про адміністративні правопорушення серії ПдРУ № 145552 від 18.01.2018 р., рапорт інспектора прикордонної служби 1-к (начальника СП) впс «Рені» Ізмаїльського приказ прапорщика ОСОБА_2 від 18.01.2018 р. копія паспорту гр. України для виїзду за кордон на ім’я ОСОБА_1) дослідивши надані докази (Наказ Державної митної служби України № 366 від 12.06.2000 «Про затвердження Порядку проведення фотозйомок та аудіо, відеозапису роботи митних органів»), а також електронний носій (диск) і нормативні акти (на 3 арк.), надані відділом прикордонної служби «Рені» (вх. № 630 від 24.01.2018), суд прийшов до висновку, що своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1ст.185-10 КУпАП.

Відповідно до ст.34 Конституції України «Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.»

Згідно ст.ст.20,21 Закону України «Про інформацію» «За порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами».

Відповідно до ч.1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», «Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом».

Згідно ст.6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», «Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна інформація, таємна інформація, службова інформація».

Відповідно до ст.9 Закону України «Про доступ до публічної інформації», «Відповідно до вимог частини другої статті 6 цього Закону до службової може належати така інформація:

1) що міститься в документах суб'єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень;

2) зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці.

2. Документам, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, присвоюється гриф «для службового користування». Доступ до таких документів надається відповідно до частини другої статті 6 цього Закону».

Відповідно до частини другої статті 6 Закону «Про доступ до публічної інформації», «Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні».

Згідно ст.26 Закону України «Про державний кордон України» - «Режим у пунктах пропуску через державний кордон України - порядок перебування і пересування всіх осіб і транспортних засобів у межах території прикордонних залізничних і автомобільних станцій, морських і річкових портів, аеропортів і аеродромів, відкритих для міжнародного сполучення, а також здійснення іншої діяльності, пов'язаної з пропуском через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів, - визначається згідно з законодавством України Державною прикордонною службою України разом з компетентними органами. У приміщеннях і місцях, де здійснюється прикордонний контроль, Державна прикордонна служба України встановлює додаткові режимні правила, що регламентують порядок допуску в них осіб, які беруть участь у контролі та обслуговуванні пасажиріві транспортних засобів закордонного прямування, відправлення з пунктів пропуску транспортних засобів, що вибувають за кордон і прибувають в Україну, а також інші обмеження для запобігання незаконному перетинанню державного кордону України».

Згідно ст.15 Закону України «Про прикордонний контроль» - «З метою здійснення прикордонного контролю з одночасним забезпеченням безпеки та безперервності дорожнього руху всі переміщення осіб та транспортних засобів у межах території пункту пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення регулюються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України».

Відповідно ст.25 Закону України «Про прикордонний контроль» - «Діяльність державних органів, що здійснюють різні види контролю під час перетинання державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через нього вантажів або беруть участь у забезпеченні режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, координується органами охорони державного кордону. Взаємодія контрольних органів і служб, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю в пункті пропуску через державний кордон визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів. Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон затверджується для кожного пункту пропуску через державний кордон керівником органу охорони державного кордону за погодженням з керівником митного органу та керівниками контрольних органів і служб, а також підприємств, на території яких розміщено пункти пропуску через державний кордон».

Згідно п. 7.8 Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через ДКУ у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Рені» затвердженої Наказом Ізмаїльського прикордонного загону 21 березня 2016 року № 10-од – «під час перебування в пункті пропуску особам, які перетинають державний кордон, забороняється своїми діями та розміщенням транспортних засобів, багажу (вантажів) створювати перешкоди для виконання службових обов’язків працівникам контрольних органів і служб, обслуговуючим персоналом транспортних засобів, проходження пасажирами визначених видів контролю».

Також, згідно п.п. 2. п. 2 Постанови Кабінету міністрів України № 1147 від 27 липня 1998 року «Про прикордонний режим» - «контрольований прикордонний район – це ділянка місцевості, яка визначена, як правило, у межах території району, міста, селища та села, прилеглої до державного кордону або до узбережжя моря, що охороняється органами Державної прикордонної служби, а також у межах територіального моря, внутрішніх вод, частини вод прикордонних річок, озер та інших водойм і розташованих у цих водах островів». Відповідно до переліку, міст і районів, у межах території яких можуть бути встановлені контрольовані прикордонні райони, затвердженого вище вказаною постановою, окрім інших є і Ренійський район, на території якого знаходиться ділянка впс «Рені» Ізмаїльського прикордонного загону.

Відповідно до п.17 Постанови від 27 липня 1998 р. № 1147 Кабінету міністрів України «Про прикордонний режим» - «Авіаційні роботи, будь-яке будівництво, вирубка лісу,

водокористування , геологічні, дорожні та інші дослідження в межах

прикордонної смуги, а також гідротехнічні, землевпорядні,

меліоративні та інші роботи, пов’язані із зміною водного режиму

прикордонних річок, озер та інших водойм, відео-, кіно- та

фотознімання місцевості, туристичні подорожі і стрибки з усіх

видів парашутів проводяться після інформування органу охорони

державного кордону Держприкордонслужби, у зоні відповідальності

якого провадиться така діяльність, із зазначенням початку і строку

її провадження, прізвища, імені та по батькові осіб, що

провадитимуть діяльність. Інформування здійснюється письмово не пізніше ніж за 24

години до початку провадження такої діяльності, зокрема за

допомогою факсимільного зв’язку або електронної пошти. Контактна

інформація розміщується Адміністрацією Держприкордонслужби на

інформаційних стендах, офіційному веб-сайті, а також в засобах

масової інформації».

ЗгідноНаказу Державної митної служби України № 366 від 12.06.2000 р. «Про затвердження Порядку проведення фотозйомок та аудіо-, відеозапису роботи митних органів» - «Внутрішня зйомка на території митних органів проводиться з письмового дозволу начальника митного органу. У письмовій заявці начальнику митного органу (додаток) на проведення внутрішньої зйомки користувач обладнання зазначає:

дату проведення внутрішньої зйомки;

вид зйомки (інтерв'ю, фотозйомка, аудіо-, відеозапис тощо);

реквізити організації, яку він представляє;

прізвище, ім'я, по батькові та посаду;

тип обладнання;

мету (інтерв'ю, збереження, монтаж, трансляція, тиражування

тощо ) та об'єкт зйомки».

Всупереч вищевказаним нормам, ОСОБА_1, у встановлений строк, письмово не проінформував орган охорони державного кордону Державної прикордонної служби, в особі відділу прикордонної служби «Рені» Ізмаїльського прикордонного загону, у зоні відповідальності якого він фактично проводив відеозапис, про початок і строк її провадження, прізвища, імені та по батькові осіб, що провадитимуть діяльність. Крім того, ОСОБА_1 проводив відео зйомку на території митного органу у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Рені», без письмового дозволу начальника митного посту «Ізмаїльський» Одеської митниці ДФС.

Інших доказів на момент розгляду справи суду не надано.

Обставин, що пом'якшують чи обтяжують відповідальність, суд по справі не вбачає.

Проаналізувавши зібрані та дослідженні в судовому засіданні докази в їх сукупності, характер та ступінь суспільної небезпеки вчиненого, особу правопорушника, враховуючи малозначність вчиненого правопорушення, інші обставини справи, суд вважає можливим звільнити правопорушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Керуючись ст.ст.22,33, ч.1ст.185-10,ст.ст.245,251,252,268,276-279,280,283,287-289 КУпАП, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ч.1ст.185-10 КУпАП України та оголосити йому усне зауваження.

Провадження у справі закрити.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 32 або 32-1 цього Кодексу.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу.

Постанова після вступу в законну силу підлягає негайному виконанню.

Суддя: І.Д. Бошков

Джерело: ЄДРСР 71822011
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку