open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 766/21770/17

н/п 2-а/766/2485/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2018 року Суддя Херсонського міського суду Майдан С.І. у м.Херсоні, розглянувши одноособово у порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання протиправними дії та зобов’язання вчинити певні дії,

встановила:

12.12.2017 року позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить визнати дії відповідача протиправними по відмові здійснити йому перерахунок та виплату раніше призначеної пенсії на підставі довідки УМВС України в Херсонській області від 23.05.2017 року. Зобов'язати ГУПФУ в Херсонській області провести позивачу перерахунок та виплату пенсії на підставі довідки УМВС України в Херсонській області від 23.05.2017 року,починаючи з 01.01.2016 року.

15.12.2017 року позивач уточнив заявлені позовні вимоги, просив визнати дії відповідача протиправними по відмові здійснити йому перерахунок та виплату раніше призначеної пенсії на підставі довідки УМВС України в Херсонській області від 23.05.2017 року. Зобов'язати ГУПФУ в Херсонській області провести позивачу перерахунок пенсії, виходячи з 79% від суми грошового забезпечення, вказаного у довідці УМВС України в Херсонській області від 03.05.2017 року №219/19/-2017, починаючи з 01.01.2016 року.

Позивач мотивує свої вимоги тим, що є пенсіонером МВС та перебуває на обліку в ОСОБА_2 Управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області та отримує пенсію, призначену відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Позивач вважає бездіяльність відповідача щодо перерахунку його пенсії та виплати її відповідно до положень Постанови КМУ від 11.11.2015 року №988 протиправною та просить провести перерахунок пенсії.

15.01.2018 року представником відповідача ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Херсонській області подано до суду письмові заперечення проти позову, в яких останній просив відмовити у задоволені позову в повному обсязі. Зазначені заперечення передано судді Майдан С.І. 22.01.2018 року.

На підставі ст.ст.262, 263 КАС України, розгляд справи проводиться в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що позивач перебуває на обліку в ОСОБА_2 управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області та отримує пенсію за вислугу років на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до частини третьої статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-XII (в редакції ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» від 23.12.2015) перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 затверджено грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, яке складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премій та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Ліквідаційною комісією УМВС України в Херсонській області була виготовлена довідка №219/19/01-2017 від 03.05.2017 року про новий розмір грошового забезпечення ОСОБА_1, прирівняне до грошового забезпечення поліцейських та направлена до ГУПФ України в Херсонській області. Разом з тим, позивач отримав пенсію у попередньому розмірі.

З метою захисту своїх пенсійних прав, позивач звернувся до ГУПФ України в Херсонській області із заявою, в якій просив поновити його порушені пенсійні права, шляхом здійснення йому перерахунку та виплати пенсії, відповідно до вимог ч. 3 ст. 63 ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з врахуванням окладів та інших додаткових видів грошового забезпечення поліцейських.

Судом встановлено, що листом ГУПФ України в Херсонській області позивачу було відмовлено в перерахунку та сплаті пенсії з суми вказаної в довідці УМВС України в Херсонській області з посиланням на те, що ще не прийнято постанову, яка б визначала умови, порядок та розміри перерахунку пенсій у зв’язку з підвищенням рівня грошового забезпечення.

Суд приходить до висновку про протиправність дій відповідача щодо не здійснення перерахунку та виплати пенсії позивачу на підставі довідки УМВС України в Херсонській області №219/19/01-2017 від 03.05.2017року, виходячи з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено преамбулою Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-XII, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2262-XII) держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв'язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Відповідно до ч. 16 ст. 43 Закону № 2262-XII, у разі якщо на момент призначення пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, призначена пенсія підлягає негайному перерахунку.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 63 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Статтю 63 Закону № 2262-XII доповнено вказаною частиною згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» від 23.12.2015 №900-VIII, який набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування (з 29.12.2015).

Згідно з ч. 4 ст. 63 Закону № 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Таким чином, підставою для проведення перерахунку та виплати пенсії в новому розмірі є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців та пенсіонерів МВС, проведена на підставі рішення суб'єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», яка набирала чинності з дня її опублікування (з 03.12.2015) та застосовується з дня набрання чинності Законом України «Про Національну поліцію», встановлено грошове забезпечення поліцейських.

Постановою Кабінету Міністрів від 18.11.2015 № 947, чинною станом на 01.01.2016 року, внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року №268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» та затверджено нові схеми посадових окладів керівних працівників та спеціалістів міжрегіонального та регіональних територіальних органів МВС та керівних працівників та спеціалістів міжрегіональних територіальних органів Національної поліції.

Аналізуючи наведене законодавство, суд приходить до висновку про те, що збільшення грошового забезпечення поліцейських є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача, як колишнього працівника міліції.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», обов'язок нарахування та виплати пенсій покладено на органи Пенсійного фонду, які здійснюють нарахування пенсій на підставі наданих їм відповідними органами/особою-пенсіонером довідок про розмір грошового забезпечення, і розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у довідках.

Відповідно до п. 23 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою правління ПФУ від 30.01.2007 № 3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Відповідно до абз.5 п.4 Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Постановою правління ПФУ від 22.12.2014 № 28-2, Головне управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань здійснює призначення (перерахунок) та виплату пенсій військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та іншим особам (крім військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей), які мають право на пенсію згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Разом з тим, враховуючи вимоги вищенаведеного чинного законодавства, суд прийшов до висновку про те, що відповідач протиправно не здійснив перерахунок та виплату пенсії позивача на підставі довідки УМВС України в Херсонській області №219/19/01-2017 від 03.05.2017 року, чим порушив права позивача на отримання пенсійного забезпечення в обсязі, передбаченому чинним законодавством – з суми грошового забезпечення, вказаного в довідці.

Щодо порядку проведення перерахунку пенсії позивача, то суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», регулюються Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1, постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45, якою затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», якими визначено процедуру перерахунку пенсій та належні для цього підстави.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 Закону № 2262-XII пенсію згідно з цим Законом призначають органи Пенсійного фонду України.

Згідно з ч. 1 ст. 63 Закону № 2262-XII перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45, встановлено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Відповідно до п. 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45, Міністерство внутрішніх справ України повідомляє у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям. В свою чергу, ПФУ повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від МВС своїм головним управлінням в областях про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсія яких підлягає перерахуванню. Після складання таких списків та подання їх відповідним органам, уповноважені керівники цих органів своїм рішенням видають довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.

Як визначено в п. 3 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» проведення перерахунку пенсій, на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної у списку та у місячний строк подають їх головним управлінням ПФУ. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені зі служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Відповідно до п. 23 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком проведення перерахунку, повідомляють орган ПФУ.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним судом України у постанові від 22.04.2014 (справа 21-484а13) та від 13.07.2016 (справа 638/2700/14-а), які з врахуванням вимог ст. 244-2 КАС України є обов'язковими для врахування судами при розгляді справ у подібних правовідносинах.

Судом встановлено, що відповідач на виконання вимог п.2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» надав до ліквідаційної комісії УМВС України в Херсонській області списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку з 01.01.2016 року з урахуванням грошового забезпечення відповідно до Постанову Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» № 988 від 11.11.2015 на 591 арк.

Матеріалами справи підтверджується, що на підставі наданих ГУПФ України в Херсонській області списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку з 01.01.2016 року, ліквідаційною комісією УМВС України в Херсонській області на ім’я ОСОБА_1 була виготовлена довідка №219/19/01-2017 від 03.05.2017 року про новий розмір грошового забезпечення позивача, прирівняного до грошового забезпечення поліцейських, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» від 11.11.2015 р. №988. У травні 2017 року дана довідка була надіслана ліквідаційною комісією УМВС України в Херсонській області до ГУПФ України в Херсонській області.

Із досліджених судом письмових заперечень ГУПФ України в Херсонській області вбачається, що позивачу було відмовлено у перерахунку пенсії з посиланням на здійснення такого перерахунку після виділення коштів з Державного бюджету, при цьому дата такого виділення та дата перерахунку пенсії позивача не вказана.

Разом з тим, суд приходить до висновку про те, що ані положення ст.10 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а ні ч. 3 ст. 63 цього ж Закону, на підставі яких повинен бути здійснений перерахунок пенсії позивачу, не пов’язують такий перерахунку пенсії з виділенням додаткових коштів з Державного бюджету України. Вимоги про перерахунок пенсії носять імперативний, безумовний характер та покладаються саме на відповідача – ГУПФ України в Херсонській області.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Разом з тим, будь-яких доказів щодо проведення перерахунку та виплати пенсії позивачу на виконання вимог ч. 3 ст. 63 ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» відповідачем не надано.

Крім того, посилаючись на неможливість перерахунку пенсії Позивачу з підстав не виділення коштів з Державного бюджету України, відповідачем не надано будь-яких доказів неспроможності виконувати обов’язки по перерахунку пенсій, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-XII, Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1, Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45, Положенням про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Постановою правління ПФУ від 22.12.2014 № 28-2.

Відповідно до ч.2 ст.8 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

При розгляді справи «Кечко проти України» (заява № 63134/00) Європейський Суд з прав людини зауважив, що в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм працівникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни до законодавства. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (пункт 23 рішення). Суд не прийняв аргумент Уряду України щодо відсутності бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань (аналогічна позиція викладена в рішенні у справі №59498/00 «Бурдов проти Росії»). Таким чином, реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.

Таким чином, в разі якщо б відповідач належними та допустимими доказами довів би відсутність бюджетних коштів на здійснення перерахунку пенсії це б не було б правовою підставою для відмови в задоволенні позову.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Так, право на перерахунок пенсії (обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) у позивача виник з моменту набрання чинності ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015 № 900-VIII, яким статтю 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» було доповнено частиною 3.

Відповідно до розділу ІІ ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015 № 900-VIII, цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Даний Закон був опублікований у газеті Верховної Ради України «Голос України» від 28.12.2015 № 247. Отже, датою набрання чинності Закону є 29.12.2015, тобто наступна дата за днем опублікування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що права позивача порушені з 01.01.2016 року, оскільки це є дата першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що порушені права позивача підлягають поновленню шляхом визнання дій ГУПФ України в Херсонській області щодо не проведення ОСОБА_1 перерахунку призначеної пенсії на підставі довідки ліквідаційної комісії УМВС України в Херсонській області №219/19/01-2017 від 03.05.2017 року протиправними; зобов'язання ГУПФ України в Херсонській області провести ОСОБА_1 перерахунок та виплату раніше призначеної пенсії з розміру грошового забезпечення вказаного у довідці УМВС України в Херсонській області №219/19/01-2017 від 03.05.2017 року з 01 січня 2016 року.

На підставі ст.ст.19,43 Конституції України, ст.ст.8,43,51,63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», керуючись ст.ст. 6-9, 72-77, 139, 194, 242-246, 255, 295, 382 КАС України суддя

вирішила:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання протиправними дії та зобов’язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати дії ОСОБА_2 Управління Пенсійного фонду України в Херсонській області щодо відмови здійснити ОСОБА_1 перерахунок раніше призначеної пенсії на підставі довідки УМВС України в Херсонській області від №219/19/01-2017 від 03.05.2017 року протиправними.

Зобов'язати Головне Управління Пенсійного фонду України в Херсонській області здійснити ОСОБА_1 перерахунок раніше призначеної пенсії на підставі довідки УМВС України в Херсонській області №219/19/01-2017 від 03.05.2017року.

Встановити судовий контроль за виконанням рішення суду шляхом зобов'язання ГУ ПФ України в Херсонській області подати в місячний строк з моменту набрання рішенням законної сили звіт про виконання рішення суду.

Рішення суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги через Херсонський міський суд Херсонської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. Якщо було подано апеляційну скаргу рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя: С.І.Майдан

Джерело: ЄДРСР 71761880
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку