open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

Справа № 142/766/17

Провадження № 2/142/28/18

"12" січня 2018 р. смт. Піщанка

Піщанський районний суд Вінницької області в складі:

головуючого судді Гринишиної А.А.,

при секретарі Курасевич В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Піщанка Вінницької області цивільну справу за позовом управління праці та соціального захисту населення Піщанської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надміру перерахованих сум щомісячної адресної грошової допомоги на дітей, які знаходяться під опікою або піклуванням,-

В С Т А Н О В И В :

Управління праці та соціального захисту населення Піщанської районної державної адміністрації звернулось з позовом до ОСОБА_1 про стягнення надміру перерахованих сум щомісячної адресної грошової допомоги на дітей, які знаходяться під опікою або піклуванням та просить стягнути з відповідача - ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, жительки с. Грабарівка Піщанського району Вінницької області, на користь держави в особі управління праці та соціального захисту населення Піщанської районної державної адміністрації надміру перераховану суму щомісячної адресної грошової допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, в розмірі 6644,24 грн.

В обґрунтування позовних вимого позивач зазначає, що управлінням проведено перевірку в частині повноти вжитих заходів стосовно здійснення контролю за проведенням виплати грошової допомоги на ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, яка знаходиться під опікою ОСОБА_1, яка з 01 вересня 2012 року та в деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів допомоги від 09 січня 2013 року, 10 липня 2013 року, 13 січня 2014 року, не вказала інформацію про доходи своєї онуки ОСОБА_2 (з 05 червня 2013 року ОСОБА_2).

Неподання інформації про наявність доходів у ОСОБА_2 призвело до надмірної виплати ОСОБА_1, бюджетних коштів у вигляді допомоги на дітей, над якими встановлена опіка чи піклування на суму 14 404,16 (чотирнадцять тисяч чотириста чотири гривень ) 16 копійок.

Згідно заяви ОСОБА_1 від 14 травня 2014 року, по особовому рахунку утримано 5159,92 (п'ять тисяч сто п'ятдесят дев'ять гривень) 92 копійки.

Згідно заяви ОСОБА_1 від 28 липня 2014 року, нею в період з 19 серпня 2014 року по 06 вересня 2016 року добровільно внесено на рахунок управління 2 600 (дві тисячі шістсот) гривень.

Станом на 15 травня 2017 року заборгованість складає 6 644 (шість тисяч шістсот сорок чотири) гривень 24 коп.

Під час бесіди з ОСОБА_1, про добровільне повернення коштів, остання відмовилась їх повертати та до цього часу заборгованість не погашено, у зв'язку з чим позивач просить стягнути надміру перераховану суму щомісячної адресної грошової допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування в розмірі 6644, 24 грн.

Відповідач в судове засідання не з'явилась, подала заяву про слухання справи у її відсутності, позов визнає, просить стягувати з неї по 200 гривень щомісячно.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав заяву про слухання справи за його відсутності, просить позов задовольнити в повному обсязі та не заперечує проти стягнення коштів частинами, надав банківський рахунок для повернення коштів.

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що рішенням 17 сесією 4 скликання Грабарівської сільської радавід 22 грудня 2005 року опікуном неповнолітньої ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2, призначено ОСОБА_1 (а.с.9)

ОСОБА_4 в період з 28 грудня 2005 року по 16 липня 2014 року зверталась до управління праці та соціального захисту населення Піщанської РДА про призначення допомоги на дітей, які перебувають під опікою чи піклування, таодержувала її згідно ст. 16 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

Відповідно до заяв № 37 від 05 липня 2012 року (а.с.10), № 7 від 09 січня 2013 року (а.с.12), № 46 від 10 липня 2013 року (а.с.14), № 7 від 13 січня 2014 року (а.с.16), № 40 від 16 липня 2014 року (а.с.18) ОСОБА_4 повідомлено, що, в разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання соціальної допомоги, компенсації, субсидій та пільг вона зобов'язана повідомити органи праці та соціального захисту населення.

В результаті проведеної органом соціального захисту населенняперевірки даних, згідно актів про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявником для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги (а.с.20-21), встановлено що ОСОБА_1 з 01вересня 2012 року та в деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видівсоціальної допомоги від09 січня 2013 року (а.с.22), від 10липня 2013 року (а.с.24), від 13 січня 2014 року (а.с.26), не вказала інформацію про доходи своєї онуки ОСОБА_2, відповідно до свідоцтва про зміну імені серії НОМЕР_2 від 05червня 2013 року ОСОБА_2 (а.с.14).

Неподання інформації пронаявність доходів у ОСОБА_2 призвело до надмірної виплати ОСОБА_1, бюджетних коштів у вигляді допомоги на дітей, над якими встановлена опіка чи піклування на суму 14 404 (чотирнадцять тисяч чотириста чотири) гривень 16 копійок, з яких згідно заяви ОСОБА_1 від 14 травня 2014 року по особовому рахунку утримано 5 159 (п'ять тисяч сто п'ятдесят дев'ять) гривень 92 коп. та згідно заяви ОСОБА_1 від 28 липня 2014 року нею в період з 19 серпня 2014 року по 06 вересня 2016 року добровільно внесено на рахунок управління 2600 (дві тисячі шістсот) гривень. ( а.с.33-36), таким чином станом на 15 травня 2017 року заборгованість складає 6 644 (шість тисяч шістсот сорок чотири) гривень 24 коп.

Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається особам, призначеним в установленому законом порядку опікунами чи піклувальниками дітей, які позбавлені батьківського піклування.

Відповідно до ст. 18 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, надається у розмірі, що становить два прожиткових мінімуми для дитини відповідного віку. У разі коли на дитину виплачуються призначені в установленому порядку пенсія, аліменти, стипендія, державна допомога (крім державної соціальної допомоги, що виплачується на дітей-інвалідів, відповідно до законодавства), розмір допомоги на дитину, над якою встановлено опіку чи піклування, визначається як різниця між двома прожитковими мінімумами для дитини відповідного віку та розміром призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги.

Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом. Органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, мають право перевіряти матеріальний стан сімей з дітьми.

Суд, оцінивши надані докази у їх сукупності, приходить до переконання, що вимоги позову є обґрунтованими, обставини, наведені позивачем, знайшли підтвердження враховуючи визнання позову відповідачем та те що визнання позову не суперечить закону і не порушує права, свободи чи інтереси інших осіб, тому у суду наявні підстави для прийняття визнання позову і задоволення позову, відповідно до вимог ст. 206 ЦПУ України.

Відповідно до ч.1 ст. 267 ЦПК України суд, який ухвалив рішення, може визначити порядок його виконання, надати відстрочення або розстрочення виконання, вжити заходів для забезпечення його виконання, про що зазначає в рішенні.

Враховуючи що відповідачем було подано письмове клопотання про розстрочення стягнення коштів, беручи до уваги погодження даного клопотання позивачем, суд, враховуючи матеріальний стан відповідача, вважає за можливе розстрочити виконання рішення суду шляхом щомісячного внесення коштів ОСОБА_1 на рахунок позивача в розмірі 200 (двісті гривень).

Відповідно до ч.1 ст. 141 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалене рішення, суд присуджує з іншої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати. З матеріалів справи вбачається, що позивач сплатив 1600,00 гривень судового збору, а відтак, з урахуванням вищенаведеного понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись п. 9 ч.1 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України, ст.ст. 12, 13, 76, 81, 89, 141, 223, 263, 264, 265 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву управління праці та соціального захисту населення Піщанської районної державної адміністрації до ОСОБА_1, про стягнення надміру перерахованих сум щомісячної адресної грошової допомоги на дітей, які знаходяться під опікою або піклуванням задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, жительки АДРЕСА_1, на користь держави в особі управління праці та соціального захисту населення Піщанської районної державної адміністрації (р/р 31418544700453, код 37908698, МФО 802015, призначення платежу: код доходів 240603000), надміру перераховану суму щомісячної адресної грошової допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування в розмірі 6 644 (шість тисяч шістсот сорок чотири) гривень 24 копійки.

Розстрочити виконання рішення суду відносно стягнення надміру перерахованих сум щомісячної адресної грошової допомоги на дітей, які знаходяться під опікою або піклуванням в розмірі 6 644 (шість тисяч шістсот сорок чотири) гривень 24 копійки, з наступним стягненням по 200 (двісті) гривень щомісячно, починаючи з дня набрання рішенням законної сили та до стягнення всієї суми.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, жительки АДРЕСА_1, на користь держави 1600,00 гривень судового збору.

Згідно зі статтями 273, 354, 355 ЦПК України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Вінницької області через Піщанський районний суд Вінницької області.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя :

Джерело: ЄДРСР 71756658
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку