open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

_____________________________________________

10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Махаринець Д.Є.

Суддя-доповідач:Шидловський В.Б.

ПОСТАНОВА

іменем України

"16" січня 2018 р. Справа № 817/733/17

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Шидловського В.Б.

суддів: Мацького Є.М.

Шевчук С.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Федераціїї професійних спілок Рівненської області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "19" червня 2017 р. у справі за позовом Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області до Федераціїї професійних спілок Рівненської області про стягнення заборгованості в сумі 3 996,50 грн. , -

ВСТАНОВИВ:

У травні 2017 року Рівненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області звернулось до суду з адміністративним позовом про стягнення з Федерації професійних спілок Рівненської області витрат Пенсійного фонду на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період січень - квітень 2017 року у сумі 3 996,50 грн.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 19 червня 2017 року позовні вимоги задоволено.

Стягнуто з Федерації професійних спілок Рівненської області на користь Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області витрати на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за січень 2017 року по квітень 2017 року в сумі 3 996 грн. 50 коп.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, Федерація професійних спілок Рівненської області звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. В апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши законність та обгрунтованість судового

рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Колегією суддів встановлено, що Федерація професійних спілок Рівненської області є добровільним об'єднанням обласних організацій галузевих профспілок, первинних профспілкових організацій, що діють на території Рівненської області, створена 24.01.1991 року на І Установчій конференції та діє на підставі статуту, зареєстрованого Рівненським обласним управлінням юстиції 08.02.2000 року, свідоцтво № 209.

Рівненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області за період січня - квітня 2017 року заявило до відшкодування різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України від 13.12.1991 року № 1977-ХІІ "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих, на загальну суму 3996,50 грн. щодо пенсіонера ОСОБА_3

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 30.01.2013 року у справі № 2а/1770/1289/2012, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 13.05.2012 року, управління Пенсійного фонду України в м.Рівне зобов'язано виключити із розпорядження № 81112 від 20.05.2011 року відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеного за Законом України "Про наукову і наукову-технічну діяльність" наукового стажу ОСОБА_3 в період роботи у Федерації професійних спілок Рівненської області з 18.10.1972 року по 18.10.1989 року з моменту призначення такої наукової пенсії. Також судовим рішенням в адміністративній справі встановлено наступне.

Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 06.04.2000 р. № 1646-III передбачено, що різниця між сумою призначення пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право дана особа, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників бюджетних установ і організацій за рахунок державного бюджету, а для наукових (науково-педагогічних) працівників інших підприємств і організацій - за рахунок коштів цих підприємств і організацій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст.24 "Про внесення змін до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 20.11.2003 р. № 1316-IV, який набрав чинності з 1 січня 2004 року, різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково - педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

- для наукових (науково - педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Отже, зазначені законодавчі акти передбачають фінансування різниці між сумою пенсії саме державними небюджетними та науковими підприємствами.

Згідно пункту 1 розділу 1 "Загальні положення" статуту Федерації професійних спілок Рівненської області, остання є добровільним об'єднанням обласних організацій галузевих профспілок, первинних профспілкових організацій, що діють на території Рівненської області, які не мають обласних профспілкових органів.

Пунктом 11 розділу 2 "Мета створення й основні завдання Федерації професійних спілок області" статуту встановлено, що Федерація професійних спілок Рівненської області створена з метою здійснення представництва і захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілок організацій Федерації професійних спілок Рівненської області на регіональному та загальнодержавному рівнях, координації та консолідації колективних дій членських організацій щодо захисту прав та інтересів членів профспілок в органах державної влади й місцевого самоврядування, у відносинах із роботодавцями, їх організаціями та об'єднаннями, а також із іншими громадськими організаціями, використовуючи всі форми й методи профспілкової боротьби.

Виходячи із зазначеного, діяльність Федерації профспілок Рівненської області не є ані науковою, ані науково-педагогічною діяльністю відповідно до сутності, визначеної Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", а тому у Федерації професійних спілок Рівненської області відсутні правові підстави для відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної згідно із вищевказаним Законом і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів ОСОБА_3 Таким чином, відсутність правових підстав для відшкодування Федерацією профспілок Рівненської області різниці між сумою пенсії, призначеної згідно із Законом України від 13.12.1991 року № 1977-ХІІ "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів ОСОБА_3 встановлено постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 30.01.2013 року, що набрала законної сили.

Згідно частини першої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відтак, колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що постанову суді першої інстанції слід скасувати та в задоволенні позовних вимог відмовити.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Федерації професійних спілок Рівненської області задовольнити.

Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "19" червня 2017 р. скасувати, та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття і оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя В.Б. Шидловський

судді: Є.М. Мацький

С.М. Шевчук

Повний текст постанови виготовлено "16" січня 2018 р.

Джерело: ЄДРСР 71657166
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку