open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа№751/9056/17

Провадження №2-а/751/21/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2018 року м. Чернігів

Новозаводський районний суд міста Чернігова

у складі: головуючого-судді Філатової Л.Б.,

при секретарі Палуб М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду м.Чернігова адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління внутрішніх справ України в Чернігівській області (третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області) про визнання дій неправомірними, зобов’язання здійснити перерахунок грошового забезпечення, направити довідку для здійснення перерахунку пенсії,

в с т а н о в и в :

14.12.2017 року ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до УМВС України в Чернігівській області (третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області) про визнання неправомірними дій щодо видачі довідки від 27.10.2017 року №101/02394, №2503008361 без урахування – 50% надбавки за особливі умови, 50% надбавки за безперервну службу, 50% надбавки за очікувану пенсію, 33,3% премії; зобов'язання відповідача провести перерахунок нарахованого розміру грошового забезпечення для перерахунку пенсії за станом на 01.01.2016 року на період до 31.12.2017 року, де врахувати види грошових надбавок, передбачені постановою Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 року, наказаом МВС України №260 від 06.04.2016 року - 100% надбавку за спецефічні умови проходження служби залежно від якості, складності та важливості виконуваних обов’язків за посадою, 33,3 % премії, відповідно до особливого внеску в загальний результат службової діяльності; зобов’язання згідно постанови Кабінету Міністрів України №704 від 03.08.2017 року провести перерахунок пенсії на період з 01.01.2018 року, де врахувати такі види грошових надбавок: 100% надбавку за особливості проходження служби залежно від якості, складності та важливості виконуваних обов’язків за посадою, 33,3 % премії, відповідно до особливого внеску в загальний результат службової діяльності; зобов’язання відповідача довідки про новий розмір грошового забезпечення негайно відправити до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області для здійснення перерахунку належної йому пенсії. Заявлені вимоги мотивує тим, що він був звільнений з органів внутрішніх справ за віком 05.01.2000 року, що підтверджується посвідченням №4997 від 03.04.2007 року та йому призначена пенсія за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб». Розмір пенсії позивача обчислений виходячи із грошового забезпечення, встановленого відповідно до постанови Кабінету міністрів України № 1294 від 07.11.2007. Після прийняття Закону України № 900-VIII у нього виникло право на перерахунок пенсії, відповідно до грошового забезпечення поліцейських, з 01.01.2016. Зазначає, що нововстановлені додаткові види грошового забезпечення та премії, які не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсій і в зв’язку з чим при перерахунку не враховуються, не утворюють змін в розмірах відповідних видів грошового забезпечення та премій, які є складовими існуючих пенсій, а тому не дають підстав для їх заміни, зменшенні чи вилучення із складу пенсій. В обргунтування вимог посилається на Конституцію України, Закон України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та інших осіб», постанови Кабінету Міністрів України № 1294 від 07.11.2007 року, №988 від 11.11.200115 року, №704 від 03.08.2017 року, наказ МВС України від 06.04.2016 року №260.

В судове засідання учасники не з»явились, про час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, з клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертались, позивач надав заяву про розгляд справи у його відсутності і підтримання вимог адміністративного позову. Представник відповідача надав відзив на адміністративний позов та заяу про розгляд справи без його участі. Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності учасників, без фіксування судового засідання технічними засобами.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, при цьому суд виходить з наступного:

ОСОБА_1 є пенсіонером органів внутрішніх справ України та отримує пенсію за вислугою років відповідно до Закону України №2262-ХІІ від 09.04.1992 року "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Ліквідаційною комісією, відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2015 № 988, наказу Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260, видано позивачу довідку про розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.01.2016 за посадою старший інспектор районного відділу від 27.10.2017 № 101/02394, № НОМЕР_1 (а.с. 14).

Згідно із вказаною довідкою розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 складає 6471,99 грн., в тому числі: посадовий оклад 2500,00 грн., оклад за звання майор поліції 2000,00 грн., надбавка за стаж служби в поліції (40%) 1800,00 грн., премія (2.73%) 171,99 грн.

При цьому, у вищезазначену довідку відповідачем не було включено: надбавку за особливі умови (50%), надбавку за безперервну службу(50%), надбавку за очікувану пенсію (50%) та премію (33,3%) .

Будучи незгодним із відомостями, вказаними в отриманій довідці, ОСОБА_1 звернувся до Ліквідаційної комісії із заявою про роз’яснення, щодо не врахувавання в довідці про перерахунок грошового забезпечення показників які були нараховані по виходу на пенсію у 2000 році (а.с.15).

Листом від 17.11.2017 № 30/Л-595л/к відповідач повідомив, що відповідно до ст.40 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» для розрахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України від 23.12.2015 № 900-VIII з 01.01.2006 року не включається щомісячна надбавка (доплата), установлена особам, які мають право на пенсію за вислугу років і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі. Крім того, зазначена надбавка в розмірі від 25 до 50 відсотків розміру пенсії за вислугу років, а також надбавка «за особливі умови служби» в розмірі 50% посадового окладу та щомісячна премія в розмірі 33,3% скасовані постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року №1294 та не застосовуються при визначенні грошового утримання співробітників органів внутрішніх справ після 01.01.2008 року (а.с.16).

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, визначається Законом України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон України № 2262).

Відповідно до ст.63 Закону України № 2262 (із змінами) перерахунок пенсії особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення, або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Частина3 статті 63 Закону України № 2262 (із змінами) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і проводиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені ч.2 ст.51 цього Закону.

Отже, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб'єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

В 2015 році прийнято Закон України від 02.07.2015 № 580 "Про національну поліцію", у п.15 Прикінцевих та перехідних положень якого вказано, що за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

З наведеного слідує, що не дивлячись на введення в дію нового Закону "Про національну поліцію" за колишніми працівниками міліції та пенсіонерами зберігаються встановлені раніше пільги та гарантії, у тому числі що стосується пенсій.

Як зазначено в ст.102 Закону України "Про Національну поліцію", пенсійне забезпечення поліцейських здійснюються також в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 (далі Постанова № 988) затверджено грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, яке складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премій та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Тобто, позивач, як колишній працівник органів внутрішніх справ, на даний час пенсіонер, має право на здійснення перерахунку розміру пенсії на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Порядок проведення перерахунку).

Пунктом 1 Порядку № 45 визначено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

На підставі зазначеного у п.1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії (п.2 Порядку № 45).

За змістом п.3 Порядку № 45 на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Із аналізу наведених вище положень Порядку № 45 слідує, що обов'язок підготовки довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії та її подання до головного управління ПФУ виникає у державного органу, з якого особи були звільнені із служби, тільки у разі отримання від пенсійних органів списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вказаних вище положень Порядку № 45, Ліквідаційною комісією було підготовлено та направлено до ГУ ПФУ в Чернігівській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за посадою прирівняною до посади поліцейських відповідно до Переліку посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", що прирівнюються посадам поліцейських, затвердженому наказом МВС України від 17.02.2017 № 138, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 15.03.2017 за №348/30216 (далі - наказ № 138).

Відповідно до наказу № 138 посада, з якої позивач був звільнений зі служби в органах внутрішніх справ України прирівняна до посади поліцейських "старшого інспектора ВП ГУНП Національної поліції".

При цьому, як вбачається з відзиву на адміністративний позов, при підготовці довідки про розмір грошового забезпечення ліквідаційна комісія керувалась вимогами Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" та Порядком № 45, відповідно до п.5 якого для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів: 1) посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням; 2) надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання "заслужений" чи "народний", службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі; 3) щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок; 4) інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.

До таких надбавок належить: надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби; підвищення за службу в поліції особливого призначення (особам, які безпосередньо виконують функції із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян) у розмірі до 100 відсотків посадового окладу; премія.

Так, абзацом сьомим п.5 Порядку № 45 встановлено, що додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), для перерахунку пенсії не враховуються.

Довідка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 містить такі складові: посадовий оклад, оклад за звання майор поліції, надбавку за стаж служби в поліції та премію, розміри яких визначені у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". При цьому, до додаткових видів грошового забезпечення Ліквідаційною комісією не включено надбавку за особливі умови, надбавку за безперервну службу, надбавку за очікувану пенсію, премію.

Як зазначалось раніше, у п.15 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про Національну поліцію" вказано, що за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб, в тому числі що стосується пенсій.

Відповідно до ч.3 ст.43 Закону України від 09.04.1992 № 2262 "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсія особам, які мають право на пенсію за цим законом, та членам їх сімей обчислюється з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, встановлених законодавством, та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, рядового і начальницького складу" встановлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Законом України від 04.04.2006 № 3591 "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців" (набрав законної сили 29.04.2006) було встановлено порядок визначення заробітку (грошового забезпечення) для обчислення пенсій військовослужбовцям, згідно якого заборонено змінювати положення Закону України від 09.04.1992 № 2262 "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" щодо умов і норм пенсійного забезпечення зазначених у ньому осіб іншими законами.

В силу прямої дії норми ч.1 ст.58 Конституції України (закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи), на думку суду, зміна розміру хоча б одного чи кількох видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, та інших осіб, згідно змісту Закону України № 2262 не повинна мати наслідком скасування вже отриманих пенсіонером інших видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій, які встановлені йому на момент виходу на пенсії та які він отримує на даний момент, за врахуванням чинності положень Закону України № 2262 та постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294.

Таким чином, на думку суду, перерахунок пенсії повинен здійснюватися з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій, які отримував позивач, та зміст яких не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства або виходячи із середніх показників, в той час як встановлення таких премій або надбавок, доплат тощо, та відповідно виплата пенсії, відбувалась безпосередньо з призначених позивачу.

Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов'язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України виокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, які відповідно до ст. 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме: у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, Управління державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (рішення Конституційного Суду України від 06 липня 1999 року № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій).

У зазначених рішеннях Конституційний Суд України вказав, що необхідність додаткових гарантій соціальної захищеності цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення зумовлена насамперед тим, що служба у Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах держави пов'язана з ризиком для життя і здоров'я, підвищеними вимогами до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватися наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення.

Виходячи із висловленого, у рішеннях Конституційного Суду України розуміння сутності соціальних гарантій працівників правоохоронних органів, зокрема колишніх співробітників органів внутрішніх справ, зміст та обсяг досягнутих ними соціальних гарантій не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства.

Суд вважає, що звуження соціальних гарантій пенсійного забезпечення може стосуватись порядку призначення пенсії особам у разі реалізації ними права на пенсійне забезпечення та можливе при призначенні пенсії, а не перерахунку вже призначеної пенсії. Процедури призначення та перерахунку пенсії різні за змістом і механізмом їх проведення. Аналогічна правова позиція зі спірних питань була висловлена і Верховним Судом України у постанові від 10 грудня 2013 року у справі № 21-348а13. Тому, зменшення розміру пенсії позивачу шляхом не включення в довідку для перерахунку пенсії певних складових грошового забезпечення, які вже були встановлені позивачу, або зменшення у відсотковому відношенні цих складових, суд розцінює як звуження його соціальних гарантій, що є протиправним та недопустимим.

З матеріалів справи вбачається, що позивач отримував вказані надбавки під час проходження служби, що підтверджується таблицею про перерахунок пенсії за вислугу років згідно з Законом України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» пенсійна справа № 15509 від 18.04.2005 року (а.с.17), відповідно до якої розмір його грошового забезпечення становив: посадовий оклад 120,00 грн., оклад за військове званням - 125,00 грн., надбавка за вислугу років (30 %) - 73,50 грн., надбавка за особливі умови (50%) – 122,50 грн; надбавка (100%) – 318,50 грн., доплата від належної суми пенсії – 258,17 грн., надбавка за безперервну службу (50%) – 508,84 грн., премія (33.3 %) - 508,33 грн., а тому вони мають бути враховані ОСОБА_1 і при перерахунку пенсії.

Посилання відповідача у відзиві на позов на те, що вказані надбавки не можуть включатися до грошового забезпечення при перерахунку пенсії працівникам органів внутрішніх справ є безпідставними з огляду на те, що постанова КМУ № 1294 так само, як і постанова КМУ № 988 розповсюджуються на працівників органів внутрішніх справ і містять в собі різний предмет правового регулювання грошового забезпечення працівників органів внутрішніх справ і встановлені цими постановами надбавки не можуть замінювати одна одну.

Крім того, як зазначалося вище, постановою КМУ № 988 затверджені посадові оклади та надбавки працівникам поліції, а надбавки, доплати і премії не враховані зазначеною постановою, встановлені згідно постанови КМУ № 1294, яка є чинною і повинні враховуватися при перерахунках пенсій.

Отже, враховуючи те, що постановою КМУ № 988 не врегульовано виплату - надбавки за особливі умови, надбавки за безперервну службу, надбавки за очікувану пенсію, а виплата їх врегульована відповідно до постанови КМУ № 1294, то виплата вказаних надбавок повинна бути врахована при видачі довідки для перерахунку пенсії, оскільки позивач отримував їх під час проходження служби.

Такий висновок суду в повній мірі узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в постанові від 17 жовтня 2017 року по справі № К/800/28614/17.

При цьому, з додаткових видів грошового забезпечення ОСОБА_1 виплачувалась премія, середній розмір якої по Україні визначений Міністерством внутрішніх справ України яка включена до розміру грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії у розмірі лише 2,73 %, а не як зазначено у таблиці про перерахунок пенсії, пенсійна справа №15509 від 18 квітня 2005 року 33.3%.

З аналізу вище зазначених норм права вбачається, що перерахунок пенсії повинен здійснюватися з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій, які отримував позивач, та зміст яких не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства або виходячи із середніх показників, в той час як встановлення таких премій або надбавок, доплат тощо, та відповідно виплата пенсії, відбувалась безпосередньо з призначених позивачу.

Статтею 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач в поданому відзиві на адміністративний позов не спростував правомірності вимог позивача, а також тверджень останнього про протиправність дій УМВС України в Чернігівській області, що стосуються видачі йому довідки про грошове забезпечення без урахування всіх складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Щодо вимог про зобов’язання відповідача згідно постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 року провести перерахунок пенсії на період з 01.01.2018 року, з урахуванням грошових надбавок - 100% надбавку за особливості проходження служби залежно від якості, складності та важливості виконуваних обов’язків за посадою, 33,3 % премії, відповідно до особливого внеску в загальний результат службової діяльності, то суд вважає ці вимоги такими, що заявлені передчасно, оскільки вище заначена постанова набирає чинності з 01.01.2019 року, а отже ці вимоги не підлягають задоволенню.

Проаналізувавши надані сторонами докази в їх сукупності з правовими нормами, суд приходить до висновку, що вимоги позивача підлягають частковому задоволенню - визнання неправомірними дії відповідача щодо видачі довідки від 27.10.2017 року №101/02394, №2503008361 без урахування – 50% надбавки за особливі умови, 50% надбавки за безперервну службу, 50% надбавки за очікувану пенсію, 33,3% премії; зобов»язання провести перерахунок нарахованого ОСОБА_1 розміру грошового забезпечення для перерахунку пенсії за станом на 01.01.2016 року на період до 31.12.2017 року, де врахувати види грошових надбавок, передбачені постановою Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 року, наказом МВС України №260 від 06.04.2016 року та зобов’язання відповідача довідки про новий розмір грошового забезпечення негайно відправити до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області для здійснення перерахунку належної позивачу пенсії, в задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Керуючись статтями 241 -246, 257-263 КАС України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії Управління внутрішних справ України в Чернігівській області щодо видачі довідки від 27.10.2017 року №101/02394, №2503008361 без урахування – 50% надбавки за особливі умови, 50% надбавки за безперервну службу, 50% надбавки за очікувану пенсію, 33,3% премії.

Зобов'язати Управління внутрішних справ України в Чернігівській області провести перерахунок нарахованого ОСОБА_1 розміру грошового забезпечення для перерахунку пенсії за станом на 01.01.2016 року на період до 31.12.2017 року, де врахувати види грошових надбавок, передбачені постановою Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 року, наказом МВС України №260 від 06.04.2016 року - 100% надбавку за спецефічні умови проходження служби залежно від якості, складності та важливості виконуваних обов’язків за посадою, 33,3 % премії, відповідно до особливого внеску в загальний результат службової діяльності.

Зобов’язати Управління внутрішних справ України в Чернігівській області, довідки про новий розмір грошового забезпечення негайно відправити до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області для здійснення перерахунку належної ОСОБА_1 пенсії.

В задоволенні решти вимог адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Л.Б. Філатова

Джерело: ЄДРСР 71644211
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку