open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позову без розгляду

04 січня 2018 року Справа № 357/15863/17

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 - довіреної особи кандидата на посаду Узинського міського голови ОСОБА_2 до Узинської міської виборчої комісії Білоцерківського району Київської області, Білоцерківської районної виборчої комісії Київської області про визнання бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

27 грудня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області з даним позовом мотивуючи його тим, що під час голосування на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24.12.2017 в порушення ч. 3 ст.50 та ч.5 ст.76 Закону України "Про місцеві вибори" у приміщеннях для голосування або безпосередньо перед ними на всіх виборчих дільницях з виборів депутатів та голови Узинської об'єднаної територіальної громади були відсутні плакати, що роз'яснюють порядок голосування та відповідальність за порушення законодавства про вибори. Це сталося внаслідок бездіяльності Узинської міської виборчої комісії, на яку згідно із Законом України "Про місцеві вибори" покладені обов'язки щодо виготовлення вказаних плакатів. Позивач просить суд: визнати бездіяльність Узинської міської виборчої комісії грубим порушенням Закону України "Про місцеві вибори"; зобов'язати Білоцерківську районну виборчу комісію Київської області прийняти рішення про дострокове припинення повноважень Узинської міської виборчої комісії.

Ухвалою Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 28.12.2017 вирішено вказану справу передати за підсудністю на розгляд до Київського окружного адміністративного суду.

04 січня 2017 року автоматизованою системою розподілу справ між суддями Київського окружного адміністративного суду визначено головуючого суддю для розгляду вказаної справи Терлецьку О.О.

Відповідно до частин 1,2 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

Частиною 8 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, дільничної комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дводенний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Дана стаття встановлює строк на оскарження рішень, дій чи бездіяльності вчинених у день голосування та пов'язаних з роботою дільничних виборчих комісій.

Із матеріалів справи слідує, що бездіяльність, на яку позивач звертає увагу суду та просить визнати грубим порушенням Закону України "Про місцеві вибори" мала місце під час голосування на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів - 24.12.2017, та була допущена Узинською міською виборчою комісією Білоцерківського району Київської області. Ніяких обставин, які б вказували, чому позивачем було заявлено як відповідача Білоцерківську районну виборчу комісію Київської області текст позовної заяви не містить.

Окрім того, із позовної заяви слідує, що позивач просить визнати протиправною бездіяльність лише Узинської міської виборчої комісії Білоцерківського району Київської області і така бездіяльність стосується винятково повноважень дільничної виборчої комісії при проведенні голосування.

У зв'язку із зазначеним та на підставі частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд висновує, що предмет спору становлять винятково дії, заявлені в позовній заяві щодо забезпечення проведення голосування. Щодо таких дій суд застосовує відповідні процесуальні норми щодо розгляду справ у зв'язку із оскарженням рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій.

Зазначені обставини справи провидять суд до висновку, що ОСОБА_1 - довірена особа кандидата на посаду Узинського міського голови ОСОБА_2, звернувся з даним позовом до суду із пропуском строку, визначеного частиною 8 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки позов був поданий до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області 27.12.2017, а строк сплинув 26.12.2017.

Відповідно до частини 4 статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

За приписами пункту 8 частини 1 статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, а також те, що позовна заява та додані до неї матеріали не містять обгрунтування поважності пропуску строку, визначеного частиною 8 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд висновує за необхідне залишити позовну заяву без розгляду.

Керуючись статтями 123, 240, 243, 248, 270, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

Позовну заяву ОСОБА_1 - довіреної особи кандидата на посаду Узинського міського голови ОСОБА_2 до Узинської міської виборчої комісії Білоцерківського району Київської області, Білоцерківської районної виборчої комісії Київської області про визнання бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, - залишити без розгляду.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття ухвали судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Київського апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня проголошення ухвали з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Терлецька О.О.

Джерело: ЄДРСР 71441351
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку