open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 727/12331/17

Провадження № 2-а/727/462/17

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 грудня 2017 року м. Чернівці

Суддя Шевченківського районного суду м. Чернівці розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області про визнання дій протиправними та зобовязання здійснити перерахунок пенсійного забезпечення,-

В С Т А Н О В И В:

12 грудня 2017 року позивач ОСОБА_1 звернувся до Шевченківського районного суду м. Чернівці з адміністративним позовом до відповідача ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області про визнання дій протиправними та зобовязання здійснити перерахунок пенсійного забезпечення.

Ухвалою судді від 13 грудня 2017 року відкрито скорочене провадження за даним позовом та надано відповідачу строк на подачу заперечень.

В своєму позові позивач ОСОБА_1 посилається на те, що з 1992 року по 2007 року працював на атестованих посадах УМВС України в Чернівецькій області і був звільнений з органів внутрішніх справ у званні лейтенант міліції у звязку з виходом на пенсію за вислугою років.

Пенсійне забезпечення йому було нараховане у відповідності до ст. 23-1 Закону України «Про міліцію» №565-ХІІ від 20.12.1990 року зі змінами та доповненнями та Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ від 09.04.1992 року.

З 07.11.2015 року Закон України «Про міліцію» втратив чинність у звязку з прийняттям Закону України «Про Національну поліцію» № 580-VІІІ від 02.07.2015 року зі змінами та доповненнями, який набув чинності з 29.12.2015 року.

У звязку з втратою чинності Закону України «Про міліцію» №565-ХІІ від 20.12.1990 року зі змінами та доповненнями та набранням чинності Закону України «Про Національну поліцію» № 580-VІІІ від 02.07.2015 року зі змінами та доповненнями, у нього виникло право на перерахунок пенсійного забезпечення у відповідності до ст. 102 Закону України «Про Національну поліцію».

Для здійснення перерахунку та виплат призначеного його пенсійного забезпечення 01 грудня 2017 року він звернувся із заявою до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області та 11.12.2017 року отримала лист - відповідь за №754/Н-11, у якому відповідач повідомив, що до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області надійшла довідка від Ліквідаційної комісії УМВС України в Чернівецькій області про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсійного забезпечення. Також відповідач зазначив, що згідно зі ст. 8 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ від 09.04.1992 року виплата пенсій, у тому числі додаткових пенсій, доплат, надбавок та підвищень до них, компенсаційних виплат, встановлених законодавством, звільненим військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим законом, та членам їх сімей забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України, а у Державному бюджеті України на 2016 та 2017 роки видатки для проведення перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), виходячи із грошового забезпечення поліцейських не були передбачені у звязку з відсутністю підстав, тому йому було відмовлено в проведені перерахунку пенсійного забезпечення та здійсненні виплат перерахованого пенсійного забезпечення.

Вважає, що дії відповідача щодо відмови проведення перерахунку його пенсійного забезпечення та здійсненні виплат у відповідності до ст. 102 Закону України «Про Національну поліцію» № 580-VІІІ від 02.07.2015 року зі змінами та доповненнями, є протиправними і незаконними, суперечать його правам та інтересам.

З набранням чинності 29.12.2015 року Закону України від 23.12.2015 року № 900-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» та зміною ст. 63 Закону України від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсія пенсіонера МВС України, звільненого з посади співробітника міліції, має обчислюватися та підлягає перерахунку з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських. Це грошове забезпечення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». Згідно ст. 51 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» призначена пенсія працівників міліції підлягає перерахунку з дати виникнення права на нього без обмеження строком та провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії, тобто з 29 грудня 2015 року.

Усі призначені за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.

Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб'єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців працівників органів внутрішніх справ.

Ліквідаційною комісією УМВС України в Чернівецькій області на виконання Постанови КМУ від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 та п. 3 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», виготовлено та направлено 18 квітня 2017 року за вих.№13/5618 до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії на імя позивача, визначену Додатком №2 до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою КМУ від 13 лютого 2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Зазначена довідка надійшла до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області, а розмір отриманого пенсійного забезпечення, так і залишився без змін, що є грубим порушенням його конституційних прав.

Відповідно до довідки про розмір грошового забезпечення, перерахунок його пенсії необхідно здійснювати з сум грошового забезпечення, а саме: посадового окладу станом на 01.01.2016 року в сумі 2400 грн.; окладу за спеціальним званням лейтенант поліції 1400 грн.; процентної надбавки за вислугу років 35% у сумі 1330 грн.; роботи в умовах режимних обмежень - 10% у сумі 240 грн.; премії у розмірі 1,28% у сумі 68,74 грн.; основного розміру пенсії: 50% грошового забезпечення (вислуга 20 років) відповідно до ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ.

Відповідно до абз.2 п.15 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Національну поліцію», в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015 року №900-VІІІ, за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Він, як пенсіонер органів внутрішніх справ, має право на здійснення перерахунку раніше призначеного його пенсійного забезпечення у відповідності до ст. 102 Закону України Закону України «Про національну поліцію» з моменту набрання ним чинності, тобто, з 29.12.2015 року, тому посилання відповідача на відсутність коштів у Державних бюджетах України на 2016 та 2017 роки на видатки для проведення перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), виходячи із грошового забезпечення поліцейських, які не були передбачені, не базується на нормах законодавства як України, так і міжнародного законодавства.

А тому просив визнати дії ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області щодо відмови у перерахунку пенсійного забезпечення, проведені виплат перерахованого пенсійного забезпечення та недоплачених сум виплат, йому ОСОБА_1, протиправними. Зобовязати Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області здійснити перерахунок та виплату його, ОСОБА_1, пенсійного забезпечення відповідно до вимог Закону України «Про Національну поліцію», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» від 23 грудня 2015 року №900, ст. 13, 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ, постанов Кабінету Міністру України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», від 18 листопада 2015 року № 947 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268», Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженого Наказом Міністра внутрішніх справ України 06.04.2016 року №260, постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення» № 1381 від 28.12.2011 року та довідки ліквідаційної комісії УМВС України в Чернівецькій області №13/5618 від 18.04.2017 року в розмірі 50% грошового забезпечення з 01 травня 2016 року.

Відповідач у встановлений судом строк заперечення на позов не подав, тому суд вважає за можливим розглянути справу на підставі наявних матеріалах справи.

Дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов обґрунтований та підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 з 1992 року по 2007 року працював на атестованих посадах УМВС України в Чернівецькій області і був звільнений з органів внутрішніх справ у званні лейтенант міліції у звязку з виходом на пенсію за вислугою років.

Пенсійне забезпечення позивачу було нараховане у відповідності до ст. 23-1 Закону України «Про міліцію» №565-ХІІ від 20.12.1990 року зі змінами та доповненнями та Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ від 09.04.1992 року.

З 07.11.2015 року Закон України «Про міліцію» втратив чинність у звязку з прийняттям Закону України «Про Національну поліцію» № 580-VІІІ від 02.07.2015 року зі змінами та доповненнями, який набув чинності з 29.12.2015 року.

У звязку з втратою чинності Закону України «Про міліцію» №565-ХІІ від 20.12.1990 року зі змінами та доповненнями та набранням чинності Закону України «Про Національну поліцію» № 580-VІІІ від 02.07.2015 року зі змінами та доповненнями, у позивача виникло право на перерахунок пенсійного забезпечення у відповідності до ст. 102 Закону України «Про Національну поліцію».

Для здійснення перерахунку та виплат призначеного пенсійного забезпечення позивач 01 грудня 2017 року звернувся із заявою до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.

Відповідач листом за №754/Н-11, від 11.12.2017 року повідомив позивача, що до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області надійшла довідка від Ліквідаційної комісії УМВС України в Чернівецькій області про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсійного забезпечення. Згідно зі ст. 8 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ від 09.04.1992 року виплата пенсій, у тому числі додаткових пенсій, доплат, надбавок та підвищень до них, компенсаційних виплат, встановлених законодавством, звільненим військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим законом, та членам їх сімей забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України, а у Державному бюджеті України видатки для проведення перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), виходячи із грошового забезпечення поліцейських не були передбачені, у звязку з відсутністю підстав, тому позивачу було відмовлено в проведені перерахунку пенсійного забезпечення та здійснені виплат перерахованого пенсійного забезпечення.

Відповідно дост. 102 Закону України «Про Національну поліцію» від 02 липня 2015 року №580-VIII(Закон №580), пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначенихЗаконом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Згідно з ч. 16ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року №2262-XII (Закон №2262, в редакції зі змінами, внесенимиЗаконом №580), у разі якщо на момент призначення пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, призначена пенсія підлягає негайному перерахунку.

Так,Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23 грудня 2015 року №900-VIIIстаттю 63Закон №2262після частини другої доповнено новою частиною такого змісту: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цьогоЗакону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських».

Згідно із ч. 4 ст. 63Закону №2262, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно доЗакону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45(Порядок №45), перерахунок раніше призначеної пенсії відповідно доЗакону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»провадиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію заЗаконом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Згідно із п. 1 Порядку №45 рішення Кабінету Міністрів України, Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (довідка) та у місячний строк подають їх ОСОБА_2 управлінням Пенсійного фонду України.

Таким чином, нормами Порядку №45 передбачено наступний порядок дій для здійснення перерахунку пенсій: Міністерство внутрішніх справ України повідомляє Пенсійний фонду України про наявність рішення Кабінету Міністрів України про зміну розміру грошового забезпечення (п. 2 Постанови №45); Пенсійний фонд України повідомляє відповідні структурні підрозділи Пенсійного фонду про підстави проведення перерахунку пенсій та необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку ОСОБА_2 управлінням Пенсійного фонду України (абз. 2 п. 2 Постанови №45); Головні управління Пенсійного фонду України складають відповідні списки та передають їх органам, які уповноважені видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій, які готують відповідні довідки. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком (абз.3 п.2, абз.1, 2 п.3 Постанови № 45).

Крім того, відповідно до п. 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно доЗакону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженогопостановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року №3-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2007 року за №135/13402, про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зіст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»уповноважені структурні підрозділи зобов'язані у п'ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв'язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії, які в свою чергу протягом п'яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії. Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Судом встановлено, що ліквідаційною комісією УМВС України в Чернівецькій області на виконання Постанови КМУ від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 та п. 3 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», виготовлено та направлено 18.04.2017 року за вих.№13/5618 до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, визначену Додатком №2 до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою КМУ від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Відповідно до довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії (а.с.11), розмір грошового забезпечення позивача ОСОБА_1 складається з: посадового окладу станом на 01.01.2016 року в сумі 2400 грн.; окладу за спеціальним званням лейтенант поліції 1400 грн.; процентної надбавки за вислугу років 35% у сумі 1330 грн.; роботи в умовах режимних обмежень - 10% у сумі 240 грн.; премії у розмірі 1,28% у сумі 68,74 грн.; основного розміру пенсії: 50% грошового забезпечення (вислуга 20 років) відповідно до ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ.

В своєму листі-відмові відповідач зазначає, що на адресу ОСОБА_2 управління надійшла довідка про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2016 року, зразок якої затверджено вищевказаним Порядком.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи (листа-відмови),відповідач не заперечував проти права позивача на перерахунок та виплату перерахованої пенсії, однак вказував на відсутність належного фінансового забезпечення. Суд вважає, що посилання відповідача у листі за №754/Н-11, від 11.12.2017 року на відсутність коштів у Державному бюджеті України на видатки для проведення перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), виходячи із грошового забезпечення поліцейських, які не були передбачені, не базується на нормах законодавства як України, так і міжнародного законодавства.

Зокрема, при розгляді справи «Кечко проти України» (заява №63134/00) Європейський Суд з прав людини зауважив, що органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобовязань.

Таким чином, реалізація особою права, що повязане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно - правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.

Щодо терміну перерахунку пенсії судом враховуються межі позовних вимог а також правова позиція Верховного Суду України, висловлену в постанові від 01.07.2014 р. у справі №21-244а14, відповідно до якої правовідносини щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсія призначається за спеціальними законами, виникають не в момент звернення за призначенням пенсії, а в момент виникнення права на її призначення.

Враховуючи вищевикладене, вважаю обґрунтованими доводи позивача ОСОБА_1 про наявність підстав для здійснення перерахунку його пенсії саме з 01 травня 2016 року.

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги позивача ОСОБА_1 є обґрунтованими і підлягають до задоволення в повному обсязі.

При цьому, до перерахунку пенсії має застосовуватися норма, що визначає розмір пенсії у відсотках, яка діяла на момент призначення пенсії.

Така правова позиція узгоджується із обов'язковими для врахування висновками Верховного Суду України, висловленими, зокрема, в постановах від 10 грудня 2013 року №21-348а13 , від 17 грудня 2013 року №21-445а13, в постанові від 01.07.2014р. по справі № 21-244а14.

Крім того, в Україні визнається і діє принцип верховенства права, а рішення Європейського суду з прав людини є джерелом права.

Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини дії суб'єкта владних повноважень щодо втручання чи обмеження прав людини повинні бути обґрунтованими, законними, необхідними, а втручання - пропорційним. Дискреційність повноважень органу влади повинна бути зведена до мінімуму, а логіка рішень органу влади повинна бути чіткою і зрозумілою, як і можливі наслідки таких дій. Особа не повинна відповідати за помилки, вчинені органом держави.

Стаття 13 Конвенції вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності небезпідставної заяви за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов'язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02).

Отже, ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату.

Винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.

Враховуючи висновки, викладені у рішеннях Європейського суду з прав людини, наведені вище обставини відмови в перерахунку пенсії позивачу розцінюю як невиправдане втручання у право заявника, яке потребує ефективного засобу правового захисту.

На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст.6,8,9,19,77,243-246,260, 293, 295, 297 КАС України, суддя, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати дії ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області щодо відмови у перерахунку пенсійного забезпечення, проведені виплат перерахованого пенсійного забезпечення та недоплачених сум виплат ОСОБА_1, протиправними.

Зобовязати Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсійного забезпечення відповідно до вимог Закону України «Про Національну поліцію», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» від 23 грудня 2015 року №900, ст. 13, 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ, постанов Кабінету Міністру України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», від 18 листопада 2015 року № 947 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268», Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженого Наказом Міністра внутрішніх справ України 06.04.2016 року №260, постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення» № 1381 від 28.12.2011 року та довідки ліквідаційної комісії УМВС України в Чернівецькій області №13/5618 від 18.04.2017 року в розмірі 50% грошового забезпечення з 01 травня 2016 року.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом 30 днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя: Семенко О.В.

Джерело: ЄДРСР 71388230
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку