open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 234/14946/17

Провадження № 2-а/234/502/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 грудня 2017 року м. Краматорськ

Краматорського міський суд Донецької області в складі головуючого судді Пікалової Н.М., з участю секретаря Романенко К.П., позивача ОСОБА_1, представника Краматорської міської ради- Шейко І.О., представника Виконавчого комітету Краматорської міської ради- Семеренко А.М., розглянув в відкритому судовому проваджені адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Краматорської міської ради та Виконавчого комітету Краматорської міської ради про скасування рішень Краматорської міської ради,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Краматорської міської ради, та Виконавчого комітету Краматорської міської ради про скасування рішень Краматорської міської ради.

В обґрунтування зазначеного позовних вимог зазначив, що Краматорська міська рада на сесії 06.09.2017 року прийняла рішення, які опубліковані на офіційному сайті, а саме: рішення №27/VII-323 «Про умови оплати праці заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому Краматорської міської ради»; рішення №27/VII-322 «Про умови оплати праці міського голови». А також просив скасувати Рішення за № 27/УІІ-326 «Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради» Вважає, що зазначені рішення міської ради є протиправними, такими, що не відповідають чинному законодавству України з тих підстав, що незаконність зазначених рішень Краматорської міської ради полягає:

- у невідповідності їх вимогам чинного законодавства України;

- у невідповідності цих компетенції органу, який прийняв ці рішення.

І. Щодо невідповідності зазначених рішень вимогам чинного законодавства України

1.1. Рішення Краматорської міської ради від 06.09.2017 за № 27/УІІ-326. яким затверджено Положення про умови, порядок та розміри преміювання працівників виконавчих органів Краматорської міської ради» (далі по тексту Положення про преміювання) не відповідає наступним

нормативним актам:

- не узгоджено з виборчим органом первинної профспілкової організації, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (вимога ст.97 КЗпП України, ст. 15 ЗУ «Про оплату праці»);

- не відповідає вимогам підпункту 2 пункта 2 Постанови КМУ від 9 березня 2006 р. № 268, згідно ЯКОЇ "Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу". В зазначеному Положенні про преміювання не вказано конкретних розмірів преміювання працівників. Так у пункті 2.1 Положення про преміювання зазначено: «фонд преміювання утворюється у розмірі не менше, як 10 відсотків посадових окладів». У пункті 2.3. зазначено: "Загальний розмір премії працівникам ,визначається з урахуванням п.2.1. цього Положення".

При відсутності конкретних розмірів преміювання - цей документ не можна вважати Положення про преміювання працівників виконавчих органів Краматорської міської ради, оскільки на підставі цього Положення про преміювання не можливо ні сформувати фонд преміювання виконавчих органів міської ради в міському бюджеті, ні визначити конкретний розмір премії кожного працівника. Цей документ прийнятий для "галочки". При такому Положення про преміювання преміювання працівників 'здійснюється у ручному режимі.

Крім того, положення про преміювання має внутрішню неузгодженість:

- пункт 1.4. (при дисциплінарному стягнення преміювання працівникам не застосовується) протирічить пункту 2.6 (розмір премії не може бути зменшений більш ніж на 90%), а також пункту 1 додатку Показники преміювання (зменшення розміру премії до 90% за кожний випадок порушення) і подібне.

1.2. Рішення Краматорської міської ради від 06.09.2017 за № 27/УІІ-322 "Про умови оплати праці міського голови" та № 27/УІІ-323 "Про умови оплати праці заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому міської ради" не відповідають наступним нормативним актам:

Пункти 1 цих рішень:- встановити міському голові, а також заступникам міського голови, секретарю міської ради та керуючого справами виконкому міської ради надбавку за високі досягнення у праці у розмірі 50% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг посадової особи місцевого самоврядування та надбавку за вислугу років.

Відповідно ст.ст.15, 16 Закону України «Про оплату праці" Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами. У разі, коли колективний договір на підприємстві не укладено, роботодавець зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво органом".

Положення про оплату праці працівників виконавчих органів Краматорської міської ради, затверджене в установленому законодавством порядку (тобто узгоджено з представником трудового колективу та затверджене міською радою), в якому було б прописані умови надання надбавок відсутнє. За таких умов не має підстав для встановлення надбавок міському голові, заступникам міського голови, секретарю міської ради та керуючого справами виконкому міської ради.

- Встановлення 50% надбавки міському голові та секретарю міської ради "за високі досягнення у праці" не кореспондується з рішеннями міської ради від 31.05.2017 № 22/УІІ-170 та від 30.06.2017 № 23/УІІ-215, якими зазначені посадові особи направляються на навчання до Національної академії державного управління при Президентові України. Якщо вказані посадові особи досягай високих досягнень у праці, то навіщо їх направляти на навчання? Навіщо нераціонально витрачати кошти міського бюджету? У зазначених посадових осіб не буде мотивації навчатись, оскільки в оплаті праці вони досягай максимального результату по займаній посаді.

- Не відповідає Постанові Кабінету міністрів України від 09.03.2006р. №268, в якій зазначено: У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни п.4 зазначена надбавка скасовується або розмір її зменшується".

У пунктах 1 рішень № 27/УІІ-322 та № 27/УІІ-323 такої умови не має.

Пункти 2 цих рішень: Здійснювати щомісячно преміювання міського, голови за особистий вклад у загальні результати роботи в розмірі 200% у межах фонду преміювання.

Здійснювати щомісячно преміювання заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому міської ради за особистий вклад у загальні результати роботи в розмірі 180% у межах фонду преміювання.

- у рішеннях не вказано 200% (180%) від чого: від посадового окладу? Від посадового окладу з надбавками за ранг за вислугу років? Від посадового окладу з надбавками за ранг, за вислугу років та 50% надбавкою?

- кошти для преміювання у розмірі 200% міського голови та 180% заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами не закладені у фонд преміювання (п.2.1. Положення про преміювання), я якому записано:" ... в межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менше , як 10 відсоток посадових окладів та економії фонду оплати праці". не відповідає вимогам ст.2 Закону України "Про оплату праці", в якій наведена структура за- ; робітної плати.

Основна заробітна плата. Це - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і від-рядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

Додаткова заробітна плата. Це - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає , надбавки, гарантійні і компенсаційні витати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

З урахуванням ст. 19 Конституції України, згідно якої посадові особи місцевого самоврядування повинні діяти в межах повноважень, розмір премії (додаткової заробітної плати) не може перевищувати розмір основної заробітної плати за виконання посадових обов'язків. Тобто відсоток премії до посадового окладу не повинен перевищувати 100%.

Не відповідає вимогам ст.2 Закону України "Про оплату праці" " ....премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій", а також вимогам п.2.2. Положення про преміювання, згідно до якого "Щомісячне преміювання працівників здійснюється відповідно до їх особистого внеску за загальні результати роботи, рівня трудової та виконавської дисципліни, інтентенсивності праці".

У рішеннях № 27/УІІ-322 та № 27/УІІ-323 премії у розмірі 200% (180%) зазначеним посадовим особам призначаються на майбутнє, без урахування результативності їх роботи. За таких умов премія не є мотивувальним, стимулюючим чинником для роботи зазначених посадових осіб, не відповідає принцип соціальної справедливості. Міський голова, секретар міської ради, заступники міського голови, керуючий справами виконкому є працівниками виконавчих органів Краматорської міської ради, яким призначена премія "за особистий вклад у загальні результати роботи в розмірі 200% (міському голові) і 180% (заступникам міського голови секретарю ради та керуючому справами), а всім іншим працівникам виконавчих органів Краматорської міської ради - не менше 10%. Чому так?

Якщо Положення про преміювання не відповідає чинному законодавству і не є законними (Рішення міської ради № 27/УІІ-326), то і Рішення міської ради № 27/УІІ-322, № 27/УІІ-323 не є законними, оскільки умови преміювання та розміри премії керівного складу виконавчих органів міської ради повинні бути складовою частиною Положення про умови, порядок та розміри преміювання працівників виконавчих органів Краматорської міської ради.

Пункти 3 цих рішень:

Третій пункт Рішень міської ради № 27/УІІ-322, № 27/УІІ-323 стосовно надання «матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань» протирічить принципу соціальної справедливості. Ні в Положенні про преміювання, ні в інших нормативних документах виконкому на має щодо надання матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань іншим працівникам виконкому Чому міському голові, заступникам міського голови, секретарю міської ради та керуючого справами виконкому міської ради встановлюється така пільга. Адже зазначені посадові особи не є переселенцями і мають значно більші доходи ніж інші працівники виконавчих органів Краматорської міської ради, які свої побутові питання вирішують виключно за рахунок своєї заробітної плати. Існує процедура надання матеріальної допомоги, якщо громадянин попадає у скрутне фінансове становище. Це: заява про надання матеріальної допомоги, обстеження матеріального становища, складання акту, розгляд питання на сесії міськради і т.п.

Пункти 4 цих рішень:

Четвертий пункт Рішень міської ради № 27/УІІ-322 № 27/\ЧІ-323 щодо преміювання до державних свят міського голови, заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконавчого комітету Краматорської міської в межах фонду преміювання.

Це як? Весь фонд преміювання розподіляється керівному складу виконкому в дні державних свят ? Чи по остаточному принципу: спочатку преміювали працівників за показники відповідно до Положення про преміювання, а що осталось керівному складу виконкому в дні державних свят'.' Але цей вид преміювання при утворення фонду преміювання не передбачається в п.2.1. Положення про преміювання. Тобто на цей вид преміювання не закладаються кошти у фонді преміювання.

До речі. Якщо Постановою КМУ від 9 березня 2006 р. № 268 передбачено преміювання до державних свят, то вже у Типовому положенні про преміювання державних службовців , яке затверджено наказом Міністерства соціальної політики України від 13.06.2016 № 646 такий вид преміювання вже відсутній.

- цей 4й пункт Рішень № 27/УІІ-322 № 27/УІІ-323 протирічить принципу соціальної справедливості. В п.1.3. Положення про преміювання зазначено: "В окремих випадках, згідно розпорядження міського голови та у визначених розмірах (для порівняння для керівного складу виконкому: в межах фонду преміювання) ..." А керівному складу без окремих випадків "здійснювати преміювання Панкова, Ніконенко, Боєського, Ошурко, Давискибу до державних свят". Інші працівники виконавчих органів Краматорської міської ради в державні свята обійдуться без премії.

II. Шодо компетенції на прийняття рішень органу, який прийняв вищезазначені рішення

Відповідно до ст. 7 Конституції України "в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування".

Відповідно до ч. 1 ст.6 ЗУ «Про місцеве самоврядування». Первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада міста.

Відповідно до ч. 1 ст.60 ЗУ «Про місцеве самоврядування» «Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти...»

Відповідно до ст. 143 Конституції України «Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання...»

Територіальна громада м. Краматорська представницький органу місцевого самоврядування «Краматорська міська рада» не утворювала. Існуючий у м. Краматорську орган місцевого самоврядування Краматорська міська рада - є органом, який створений у неконституційний спосіб та зареєстрований державним реєстратором 25.05.1997 року до надбання чинності Закону України «Про місцеве самоврядування» (Додаток 1). Територіальна громада м. Краматорська не надавала існуючий Краматорській міській раді повноважень розпоряджатися міським бюджетом м. Краматорська. А оскільки оплата праці міського голови його заступників, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому здійснюється за рахунок міського бюджету, то існуючий орган Краматорська міська рада не мав права на по розпорядженню міським бюджетом та прийняття рішень № 27/УІІ-322, № 27/УІІ-323 по 200% о преміюванню міського голови та 180% преміювання заступників міського голови. За умов, якщо рішення прийняті органом, який не має на то повноважень, то такі рішення вважаються не законними

У судовому засіданні позивач підтримав свої позовні вимоги у повному обсязі та наполягав на їх задоволенні.

Представник відповідача Краматорської міської ради Шейко І.О. проти задоволення позову заперечувала, надав суду письмові заперечення, у яких зазначила, Краматорська міська рада заперечує проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі з наступних підстав:

Позивач оскаржує наступні рішення міської ради:

- №27/УІІ-326 "Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради",

- №27/УІІ-322 "Про умови оплати праці міського голови",

- №27/УІІ-323 "Про умови оплати праці заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому Краматорської міської ради".

Згідно до ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (надалі - Закон) рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ч. 1 резолютивної частини рішення Конституційного суду України від 16.04.2009 №1-9/2009 в аспекті конституційного подання положення частини другої статті 19. статті 144 Конституції України, статті 25, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (з наступними змінами) стосовно права органу місцевого самоврядування скасовувати свої раніше прийняті рішення та вносити до них зміни необхідно розуміти так, що орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

20.12.2017 року Краматорською міською радою було прийнято рішення №31/УІІ- 509 "Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради" (засвідчена належним чином копія рішення додається).

Пунктом 2 вказаного вище рішення рішення міської ради від 06.09.2017 №27/УІІ- 326 визнано таким, що втратило чинність, що повністю узгоджується з правовою позицією Конституційного суду, який в абзаці 6 п.4.1 свого рішення від 16.04.2009 №1- 9/2009 вказав про те, що системний аналіз наведених положень Конституції і законів України дає підстави вважати, що за органами місцевого самоврядування законодавцем закріплюється право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов'язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб'єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення чи скасування. Це узгоджується із правовою позицією Конституційного Суду України, викладеною у Рішенні від 3 жовтня 1997 року № 4-зп у справі про набуття чинності Конституцією України, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована одно предметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акту, якщо інше не визначено самим цим актом, автоматично скасовується одно предметний акт, який діяв у часі раніше (абзац п'ятий пункту З мотивувальної частини вказаного Рішення).

З урахуванням викладеного, вважаємо, що оскільки оскаржуване по даній справі рішення вже визнане самою радою нечинним, задоволення позовних вимог ОСОБА_1 в цій частині є неможливим та безпідставним, оскільки на даний час вже відсутній будь- який спір стосовно прийнятого радою рішення від 06.09.2017 Ж27/УІІ-326.

Таким чином, на даний момент відсутній предмет спору в частині оскаржуваного рішення міської ради від 06.09.2017 №27/УІІ-326, оскільки є таким, що втратило чинність, у зв'язку з чим визнати відсутні будь-які правові підстави для визнання його протиправним та скасувати.

З урахуванням викладеного просимо відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 щодо визнання незаконним та скасування рішення міської ради від 06.09.2017 №27/\ТІ-326 "Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради".

Щодо рішень міської ради №27А/1І-322, №27/УІІ-323, то вважаємо, що вони цілком відповідають вимогам діючого законодавства України.

Перш за все потрібно вказати про те, що підставою для їх прийняття були норми Постанови КМУ від 9 березня 2006 р. № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів".

Відповідно до ст.98 КЗпП України оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно- правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Згідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до абз.2 п.6 Постанови КМУ від 9 березня 2006 р. № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (надалі - Постанова) преміювання голів обласних, районних і районних у містах рад, їх заступників, сільських, селищних і міських голів, установлення їм надбавок, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірах, визначених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймається відповідною радою.

Таким чином, рішення міської ради №27/УІІ-322 "Про умови оплати праці міського голови" прийняте у відповідності до норм Постанови.

При цьому Постанова не передбачає необхідності затвердження окремого Положення, в якому були би прописані умови надання надбавок.

Відсутній також і обов'язок міської ради щодо зазначення в своєму рішенні про скасування чи зменшення надбавки у разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни, оскільки, як вказано в Постанові установлення надбавок здійснюється у порядку, визначеною безпосередньо Постановою.

Щодо не зазначення у рішеннях міської ради №27/УІІ-322, №27/УІТ323 у відсотках від чого саме встановлено розмір премії, то вказуємо на те, що міською радою прийнято рішення щодо розмірів премії вказаним у них посадовим особам у відсотках, а конкретні умови та порядок преміювання визначаються Положенням.

Положення про умови, порядок та розміри преміювання було затверджене в той же день рішенням ради №27/УІІ-326 (на даний час є нечинним).

Зокрема, як вже зазначалося вище, пункт 2.3 Положення (затверджене рішенням ради від 06.09.2017 №27/УІІ-326) містило норму про те, що загальний розмір премій, що нараховується працівникам, розраховується в межах коштів, передбачених на преміювання у кошторисі виконавчих органів Краматорської міської ради та економії коштів фонду оплати праці та визначається у відсотках до заробітної плати за попередній місяць з урахуванням фактично відпрацьованих робочих днів.

При цьому структура заробітної плати визначена статтею 2 Закону України "Про оплату праці".

Висновок Позивача про те, що кошти на преміювання міського голови, його заступників, секретаря міської ради та керуючого справами не закладені у фонд преміювання, є надуманим.

Відповідно до п.2.1 Положення преміювання працівників здійснюється в межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менше, як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.

Таким чином, преміювання посадових осіб, вказаних у рішеннях №27/\ТІ-322, №27/УІІ-323, у встановленому рішеннями розмірі здійснюється у межах фонду преміювання, загальний розмір якого утворюється відповідно до п.2) ч.2 Постанови та п.2.1 Положення у розмірі не менше, як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.

При цьому, жодним нормативно-правовим актом не визначено граничний розмір премій посадових осіб місцевого самоврядування, а отже думка Позивача про те, що відсоток премії до посадового окладу не повинен перевищувати 100% - є необґрунтованою.

Окрім того, діюче законодавство також не передбачає, що розмір премії мас обов'язково встановлюватися тільки залежно від посадового окладу, у зв'язку з чим не суперечить закону визначення розміру премії у відсотках від заробітної плати, з урахуванням того, що умови, порядок та розміри преміювання визначаються самим органом (згідно до постанови).

Відповідно до абз.1 п.6 Постанови преміювання керівників органів виконавчої влади та інших органів, їх заступників, встановлення їм надбавок, передбачених цією постановою, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірі, установлених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймається органом вищого рівня.

Вищим органом у системі органів місцевого самоврядування м. Краматорська є Краматорська міська рада.

При цьому, відповідно до ч.2 Розділу III діючого на момент прийняття рішення №27/УІІ-323 Положення про преміювання (затвердженого розпорядженням міського голови від 30.04.2013 № 13а "Про внесення змін до Положення про преміювання працівників виконавчих органів міської ради, затвердженого розпорядженням міського голови від 27.12.2010 № 53") преміювання секретаря ради, заступників міського голови, керуючого справами здійснюється в повному обсязі за якісне виконання повноважень, передбачених розподілом обов'язків між ними, згідно з розпорядженням міського голови та на підставі рішення міської ради про умови оплати праці заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, секретаря міської ради та керуючого справами виконавчого комітету міської ради (засвідчена належним чином копія розпорядження додається).

Таким чином, міська рада діяла виключно в межах наданих їй повноважень, встановлюючи премії та надбавки міському голові, його заступникам, секретарю міської ради та керуючому справами.

Приймаючи оскаржувані рішення №27/У1І-322, №27/УІІ-323 міська рада вирішила, що за результатами своєї роботи міський голова, його заступники, секретар міської ради та керуючий справами заслуговують певного відсотка премії.

Додатково пояснила те, що після прийняття 06.09.2017 року міською радою рішень Ж27/УІІ-322, №27/УІІ-323, №27/УІІ-326 розпорядження міського голови від 30.04.2013 № 13а втратило чинність на підставі розпорядження міського голови від 06.09.2017 №59р засвідчена належним чином копія додається).

При цьому рішення міської ради №27/УІІ-322, №27/УІІ-323, як акти індивідуальної дії, набули чинності одразу після їх прийняття радою (оприлюднені на сайті ради 06.09.2017 о 16 год. 33 хв.), а рішення міської ради №27/УІІ-326, що має нормативно- правовий характер, набуло чинності після його офіційного оприлюднення на сайті міської ради 06.09.2017 року о 16 год.26 хв. (роздруківка з офіційного веб-сайту міської ради додається).

При цьому розпорядження міського голови від 30.04.2013 № 13а втратило чинність з моменту оприлюднення на сайті ради розпорядження міського голови від 06.09.2017 №59р о 16 год. 47 хв. (роздруківка з офіційного веб-сайту міської ради додається).

Щодо надання міському голові, його заступникам, секретарю міською ради та керуючому справами права на отримання матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги на оздоровлення, то право ради приймати такі рішення визначено ч.6 Постанови, як вже зазначалося вище, а отже вони прийняті у спосіб та в межах повноважень, передбачених законодавством України.

Щодо преміювання міського голови, його заступників, секретаря міською ради та керуючого справами до державних свят у межах фонду преміювання, то право на отримання такої премії за рахунок коштів фонду преміювання встановлено Постановою.

А оскільки преміювання міських голів, їх заступників здійснюється у порядку та розмірах, визначених Постановою, то рішення ради №27/УІІ-322, №27/УІ1-323 в цій частині відповідають законодавству.

Щодо посилань Позивача на Типове положення про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів), затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 13.06.2016 №646. то вважаємо, що його норми не підлягають застосуванню в цих правовідносинах, виходячи з такого:

Згідно до п.1 Типового положення останнє розроблено відповідно до Закону України "Про державну службу" і встановлює порядок визначення розмірів, нарахування та виплати премій державним службовцям органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів) (далі - державний орган), які займають посади державної служби категорій "Б" і "В".

Таким чином, його норми не можуть бути застосовані під час преміювання посадових осіб місцевого самоврядування.

Щодо того, що Краматорська міська рада не є представницьким органом територіальної громади м. Краматорська, вказуємо про таке:

Відповідно до ст.ст.7,19 Конституції України в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Законом, що відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, є Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні",

Згідно до ст.ст.2,3 вказаного Закону місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до відповідних територіальних громад.

Згідно зі ст.10 Закону сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

Порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад.?

У відповідності до ст.69 Конституції України народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Відповідно до Закону України "Про місцеві вибори", ст. 141 Конституції України наприкінці 2015 року територіальною громадою міста Краматорська шляхом вільного волевиявлення було обрано новий склад Краматорської міської ради та міського голову.

З урахуванням викладеного, вбачається, що Краматорська міська рада є законно обраним представницьким органом територіальної громади міста Краматорська, та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами, а також відповідно до ст.16 Закону є юридичною особою,

З урахуванням викладеного, просить відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник відповідача Виконавчого комітету Краматорської міської ради в судовому засіданні пояснила суду, що Виконавчий комітет Краматорської міської ради заперечує проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі з наступних підстав:

Позивач оскаржує наступні рішення міської ради:

- №27/УІІ-326 "Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради",

- №27/УІІ-322 "Про умови оплати праці міського голови",

- №27/УІІ-323 "Про умови оплати праці заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому Краматорської міської ради".

Відповідно до ч.1 ст.4 КАС України (в редакції Кодексу, що набула чинності 15.12.2017 року):

7) суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

9) відповідач - суб'єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.?

Згідно до ч.1 ст. 5 КАС України (в редакції Кодексу, що набула чинності 15.12.2017 року) кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Стаття 6 КАС України (що діяла на момент Звернення ОСОБА_1 з даним позовом до суду) кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

З урахуванням викладеного вважаємо, що оскільки Позивач оскаржує рішення, прийняті Краматорською міською радою, то позовні вимоги до Виконкому міської ради не можуть бути задоволені.

ОСОБА_1 взагалі не заявляє жодних позовних вимог до Виконавчого комітету Краматорської міської ради, позовна заява не містить будь-яких обґрунтувань позовних вимог до виконкому міської ради, що суперечить п.4),5) ч.5 ст.160 КАС України (в редакції Кодексу, що набула чинності 15.12.2017 року), яка встановлює, що в позовній заяві зазначаються:

4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Таким чином, оскільки Виконком міської ради жодних прав та інтересів Позивача не порушував просять відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позову стосовно Виконавчого комітету Краматорської міської ради.

Заслухавши сторони, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає встановленими наступні фактичні обставини справи та відповідні правовідносини.

Судом встановлено, що рішенням Краматорської міської ради було визнано таким, що втратило чинність рішення міської ради від 06.09.2017 року за № 27/УІІ-326 «Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради» і затверджено нове Положення про преміювання працівників виконавчих органів міської ради.

Судом встановлено, що разом з тим, що втратило чинність Положення про преміювання працівників виконавчих органів міської ради, затвердженого розпорядженням міського голови від 06.09.2017 року на підставі якого також були прийняті на сесії 06.09.2017 року рішення, які опубліковані на офіційному сайті, а саме: рішення №27/VII-323 «Про умови оплати праці заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому Краматорської міської ради»; рішення №27/VII-322 «Про умови оплати праці міського голови».

В силу ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29, 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Таким чином, на момент вирішення спору судом предмет спору щодо скасування №27/УІІ-326 "Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради", відсутній, оскільки суд може надавати правову оцінку і регулювати існуючі фактично правовідносини, а оскаржуване рішення на даний час є нечинним, тому їм не може надаватись правова оцінка в межах заявлених позовних вимог.

Відповідно до ч. 2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і може виходити за межі позовних вимог.

В зв'язку з скасуванням №27/УІІ-326 "Про затвердження Положення про умови, порядок та розміри преміювання посадових осіб та інших працівників виконавчих органів Краматорської міської ради", суд вважає за можливо скасувати рішення Краматорської міської ради за № 27/УІІ-322 «Про умови оплати праці міського голови» та за № 27/УІІ-323 «Про умови оплати праці заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому Краматорської міської ради», які були ухвалені на підставі скасованого Положення.

Керуючись ст.ст.9, 11,12,243,244, 246 КАС України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,суд,-

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Краматорської міської ради та Виконавчого комітету Краматорської міської ради про скасування рішень Краматорської міської ради задовольнити частково.

Скасувати рішення Краматорської міської ради за № 27/УІІ-322 «Про умови оплати праці міського голови» та за № 27/УІІ-323 «Про умови оплати праці заступників міського голови, секретаря міської ради та керуючого справами виконкому Краматорської міської ради» В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 (адреса проживання: АДРЕСА_1, номер телефону - НОМЕР_1) через Головне Управління Державної казначейської служби України в Донецькій області витрати на оплату судового збору в сумі 640 грн. 00 коп., сплачені до Державного бюджету України квитанцією №0.0.863480622.2 від 04.10.2017р..

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Краматорський міський суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження

1)На рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою ст.299 КАС України.

Суддя:

Рішення ухвалено в нарадчій кімнаті на надруковано в одному примірнику.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 71351311
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку