open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/886/17-а

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Григораша В.О.,

за участю секретаря судового засідання Козак В.Ю.,

сторін:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідач не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (позивач) до Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату (відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

В поданому до суду адміністративному позові Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області просило, з урахування заяви про уточнення позовних вимог від 26.12.2017 року, застосувати до Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату (ідент код 03189995, с. Нижні Станівці, Кіцманський район, Чернівецька область, директор ОСОБА_2) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зобов'язання зупинити повністю експлуатацію будівлі складу (літ. Е), до повного виконання протипожежних заходів, визначених актом ОСОБА_3 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.11.2017 року №93.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведеної позапланової перевірки відповідача з питань додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки складено акт позапланової перевірки від 10.11.2017 року №93, один примірник якого 10.11.2017 року отримав директор Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату — ОСОБА_2

Під час проведеної перевірки виявлено ряд суттєвих порушень, що викладені у акті перевірки та підтверджують умисне невиконання ОСОБА_4 ОСОБА_3 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 29.08.2016 року №78, який винесений за підсумками планової перевірки у 2016 році.

За невиконання протипожежних заходів, 20.04.2017 року та 07.11.2017 року року ОСОБА_3 районним відділом Управління ДСНС України у Чернівецькій області притягнуто інженера будинку-інтернату — ОСОБА_5 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн за статтею 175 КУпАП.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча його було належним чином повідомлено про дату, час та місце проведення судового засідання, що підтверджується інформацією про відстеження поштового відправлення за №5800106788744 з офіційного веб-порталу “Укрпошта” в мережі Інтернет: http://ukrposhta.ua/ru/vidslidkuvati-forma-poshuku. Про причини неявки відповідач суд не повідомив, клопотань або заяв не подавав.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 105 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Нижньо-Станівецький психоневрологічний будинок-інтернат, код ЄДРПОУ 03189995, розташований за адресою: Чернівецька область, Кіцманський район, с. Нижні Станівці, вул. Незалежності, 52, керівник — ОСОБА_2 (а.с. 44).

Відповідно до Витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №49505721 від 10.12.2015 року до господарських будівель та споруд Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату включаються: будівлі гаражів літ. А, Б, Г, навіси літ. В, И, Л, М, Н, О, убиральні літ. Д, У, будівлі складу літ. Е, К, сараї, літ. Ж, З, Ф, будівля забійного цеху літ. П, будівлі свинарника літ. Р, Т, будівля корівника літ. С, огорожа №1-2, естакада №3 (а.с. 46).

У період з 08.08.2016 року року по 29.08.2016 року представниками позивача проведено планову перевірку Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату щодо додержання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, під час якої виявлено ряд порушень.

З метою усунення виявлених порушень, 29.08.2016 року Кіцманською РВ УДСНС України у Чернівецькій області складено та вручено відповідачу ОСОБА_4 №78, яким вимагалось вжити заходів щодо усунення порушень щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 33).

З метою перевірки виконання ОСОБА_4 29.08.2016 року №78, у період з 06.11.2017 року по 10.11.2017 року, на підставі Наказу "Про проведення перевірки" від 06.11.2017 року №94 та посвідчення про проведення перевірки від 06.11.2017 року №94 (а.с. 24), представниками позивача проведено позапланову перевірку Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За результатами проведеної перевірки було складено акт перевірки №93 від 10.11.2017 року (а.с. 25-30), яким зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, в тому числі в процесі експлуатації складу (літ. Е), а саме:

1. Забезпечити приміщення сертифікованими вогнегасниками відповідно до норм належності - ст. 55 Розділ V п. 3.6 Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки;

2. Заборонити експлуатацію електроламп зі знятими ковпаками - ст. 55 Розділ ІV п.1.18 Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки;

3. Приміщення забезпечити відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 “Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір” (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 “ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности” - ст. 55 Розділ ІІ п. 8 Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки;

4. Шляхи евакуації захаращено картонними коробками з одягом - ст. 55 Розділ ІІІ п. 2.37 Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки;

5. У приміщеннях на видних місцях біля телефонів вивісити таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів - ст. 55 Розділ ІІ п. 7 Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки;

Примірник акта перевірки отримано представником відповідача 10.11.2017 року.

Постановою головного інспектора Кіцманського РВ УДСНС України у Чернівецькій області серії ЧВ№001154 від 08.11.2017 року, у зв'язку з виявленими порушеннями, а саме: 1) біля наявного плану евакуації відсутня інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей - Розділ ІІ п. 5 Правил пожежної безпеки в України; 2) в приміщеннях складу (літ. Е) шляхи евакуації захаращено картонними коробками з одягом — Розділ ІІІ п. 2.37 Правил Пожежної безпеки в Україні, притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 34,00 грн інженера ОСОБА_5 - відповідального за пожежну безпеку Нижньо-Станівецького будинку-інтернату. Вказана сума штрафу сплачена ОСОБА_5 у повному обсязі, що підтверджується квитанцією №0.0.889436383.1 від 10.11.2017 року (а.с. 36-37).

В матеріалах справи містяться фотографії приміщення складу (літ. Е) Нижньо-Станівецького будинку-інтернату, зроблені представникам позивача під час перевірки, які підтверджують порушення зафіксовані в акті перевірки від №93 від 10.11.2017 року (а.с. 49-51).

У зв`язку з виявленими під час перевірки порушеннями, які зафіксовано актом перевірки №93 від 10.11.2017 року, головний інспектор Кіцманського РВ УДСНС України у Чернівецькій області звернувся до заступника начальника Управління із запобігання надзвичайним ситуаціям УДСНС України у Чернівецькій області з рапортом про необхідність вжиття запобіжних заходів реагування, шляхом зупинення експлуатації будівлі складу (літ. Е) Нижньо-Станівецького будинку-інтернату.

До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” від 05.04.2007 року №877-V (Закон України №877-V).

Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно абз. 3 ст. 1 Закону України №877-V заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

В силу ст. 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частин 1-3 ст. 7 Закону України №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.

У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

Згідно ч. 6 ст. 7 Закону України №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно ч. 8 ст. 7 Закону України №877-V припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. ОСОБА_4 не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. ОСОБА_4 видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, регулюються Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403-VI (КЦЗ України).

Відповідно до ч. 2 ст. 51 КЦЗ України забезпечення техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладається на його керівника. Відповідно до ч. 3 ст. 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Згідно з ч. 2. ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно статті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до п. 12 ч. 1. ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 20 березня 2017 року №155.

Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Як зазначалось вище, відповідно до частини третьої статті 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

ОСОБА_4, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Згідно з ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб’єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов’язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.

З характеру встановлених перевіркою порушень вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища. Виявлені територіальним органом ДСНС порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.

Проте, судом встановлено, що на час розгляду та прийняття рішення у даній справі в Чернівецькому окружному адміністративному суді, вимоги щодо усунення порушень відповідачем не виконано. Належних та допустимих доказів усунення порушень, зафіксованих визначених актом від 10.11.2017 року №93, відповідачем не надано.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З огляду на викладене, беручи до уваги положення частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України та абзацу 1 частини п’ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", та враховуючи відсутність заперечень відповідача, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинк-інтернату заходу реагування шляхом зупинення повністю експлуатації будівлі складу (літ.Е), до повного виконання протипожежних заходів, визначених ОСОБА_3 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.11.2017 року №93.

Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п’ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним встановлених судом порушень, що стали підставою для звернення до суду про застосування заходів реагування.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 139, 241, 250, 263 КАС України, суд –

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зобов'язання Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату (ідент код 03189995, с. Нижні Станівці, Кіцманський район, Чернівецька область, директор ОСОБА_2) зупинити повністю експлуатацію будівлі складу (літ.Е), до повного виконання протипожежних заходів, визначених ОСОБА_3 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.11.2017 року №93.

Рішення може бути оскаржено повністю або частково в апеляційному порядку.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням п. 15 Розділу VII Перехідних положень цього Кодексу.

Апеляційна скарга на рішення подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення.

Суддя В.О. Григораш

Рішення в повному обсязі складено 29 грудня 2017 р.

Джерело: ЄДРСР 71347727
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку